**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Meni kaksi päivää lukiessa, mitä kaikkea olitte kirjoittaneet lomamatkamme aikana. Mönkiäinen on nyt sitten käynyt Ruotsissa ja Norjassa sekä huiputtanut Saanan. Löysimmepä vaivaiskoivun oksalta parin sormuksiakin. Autoillessa tuppasi olla kovin paha olla ja turvavyönalentimen oikeaa korkeutta sai pari päivää etsiskellä, että vyö oli alhaalla, mutta ei puristanut nivusia kipeiksi.

Pääsääntöisesti olo on ihan jees. Pientä kuvotusta ja kevyttä väsyä sekä niitä vatsakipuja. Repelee kohtua tosissaan irti kiinnikkeistään. Kuukautisten alkamisen aikaan parina päivänä tihkutti, mutta sitten taas asettui.

Tillukas 10+0
 
On aikas kallis tuo kotidoppleri, tuolla hinnalla kävis jo ykityisellä ultrassakin.
23.7 lähestyy ja kohta sitä sitten saan nähdä onko masussa kaikki okei. Kovasti tuo ultra jännittää. Tavallaan se on uuden alku tai sitten kaiken tämän odotuksen loppu, jos masussa ei mitään olekkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
On aikas kallis tuo kotidoppleri, tuolla hinnalla kävis jo ykityisellä ultrassakin.
23.7 lähestyy ja kohta sitä sitten saan nähdä onko masussa kaikki okei. Kovasti tuo ultra jännittää. Tavallaan se on uuden alku tai sitten kaiken tämän odotuksen loppu, jos masussa ei mitään olekkaan.[/quote

mä maksoin 50 ?, ei nyt niin kauheesti. ja saahan ton sitte eteenpäin. ja kuten sanottu ns turhake on mut kyllä tohon vehkeeseen ihastuu kun sen saa käyttöön =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Hei onko kenelläkään hyviä vinkkejä närästykseen? Mikä auttaa? Eikös jotain lääkettäkin saa ottaa? *hermot menee*
Piimä ja maito auttaa jollakin ja sit Rennie on sellainen närästyslääke mitä neuvolasta on suositeltu. Mä oon käyttäny sitä molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ja varmaan tulee käytettyä tässäkin.

 
Täällähän oli tapahtunu vaikka mitä... hui se Nellin kolari, toivottavasti olette toipunu. Minä olen sellanen jänishousu auton kyydissä, että tollanen kyllä säikäyttäis tosi pitkäksi aikaa. Onneksi teille ei käyny pahemmin.

Keijulle ja Pikku-Myylle isot halit ja osanotot minultakin. Surullista...

Olin itse pari päivää saikulla kun iski kauhee kesäflunssa, kurkku oli kipee, nokka vuoti ja kuumettakin oli aina välillä. En kyllä vieläkään ole kunnossa, mutta koitan olla töissä kun ei "kehtaa" olla pois... Oli vaan niin tylsä sairastaa kun ei oikein mitään lääkettä saa ottaa, ei nenäsuihkeita edes. Ja se panadol hot on tosi pahaa, en voinu juoda!

Meillä kävi käry viikonloppuna, kun anoppi ja appi on sellasia salapoliiseja ettei niiltä pysy mikään salassa. Pari päivää ne tivas onko tulossa perheenlisäystä, ja sitte mies oli viimein tunnustanu. Kiellettiin kuitenki kertomasta kellekkään kun ei olla isommille lapsillekaan vielä kerrottu.

Ens viikolla on sitte se ensimmäinen neuvola. Siirtyykö se laskettuaika aina eteenpäin jos on pitkä kierto? Mulla on 30-31pv. Haluaisin sen la:n mahdollisimman myöhään että sais olla sit äitiyslomalla vauvan kanssa kauemmin. Eli mielummin olen töissä pitempään ennen lomaa. Työnantajalle en uskalla kertoa ennen kuin on viimenen pakko. Ehkä se kuulee juoruja kuitenkin aiemmin. Pelottaa oikein, on sen verran hurja pomo. Viime äitiyslomastaki tuli sellanen taistelu ja paha mieli että ihan kiusallaankin tässä teen vielä viis lasta.

:kieh:
 
Minä ilmoittaudun sittenkin tänne puolelle tuolta maalismasuista kun on nyt vähä epäselvää tuo la. neuvolan mukaan se olis 22.2 ja ultran mukaan 5.3 mutta odotellaan, sama se milloin se tulee.. Eli se olis meille toinen vauva (tyttö kohta 3) ja TAYS:issa synnytetään. Mulla oli maaliskuussa keskenmeno vkolla 11 ja nyt on vähä jännä ja outo olo. Siksi mulla oli jo se ultra, ne katsoi ettei ole taas lopettanu kehitystä n. vkolla 6-7. Vaikka se sydän siellä jumputti niin silti ei uskalla vielä iloita kunnolla. mutta joo oireita on että kai se vielä on kelkassa pysyny :heart:
 
Ompas tylsää, mies lähti töihin ja lapset on kavereillaan...kulutan siis yksin täällä aikaani :wave: :/
Tuossa pihalakin niin kuuma ja tuskanen, ettei paljon viitsi edes istumaan mennä. Hommaahan siellä toki olis, esim rikkaruohoja vois aina nyppiä ;)
Mut +22 varjossa jo tähän aikaan-->nou tänks mitään hommia =)

Kunhan mie skotiutuu töistä, niin pitäs pikaseen hakea jääkaappiin täydennystä (toki minä voisin nyt jo mennä, mut eihän noita kakaroita mukaan saa!!!! kun on kaverit, eikä 4veetä yksin jätetä, isommat kyl)...ja sit mennään mun vanhemmille pystyttään semmonen iiiiiso huvilateltta 2h+terassi :D pojan n menossa lauantaina sinne sitten yökylään ja teltassa aikoovat nukkua :D Me lähdetään miehen kanssa katsomaan meripäivien yöelämää ;) Muuten ei kyllä mentäis, mut miehen veli tulee lahdesta tänne, niin se pyysi. Moneen vuoteen ei olla edes käyty Meripäivillä.

Huomenna ultra!! Voi jee!!! Paniikki iskee, mihin vajoan, jos siellä ei oo ketään, tai kaikki ei oo OK!!!!! :attn: :attn:
Äiti tulee meille aamulla 7 aikaan poikien kanssa...luulee mun menevän työterveyteen näyttää tätä selkää ;)
Huhhuh...todella toivotaan, että siellä on asiat niinkun pitää...luokaa muhun uskoa pliiiiiiiis :attn: |O :kieh:
Jos asiat on niinkun pitää, niin vois jopa harkita maailmalle tän kertomista :heart: :D :D
Piää vaan isoja nitroja varata matkaan, ennenku esim isovanhemmille kerrotaan ;) :whistle: ;)

Jahvetti 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Iltaa
Onks kellään ollu hengenahdistusta? Siis sellasta ahdistavaa ja tukalaa oloa. Ei oikein saa happea ja rintaan vihloo? Onkohan iha normaalia? Välillä tukala olo iha hengittää..muistelisin jotain vastaavaa loppupuoliskolla, ku maha ei iha viel laskenu ja paino keuhkoja, mut että näi aikasi :eek: . Tietty voi olla jotai stressii kolaristaki tmv, kunhan menis ohi vaan pian.
Mulla on samaa, oon aatellut että on allergiaa/astmaa. Ja etenkin kun nyt on alkanut närästää iltaisin ihan tosissaan samalla on hegenahdistustakin. Mietin kanssa että vaikka mahaa turvottaa, ei se nt kai sentäs keuhkoja paina :) Toivotaan että on ohimenevää.. 'ahistaa' kun ahistaa koko ajan..

C 81 + toukka 8+1
Minnuu hengästyttää myös tosi herkästi. Sunnuntaina kärräsin tallilla yhden kärrillisen paskaa lantalaan ja tuntu, että happi loppuu :eek: Aikasemmin olen siis parhaimmillaan siivonnut yksin koko tallin (8 karsinaa) ja kärrännyt puhtaat purut sen enempiä hengästymättä. Tuli pikkusen turha olo... :ashamed: Tuliskohan tuo hengästyminen siitä, kun verimäärä on lisääntyny ja sydämellä ja keuhkoilla on lisääntyny työt? Kai siihen menee vähän aikaa tottuessa.

mimoniandra ja Takku 11+2
 
Cruella Sano herkkänahkaiseksi tms. mutta sovitaan, että sinä nautit helteestä ja minä en, okei? Eikai näillä pirun palstoillakaan tartte aina olla kaikkien kanssa samaa mieltä miellyttääkseen muita /sopiakseen porukkaan, mitähäh? :kieh:


(.) Ei ihmeitä. Mummi tulossa tänään kylään ja pieni mies päiväunilla tuhisemassa. Lupasi mun äiskä tuoda mustikoita kun oli eilen kerännyt 8 litraa. Täytyis itsekin jaksaa mennä mustikkaan. Talvella saisi puuroihin ja piirakoihin.
:p

No, mutta pitäkäähän itsenne naisina ja voikaa hyvin.
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Minnuu hengästyttää myös tosi herkästi. Sunnuntaina kärräsin tallilla yhden kärrillisen paskaa lantalaan ja tuntu, että happi loppuu :eek: Aikasemmin olen siis parhaimmillaan siivonnut yksin koko tallin (8 karsinaa) ja kärrännyt puhtaat purut sen enempiä hengästymättä. Tuli pikkusen turha olo... :ashamed: Tuliskohan tuo hengästyminen siitä, kun verimäärä on lisääntyny ja sydämellä ja keuhkoilla on lisääntyny työt? Kai siihen menee vähän aikaa tottuessa.

mimoniandra ja Takku 11+2
Hyvä se ei sitten olekaan astmaa ja allergiaa. Tuo verenmäärän lisääntymin jne käy ihan järkeen kyllä.
 
eevarouva on hyvä ja vilkasee mitäs nyt?-osioon :kieh:

ihan ku olis tänää ollu jo parempi olo niinku eilenki illemmalla. pitää kyllä puuta koputella ettei sit taas heti huonone ku pääsee kehumaan :whistle:

Jahvetille tsemppiä ultraan, kaik on varmasti ok =)
 
Onnea Piiju hyvistä ultrakuulumisista =) Ja Jahvetille lähetän tsempitykset minäkin, kaikki on varmasti oikein hyvin. Sullahan on niin paljon ollu oireitakin, että varmasti on masussa elämää.

Itsellä oli eilen aika oireeton päivä ja vähän huolestuinkin, mutta tänään tuli taas tuttu kuvotus, kun oli vähän pidempi syömistauko (lue: yli 3 tuntia :LOL: ). Jännittelen perjantain lääkärintarkastusta ja sitä, kuuluuko ne sydänäänet...

Ääh, miehellä loppu tänään loma ja oon nyt yksikseni kotona, mulla on TYLSÄÄ. Pihaltakin oon kaikki mahdolliset rikkaruohot ja pensaiden alustat jo putsannu. No, täytyy mennä vaikka kävelylle...
 
Olen kanssanne helmikuussa vauvaa syliin odottava, kirjoittele en yleensä, mutta nyt täytyy. Eli Cruellalle ja muille tiedoksi, että dopplerilla kuuntelun vaikutusta sikiöön ei ole todistettu, mutta liiallista käyttöä kannattaa välttää, sillä se aiheuttaa aina yleensä levottomuutta sikiölle, eikä tiedetä, miten stressaa tai "tuntuu" kehittyvissä aivoissa.

Mukava on teidän samoilla viikoilla menevien juttuja lueskella, oikein hyvää odotusta kaikille! Älkäähän sortuko riitoihin, joita täällä esim. viime vuonna esikoista odottaessani näin.. Kannattaa antaa kaikille omat mielipiteet, esim. Cruella sinulla on niin vahvat mielipiteet ja kommentit aina, että sallithan ne ilman ..ttuilua muillekin, kuten EevaRouvalle, ei se ole sinun yksinoikeus. Minulla Eeva muuten myös poika 05/06.

Sopivan lämpöistä päivää kaikille ja onnea!

helmitaustailija ja mini 8+
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmitaustailija:
Olen kanssanne helmikuussa vauvaa syliin odottava, kirjoittele en yleensä, mutta nyt täytyy. Eli Cruellalle ja muille tiedoksi, että dopplerilla kuuntelun vaikutusta sikiöön ei ole todistettu, mutta liiallista käyttöä kannattaa välttää, sillä se aiheuttaa aina yleensä levottomuutta sikiölle, eikä tiedetä, miten stressaa tai "tuntuu" kehittyvissä aivoissa.

Mukava on teidän samoilla viikoilla menevien juttuja lueskella, oikein hyvää odotusta kaikille! Älkäähän sortuko riitoihin, joita täällä esim. viime vuonna esikoista odottaessani näin.. Kannattaa antaa kaikille omat mielipiteet, esim. Cruella sinulla on niin vahvat mielipiteet ja kommentit aina, että sallithan ne ilman ..ttuilua muillekin, kuten EevaRouvalle, ei se ole sinun yksinoikeus. Minulla Eeva muuten myös poika 05/06.

Sopivan lämpöistä päivää kaikille ja onnea!

helmitaustailija ja mini 8+
taisin tuonne ylemmäs jotain asiasta laittaa joten jos viittis vähän ensin lukea näitä juttuja ennen kommenttia, kiitos. ja tuskin tuota doppleria ois markkinoille laskettu jos siitä jotain haittaa olis, ainaki jenkeissä se on ollu käytössä vuosia ja eiköhän siellä oo asiaa tutkittu.
 
Cruella: jep jep.. Eli sulle ei voi siis kommentoida mitään "ei samaa mieltä olevaa juttua".. Luin kyllä aikasemmat, mutta ei se tarkoita sitä, etten voisi aiheesta enää mitään sanoa. Nimenomaan asiaa ei ole kovasti tutkittu, kun niihin pieniin sikiöihin ei niin helposti päästä käsiksi tutkimusmielessä. Ihan ystävällisesti ajattelin asiasta ilmoittaa, en mitään henkilökohtaista loukkausta suunnitellut. No, siirrynpä taas lueskelemaan kivoja kuulumisianne ja kommentoin, jos jotain asiaa on.

Hyvä nimimerkki sulla muuten! Ärhäkkä.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmitaustailija:
Älkäähän sortuko riitoihin, joita täällä esim. viime vuonna esikoista odottaessani näin.. Kannattaa antaa kaikille omat mielipiteet, esim. Cruella sinulla on niin vahvat mielipiteet ja kommentit aina, että sallithan ne ilman ..ttuilua muillekin, kuten EevaRouvalle, ei se ole sinun yksinoikeus.
Miekin vähän ihmettelin tuota Cruellan ja Eevan välistä kiukuttelua :ashamed: Taidetaan olla kaikki vähän herkällä päällä nyt raskaana ollessa ja otetaan itseemme herkemmin ihan "turhia" juttuja.

Mie itkin puoli yötä tässä viikonloppuna, kun sain inhottavaa kommenttia ulkonäöstäni ihan tuntemattomalta hyypiöltä yhdellä nettipastalla :'( Kuvien perusteella oli vielä tehnyt miusta jonkinlaisen psykologisen profiilinkin, jonka perusteella kuulemma säälii miun tulevaa lasta. Olin niin raivona, että tärisin ja itkuhan siinä sitten tirahti :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmitaustailija:
Cruella: jep jep.. Eli sulle ei voi siis kommentoida mitään "ei samaa mieltä olevaa juttua".. Luin kyllä aikasemmat, mutta ei se tarkoita sitä, etten voisi aiheesta enää mitään sanoa. Nimenomaan asiaa ei ole kovasti tutkittu, kun niihin pieniin sikiöihin ei niin helposti päästä käsiksi tutkimusmielessä. Ihan ystävällisesti ajattelin asiasta ilmoittaa, en mitään henkilökohtaista loukkausta suunnitellut. No, siirrynpä taas lueskelemaan kivoja kuulumisianne ja kommentoin, jos jotain asiaa on.

Hyvä nimimerkki sulla muuten! Ärhäkkä.. :whistle:
tarkotin siis vaan sitä et tarjosin sovinnon kättä eevalle. ja aion kyllä kuunnella noita sydänääniä vast edeskin, ehken joka päivä mut kuiteski ;) ja kuten mimo sano varmaan hormoonit heittää jokaisella ja siks on herkempi tai ärhäkämpi kuten esim minä B) mies tästä on jo useemman kerran joutunu kärsimään :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja helmitaustailija:
Älkäähän sortuko riitoihin, joita täällä esim. viime vuonna esikoista odottaessani näin.. Kannattaa antaa kaikille omat mielipiteet, esim. Cruella sinulla on niin vahvat mielipiteet ja kommentit aina, että sallithan ne ilman ..ttuilua muillekin, kuten EevaRouvalle, ei se ole sinun yksinoikeus.
Miekin vähän ihmettelin tuota Cruellan ja Eevan välistä kiukuttelua :ashamed: Taidetaan olla kaikki vähän herkällä päällä nyt raskaana ollessa ja otetaan itseemme herkemmin ihan "turhia" juttuja.

Mie itkin puoli yötä tässä viikonloppuna, kun sain inhottavaa kommenttia ulkonäöstäni ihan tuntemattomalta hyypiöltä yhdellä nettipastalla :'( Kuvien perusteella oli vielä tehnyt miusta jonkinlaisen psykologisen profiilinkin, jonka perusteella kuulemma säälii miun tulevaa lasta. Olin niin raivona, että tärisin ja itkuhan siinä sitten tirahti :(
no olipas siellä taas joku järjen riemuvoitto :/ mut aatteleppa niin et se on sulle ehkäpä kateellinen, netissähän ei kukaan oo välttämättä sitä mitä sanoo. jätä tommoset peen jauhajat omaan arvoonsa :hug:
 
Nyt lapset lapset!!! :attn: :LOL:
Ollaan aikuisia ja sallitaan kaikille omat kommenttinsa ja mielipiteensä...jookosta joo? :wave: :attn: =) Jos joku kommentti tms ei miellytä, niin antaa asian olla ja hyppää yli. Tai jos joku kommentoi jotenkin "töksäyttämällä", niin ei välttämättä tarkoita sitä. Näin kirjoittaessa useesti tulee väärinymmärryksiä, kun ei näe toista, niin ei niin hyvin pysty tulkitsemaan, mitä se toinen just tarkoittaa...sama asia kun voi tarkoittaa niin montaa asiaa...riippuu miten sen tuo julki =)
Pidetään tää edelleen odotuspalstana jooko?!?!?! :wave: =)

Isot :hug: :hug: :hug: kaikille, jotka mua ootte kannustanu huomisen ultran suhteen!!! Tännehän mä sit tuun märisemäänkin, jos siellä jotain outoo on :kieh:

Tuli käytyä kuopuksen kanssa kaupassa sit kuitenkin, löysin samalla pojille alelöytöjä :D Muutamat siistit t-paidat vaan 3e ja esikolle kerranki sortsit joissa on TASKU!!! :LOL: Se ei suostu pitää sortseja jois ei oo taskua, kun sit ei saa puhelinta minnee :/

Nyt olis lasagne uunissa ja ootellaan että isäntä tulis kotio tuossa puolen tunnin päästä =)

Ihana helle...ONNEKSI tuulee, tosin ehkä liikaakin... :attn:

Jahvetti 11+2
 

Yhteistyössä