**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

SEE
Jahvetille tsemppiä!
Mulla eka neuvola takana. Neuvolatäti oli tosi mukava. ei yhtään sellainen lässyn lässyn jota pelkäsin. En kestä että paapotaan. No kaikki meni mukavasti papereita täytellen. Verikokeet otettiin ja paineet sekä virtsatesti ja hb tsekattiin ja kaikki ok. Sokerirasitukseen ei jouduta sillä bmi oli 24.Ei kuunnellut sydänääniä, mutta en kyllä pyytänytkään. Ajattelin että kuunellaan jos neuvolatäti niin sanoo mutta jos ei niin annetaan olla, onhan tuolla ultrassa tullut justiinsa käytiä niin mielenrauhan on jo saanut. Sain ekan lääkärin ajankin joka menee elokuun lopulle. Lukemista paljon saatiin matkaan.


Ai niin meinasin unohtaa, Nelhm :apua toi kolari kuulosti tosi pelottavalle, onneksi kaikki on hyvin.

Kyllä huomaa itsestäkin että auton ratissa on paljon varovaisempi nyt kuin ennen raskautta. Mulla pitkä työmatka ( 60km) suuntaansa joten auton ratissa tulee päivittäin paljon oltua. Viimeinen työyö ja sitten vapaapäivät joten eiköhän jaksella.

SEE rv 9+6
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
hyvä tietää et rennietä saa käyttää, närästys vaivaa päivittäin..
Apteeksita oli miehelle sanonu + paketissa lukee, että lääkäriltä pitää kysyä lupa ennen käyttöä, no mie kyllä nyt olin itsekäs kun oli niin paha olla..
 
hyvää huomenta helmimammat!

tänään on jollain tavalla historiallinen päivä, sillä mä sain juuri juotua ekan kupillisen (no, kolmasosakupillisen) kahvia sitten 5. raskausviikon. jesh! kyllä virkisti ja maistui hyvältä. pahoinvointi näyttää vähentyneen radikaalisti viimeisen viikon aikana.. ehkä tässä jopa oikeasti lähestytään sitä seesteistä keskikolmannesta :).

pahoittelut keijulle ja pikku-[b]myy[/b]lle ikävistä uutisista, ja jaksamista asian läpikäymiseen! toivottavasti tässä ketjussa ei tarvisi enää kenenkään kokea vastaavaa..

niin, ja tietty tsemppiä niille, joilla oli ultra edessä ihan lähitulevaisuudessa :)! kiva, jos saadaan taas kuulla hyviä uutisia teiltä. mä itse varasin ajan neuvolan fysioterapiaan, jossa on tarkoitus "motivoida lantiopohjan lihasten säännöllistä harjoittelua raskausaikana" ettei paikat löystyis turhaan ;). tarjotaanko teidän neuvoloissa vastaavaa? meillä siis toi suositusajankohta oli 10.-12. raskausviikko, mutta näin kesäisin noita ryhmiä kokoontui aika harvoin, joten omakin aika menee sinne 13. raskausviikolle..

neuvolasta muuten sanottiin, että se stressaaminen ei tee hyvää sille kasvavalle sikiölle, joten senkin vuoksi kannattaa olla turhaan huolehtimatta. loppujen lopuksi niihin asioihin ei itse voi paljon vaikuttaa, eli kannattanee varmaan vaan yrittää nauttia siitä olosta ja kasvavasta masusta (helppoahan se on sanoa näin ensimmäisen lapsen odottajana, kun ei vielä tunne sanaa huoli..).

sokerirasituksesta oli ollut puhetta. mulla oli painoindeksi alle 18, joten siihen tuskin joudun, mutta sitä vastoin synnytyssairaalasta pyydettiin osallistumaan nkl:n raskausmyrkytystutkimuksen vertailuryhmään, koska itselläni on ilmeisesti äärimmäisen vähäiset riskitekijät saada raskausmyrkytys. eli ne siis seuraa siinä sitä itse riskiryhmää ja sit samanaikaisesti sitä vertailuryhmää, ja toivottavasti saa jotain mullistavaa selville :). ideana oli, että kirjotetaan sellasta raskauspäiväkirjaa, ja sit tietty otetaan verinäytteitä, joista seurataan jotain arvoja..

taidanpa sitten jatkaa töitä. mukavaa päivänjatkoa ja hyviä vointeja kaikille!

shiva ja bébé 11+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
hyvä tietää et rennietä saa käyttää, närästys vaivaa päivittäin..
Apteeksita oli miehelle sanonu + paketissa lukee, että lääkäriltä pitää kysyä lupa ennen käyttöä, no mie kyllä nyt olin itsekäs kun oli niin paha olla..
millos se tuoteseloste on päivitetty? ne voi olla joskus esim vuodelta -04

http://www.rennie.fi/raskaus.htm
 
NP-ULTRA TAKANA!!!!
Siellä se n. 6cm pitkä pikkuinen köllötteli ja viuhtoi menemään, niin että :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
kaikki oli erinomaisesti, turvotus vain 0.8mm =)
Kävin myös veriseulassa sit kumminkin ja siitä tulokset tulee postissa 2-3 viikon kuluessa.
Oikeesti mulla tuli itku, kun takas autolle pääsin!!! Pakko oli vetää hetki henkeä ennenkun lähen ajamaan :attn:
Meidän pikkunen :heart: :heart: :heart:
Niin valmiin näkönen jo =)

Laskettuaina sitten siirtyi, olis nyt 31.1.3008, eli tänään on tasan 12+0 (menkoista laskettuna 11+3), mutta saanhan pysyä täällä teidän kanssanne :hug: :attn:
Mulla on edellisetkin menny yli, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, et tuskin tääkään tekee poikkeusta siin suhteessa ;) Ja kolmas meni kaikkein pisimmälle :kieh:

NYT voi huokassa helpotuksesta =) =) Jokoha uskallettas kertoa tästä jollekin =)
Leijun lähes pilvissä!!!! :heart: :heart: :heart:


:heart: :heart: Jahvetti 12+0 :heart: :heart:
 
shiva Kuulostaa tosi kivalle tollanen fysioterapia, en ole ikinä kuullutkaan moisesta, eikä missään ole sitä koskaan minulle tarjottu. (Neljässä eri paikassa synnyttänyt!) Käyttäisin kyllä ehdottomasti hyväkseni.

Mukava että niin monella on mennyt ultrat ja neuvolat hyvin ja tsemppiä kaikille joilla on vielä edessä ekat. (kuten esim. minä) Mulla siirty eka neuvola ehkä siksi niin kauas kun en halunnut niskapoimu-ultraan ollenkaan.

Puhuin eilen miehelle siitä kestoilusta, selitin että se on ihan helppoo kun ostaa helpot vaipat...
:D Ei se lopuksi enää niin vastaan laittanu. Totes vaan että vai niin oot päättäny. ;)

Mulla on tänään ihana päivä, odotan iltaa ihan mielissäni kun saan kaksi keskimmäistä tyttöä illalla kotiin, ovat olleet monta viikkoa mummulassa! Kyllä meillä on ollu ihan kauhia ikävä, soiteltu on kovasti, mutta mukava silti että välillä pääsevät johonki ja saavat olla mummun passattavana. Tekis mieli jo viikonloppuna kertoa lapsille että heistä tulee isosiskoja kun kaikki ovat koolla, mutta taidan silti odottaa sen tiistaisen neuvolan.

Ja babygirl kiitti vinkistä, kokeilen tuota Gavisconia jos alkaa närästää raskausaikana yhtä paljon ku aiemmissa. Ennen oli Novaluzidia mut sen valmistus lopetettiin, oli kaikista paras lääke!
 
Mulla tää paha olo näyttää tulevan taksin :x voi elämän kevät.mistäköhän johtuu.Tässä oli jo pari viikkoo että helppas mutta nut on tää viikko ollu ihan kauheeta.Kaikki hajut ottaa nokkaan ja öklöttää.

Ostin eilen toiset mamma housut ja ihanaa kun ei ahista.Kävin aamulla puntarilla ja kai se on uskottava että kaikki mitä tässä massussa on niin on vauvaa koska paino ei oo noussu yhtään :D Huomasin eilen että rinnatkin on ruvennu kasvamaan..apuaa |O toivottavasti pysyy inhimillisessä koossa :)

 
c81
Tämäpä on pahin aamu koko aikana, mulla olo siis vaan pahenee koko ajan, oksua on ollu useampaan otteseen aamulla, töissä myös. Tekee niin pahaa että tekisi mieli mennä pöydän alle itkemään :'(. Teidättekö, on vaan kurja olla. vaikka sittenhän toukala on hyvin asiat. Voi kun ei tarttisi olla töissä samaan aikaan vaan voisi potea kotona. No, enää 1vko.
Onnea Jahvetti ultrakuulumisista! Mie niin odotan np-ultraa, toivottavasti pääsen sinne ennen reissua, että saisi mielenrauhan.
Ja Cruella, se voi olla että on vanhempi tuoteseloste, kaipa se on vaan joku hätävarjelu juttu että pyydetään puhumaan mysö lääkärille.
Mie jatkan ahkeran teeskentelyä.. ja taustailen..

C 81 + toukka 7+2
 
Tänne on iskenyt mitä katalin hiiva...viimeyön kutittelin ja rapsuttelin itteäni enkä juurikaan nukkunut. :/ karmeaa.

Jahvetti Olipas kivoja uutisia ultrasta!Onnittelut! Tottakai saat olla täällä. Ei me sua minnekkään päästetä. :kieh:

[/b]Nellille :hug:

(.)
Kutisee ja kutisee...haen kohta lääkettä apteekista.
Pahaolo on taustaillut ja väsymys jatkuu..


 
Kiitos Jepsu ja C81 :D

Mä oon niin pilvissä nyt, enemmän jopa kuin plussatessani B) =) Naama on yhtä hymyä ja mihinkään ei malttais nyt keskittyä =)

Mutta onneksi kaikki oli hyvin...mä niiiiin sitä pelkäsin :hug:

Jahvetti 12+0
 
no heips! mä täällä poden huonoa oloa ja väsymystä etten oo edes kirjoitellu kun ei ajatus kulje :/ . luen kyllä teidän tekstejä mielellään! Mulla on omituisia vihlaisuja alavatsassa ja varsinkin silloin kun nousee ylös jostain. Kai täytyis nousta varovaisemmin...
Mun mieliteko on sitruunamuffinssit :p että kiva kiva mikä valaan kokoinen musta voi tulla :headwall:
Mutta jaksamista kaikille mä meen tekeen nakkikastiketta...blaah..
Terttu77 8+6
 
Jahvetti onnea ultrakuulumisista! :heart: Mä ehdin jo merkata sulle la:ksi 31.1.3008 kun pysähdyin miettimään, että jotain outoa tuossa nyt oli... ei sulla varmaan ihan niin paljoa mene yli. :LOL: Jää ihmessä tänne meidän kanssa kirjoittelemaan, ei se nyt niin päivän päälle ole! Ja kuten sanoitkin, aika suuri todennäköisyys on että susta kuitenkin tulee helmikuinen! =)

c81 ja melon jaksamista sen pahan olon kanssa :hug: Ei varmaan lohduta paljoa tässä vaiheessa, mutta luultavasti alatte kohta olemaan voiton puolella sen kanssa! =)

c81 vielä, jos oikein ottaa koville niin kehotan hakemaan saikkua... mun mielestä raskauspahoinvointi on ihan pätevä syy. Mulla ainakin olo helpotti paljon kun pahan olon iskiessä pystyi hetkeksi heittämään pitkäkseen!

Hissukka rv11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Jahvetti Mä ehdin jo merkata sulle la:ksi 31.1.3008 kun pysähdyin miettimään, että jotain outoa tuossa nyt oli... ei sulla varmaan ihan niin paljoa mene yli. :LOL:

Mun piti ainakin 4 kertaa lukea tää ennenkun hoksasin :LOL: :LOL: Tuota juu...
toivottavasti ei mee ihan noin paljoa yli, jos ees helmikuulla 2008 B) B)
Ja kiitos =)
 
Jahvetille onnea ultrakuulumisista!!

Tännepä ei mitää, yö meni hyvi ja ei ahdistanu. Tänää on vähän, mut ei niissä määrin mitä eile.

Auto meni lunastukseen ja kauhee etsiminen nyt auton kaa. Yks ois tiedossa ja mahdollisesti se ostetaan, MUT on nii hemmetin kaukana, turussa! Eipä siin mitää..MIes on aika tarkka millä ajaa. Ja tietty turvallisuus on tärkeintä.

:heart: nelli ja pulla rv11+0
 
Jahvetti 500 sarjan farkku BMW:tä. Siihen mahduttas koko sakki. Tila-autot on kuulemma mopoja ja rumia :eek: . Että se niistä, mulle kyl kelpais. Mut toi auto on kyl hyvä ja tilava. Meil oli audi A4 avant toi joka meni lunariin, oltas me siihenki just ja just mahduttu, mut toi bemari on isompi. Ja siinä oliki automerkit, mitkä kelpaa..
 
nelHM, noh, sit ei mitään :D Oisin erittäin hyvää tila-autoo tarjonnu ;)
3 aikuistakin menee heittämällä taakse...3 lapsella jää jopa reilusti tilaa :D Mut juu ei oo Audi eikä Bemu ;)

Jeps, tosiaan pitäs tuo autoki vaihtaa jossain vaiheessa. Alustavasti ollaanki uusia kateltu, mut mitään ei oo voinu lukkoon lyyä, enneks tietää, et siel varmasti joku on :D
Muuten en kyllä luopuis tosta nykysestäkään autosta, mutkun me ei kertakaikkiaan siihen enää ens vuonna mahuta, kun on 5 hengen auto :ashamed: Vuoden tuo meillä on nyt vasta ollu.
Mies on puhunu, et pitäs itte lähtee Saksasta hakee...no juu jos nyt ei kuitenkaan :D
 
Minkä merkkinen se on? Siis tila-auto vaiks 5paikkaa? Vai farmari? Vuosimalli? Juu, ku tää isäntä on aika tarkka autojensa kaa, ja toisaalta iha hyvä, laatu varmaa meitä pelasti perjantainaki, mutta varmasti ois muitakin laadukkaita ja EDULLISIMPII autoja olemassa.
 
Hei tytöt :wave:

Miulla teki tänään ekan kerran pahaa juoda kahvia :x Oltiin miehen mummolassa käymässä (käytiin kertomassa vauvauutiset), eikä teetä ollu tarjolla niin join pienen kupin kahvia, vaikka hajukin jo ällötti. Arvatkaa tuliko paha olo |O Pulla oli kyllä hyvää :D Mummo oli just ottanu uunista voisilmäpullat :p

Selkää on ruvennu särkemään. Aamulla kun nousee ylös niin saa linkuttaa vessaan, kun oikealla puolella on ristiselkä ihan jumissa. Oon myös huomannut, että kävelen vatsa "edessä" niinku raskaanaolevilla on tapana :D

mimoniandra ja Takku 11+3
 
Jahvetti: hienoa et kaik hyvin ja pääsit vielä muutaman päivän eteenpäinkin et riskiviikot nyt takanapäin =) ja ethän sä nyt mihinkään tammikuisiin voi siirtyä ku tääl jo kaik "tutut" ja sit oisit viiminen joka synnyttää :whistle: ja kun hyvin todennäkösesti kuiteski menee helmikuun puolelle.

oma (.), tänää ollu suht ok olo, ollaa kyl oltu liikenteessä koko ajan et en oo ees pahaa oloo kerinny aatella. jonkun verran velloo mut hyvin kestettävissä. ja siitä kotidopplerista, neuvolankin mielestä se on täysin turvallinen eikä sitä suomessa myytäis jos siitä ois jotain vaaraa. illalla on ihana heittäytyä sohvalle ja kuunnella jumputusta :heart: stressiki katoo jos sellasta on päivän aikana kertyny.
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! :flower: Mulla se onni edessä vasta reilusti yli kuukauden päästä... :'(

Musta on ihan tosissaan alkanu tuntumaan, että pahoinvointi on hellittämään päin... Eilen illalla jopa pelkäsin, että ois keskenmeno tullu, ku olo suht hyvä. No, samantien sai olla yökkimässä oikeen urakalla... Aina se vaavi ilmottaa, jotta "täällä vielä ollaan! Turha kuvitellakaan, että oisin tipahtanu kelkasta!" :kieh: Ei oo kuiskaan viime päivinä tarvinu pahemmin oksentaa. Tosin kaupassa hajut tuntu entistä voimakkaimmilta, mutta johtu kai siitä, etten ollu syöny vähään aikaan. Kotiin tullessa taas yökkäytti, joten äkkiä jotain suuhun! Oon niin onnellinen, ku ei tarvi enää oksennella alvariinsa!

c81, sinäkö se sanoit, että tuntuu niinku ois pahoinvointi pahenemassa tms. Noilla viikoilla, siis 7-8 viikoilla suunnilleen on kuulema kaikkein pahin aikakausi. Samoin oli mulla, mutta nyt näyttäs helpottavan... Toivottavasti ei tuu kohta kahta kauheemmin ylle! :eek:

Hissukka ja Jahvetti, nauroin tosissaan tolle 31.1.3008 ja sille, että "toivottavasti ei mee sentäs noin paljon yli" :) Harvoin nauran kirjotetulle tekstille, mutta tuo oli kyllä huumori. :)

Napsu ja nöpö 9+1
 

Yhteistyössä