hyvää huomenta helmimammat!
tänään on jollain tavalla historiallinen päivä, sillä mä sain juuri juotua ekan kupillisen (no, kolmasosakupillisen) kahvia sitten 5. raskausviikon. jesh! kyllä virkisti ja maistui hyvältä. pahoinvointi näyttää vähentyneen radikaalisti viimeisen viikon aikana.. ehkä tässä jopa oikeasti lähestytään sitä seesteistä keskikolmannesta
.
pahoittelut
keijulle ja
pikku-[b]myy[/b]lle ikävistä uutisista, ja jaksamista asian läpikäymiseen! toivottavasti tässä ketjussa ei tarvisi enää kenenkään kokea vastaavaa..
niin, ja tietty tsemppiä niille, joilla oli ultra edessä ihan lähitulevaisuudessa
! kiva, jos saadaan taas kuulla hyviä uutisia teiltä. mä itse varasin ajan neuvolan
fysioterapiaan, jossa on tarkoitus "
motivoida lantiopohjan lihasten säännöllistä harjoittelua raskausaikana" ettei paikat löystyis turhaan
. tarjotaanko teidän neuvoloissa vastaavaa? meillä siis toi suositusajankohta oli 10.-12. raskausviikko, mutta näin kesäisin noita ryhmiä kokoontui aika harvoin, joten omakin aika menee sinne 13. raskausviikolle..
neuvolasta muuten sanottiin, että se stressaaminen ei tee hyvää sille kasvavalle sikiölle, joten senkin vuoksi kannattaa olla turhaan huolehtimatta. loppujen lopuksi niihin asioihin ei itse voi paljon vaikuttaa, eli kannattanee varmaan vaan yrittää nauttia siitä olosta ja kasvavasta masusta (helppoahan se on sanoa näin ensimmäisen lapsen odottajana, kun ei vielä tunne sanaa huoli..).
sokerirasituksesta oli ollut puhetta. mulla oli painoindeksi alle 18, joten siihen tuskin joudun, mutta sitä vastoin synnytyssairaalasta pyydettiin osallistumaan nkl:n raskausmyrkytystutkimuksen vertailuryhmään, koska itselläni on ilmeisesti äärimmäisen vähäiset riskitekijät saada raskausmyrkytys. eli ne siis seuraa siinä sitä itse riskiryhmää ja sit samanaikaisesti sitä vertailuryhmää, ja toivottavasti saa jotain mullistavaa selville
. ideana oli, että kirjotetaan sellasta raskauspäiväkirjaa, ja sit tietty otetaan verinäytteitä, joista seurataan jotain arvoja..
taidanpa sitten jatkaa töitä. mukavaa päivänjatkoa ja hyviä vointeja kaikille!
shiva ja bébé 11+0