**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Kiitos, kiva olla tervetullut.
Kävin huutonetissä huutelemassa äitiyshousuja, ja tilasin yhdestä nettikaupasta sellaisen housunvyötäröjatkonkin, jotta mahtuis työhousutkin jalkaan jatkossa.
Yleensä mulla on maha tullu tosi nopeesti ja ollu jo puolivälissä raskautta niin iso, että kaikki luulee mun olevan viimesillään. Ei se kyllä hirveesti haittaa...
Paha olo on ollu jo kohta kuukauden, oksentanu en ole kertaakaan, mutta se etova olo on hirveetä! Eilen ostin ladyvita plussaa. Vielä ei oikein osaa ajatella että on raskaana kun ei ole kuullu sydänääniä, eikä oo maha alkanu kasvaa.
Ruuista sen verran, että mä en ikinä oikein muista mitä saa syödä ja mitä ei. Maksalaatikkoo ja aurajuustoo piti ainaki välttää... Mitäs muita niitä olikaan!!?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tervetuloa vaan mukaan vielä uusille! :wave:

Mulla oli eilen aivan hirveä närästys. Käytiin ulkona syömässä ja söin marinoituja valkosipuleita ja hyi hitto sitä oloa illalla.... Onneks meni sit ohi närästyslääkkeellä ja kun sain viimein syötyä leipäpalan maidon kera. Tuli kyl suuri myötätunto teitä kohtaan, kellä toi kuvotus on joka päiväistä... :x

Jepsun karkkigallupiin: mun ei juurikaan tee mieli karkkia ollenkaan, yleensä syön ehkä pussin viikossa. Suklaata en oo syöny ollenkaan ja naama kukkii silti aivan hirveästi... Sulla tais olla sama homma? Keksejä ja jotain sellasta makeaa joskus täytyy saada.

Tänään tuli "jo" 9. viikko täyteen, jee.... Ensi viikolla ois neuvolassa lääkäriaika, mitäköhän siellä yleensä tehdään? Vissiin ihan perussisätutkimus? Kuunteliskohan se sydänääniä jos pyytäis... :D

t. Piipi + pieni 9+0
 
Tervetuloa uudet :wave:

(.) Tänään on taas ollu enempi öllötysapäivä. meinasin jo et se helpotti, mut oli vaan pari parempaa päivää välissä :/
Väsy, väsy, väsy...
Ultra ois viikon päästä jo ohitte...jee...tuntuu, että aika matelee.
Ei sitten tänään paljastettu mummolle vielä tätä. Meinattiin että synttäreiden kunniaksi, mut ollaan nyt ultraan asti ihan hipi hiljaa :D

Vältettävistä ruista sen verran, että minä en erityisesti välttele muuta, kuin alkoholia, kaikkea muuta syön jaolen aina syönyt kohtuudella, niinkuin normaalitilassakin =)

Jahvetti 10+4
 
Tämä ketju täyttyy aina niin vauhdilla, ettei meinaa kaikkea keretä lukemaan. Onnea ensiksi kaikille hyvistä ultrakuulumisista =)

Mekin käytiin ultrassa eilen. Sen piti olla np-ultra mutta koska viikkoja oli vasta 10+5, ei niskapoimua voitu mitata. Saatiin uusi aika viikolla 13+2. Maha-asukki oli kuitenkin muuttanut jo muotoaan, alkoi näyttää hieman ihmismäiseltä, tosin pää oli todella suuri. Ihanaa oli nähdä sydämen pompottavan vahvasti :heart: Pituutta kaverilla oli 38mm. Lääkäri sanoi, että oikein hyvävoimaiselta sikiö näyttää. Nyt alkaa jo itsekin uskoa, että vauvasta tulee totta ja helmikuun vaihteessa saadaan perheenlisäystä, ihanaa!

Mitään masua ei kyllä vielä näy laisinkaan ja jos äitiini tulen saan vissiin odottaa todella kauan yli puolen välin ennen kuin alkaa näkymään vaikka tosi hoikka olenkin. Noh saapi nähdä. Joskus iltaisin kyllä turvottaa niin , että voisi luulla vauvamasun kasvaneen :LOL: Se hyvä puoli tässä on , ettei tarvi töissä kertoa mitään.
 
Sara-70
Viikkoja kasassa 10. Saa nähdä tuleeko takapakkia heti, kun uskallan kirjoittaa tämän, mutta näyttäisi, että pahoinvointi ikäänkuin varovaisesti alkaisi hellittää... ainakin muutaman päivän ollut parempi olo. Olen pakannut muuttoa varten ja samalla löytyi vauvanvaatteet. Siis onko ne oikeesti niin pieniä syntyessään???

Karkkia en pysty ajattelemaankaan, mutta sen sijaan olen tosiaan huomannut, että ruokamieltymykset muuttuu. Minullekin maistuu pizza, karjalanpiirakat ym .suolaiset, joista en ennen välittänyt. Pahoinvointia helpottaa jääkaappikylmä ykkösviili. Siis en tosiaan muista milloin olisin viiliä viimeksi syönyt :), joskus lapsena?

Suolaista tekee mieli, mutta tietysti homejuuston pitää olla kiellettyjen listalla. Netistä löytyy aika ristiriitaista tietoa siitä, saako sitä syödä edes kypsennettynä. Viisainta olisi tietysti pysyä erossa, mutta kun juuri se nimenomaan tuntuu vähän auttavaan öklötykseen... samoin nuo etikkapunajuuret- ja kurkut, mutta kaikki etikkaliemethän on ehdottomasit kiellettyjä kanssa, tietysti...

Monet on kirjoittaneet anoppiongelmasta. En väheksy kenenkään muunkaan ongelmia, mutta minulla se on ihan todellinen, koska anoppi on alkoholisti. Hän odottaa kovasti että pääsisi hoitamaan ensimmäistä lapsenlastaan. En tajua, miten sekin asia hoidetaan niin, ettei mene kokonaan välit poikki. Ei tule kuuloonkaan, että saisi hoitoonsa ja vierailut perheen keskenkin tuntuu hyvin vaikealta ajatukselta. Vanhemmilla lapsillani on tosi mukava mummomainen mummo ja nyt tuollainen kaljatuoppi edessä ja tupakka suussa istuva mummokokelas tuntuu ihan mummon irvikuvalta... No... elämä on.
 
Kovasti tullut tekstiä lisää sitten viime lukeman :)

Käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa (9+5).
Jotenkin jäi tyhjä fiilis, kun yritin kertoa peloistani (viimeksi oli se tuulimuna).
Terkkari vaan totesi, että kuule se on ihan normaalia että pelottaa nytkin käyvän huonosti. Joo-o, eipä paljoa helpottanut mun oloa :|

Lääkäri on ensi keskiviikkona, siellä sitten kuulemma myös ultrataan.

 
Kello tulee 00.00 ja Pupi heittää keskiyön kysymyksen:
Onko etikkajutut muka kiellettyjä ja jos on niin miksi?
Mie en tiijä tuosta jutusta mittään enkä oo kuullu... mutta onneksi tapanani ei ole ollut ottaa etikkahörppyjä.
Juustoista olen lukenut, että jos juusto on tehty pastoroidusta maidosta, listeria vaaraa ei pitäis olla. Jossain minulla on listattu ulkolaiset juustotkin, joita voi nauttia. Voin etsiä jos joku kaipaa moista tietoa. Juustot ei saa olla vanhoja vaan tuoreita saa syödä. Kuinka ollakaan! Neuvolan paprussa lukee: Listeria bakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, ei tuhoudu pakastettaessa tai suolattaessa. Eli voisi olettaa pizzan paistumisessa tuhoutuvan...
Mutta kannattaa tarkistaa asiantuntijalta. Minä olen asiantuntijuudesta kaukana!
Mutta tuo etikkajuttu, miksi se on kielletty.
Keskiyöllä elämän syvimpiä saloja miettivä
Pupi :D
 
huomenia :wave: pieni palstatauko tuli kun oli niin paljon puuhaa ja vietettiin laatuaikaa.

C, onnistuin suurimmaks osaks löyhkäpaikat välttää mut välillä tuli sellasia kakkatuulahduksia B) ja sitte jotku kauriit tms mitkä oli siellä alhaalla ni niitten kaki kyllä haiskahti niin karseelle et oli sivuutettava se paikka nopeesti :x

mäkään en oo kuullu et etikka ois kiellettyjen listalla, eipä tuota missään neuvolan papereissa mainita eikä muuallakaan. ja homejuustot on sallittuja kypsennettynä niinku pupi toteski. ite oo kyllä pitsassa vetäny sekä esikon aikaan että nyt. ja niinku jahvetti muistaakseni sano ni kohtuudella voi syödä melkeen kaikkea, liika hysteria pois =) tervetuloa uusille :flower: aika lista jo kertyny =) täällä sataa kaatamalla :/ saa nähä pääseekö tänään mihinkään...
 
Syömisistä: juuri eilen mietiskelin ja tulin siihen tulokseen että en aio olla samanlainen "nirppanokka" tarkkana syömisieni kanssa vaan niin kuin jahvetti taisi mainita et kohtuudella kaikkia niinkuin ennenkin. En aio vältellä tuorejuustoja tms. ihmeemmin. Kuitenkin mulla on ihan järkkyä tuo karkin syöminen. Aina on maistuneet mutta tuntuu taas et menee yli ymmärryksen, niinkuin ekassa raskaudessakin. Nyt on pakko ottaa aivot narikasta ja kattoa niiden herkkujen syönnin tilalle vaikkas mansikoita. Eihän niitten pitäs lihotella!?! :kieh:

pupille etikasta sen verran et en ainakaan oo kuullu et pitäs vältellä mitenkään. Onhan siinä kai alkoholia niin josko siitä joku olisi maininnut jossain!?! Eipä kyllä tuu täälläkään etikkaa pahemmin nautittua :LOL:

Pitkästä aikaa mulla on aamulla hyvä olo ja mieli. Tyttö nukkuu ulkona ja tämä mamma alkaa suursiivoukseen. Taidan kylppäriin suunnata ekaksi ja putsata viemärit, saapa nähä miten käy.

hedukka oli kirjotellu niskapoimusta... mulle sanottiin just neuvolas et niskapoimun mittaamisesta on tullu joku uusi säädös tms ja se pitää mitata rv 11+6. Ennen on ollut et jotain 11-14rv:n paikkeilla. Outoja juttuja kun jokapuolella niin erilailla.

Tervetuloa kaikille uusille palstailijoille minunkin puolestani!

Nyt pitää ottaa luuttu käteen tai jää siivoamatta...

Aurinkoista lauantaita kaikille toivottaapi
Jepsu ja toukka 9+4 :heart:
 
Mulla on np rv 11+5 eli kai se on just sopiva aika? :whistle: :kieh:

vettä tulee. Ei onneks enää kaatamalla. Arvatkaa kellä oli jääny eilen pari koneellista pyykkiä ulos "kuivamaan" :wave: :whistle: :LOL: :LOL: No, hain ne äsken saunaan jatkokuivatukseen :kieh:

Meillä ei oo vieläkään ens tostaiksi lapsenvahtiasia selvä. Se aika kun on jo 7.30 ja miehellä aamuhuki...et pitäskö heittää äidille valkonen valhe, että sais sen tulemaan. aattelin, et jos sanois että mulla on aika sinne työfysioterapeutille vielä kerran tässä ennenku töihin meen...uskoiskohan se :whistle: :LOL:

Eilen oltiin porukoilla grillaamassa...mieskin huomasi, et KOKO ajan oli jotain vihjaamista lapsimäärästä, vauvoista jne jne...tiiä sitte, et onko vaan sattumaa, vai voisko ne aavistaa jotain??? :eek: :eek:
Huhhuh... :whistle: :attn:

Jahvetti 10+5 Pian alkaa jo 12. raskausviikko!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
mulla on kans niskapoimu 11+5 mut mulla sil ei oo niin merkitystä koska sitä ei mitata.
Meillä nyt isäntä oli sit sitä mieltä, et katsotaan mitä se on. Veriseulaan meen VAIN, jos turvotus on kovínkin korkee :/ Toivotaan ettei oo :LOL: *piikkikammoinen*
 
Listaa on taas päivitetty, tervetuloa uudet =) :flower:

Pupi minäkään en ole tähän ikään mennessä oppinut tuolilla istumaan :D Istun lähes aina "intiaaniasennossa". Tai sitten toinen polvi koukussa. Kaipa siihen on tutut jo tottuneet :D

Kielletyistä ruuista mä menen nytkin kuten viimeksikin sen neuvolan listan mukaan suurempia stressaamatta. Kiellettyjä siis tupakka, alkoholi, turhat lääkkeet, homejuustot ja pastöröimattomat maitotuotteet, tyhjiöpakatut kalat, hauki ja maksa. Muuta ei tainnut olla näin ulkomuistista... Ai niin, täällähän oli hyvä lista: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190 Etikka ei ole kielletty tietääkseni, ja noita listeriariskituotteita voi syödä kypsennettynä kun se bakteeri tosiaan kuolee 70 asteessa. =)

Niskapoimun mittauksesta, multa ainakin viimeksi ultrassa kätilö kysyi että mitataanko. Me kyllä mittautettiin, mutta ei kai siitä niin etukäteen tarvi ilmoitella, sanoo sitten ultraajalle vaan ettei mitata. =)

Kohta lähdetään mökille grillailemaan. =) :wave:

Hissukka rv10+4
 
c81
moi!
Tosi sateista.. pitäisi kohta lähteä miehen sukulaisen juhliin.. ei kovin mieltä ylentävää tuolalisessa kelissä.
On ollut täysin oireeton päivä. Jopa mieskin huolestui. Mie yritän pysyä rauhallisena, jos se vaan on hyvää tuuria, kun on ottanut aamun niin rauhallisesti, ja syönyt pieniä määriä koko ajan ylösnoususta asti.
Ei olal ede ajateltua vielä 4d ultraa, ei ole ollut puhettakaan. odotan kovasti np-ultraa että näkisi onko toukka vielä hengissä ja onko sillä kaikki hyvin. Mutta en tiedä siitä tuvotuksen mittauksestakaan, pitää keskustella. Mutat tuskin mennään 4d ultraan kun ei haluta etukäteen tietää sukupuolta.
 
Mulla se niskapoimu katotaan kait tuossa ultrassa, mikä mulla on 23.7 ja silloin viikkoja jotain 11+5.
Mulle ei maistu enään makea. Kaikki suolanen maistuu... erityisesti suolakurkku. Stten on hirvee himo kaikkiin vihanneksiin ja hedelmiin. Varsinki tomaattiin ja kurkkuun sekä vesimeloniin ja omeniin.
Omituinen roskaruoan himo on myös kova :p
 
Mulla kanssa maistuu hedelmät, etenki banaani..ah!!!! B) Ja kurkkua vosiin syödä monta kokonaista...ja näiden lisäks se punajuuri...voi luoja!! Tänään taas söin puolikkaan isosta rasiasta punajuurisalaattia!! loput vois kiskassa iltapalaks :kieh:

Kävin vaakallakin tossa illalla...1½kg oli tullu viime kerrasta lisää (reilu viikko)!!! Siis huhhuh! :attn:
Mä kun omasta mielestä syön tätänykyä tosi paljon vähemmän kun ennen...ja napostelutki on enemmän just hedelmiä jne, kun suklaata, mitä ennen vedin monta patukkaa päivässä :eek:
Iltapalaakaan tulee harvoin syötyä, kun öklötys on pahimmillaan iltaisin :|

Pelottaa, et tulee taas samaa rataa tota painoa, kun viimeksi :snotty: :snotty: :snotty: No, saahan ne sit pois :hug: Paitsi kun nyt on jo lähtöpainoa melkeen 10kg enemmän, kun viimeks, niin ei paljoa lohduta :kieh: :kieh:

Tänään on ollut tosi tylsä päivä, kun satanut vaan koko ajan. Kaupassa sit käytiin pyörimässä, mut vieläkin pystyn erittäin sujuvasti ohittaa vauvaosastot!!! :attn: B) Saa nähdä koska ei enää pysty ;)

Akvaarion sain siivottua tänään, jippii, ilman yökkäilyä :attn: :attn: Mut selän sain siinä tosi kipeeks...alko entistä enemmän pelottaa töihinmeno :ashamed: :ashamed:

5 yön päästä ultraan!!!! :heart:

Jahvetti 10+5 :heart:
 
Huomenta =)

Olipas Pessillä tympeä neuvolantäti kun ei pelkoa asiaksi ottanut kunnolla, toivottavasti saat asiaa kuitenkin vietyä eteenpäin ja pääset juttelemaan kunnolla siitä :hug:

Cruella de ville oli kysellyt 4-d ultrasta. Mä ajattelin vielä kuumeiluvaiheessa että tässä raskaudessa haluaisin käydä mutta nyt kun haluaisin pitää sukupuolen miehen kanssa salassa loppuun saakka niin eipä taida olla viisasta mennä =)

Niskapoimun mittaamisessa käytännöt vaihtelee ihmeen paljon :eek: Mä olen aikaisemmissa raskauksissa käynyt 12+ viikoilla ja ihmettelen et miten muualla sanotaan että se pitää mitata enne 12 viikkoa. Saas toki nähdä onko täälläkin käytäntö muuttunut sitten tällä välin.

Huomenna olisikin sitten eka neuvola ja sieltä varmasti saa ohjeet niskapoimuajan varaamiseen. Kyllä me nyt sinne sitten varmaan mennään vaikka sitä moneltä kantilta mietinkin.

Kahvin juonti on täällä stopissa mikä on todella outoa kun olen aina ollut ehdoton ainakin aamukahvin suhteen mutta nyt ei kerta kaikkiaan ysty kun ällöttää niin että oksu kyllä tulee :x Mutta tee on hyvää eikä saa aikaan samaa oloa, onneksi =)

Meinaako moni tilata kotidopplerin?? Mun tekisi vähän mieli kun toi 4-d jää väliin mutta onkohan sille sitten kovasti käyttöä. Jos äänet alkaa kuulua kovin myöhään niin sittenhän liikkeetkin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan. Toki olisihan se ihana kuunnella niitä jumputuksia vähän muulloinkin kuin harvakseltaan vaan neuvolassa ja ehkä se mielenrauhaakin sitten toisi =)

Suolakurkkuhimo iski täälläkin eilen, mehujäät on hyviä myös, jugurtti ja hedelmät, nam :p Aikaisemmissa odotuksissa himoitsin aina kaikkea rasvaista kuten grilliruokaa mutta nyt ne vaan etoo. Näinpä sitä voi tosiaan olla ihan erilaisia odotuksia.

Masukuvaa voisin yrittää saada myöhemmin profiiliin, luulen että siihen tarvitaan vähän miehen apua ;)

äitsy ja pieni 8+6
 
Onko teillä kellään ollu kaksosten rattaita ei kaksosille? siis kun neiti meillä nyt 7,5kk ja sitten kun vauvan olisi aika syntyä niin hän on 1v2kk. Minkälaisia suosittelette vai pärjääkö yksösten rattailla? kuitenkin toinen on niin pieni vielä silloin et nyt jo mietin noita vaunuja... :ashamed:

eilen intaannuttiin touhuileen miehen kanssa ja oikein sohvalla :D
karmea kun mulle on tullu oikein kauhea himo seksiin...koko ajan vois pupuilla. :kieh: eilen oli sitten pyyhkiessä hieman verta mukana mutta laitan sen "hommien" piikkiin.

Mä kans oon saanu itteni pidättäytymään vauvan vaate ostoksista, vielä. Eikä mun kyl tarvii paljoa ostella kun on noita kertynyt tolle ekalle niin paljon. Jotain kuitenkin on pakko. Taitaa meillä Jahvetti kuumottaa sormenpäitä kuitenkin yhtälailla. :LOL:

Cruella kyseli 4d-ultraan menijöitä...en oo menossa ainakaa minä. maltan oottaa rakenneultraan sukupuolen kattomisen. Aion sen kyllä kysyä.

Kuka ottaa äitiyspakkauksen? Mulla on vielä kahden vaiheilla päätös...onneks on aikaa mietiä.

Nyt kahvin keittoon...
 
Huomenta vaan kaikille :)
Oon tässä nyt muutaman päivän ihmetelly tota massua.Voiko se muka jo pullottaa noin paljon... :eek: mulla ton laskurin mukaan ois nyt 7 viikko käynnissä...maha on tullu tässä viikon sisällä esille.Onko teillä jo mahat kasvanu että sen erottaa?Painoa ei oo tullu ku puolkiloo lisää tai onhan se jo jotain sekin kun vauva ei itellään kovin suuria paina :LOL:
Ostin jo ekat mamma pökätkin viikolla.
Vielä sinne neuvolaan on 2viikkoo 3 päivää,menis ny äkkii aika!!!
 
aurinkoista huomenta (ainakin tällä hetkellä :whistle: )

tosta kotidopplerista äitsy kyseli, palstan kautta oon kauppoja tekemässä, toivottavasti onnistuu. mulla kuulu sydänäänet jo hyvin noilla sun vkoilla äitsy, mut oli kyllä neuvolan doppleri et onhan ne parempia. mut nyt vkoja kuiteski jo yli 10 ni varmaan alkaa kuulua huonommillaki. en yhtään tiedä miten laadukkaita noi kotidopplerit on.
Jepsu, mul on ihan sama juttu, koko ajan vois olla puuhissa :whistle: :ashamed: mekin touhuiltiin soffalla mut lauantaina :whistle: :D meneepäs intiimiksi B) äitiyspakkaus meinattiin ottaa kun on rahallisesti niin paljon arvokkaampi kun pelkkä raha. ja niitä vaatteita on niin ihana hypistellä ja laitella :heart:
Melon, kyllä täällä tais aika monella olla just noilla vkoilla hurja pömppö, turvotusta. itellä oli ainaki hurja pötsi. lasehti se siitä vähän mut ei kyllä kokonaan oo hävinny tänä aikana. ja mun neuvolantäti sano et on hänellä ollu äitejä joilla on ollu jo rv 9 ihan selkee maha. on niin yksilöllistä tääki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitsy80:
Huomenta =)

Olipas Pessillä tympeä neuvolantäti kun ei pelkoa asiaksi ottanut kunnolla, toivottavasti saat asiaa kuitenkin vietyä eteenpäin ja pääset juttelemaan kunnolla siitä :hug:


Onneksi se oli vain sijainen, oma terkka pitäisi olla paikalla ensi kerralla.
Alkaahan tää vähän rasittavaa olla, kun juoksen koko ajan vessassa katsomassa, että josko se vuoto nyt alkaisi.
Viimeksi alkoi vuotaa rv11. (nyt 10+1)

Olen miettinyt kotidopplerin ostoa. Mies ei kannata ajatusta, väittää, että roikkuisin koko ajan laitteen kanssa vaan *ai miten niin muka* :ashamed:


Meillä täällä Lahdessa ei ymmärtääkseni tarjota rakenneultraa? Eli yksityiselle siis mentävä, 4D

Äitiyspakkauksesta: kyllä ehdottomasti aion ottaa. Mehän saadaan luultavasti sitten vielä 2007-pakkaukset?
 

Yhteistyössä