**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

c81 Tuosta yökkäilystä kaupassa... minä en enää lähde mihinkään kauppaan ilman salmiakkipastilleja, muovipussia (koirien mustat kakkapussit kunniaan!!) ja paperia :LOL: Mut ihan tosissaan, nuo salmiakkipastillit ainakin mulla auttaa sopivasti sillai hetkellisesti ja voi jopa kävellä lihatiskin ohi *wouuu* :LOL: Salmiakissa ja lakritsissa on tottakai sitä glysyrritsiiniä, mikä nostaa verenpainetta jne.. mutta eipä noita syömällä tartte syödä.

Mulla annokset on aikalailla syödessä pienet, paremmin tuntuu pysyvän siten alhaalla eväät.. ehkä se ihan pahoin pahoinvointi on nyt jo hiukan helpottanut, tai sitten sen kanssa on oppinut elämään, tiedä häntä. Mahtavalla ololla on kyllä turha minunkaan vielä kehuskella, no jospa sitten jossain vaiheessa :whistle: toivoa sopii!

Me ollaan kanssa shiva mietitty ulkomaan matkaa vielä ennen joulua toteutettavaksi, riippuen mille oloni alkaa tuntumaan. Olisihan se viimeinen mahdollisuus pidempään aikaan lähteä jonnekin ihan kaksisteen, joten sinänsä ihan mukava varmasti. Pitää katsella ja kuulostella... :) Oltiin noin kk sitten 2 viikkoinen Turkissa, olisi tämä maha-asukki sitten saanut ainakin mahassa matkustaa pienenä sinnetänne :LOL:

Piiju 8+5

Huomenta kaikille!

Mä vietän ansaittua vapaapäivää ja yllätyksekseni pomppasin ylös jo 7.30 (pissahätä tietysti...), eikä uni sit enää tullutkaan, vaikka päätin, että tänään nukun ihan niin pitkään kuin huvittaa...
Onneksi ens viikolla alkaa loma =)

Pitäis varmaan siivota, mutta olo on vieläkin tosi vetämätön...pahoinvointi on HIUKAN hellittänyt, eli ei oo enää ihan 24h, mutta vähintäänkin joka ilta ennen nukkumaanmenoa tulee maha tyhjennettyä ja usein myös aamulla.

Np-ultraan olis vielä pari viikkoa, jänskättää nyt jo...me ajateltiin kyllä kanssa ottaa kaikki mahdolliset tutkimukset vastaan.

Hih, eilen yllätin itteni vähän väliä peilin edestä seisoskelemasta ja nyt olen ihan varma, että mun mahassa on jo pienen pieni "kumpu" =) . Ihan alussahan se pömpötti turvotuksesta, joka sittemmin katosi, mutta nyt alavatsalla on "ihan selvä" kohouma. Siis eihän sitä kukaan muu nää kun minä (ja kyllä mieskin väitti näkevänsä, liekö sitten sanonut vaan siksi, että tiesi, että halusin sen kuulla :D ). Eikä se todellakaan erotu normaalien vaatteiden läpi!

Mites teidän muiden masut? Kuvittelenko mä vaan vai voiko jo oikeesti näkyä? (Mulla on siis maha normaalisti aika littana, ylimääräinen tuppaa kertymään tuonne takamuksen ja reisien seutuun).

Hih...enhän mä mitenkään yli-innokkaana odottele tätä mahan kasvamista, enhän...? :LOL:

^No ei minulla ainakaan vielä mitään näy :ashamed: ;)

Juuri tuossa tiiäkkö mietin että missähän vika, kun alavatsaa ei ole enää samallatavalla turvottanut (nyt voin jopa taas pitää normi-alkkareitani ilman että vatsaa tuntuu puristavan kokoajan). Liekö normaalia vai kieliikö että massussa ei kaikki hyvin?? :| Kokemuksia muilla?

c81
Eikös turvotus jossain vaiheessa laske ennen vaavimasun tuloa? Eli varmaan Piiju kaikki on ihan ok :)
Hain itse alesta iiiisoja seksin-tappo-alkkareita, kun tuntuu että kaikki puristaa kun turvottaa :( Olisihan se kiva jos normivaatteet vielä välissä mahtuisi..:)
Mutta kyllä mieskin eilen jo masun läpi tuntee pienenpienen kohouman tuossa ihan alamasulla, missä yleensä on kuoppa. Toki se on lähes huomamaton, tuntee vaan tosissaan kokeilemalla. Mutta kyllä se silti hymyilyttää sekin :)

ilmathan vaikuttaa noihin turvotuksiin ja luonnollisesti kuumalla on enempi turvotuksia kun nestettä kerääntyy. sain hyvän vinkin tosta greippimehusta et on hyvä nestenpoistaja mut voi jösses mitä p****a se on :x :x elän mieluummin turvotusten kanssa tai juon ananasmehua... ja uudelleensynnyttäjillä se maha tulee nopeemmin esiin. kyllä mulla tossa on jo kumpua ja neuvolassakin sano et kyllä on ollu äitejä kellä on ollu jo rv 9 ihan selvä maha. yksilöllistä sekin.

ja meille pahoinvoiville lohdutuksen sana et eikös niin sanota et jos on kovat pahoinvoinnit niin keskenmeno on harvinaisempi kun on sitä hormonia niin paljon elimistössä. tällä mä lohduttauidin ekassa raskaudessa kun yrjöilin joka päivä 2 kk :x

C81 onneksi sun anoppi ymmärsi pyytää anteeksi käytöstään. Itse kun kerroin juhannuksena anopille, niin hän totesi silloin hyvin tympääntyneellä äänellä että ihan tosi. Nyt ekan ultran jälkeen kerroimme jo lapsille (6v. ja 4v.), että äidin masussa kasvaa vauva =)
Voi miten onnellisia he olivatkaan, iltaisin myös masu saa nyt iltapusun :D . Kävimme eilen anoppilassa ja heti autosta ulos päästyään lapset huusivat innoissaan mummille, että äidin masussa kasvaa vauva. Ja taas ihana rakas anoppi tokaisi vaan että ai jaa. Mä en voi käsittää aikuisen ihmisen käytöstä! Ärsyttävä ämmä :ashamed:
No juttelin hänen kanssaan siinä sitten niitä näitä, kunnes hän aloitti että jokos olet siellä töissä kertonut.... niin että olette muuttamassa!!! Luulin oikeasti että hän kysyy vauvasta jotain, mut ei. Olemme siis muuttamassa uuteen kotiin kuunvaihteessa. Ja vain varmasti siksi kiinnosti tuo muuttaminen, että olen joutunut töissä pyytämään mahdollisuutta lopettaa iltavuorojen teko (uudella paikkakunnalla ei ole lapsille tarjolla iltahoitoa). Eli hän tiesi mun joutuneen "hankalaan tilanteeseen" pomon kanssa. Lisäksi sain vain kuulla juttua hänen ystävästään, jolla on lastenlapsia jo 8 ja aina niistä joku tuodaan hoitoon. Ei tällä iällä (57v.) enää sellasita jaksa. Eli voisiko suorempaan sanoa, että hän ei sitten hoida teidän muksujanne. Ei sillä, että kaipaisinkaan hänen apuaan, en todelllakaan! Onneksi omat vanhempani ovat aivan onnesta mykkyrällä ja usein pyytävät lapsia heille hoitoon. Kerroin eilen yhdelle tädillenikin vaavista ja hän sai kyyneleet silmiinsä ja minä kovan rutistuksen ja onnentoivotuksia. Yritän jätää anopin ihan oman arvoonsa, mutta kyllä tuo käytös silti on mielestäni erittäin typerää ja jopa lapsellista ja pakostakin erittäin ärsyttävää. Sitten minä saan vielä kuulla, etten juuri koskaan käy heillä... ihan kun kiinnostaisi mennä!!

Voi surku babygirl mitä olet joutunut kokemaan :/ On se kyllä että aikuinen ihminen kehtaa tuolla tavalla.. ei voi käsittää. Koita tosiaan jättää anopin-ketale omaan arvoonsa ja keskity niihin jotka osaavat asiaan oikealla tavalla suhtautua, onneksi heitäkin kuitenkin aina löytyy! --- Minä itseasiassa pelkäsin hieman samantyylistä oman anoppini kohdalla, noh, ei hän onnesta ilmaan hyppinyt (ei oikein ole ikinä osannut näyttää tunteitaan...) mutta ei sentään slaakiakaan saanut :LOL: . Uskoisin että asian sulattelu vaatiin hieman aikaa, mutta kyllä se siitä tokkiintuu. Jospa se teidänkin pirttihirmu siis siitä älyää jossain vaiheessa olleensa täysi tollo.. viimeistään kun alkaa ihmettelemään, miksi ei näe lastenlastaan kuin tyyliin kerran vuodessa ja thats it. Ei voi taas muuta sanoa kuin että Meitä on niin moneen junaan ja kaikki ei mahdu tod edes kyytiin.

Cruella DeVille Oih, ja minä oikein ostin eilen säkillisen greippejä. Nams!!! :D Mulle tuntuu olevan nyt mitä happamampi, sen parempi. Eilen vedin puolukoita sellaisenaan pakkasesta :whistle:

c81 Joo, toivotaan että kaikki ok. Pistää vaan mietityttämään.. toisaalta ihan mukava olo nyt kun ei ahdista vatsaa kokoajan. Kamala kun onkin ristiriitaista tämä elämä nyt :headwall: Kun on hiukan parempi olo, niin pelkää heti että jotain pielessä.

Cruella mä join sitä greippimehuu, ku yritettiin tätä vauvelia, on kyllä sellasta paskaa tosiaan, että ykkösellä äkkiä alas ja vettä päälle. Mä lantrasin sitä aina puolella vettä, se vähä autto asiaa.

Omassa olossa ei uuttaa. Ajattelin olla nukkumatta päikkyjä, ku eilenki olin nii pahalla päällä ku nousin. Pitäs kyl jaksaa viel synttärivieraita tänään, mut enköhän mä..

:heart: nelli ja pulla 9+5

Heips taas pitkästä aikaan!

Minä taidan vetäytyä taas tuonne vauvakuume puolelle, viime yönä alko hirmuset kivut, tuntu että puristaa ja reppii yhtaikaa ja soitin yöllä neuvolaanki nii sieltä tuli varma vastaus että keskenhän se meni. Vuoto ei ole vielä alkanut, ja jos ei alakkaan nii to olis silti varalta ultra nii näkee mitä tuolla on. Tympäsee taas hirmusesti, mutta ei kai se auta ku yritellä taas, mutta tuntuu jotenki jo niiiiin turhalta, ku kerkeää jo vähän aikaa iloita nii sitte käyki näin, tämä jo toinen kerta tässä puolessa vuodessa.

Mutta teille onnea joilla vaaveli matkassa pysyy :heart:

Ilmoitan torstain jälkeen kuitenki mikä oli.. mutta pyyhkiä saa jo listalta.. taas..

c81
Saanukka :hug: Olen niin pahoillani! Voimia!

Itsellä on koko ajan pelko että käy samoin, on tuhruttanut eilisillasta asti taas, ja nippailee mahaa. Pelottaa niin p*leesti! Mietin menisikö sitä päivystykseen, mutta minkä nekään sille voi. :(
Kaikki on ok, jos on vaan ihan paikallaan, mutta nyt töissäkin kun liikkuu, niin se alkaa taas heti. Ahdistaa...
Vahvat oireet kyllä on edelleen. Pahaa tekee koko ajan. Mutta pelotta silti.

Piiju Miulla on myös ruoka-annokset pahoinvoinnin myötä pienentyneet. Hoikistunutkin olen *jipii* :D sen ansiosta 2kg. Paha olo kun on niin ei tee mieli syödä, vaikka tietää sen auttavan :/

babygirl Siulle on kyllä osunut harvinaisen paskamainen anoppi :eek: Onko miehes reagoinu äitinsä käytökseen mitenkään?

Saanukka Outoa, että neuvolasta on suoralta kädeltä vaan todettu puhelimessa, että keskenmeno olisi kyseessä. Alkuraskaudessa voi olla koviakin kipuja ja repäisyjä ilman, että mitään pahaa tarkottaisi :( Pyydä, että pääset ultraan tarkastuttamaan tilanteen :hug:

c81 Samaiset terveiset siullekin. Soita äippäpolille/naistentaudeille ja kerro oireista ja pyydä, että saisit tulla ultraan :wave: Jaksuja :heart:

(.) Lähen tuossa vartin päästä siskon ja veljen kanssa mökille niiden lasten kanssa :heart: Mosterin/fasterin ihanien touhutoopejen, 4v., 2v 8kk ja 2v 2kk, kanssa saunotaan, uidaan, käydään Brunbergin karkkitehtaalla ja juostaan pitkin pihoja pari päivää :D

Maanantaina on np-ultra. Jänskättää nähä pikkuinen Takku :heart: Vilaukselta sitä jo moikattiin, kun käytiin vuodon takia naistentaudeilla, mutta nyt jo näkis miten paljon on kasvanut ja liikuskeleeko jo :heart: *odottaa*

mimoniandra ja Takku 10+1

anopeista on täällä keskusteltu ja niille kertomisesta...
mä kerroin anopille viikonloppuna ku tuli puhe vauvakuumeesta ja sanoin että ei tarvi enää tulla ku helmikuussa tulee vauva vastaus oli "mitäs miehesi tästä sanoo, eihän hän halua toista lasta", mä olin ihan että täh, yhdessähän tämä on miehen kanssa tehty en minä itseäni tähän tilaan yksin ole saanut. odotettiin että' anoppi ois ollu onnellinen meidän puolesta ku jatkuvasti kyselly millos seuraavan aika ois.
Toinen homma anopista sunnuntaina se sit kertoi miehen veljelle vaikka lauantaina sovittiin että kellekkän ei kerrota, miehen veli sit onnitteli niin anoppi sano sille turha niitä on onnitella tuskin ne tästä on onnellisia...meinas itku tulla mulla...lähdettiin melkeinpä heti pois anopin luolta ja sanoin miehelle suoraan että turha odotella minua yhteiselle kesälomamatkalle anopin kanssa jonne tarkoitus lähteä reilu viikon päästä...
sori tämä kamala purnaus mutta ottaa päähän...ois luulu jos on aikuinen ihminen pitäs asiat omassa päässään eikä pahoittaisi toisten mieliä... :'( |O

c81
:hug: Keiju. Toivottavasti anoppisi myös tulee järkiinsä ja pyytää anteeksi. Minä ihan yllätyin omastani, kun tämä miehen ja sen siskon mukaan on kolmas kerta kun se niin edes tekee.. ja minä olen jo toistamiseen syypää kyllä ollut alkuperäisiin huomautuksiinkin ;)

En tiedä kehtaako sinen päivystykseen mennä kun vasta tarkistusultrassa pe kävin. Ei varmaan edes laskisi mua sinne.. :(

Pitää miettiä.. ahdistaa... toivottavasti meiehltä löytyisi ymmärrystä ja paijjausta. Tekisi mieli vaan itkeä sen sylissä :'(

Anopeista... Ärsyttäviä tosiaan nuo teidän joidenki anopit... Miten ne osaakaan olla noin ilkeitä!? Luulis kyllä ison ihmisen vähän ajattelevan sanomisiaan.
Itse oon saanu mitä ihanimman anopin, joka oli vauvauutisen kuultuaan ihan innoissaan. Jotenki oon huomannu alusta asti, miten mun miehen ja hänen äitinsä välitkin on niin lämpimät keskenään. Samoin oma äiti suhtautu erittäin positiivisesti uutisen kuultuaan.

Mimoniandra: Olitko sä menossa sinne np-ultraan ilman niskaturvotuksen mittausta? Miten se on mahdollista? Mäki haluaisin sinne ultraan, mut en haluis saada tässä vaiheessa tietää mitään ikävää, enkä siis halua mihinkään seuloihin. Mut mitä jos ne ei annakaan mulle koko aikaa sinne ultraan, jos kieltäydyn siitä niska turvotuksen mittauksesta tms...? Vai onko se ihan normaalia ja oikeutettua saada se ultra vaan pelkästään..?

Kirjotitte jotku myös tosta ruokahalun menettämisestä ja ruoka-annosten pienentymisestä... Sama homma täällä. Ruokaa saatan vahingossa edelleen ottaa saman verran ku ennen, mutta saan sit syödä sen monessa erässä tai jopa istuen pöydän ääressä tunnin ja hiljalleen syöden.
Nälkä on silti ihan jatkuvasti!!! Ei enää oikeen keksi mitä tekis mieli syödä ja ei tee mieli syödä oikeestaan mitään. Sehän tietty vaan lisää pahaa oloa. Ku koko ajan ois nälkä ja pitäis syödä, niin ei jaksa niitä samoja leipiä ja samoja juttuja koko ajan napsia. Ku keksiski jotain vaihtelua...
Ainiin, Jahvettiko se puhu niistä viilis-viileistä... Niitä voiski käydä ostaa! :D

Huomenna eka neuvola. Eka kertaa elämässä... Ja yksin pitää mennä, ku mies töissä... Plääh. Mitenhän uskallan!? :D

Saanukka, jotenki mustaki tuntuu aika oudolta, että puhelimessa sanotaan "varmaksi", että kesken meni... Kyllä mullaki joskus repii ja vihloo, mut se on ihan tavallista. Eikö sen keskenmenon pitäis ihan melkeen heti alkaa vuotaa... Ainaki mulla se teki niin. Ja vasta sen jälkeen tuli armottomat menkkakivut. Jospa sulla ois vielä toivoa.... :hug:

Nyt meen, ku alkaa silmiä särkee tää näyttöön tuijottaminen...

Napsu ja nöpö 7+6

toi ananasmehuhan onki tosi hyvää :p

keijulla on joo aika persiistä anoppi samoin ku babygirlillä, jaksuja teille :hug: hirviöanoppien kanssa :whistle:

saanukka, soititko siis johonki neuvolapuhelimeen yöllä vai mihin ku eihän neuvolat oo auki yöllä. ja ei kyllä pysty suoralta kädeltä näkemättä sanoo et on keskenmeno ja jos ei vuotoakaan ole. ultraan pyysisin päästä niinku mimo tuolla ylempänä sanokin jo.

ja c :hug:

napsu: mäkin oon menossa np-ultraan ilman niskaturvotuksen mittausta. kysyin asiasta neuvolassa et voiko niin tehdä niin se sano et kyllä voi. mainitsee vaan vielä asiasta kun menee sinne. siellä sitte katotaan se tarkka raskauden kesto, ei muuta.

Juuri oli äidin kanssa puhetta keskenmenoista, oli ollut minun ja pikkusiskoni välillä yksi. Oli alkanut vuodolla, ja vuodon määrä oli tosiaan ollut paljon!!! kuulemma ihan plops-plops käyny pöntössä, kun klänttejä oli alkanut tippumaan. Ja silti oli vielä jouduttu kaavintaan lisäksi :| Ei ollut tarvinnut paljon miettiä, onko keskenmeno vaiko ei...

Jospa siis teillä tuhruttelijoilla on pullat edelleen hyvässä lämmössä uunissa =) itseasiassa aikamonella on näköjään eri palstoja kun olen lukenut ollut kipuiluja ja tuhrua välillä! Elkää vielä heittäkö pyyhettä kehään :hug:

(Tämä koittaa vetää kaurapuuroa täällä naamaan, että jaksaisi lähteä koirien kanssa lenkille, huoh...)

Meille tuli np-ultraan aika. se on jo 25.7. Nyt alkoi jännittää ihan sairaasti :D

Olipas mukava kuulla piipi että kaikki oli hyvin.

(.) Närästää, närästää...meetvursti ja mustikkasoppa.ja joku muukin vielä kun nytkin polttelee.
Paha olo käy aina ohimennen kylässä mut ei onneks niin kauheana kuin joskus aiemmin.
Maha on turvonnu ilmapalloksi ja iho kukkii ihan kuin olisi syönyt kilon suklaata.

nyt taas mentävä syömään...se pitää olon kunnossa...

Torstaiksi sain ultra-ajan. Vuoto ei ole vieläkään alkanut, ja mies passitti testin ostoon ja niin vahvaa plussaa ei tässä talossa ole ennen nähtykkään :heart:
Eli toivoa on vielä ja paljon.
Soitin yksityiselle neuvolatädille jolla kävin varhaisultrassakin ja se tosiaan leimasi aika raa'alla kädellä keskenmenoksi puhelun perusteella vielä tänäänkin kun soitin. Mutta torstaina kaikki selviää ja kyllä mie luotan tuohon testiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Torstaiksi sain ultra-ajan. Vuoto ei ole vieläkään alkanut, ja mies passitti testin ostoon ja niin vahvaa plussaa ei tässä talossa ole ennen nähtykkään :heart:
Eli toivoa on vielä ja paljon.
Soitin yksityiselle neuvolatädille jolla kävin varhaisultrassakin ja se tosiaan leimasi aika raa'alla kädellä keskenmenoksi puhelun perusteella vielä tänäänkin kun soitin. Mutta torstaina kaikki selviää ja kyllä mie luotan tuohon testiin =)
mikäs se neuvolatäti on oikeen näkemättä tuomitsemaan?? varsinki kun varmaan enempi lekurin hommia noi ultrat, varsinki ihan alun. toivotaan et kaikki on hyvin ja mun mielestä kyllä vaikuttaa lupaavalta :hug:

Heippa :wave:
No johan on anoppeja! Ymmärrän hyvin, että ei tee mieli vähän aikaan olla missään yhteydessä. Saattaapi olla hyvä, sillä mitä sitä itseään moisilla ihmisillä kiusaamaan. Mitähän se toisen lapsensaanti on heiltä pois? ja että 57 vuotias ei jaksaisi lapsia hoidella, no joo...ja eihän kukaan sitä heiltä vaadikaan vauvauutisia tuodessaan!!! ehkä jotkut ihmiset on vaan yksinkertaisesti niin negatiivisia, että ajattelevat aina ensin negaation ja oman itsensä/ mitä haittaa asiasta mahtaa minulle koitua. Itse en ole uskaltanut vielä hiiskua ollenkaan. Ensimmäinen lapsi ja ikää minulla 37. Yhdessäoloa 10 vuotta takana. Jos joku kehtaa edes vihjata, että olisikohan kannattanut... luulen, että ovat jo vuosia sitten heittäneet toiveensa kaivoon ja nyt/ jos tämän uutispommin pudotan, pitää varmaan tuolia ensin tarjota. Omille vanhemmille olisi ensimmäinen lapsenlapsi ja veljeni poikaystävineen ei niitä varmaankaan ennen minua tuo... :LOL:
No sepä selviää... kerron kommentit kun sinne asti päästään.
Minä kuulun niihin, joille tuo greippimehu maistuu solkenaan. Olen siitä pitänyt aina ja sitä lipittänyt tyyliin: "Ai tässä onkin verigreippiä, ostetaan tätä!" :LOL: Onkohan luonto yrittänyt omia konstejaan, jos sillä on hedelmällisyyteen jotain merkitystä. :whistle: En ole koskaan moisesta kuullut ennen. Kaapissa melkein aina greippimehuja.

Muuten tästä "hedelmällisyydestä" en tiedä. Joskus ihan hetkittäinen etova olo, rinnat öisin tuskaisen kipeät ja ehkä väsymystä hiukka enemmän, mutta sekin on hellittänyt ensimmäisistä viikoista jonkin verran. Olen todellakin pohtinut, että mitähän siellä masussa on ja onko asukasta ollenkaan...Vatsaa tietysti vetelee ja pissalla saa juosta. Eli toistaalta on noita merkkejäkin. Muttakun jotenkin olin ihan varma, että minusta tulee pahanluokan "vessanpönttöritari". Se jotenkin olisi ollut normaalia, kun yleensä reagoin kaikkeen kovin herkästi!

En jaksaisi mennä kahlaamaan vanhoihin ketjuihin. Kertokaa hyvät immeiset tyhmälle milloin se eka ultra pitäisi olla? Raskautta on nyt kasassa 7+4. Lääkärillä olen käynyt kerran ja siellä ei muuta kuin paprut ja verikokeet/pissanäyte toimitettu... joiden tulosta vielä odotellaan.

Taidan olla kovin kärsimätön, mutta en varmaan ainoa :whistle: =)

Maailman kirjat on kyllä sekaisin, kun Pupi nousee sängystä tähän aikaan lukemaan nettiä! Nyt laitan tisulit huivipakettiin. Hyväksi havaittu ja ainoa tapa nukkua nykyään, muuten herään keskellä yötä, enkä kivulta tiedä mihin suuntaan ottaisi ensimmäisen käännöksen. Auuuuu.
Takaisin petiin! Toivottovasti nukun vielä kun te heräätte ja sitten taidan vihdoin karistaa pölyt ja mennä katsastamaan kanttarelleja. Ne ovat kuulemma saapuneet iloksemme!
Huoletonta huomenta kaikille ja voimia.
Pupi
jonka nimimerkki juotaa juurensa siihen, että mies oli yritellyt joskus herätellä ja minä olin sanonut unessa: "Pupi-koira seikkailee vielä" ja vajonnut taas syvään uneen. Itse en Pupia valitettavasti muista. Avaruusajan lapsena (vm. 69) lapsuudessa kuulemma oli toinenkin "kummajaiskoira", avaruuskoira Aarne, jolle piti kattaa lautasetkin pöytään... ei viiraa päästä, ei :saint:
:heart: :heart:

c81
Pupi, riippuu mihin ultraan teillä kunta kustantaa. Eikös np-ultra ole joskus 12 vkon paikkeilla? Yksityiselle voi mennä varhaisultraan omalal kustannuksella aiemmin, 7 viikosta eteenpäin pitäisi näkyä syke.
Meillä kaupunki maksaa sekä np- etta rakenne ultran, ja kävin myös ultrassa päivystyksessä kun eipäilin keskenmenoa. Ekalal kerralla (n.6vkoa) ei näkynty 'mitään', viikkoa myöhemmin syke ja sikiö näkyi.

Huomenta!

Mulla on tullut kauhea huoli että onko tuolla masussa kaikki kunnossa. :( Teillä kaikilla muilla on jonkinlaisia oireita, mutta mulla ei juuri mitään. En ole voinut pahoin, tissit eivät ole kipeät, eikä mahaa ole kipristellyt. Tänä aamuna piti tehdä vielä raskaustesti (kun nyt tuolta kaapista löytyi), niin plussaahan se näytti. Ehkä tästä pitäisi olla tyytyväinen ettei ole voinut pahoin eikä ole oksennuttanut. Mutta ei sitä osaa olla mihinkään tyytyväinen....

Oottekos muut käyneet pissineet purkkiin ja varmistaneet raskauden tk:ssa ennen kuin teillä on ollut eka neuvola? Itse en ole. Mulla olis neuvola vasta 25.7. Siellä sitten kuitenkin tehdään kaikki testit.

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Oottekos muut käyneet pissineet purkkiin ja varmistaneet raskauden tk:ssa ennen kuin teillä on ollut eka neuvola? Itse en ole. Mulla olis neuvola vasta 25.7. Siellä sitten kuitenkin tehdään kaikki testit.
En ole tehnyt sen plussatestin jälkeen yhtään uutta testiä (ihme kyllä), mutta kun epälin kesken menoa lääkärivarmisti ultralla sen siis kyllä. Olen kuullut oireettomista raskauksista, joten älä huoli :) Se voi olla ihan normaalia. Ei kaikki voi pahoin tms. Mutat ymmärrän kyllä että huolettaa. Jos on yhtään helpompi aamu itselläkin, alkaa heti epäilemään. Tänä aamuna ei ole kyllä tarvinut siitä olla täällä huolissaan... :x

Yhteistyössä