**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
kaikenlaisia ajatuksia sitä näin masun kans saa päähänsä pohdittavaksi.. ensin toivoo ja unelmoi vauvasta ja sit ku vauvaa odottaa ni miettiiki et mitenhän sitä pärjää ja mitenhän sitä oppii kaikkeen uuteen ja miten ja miten ja miten..kaiken laista höpinää..no olen itseäni lohuttanu et kyllä sitä ku tämä raskaus etenee ja konkretisoituu tottuu ajatukseen ja et oma on aina OMA! :eek:
Miulla on välillä ihan samanlaisia ajatuksia :ashamed: Vaikka vaivalla saatiin aikaseksi niin välillä tekee mieli perua koko juttu. On niin epävarma olo, että osaako sitä pikkusta sitten oikein hoitaa ja rakastaa :( Arvaa tuliko näistä ajatuksista huono omatunto, kun luultiin, että menee kesken. Olin ihan varma, että Takku otetaan meiltä nyt pois, kun tällasia olen miettinyt... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
kaikenlaisia ajatuksia sitä näin masun kans saa päähänsä pohdittavaksi.. ensin toivoo ja unelmoi vauvasta ja sit ku vauvaa odottaa ni miettiiki et mitenhän sitä pärjää ja mitenhän sitä oppii kaikkeen uuteen ja miten ja miten ja miten..kaiken laista höpinää..no olen itseäni lohuttanu et kyllä sitä ku tämä raskaus etenee ja konkretisoituu tottuu ajatukseen ja et oma on aina OMA! :eek:
Miulla on välillä ihan samanlaisia ajatuksia :ashamed: Vaikka vaivalla saatiin aikaseksi niin välillä tekee mieli perua koko juttu. On niin epävarma olo, että osaako sitä pikkusta sitten oikein hoitaa ja rakastaa :( Arvaa tuliko näistä ajatuksista huono omatunto, kun luultiin, että menee kesken. Olin ihan varma, että Takku otetaan meiltä nyt pois, kun tällasia olen miettinyt... :snotty:
Onpa huojentava ku on muitaki samoin pohtineita...ku tosiaan tulee syyllinen olo :eek: eikä paljoa auta vaik isukki yrittää lohutella et susta tulee hyvä äiti.. heh heh :ashamed: kait ne nämä hormoonit tekee tepposia
 
http://www.imagestation.com/picture/sraid225/p3fbae522d0ea129c4ccdbb915e2a2560/e8747424.jpg

http://www.imagestation.com/picture/sraid225/pa78483c9fd277c4fc6637252459f8c8f/e8747500.jpg

Meidän "tyyppi" rv 12+4 :D

:heart: :heart: :heart: :heart:


Jahvetti 12+4
 
Tulipa utelias olo... Ja sen myötä mieleen kysyä, että mitä te kukin teette työksenne? Ootteko kenties postissa, pankissa, kaupassa, omassa yrityksessä (millanen se on), sairaalassa, tehtaassa, poliisissa vai vai...!? :kieh:
TAI
Mikä ootte ammatiltanne?

(ei tietty pakko vastata, mutta tulipa vaan mieleen. :D)

Ja tottahan minunki pitää vastata ja näyttää esimerkkiä; ite oon siis lähihoitaja, enkä oo VIELÄ missään töissä. :)
Mutta nyt syömään...
 
Soitin tänään neuvolaan ja marmatin hiukan huonosta kohtelusta perjantailta ja sieltä sanottiin heti, että voin tulla uudestaan käymään. Pääsin heti tänään ja nyt siellä oli joku tosi mukava nuori terkkari paikalla ja hän löysi sykkeen melkeen heti :heart: Nyt on niiiiiin huojentunut olo! Hän sanoi heti, kun menin siihen pöydälle makaamaan, että sullahan on selvästi jo alavatsa pyöristynyt ja kohtu on kovasti kasvanut. Eli ei tää oo kaikki pelkkää turvotusta, sitähän minäkin :D Ja se ihme lääkärinplanttu sanoi vaan sillon perjantaina, että "no on se kohtu vähän kasvanut". Pah :kieh:

Nyt on niin helpottunut olo, että menin heti kauppaan ostamaan vauvalehden =)
 
Piipi Ihanaa, että sait mennä uudestaan neuvolaan :) Välillä saa ihmetellä, että miten hoitoalalla voi olla niin välinpitämättömiä ihmisiä.

Napsu Mie olen ammatiltani lähihoitaja. Joulukuussa valmistun terveydenhoitaja-sairaanhoitajaksi, eli opiskelija olen tällä hetkellä.

Kävin aamulla neuvolassa antamassa CRP:n, kun se oli koholla tuossa viikonloppuna. Hinttusen oli laskenut (15:stä 14:een). Varasin myös aikaa äippäpolille kontrolliin sen vuodon takia. Torstaina olis se.

mimoniandra ja Takku 12+0
 
Lomalta palattu ja taas kuvioissa.. Maha ilmeisesti päässyt pomppaan esiin tossa lomaviikkojen aikana, ja ekat äitiyspökätkin jouduin ostaan, vaikka mennään rv 11+1. Yksikin asiakas tänään kysyi, että vieläkö on pitkä aika synnyttämiseen :| . Työmaallakin käyvät vuoronperään kauhistelemassa mun massua, eikä usko et viikkoja on vasta niin vähän. Kokemuksia?
 
ah, tulipas vedettyä herkkua ihan ähkyyn saakka, ei ole pitkään aikaan mikään makea maistunutkaan mutta nyt maistu :p

Napsu tuolla kyseli että mikä kukakin ammatiltaan on, mie oon tällä hetkellä toimistosihteeri joulukuun loppuun saakka ja työskentelen paikallisessa syöpäyhdistyksessä.. Ja olen ollut tyytyväinen siihen ihan sen takia ettei ole ollenkaan fyysistä työtä mistä saattaisi haittaa olla pienokaiselle..

Huomasin tuossa että pitää varata aika taas ykstyiselle ultraan että saa sen niskapoimun katottua.. Vissiin tuollon elokuun puoliväliin pitäs saada. Ihana nähdä taas pienosta :heart:
 
Kiitos tuestanne. Huomenna sitten kuulee onko mahassa vielä elämää, toivottavasti!! Mulla on eka neuvola siks näin myöhään kun en halunnu sitä ihan pikkuviikoilla ja täällä on terkka ollu kiinni heinäkuun. Pitäs muistaa pyytää jäykkäkouristusrokotekin kun on vanhentunu 2005.
Mä luettelin viimeks viikot ihan mitä sattuu, nyt on siis 11+5 (ehkäpä). Ei enää tuu niin tarkkaan seurattua kuin ensimmäistä oottaessa.
Tuo mahan koko on aika jännä juttu. Nimittäin mulla on mahan koko kasvanu raskaus raskaudelta ja "kaikki" luullu et oon jo paljon pitemmällä ja sf-mittakin hiponu yläkäyriä... mutta lasten painot on ollu 2530g, 2400g ja 2800g et ei tosiaan mitään jättiläisiä. :LOL: Ite oon 153cm pitkä ja painoa ollu viimesillään raskaanakin n.51kg. Mulla oli jotain muutaki asiaa mut pääs unohtuun. :headwall:
 
Mökkeilyt suoritettu tältä erää.. Pitää tulla oikein kirjoittelemaan, kun on asiaa..
Eli EevaRouva kyllä mä aktiivisesti (lue miljoona kertaa päivässä) luin toukokuisten kuulumisia, missä säkin kirjoittelit, itse en vaan kirjoittelemaan ryhtynyt, kun pelkkään lukemiseenkin jää niin totaalikoukkuun.. Mutta oli kyllä upeaa lukea samoja ajatuksia samoihin aikoihin odottavien kanssa, vertaistuen määrä oli suuri! =)

Vaikka todella paljon harmittelinkin silloin häviämistänne salasanojen taakse, niin ymmärsin sen kyllä aktiivisimmista kirjoittelijoista oli muodostunut niin tiivis ryhmä. Mukava kuulla, että siellä moni kanssa jo odottelee, voikun vielä saisi kuulla ketkä! Onnea heillekin kaikille, ja täällä uusille ilmoittelijoille!

Nyt teeveen ääreen..

Helmitaustailija ja helmi 9+ (tänään näytti kyllä ultrassa pienemmälle, ens viikolla uus aika..)

PS. Tuli muuten nyt mieleen, että onko jossain muualla kuin täällä Jyväskylässä ja Jyväskylän maalaiskunnassa vain yksi ultra? Meillä sekin vaivainen on vaan tällainen "katsotaan että mahassa on elämää".. :/ Tosi raivostuttavaa, että ei ole mitään missä katotaan jotain muutakin, rakenneultra on pakko sitten maksaa itse yksityisellä.. :kieh:
 
Iltoja kaikille!

Kylläpäs täällä on tapahtunut kaiken näköistä.

Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola aikaisin aamulla. Ja pitäisi olla rakko täynnä kun sinne menee. En tiedä miten sitä pystyy kun aamuisin on hirveä pissahätä. Täytyy varmaan lähteä suoraan sängystä. Vaatteet vaan päälle ja edellisenä iltana tehty aamupala mukaan. :LOL:

viikko sitten multakin yksi tuttu kysyi juhlissa olenko raskaana. Hädissäni sitten kielsin kun ympärillä oli muutama sukulainen. Me ei haluta kertoa kenellekään ennen kuin ensimmäinen ultra on käyty. Siihen on vielä muutama viikko, 16.8.

Ciba 9+6

 
Mut voi poistaa listalta; tänään ultrassa selvis, että meidän vauvatoive oli tuulimuna :(. Sikiö ei ollu lähtenyt kehittymään normaalisti. Kurja olo, mutta helpottaa vähitellen. Sit vaan uutta yritystä ekojen tulevien kuukautisen jälkeen.
 
:wave:

Voi ei, vieläkin huonoja uutisia...Mouselle paljon voimia :hug: !

Minä pöllö se pöhkin täthän aikaan, kun heräsin kahdelta pahaanoloon ja pissahätään...kävin sitten kyökkimässä ja sen jälkeen ei ole uni tullut simmuun (päässä vilistää taas tuhat vauva-asiaa) ...kiva kiva, aamulla kun pitäs lähteä ajoissa sinne reissuun. Noh, josko tässä vielä pari tuntia ehtis torkahtaa.
Kiva kun taas pääsin kehumasta, et pahoinvointi on helpottanut, niin sitten pitää taas herätä KESKELLÄ yötäkin kyökkimään. Tää mun paha olo ei ole kyllä paljon kellonajoista piitannut :kieh:

Hyvä jos jollekin oli housuvinkistä iloa. Mulla ainakin toimi ihan ok nuo Elloksen sivut, kun äsken testasin, mutta aika usein niissä on ollu jotain ongelmaa, ettei saa tilattua. Kannattaa koittaa uudelleen tai toiselta koneelta (mulla ainakin joskus autto, ku en kotikoneelta saanu tilattua piiitkään aikaan, muualta kyllä...)

Ultrasta saatiin tänään hyviä uutisia, siellä se pikkuinen ihan rauhassa köllötteli, turvotus oli 1.1, eli reilusti alle rajan ja muutenkin kaikki ok. Kovasti oli ujo, kun ei meinannut millään haluta näyttäytyä :heart: . Yritettiin ensin mahan päältä, mutta ei näkynyt kunnolla, joten tehtiin lopulta alakautta. Selvisi, että kohtu on sen verran taakse kallellaan, että siksi ei kunnolla päältä näkynyt...aikasemmin siitä ei kyllä oo missään mainittu.

Oli se vaan hieno tunne nähdä, että kaikki oli niinkuin pitääkin. Tässä yöllä tuijottelin yksinäni ultrakuvia ja itkeä tihrustin onnesta :heart:

Jeps, koitan nyt vielä saada hetken torkuttua, etten olisi sitten aamulla ihan rättiväsynyt.

Heipat muutamaksi päiväksi!

Mirtsu + sintti 12+0
(la oli muuten ultran mukaan 5. 2, mutta eipä lähetty sitä noin pienen heiton takia muuttelemaan)
 
huomenta! aamuvirkku täältä taas töistä kirjoittelee, kun sain sopivasti edellisen homman just päätökseen.

kiva kuulla teidän hyvistä ultrakuulumisista :). onneksi pääsee jo reilun viikon päästä moikkaamaan omaa toukkaa.. ihan hauska ajatella, että sen pitäis 13. viikolla muistuttaa jo pientä ihmistä, kun edellisessä ultrassa se oli vaan sellainen möykky. aika monelle tuntuu iskeneen jo ultrauksen aikana kunnon liikutuksen aalto, joten mielenkiinnolla odotan omaa (ja myös miehen) reaktiota.

pahoittelut mouselle tuulimunasta, toivottavasti ei tähän ketjuun tulisi enää yhtään ikäviä yllätyksiä.

mä ehdin jo viime viikolla iloita pahoinvoinnin loppumisesta, mutta eilen se palas sit hyvin voimakkaana takaisin ja jouduin lähtemään töistä kesken päivän oksujen takia (onnistuin jopa sotkemaan omat vaatteet). nihkeintä oli, että ekan kerran pahaolo iski ruokakaupassa, kun olin hakemassa välipalaa, ja mulle tuli sit ihan mieletön kiire juosta sen megajättiprisman halki monta sataa metriä, että ehdin ulos. karua oli myös se, että vaikka oksuilin sinne pusikkoon (ku nykyään missään ei oo päältätäytettäviä roskiksia) ni kukaan ohikulkevista kymmenistä ihmisistä ei vaivautunu kysymään, että onko jokin hätänä.. ymmärrän kyllä, ettei jengi paljon kysele, jos joku dena laattaa puistossa, mutta itse kyllä ihmettelisin jos näkisin nuoren, siististi pukeutuneen naisen niin heikkona?!? nojoo, pitää nyt sormet ristissä toivoa, että tämä olis ollu vaan joku hetkellinen hormoniheitto ja pahoinvointi jäis ihan oikeesti pois..

eilen muuten huomasin, että navan ympärillä olevien haituvien joukkoon oli tullu muutamia tummempia haituvia :D.. niitä oli siis siinä ylä- ja alapuolella ja niitä ei oikeastaan edes huomaa, ellei osaa katsoa ihan tietyssä valossa. oli vaan aika huvittavaa todeta toi, koska luin jostakin, että ne ois poikavauvan testosteronit, jotka saattais aiheuttaa äidille ihan kunnon napakarvoituksen (siis tyyliin samanlaisen kuin miehillä). että sitä odotellessa :whistle: .. onks kellään ollu aikaisemmissa raskauksissa vastaavaa tai ootteko nyt huomanneet mitään muita hassuja muutoksia?

okei, pitänee taas jatkaa töitä. hyviä vointeja kaikille ja hermoja niille, joilla ultra on ihan lähipäivinä!
 
huoment :wave:

tänään taas virastoihin :x onneks tää vko on vähä rauhallisempi, ollaa miehen luona, ens vkolla jos sit alottas kunnon muuttoruljanssin, siivoukset ja pakkaukset, yök yök yök. huomenna ultra, vähä jänskättää. tiiän kyllä et elämää on ku noita sydänääniä oon kuunnellu mut voihan siellä olla jotain muuta häikkää. no empä mieti niitä.
mulla ei tullu pojasta mitään karvoja mahaan :D eikä muistaakseni linea negraakaan.
mouselle :hug: jaksuja ja onnea uuteen yritykseen.

oma (.) olot on pysyny nyt jonku aikaa samana eli lievää öllötystä ja aamut pahimpia. ja makean syöminen aiheuttaa pahan olon. uskon ja toivon et loppuu kohta ku vkoi sen verran, ei jaksais enää...
 
Mouselle :hug:

Cruelle taisi puhua että on miettinyt riittääkö rakkautta toisellekin lapselle. Minä mietin ihan samaa ja yritän itseäni valmistuttaa siihen että kumpikin lapsi on yhtä rakkaita ja varmaan sen sitten huomaakin kun vauva on syntynyt. Jänniä ajatuksia sitä päässä pyörii.

Napsuh kyseli ammatteja...mä oon kaupantäti :kieh: elikkäs oon osastovastaavana elintarvikepuolella kaupassa.

(.)
ostin tai no tilasin mammahousut hm:stä ja ajattelin vielä kyl noi elloksen pykät ostaa..hyville vaikuttivat. Kiitos vinkistä.
maha tuntuu kasvaneen ihan tajuttomasti nyt ja vaatteet ahistaa. Huomenna olisi meidän suuri päivä, ultra aika siis iltapäivällä. =) Jännittää ihan sairaasti. Saatiin tytölle onneksi isovanhemmat hoitajiksi niin ei tarvii mukaan ottaa.

Ollaan nyt kerrottu molempien vanhemmille vauvauutiset ja onnellisia ovat puolestamme. Ihanaaa kun ei tarvii niin "piilotella" enää vaan voi olla vapaasti "lihava". :LOL: Muutenkin en enää aio piilotella kumpuani vaan ihan ylpeästi sitä pidän esillä. :heart:

Noista mahakarvoista...mulle tuli tytöstä mustia karvoja mahaan ja nyt niitä näkyy taas olevan. inhottavia. ja linea negra oli kokopitkä eli rintojen alle asti. sekin vielä haaleana näkyy.

aurinkoista päivän jatkoa kaikille toivoopi Jepsu ja toukka 11+0 :heart:
(kyllä tää aika rientää =) )
 
c81
Eka neuvola takana. Ei kuulunut sydänäänet, mutta en huolestu, kun viikkoja on vasta 9+0 (neuvolakortissa lukee 9+1 kyllä), ja on taaksepäin kallistunut kohtu.
Muuten oli kiva käynti, tuli hyvä mieli. :)
 

Yhteistyössä