Mä odotan tavallista arkea kesäloman jälkeen niin jospa silloin pääsisi taas enemmän liikkumaan ja paino pysyisi kurissa kun tulee myös arkiliikuntaa enemmän. Onneksi neuvolatäti sanoi että raskaus ei ole laihduttamisen aikaa ja kiloja saa tullakin mutta ekassa raskaudessa sitä syynättiin niin paljon että en halua samaa enää kokea neuvolakäynneillä.. onneksi ei ole sama hoitaja enää ja ekan raskauden kilot hävisivät parissa kuukaudessa joten toivon että sama käy uudelleen jos nyt tulee enemmän kiloja sitten
Mulla oli huippu neuvolaterkka, MUTTA se oli vaan viransijainen ja nyt on joku toinen jatkossa, toivottavasti olis yhtä mukava.
Se oli tosi ihana, ei ollut mitään painosyyniä, vaikka painava olenkin ja oli noussut jo 4kg. Se vaan sano, että niin se raskaudessa kuuluukin, että ei kannata ressata, ja että osalla kerää heti kroppa nestettä ja osalla vasta ihan lopussa. Nou hätä.
Mulla vaan on ylimääräistä entisestään niin olikohan suositusten mukaan ylipainoisille 7kg suositus.... Jos nyt on jo 5kg niin ei kyllä taida tapahtua, ellei tosiaan laihduta, eli tarkkaile kaloreita ja syö hieman alle kulutuksen... Ei huvittais lähteä siihen meininkiin. Ja siltikin osa kerää nestettä enemmän kuin toiset, vaikka tarkkailisi syömisiä. Ja toisaalta jos se on vaan pääosin nestettä niin sehän pitäs lähteä melko nopsaan synnytyksen jälkeen.
Mä olin alkuraskauden niin poikki kun oli se tajuton väsymys ja lisäksi unihaasteita ja uusi (vuorotyö), että liikkuminen on joinakin päivinä ollut tosi vähäistä. Nyt sairastin viikon flussan ja oon parantunut siitä ja päässyt kävelylle, vitsit että tuntuu hyvältä!
Virtaakin tuntuu olevan vähän enemmän kuin aiemmin, jospa tosiaan toinen kolmannes energisoisi ja jaksaisi liikkua enemmän!