**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

c81
HUomenta.
Hyvä NelHM että selvisitte kolhuitta. Onneksi oli suojelusenkeli matkassa.
Viikonloppu meni niin oireettomasti, että mieskin alkoi olla tosissaan huolissan. Mutta pientä yökötystä on taas tänä aamuna ollut että ehkä sillä toukalla on kaikki hyvin kuitenkin.. Eka neuvola on vasta ensi viikon tiistaina. Saa nähdä kuunteleeko ne vielä sydänääniä, eihän ne välttämättä edes kuulu vielä.
Kotidoppelerin hankinnasta ei ole ollut mitään puhetta. Mutta varmasti jos tulee jotain komplikaatoioita tms niin sellaisen vuokraan oman mielenrauhan takia. Tulee niin paljon hermoilua muutenkin, niin jos se vähentää stressiä. Kunnon kilarit otin naapureille joilla oli juhlat lauantaina, Ei siinä mitään - olivat etukäteen varoittaneet jne. Mutta kun vielä puolilta öin soittivat ULKONA musiikkia niin että makuuhuoneen ikkunat jytisivät bassosta, niin oli pakko käydä pyytämässä kauniisti jos voisivat edes vähän hiljentää.. No, se ei ollut oikein painokelpoista se niiden vastaus.. :/ . Mutta arvatkaapa kenellä sitten siivottiin sunnuntaina oikein maton tamppauksia myöten heti kun herätiin :kieh: .. okei.. lapsellista.. mutta niin oli niidenkin käytös. Raskaana mun pinna ei ole kovinkaan pitkä..
Lapsellinen C81 & toukka 7+6
 
Shiva meillä on tän mun raskauden aikanan syntynyt sukuun 2 poika vauvaa ja kaveri sai pojan kans.
Nyt on sellainen homma et ei oo varmaan muita raskaana olevia kuin minä. :D
Mä en kans tykkää sellaisesta vertailusta. Jokainen on kuitenkin niin erilainen.

Äitsy80 onpas sulla kiva maha jo. Pitää kattoa josko osaisin laittaa
tässä omankin masuni näytille.

tervetuloa uusille!

Nyt aamusumpin keittoon..

 
Piiju mitä oon kuullu sellaisilta joilla ollu pullonlämmitin et aivan turha kapistin. Itselläni ei ole enkä kyllä ostakkaan.

c81 mä oon ihan samanlainen...varmasti kostan naapurin häröilyt jotenkin...vähintään mattoja tamppaamalla...meil on aivan ääliönapurit :/
kerran soitettiin jo poliisitkin sinne. Meni aivan hermot. 40-50 vuotias pariskunta ryyppää ja soittaa musaa kavereden kanssa yömyöhään...meitsi raskaana silloinkin ja kilahdin täysin. :LOL: ja se on taloyhtiön puheenjohtaja vielä. :D
 
hei.
mulla kans keskiviikkona eka neuvola ja jännittää niin että pahaa tekee. viime yö meni valvoessa. olenkohan einoa jota pelottaa ja jännittää yhtä paljon. tuntuu että oireet on erilaisempia kuin esikoista odottessa tailähinnä mahakipuja ei ole ollut samalla tavoin kuin silloin.ei kai se auta ku kaks pitkää vuorokautta vielä odottaa ja toivoa..
minni80ja napero 7+6
 
Piiju ei se meitin auto ollu. Me rysäytettiin jyväskylässä.

Ja kiitos kaikille haleista. Kylläpä tää tästä ajan kaa. Nyt ku ite selvinny, on kauhe rumba ton autonromun kaa, meneeks lunastukseen vai koittaavatko peliä siitä viel tehdä. Isännän hommia..siinäpä se loma vierähtääkin. Noo, onneks ollaa elossa setvii näitä, joten pieni vaiva.

Mulla on hyvä lääke, jos joku kärsii ummetuksesta: Juokaa kahvia!!! Siis toka aamu, ku oikei teki mieli jo kahvia ja maistu hyvälle, ni johan on vatsa toiminut normaaliin tapaan :D . Ihana ku maistuu, oon kahvin ystävä, tosin nyt rajotan max kolmeen kuppiin/pv, mut varmaa vaa aamukahvit ip-kahvit juon vaan.

:heart: nelli ja pulla 10+4
 
Ensimmäinen neuvola takana. Kaikki odottavalla äidillä hyvin. Ultra-aikaa siirrettiin tuonne 25. päivään, joten jännityksessä meitä vielä hetki pidetään. Valitettavasti mies ei pääse tuohon uuteen aikaan mukaan ja harmitus meillä molemmilla on suuri... Mutta samalla päätettiin, että 4d-ultraan mennään, että mieskin tuon masu-asukin näkee ennen syntymään. Aamukuvotus on tännekin saapunut, mutta onneksi ei oksennukseksi asti =) . Tuo kuvotus helpottuu, kun saan syötyä vähän aamupalaa. Neuvolassa tuo kuvotus laitettiin verensokerin laskun piikkiin...


Sokerirasitukseen minäkin joudun, vaikka normaalipainoinen olenkin (BMI 24)... Äitiyspakkaus otetaan myös meille rahan sijaan...

Pottu82 8+3
 
Hellutirei!

Palattiin Kreikasta lauantaina ja nämä pari päivää on menneet lähinnä pyykkäillessä ja arkeen palaillessa. Mies palasi 4 viikon lomalta tänäaamuna töihin.

Matka meni hyvin, mutta raskaus unohtui siellä täysin. Vähäisetkin oireet katosivat reissulla. Todella hassua edelleen tämä täysin oireeton odotus. En enää edes tiedä, millä viikolla menen? Kai jollain 9-11 välillä? 2 viikon päästä niskapoimu niin sitten on taas vähän viisaampi. Nyt voin samaistua heihin, jotka ovat tietämättään raskaina 9kk ja käyvät kakalla pudottamassa vauvan vessanpönttöön! :LOL: :LOL: :LOL:

Mä en ole vielä päättänyt ottaako äippäpakkausta vai ei. Ei se raha ole niin iso, mutta toisaalta en mä käyttänyt esikoisenkaan pakkauksesta kuin makuupussia, peittoa, lakanoita, pyyhettä, kynsisaksia, vaatteet jäi lähes käyttämättä.

Kaksostenrattaitakaan en ole ajatellut vielä, vaikka jokin kulkupeli sitä kai täytyy hommata. Haluaisin sellaisen istuimen meidän vaunuihin, vähän matkasyöttötuolin näköisen systeemin. Esikko voisi siinä matkata kun hän ei nuku juurikaan rattaissa / vaunuissa. Tietääkö kukaan, sopiiko mikään sellainen istuin ABC-vaunuihin?
 
Heippa pitkästä aikaa!
Oltiin appivanhempien luona vajaa viikko ja nyt hetki kotona ennen kuin lähetään Savoon.
Mä voin hyvin, mitään etomisia ei ole (paitsi likaisen koiran läheisyyttä vältän..). Edelleen ainoa oire on rintojen kipeys.. Noh, juoksemisesta ja saunomisesta tuntuu vatsassa mutta ei edes pahasti. Välillä mietin onko siellä kaikki kunnossa mutta eipä ole tullut vuotoakaan.

Appivanhemmillekaan ei kerrottu, ajatuskin siitä hössöttämisen määrästä hirvitti. Eikä mulla näy ulospäin raskaus mitenkään vielä. Milloinhan maha alkais näkyä? Toisaalta oon hieman ylipainoinen (joskaan en näytä erityisen lihavalta), joten kaippa vatsamakkara toimii näköesteenä tässä tapauksessa :LOL:

Rv on nyt 10+2!

 
Kaikki oikein hyvin ja pikkuinen kasvaa normaalisti. Takku oli hurjat 4cm pitkä :heart: Vähän aikaa väännettiin kätilön kanssa kättä seerumitutkimuksista, kun se olisi niin mielellään ottanu ne miusta, mutte me kieltäydyttiin :D

Takku oli hirmunen vipeltäjä, pyöri ja huiski menemään massussa kun viimestä päivää niin, ettei gyne saanut sivukuvaa otettua ja piti ottaa vielä vatsan päältä kuvaa. Ihana kokemus oli kyllä :heart: Hassua tietää, että siellä massussa se Takku telmii vaikka mie en sitä vielä tunnekaan :)

Viime yönä näin unta, että synnytin tytön, jolla oli paksu, pitkä, musta tukka B)

mimoniandra ja Takku 11+0
 
Mua alkoi vaivaamaan kovasti aamulla olleet "vatsakrampit". makasin selällään ja tuntui kun puristava kipu olisi puristanut mahaa kasaan ja luulen että se aina sitten kohtuun otti lopussa...en osaa selittää sen kummemmin. En muista tällaista ekasta raskaudesta joten onko muilla ollut? nyt iski paniikki...Oiskohan tullu jotain 4 kertaa peräperään...

kantseiskohan mun soittaa neuvolaan ja kysästä vai onkohan nää vaan normaaleja kohdun venymiskipuja??!! Mua ihan rupes nyt pelottaa...vai hermoilenko turhaan... :ashamed: :'(
 
C, tyhjää kansios :wave:

mulle pitäs huomenna tulla postissa se doppleri, saa nähä kuin ahkeraa tulee käytettyä :whistle: olo on joka päivä edelleen kankkusmainen mut pidän toivoa yllä et kohta rupee helpottaa ku vkoja kertyy. kävin tänää viemäs labraa sen plv-näytteen, tuli ihan hyvä aamupäivälenkki ku meiltä on sairaalalle matkaa joku 8 kilsaa B)
 
Soitin neuvolaan noista krampeista ja käskivät seurailla nyt et jos tulee jotain lisä oireita (verta tms.) niin pitää mennä heti näytille. Sanoi et todennäköisesti kasvukipuja niinkuin epäilinkin tai sit jos on se aika kun kuukautisten pitäs alkaa niin sekin voi tehä noi krampit tai sit suolistoperäistä(?).

Noh, kuitenkin nyt ei oo kramppaillu niin toivotaan et se oli siinä. Ensiviikolla on jo se ultra keskiviikkona.
 
Neuvola on takana, ja kuuluihan ne sydänäänet! :heart: :heart: Nyt on kyllä mahtava fiilis! =) Ensi viikolla on eka ultra ja lääkärineuvola. Verikokeet ja pissakoe otettiin, ja mukaan sain purkin ja pari koeputkea, pitää ottaa kotona aamupissasta näyte ja palauttaa labraan. Eli kaikki ihan ok. =)

Ai niin, neuvolan mukaan mun LA on 4.2. mutta aion silti itse mennä tuon 5.2. mukaan. Muistan viime raskaudestakin, että sairaalassa missä kävin ultrassa LA erosi aina yhdellä päivällä verrattuna neuvolan laskuriin. Ja onhan noissa nettilaskureissakin usein päivän eroja ollut. Kaipa on sitten kaksi tapaa laskea LA:ta. Mutta luotan eniten tuon synnytyssairaalan tapaan, ja eipä sillä oikeastaan mitään merkitystä ole, päivä sinne tai tänne - lapsi syntyy kuitenkin juuri silloin kun tahtoo. =)

Pullonlämmitintä meillä ei ole eikä ole ollut tarvettakaan (esikoinen teki totaalikieltäytymisen pullon suhteen) mutta kaverilla on, ja on kovasti tykännyt. Hänellä on sellainen malli, minkä saa kytkettyä auton tupakansytyttimeen, ja kun he matkustavat paljon autolla niin on kuulemma ollut kätevä, ei tarvitse aina huoltsikoille pysähtyä pulloa lämmittämään. Ja samalla laitteella saa kuulemma lämmitettyä pilttipurkitkin. Riippuu varmaan omista elämäntavoista, tarvitseeko tuollaista. Me ei pitkiä matkoja autolla juuri tehdä, joten meillä olisi aika turha laite.

Hissukka rv10+6
 
Heippa!
Mua nauratti toi c81:n juttu noista naapureistaan, mä oisin tosiaan varmasti tehnyt aivan samalla lailla ;). On meinaan pinna aika kireällä näiden hormoonien kanssa... Meni tänään mm. hermot mieheen, kun pyysin sitä heti aamusta ajaan nurmikkoa, kun mun porukat tulee tänään kylään (asuvat n. 500 kilsan päässä ja käyvät meillä n. kerran vuodessa, ettei ainakaan se rassaa...). Niin ei, kun herra kattoo digiboksilta jotain ö-luokan leffaa melkein puoleen päivään ja mä oon siihen mennessä mielenosoituksellisesti jo touhunnu koko aamun kotihommien parissa ja pyöräytin vielä mustikkapiirakankin. Jotenkin kiukutti se, että kun mies ei voi tehdä yhtään enempää kotihommia ku ennenkään, vaikka näkee kyllä, et väsyn ihan hirveän helposti. Sit ku se viimein meni pihalle, niin purskahdin väsyneeseen itkuun ja menin makoilemaan. Just :LOL: Tulipahan avauduttua, sori.

Hirveä tapaus toi nelHM kolari, onneks ei käynyt mitenkään!!!

Kiva kuulla minimoniandran nt-ultrakuulumisia, mahdoitkohan olla pinon eka siellä käynyt? Mua ihmetyttää kun sain tuohon ajan vasta viikoille 13+3, mutta ilmeisesti nää käytännöt tosiaan vaihtelee hirveesti paikkakunnittain...

Jepsu, toivottavasti krampit on vaan kasvukipuja. Mullakin välillä vihloo ja jotenkin kiristää tossa alavatsalla ja mietin jo, että voiko näin aikaseen supistella... Kun en tiedä, miltä oikeat supparit tuntuu ;)

Äitiyspakkaus otetaan varmasti, se tän vuotinen pakkaus on aivan ihanan näköinen ainakin kuvissa! Paljon parempi kuin esim. viime vuotinen. Ihanaa saada se jossain vaiheessa sit kotiin :heart:

4D-ultraa ei oo vielä harkittu, mutta sukupuoli kyl haluttais tietää etukäteen...

Kotidoppler vois olla kiva, mut en sit tiiä, tuleeko kuitenkaan hankittua. Mielenrauhaahan sillä samalla ostaa! Kerro siis ihmeessä sit käyttökokemuksistas Cruella DeVille.

No, nyt tuli kirjotettua romaani B) aurinkoista päivää!
 
mulki tuo alku ultra meni tuonne 13/14:sta viikolla..on vähän epäselvää et onko tuo vauva nyt 8+3 vai 7+6, mut kait se selvinnee...eli elokuun lopulle pitää tässä vielä odotella!! no neuvolassa kattoivat kuitenkin et sydän siellä lyö..
viikonloppuna iski sitten pissatulehdus ja kait sitä saa sit hiivan kaupan päälle..et nyt jo alkaa nämä naisten vaivat!!
Tämän vuoden pakkaus näyttää oikein mukavalta, et aateltiin se ottaa!!
:hug: [/b]nelHM onneksi nyt kaikki hyvin. Heti ku saatta uuden auton tai jostain laina auto löytyy ni lähe HETI rattiin..rattiin lähteminen vain pahenee mitä pidemmälle aikaa kulluu!! Ja autoa tulet varmasti tulevaisuudessa tarvittemaan!!! :hug:
 
Ajattelin kysellä tyhmiä... Miten tuonne Helmihippujen kerhoon pääsee mukaan? Olen useamman kerran yrittänyt painaa tuota Hae Jäsenyyttä painiketta, mutta ainakaan Firefox ei reagoi mitenkään. Olen ollut sisäänkirjautuneena tänne...
 
Ostin tänään aivan saiiiiraan ihanat mammafarkut!!!! :heart: Hyvin pystyy nyt jo pitämäänkin =)
Maha näyttää vaan 2 kertaa viel isommalta ne jalassa :eek: :LOL: :LOL: Mut eikai tuo haitanne ;)

Muutama päivä ultraan...voi kumpa siellä ois kaikki hyvin :heart:

Jahvetti 11+0
 
mut voi sit poistaa tältä listalta...aamulla ultrassa käytiin ja sykettä ei löytynyt, lähetti KYS:siin naistentautien polille ja siellä lääkäri otti kokeita ja ultrasi kauan eikä elon merkkejä ollut...pienen sydän oli lakannut sykkimästä pari päivää aikaisemmin :'( vuotoja mulla ei ole tullut joten lääkkeelliseen tyhjennyksen joudun tai siis se tehdään kotona...onko kellään kokemusta tästä?

toivotaan teille muille parempaa onnea.... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
mut voi sit poistaa tältä listalta...aamulla ultrassa käytiin ja sykettä ei löytynyt, lähetti KYS:siin naistentautien polille ja siellä lääkäri otti kokeita ja ultrasi kauan eikä elon merkkejä ollut...pienen sydän oli lakannut sykkimästä pari päivää aikaisemmin :'( vuotoja mulla ei ole tullut joten lääkkeelliseen tyhjennyksen joudun tai siis se tehdään kotona...onko kellään kokemusta tästä?

toivotaan teille muille parempaa onnea.... :'(

keiju, veti sanattomaksi :'( :hug:
 
Otan osaa Keiju :(

Mulla on kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Oli ilmeisesti tuulimuna, tai sitten jo alkuunsa näivettynyt sikiö.

Itse valitsisin ensi kerralla kaavinnan, oli sen verran järkky homma tuo kotona tehty tyhjennys! Verta tuli saavista kaataen, kamalat kivut joihin eivät ne kaksi annettua Panacodia ihan auttaneet...
Jälkivuotoa kesti 6 viikkoa.


Joku kyseli, että onko kukaan muu kuullut oman raskauden aikana muiden vauvauutisia. Veljeni avovaimo odottaa veljeni esikoista maaliskuussa syntyväksi.
Täytyy myöntää, ensimmäinen itsekäs ajatukseni oli, että nyt menee kaikki huomio meidän vauvalta (eka lapsenlapsi meidän perheessä) :kieh:
Mutta loppujen lopuksi sehän on vaan kiva juttu, samanikäiset serkukset :hug:
 

Yhteistyössä