**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: pyykit kuivuu kun tuulee noin rapiasti. ootkos pessy? ;) mullaki kyl kuivuis paremmin jos ne sais narulle...
Joo pari koneellista laitoin :D Varmaan voi kohta kerää jo pois :LOL:
Lakanapyykkiäkin olis, mut ei oo kun 2 tollasta siirrettävää telinettä ja sit tollenen iso pyärivä tos pihas, mut se on NIIN tuulisessa kohassa, et ei mitään toivoo saaha yksin lakanoita sinne viritettyy :LOL: :LOL: :LOL: Joskus oon meinaan pienemmälläki tuulella kokeillu
:whistle: :LOL: :LOL: *naapurita varmaan sillo nauratti* |O |O
 
Oisko täällä muita kiinnostuneita... :)

Mä olen nyt vakaasti päättäny hurahtaa kestovaippailuun. Mietin sitä jo kuopuksen aikana mutten päässy alkuun. Ajattelin, että kun olen jo neljättä vaippavuorta kerryttämässä maapallon tuhoksi ja viides ainakin vielä tullee, niin nyt pittää sen verran viittiä että ees yrittää.

Toisekseen, sillä säästää vuodessa n.1400-2000?, joten ihan houkutteleva ajatus senkin puolesta. Lähtekää nyt joku mun messiin!!!
Ja kiva ois jos joku joka jo homman osaa, vois olla neuvomassa ja tukemassa. Vähän tietty olen ajoissa tätä asiaa ajamassa, mut ku ois niiin kiva jo vähän miettiä mitä vaippoja tilais kottiin oottaan valmiiks ja vaikka synnärille mukaan otettavaks. Vaihtoehtoja kun on tosi paljon. Kävin jo vähän lukemassa... :snotty:

Ja hei Jahvetti, mulla on kans ollu sellanen olo, kun tuntuu että maha ei kasva ja ei mitään tapahdu, että onko siellä kuitenkaan mitään tai jos on niin onko se elossa. Vielä kun tiuskasin miehelle tuossa kohta plussan jälkeen että vee-tuttaa olla raskaana... :x

Enkä mä sitä tarkottanu silleen, kunhan just sillä hetkellä pänni, mut nyt oon potenu pienoisia omantunnontuskia ja miettiny että mitäs menin sanomaan. Vaikka pitäähän sitä välillä höyryjä päästellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: pyykit kuivuu kun tuulee noin rapiasti. ootkos pessy? ;) mullaki kyl kuivuis paremmin jos ne sais narulle...
Joo pari koneellista laitoin :D Varmaan voi kohta kerää jo pois :LOL:
Lakanapyykkiäkin olis, mut ei oo kun 2 tollasta siirrettävää telinettä ja sit tollenen iso pyärivä tos pihas, mut se on NIIN tuulisessa kohassa, et ei mitään toivoo saaha yksin lakanoita sinne viritettyy :LOL: :LOL: :LOL: Joskus oon meinaan pienemmälläki tuulella kokeillu
:whistle: :LOL: :LOL: *naapurita varmaan sillo nauratti* |O |O
:D voin sieluni silmin kuvitella sut virittelemässä niitä lakanoita ja tellinki vetää rallia :LOL: :LOL:
 
Noista kestovaipoista.Mun teki jo tosta kolmannesta mieli ruveta niitä käyttämään mutta en sit saannutkaan aikaseks :ashamed: Pitää varmaan vähän ottaa asiasta selvää enemmän.Meijän kirpparilla noita kuoria ois nyt ihan kiva kasa myytävänäkin.Ja kun kerran oon tämmönen hätähousu aina näissä raskauksissa niin oon jo ostanut vauvalle yhden hatun ja kaks kietasubodya :) Mulla on varmaan taas puolessa välissä raskautta kaikki kasassa...pakko varmaan vähän hillitä itteensä.
Mäkin haluisin kuulla kokemuksia noista kestovaipoista jos vaan jollain on :)
 
Helmitaustailija Olitkos esikoisesta samassa porukassa mun kanssa? Täällä ei muita olekaan siitä poppoosta, vaikka monihan sielläkin taas uusia odottelee :D

Ja Cruella En mä ihan niin helposti suutu, mutta ihan yleisesti mua välillä ärsyttää nämä palstailun "säännöt" että joko mielistellään ja ollaan niin samaa jengiä keskenään tai sitten juuri, kuten "mitäs Nyt"-puolella (jossa en enää edes käy), tartutaan jokaisen sanan kimppuun kuin sika limppuun! Joten unohdus nyt näistä kommenteista, keskitytään vaikka vain vauva-asioihin...

Kylläpä meidän möhistä väsyttää. On nukkunut jo kohta 3 tuntia! No, rankka ip tiedossa kun mummi on kohta täällä hössöttämässä... ;)
 
Puunukke Miulla on jo kasoittain kestiksiä odottamassa. Ostelin niitä, kun käly sai vauvan ja valitteli, että kertikset on niin kalliita. Viikon jälkeen kyllästy pyykkäämiseen ja lahjotti kaikki miulle takasin :D Mie ajattelin, että ainakin osittain vois nuita kestoja käyttää.

Jos enemmän haluat ihan käyttäjiltä kokemuksia ja vinkkejä niin kannattaa liittyä Kestoilu- kerhoon :wave: Siellä jutellaan kaikenlaisesta kestoilusta (vaipat, siteet, kuukupit...), jaetaan kokemuksia ja esim. vaippojen valmistusohjeita. Suosittelen :)

Teen muuten kestovaiposta opinnäytetyöni ;)
 
Meillä on tässä kuivaksiopetteluvaiheessa parit kestikset käytössä, mutta pääasiassa mennään edelleen kertiksillä. Seuraavastakin varmasti ainakin alun (kun paskaa tulee 10xpäivässä) menen kertakäyttövaipoilla ja ehkä sitten kun kakan määrä vähenee kiinteiden myötä, siirryn kestoihin? Mene ja tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja melon:
Ja kun kerran oon tämmönen hätähousu aina näissä raskauksissa niin oon jo ostanut vauvalle yhden hatun ja kaks kietasubodya :) Mulla on varmaan taas puolessa välissä raskautta kaikki kasassa...pakko varmaan vähän hillitä itteensä.
Sinäkö hätähousu :LOL: Arvaa, mitä miulla on?! Vaunut, sitteri, lelukaari, turvaistuin, hoitolaukku, vaatteita n. 3 pahvilaatikollista (suurin osa kälyltä saatuja) ... Ja viikkoja tosiaan 11+2... Eka kun tulossa niin sitä hullaantu :ashamed: Ajattelin, että jos menee kesken niin onpahan valmiina seuraavalle vauvalle.
 
c81
Meillä on haaveissa kestovaippailu.. sopii muutenkin 'ideologiaan' ja kiinnostaa tosissaan. Lisätietoa kaipaa vielä, mutta kiinnostaa kovasti.
Olen myös lukenut parista lehdestä suoraan kuivaksi opettelusta, ja sekin kiinnostaa, että aion ainakin kokeilla!
 
Kiitti vihjeestä mimoniandra! Tarkotitko tässä kaksplussalla jotain Kestoilu-kerhoa vai jossain muualla?

Melon, mullekin se alottaminen tuntu viimeks niin vaikeelle kun vaihtoehtoja oli niin paljon ja kaikki keltä kysy neuvoo, sano vaan että kokeilemalla löytää sen itelle (vauvalle) parhaan vaihtoehdon, mut mä olen niin kärsimätön etten jaksanu kaikkia ruveta läpi käymään.
Nyt ajattelin että hommaan valmiiksi niitä vastasyntyneen vermeitä niin sit on helpompi alottaa. Vastasyntyneelle kun tuntu riittävän harsovaippa kolmiotaitoksena (?? en ymmärtäny mikä on kolmiotaitos, mut eiköhän se jostain selviä ) ja sitte joku housumallinen villavaippahousu päälle.

Hei Eevarouva, minkälaisia olet ostanu kuivaksiopetteluun? Meillä kuopus on nyt 1v8kk, joten kohta vois sen kans opetella. Jostain olen lukenu että jos on käyttäny kertakäyttösiä vaippoja ja vaihtaa yhtäkkiä kestoihin, voi pylly punottaa, ja sama päinvastoin. Onko teillä ollu mitään sellasia oireita?

Mä olen jo niin innoissani tästä, että voisin jo kuopukselle alottaa kokeileen jotain, jäishän ne sit tälle tulevalle.... =)
 
Puunukke Meillä on muutamat sellaiset flanelliset tarroilla kiinni olevat kuoret, joissa erillinen lisäimu sisälle laitettavaksi tai harso. Pylly on tolla vesselillä kestänyt kaiken merkkiset kertikset ja myös kestot, ikinä itseasiassa punoittanut pätkän vertaa =) Ja minä tosiaan itse kannatan ajoissa pottailun aloittamista. Meillä poika alkoi käymään 7kk iässä potalla ja siitä asti lähes kaikki kakat ja unien jälkeen pissat tullut pottaan, mutta koska tuo on sellainen kusluikku niin pissoja on kyllä aina vaipoissakin. Nyt itseasiassa alkanut vasta tyhjäämään rakon kerralla ihan viikon, parin sisällä, samaan aikaan kun on oppinut kertomaan, mikä pottaan tulee. Just äsken välipalan jälkeen istui potalla, sanoi kakka ja sillä sekunnilla kuului "plop".
 
Siellä oli hyvin liikkuvainen yksilö, kädet viuhtoivat, ja pituutta pikkuisella oli 6 cm:ä. Kaikki oli kätilön mukaan kunnossa, viikoiksi varmistui 12+4, ja lasketu aika meni täten tammikuun puolelle 26.1.2008, joten taidan siirtyä tuonne tammikuun odottajien puolelle.

Joku kyseli tuosta mahasta, ja minulla ainakin on jo aivan selkeästi tullut, mutta ehkäpä se johtuu siitä, että kyseessä tosiaan on jo kolmas lapsi.

Eilen siskoni näki minut, ja kysyi, että saako kysyä suoraan, että onko tuolla masussa jotain elämää :LOL: Eipä sitä auttanut, kun tunnustaa, vaikka np-ultraan asti olisinkin halunnut asian pitää salassa, eli tänään olisin joka tapauksessa ilmoitellut.
 
Oli siis eka neuvolalääkäri.
Vastasi viikkoja 10+4, niin kuin pitikin.
Siellä se pötkylä köllötteli ja vilkutti
:heart: Taisi lähettää isille synttärionnittelut :)

Me ollaan kerrottu oikeastaan koko lähipiirille. Niille muutenkin kertoisin, jos tässä jotain ikävää tapahtuisi.
Vielä kun pari viikkoa matelisi eteenpäin, niin olisi hitusen enemmän turvallisilla vesillä...

Niin ja sydänääniä ei saatu kuuluviin, mulla taaksepäin kallistunut kohtu.
Eipä tuo haitannut, kun kuitenkin monitorissa näkyi eloa.
 
Huuuu...aamun ultra lähenee ja mua jännittää koko ajan enemmän ja enemmän :| :| :|
Nyt kun oon äitille höpöttäny siitä "fysioterapeutille menosta", niin varmaan ajatuksissani ajanki saarelle asti työterveyteen, kun toi ultra mietityttää niin kovasti!! :LOL: :LOL:
Ihmettelen miten kaikissa kolmessa edellisessä oon pytynyki oleen huoletta viikolle 18 asti!!!! Sillon vasta kaikista ollu eka ultra, rakenne sellainen =)
Apua apua apua :attn: =) Hyvin se menee joo :hug:

Jahvetti 11+2
 
Kyllä muakin jännitti törkeästi, viime yö meni valvoessa.
Tulee pahat muistot mieleen, viime raskaudessa huomattiin just samoilla viikoilla alkanut keskenmeno.. Itkemiseksihän se tänäänkin lääkärissä meni, ja sainkin kehoituksen olla stressaamatta!!!!

Hyvin kaikki menee sulla huomenna :flower:
 
Pessi, joo eiköhän kaikki oo ok, pelottaa vaan niin :ashamed: just jos siellä todetaanki joku tuulimuna, km tai mikä vaan muu kuin normaali asia!!! :ashamed: :ashamed:
Uskon että on tehny rankkaa olla 11 viikkoa raskaana ja yhtäkkiä ei sit ookkaan!!! :hug: Hui...
 
Joo, kyllä se on ollut yksi ikävimmistä kokemuksista elämässäni.
Ei kai tätä pelkoa voi millään poistaa.
Yritän vaan lähettää positiivisia ajatuksia vauvalle, että se jaksaisi siellä kasvaa ja kehittyä ja tulla sitten tänne meidän luokse *niisk*
 
kammottavaa iltapahoinvointia :x ei oo ennen ollu, yök....
no jospa se tästä...
Jahvetille tsempit huomiseen :flower:

oon varmaa outo mut oottelen taas innolla tota vkoo 12 (muunki ku potentiaalisen pahoinvoinnin loppumisen takia) ku sillon saa alkaa lehdistä lukea ketkä julkkikset on kans raskaana B)
 
olispas se päivä taas.. töissä meni mukavasti, oon kertonut työkaverillekkin ja sehän on aivan innoissaan tästä. Tänään sanoi että ihanaa ku meille tulee vauva :LOL:

Nyt illalla sitten kävin siskon järjestämässä alusvaate illassa, oli aivan ihania pitsihörsylä rintsikoita ja vielä kivempia mammaliivejä ja -pikkareita mutta en uskoltanut/kehdannut niitä vielä katella kun hieman sukua oli näkemässä mutta pikku vilaus tietty ja Anitan esite mukaan.. :D

Me ollaan myös mietitty kestoilua ja olen tullut siihen tulokseen että kokeilen ainakin, siitähän saattaa vaikka innostua ja minusta se houkuttaa jo rahallisestikin ja ne on nii sieviä ne kestopöksyt :) Mutta tietty varalle pitää hamstrata myös kertavaippoja...

Ja äitiyspakkaukesta vielä, käyn melkein päivittäin Kelan sivuilla kattelemassa siitä kuvia ja ei ole epäilystäkään ettenkö ottais! Lemppariksi on tullut se kietaisubody, sellainen valko-tummanvihreä :heart: Ja ne vaaleansiniset aladdin housut (näyttävät ainakin sellaisilta sen korkean resorin takia) =)

Mutta nyt nukkumaan ja unia näkemään.. Mulla on ollu outoa kipua joka helkkarin yö jotain vatsakipua, se valvottaa aina usiamman vartin ja ei mikään kyllä auta, mutta joka yö on onneksi ollut helpompaa ja helpompaa...
 
Nonnii, iltaa vaan kaikille..tulista touhua tää. Mä en oikei jaksa enää niiiii ahkerasti palstailla, ku alan kelaa kaikkee.. Toki asioita tapahtuu, jos on tapahtuakseen, ja tiedostan ne, mutta en halua etukäteen ressata, you know :/ ? Mulle tää palstailu on muutenki iha uus juttu. Kuumeilijoissa alotin..et noi tytöt oon odottanut auvoisen tietämättömänä monesta asiasta ja päässy ehkä vähemmällä stressillä. Mutta kiva silti lukea samoilla viikoilla olevien kuulumisia :) . (ja tulipa taas selkeesti..änkytiänkyti).

Tosta hengenahdituksesta..Viime yö oli iha helvettiä,kisko pumpusta urakalla ja ei meinannu pystyy hengittää, sama jatku aamulla. Menin lääkäriin ja 15 vuotta sitten todettu rasitus astma, joka juuri ei ole vaivannut ja ainakaan vuosiin, on sit nyt stressin takii puhjennut :( , kiva! Multa otettiin ekg:sta lähtien kaikki kokeet. Sain avaavan lääkkeen ja keuhkoputkia laajentavan yskänlääkkeen (yskää ei ole). No apteekissa viel varmistelin sopivuudesta raskaus aikana, ni sitä yskälääkettä, jolla käski alottaa ja vasta myöhemmin turvautua inhalaattoriin, ni sitä ei sais käyttää raskauden eka kolmanneksella :eek: ! ja enkö mä monesti sille lekurille viikot sanonu |O . No nyt en sit tiiä, voiks ottaa vai ei. Soitan huomen suoraan KYSin äitipolille ja varmistan asian, näin apteekistaki kehottivat. Inhalaattori autto hetkeks vähän, sai vaa kauheet horkat kaupanpäälle. Toivottavasti alkas pian helpottaa, on aika tukalaa. Varmaa alitajuntaisesti käyn sitä kolaria viel läpi ja oisko siitä puhjennu sit? Näin painajaistaki iime yönä, että aloin vuotaa iha tummaa klönttistä verta.. Ei kiva.

Jahvetti uskon kyllä, että kaikki on ok :)
C81 mä syön rennietä, kuten aikasemmissaki raskauksissa. Ei se tosiaa kokonaa vaivaa poista, mut helpottaa. Siinäki vissii on paljon ajotuksesta kyse, et millo sen ottaa. Kaipa heti ruoan jälkeen, enne oireita ois hyvä.

Mukavaa illanjatkoa!!

:heart: nelli&pulla 10+6
 
Tilli hyvää matkaa tammikuisiin. =) Otin sut nyt pois listasta, kun ilmeisesti et sitten tänne enää kirjoittele, mutta jos haluat jatkaa täälläkin listalla niin laitan sut ilomielin takaisin, ilmoittele sitten. =)

Jahvetille onnea matkaan, varmasti kaikki on niinkuin pitääkin. =)

Nyt täytyy rientää taas...

Hissukka rv11+1
 

Yhteistyössä