**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Ultra ohi ja kaikki hyvin! =)

Siellä se vaaveli köllötteli, ja sydän pomppi :heart: :heart:
Viikot olis nyt vasta 6+5 ultran mukaan ja olihan sitä pituuttakin huimat 7,5mm :heart:

Nyt tuntuu taas että kaikki hyvin ja vois vaikka tulevalle mummallekki jo ilmotella..
Nyt alko täällä ukkostaan, äsken jo salamaki vilahti :|
 
Sain ikkunat pestyä!!! Jippiiii!! 5 viikkoa sitä suunnittelin ;) Tosin siis vain ulkopuolelta :LOL:
Onhan noita 11 isoa ikkunaa, 2 oven ikkunaa ja 8 pikkuikkunaa |O Mut nyt näkee taas ulos :LOL:
Ja nyt palkitsen itseni 2 Villavallaton-puikolla :kieh:

Meillä on tää loma menny ihan lorviessa...mitään ei huvita/jaksa tehdä eikä minneen viittis mennä :/ Kotona tullu pyörittyy ympyrää jo 5 viikkoo |O

Huhhuh...mut onneks tää loma+alkuraskaus sattu tälleen päällekkäin...oon saanu rauhassa olla kotona eikä oo tarvinu kärvistellä töissä :D :D
 
mua vaan etoo ja ellottaa koko ajan ... söin jo pari tuntii sitten kaalilaatikkoa ja vielä tulee inhoja röyhyjä. Kävin eilen ostamasa ekat mamma pökät ku on jo turvoksissa tää pöde ja farkuilla epämukava olla.

Ja viks :wave: kaikille muillekkin pömpöille et ainakin Jumbon

Henkka Maukassa oli tosi ihanat trikoiset mustat ja tummanruskeat housut (ison masun paikalla)ja makso 19,90? on muuten ihanat jalassa ku on pömpöllä tilaa eikä saumat purista istuessakaan!!

:heart: :lla Hanni & Helmi 7+1
 
Nyt on taas mieli niin hyvä ja onnellinen. Neuvolassa käyty ja siellä se pulla pien polski ja sydämen tumpsutuski kuulu =) :heart: . Paineet oli 120/70 ja hb130, joka on aika alhanen, koska mulla 159 normaali ja noi alas laski tytöistäki yli puolen välin reippaasti :eek: . Mut hyvähän toi on silti.
Siitä veriseulonnasta piti päättää nyt alustavastia ainaki, ja mä en ota sitä, ellei nyt turvotusta oo runsaasti np-ultrassa. Ja eipä tuo sitä nii tyrkyttänykkään.

saanukalle onnea hyvistä uutisista!!!!

 
Yök yök yök... Alan pikkuhiljaa vihaa tätä oksentamista! Toisaalta siihen on jonku verran tottunu, ku on tää sentäs kolmisen viikkoa ollu päällä... Ja kylmä on, hrr...
Jes, täälläkö on muitaki, joita ei kiinnosta tehä mitään? Tai jotka ei saa aikaseksi mitään... En oo siis ainoa. Ei jaksa lähtee minnekään tai oikeestaan olo on niin huono, ettei kiinnosta aatellakaan mitään kyläilyjä tms. Mutta silti ois siisti tehä jotain, käyä jossain, ku ei jaksais olla kotona. :kieh: Ottaa siitä sitte selvää... Mutta saamaton ja uupunut olo on kertakaikkiaan!! Vois lähtee lenkille, mutta ilma on niin törkee ja kylmä on jo valmiiksi!

Saanukka, onnittelut ultrakuulumisista! :) Mä aattelinki, et varmasti se siellä polskii niin kauan, ku verta ei tuu paljon! Kivut on ihan normaaleja, niitä mullaki on toisinaan. Toisinaan kovempia toisinaan lievempiä...

Jahvetti se vaan reippailee siellä... Saisimpa minäki aikaseksi siivota koko talon... ja pestä ikkunatki.. Mutta ei jaksa! Kuka haluais tulla meille siivoomaan? ;)

Niijoo, onneks mullaki tää alkuraskaus ajottu kesälomalle... Mutta toisaalta, onneks pääsee kohta töihin! :D Jospa sitä sitte vähän reipastus... tai väsyis vielä enemmän.. |O

Hrr... tää täti menee nyt vällyjen alle lämmittelee...

Napsu ja nöpö 8+1
 
nelHM Mä oon tuolla joulun odottajissa, että käyppä vaan vakliis :) Mä voin ite ihan hyvin, mitä nyt on aikaisia supistuksia vähän ollut, ja hb alhainen ja sen takia aika huonovointinen, mutta muuten ihan hyvin. Ja vauvelin potkutkin jo tuntuu. Niimpä, voi kun saatais kaikki sieltä helmikuun kuumeilijoista tälle puolelle! :heart:
 
:flower: onnea kaikille ultrauutisista!
Minäkin sain vihdoin kuulla, että siellä masussa ON joku! :heart:
Sellainen 1.1 cm pitkä ja jolla oma ruskuaispussi ja sydän lyö. Ja että siellä se on ollut nyt 7+5 ja la tällä hetkellä 25.2. Pää on IHAN pyörällä =)
Sain kolme kuvaa matkaan ja niitä olen ihmetellyt.
Vastaanotolla jännitin kamalasti. Hiki virtasi kainaloista :D ja kun kuulin, että aika pieni on... pelotti, mutta olin sanonut hädissäni vääriä päivämääriä, joten sekin selvisi!
Lääkäri sanoi myös että vaikeaa hieman mitata kokoa kun on sammakkoasennossa! Tietysti heti syttyi lamppu päässä: " Onko normaalia?!", mutta samalla sekunnilla ajattelin jo, ai sehän tulee äitiinsä, sillä minä nukun tosi omituisissa asennoissa ja yhtä niistä nimitän sammakkoasennoksi.

Lääkäristä kun selvisin oikeista ovista ulos, soitin pikkusiskolle, joka oli tietysti onnellinen ja yhtä sekavissa oloissa kuin minäkin! Ostin torilta auringonkukkia ja kauppahallista kallista hoitoainetta ja shampoota! Kävin mehulla ja sämpylällä ja vaan olin ja ihmettelin kaikkea. Ja hymyilin itsekseni kuin hangonkeksi!!!

Nyt pitäisi rueta siivoamaan. Kutsuin vieraita huomiseksi, että saisin siivottua! :whistle: Muuten en varmaan jaksaisi... Teistä osa on niin touhukkaita, että ihmetyttää! Itse olen huomannut, kuten Napsukin kirjoitti, ettei huvittais tehdä mitään. Minä en tahdo jaksaa keskittyä! Takana on kyllä tosi rankka työputki ja stressi on ollut kova viime viikkoina ja nyt olen saanut itseni kiinni välillä ns. "oikomisesta", mutta kun itselleni teen työtä niin en kuitenkaan voi oikoa kovinkaan paljon. Sattuu nimittäin vain omaan nilkkaan. Eiköhän se tuo luonto järjestä asiat niin kun parhaammaksi näkee. Silloin kun väsyttää ei kannata touhuta!

Olen pudotellut taas tätä paniikkilääkitystäni 1/4 osalla. Optimisti sanoisi, että olet jo puolessa välissä ja niinhän sitä melkein jo ollaankin. Tsemppiä kaikille jotka samankaltaisten asioiden kanssa painivat! Yritän huijata itseäni nostamalla vitskupillereiden tms harmittomien tablettien määrää ja vähentää varsinaista lääkitystä. Siten ei pilleritasapaino järky :saint: ja kun muutenkin tämä pää viimeaikoina ollut hatara, hyvällä tuurilla huijaus onnistuu ja placebot toimivat =) Kaikkea sitä ihminen keksiikin ;)

Muistetaan hemmotella itseämme jollain pienellä ( ei niillä suklaalevyillä, paitsi silloin kun pitää ekstrahemmotella ekstraharmitukseen =) ).

Vauvajumppaa minäkin olen tässä miettinyt. Oikeastaan se syksy sopisi ihan hyvin. On semmoinen, olo että joudan nyt lomalle ilman ainuttakaan aikataulua ja vaatimusta. Jumppaan kanttarellimetsässä.

Halit kaikille =)
 
onnea kaikille ultrissa hyviä uutisia saaneille. itsellä vielä melkein 2 vkoa ultraan.

jnbo kuku78i :tyttö halusi sanoa painavan sanansa äitin netissä surffailuun :kieh:
Täällä on jopa saatu jotain tänään tehtyäkin. Oon nimittäin sulattanu pakastimen ja laittanut myös tarvittavan määrän mansikoitakin jo pakkaseen. Nyt on hyvä mieli että jotain saa aikaseksi. Muuten on vain sohvan pohjalla tullu maattua ja mies on hoitanut melkein tytön. Mulla on ollut niin järkyttävä väsymys ja etominen et ihan sairasta. Ihana kun on niin ymmärtäväinen mies :heart:
Mä oon jo tohtinu muutamille kavereille kertoa uudesta tulokkaasta ja tosi onnellisia ovat puolestamme. :heart:

Huomenna pääsen kattomaan kaverin kuukauden ikäistä poikaa. Kivaa.

Syöttekö paljon makeata? siinäpä kysymys teille, sillä tuntuu ihan kauhealta tää mun mässäys. laivasta ostettiin karkkia ku oltiin matkalla ja niitä pitää hotkia ihan tajuttomana.

Sateista päivä jatkoa! toivottavasti saadaan se aurinko pian lämmittämään...
 
mulla toi makean himo on onneks jäänyt raskauden myötä pois.ennen raskautta pystyin melkein elämään vaan karkilla ja suklaalla.nyt vaan maistuu salmiakki ja sekin vaan silloin kun on paha olo.
väsymystä on hiukan mutta ei onneksi päiviä pilaa.

onnea kaikille jotka ovat jo nähneet tai kuulleet pikkuisen :heart:
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa.

Kiva että monilla oli iloisia ultra kuulumisia. Niitä on aina mukava lukea.

Mun on vähän pakko avautua tänne kun ei oikein ketään muita ole lähellä ja miehelle en kehtaa koko ajan valittaa. Eli ollaan nyt oltu yli 2 kuukautta 450km päässä kotoa töissä ja nyt mua alkaa masentamaan tämä yksinäisyys. Ketään en siis työn ulkopuolelta tunne ja illat ja kaikki vapaa-aika kuluu avokin ja koiran kans. Ihana tietysti että ollaan yhdessä täällä ja onhan tuo avokki mukavaa seuraa mut kun kaipais jotain muutakin. Pariin kuukauteen en ole nähnyt äitiä ja ystäviä ku pari kertaa tosi pikaisesti ja nyt tosiaan alkaa olla mitta täysi. Tän raskauden pitäis kuitenkin olla onnellista aikaa mut vetää niin mielen matalaksi tämä yksinäisyys että ei oikein osaa siitäkään nyt iloita. Ja vielä 7 viikkoa pitäisi tätä kestää. Asiaan tietysti pahentaa tämä pahoinvointi jonka takia olen ollut nyt toista kertaa pari päivää saikulla. Eli mieli on tosi maassa. Huomenna mennään kotiin käymään pitkästä aikaa mut vaan v-lopuksi joka on liian lyhyt aika kun matkaan menee niin paljon aikaa. Ehkä mä tosta lyhyestäkin vierailusta saan sen verran energiaa että jaksan sit 2,5 viikkoa kun pääsen neuvolaan ja ultraan kotipaikkakunnalle.
Oli vaan pakko vähän avautua kun ahdistaa.

Iso :hug: kaikille pahoinvoinnin kans kärvisteleville. Täytyy vaan luottaa että tämä helpottaa pian.
 
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja NelHMlle tietty jättisuuret synttärionnittelut! toivottavasti se ikävä exä ei liikaa pilannu tunnelmia ja saitte sit miehen kaa juhlistaa iltaa yhdessä :)
missäspäin olivia asusteletkaan työn vuoksi? oisko siellä uudella paikkakunnalla jotain harrastusmahdollisuuksia tms, että pääsisit tutustumaan uusiin ihmisiin? tai olisko työkavereiden kanssa mahdollista tavata joskus työpäivän jälkeen vaikka kahvilassa ja jutella mukavia? ainakin siinä tulis vähän vaihtelua siihen avokin ja koiran kanssa hengailuun (niin mukavaa kuin se varmasti onkin).
mulle tuli ultrakutsu naistenklinikalta. samassa kuoressa oli meganivaska kaikkee muutakin paperia, mm. kyseltiin vapaaehtoisesta istukkaverenluovutuksesta, halukkuudesta osallistua raskausmyrkytyksen vertailututkimusryhmään (koska heidän mukaansa EN kuulu riskiryhmään) jne. aika hassulta tuntuu jo tässä vaiheessa miettiä tollasia asioita, kun kaikki on muutenkin niin uutta. mutta ihan hienoahan se olis, jos vois omalla toiminnallaan auttaa muita ihmisiä (istukkaveriä käytetään mm. leukemiapotilaiden hoitoon).
pitänee jättää taas netti sikseen ja mennä illalliselle. käytiin sykkimässä pari tuntia salilla ja tuli kyllä aivan loistofiilis (ja terve nälkä :D). huomasin muuten eilen ekaa kertaa, että mun navasta on yläreuna tavallaan kovettunut. se keskiosa on ehkä työntyny hieman ulos, joskin tää oli siis ihan silmämääräinen havainto. onks muut huomannu mitään muutoksia navassa (monillahan oli jo selkeesti kasvanu vauvavatsaa)? mun äitipuoli oli varma, että mulla tulee napa pullahtamaan ulos välittömästi kun kohtu kasvaa, koska ei oo "peitteitä" siinä välissä pehmentämässä. sille itselle kävi ihan samalla tavalla pari vuotta sitten, kun se oli raskaana. ihan hauska ajatella, että se on varmaan sit se juttu, joka sen raskauden omalla kohdalla paljastaa (harvoin nyt muuten ihmisillä on ulospullahtaneita napoja).. nojoo, tämä näistä itseanalyyseistä, ruoka kutsuu.
kivaa illanjatkoa, ja nauttikaahan lomalaiset niistä vapaista päivistä vaikka säät ei aivan suosisikaan :)! ja jaksuja vaan pahoinvoinnista kärsiville, toivottavasti löytyy edes jotain siedettäviä ruokalajeja, ettette ihan käsiin kuihdu.
 
Hei Olivia!
Yksinäisyys ei ole kivaa! Olen ollut puolitoista-2 viikkoa yksikseni kotoa, kun mies on lomalla melomassa merellä. En hennonut toiselta riistää "vapautta" ja kunnon lomaa, kun saattaa olla nuo pitkät melontareissut lähiaikoina sitten hieman vaikeampia järjestää.
:whistle:
Onneksi sitä voi mennä kaupungille ja vaan nähdä ihmisiä, sekin helpottaa. Ja onneksi on puhelin. Minun puhelinlaskuni tulee olemaan ennätyksellinen :D Pakko puhua jollekin- useimmiten pikkusiskolle, joka on vielä suostunut vastaamaan....
Minusta tuntuu, että tämä raskaus saa laskemaan päiviä ja aikaa ihan erilailla kuin aikaisemmin. Kun on raskausviikkoja ja laskettua aikaa, neuvola-aikaa ja vaikka mitä! Päivämäärää en kyllä tiedä, mutta muita lukuja pyörittelee päässään melkein joka hetki! Alkaa tuntua jo itsellekin, että pitää suunnata ajatuksensa johonkin muuhun. Pitäähän tässä osata muutakin miettiä! =)
Minä käyn kotonani n. 2 kertaa vuodessa, koska aina on niin kiire ja matkaakin on. Yritä nauttia täysin siemauksin kotiporukoiden seurasta! Masennuksen iskiessä ajattele: Onneksi sinulla on ystäviä ja vanhemmat, joita kaipaat ja mies, joka on tukenasi nyt. Ja että mielialat saattaa olla normaalia herkemmät ja kaipuukin siksi kovempaa. Näin ainakin minulla.
Tsemppiä sinulle ja koiralle rapsutuksia! =) :hug:
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa (no muutaman päivän takaa ainakin :D )

Ei ole paljon tullut koneella käytyä kun en ole ollut kotona juurikaan muuten kuin nukkumassa. Meillä ei tule vettä :kieh: tai tulee sellaista ruosteensekaista harmaata liejua :x Vesilaitos putsaa putkia. Onneksi ei kestä kuin tämän viikon... olen ollut päivisin evakossa mummulassa =)

Pupi pisti naurattamaan sun "sammakkoasentosi", mä nukun myös ihan ihme asennoissa ja kutsun yhtä niistä sammakkoasennoksi. Toinen jalka koukussa suunnilleen navan korkeudella ja toinen suorana, osittain kyljellään maaten. :D Kun taivuttaa koukkujalan toisen reiden alle, niin on oikein hyvä raskausajan mahallamakuuasento, vie painoa pois mahalta! :D

Onnea hyvistä ultra- ja neuvolakuulumista kaikille jotka niitä on saaneet :flower: =) Vaikka en ole muutamaan päivään koneella käynyt, niin uusia ei ole ilmoittautunut. Taitaa alkaa olla porukka suunnilleen kasassa. =)

Olo on ehkä vähän helpottunut taas... toivottavasti pysyvästi tällä kertaa. Maanantaina neuvola, jänskättää... =)

Hissukka rv10+2
 
Moi! Mahtuuko mukaan vielä? Tänään eka neuvola ja viikkoja 8+2. LA 19.2. Todennäköisesti vaihtuu vielä np-ultrassa kuten kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa johtuen pitkästä kuukautiskierrosta. Eli 2 tyttöä ennestään, syntyneet 04 ja 06. Ja TYKSiin ollaan menossa.

Meidän kylillä ei saa mitään varhaisultria eikä edes niskapoimu-ultraa kunnalta. Kun siinä uudessa laissa on se 3 vuoden siirtymäaika... Eli elokuun alussa meen yksityiselle np-ultraan.

Kuvotusta ollut pari viikkoa, tänään ei oikeestaan mitään oireita. Esikoista odottaessa oksensin kaks viikko aamuisin ja toista odottaessa kaks kuukautta aamusta iltaan... Jospa tää olis siltä väliltä!

Jahvetti mainitsikin noista punajuurista niin jokaisessa raskaudessa eka oire ollut järjetön himo etikkapunajuuriin. Tiesin jo ennen kuukautisten poisjääntiä et raskaana ollaan :D
 
iltoja :wave:

SAANUKKA: hieno juttu et kaikki kunnossa =)

NELLILLE synttärionnittelut :flower:

kiitos c, kiva päivä oli, isommat lapset tykkäs tosissaan katella elikoita mut toi junnu hihku eniten ku näki lentokoneita tai veneitä :LOL: käytii vielä syömässä itäkeskuksessa ja se ruoka-annos oli ihan tautinen ja tietty sit kostautu. lopun aikaa kävelin yrjö kurkussa :x alet oli ja kaikkee mut en jaksanu paljo missää käydä :/ mut pääasia et lapsilla oli hauskaa =) nyt väsyttää sen verran et pakko koht mennä nukkuu.
tänää tuli muutes kutsu ultraaki, 25. päivä on et melkee kaks vkoo vielä.

cruella ja ötö 9+6
 
Noista nukkumisasennoista... Mua melkeen harmittaa, ku alkaa maha kasvaa, niin en voi enää nukkua mun lempinukkuma-asennossa... : :snotty: Sitä kutsun sikiöasennoksi, koska oon sillon oikeesti ihan kippurassa, kädet mutkilla ja ristissä rinnan päällä ja jalat koukussa, siis just niinku sikiöllä! Se on niin turvallinen asento. :D (Ei kylläkään kuulu tänne varmaan...) Mutta harmi ku maha kasvaa, niin ei voi enää nukkua niin... :kieh: Tosin mies tykkää sen jälkeen, ku se aina valittaa, ettei voi tulla ihan lähelle, ku oon niin kippurassa. :D

On muuten ihan vatsalihakset kipeenä, ku joutuu oksentaa. Kai neki siitä voimistuu. ;) Äskenki maha oli aiiiivan tyhjä ja pelkkää tyhjää piti oksentaa, niin kyllä tuli vatsalihakset kipeeksi! Äkkiä sitte jotain pitää nielasta, että se oksennuksen tarve lähtee pois ja maha saa vähän täytettä.

Ja KOKO AJAN on nälkä!! Koko ajan pitäs olla syömässä jotain enempi ja vähempi! Tätä menoa lihon vielä ihan järkyksi palloksi! Yhtenään saa kantaa kaupasta ruokaa, ku popsin ne samantien!! Jos ei syö, niin sit saa oksentaa tyhjää... :/

Nellille synttärionnittelut täältäki ja tervetuloa uusillle/uudelle.. :) :flower:

Nyt painun pehkuihin!
Napsu ja nöpö 8+1
 
c81
Hei toi 'sammakko asento' missä toinen jalka on koukussa ja toinen on suorassa on munkin suosikki! :)
Eilisilta meni yllättävän hyvin, ei pahemmin yököttänyt tms. Mutat se kostautu aamulla.. toukka ei oikee tykänny mun mandariiniaamupalasta.. Ei sen puoleen, en taida pystyä enää syömäänkään niitä, jäi niin yökkö olo. Mutta en ole kyllä tenyt minkäänlaisia kotitöitä viikkoihin. Eipä ole jaskanut/kyennyt. Jos viikonloppuna saisi siivottua, olisi se kova juttu.
 
Joo sammakkoasento on minusta oiva, sillä siinähän samalla saa notkeutta :whistle: Minulla on myös muita sammakkomaisia eleitä. Istun melkein aina lattioilla ja tuolilla en osaa olla niin ettenkö nostaisi jalkojani jonnekkin tuolin reunalle... äiti tekee samoin. Kulkee varmaan geeneissä. Ja joku kehtaa vielä väittää etteikö evoluutioteoria olisi totta. Tervetuloa meille katsomaan elävää "puuttuvaa linkkiä". :LOL: Lomalla käytöskin alkaa muistuttaa jossain vaiheessa apinakieltä. (lue edellinen: Siis kaikkia teorioita, eläimiä ja uskontoja loukkaamatta, tietysti) Itse uskon lähinnä luontoon ja sen kiertokulkuun.

No se minun eilinen siivoukseni... :saint: Hieman keräilin tavaroita. Laiskotti niin ja ajatus ihan jossain toisissa kuin siivoussfääreissä. Nyt kasilta ylös ja imurin letku on jo vieressä :D Kohta pörisee!
Victoria, tervetuloa! Minulla ei vielä ole punajuurihimo iskenyt. Kerron kun alkaa niin voitte sitten hamstrata ennakkoon :)
Tsemppiä vessanpönttöritareille ja kaikille meille muillekin! Ja mukavaa päivää. Helsingissä paistaa aurinko! Sieltä se toivottavasti tulee sinnekin missä ei vielä paista.
Pupi
 
Heips vaan kaikille, täällä on jo kovasti porukkaa, mutta enköhän vielä mahdu mukaan. Tein positiivisen testin kesäkuun 26. päivä, mutta laskettua aikaa en vielä osaa sanoa. Eka neuvola on vasta 24.7. Mahdollisesti la vois olla 18.2.
Odotan viidettä lasta, mutta aiemmin en ole kirjotellut missään nimimerkillä... tällä kertaa halusin saada jotakin uutta mukaan odotukseen (joka on aina niiiiiin pitkä ja minä kärsimätön) ja täältä tuntuu saavan hyvää tukea!
En osaa sen kummemmin itseäni esitellä, vastailen kyllä jos joku tahtoo jotakin tietää. =)
 
Napsuh87 Siekö kysyit siitä np-ultrasta ilman np-mittausta? Mie vaan sanoin, että haluun mennä ultraan näkemään, että Takulla on normaalit rakenteet ja että on kasvanut normaalisti, mutta en halua np:a mitattavan ja terkka sanoi, että se on ok. Katotaanhan siellä ultrassa paljon muutakin kun vaan se np.

Tervetuloa Victoria ja Puunukke :wave:

Loppuis jo tää pahoinvointi |O Pari päivää tuntu jo, että helpottaa, mutta tuli taas takasin. Minnuu onneks "vaan" kuvottaa, ettei tarvii oksentaa vaikka pari kertaa on joutunu laittamaan sormet kurkkuun, kun on kertakaikkiaan ollut niin kamala olo :x Mitään ruokaa ei oikein tee mieli, pitkin hampain vaan syö, kun on pakko jotain suuhunsa laittaa.

Illalla mennään miehen kanssa kattomaan Harry Potter ja Feeniksin kilta :heart:

Tuosta ;) merkistä.... Se tulee "vahingossa", kun laittaa tekstin sulkeisiin ja tekstin viimeinen kirjain on ä tai ö. Ei kyllä mitään hajua miksi se noin tekee, mutta....
 
:D Soittelin isännälle et mulla on sille "tuliaisia" -uteli et mitä, mut "pidetään tyhmää jännityksessä"..nimittäin kävin neuvolassa ja mul on ensimmäinen "kuva" meidän vauvasta :)
T-hoitaja teki ultran, mukavasti siellä sydän pompotteli.. ei vain oikein tienny et jos siellä onkin toinenkin, toisia sydän ääniä vain ei näkynyt ja yhden sikiö kalvon vain löysi..mut ei oikein tienny et mikä siellä aina välistä vilahti, epäili kyllä et olisko napanuora/istukka. mut se selviää tässä lähimmän kuukauden sisällä..eiköhän siellä ole vain yks, vaik kyl me kaksi vastaan otetaan... huvitti vain ku isäntä eilen kyseli et minkä ikänen se meijän poika on, ni mä tuumasin et ei ku siellä onki kaks tyttöä :)
La mennojen mukaan on 21.2 ja viikkoja 8+1, mutta th,meinasi et toden näkösesti siirtyy viikkoa myöhenpään.. ultranmukaan viikkoja olisi 7+3...pituutta vaavilla oli hurjat 11.5mm...
KUIN MONI AIKOO SYNNYTTÄÄ KARKAUSPÄIVÄNÄ??
 

Yhteistyössä