**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

heipsan taas!
vihdoinkin sain lähdettyä ajoissa töistä himaan, niin ehtii tässä illallakin touhuta vaikka mitä :). me ollaan menossa testaamaan uutta italialaista ravintolaa isommalla porukalla ja yritän tässä keräillä nälkää.. inkivääritabut on tuonu vähän helpotusta iltapäiviin, vaikka aamut on edelleen aika tuskaisia. viime päivinä mulla on heränny aivan outoja ruokahimoja. siinä missä normaali safka on tökkiny, on pizzat maistunu hyvältä ja eilen söin jopa sipsejä! siis aivan käsittämätöntä, ennen raskautta en ollu maistanu edes sipsin puolikasta pariin vuoteen ja muutenkin rasvainen ruoka (pizzassa kun on juustoa aika tuhdisti) oli tosi harvinaista ravintoa mulle. porkkananpurija :).. mutta nyt näyttää maistuvan, ihan mielenkiinnolla odotan tulisko jossain vaiheessa vielä jotkut suolakurkku/aurinkokuivattu tomaatti/jne himot seuraksi. mutta siis italialainen maistuu epäilemättä tänään, kyllä tää pahoinvointikin jossain vaiheessa laantuu :). neuvolasta muuten kehotettiin mua pitämään aina salmiakkeja mukana, kun verenpaineet (ja pulssi) oli tosi matalat. eli jos ne on joillakin teistä vielä näiden "terveysvaikutusten" lisäksi auttaneet jopa pahoinvointiin, niin eiköhän munkin kannattais käydä pussillinen ostamassa.
anoppien kanssa tuntui muutamilla olleen tosi ikäviä kokemuksia. toisen reaktioihin ja käytökseenhän ei voi vaikuttaa, joten kai se kannattaa jättää kyseisen henkilön mielipiteet omaan arvoonsa ja polskia itse iloisesti eteenpäin. heidän menetyshän se on, ei teidän. omalla kohdalla anoppi rupes itkemään onnesta kun kerrottiin hänelle, ja nyt samantien aloitti muutamien nuttujen kutomisen. ensimmäisen lapsenlapsi tämä tulee olemaan hänelle (ja oikeastaan suvussakin), ja muutenkin läheiset ovat olleet tosi innostuineita. hehheh, itse olen suunnilleen ainut, joka ei ihan joka tapaamiskerralla jaksaisi puhua vaan mun voinnista, ruokahalusta ja miettiä nimistä lähtien kaikkea mahdollista vauvaa koskevaa. mutta kiva näin päin.. toki pienellä varauksella mennään sinne seulontoihin asti, mutta eihän siihen enää pitkä aika ole. kutsua np-ultraan odotellaan edelleen..
pupille piti vielä sanoa, että pääkaupunkiseudulla on todellakin noi 2 mainitsemaasi ultraa ja mahdollinen alkuraskauden ultra pitää käydä yksityisellä (tarjontaa on onneksi paljon).
c81 kyseli tosta ;) hymiöstä. se tulee siis silloin jos laitat sulku-pilkku yhdistelmän peräkkäin ja silloinkin kun niiden välissä on välilyönti. toisinsanottuna siis silloin, kun kirjoitat jonkin osan lauseesta sulkuihin ja jatkat siitä sivulauseella, jonka eteen tulee pilkku. jonkin sortin bugista on siis kyse, koska ohjelma tulkitsee sen vinkkaavaksi hymiöksi. ei siis kannata laittaa osia lauseista sulkuihin (tai sitten vaan jättää sen perään tulevan pilkun pois) jos on kyse vakavasta asiasta.
turvotuksesta oli kans jotain puhetta. mulla ainakin laski se alkuajan turvotus (joskin se on palannut satunnaisesti iltaisin takaisin riippuen täysin siitä, millaista ruokaa on tullut nautittua). ja siis turvotuksen laskettua maha on ollut taas ihanan littee ja mikään ei purista. neuvolatäti vaan veikkas, että se vauvamaha tulee kyllä erottumaan sit tosi selkeesti vauvanmahana, kun muuten on niin rimpula :D. mutta saahan tässä nyt vielä jonkin aikaa pitää omia vaatteita, kun ei se kohtu nyt vielä niin iso ole, että ulospäin erottuis.
kiva piiju kuulla, että muillakin on matkasuunnitelmia vielä sinne loppuvaiheeseen. plarailin itse juuri intian lonely planetia, ja mietin oisko siinä vahva vaihtoehto tropiikille. bakteerejahan on yleensä kaukokohteissa runsaasti ja ravintolasta riippuen safkatkin saattaa olla mitä milloinkin. mutta itse mietinkin esim "siistiä" kaupunkilomaa mumbayssa.. normaalisti me mentäis varmasti seikkailemaan ainakin joksikin aikaa pimeimpään junkkaan rinkka selässä ja vaihtokalsarit ja malarialääkkeet mukana, joten kyllähän tästä erilainen loma tulis joka tapauksessa :). ja sinällään kiva olis lähteä, kun pienen lapsen kanssa ei sit ihan samantien ainakaan pääse ja toisaalta matkakohteetkin tulee olemaan sit ihan erilaisia (pitää opetella innostumaan pakettimatkoista ja rantalomista)..
korkeasaaressa tosiaan ne sisämestat on vahvasti tuoksahtavia, kun olitte cruella sinnepäin menossa. kannattaa siis vältellä! toivotaan vaan, että teillä säät suosii, niin voitte nauttia ulkona auringonpaisteesta (en oo tosin sääennustetta katsonut).
mä lähden nyt meikkaamaan ja vaihtamaan jotkut kivat vaatteet päälle, niin tulee illastakin vähän spessumpi. kivaa illanjatkoa ja voikaahan hyvin!
 
Tänään viikkoja tasan 8 ja eka neuvola takana. Lappujen täyttöä ja jutteluahan se vaan oli. Niin ja kaikkien testien ja näytteiden ym ottamista. Elokuun lopussa on sit ultra ilman niskapoimun mittausta. Oksettaa edelleen ja oksennan edelleen... Saas nähä millon helpottaa...

Äh! En enää muista mitä mun piti kirjottaa ja aattelin monille kommentoida jotain, mut en enää muista kelle ja mitä... Muutenki meinaa tuo muisti pätkiä aika pahasti.

No ens kerralla lisää..

Napsu ja nöpö 8+0
 
Minä tilasin tänään varhaisraskauden ultran ja se on jo huomenaamusta! Hyvä että sain niin pikaisesti, ettei ehdi hermoilla.
Kävin kanttarellijahdissa ja saalista tuli hyvin! Kastuin litimäräksi ja nyt kehon valtaa ihana väsymys. Pitäis vielä hoitaa sienet puhtaaksi ja jääkaappiin huomista herkuttelua varten. Nam!
Hauskaa iltaa kaikille :wave: Pupi
 
Ainiin... sellasta piti sanoa pöntön halaajille ja muille oksentelijoille, että viilistä kannattaa ostaa ja syödä!! :) Kiitos Jahvetin, ostin viilistä ja oksentaminen helpottu! :) Ei se oo vähentyny, mutta se ite oksentaminen on helpompaa, ku viilis tekee siitä niin joustavaa ja pehmeää. Ikävä oksentaa ruuan palasia, kovia ruisleipiä ym ym. Mutta viilis: se on niin ihanaa oksennettavaa, ku ei tarvi tuntea kipua tai muuta epämiellyttävää! :) Oikeen nauratti viimeks oksentaa viiliksen syönnin jälkeen. :D
 
c81
Menisiköhän viilis alas.. hmm.. pitää kokeilla. mItenkäs muuten, oletteko te muut huomanneet että syöntivälit + annosten koot vaikuttaisi oloon? Mulal kun on aamu - ja iltapahoinvointia, niin illalla etenkin se jos syön liikaa (esim 2 grillimakkaraa näytti olevan jo liikaa) tulee niin huono olo etten pääse sohvan pohjalta koko iltana ylös :(. Pakko alkaa kokeilemaan vaan että syö parin tunnin välein jotain pientä - mutat en tiedä missä välissä syön sitten lämmintä ruokaa, ja kuinka paljon. Kyllä on outoa. Mutta toisaalta, en valita, on toukka niin odotettu ollut. Olisi vaan kiva kuulal muilta vinkkejä kuinka voisi elääkin. Käy miestäkin sääliksi kun olen koko ajan 'poissa pelistä'.
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa.Täällähän on tapahtunut jo vaikka mitä.Itellä ei ole vielä edes sitä ekaa neukkua ollu.Menis nyt se aika.Huono olo on väistynyt melkein jo tieltä.Oon huomannu että mulla ei oo oikeen nälkä.Eilen söin pienen annoksen ja heti sen jälkeen tuli paha olo ja se sit kyl onneks lähti appelsiini tuoremehulla.
Maha kivutkin on jo helpannu ja turvotus laskenu massusta.
Ja salmiaikkia oon syöny estääkseni sen pahan olon tulemasta uudelleen.

 
Huomenta vaan pitkästä aikaa =)

Saanukalle tsemppiä tämän päiväiseen ultraan ja toivottavasti saat hyviä uutisia :hug:

Väsymyksen vuoksi jää niin usein kirjoittamatta, lukemassa kyllä yritän käydä päivittäin. Ensi viikon neuvolaa tässä odottelen innolla =)

Vatsa alkaa pyöristyä ja nyt mietinkin että miten se näin aikaisilla viikoilla?! Ja tietenkin ajattelen että onko kaikki kunnossa/normaalia :/

Toki asiaan varmasti vaikuttaa sekin että raskauksia takana jo pari ja lääkärin sanojen mukaan mulla kohtu edessä eli eipä kai syytä huoleen.

Aika tuntuu menevän todella nopeasti, maaliskuisetkin ovat saaneet jo hienon pinon aikaiseksi =)

Pupille, ja tietenkin muillekkin jotka menossa ovat, myös tsemppiä ultraan, kuulumisia innolla odottaen =)

äitsy ja pieni 8+3
 
Huomenta alli huuppa |O

Vai että viilis olisi hyvä... pitää kokeilla meniskö alas mullakin. Ennen en ainakaan ole oikein kyllä välittänyt, on liian makeaa mun makuun. Toisaalta nyt on muutenkin makuhermot ihan persiellään, olen huomannut :whistle: , joten tiiä vaikka meniskin. --- Mulla välillä hyvä päivä, suht pirteä olo ja ei tarvi koko ajan ravata vessassa... ja välillä sitten taas ihan tööt-olo ja mitään ei saa aikaiseksi, mikä sitten entistä enemmän tietenkin masentaa ja tulee entistä enemmän tööt-olo. Pöh.

Mies lähtee tänään kaverinsa kanssa laskemaan koskea kajakeilla... epistä, tuntuu että itse sitten vaan möllöttää kotona ja toiset tekee vaikka ja mitä kivaa. No pitää koittaa kehittää itselle jotain iltaohjelmaa. --- Mulla on jostain syystä sellainen itsesuojeluvaisto astunut nyt kehiin liikkumisen suhteen, (vaikka tietää että hyvin on maha-asukki varmasti vällyjen peitossa mahassa ja niin pienikin vielä että tuskin mitään säikähtää) tuntuu että liikunta on nyt rajoittunut siis lähinnä lenkkeilytasolle, ettei muka liikaa itseään rasittaisi tms. B) Onko muut huomannu samaa ilmiötä?

Haluaisin mammajumppaan... kovasti olen ilmoituksia ja seuroja katsellut läpitte, mutta kovin huonolle näyttää! Ketäs teitä Kuopion tulevia mammoja olikaan.. Kevytmelankolia, NelHM, AnnaMari82, Keiju, Pottu82, olikohan vielä joku muukin(?) Ei teillä olisi sattunut jotain jumppailmoitusta silmään. Pitää kai odottaa syksyä ja toivoa parasta!!

Piiju 9 tasan
 
c81
Mie myös varon kaikkea painavan nostoa tms. Toki noi vuodot myös vaikutta asiaan. Seksiä en uskalla edes ajatella (mies parka :( )

Ja makuhermot on tosissaan ihan sekaisin. Suklaa on yökköä! Eipä ole ennen mun kohdalle sitä käynyt. :LOL: ehkä ihan hyväkin vaan.
 
Huomenta

Mun murut lähti just isälleen yöks ja sit meneevät mummolaan pariks yöks, huilia siis tiedossa sunnuntaihin asti. Ollukin häslinkiä synttärikekkereiden kaa :) .

Mulla ois tänää eka neuvola. Ja mulla on synttärit tänään, joten paras lahja ois kuulla pullan sydänäänet doplerilla, mutta hyvin mahdollista, että ei kuulu vielä.

Olo on suht ok. Ei kauheesti valittamista. Eilisen olin tyttöjen kaa reissussa ja en päässy syömään säännöllisesti, ni siitä tuli paha olo illaks. Ja tietty aika veto pois, kun aamusta iltaan noiden husareiden kaa mentiin lastetapahtumassa. Mut oli kivaa!

Laitoin profiilin tän aamusen masukuvan =) . Toivottavasti se siel näkyy, ku en oo enne kuvia laittanu.. :/

:heart: nelli ja pulla rv10+0
 
NELLI: mulla oli vko sitte neuvola ja sydänäänet kuulu tosi vahvana :heart: vkoja oli sillon 8+6. kannattaa ainakin kokeilla =)

mäkin oon noita viiliksiä muutaman syöny ja sitte nama nami-vanukkaat uppoo kanssa. ja salmiakki auttaa pahoinvointiin. ihan ehdoton on dracula-pillerit :p kiitos vinkeistä korkeasaaren haisulipaikoista :D pitänee vältellä :whistle: kohta lähetään, hauskaa päivää kaikille :wave:
 
Huomenta. Täällä on kauheeta närästystä ja sen myötä myös etova olo pahenee :( Mikähän tähän auttas, piimää on ainaki suositeltu, et jos sitä koittas. Eilinen ilta tai oikeestaan koko päivä oli kauhee kun närästi ja oli paha olo masussa :( Tuntuu sellanen täyttynyt olo tuossa ylämahalla, ei yhtään kivaa.
Kun sais tän närästyksen veke, ni ois jo paljon parempi olla. Tuntuu ettei oikein mitenkään päin voi olla ku närästää :(
Onko ihan normaalia että tässä vaiheessa närästää? rv on nyt 8 tasan, ainakin sen ultran perusteella, menkoista katsottuna ois rv9 tasan.

Hyviä päivän jatkoja kaikille!!!!
rv8+0
 
c81
:hug: Marie. En osaa auttaa. Joku suositteli Rennietä, sitä muistaakseni voi raskaana käyttää, eikös se niin ollut? Mulla on pysynyt vielä närästys aisoissa jotenkin.

Hyvää matkaa Cruella! Vilkuta kaniineille mun puolesta, ne on mun suosikkeja... :)

PItäisi kohta yrittää kömpiä ruokikselle.. ajatuskin syömisestä pelottaa :S
 
Mulla on näköjään alkanu nyt nää ihmeelliset mieliteot :whistle:
Eilen yhtäkkiä teki törkeenä mieli hernekeittoa-->söin koko purkillisen. Illalla töllöö katsoessa alko tekee mieli punajuuria--->söin kokonaisen rasian Atrian (oisko siin 300-500g) punajuurisalaattia ja sitte melkeen puolet sellasesta isosta lasipurkista punajuurisiivuja :ashamed:
Nyt aamulla teki tökeenä mieli kaakaota (koko alkuraskauden en oo pystyny suklaata syömään!!!!) ja ruskeita piparkakkuja!! Tulipa vedettyy 2 isoa tuoppia kaakaoo ja aimosatsi piparkakkuja :whistle: |O |O
Mielenkiinnolla odotan mitä seuraavaksi :LOL: :LOL:
Tää unajuuri oli ihan uus...esikoisesta vedin purkkitolkulla suolakurkkuja...

Muuten olo on ihan ok. Vähän yli 9 tuli nukuttuakin. Isäntä oli lähteny kaikkien poikien kanssa jo crossiradalle...tääl on ihana hiljasuus :attn: =)
Pitäs jotain tekemistä kehitellä tälle päivälle, ettei menis yhtä lössäämiseks, kun eilinen :/

Jahvetti 10+3
 
Pakko tulla tänne itkee ja muriseen, ku nyt vituttaa!!
Iha aluks, tyttöjen isä (joka on iha täys mulkku) alko soitteleen, että voitasko vaihtaa seuraava vkl:n yökylä viikolle, ku heille tulee vieraita..Ööö, sillä on tasan kaks vkl tytöt yhden yön ajan ja ekaakertaa elämässään, että eikö sillä käy mielessä, että mulla ja mun miehelläki on elämä ja haluttas josku olla myös vkl kaksin!!! |O |O :kieh: Ja kaikenlisäks, herralla on 2kk:n kesäloma |O , reissaa vaa tyttöystävänsä kanssa pitkin suomee, ni 2 yötä kahtena eri vkl alkaa tekee tiukkaa, aaaaaaaaaargh!!

Ja sit, mä ajattelin, että lähempä synttäreiden kunniaks syömään kaupunkiin ja kaupoille, pääsin pihalle, ni vettä tulee ku esterein hanurista, ja ukkosta päälle. Täälläpä sit istun taas kaksi sateista päivää yksin kotona, mies tietty töissä..tosi kivaa. Mä oon nyt nii mase ja ärsyttää..sit nää hormoonit saa viel oikee maximoimaan kaikki olotilat! :snotty: :snotty: :snotty:

Pahoittelut, pakko oli purkaa. Mieski sano ku soitin sille, ni - ei oo mun vika, älä mulle valita! yhyyyyyy...
 
c81
NelHM hali. :hug: Miehet on välillä pönttöjä eikä ymmärrä. Kun sade hellittää, mene kaupungille, osta jotain tosi kivaa itsellesi ja hemmottele hyvällä ruualla. Olet sen ansainnut! :heart:
Niin, ja Hyvää SYntymäpäivää, en äsken muistanut onnitella. :flower:
 
SEE
Moikka. mulla oli tänään taas ultra (siis jo kolmas) viimeksi huolestuin kun pikkanen ei ollut oikein kasvanut ja sovittiin uusi ultra. No tänään hän oli kasvanut hurjasti ja oli jo 2 senttiä!! eli viikot 8+5 joten nyt mennään sitten menkkojen mukaan. viikko sitten ultrassa viikothan oli vaan 6+4 jo kokoa vaivaiset 6.8mm, lääkäri epäili pienokaisen olleen vaan vähän piilossa joten mittaustulos ei olllut tuolloin luotettava. Nyt olen niin iloinen ja alan nauttia kunnolla raskaudesta koska lääkärikin sanoi että nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta eli suurin keskenmenoriski on ylitetty! tänään varaan kyllä neuvolankin kun olen odotellut tätä ultraa enkä ole varannut sitä vielä ollenkaan.

SEE ja vauva 8+5
 
Hui ku mulla niin jännittää mitä tuolla massukassa näkyy puolen toista tunnin päästä...!! Aamu menny niiiin kamalan hitaasti töissä tässä ootellessa ja harmittaa hirveästi tuo vesisadekki ku pitäs lähtä kävellen rämpimään tuonne torinrantaan. :/

Eilen tuli ensimmäisen kerran oksennus, en tiedä oikein minkä takia, oli muutenni eilen pää kippee ja mahassa vello ja sitte yhtäkkiä ku menin normisti vessaan hiuksia harjaamaan nii piti kurkotella pöntön päällä ja tuli ihan hirveä olo. Ja sen huomasin että ei sitä kovin kaunis ole oksentamisen jälkeen =)
Mies oli jo kattomaan tulossa että mikä se mull nyt tuli nii sain onneksi huuettua välissä ettei tartte tänne tulla, ja olihan se hajukin aivan hirveä :x

Mutta lisää kuulumisia iltapäivällä tai sitte illalla..
Koitetaan jaksaa tässä inhottavassa sadesäässä :)
 
^Meillä isäntä on jo tottunut että vessa on varattuna useammin kuin normaalisti :LOL: surkuttelee vaan kun näkee että mulla huono olo ja ei voi tehdä mitään.

Haleja NelHM :hug: , niin ja synttärionnitteluja kanssa!!

Ois niin kiva lähteä johonkin, mutta miten tällä ololla lähet yhtään mihinkään --- tympii taas taas taas niinko varmaan huomata saattaa.
:/ Kellään mitään vinkkejä mitä kivaa voisi tehdä?
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Ois niin kiva lähteä johonkin, mutta miten tällä ololla lähet yhtään mihinkään --- tympii taas taas taas niinko varmaan huomata saattaa.
:/ Kellään mitään vinkkejä mitä kivaa voisi tehdä?
Sama ongelma, ei tuu mitään. Huomenillalla olen päättänyt kyetä jotenkin mökkipaikkakunnan kesätapahtumaan, joka on sellaisessa isossa louhitussa luollassa mikä on täynnä kynttilöitä. Ja La pitäisi mennä miehen sukulaisen 40 v päiville. Hirvittää kyllä, että kuinka kykenee, mutta jos huomennakin yrittäisi vaan mussuttaa koko ajan jotain.
Eikö teidän paikakkunnalla olisi mitään kesätapahtumaan minne voisi yrittää mennä rauhakseen kävelemään?

 

Yhteistyössä