**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Morjensta kaikille!
Ilmoittaudumme joukkoon hurjaan!

Meillä mennään tällä hetkellä viikoilla 8-10. Laskurien mukaan LA olisi 12.2, mutta yksityisellä varhaisultrassa laskettu aika muuttui viikkoja myöhemmäksi, jopa maaliskuun alkuun...Onneksi kuitenkin syke näkyi selvästi! Jos jollakin on kokemuksia tällaisissta "heitoista", olisi kiva kuulla kommentteja! Neuvolassa arvioivat, ettei LA voisi olla maaliskuun puolella, mutta tämä selvinnee parin viikon päästä, jos pääsemme neuvolan ultraan.

Muuten raskausaika on sujunut hyvin, väsymystä lukuunottamatta. Pönttöä ei ole vielä tarvinnut halata kertaakaan ( koputan puista päätäni =) Niin ja ensimmäistä lasta täällä oulun seudulla odotellaan syntyväksi :wave:
 
Huh, tää siis on ihan normaalia, ettei maha pömpötä koko aikaa... Hissukalla ja Jahvetilla ainaki oli suurin turvotus laskenut ja niin on tehny mullakin. Ei enää kiristä housut niin kamalasti ja ku on pahoinvointikin hellittäny, nii oon pelänny pahinta... :$ Mutta se vissiin kuuluu asiaan, että pahoinvointi pikkuhiljaa häippäsee ja maha palautuu "normaaliksi", ennen ku tulee vauvamaha. ...mutta että JO tässä vaiheessa... (viikkoja vasta 9+2, neuvolan mukaan 9+3...)

Vessassa saa kyllä ihan yhtenään ravata!! Viime yöstäkään ei tullu mitään, ku sai koko ajan juosta vessaan ja takaisin ja SILTI oli koko ajan sängyssäkin ihan järkyttävä vessahätä! 2,5 tuntia valvoin keskellä yötä ku veskitti ihan yhtenään! Lueskelin sit lehtiä ja kirjoja, pelailin kännykällä jotain jne., että saan ajatukset muuhun ku vessahätään. Aamulla ku mies lähti töihin, niin tokasin tokkurassa: "Hyvää yötä!", vaikka yleensä sanon:"Aja varovasti..!" :) No, mä sit toivotin hyvää yötä ja mies huumorilla takas, että "aja varovasti." Sitte vasta tajusin mitä olin sanonu ja kyllä nauratti... :p Vissiin pikkusen väsyny/sekasi jne.

c81 Just noina viikkoina ja päivinä mä elin sitä mun pahoinvoinnin vaikeinta aikaa. Tosin sehän on kaikilla erilainen ja menee erilai, mutta mulla se loppu yhtäkkiä niinku seinään! Siis se oksentelu... Edelleen toisinaan oksettaa tai saattaa yökkäyttää (kuitenki aika harvoin), mutta se pahin meni ohi. Toki sulla voi vaikuttaa just tuo, että joudut aamulla kiireessä lähtä töihin jne. Mulla kun on loma, niin pystyn ottaa rennosti ja ehkä seki sitte vaikuttaa positiivisella tavalla olotilaan... Mutta tsemppiä sulle! Se ei oo oikeen mukavaa...

babygirl tais kysellä, että nautitaanko raskaudesta tällä hetkellä. Rehellisesti sanottuna en edes välistä ymmärrä, että oon raskaana ja että edes odotan vauvaa. Tällä hetkellä ja viime päivinä varsinki olo ollu niin hyvä, että oikeestaan nautin lähinnä siitä, ettei tarvi oksentaa! Mutta enhän minä edes tajua, että oikeesti voisin odottaa lasta, pientä ihmistä ja kasvattaa sitä sisälläni.. Tuntuu aika uskomattomalta! Ei tää nyt ihan niin kauheetakaan oo, ainakaan enää. Vaikka ehtiihän tää tästä vielä muuttua... :)

Me lähtään tänään käymään miehen kotona, anoppilassa. Ihan kiva juttu käydä siellä pitkästä aikaa. :) Anoppihan jo tietää raskaudesta, mutta muut ei. Saas nähä millon uskaltaa appi-ukolle ja muille kertoa... Tai sit anoppi kertoo, ku annan luvan. :)

Juu että semmottii tällä kertaa...

Napsu ja nöpö 9+2
 
Kiitos tosi paljon kaikille "kokeneemmille" omista kokemuksistanne noista sydänäänistä! Kun EevaRouva sanoit tuon, että sulla saattoi olla istukka edessä ja se hankaloittaa äänien kuulumista, niin muistin, et viimeks ultrannut tais sanoa istukan muodostuvan aivan eteen. Eli ehkä se vaan on siinä edessä... On vaan koko ajan niin epävarma olo, ettei tollaset tunaroivat ja tylyt terkkarit ainakaan auta asiaa! Ja ne kun ei mitenkään selitelly, että miks äänet ei kuulunu, sano vaan, että "nyt ei vaan kuulunu". Just. :|

Nyt yritän vaan ottaa rauhassa... Mullakin tuntuu ne vähäisetkin oireet helpottaneen, eli ilmeisesti näillä viikoilla sitä todella tapahtuu. Ei kuvota enää niin helposti ja turvotus on kans vähän laskenut.
 
JahvettiJeps, siellä, ihan saarella asunut lukion loppuun asti ja sitten muuttanut opiskelemaan ja eksynyt jossain välissä tänne tsadiin... =) Aamulla fiilistelin ykkösen aamu tv:n parissa kun tuli Tall Shipseistä ja Meripäivistä juttua, tuurimoottoreista saariin, Kairosta, Tarmosta ja sitä rataa :heart:

Nyt pitää painua pihalle pojan kanssa odottelemaan isiä kotiin ja sitten jossain välissä koko perheellä kauppareissu tiedossa.
 
mullakaan ei vielä ole saatu sydänääniä kuuluviin, vaikka on jo kahdessa ultrassa nähty elämää.
Terkkari sanoi, että hän ei yleensä ennen rv 12-13 kuuntele, koska äiti turhaan hätääntyy jos ei ne kuulukaan. Lisäksi voi olla istukka edessä tai kohtu taaksepäin kallellaan (niin kuin mulla).


Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!




 
huomenta :wave: ihan eka mimolle, en saa sua lisättyä listaan, herjaa jotain torjunnasta :/ ja noista sydänäänistä, kuten tässä on esille tullukkin moni asia vaikuttaa siihen kuulumiseen eikä kannata olla huolissaan jos ei ennen vkoa 12 kuulu. mulla kuunneltiin pojasta vasta tokalla neuvolakerralla joka oli 12+1, ekalla kerralla ei ollu ees puhetta ja varmaan just sen takia et hyvin epätodennäkösesti ois kuuluni ku vkoja sillo 8+1.

ja sitte mun pitää kysyy tämmöstä tyhmää mikä on pyöriny mielessä, koskee lähinnä toisen lapsen saavia. onks teillä tullu mieleen et miten sitä rakkautta riittää tasapuolisesti molemmille :ashamed: tai tietty sitä riittää mut miten sitä osaa olla tasapuolinen yms. mulle toi poika on kaikki kaikessa ja nyt pelottaa et hän jää vähemmälle kun vauva syntyy ku tietty pieni on niin paljon kiinni äidissä :/ onkohan nää nyt ihan tyhmiä ajatuksia, mut tämmösiä mulla vaan pyörii mielessä.... ja vastatkaas sitte ne kellä niitä lapsia jo on 2 tai useempi et miten ootte arjen pyörittäny et kaikkia on kohdeltu ns tasapuolisesti.

oma (.) eilen oli aika hyvä olo muuten paitsi aamu oli aika karsee :x ja sit olin unohyanu uusia työnhaun joten kolmelta päivältä jää rahat nyt saamatta |O onneks on niin hyvät tulot et on tollaseen varaa...kele.... no oma moka mut kyl se silti pännii, nyt varsinki ku joka penni ois muuton takii tarpee. eiku anteeks, sentti B) käytii eilen keräämässä pari litraa mustikoita, tossa paikassa ei ollu mitenkään kummosia eikä niitä ollu paljoo. ja mies kerto et pyhällön liki oli ollu tosi paljon ja pikkurillinpään kokosia. sellasia viittis jo kerätäkki :) nyt aamupuuhiin ja sit meillä on puolilta päivin uuden asunnon kattominen. toivottavasti on hyvässä kunnossa =) hauskaa lauantaita emot :wave:
 
Cruella, älä vaivaa päätä tollasialla asioilla!!! Ihan normaalia se tietty on, et nitä miettii, mut ihan turhaan =)
Kyllä sen sitten huomaa, kun niitä siinä useampia on =)
Kyllä niitä kaikki rakastaa mielettömästi, ehkä jokaista omalla tavallaan, persoonasta riippuen (mulla ainakin), mutta kyllä se rakkauden määrä OMAA lasta kohtaa on aina syvää, oli lapsi ensmmäinen tai kymmenes :heart: :hug: =)
Meilläkin esim esikoinen on aina ollut isin poika, niillä on omia juttuja ja isin perään se itkee, jos jonkun, mutta silti mun rakakus ei oo mihinkään kadonnu =) Kun taas mulla on ihan erityinen side 2. ja 3. lapseen =)
Tosi vaikea näitä selittää, mut jos ees vähä joku ymmärtää :kieh:

(.), *kopkop* pahaa oloa ei oo varmaan 3 päivään ollu juur yhtään!! Toisinaan hieman nousee pala kurkkuun esim. joistain hajuisa, mut menee kyllä heti ohi.
Eilen meripäivillä ollessa alkoi päätä ja silmiä jomottaa aivan uskomattoman paljon!! Ja kotiin tullessa tuli jo huono olokin...meinasin, josko olis jotain migreenityyppistä juttua ollu. Aurinkokin paistoi eilen aika "hyvin" ja mula ei ollu arskoja mukana :|
Vieläkin silmät sellaset omituisen tuntuset :/ Jospa tää tästä helpottas ilman et tarvii Panadolia ottaa :x
Mulla oli eilen ekaa kertaa ne mammafarkut jalassa voi vitsi et ne on hyvät!! =) Tosin, kun ne on tosta vyötäröltä/lantiolta hieman isot (jouduin paksusäärisenä ottaa vähä isot housut :ashamed: ), ni koko aika saa nostella, ku meinaa putoo :LOL: muuten kyl tosi ihanat, kun ei mahaa puristanu :D Laitan varmaan tänäänki, kun lähtää aikuisporukalla.
Oisko kellään vinkkiä miten ne sais hyvin pysymään päällä ettei tarvis nostella? Vyötäkään ei pysty pitämään, tuntuu pahalle?

Pojat on isin kanssa veneilemässä, menivät kattoon, jos näkis niitä laivoja viel lähtötohinoissa siel :D Minä oon veneilyt jättäny tälle kesälle, kun ei oo kiva siinä rynkytyksessä olla tän maahn kanssa :|
Iltapäivällä sit poijaat hoitooja ja baanalle B) Kera limun B) :LOL: :LOL:

Jahvetti 12+2
 
Cruella Mä painin ihan samojen aatoksien kanssa...Paitsi, etten mä sitä epäile, etteikö rakkaus riittäisi vaikka 10 lapselle, mutta se huomion jakaminen ja yhteinen aika lasten kanssa ihan kahdestaan mietityttää. Etten vain ole koko ajan sanomassa isoveikalle, että äiti syöttää nyt vauvaa, ei nyt, odota hetki, älä tule siihen kun äiti vaihtaa vaippaa...se olisi kamalaa ja varmaan lapsellekin tosi kurjaa. Mun veljen vaimo alkoi kohtelemaan 1v9kk esikoista ihan liian isona poikana aikoinaan kun tyttö syntyi. Koko ajan käski odottamaan ja tottelemaan koska tämä on jo ISO poika. Siis ihan vauvahan alle parivuotias on eikä sen voi olettaa jaksavan edes ymmärtää miksei äidillä riitä aika ja voimta entiseen malliin...

Mulla on omaa aikaa kun miehen sisko lähti miehen ja pojan seuraksi leikkipuistoon. Tarjottiin ensin tälle kummitädille tuhti aamiainen, jotta jaksaa puistossa yks veen tahdissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Jahvetti: omistatko masutuubia? Napakka sellainen trikookaistale (mä tein esikoisesta niitä itse) auttoi mulla löysempiä housuja pysymään ylhäällä hyvin kun taitteli sen siihen vyötärökaistaleen päälle.
No noissa farkuissahan on kiinteenä sellanen, mut se on aika löysä :/ Pitäskö laittaa toinen siihen päälle? =)
H&M:ssä katoin, et oli niitä eikä ollu paha hinta...
 
just toi oli se mitä tarkotin, eevarouva. jahvetille kiitos kannustavista sanoista :hug: kyllä ne asiat varmasti rupee sujumaan yms mut sitä vaan kelailee nyt. kyllä se esikoisen odotus oli helppoa :whistle:

mistä muutes jahvetti ja muutkin, ootte ostellu noita mammahousuja kellä niitä nyt jo on? mä kattelin henkkamaukasta mut en viittiny ostaa ku aattelin etten viel tarvii mut nyt toi maha on pullahtanu parissa päivässä kunnolla esiin eikä pienene et turvotusta ei kyl enää oo, ainakaa kaikki B) mulla on kyl pääsääntösesti trikoohousuja mitä kesällä käytän mut oishan se kiva jotku mammatki olla B) talveks on pakko ostaa ku tiiän et isoks kasvan :xmas: saa nähä minkälaisia toppahousuja sitä sit on...

mul on kans ollu päänsärkyjä jos oon ollu paljo auringossa B) ilmeisesti tää raskaus herkistää ku ennen ei oo ollu mitään ongelmia.
 
Cruella, minä ostin nää Henkkamaukasta =) kovin oli kyl kalliit, kun aattelee, et vaan tätä raskautta varten ostin :ashamed: Mut elättelen toiveita, et veljen vaimo joskus tarvis sit noita, voisin myyä sille :kieh: :kieh:
Sit meinasin, et jos jotkuu verkkarit viel löytäs...et ois löysä vyötärö...ja sit mun mummo vois tehhä jotku kivat siistimmät pökät mulle tolla mammatyylillä, kun se on ompelija ;) Kunhan nyt ensin saa tästä aikanansa kuulla ;) :whistle:
Paitoja en aio ostaa, koska edellisetkin oon pärjänny tavallisilla paidoilla =)

(.), mä oon eilisen ja tän päivän vaan pohtinu, miten ihmeellistä se onkaan, et mun sisällä oiskeesti on joku, joku 6cm pitkä tyyppi!!!! Tää on aina yhtä hämmästyttävää, oli se kuin mones kerta tahansa!! =)
ja kun tuo mahakaan ei järin suuri ole, niin tuntuu vielkin uskomattomammalta :D Kun edelliistä raskauksista muistaa enää suunilleen sen hehtaarimahan :D :D
vaikka viimeks mulla ei ollu mahaa ollenkaan :ashamed: Synnyttämään olin menossa, niin kätilö ei meinanu uskoo, kun maha oli niin pieni :ashamed: Ja olin kuitenki viikoilla 41+1 :kieh: :kieh:
Kasvais nyt, niin tulis konkreettisemmaksi tää odotus =)
Ensin odotin sitä et näkis et siellä ylipäänsä joku on ja nyt ootan et maha kasvais :kieh: Mitähän seuraavaks :saint:

Jahveti 12+2
 
Napsuh87 Ole onnellinen, jos pissatus on tullut voimakkaasti kuvioihin vasta nyt. Itse olen kärsinyt pissatuksesta jo ennen plussausta, kun ensioireisiin kuului jatkuva jano ja siis pissatus. Kun jano sitten helpotti reilu viikko sitten, painoi jo kohtu rakkoa niin, että vähän väliä saa juosta vessaan. Ja se hätä on kova, silloin ei odotella. Mutta onneksi se kohta tilapäisesti helpottaa, kun kohtu nousee ylös pikkulantioista, mutta ei ole vielä niin iso, että siksi painaisi rakkoa. Kauhistuttaa vaan, että kohtuni tuntuu jo nyt kädellä (tai siis se osa, joka nousee häpyluun yläpuolelle) aivan valtavalle greipille, vaikka se greipin koko pitäisi saavuttaa vasta noin viikon päästä. Taidanpa mennä suvun kaavan mukaan ja muuttua maapallonpuolikkaksi. Äitin oli epäilty olevan kohta menossa synnyttämään kohta puolivälin jälkeen, voitte siitä sitten arvuutella kokoa parikymmentä viikkoa myöhemmin ja samaa ongelmaa on ollut siskolla, serkuilla ja tädeillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Mammahousuista: Mie ajattelin pärjätä läpi raskauden BellyBeltillä ja masutuubilla :D Äiti tosin kävi ostamassa miulle jo yhdet mammahousut.

Nyt ei juttu jostain syystä luista... :ashamed:

Tää oiskin ihanne tilanne =)
Minä vaan aina paisun muualtakin kun mahasta, niin ei toivookaan, et menis omat housut esim reisistä :ashamed:
No, onneks mummo on ompelija :LOL: :LOL:
 
Jahvetti: Minä olen kummassakin raskaudessa kuulunut tähän pienimahaisten kastiin (lapsetkin ovat olleet vain 2970g ja 2800g). Ekan kanssa olin menossa synnytystapa-arvioon niin kätilö kyseli, että rakenneultraanko olen tulossa. Siellä lääkäri totesi, että syntyy 1-2 viikon kuluessa (kuten syntyikin 37+4). Tältä polikäynniltä lähdettiin ostamaan matkarattaita, koska ne oli vielä hankkimatta. Siellä myyjä kyseli, että huhtikuussako pitäisi syntyä (oli joulukuun puoliväli) todettiin vain, että parin viikon sisällä... :LOL:

Mimoniandra: Vaikka siis pienimahainen olen ollut kummassakin raskaudessa ja toisessa raskaudessa painoakin tuli vain 700g ei siltikään olisi ollut puhettakaan, että pelkällä bellybeltillä olisin selvinnyt...
 
:wave:

Kommentoin vaan nopsaan tuota mammahousu-asiaa, eli ite ostin jo yhdet (vaikken mahan puolesta kyllä vielä tarvitse, enkä niitä vielä käytäkään... :ashamed: )

Elloksella oli mammafarkkuja 19 eurolla ja ainakin mun jalkaan ne oli ihan passelit eli tykkäsin...

Onnistuiskohan linkitys...

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9168&productId=170004&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
 
Mie olen noita mammavaatteita huudellu tuolta huutonetistä jo pienoisen kasan. Ellokselta tilasin mammafarkut (en oo viel kyl koittanu niitä) ja yhden äitiystunikan. Viime raskauteenkin hamstrasin noita vaatteita..kerkesin kyl kaikki jo myydä pois. Kyllä miekin jotain äitiysvaatteita olen jo alkanut pitämään kun on tuo massu tuohon pullahtanu kaikkine entisine läskeineen :LOL:
Huomenna pitäis taas mennä töihin koettamaan että kuinkas tää selkä nyt jaksaa nostelut yms..vai jäänkö taas kohta saikulle.. :|
 
c81
Mie ostin HMltä kanssa mammahousut, trikoiset, vaan sen takia, kun on iltaisin masu niin turvoksissa, että tekee kaikki housut pahaa. Pidän kotosalla, j akun lähdetään reissuun. laitan koneeseen. Maksoi 19,90. Ja on ihan tosi mukavat päällä! Pitää vaan lyhentää, kun olen tällainen hukkapätkä..
 
Morjens!

Terkkuja ruotsista! Menomatka ei kyllä ollut mikään mukava, kauhee merenkäynti oli että meikällä loppu ruokailu muutaman alkuruokahaarukallisen jälkeen :x Lähin hyttiin nukkumaan, mutta ei siitä mitään tullu kun niin keinutti. Tukholmassa olikin sitten kiva ilma kun ei satanu eikä ollu helle. Paluumatkalla ei enää myrskynny mutta ruoka ei sitten muuten vaan maistunu enää illalla 10 aikaan...

Mammavaatteita en oo ees miettiny, tosta neidistäki rupes mahaa tulee vasta joskus 20 viikon tienoilla... Joka päivä sitä kattoo että joko ois muutaki ku vaan normaalia mahamakkaraa :whistle: Haaveilen kyllä jostain kivoista mammafarkuista, noi elloksen housutki näytti kivalta! Mulla on vaan sama ongelma kun sullakin c81 housujen kanssa ku oon niin lyhyt ni aina täytyy lyhentää reilusti |O Ja itellä ei oo ees ompelukonetta! Sille olis kyllä aina välillä käyttöä.

Siis onko toi masutuubi vaan sellanen trikoopötkö?? Vai mikä se oikein on? kyselee yks tyhmä

Meillä nyt sitten töissä tietää kaikki, johtaja oli kyllä ihana kun sanoin että tuli tää loma tarpeeseen ni heti kysy että haluunko vielä jatkaa sitä. Täytyy miettiä, kiva olis sitten syksymmälläkin olla jos nyt olo ois niin siedettävä että jaksaa töissä olla.

Miks muuten noita hymiöitä ei voi laittaa tonne tekstin keskelle? Mulla kun saattaa tulla aina lisättävää tonne mitä on jo ehtiny kirjottaa ni sit tää heittää hymiöt loppuun. Ku ei viittis kirjottaa uudelleenkaan, laiska kun on...

Meillä on tytön serkku (9 vuotias)täällä meidän seurana ja kävivät keräämässä mustikoita tosta meijän lähimetsästä ja rupesivat leipomaan just mustikkapiirakkaa :p

Vinja 8+6 (eka neuvola maanantaina, jippii!)
 
Päätin minäkin purkaa huoleni tänne, kun ei niitä nyt kukaan muu kuuntele.
Mun ois ollu jossain välissä tarkotus luoda uus profiili kun jäin niin vaivaamaan kun sattu olemaan jo yks olivia täällä, mutta saamaton kun oon...

Mulla on siis eka neuvola tiistaina, silloin viikkoja jotain 12+. Mutta mutta, mulla on kauhea tunne et tuolla masussa ei oo elämää. Mä kävin yksityisellä ultrassa rv 7 ja silloin syke näky ja mulla maha on jo valtava. Se vaan huolettaa kun ei sitä mahaa ihan aina oo ja saan sen vedettyä vielä sisään enkä tunne sielä kohtua (vaikka pitäs olla eteenpäin kallellaan eikä oo ylimäärästä rasvakerrostakaan). Tää mun huoli johtuu tottakai siitä että edellinen raskaus meni kesken (tai käynnistettiin)rv 14 kun sikiö oli kuollut kohtuun jo rv 9. Mutta tää on ihan kauheaa, yksin kun oon niin aina tahtoo itku tulla ku miettii ja sit miehelle vaan valehtelee itkun syyksi "et ku mua koko ajan oksettaa eikä jaksais..." Tunnettako te muut jo kohdun??

Tässäpä tältä erää.
 
varhaista huomenta, haukoti. heräsin yllätys yllätys vessahätään enkä saanu enää unta :snotty: poikaki vielä vetelee hirsiä.

vinja, tossa ois siitä masutuubista jotain ja googlettamalla löytyy lisää

http://www.myllymuksut.com/product_details.php?p=302

ja niistä hymiöistä, niitä saa sinne keskelle ku laittaa ne kirjotusvaiheessa, muuten ei voi lisäillä, menee loppuun kuten oot huomannu. itekki huomasin saman asian joskus ja nyt sit alotan uuden jutun jos tulee lisättävää =)

olivia82: varmaan johtuu sun huoli, niinkun sanoitki, siitä keskenmenneestä raskaudesta ja jos sulla oireita on ni en olis huolissaan. eikä se oireettomuuskaan kerro et joku olis pielessä ku vkoja noinki paljo. ja tosta kohdun tuntumisesta, aika paljon varmaan riippuu ruumiinrakenteesta yms et miten se tuntuu. ite en oo huomannu et erikoisemmin tuntuis, pyöräilessä tunnen sen ku asento sellanen. onneks sulla on jo ti neuvola ni saat sitte mielenrauhan. aika myöhään teillä muutes eka, vaihtelee ilmeisesti tääkin paikkakunnittain paljon. mut koitahan pari päivää jaksaa ja kaikki on varmaan ihan kunnossa :hug:

oma (.) eilen oli aika ok olo melkeen koko päivän, ehkä se tästä. kävin pesees mattoja vesisateessa, että oli kylmä |O mut pakko ne oli eilen pestä ku oli ukko ja auto käytössä :whistle: ja käytii kattomassa sitä asuntoa, oli tosi kiva =) iso takapiha missä marjapensaita ja etupihalla omenapuu ja pieni terassi. kuraeteinen löytyy mikä on mein sakille aika pop, saa kuravaatteet huuhdottuu jo siinä. ainoo - on tie mikä on lähellä mut mies lupas rakentaa siihen aidan ja etupihallekki portti ni voi olla vähä rauhallisemmin mielin. silti se kyllä vähän pelottaa :/ tuo poika kun on hyvin vilkas ja karkailevainen ja apinoitten sukua...
 

Yhteistyössä