Helmikuiset 2021

Mulla kiloja ei oo tullu yhtään. Mulla muutenki voi paino vaihdella muutaman päivän välein 1-1,5kg, niin tiiä nyt millon se on oikeasti noussut :D Mä en vaan jotenki vieläkään usko et oon raskaana. Tissit ei oo enää yhtään kipeet eikä mitään muitakaan oireita. Ainoa mikä tällä hetkellä poikkeaa normaalista on runsas valkovuoto, ei muuta :(
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Mä odotan tavallista arkea kesäloman jälkeen niin jospa silloin pääsisi taas enemmän liikkumaan ja paino pysyisi kurissa kun tulee myös arkiliikuntaa enemmän. Onneksi neuvolatäti sanoi että raskaus ei ole laihduttamisen aikaa ja kiloja saa tullakin mutta ekassa raskaudessa sitä syynättiin niin paljon että en halua samaa enää kokea neuvolakäynneillä.. onneksi ei ole sama hoitaja enää ja ekan raskauden kilot hävisivät parissa kuukaudessa joten toivon että sama käy uudelleen jos nyt tulee enemmän kiloja sitten
Mulla oli huippu neuvolaterkka, MUTTA se oli vaan viransijainen ja nyt on joku toinen jatkossa, toivottavasti olis yhtä mukava.
Se oli tosi ihana, ei ollut mitään painosyyniä, vaikka painava olenkin ja oli noussut jo 4kg. Se vaan sano, että niin se raskaudessa kuuluukin, että ei kannata ressata, ja että osalla kerää heti kroppa nestettä ja osalla vasta ihan lopussa. Nou hätä.

Mulla vaan on ylimääräistä entisestään niin olikohan suositusten mukaan ylipainoisille 7kg suositus.... Jos nyt on jo 5kg niin ei kyllä taida tapahtua, ellei tosiaan laihduta, eli tarkkaile kaloreita ja syö hieman alle kulutuksen... Ei huvittais lähteä siihen meininkiin. Ja siltikin osa kerää nestettä enemmän kuin toiset, vaikka tarkkailisi syömisiä. Ja toisaalta jos se on vaan pääosin nestettä niin sehän pitäs lähteä melko nopsaan synnytyksen jälkeen.

Mä olin alkuraskauden niin poikki kun oli se tajuton väsymys ja lisäksi unihaasteita ja uusi (vuorotyö), että liikkuminen on joinakin päivinä ollut tosi vähäistä. Nyt sairastin viikon flussan ja oon parantunut siitä ja päässyt kävelylle, vitsit että tuntuu hyvältä! :) Virtaakin tuntuu olevan vähän enemmän kuin aiemmin, jospa tosiaan toinen kolmannes energisoisi ja jaksaisi liikkua enemmän!
 
Ihanaa että joku muukin jo katselee tarvikkeita. Meillä ei oo mitään vanhoja jäljellä, olen kaikki aikanaan myynyt. Nyt pakko oli muutama pikkuvaate jo haalia kirppikseltä, vaunuja oon ihaillut torissa mutta niitä en uskalla vielä hankkia ennen kun on käyty ultrassa.
Meilläkin on jo vaunut, pinnasängynreunapehmuste, lämpöpussi, punkka ja vähän vaatteita valmiina ❤ Isompien lasten vaatteita oon säästänyt äitiyspakkaukse verran, mutta en usko niitä saavani käyttöön kun ovat isompien isällä.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Hei pitkästä aikaa.
Viikon päästä olisi nt-ultra ja viikot silloin jo 12+5.

Kerrottiin lapsille myös viime viikolla ja ne oli ihan onnellisia kun saavat nyt ”tilaamansa” sisaruksen.:giggle:
Oon kertonut raskaudesta kaikille mun ystäville, mies vasta kahdelle. Lapsetkin ollaan lahjomalla saatu pitämään salaisuus tulevilta isovanhemmilta ja ollaan luvattu että viikon päästä saavat puhua vapaammin :giggle:
 
Mulla kiloja ei oo tullu yhtään. Mulla muutenki voi paino vaihdella muutaman päivän välein 1-1,5kg, niin tiiä nyt millon se on oikeasti noussut Mä en vaan jotenki vieläkään usko et oon raskaana. Tissit ei oo enää yhtään kipeet eikä mitään muitakaan oireita. Ainoa mikä tällä hetkellä poikkeaa normaalista on runsas valkovuoto, ei muuta

Siis mulla ihan tismalleen samat! mä oon 11+3 ja torstaina ois ultra. Mites sulla? :)
 
Onko kellään muulla tullu ruskeaa tuhruvuotoa? Pelästyin kun tunti sitten kävin pissalla ja pyyhkiessä paperissa oli vähän jotain rusehtavaa. Tiedän että tämäkin voi olla ihan normaalia, silti en saa unta nyt!
On tullut mulla! Täysin normaalia :) mulle kätilö sanoi että kirkkaasta verestä tulisi huolestua (ei aina) mutta muu kaikki on yleensä normaalia :) mulle ei löytynyt syytä vuodolle mutta kaikki oli hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Onko kellään muulla tullu ruskeaa tuhruvuotoa? Pelästyin kun tunti sitten kävin pissalla ja pyyhkiessä paperissa oli vähän jotain rusehtavaa. Tiedän että tämäkin voi olla ihan normaalia, silti en saa unta nyt!:(
Mulla tuli lauantaina yhdellä pissakäynnillä paperiin haalean punaista vuotoa, sen jälkeen sitä ei ole tullut kuin tuon yhden pyyhkäisyn verran. Siihen ei liittynyt kipua, joten ajattelin että kyseessä olisi normaali raskauteen liittyvä asia. Tänään alkoi rv 11.
 
On tullut mulla! Täysin normaalia mulle kätilö sanoi että kirkkaasta verestä tulisi huolestua (ei aina) mutta muu kaikki on yleensä normaalia mulle ei löytynyt syytä vuodolle mutta kaikki oli hyvin
Okei, hyvä tietää että muillakin! Soitin neuvolaan kun tänäkin aamuna tuli paperiin, ja hän varas keskiviikolle ajan lääkäriin niin päästään tarkistamaan että kaikki hyvin ❤ Onneks hän varmaan aisti huoleni ja varasi sitten ajan samantien. Täytyy vain nyt koittaa olla miettimättä asiaa ja toivoo ettei vuoto lisäänny tai muutu runsaammaks :) Rauhoittaa jo paljon kun tietää että pääsee lääkäriin :)
 
Mulla oli veristä vuotoa viikon kuluttua plussasta, eli rv5 paikkeilla jo. Oli kyllä tosi piinaavaa, ja sen jälkeen on kyllä jäänyt kumma pelko veren vuodosta, aina pitää tarkistaa pyyhkimispaperit vessassa.. Mutta kaikki oli hyvin siis. Huomenna tulee 10 viikko täyteen ja kovasti odottelen ultra-aikaa! Saisi tulla vähä aiemmin, nyt mietityttää että miten saisi työt sumplittua
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3 ja Hope91
Huhhuh, tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin! Nähtiin ensimmäistä kertaa pikkuinen ja kovasti siellä liikuskeli ja heilutti käsiään. Kuukautisista laskettuna nyt piti olla 12+5 mutta olikin melkein viikon pienempi kokoaan eli nyt onkin 11+6 ja uusi laskettu aika on 9.2. Esikoisen aikaan oli myös viikkoa pienempi eli ilmeisesti ovulaatio tapahtuu vähän myöhemmin kuin normaalisti. Kaikki tuntuu nyt paljon todemmalta kun oikeasti näki, että mahassa todella on jotakin :love:
 
Huhhuh, tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin! Nähtiin ensimmäistä kertaa pikkuinen ja kovasti siellä liikuskeli ja heilutti käsiään. Kuukautisista laskettuna nyt piti olla 12+5 mutta olikin melkein viikon pienempi kokoaan eli nyt onkin 11+6 ja uusi laskettu aika on 9.2. Esikoisen aikaan oli myös viikkoa pienempi eli ilmeisesti ovulaatio tapahtuu vähän myöhemmin kuin normaalisti. Kaikki tuntuu nyt paljon todemmalta kun oikeasti näki, että mahassa todella on jotakin
Ihanaa että kaikki hyvin! :love: Itsekään en malta odottaa mitä masussa on ❤
 
Huhhuh, tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin! Nähtiin ensimmäistä kertaa pikkuinen ja kovasti siellä liikuskeli ja heilutti käsiään. Kuukautisista laskettuna nyt piti olla 12+5 mutta olikin melkein viikon pienempi kokoaan eli nyt onkin 11+6 ja uusi laskettu aika on 9.2. Esikoisen aikaan oli myös viikkoa pienempi eli ilmeisesti ovulaatio tapahtuu vähän myöhemmin kuin normaalisti. Kaikki tuntuu nyt paljon todemmalta kun oikeasti näki, että mahassa todella on jotakin
Ihana kuulla, että kaikki hyvin ❤ Täällä jännitetään huomista aamua!
 
Kiitos, mäki jännään, huomenna klo 9! Onha se kiva et "pahin on ohi" ja sitten voi olla vähän rennommin ja julkistaa uutiset
Tsemppiä sinnekin ja muille myös ❤ Täällä huomenna kello 8, IIK! Oli äsken vielä pakko tsekata, et sydänäänet kuului ja siellähän ne ❤
Täällä saadaan riskiluku tietää vasta viikon päästä, joten nyt mietityttää, et saanko huomenna mitään tietoa, vai pitääkö oikeesti odottaa, että kirje tulee kotiin :oops:
 
Tsemppiä sinnekin ja muille myös Täällä huomenna kello 8, IIK! Oli äsken vielä pakko tsekata, et sydänäänet kuului ja siellähän ne
Täällä saadaan riskiluku tietää vasta viikon päästä, joten nyt mietityttää, et saanko huomenna mitään tietoa, vai pitääkö oikeesti odottaa, että kirje tulee kotiin
Mä en osaa sanoa miten täällä käytännössä, mut lapussa luki, että kirje tulee kahden viikon!!!! päästä omaan neuvolaan.... Ja mulla sit seuraava neuvola-aika 24.8.... toivottavasti antaisivat siinä jo jotain tietoa...
 
  • Vau!
Reactions: Adnilavee
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
1.2. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
3.2. / Vilpertti89/ 1. Lapsi / PHKS
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
16.2./Staalo/1.lapsi/ksshp
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
20.2./Äityliini@@85/5.lapsi/TYKS
21.2./Barista /2. lapsi/SeKs
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
22.2./ Hope91/1.lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
23.2./Kortta/1.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
25.2./Hilma-/1.lapsi
28.2./Huvikumpu_/kolmas/Oys
 
Mun pahin painajainen tapahtui. :'( Vuoto yltyi eilen illalla ja menimme päivystykseen. Onneksi gynekologi otti vastaan ja tutki, ultrassa selvisi että sikiö vastasi 6-7 viikkoista eikä sydänääniä löytynyt. Tänään menen lääkkeellieeen tyhjennykseen. Olo on tyhjä ja todella surullinen ja sydän murtunut :'(❤

Tsemppiä kaikille raskauksiin ja toivottavasti te kaikki saatte pikkuisen syliin asti ❤

Minut saa poistaa listoilta.
 
Mun pahin painajainen tapahtui. :'( Vuoto yltyi eilen illalla ja menimme päivystykseen. Onneksi gynekologi otti vastaan ja tutki, ultrassa selvisi että sikiö vastasi 6-7 viikkoista eikä sydänääniä löytynyt. Tänään menen lääkkeellieeen tyhjennykseen. Olo on tyhjä ja todella surullinen ja sydän murtunut :'(

Tsemppiä kaikille raskauksiin ja toivottavasti te kaikki saatte pikkuisen syliin asti

Minut saa poistaa listoilta.
Eikä, pahoittelut ja jaksamista <3
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Mun pahin painajainen tapahtui. :'( Vuoto yltyi eilen illalla ja menimme päivystykseen. Onneksi gynekologi otti vastaan ja tutki, ultrassa selvisi että sikiö vastasi 6-7 viikkoista eikä sydänääniä löytynyt. Tänään menen lääkkeellieeen tyhjennykseen. Olo on tyhjä ja todella surullinen ja sydän murtunut :'(

Tsemppiä kaikille raskauksiin ja toivottavasti te kaikki saatte pikkuisen syliin asti

Minut saa poistaa listoilta.
Oon niin pahoillani sun puolesta:cry: Isot voimahalaukset sinne teille❤
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3

Yhteistyössä