**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

pikkuveikka, meillä ei oo ksokaan ollu sisarusrattaita, ikäerot 2v2kk ja 3v...eikä oo ollu tarvetta...mutta kai se on jokaisen oma, et onko käyttöä =) Meillä on isommat jo polkeneet pyörällä =)

äitsy80, voi...corolla verso 7-paikaksena ois unelma!!! Ne on vaan liian kalliita :ashamed: Nyt meillä on corolla verso 5-paikkasena, aivan mielettömän rakas auto mulle!!!! :saint: :D
 
Autoista keskustelette... Meillä on varmaan "pakkovaihto" edessä, tällä hetkellä meillä on Fordin paku ja farmari, jonka mittarissa on 320 000 km! Eli luulen, että isäntä sanoo, että ei uskalla meitä juniorin kanssa päästää enää farkulla matkaan!

Autoissa ei vaan ole muuta ongelmaa kuin hinta! :LOL: Ainakin näin kahden yksityisyrittäjän näkökulmasta... Tilaa pitää olla ( eli farkku tms.) kun nyt on kaksi aikuista, ja kaksi keskisuurta koiraa (noutajia) ja ensi vuonna juniori.... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ja sit yks nolo kysymys: onko muilla inkontinenssia jo tässä vaiheessa??
öö...siis mitä? :eek: :whistle: *koskaan kuullukaan koko sanaa* :ashamed:
virtsankarkailua :whistle: :ashamed:
Lantionpohjalihaksia vaan harjottamaan =)
pitäs olla kunnossa ku ne oon treenannu
 
tänään oli np-ultra... hupsulle tuntu nähdä pikkuinen todella virkeänä.. kädetkin heilui minkä kerkes.. la on, ainakin itseni mielestä, todella "epävarma"... neuvolan mukaan la on 12.2 ja tänään ultrassa sain 20.2... mutta lääkäri sanoi et varmistetaan la sitten rakenne ultrassa rv18.. (ja koska rv18 ku neuvolan mukaan nyt olis rv12 ja ultran rv10+5)..

(.) on voinu hyvin, pahoin vointi on hävinny kokonaan, pientä etomista välillä kun keittiöön astuu ja kuten tänään isäni toi pekonia että saadaan tehdä perunalaatikkoo, voi että tuli pahaolo..

joku kyseli ammattia... mä oon koulutukseltani merkonomi, mutta tällä hetkellä olen määräaikainen varhaisjakaja, eli aamuyöllä sanomalehdet käyn jakaa ihmisille.. muistaakseni täällä taisi olla toinenkin joka on ko työssä..

anna &juniori
 
Tietääkö kukaan saako np-ultrasta oman tallenteen, jos vie vhs-kasetin tai dvd:n? Onko esim. Hämeenlinnassa mahdollista? Kumpi laite niillä on? Tytöstä onkin vhs:llä ikuistettuna tuo np-ultra, mut se otettiin aikanaan Riihimäellä.
 
...aivan niin ensin täältä... =) Voihan sitä tietty ottaa varuiksi molemmat mukaan...mut taidan kuitenkin ihan uteliaisuuttani soittaa sairaalalle, jos täältä ei selvii. Perjantaina olis sinne meno.
Mulla on ollut eilisestä pieniä kipuja liikkuessa. Aivan kuten ekassa raskaudessa loppusuoralla. Kuinkakohan raihnaiseksi köpöttelijäksi tässä vielä muuttuu :D . Tuntuu että kohta poksahtaa ja pörähtää pari kierrosta huushollin ympäri.
 
Autoista keskustelette... Meillä on varmaan "pakkovaihto" edessä, tällä hetkellä meillä on Fordin paku ja farmari, jonka mittarissa on 320 000 km! Eli luulen, että isäntä sanoo, että ei uskalla meitä juniorin kanssa päästää enää farkulla matkaan!

Autoissa ei vaan ole muuta ongelmaa kuin hinta! Ainakin näin kahden yksityisyrittäjän näkökulmasta... Tilaa pitää olla ( eli farkku tms.) kun nyt on kaksi aikuista, ja kaksi keskisuurta koiraa (noutajia) ja ensi vuonna juniori....
Autodilemma myös täällä. Kuinka mahduttaa kaksi keskisuurta koiraa + vaunut + matkatavarat + turvaistuin vauvoineen + 2 aikuista ihmistä samaan autoon :eek: Farmari on meillä joo kyllä, mutta että koirat sekä vaunut konttiin... en sanoisi että kovin mallikas idea. Suksiboksia ollaan mietitty, onko kenelläkään kokemuksia vaunujen tunkemisesta sinne??
--- Mies on kovasti sitä mieltä, että nythän se on hyvä vaihtaa isompaan autoon (=varmaan sitten paku :kieh: ), mutta minä olen kyllä sitä vastaan viimeiseen saakka... ei ole ilmaista lystiä se, ei.
 
Mutkin voi lisätä listalle, la 11.02, ja ensimmäinen lapsi tulossa. :)

Ja autoista; mä ylipuhun kiivaasti miestä vaihtamaan isompaan ja turvallisempaan. Pikkuhiljaa se on tajunnut myös, että vaikka se tulee kalliimmaksi, niin on se kuitenkin hyvä idea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Autodilemma myös täällä. Kuinka mahduttaa kaksi keskisuurta koiraa + vaunut + matkatavarat + turvaistuin vauvoineen + 2 aikuista ihmistä samaan autoon :eek: Farmari on meillä joo kyllä, mutta että koirat sekä vaunut konttiin... en sanoisi että kovin mallikas idea. Suksiboksia ollaan mietitty, onko kenelläkään kokemuksia vaunujen tunkemisesta sinne??
--- Mies on kovasti sitä mieltä, että nythän se on hyvä vaihtaa isompaan autoon (=varmaan sitten paku :kieh: ), mutta minä olen kyllä sitä vastaan viimeiseen saakka... ei ole ilmaista lystiä se, ei.

Jos keksitte tässä matkan varrella ratkaisua, niin ilmoittele... B) Olis kiva kuulla mihin muut päätyy...?

Toisaalta olen ajatellut sellaista, että mahtuuhan siihen takapenkille (tai etupenkille) kuitenkin aika paljon tavaraa, jos siellä pidetään paikkaa vain yhdelle? Eli siis kuski, juniori edessä (ei ole air bagia), ja toinen aikuisista takapenkillä jonka vieressä KAUHEA TAVARAVUORI, että koissut saa matkustaa takakontissa ihan rauhassa... :saint: Voishan sinne konttiin laittaa esim. kassin koirien kanssa, jos vaunut menis takapenkille? Näin pysyis vaunut siistimpänä sillä veikkaan, että meidän tytöt ainakin menis nukkuun niihin vaunuihin jos ne on takana!
 
Tyttiliini
Sori vähän ällö kysymys, mutta onko kenelläkään ollut tiputteluvuotoa? Säikähdin tänään aamulla kun tuli vähän sellasta vaalean punertavaa vuotoa. Se loppui kyllä heti, mutta pelokas olo jäi...

Autoista sen verran, että meillä on ihan pikkuinen auto, jolla ollaan pärjätty hyvin esikoisen kanssa (asutaan Helsingissä eikä liiemmiten autoa käytetä). Tuskin sitä lähdetään mihinkään vaihtamaankaan.

Sen sijaan tuo sisarratasasia minua on mietityttänyt. Me siis käytämme etupäässä julkisia liikennevälineitä, joten pulkka, polkupyörä tms. ei oikein käy esikoisen kulkuvälineeksi. Eikä se toisaalta varmaan alle kolmivuotiaana vielä jaksa kaupungille ihan omilla jaloilla vain lähteä. Onko kellään kokemusta siitä, antaako isompi lapsi vauvan olla rauhassa, jos ne ovat rattaissa vierekkäin? Seisomalauta olis tietysti myös yksi mahdollisuus...
 
Ompa tullu hirveesti juttua viime käynnin jälkeen.. Ensinnäki EevaRouvalle ja katariinalle iso :hug:. Koittakee selevitä! Järkyttävää, ku näin myöhäsessä vaiheessa saa tietää tollasta.. Mutta kyllähän sen monesti aavistaa, että jotain on pielessä... kai ne on ne äidin vaistot tai jotku. Ja varsinki jos ei oo niin selviä oireita ollu, niin on saattanu jo mielessä käydä läpi mahdollista keskenmenoa jne. Mutta rankkaahan se on, tsemppiä!

Kummeista oli keskustelua... Meillä kans suunnilleen kummit tiedossa. Ja meijän laps saa neljä kummia, eli yhden pariskunnan ja sit yhden poika- ja yhden tyttökummin. Sama systeemi oli näemmä joillain muillaki ja käsittääkseni tää systeemi on suht suosittu. Voipi vaan tietty tulla seki eteen, ettei välttis mielikuvitus riitä kummien hankkimiseks, jos lapsia siunaantuu useempi. Kuitenki sitä haluis sellaset kummit, jotka on tärkeitä myös itelle, miehelle tai molemmille. Mut nyt helppo, ku eka tulossa, niin kummeja riittää. ;)

Olitte käyny joitaki muitaki keskusteluja/kyssäreitä läpi, mut en enää muista mitä... Ois ollu paljo kommentoitavaa, mutten jaksa lähtä enää selaa noita taaksepäin.

Omaa napaa: Luulin, et pahoinvointi alkaa olla ohi, mut mitä vielä!!! Tullu kahta kauheempana takas!! Tää viikko alko vielä viime viikkoakin pahemmasti ja koko eilisen päivän oli maha aivan sekasi! Siis kaikki tuli ulos mitä söin! Sama tänään... Saas nähä loppuuko tää koskaan!! Toisaalta sillain helpottavaa, että ainaki tietää istukan toimivan ja vauvan voivan hyvin. Ei edes ehi aatella missään vaiheessa keskenmenon mahollisuuttakaan, ku heti saa olla vessanpöntön ääressä...

Miksei muuten lakritsia saanu syyä paljon? Mitä siitä tuleekaan? Mä nimittäin oon ihan älyttömän perso lakritsille ja eilen vedin yhen pussillisen lakuja naamaan... Ja arvatkaas mitä siitä seuras...!? (Tai siis luulen, että suurimmaks osaks se oli niiden lakujen syytä..) Siis maha meni aivan kuralle! Koko päivän sai käydä ripuloimassa... ja pikimustaa vielä... Samoten koko päivän sai oksentaa... Ja yhellä kerralla aimo annoksen lakritsia. (Se ei oo kovin mukavan tuntosta... :x ) Voipi olla, että mun lakujen syönti jäi siihen. Ei kiitos enää tollasta päivää... :x (sori nää ilettävät jutut :kieh:)

Ai niin.. olitte keskustellu myös nimistä. Monen mielestä tytöille on helpompi keksiä nimiä, mutta mulla ei meinaa hienoja tytön nimiä tulla mieleen ollenkaan.. Pojille keksisin vaikka kuin monta hyvää/ihanaa nimeä!! Siks toivonki, että meille syntys poika/poikia, ni ois nimen anto helpompaa. Ja tälleki vauvalle oon miettiny jo joitaki nimiä, mutta katsotaas eka minkä näkönen vauva sieltä syntyy ja kumpaa sukupuolta. Miehen kans ei nimistä pysty keskustelee, ku se tahalleen heittää ilmoille jotain ihan tyhmiä nimiä... Muka niin hauskaa... :kieh:

Sellasta tällä erää..

Napsu ja nöpö 10+6 (pitää aina tarkistaa nuo viikot, ku ei meinaa enää perässä pysyä...)
 
mä laitan nyt vielä tänne vaikka uuski ketju jo on =)

Tyttiliini: paljos sulla oli vkoja? alussa toi tiputteluvuoto ihan normaalia ja varsinki jos ei kirkasta verta ni ei pitäs olla syytä huoleen. minkäs ikänen sulla on esikko? meillä sama ongelma just toi hankkiako tuplarattaat vai miten. meki joudutaa päivällä julkisilla liikkumaan ku ukko töissä. ja kävellään pitkiä lenkkejä.

Napsu: Lakritsi ja salmiakki



Odottaville äideille ei suositella säännöllistä lakritsin tai salmiakin käyttöä ja kerta-annokset kannattaa pitää kohtuullisina (alle 50 g päivässä). Lakritsin ja salmiakin sisältämä glykyrritsiini voi aiheuttaa mm. turvotusta ja verenpaineen nousua. Lisäksi on mahdollista, että äidin runsas lakritsin syönti voisi olla yhteydessä lapsen ennenaikaiseen syntymään.

meni nyt tollee mut ei voi mittää, saapi siitä selvän B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttiliini:
Sen sijaan tuo sisarratasasia minua on mietityttänyt. Me siis käytämme etupäässä julkisia liikennevälineitä, joten pulkka, polkupyörä tms. ei oikein käy esikoisen kulkuvälineeksi. Eikä se toisaalta varmaan alle kolmivuotiaana vielä jaksa kaupungille ihan omilla jaloilla vain lähteä. Onko kellään kokemusta siitä, antaako isompi lapsi vauvan olla rauhassa, jos ne ovat rattaissa vierekkäin?
Mun siskolla on kaksostenrattaat, joissa kuljettaa 2-vuotiasta ja kolmen kuukauden ikästä vauvelia. Isompi on aika rauhaton tyttö muutenkin, eli kyllähän se välillä pikkuveikkaa aluks vähän yritti sivusta "hoivata", mutta kyllä se siitä sitte rauhottu pikkuhiljaa kun hälle sano muutaman kerran painokkaasti ettei velipoika oikein tykkää...

Meillä on tällä hetkellä molemmilla omat autot. Mulla niin pieni ettei mieskään tahdo mahtua siihen :D ja miehellä jo sen verran kilometrejä ja vikoja kerännyt, että uudempi yks KUNNON auto olis tarpeen ennen vaavia...
Ja yhdessä autossa olis sitten toki kulujaki vähempi. Mulla on tollanen vanhempi ja piäni auto vaan sen takia, kun yhessä työtehtävässä tarviin tollasta vähemmän hyvää autoo...
Tosin mies lupas antaa mun ajaa sillä uudellaki niitä työajoja jos oon varovainen :) Ainoa homma vaan että ei vaan oo rahaa... muuten ostettais heti.
 

Yhteistyössä