**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Vinja: Piti tulla kommentoimaan. Aikaisempina vuosina ainakin nuo vanhat vaunumallit on myyty pois jo elokuussa ja syyskuussa on alettu myydä seuraavan vuoden vuosimallia. Itse metsästin edelliselle lapselle käytettyjä vaunuja 3kk seuraamisen tuloksena sain alle vuoden käytetyt (kuin uudet) vaunut puoleen hintaan (siis vrt. uusiin). Eli niitä hyväkuntoisiakin kyllä löytyy, mutta ei joka oksalta.

Keiju ja Pikku Myy :hug: :hug:
 
Jeps,

meilläkin lukee ultrakutsuissa että eivät toivo lapsia paikalle. Onneksi pojan kummi on töissä ko. sairaalassa niin lupautui hetken katsomaan poikaa kun käymme miehen kanssa tsekkaamassa vauvan.

Mä en jaksa näitä helteitä! Ihan tarpeeksi sain auringon paahteesta Kreikassa jo! Ja muutenkin ihan tylsää kun mies palasi töihin ja arki alkoi taas kerran.

Nelli Hurja juttu teidän kolari! Me ajettiin mun isän kanssa muuttoauton kanssa pari vuotta sitten tieltä ulos (isä nukahti rattiin) ja just sai auton pysähtymään ennen motarille putoavaa jyrkännettä, siinä olisi henki mennyt. Meille ei käynyt mitään eikä edes autolle, mutta kyllä sitä aika varovaiseksi on muuttunut liikenteessä varsinkin pitkiä matkoja ajaessa. Esim. Kotkaan, jonne aina kamala rekkatrafiikki.

Pikku-myy ja Keiju
:hug: :hug: :hug: :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heltu:
Vinja: Piti tulla kommentoimaan. Aikaisempina vuosina ainakin nuo vanhat vaunumallit on myyty pois jo elokuussa ja syyskuussa on alettu myydä seuraavan vuoden vuosimallia. Itse metsästin edelliselle lapselle käytettyjä vaunuja 3kk seuraamisen tuloksena sain alle vuoden käytetyt (kuin uudet) vaunut puoleen hintaan (siis vrt. uusiin). Eli niitä hyväkuntoisiakin kyllä löytyy, mutta ei joka oksalta.
Ai ne tuleeki jo noin aikasin. Juu kyllä sen tiedän että niitä saattaa löytää, mutta mä en jotenki jaksais sitä kauheen kauaa :ashamed: Mä oon vähä semmonen että heti pitää saada, ni katotaan nyt. Sisko kans katteli esikoiselle käytettyjä ja sano et osti sit uudet ku niillä hyväkuntosilla käytetyillä oli hirveesti hintaa uusiin verrattuna. No, onneks tässä on vielä paljon aikaa miettiä mitä vaunujen kanssa tehdään =)

 
Shiva ja Pupi: kiitokset kannustavista ajatuksista. Jospa tämä viimeiset 6 viikkoa tästä jotenkin sujuisi. 2.8 on eka neuvola ja ultra kotipaikalla ja toivon mukaan kaikki on hyvin niin eiköhän sen voimalla sit ainakin tuon loppuajan selviä. Mä jään sit vielä syksyksi ainakin yksin kotiin, mies joutuu vielä uudelle paikkakunnalle koulutukseen. Ja sitten talvella pitäisi vielä tulla tänne pohjoiseen takaisin mutta toivotaan nyt että pääsis suoraan töihin tuohon kodin lähelle kun on tämä tilanne nyt muuttunut.

Äitiyspakkauksen aion ottaa ehdottomasti. Olen siitä jo kuvia käynyt katselemassa ja ihanalta se näyttää. Meillä ei ole vielä mitään tavaroita kun esikoinen vasta tulossa. Kavereilta ehkä jotain saattaa saada mut suurin osa täytyy hankkia kuitenkin niin tuosta saa hyvän peruspaketin alkuun.

Täällä edelleen pahoinvointi jatkuu. Vapaapäivät on helpompia ku saa nukkua pidempään ja muutama päivä meni oksentamatta mutta eilen ja tänään ekana aamulla on joutunu pönttöä halaileen. Oon yrittänyt syödä sängyssä jotain että edes hiukan kerkeis tuo verensokeri nousta ennen oksennusta. Odotan nyt kuin kuuta nousevaa että eka kolmannes menis ohi niin olis toiveita että tää helpottaa.

NelHM: kauhea juttu tollanen kolari. Onneksi olette kunnossa. Shokista toipumiseen menee tietysti aikaa.

Tervetuloa kaikki uudet. Tämä palsta onkin tosi aktiivinen, aina kun tulee lukemaan juttuja on ihan mahdottomasti.
 
Kiitti vastauksista. Pitää sitten miehen odotella lasten kanssa oven ulkopuolella.
Lapset on 3-vee ja 5-vee eli kyllä varmaan viihtyvät keskenäänkin hetkisen, jos odotustilassa vaan on leluja.
Harmi, kun vanhin lapsista 13-vuotias sattuu just olemaan Tampereella tuolloin ultraviikolla, niin hän ei voi poikia vahtia sillä aikaa.
 
Jahvetti: ei siihen lunastuskuntoon menemiseen tarvita kunnon tälliä. äitin opelixi meni lunastukseen vaikkei ees airbagit lauennu eikä se törmänny mihinkään. oikeesta kohtaa vaan paskaks ni niin kallis remppa ettei lähetä korjaamaan. esim ooppeli meni pohjasta paskaks, akseli väänty tai poikki yms ni ei kannata korjata ku tulee niin kalliiks.

ja eevarouvalle ei millään pahalla, mut tuskin kukaan sinne kreikkaan pakotti, varmaan tiesit et helteitä tiedossa B) kyllä kesällä pitää lämmin olla ku niin vähän aikaa kestää ja sitäpaitsi tänä kesänä ei oo pahemmin helle helliny.

tuli se kotidoppleri, jotain pientä sain kuulumaan mut ihmeen hidasta :/ johtusko sit vähäsistä vkoista, en tiiä. saatii myös asunto, 4 h ja keittiö + sauna, rivarikämppä. ihan kiva et tulee tilaa kunnolla ku tota jälkikasvuakin kohta on useempi B)
 
Miulla sairasloma jatkuu taas. Koetin käydä töissä ja kävinkin 2 aamuu ja 2 iltaa mutta jo ekana aamuna ensimmäisellä nostolla selästä kirpas ja sit se taas onkin ollu kipee. Alavatsakin on ollut niin kipee että välil on tuntunu niiku supistaisi..joten päätin että öihin en mene ja kävin työterveydessä lääkärin tykönä.
Muutenkin olen ollu tosi huonovointinen nyt ja väsy (vaikka aiemmin sanoin että ei oikeestaan oireita..no nyt on roppakaupalla).. Mitään en jaksais tehdä ja jos jotain meinaa niin ihan saa siihen ittesä pakottaa että tekee. Ottaa päähän tää voipumus. Onneks tänään ei oo liiemmin ollu pahaa oloa mutta eilen oli kokopäivän (vaikken ole oksentanutkaan..vaik se saattas jopa helpottaa) ja mahakin meni viel sekasin..oli tosi virkeä olo :/
Mahaa on alkanu turvottaa ja yhtäkkiä jotkut housutkin tuntuu että jo puristaa vaikka viikkoja tulee kasaan to 11 vasta.

Pikkumyylle ja Keijulle voimia ja :hug: :hug:
 
oltiin ekalla neuvolakäynnillä tänään ja kuultiin murun sydänäänet!!! kuinka paljon voi toista jo rakastaa? :heart: :heart: isi oli ihan tippa linssissä kun kuuli ne lujat sydänäänet, viikkoja siis 10+3 kuukautisten mukaan, mut noin paljon ei oikeasti vielä oo. oikeasti 10+1 vissiin. ja huomenna meillä on vuorossa kontrolliultra ja kahen viikon päästä np- ultra.
onko teillä muilla muuten jo mahaa? mulla on maha kuin ois jo viidennellä kuulla! kuinkakohan kauan mahtaa pystyä tätä salaamaan? :D
 
Mulla maha ei oo mikään mahottoman iso. Ainakaan vielä tai ainakaan enää. Jotenki ne suurimmat pömpöt on vähän laskenu ja kai tuo oksenteluki on veronsa jonku verran vaatinut... en tiiä.

Äitiyspakkauksen aattelin minäki ottaa. Vauva saa alkuun nukkua siinä pakkauksessa, jotenki tuntuu et sillä on turvallisempaa olla oikeen pienessä kopissa aluks. Ja ku esikoinen tulossa, niin pitäähän sitä tollanen alkupaketti ottaa. Saa myös vähän vinkkiä mitä sen lapsen kans yleesäkki tarvitaan. Tää 2007 vuoden pakkaus, joka meki varmasti saadaan, on kaikenlisäksi aika nätti. Tulispa tyttö, niin ois enemmän vaatteita, jotka sopii värinsä puolesta. :)

Puuta koputtaen kerron, että eilen oli lähes "terve" olo, vaikka jokseenkin väsynyt. En kertaakaan oksentanut!!! Joka on aika ihme! Tänään oon kerran joutunu oksentaa, mut muuten suht hyvä olo ollu tänäänkin. Joten pikkuhiljaa tuntuu, että pahin pahoinvointi on menossa ohi tai sitten tää on väliaikaista tyyntä myrskyn edellä... Kylläkin viime aikoina oksentelu on ollu mielettömän rajua, lukuunottamatta eilistä ja tätä päivää.. Mutta jospa tää tästä pikkuhiljaa helpottus.

Mulla np-ultra 15/16 viikolla. (just vaihtuu viikko..:)) Mutta siis ilman np:n mittausta. Ei kyllä millään jaksais odottaa sinne asti... Vaikka kyllähän tää vaaveli kyydissä pysyy sinneki asti, vaikken sitä nääkään. Siis pysyy kyydissä, jos pysyy. Toivotaan parasta. :)

Nellille toipumista kolarista! :hug:

Pikku Myy ja Keiju
, syvä osanottoni! :hug:

Napsu ja nöpö 8+6
 
Cruella Joo ei pakottanut, mutta eipä sinne helteiden takia mentykään, mun mielestä alkukesä täälläkin oli todella helteinen ja tuollaisen yksivuotiaan kanssa mä ainakin stressaan koko ajan juomisesta ja ihon palamisesta. Mentiin reissuun ihan sen takia, että päästiin irti arjesta ja lapsen kanssa kaupunkiloma ei niin houkutellut niin ällö-Kreikkaan sitten eksyttiin. Sori jos ärsytin sua negatiivisella kommentilla :headwall:
 
Iltaa

Mä laitoin profiiliin just otetun kuvan masusta, ku kovasti siitä tääl keskustellaa..siis masuista =) . Tuntuu, että nyt alko spurtti tossa kasvussa. Oon jo viikon ajan pitäny äippähousuja, sellasia, joissa mahan päälle tulee levee resori, ni sen saa käännettyy alas, joten näyttää iha tavis pökiltä, mut eivät kiristä mistää. Ja mä en kyl haluukkaan peitellä masua, mua ei haittaa vaiks koko maailma tietäs. En mä siitä huutele tuol (tytöt huolehtii mun puolesta, -äitillä on vauva mahassa..ja sit ne pussailee keskellä puistoo mun masua :D ), mut näkyä saa.

Onks kellään ollu hengenahdistusta? Siis sellasta ahdistavaa ja tukalaa oloa. Ei oikein saa happea ja rintaan vihloo? Onkohan iha normaalia? Välillä tukala olo iha hengittää..muistelisin jotain vastaavaa loppupuoliskolla, ku maha ei iha viel laskenu ja paino keuhkoja, mut että näi aikasi :eek: . Tietty voi olla jotai stressii kolaristaki tmv, kunhan menis ohi vaan pian.

Oon yssiksein tyttöjen kaa kotona, isäntä läks saunomaan ja oluelle kamujensa kaa..boring! Joutaa kohta nukkumaan!

:heart: nelli&pulla 10+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Cruella Joo ei pakottanut, mutta eipä sinne helteiden takia mentykään, mun mielestä alkukesä täälläkin oli todella helteinen ja tuollaisen yksivuotiaan kanssa mä ainakin stressaan koko ajan juomisesta ja ihon palamisesta. Mentiin reissuun ihan sen takia, että päästiin irti arjesta ja lapsen kanssa kaupunkiloma ei niin houkutellut niin ällö-Kreikkaan sitten eksyttiin. Sori jos ärsytin sua negatiivisella kommentilla :headwall:

:headwall: itelles, ei tartte olla niin herkkänahkanen B) viime kesä täällä oli ihan kauhee ja mulla oli sillon alle 1-vee ja hyvin pärjäiltiin. se kyllä oli sellanen kesä mitä en enää toiste haluis, ainoo kesä millon oon valitellu. muuten nautin näistä muutamasta helteisestä päivästä mitä täällä yleensä on niinku tänäki kesänä.
 
Keijulle ja Pikku Myylle :hug: :hug: :hug: Voimia ja jaksamista kovasti toivotan teille :hug:

Pikaisesti tulin yömyöhään näpyttelemään eiliset neuvolakuulumiset, jotka olivat mainiot =) Ultrattiin ja siellähän se pikkuinen köllötteli ja syke näkyi selvästi :heart: :heart:

Pari viikkoa olisi sitten niskapoimuun eli sitä jännittäessä ja odottaessa :whistle:

Aika tuntuu rientävän vinhaa vauhtia ja päivät mennä humahtaa, mutta palailen taasen, nyt nukkumatti kutsuu :wave:

Hyviä vointeja kaikille mammoille!!!

äitsy ja pieni 9+1 tai neuvolan mukaan 9+3
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Iltaa
Onks kellään ollu hengenahdistusta? Siis sellasta ahdistavaa ja tukalaa oloa. Ei oikein saa happea ja rintaan vihloo? Onkohan iha normaalia? Välillä tukala olo iha hengittää..muistelisin jotain vastaavaa loppupuoliskolla, ku maha ei iha viel laskenu ja paino keuhkoja, mut että näi aikasi :eek: . Tietty voi olla jotai stressii kolaristaki tmv, kunhan menis ohi vaan pian.
Mulla on samaa, oon aatellut että on allergiaa/astmaa. Ja etenkin kun nyt on alkanut närästää iltaisin ihan tosissaan samalla on hegenahdistustakin. Mietin kanssa että vaikka mahaa turvottaa, ei se nt kai sentäs keuhkoja paina :) Toivotaan että on ohimenevää.. 'ahistaa' kun ahistaa koko ajan..

C 81 + toukka 8+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
tuli se kotidoppleri, jotain pientä sain kuulumaan mut ihmeen hidasta :/ johtusko sit vähäsistä vkoista, en tiiä.
Löysitköhän oman pulssisi?

Profiilissa Takku 11+0 :heart: :wave:
ihan alamahasta, onkohan mahdollista :/ vai eikös nivusessa oo joku valtimo tms? no nyt aamulla kuiteski löyty ihan hyvät sykkeet ja aika kovasti jo liikkuu kun lähtee dopplerin alta pois =)
 
Miulla ei ihan hengenahdistukseks voi sanoo, mutta eilen illalla aivan yhtäkkiä yllättäen alko pistää kurkusta alavatsaan. Siis tuli sellanen pistävä tunne.
Varsinkin jos kumartu tai vaan istu vasemmalle kallistuen, niin tuli sellasia pistäviä kohtia kurkkuun, rintaan ja mahaan.

Mulla nyt on aina ollut tollasia ihme tuntemuksia, mutta nyt sitä ei oikein tiedä pitäskö niistä olla huolissaan... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mistä te ootte nuo kotidopplerit hommannut? Toisaalta olis ihan kiva semmonen =)
mä ostin palstalta käytettynä, en ollu ees aatellu hankkia mut sit vahingossa huomasin et joku on myymässä ni siitä se ajatus sitte lähti :D onhan toi vähä sellanen turhake mut kyllä on ihana niitä sydänääniä kuunnella :heart:
tossa linkki mistä voi tilata jos et käytettynä löydä =)

http://www.kuuntelevauvaa.fi/
 

Yhteistyössä