**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Mulla on öisin alkanut vetää suonta pohkeista. Muutenkin on kevyttä tuo yöuni tissien kipeyden takia :(
Olikos se magnesium, mikä pitäisi auttaa? Ei uskalla edes venytellä kun heti kramppaa.

Mulle tuli kutsu alkuraskauden ultraan. Tarkoittaakos se np-ultraa???
 
Joo, niin sitä voi näköjään luulla, että hei tämä "krapulainen olohan" alkaa helpottaa, mut ei... Itsellä oli su hyvä päivä, vain kerran kävin yökkäämässä tuloksetta. Eilen keskiviikkona en edes yökkäillyt, mutta tänään on sit taas saanut puhaltaa oikein urakalla :x
Olen yrittänyt syödä 1,5 - 2h välein, mutta eipä sekään täysin tunnu toimivan. Ja taitaa sitä tällä syömisellä turvota melkoiseksi porsaaksi :ashamed: Voisi kyllä todellakin loppua. Ja nyt omantunnon kysymys kaikille! Nautitko raskaudestasi (toki siitä voi nauttia vielä hyvinkin myöhäisemmässä vaiheessa) nyt?
Itse voin vastata täysin rehellisesti, että en todellakaan pysty nauttimaan tästä hirveästä olosta. Ei silti, en kyllä ole nauttinut aikaisemmistakaan raskauksista. Kun tyttömme (nro 2) syntyi, niin sanoin, että voin synnyttää milloin vain, mutta raskaana en enää halua olla :D No eipä niitä vauvoja muuten taida tulla ;) Tottahan tämän kestää, kun tietää mitä saa palkinnoksi, mutta nauttimaan en tästä kykene.
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Pessi, juu magnesium auttaa :) suonenvetoon, mutta pitäisi käyttää säännöllisesti, ei auta silloin tällöin napsittuna.

Mulla taitaakin magnesiumia olla tuolla kaapissa. Olen vaan niin laiska napsimaan vitamiineja tms. Täytyypi heti aloittaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: hienoa et kaik hyvin ja pääsit vielä muutaman päivän eteenpäinkin et riskiviikot nyt takanapäin =) ja ethän sä nyt mihinkään tammikuisiin voi siirtyä ku tääl jo kaik "tutut" ja sit oisit viiminen joka synnyttää :whistle: ja kun hyvin todennäkösesti kuiteski menee helmikuun puolelle.
Juu en minä viiminen taho olla B) :LOL:
Jep, nyt ois se maaginen vko 12 ohitettu!!! Ja oikeesti, tän päivän oon nauttinu ekan kerran tästä raskaudesta täysin siemauksin!!!! :heart: Joku siitä tuos kyselikin =)

No, minä vedät nyt tätä porukkaa kohti ensivuotta kuin tienraivaaja...ja vauhdilla sit mennäänki :wave: :wave: :LOL:
Kamala kiire saada vauva taloon :D

Jahvetti 12+0
 
Pessi: Jos aika osui viikoille 11-13 niin luultavasti silloin mitataan myös tuo niskapoimukin (eli np-ultra). Aikaisemmilla tai myöhemmillä viikoilla se ei onnistu. Jos kutsu oli viikoille 17-21 niin rakenneultra on silloin kyseessä.
 
Erityisesti Jahvetin ultrakuulumisia tulin lukemaan, ihanaa, että kaikki oli hyvin! Sä oot tosiaan nyt jo hyvässä vaiheessa, kun 12 viikkoa on täynnä. Nyt vaan nauttimaan odotuksesta! =)

Itse vähän jännitän huomista lääkärintarkastusta... Jääköhän tämä jatkuva huoli koskaan pois. Vähän aikaa edellisen ultran jälkeen olin huoleti ja onnellinen ja sit taas tulee näitä ajatuksia, että mitä jos kaikki ei ookaan hyvin :ashamed: No, mutta ei auta stressata, kun ei näihin asioihin voi vaikuttaa muuten kuin olemalla itse positiivisella mielellä.
 
Kukas sitä kysyi, että jääkö tämä jatkuva huoli ikinä pois? EI! Just mies tänään kysyi samaa kun poika vetäsi omenan palan kurkkuun ja kakoi sitä pois naama punaisena. Aina saa olla sydän syrjällään ja varmaan ihan koko loppuelämän ajan? Ja heti silloin vastasyntyneenä jo kävin jatkuvasti katsomassa, että vauva hengittää ja toivoin, että se säilyy hengissä, vaikka olikin terve lapsi kaikin tavoin. :D Loppuraskaudessa pelkää kohtukuolemaa ja synnytyksen lähestyessä komplikaatioita synnytyksen aikana. Mutta palkinto kaiken mennessä hyvin on niin mahtava, että sen takia varmaan ihmiset hankkiutuvat uudestaankin raskaaksi. :heart:

Mulla heittelee mielialat. Itkin äsken jossain jenkkihömppämuodonmuutos-ohjelmassa kun ne oli niin onnellisia uudesta ulkonäöstään...Ja Serranon perhettä katsellessa itkin tänään myös... :LOL: Äsken meinasin lähteä ostamaan sipsiä kaupasta, alkoi kamalasti tekemään mieli, mutta tyydyin sitten kaapissa kuukausia lojuneisiin Tuc-kekseihin... :/
 
Ensimmäinen neuvola oli sitten tänään. Muuten kaikki hyvin mutta verenpaine ihan katossa :/ Saan kuun alusta kotiin mittarin lainaan,joten saan mittailla rauhassa kotona sitten. Jos ei asetu niin joko äippäpolille tai sisatautilääkärille tutkimuksiin.

Ensi viikon perjantaina sitten np ultra.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riikka83:
Ensimmäinen neuvola oli sitten tänään. Muuten kaikki hyvin mutta verenpaine ihan katossa :/ Saan kuun alusta kotiin mittarin lainaan,joten saan mittailla rauhassa kotona sitten. Jos ei asetu niin joko äippäpolille tai sisatautilääkärille tutkimuksiin.

Ensi viikon perjantaina sitten np ultra.
Mul on joka raskaudessa ollu aina neuvolassa paineet pilvissä ja kotona rauhassa kun mittailen ihan hyvät arvot. Ilmeisesti oon jonkunnäköinen piilojännittäjä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Victoria Crown:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka83:
Ensimmäinen neuvola oli sitten tänään. Muuten kaikki hyvin mutta verenpaine ihan katossa :/ Saan kuun alusta kotiin mittarin lainaan,joten saan mittailla rauhassa kotona sitten. Jos ei asetu niin joko äippäpolille tai sisatautilääkärille tutkimuksiin.

Ensi viikon perjantaina sitten np ultra.
Mul on joka raskaudessa ollu aina neuvolassa paineet pilvissä ja kotona rauhassa kun mittailen ihan hyvät arvot. Ilmeisesti oon jonkunnäköinen piilojännittäjä...
Aikasemmissa raskauksissa ihan normaalit paineet. kuopusta odottaes loppu ajasta paineet nousi.
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Napsuh87:
c81, sinäkö se sanoit, että tuntuu niinku ois pahoinvointi pahenemassa tms. Noilla viikoilla, siis 7-8 viikoilla suunnilleen on kuulema kaikkein pahin aikakausi. Samoin oli mulla, mutta nyt näyttäs helpottavan... Toivottavasti ei tuu kohta kahta kauheemmin ylle! :eek:
No nyt on jo 8+3, ja tää pahenee päivä päivältä. Eilinen oli tosi rankka töissä, kun ei helpottanu oikein hetkeksikään. Yritin aamulla juoda ensin sängyssä appelsiinimehua, ei se kauheesti auttanu. No sen verran että ehdin töihin ennenkuin aloin oksentaan, vaikka täälläkin oon varovaisesti yrittänyt tasaiseen tahtiin mehua juoda ett pysyisi verensokeri ylhäällä.

Että babygirl, ikävä myöntää mutten kyllä kauheesti nyt nauti. Odotan sitä toista kolmannesta kovasti!! Kamala sanoa, kun on niin odotettu raskaus, mutta aika tuskaa oleminen on. Oireettomia/pahoinvoimattomia päiviä ei taida olla ollut muutamaan viikkon muita kun viime viikonlopup. Saas nähdä onko sama nyt viikonloppuna, kun saa oikein rauhassa nousta hissukseen ja pikkuhiljaa syödä + heräillä eikä tarvi heti rynnätä töihin. ENää viikko töitäkin ennen lomaa. Kyllä sitä vaan odottaa kovasti nyt!

No, takaisin töiden pariin.. jos saisi jotain aikaiseksi ennen seuraavaa ykä-kohtausta..

 
Heippa vaan kaikille!

Täällä ois yksi uusi helmikuun helmen odottelija. Siirrytään tuolta tammikuisten pinosta. :)

Meillä oli neuvolan laskettu aika määritetty tammikuulle, mutta ekassa ultrassa viime viikolla kävikin ilmi, että höpsötin on vasta kymmenviikkoinen. Meillä on laskettu aika 6.2., ensimmäinen lapsi on tulossa ja synnytyssairaalaksi voi merkitä KOS (Kätilöopiston sairaala).

Alkuraskus on mennyt vaihtelevasti; kuvotusta oli alkuun tosi paljon ja se oli kokopäiväistä. Painokin oli laskenut ensimmäisen ja toisen neuvolakäynnin välillä yli kaksi kiloa. Monet ruoka-aineet ja hajut saivat yökkimään, ja joitain aiemmista lempiherkuistani en voi syödä vieläkään. Kala esimerkiksi kuvottaa vieläkin niin paljon, että ole aloittanut uudelleen lihansyönnin.

Meillä on siis kaksi neuvolakäyntiä takana ja yksi ultaus. Sydämenääniä ei olla vielä kuultu; istukan suhistelu kylläkin. Viime viikkoisessa ultassa nähtiin kun mussu heilui ja heilutteli kättään. Ja siellä se pikkuruinen sydänkin sykki reippaasti. :heart: Mitään mittauksia lukuunottamatta pää-perämittaa ei tuolloin tehty, vaan saimme uuden ultra-ajan elokuun alkuun. Kylläpä se kuitenkin helpotti ja rauhoitti sekapäistä mieltä nähdä, että kaikki on kunnossa, vaikkei 12 viikkoa ihan vielä täynnä olekaan. :)

Nyt pitää alkaa valmistautumaan liikekannalle. Ollaan nimittäin lomailemassa Savonlinnassa, eikä lomapäiviä viitsi sisällä pällistellen viettää, vaikkei tuolla ulkona aurinko näytä paistelevankaan.

oopperaterveisin,

evaellen rv 11+2
 
Neuvolasta kotiuduttu, sydänääniä ei saatu kuuluviin :'( Tänään on viikko 10+0 menossa, mutta eipä vaan kuulunut. Joo, ja tiedän, ettei ne aina kaikilla kuulu. Nyt on ihan törkeän paha olla, miks meitä koko ajan koetellaan... Kun sillon ekan ultran jälkeen olivat sitä mieltä, että on tuulimuna, kun mitään ei näkynyt ja sit elin lähes kolme viikkoa siinä uskossa. Sit kontrollissa löytyi kuitenkin sikiö ja sykkivä sydän ja nyt sit taas ei sykkeitä :/ Mä en jaksais tätä epätietoisuutta enää yhtään. Nauti tässä sit raskaudesta, kun koko ajan tulee tämmöstä epätietoisuutta.

Neuvolassa oli vielä joku sijaisterkkari, joka ei edes esitellyt itseään. Lääkäri, joka teki sisätutkimuksen, oli joku n. 25-vuotias typykkä eikä todellakaan selitellyt mitään, vaikka sydänääniä ei saatu kuuluviin. Jäi todella huono maku käynnistä :kieh:
 
Piipi79 :hug: Milloin sun oma neuvolan täti tulee töihin?Saitko uuden ajan millon?Toivotaan että kaikki on kunnossa :hug:

Mulla kaveri sano eilen että sullahan on jo mahtava massu :) Tätä ei todellakaan saa enään peitettyy.Mutta muo ei haittaa.
Vielä reilu viikko niin sitten vihdoin on eka neuvola aika.Odottavan aika on pitkä.Mutta sitten eka ultra pitäiski olla ihan enskuun alussa.
 
Piipi, älä masennu!!! Harvalla kuuluu vielä tossa vaiheessa. Siksi tääl pääsääntösesti kuunnellaanki vasta rv 12 alkaen! Mulla oliko se esikoisesta vai toisesta kuunneltiin ekan kerran rv 11+? eikä kuulunu, mut seuraavalla kerralla kuulukin jo hyvin!!! Jos siellä kuitenki on sikiö ja syke jo nähty, niin eiköhän kaikki oo ihan hyvin :hug: :hug:

(.), musta tuntuu, et maha olis jopa kutistunu :eek: Tai tuo ihan alamahan pömpätys ja kova kohta (=kohtua?) on edelleen, mutta tästä ylempää olis lasehtinu...no ihan kiva toisaalta =) Ei housut ihan niin kovin purista :whistle:
Mut mitään kireitä housuja ei kyllä todella enää voi pitää...tulee paha olo heti ja oksettaa :eek:

Mies tulee tänään ajoissa töistä ja sit lähdetään heti Kotkaan. Mennään laivoja kattomaan Tall ships raceen :D toivottavasti seillä on sit bajamajoja joka kulmalla!!!!! Tuntuu, et tänään on taas saanu ravata vessassa IHAN KOKO AJAN!!!! :kieh:
Huomenna sitte kaikki poijat meneeki mummolaan yöksi ja lähetään aikuisporukalla meripäiville, jippii!!! Tosin tämämamma juhlii nyt Meripäivät limun voimin ;) Tuleepa tämäkin asia sitten tutuksi ainakin miehen tädille+miehelle, miehen veljelle ja mitä luultavammin iehen vnhemmille :kieh: Et se sitten siitä salaisuudesta :x :attn: No, katsellaan arvaako ne ;)

Jahvetti 12+1
 
Babygirl mä nautin ajatuksesta että olen raskaana, mutta en niinkään itse olotilasta pahoinvointeineen, väsymyksineen ja mielialanvaihteluineen. No taitaa tosin olla helpottamaan päin... se keskiraskaus on sitten helpompaa jos vanhaan malliin mennään, varsinkin kun alkaa liikkeet tuntua :heart: niin sitten voi sanoa jo nauttivansakin. Loppuraskauskin oli viimeksi ihan ok, tosin jatkuva supistelu harmitti ja ihan lopussa alkoi olla jo aika mammutti-fiilis. :D Mutta kyllä mulle ainakin raskaus on se juttu mikä vaan täytyy käydä läpi jos vauvan haluaa, ei niinkään mikään nautittava olotila. =)

Pessi kyllä kyseessä noilla viikoilla on mitä luultavimmin se np-ultra. Mä luulen että se nimitys "np-ultra" ei ole mikään virallinen, vaan ihan vaan "työnimi" sille ultralle. Tutkitaanhan siellä muutakin kuin niskaturvotus, eikä sitä välttämättä edes mitata jos vanhemmat ei halua. Mutta helpompihan se on puhua np-ultrasta ja rakenneultrasta kuin vaikka "viikoilla 10-14 tehtävästä ultrasta" ja "viikoilla 18-20 tehtävästä ultrasta". Tai näin mä olen päätellyt. =)

c81 :hug: tuon olon kanssa, mä kyllä hakisin saikkua ensi viikoksi mutta hatunnosto sinulle jos töissä sitkuttelet! =)

Tervetuloa evaellen, lisäilen sut kohta etusivun listaan. =)

Piipi79 :hug: veikkaisin että se sijaisterkkari ei vaan oikein osannut hommaansa, ja noilla viikoilla sen sykkeen saalistaminen dopplerilla onkin aika tarkkaa hommaa. Mulla ei viime raskaudessa eräs sijainen saanut sykettä kuuluviin, kun viikkoja oli noin 20... vaatii ilmeisesti vähän kokemusta se homma!

(.) ei ihmeempiä... tuntuu että masu alkaa kasvaa nyt ihan oikeasti jo, välillä oli jo littanampi masu kun alkuturvotukset hellitti. Mutta nyt alkaa taas vähän pömpöttää... :heart: Pahoinvoinnista kärsin lähinnä vaan iltaisin kunhan muistan syödä säännöllisesti, eli siinäkin on toivottavasti pahin ylitetty. =)

Hissukka rv11+3
 
Piipi Mullakaan ei saatu esikoisesta 10 viikolla ekassa neuvolassa sydänääniä kuulumaan ja olin ihan hajalla kun niin oli epävarma olo silloin(KIN). Onneksi siitä parin viikon päästä oli se np-ultra niin siellä kuitenkin pikkuisen vointi varmistui. Mutta tosiaan vasta 2. neuvolassa vkolla 17 kuulin esikoisen sydänäänet. Mulla oli istukka edessä ja se ilmeisesti myös vaimensi alkuun niiden kuuluvuutta.

Mekin mietittiin lähtiskö Kotkaan vähän hummailemaan, mutta päätettiin, että ollaan tämä viikonloppu kotona ihan rauhassa. Koko ajan kuitenkin kutkuttaa kun olisi niin kiva olla nyt koti-Kotkassa.

Mulla on turvahtanut maha ihan kamalaksi läskipötsiksi. Äskenkin söin 3 isoa voileipää ja ison lasin kaakaota. Viime raskaudessakin vetelin kaakkista, vaikken muuten ikinä juo sitä. Samoin salmiakkia menee päivittäin ja esim. eilen illalla oli pakko saada paistettua kananmunaa. :headwall: Että taidanpa sitten kerätä samat 18kg kun esikoisesta vaikka tarkoitus oli päästä alle 15kg:n. Ehkä tässä vielä joku energiavirta tulee ja alan lenkkeilemään ja siivoamaan hulluna ja painonnousu pysähtyy... :kieh:
 
...kutinan suhteen. Alkaa näköjään aika nopsaan vaikuittaa toi salva. =)

Piipi kyllä ne sydänäänet varmaan sieltä löytyy! Viimeksi minulla kuunneltiin vasta 11+4 sydänäänet ekan kerran. Nyt ei oo vielä kans kuunneltu ja mennään jo vkolla 10+3 :heart:

Mua kans pelottaa noiden raskauskilojen kertymisen kanssa. Viimeks tuli ihan liikaa ja osa jäi jäljellekin. Nyt sitten ylipainoinen hilkusti ja joudun sokerirasitukseen rv28. Potuttaa!
 

Yhteistyössä