HELMIÄIPÄT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Minä se tunnun tippuvan aina listoista. Toivottavasi ei ole mikään ikävä enne...

Mirankalle pahoittelut keskenenon johdosta ja voimia. Ole itse kokenut saman muutaman kerran. Niin kliseiseltä kun se kuulostaakin niin aika auttaa tässäkin asiassa.

Tiittille toivotan myös tarrasukkia mukaan. Kannataa ottaa mahdollisimman kevyesti. Minä olin yhdessä valitettavasti kesken menneessä raskaudessa pari viikkoa sairaslomalla uhkaavan keskenmenon takia.

Minä kävin myös tänään ensimmäisessä neuvolassa. Kaikki sinänsä ok, mutta verenpaine oli todella alhaalla. Yläpaine vain 95. Normaalistikin on aina mm. ylös noustessa silmissä pimennyt joten olen siihen niin tottunut että oikeastaan vasta mittaustuloksen jälkeen tajusin että onhan sitä huimausta ollut normaalia enemmän. Nestettä pitää kuulemma nauttia enemmän ja syödä salmiakkia. Jonkinlaiseen erityisseurantaan joudun myös sen takia että takana 3 keskeytynyttä raskautta eli ilmeisesti tulossa normaalia enemmän ultria. Np ultraan ja samalla seerumiseulaan menen yksityiselle kahden viikon kuluttua.

Terveisin
Polgara 10+1

Pakko oli kysyä Polgaralta että miten sun keskenmeno alkoi?Oliko maha kipee vai alkoiko vaan vuodolla....mua pelottaa ihan hirveesti...voivoi....ens tiistaina on vasta se ultra....

Tiitti, siis miten sulla supistelee, kivuliaastiko? Mietin vaan että ekassa raskaudessa mulla oli kovat menkkamaiset kivut rv 13 asti (johtuivat kohdun kasvusta eli ihan normaalia että on noita menkkamaisia kipuja) ja nyt ei mitään kasvukipuja :O. Mietin tässä onko siellä kohdussa mitään vai johtuuko siitä että on jo kertaalleen venähtänyt. Höh, on kato käynyt helmikuisissa :(

Polgara mullakin on kamalan matala verenpaine, ekassa raskaudessa yläpaine juuri tuossa 100 kieppeillä. Söin salmiakkia että olisi edes vähän noussut, oli ärsyttävää kun seisominenkin oli inhottavaa huimauksen takia.

Tiitille paljon tsemppiä! Eiköhän meidän helmikuisten kohdalla ala nuo keskenmenotilastot olla jo ihan täynnä...

Mulla laski paino heti raskauden alussa 2kg ja on siellä toistaiseksi pysynytkin väliaikaisia turvotuksia lukuunottamatta. Mulla on lepopulssi normaalisti hyvin alhainen ja nyt se on jatkuvasti 10 sykettä tavallista korkeammalla. Kai sitä sitten automaattisesti kuluttaakin vähän enemmän... Onko muut huomanneet eroa pulssissaan?

Minulla on myös nuo verenpaineet alhaalla, on aina olleetkin ja samoin on äidilläni. Ekassa neuvolassa yläpaine oli minullakin vain 95, mutta onneksi en ole huomannut liiemmin huimausta (paitsi saunoessa). Salmiakilla lääkitsen itseäni oikein mieluusti ;)

Minä olen nyt sitten sortunut ostamaan ensimmäiset vauvatarvikkeet: Ruskovillan silkkimyssyn, hahtuvalankaa ja kirpparilta käyttämättömät 56cm potkuhousut! Lisäksi olen jo aiemmin tilannut netistä yhdet äitiyshousut. (Ei kyllä pitäisi ostaa mitään ylimääräistä, kun meillä on niin vähän tilaa ja se talokauppakin meni sivu suun... ) Olenko ainoa näin hätäinen? Sanokaa etten... =)

Sohvi 10+0

No niin, nyt on käyty neuvolassa. Se täti oli ihan mukava. Miunki verenpaine oli 105/65, hb127. Miun BMI on 27, niin sen perään on laittanu oikein huutomerkin ja sit sano, et voisin käydä ravitsemusterapeutilla... Sain tosi paljon kaikkia lehtisiä jne, sain Vauva-lehdenkin sekä semmosen tosi kivan isomman kirjasen, jossa on toisella puolella isälle juttuja odotuksesta ja toisella puolella äidille ja siihen saa tehtyä aina kunkin raskausviikon kohdalle omia muistiinpanoja ja on kuvat ja selitykset mitä milloinkin tapahtuu. Vähän niinku kalenteri. Täällä päin on ultrat kaikille rv 12, 20,37 ja miulle tulee sit varmaan vielä ylimääräisiä astman takia. Np-aika on 2.8, sillon on kyl tosin jo 13+1, seuraava neuvola on vasta 16.8! No pitipä selittää tarkasti... :)

Mie en oo vielä ostanu mitään, mut minun vanhempani on toisella puolella Suomea reissussa, niin kuulimpa huhuja, että sieltä olisi tarttunut mukaan jotain pienikokoisia vaatteita...

Oli kyl hyvä, kun saatiin jo tänään raskaustodistus, niin nyt voidaan sit alkaa hakemaan isompaa kämppää! Luultavasti tuo todistus jouduttaa asioita? :)

Noh, pitänee lähteä miekkosen kanssa kauppaan.

Yöks, mulla on nämä pahoinvoinnit nyt painottuneet iltoihin :(. Mulla tuo bmi on 20, ennen esikoista 19 (pari kiloa on siis jäänyt viime raskaudesta). Olenko muuten ainut kasvissyöjä meistä helmikuisista? Itse olen ollut vege jo 10 vuotta. Mulla on ollut viime päivinä hirveä himo hesen kasvishampurilaisiin, tänään oli pakko hakea sellainen...

Lovisa 6+2

Ai niin, ja meillä on seksi- ja uimakielto sinne np-ultraan asti. Minä en ole kasvissyöjä, vaikka mies aina sanookin, etten ole mikään lihansyöjä, kun oon niin nirso lihojen ja makkaroiden suhteen! =D Ei kai ne hampparitkaan pahaks oo ellei niitä joka päivä syö! :) Itse söin äsken tuoreita mansikoita ja nougat jätskiä. Mansikat on hyviä! Namnam.

Hei! Minä taustailen teitä, kun itsekin olen tuleva helmiäippä, neuvolan mukaan laskettu aika 14.2. Olen toisessa ketjussa mutta teitä käyn innolla lueskelemassa, samassa tilanteessa kun ollaan!

Sohvi-76 tais kirjoitella pulssista ja siihen minun täytyy kommentoida että ainakin minä olen huomannut saman. Kai sekin on sitten ihan raskauteen kuuluvaa, toivotaan näin.

Ihanaa odotusta teille kaikille!

Minä en ole vielä uskaltanut ostella mitään. Joskus ajattelin, että kun olen raskaana, ostan heti vaikka mitä, mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Haluan odottaa sinne viikon 12 ultraan ja vasta sitten jotain hankkia.

Twinkle: Minkä takia sulta kiellettiin seksi ja uiminen? Juuri eilen kävin itse uimassa ja illalla vielä seksit päälle...Meillä muutenkin on seksielämä säilynyt ennallaan, johtuen ehkä siitäkin, kun mulla ei ole oikeestaan mitään oireita, edes väsymystä. No, miestähän tämä ei yhtään haittaa. :)

Ajattelin tehdä tässä yhden gallupin: Mennään nyt vähän asioiden edelle... Eli oletteko ajatelleet ottaa äitiyspakkauksen vai rahana? Meille on tulossa ensimmäinen ja silti olen miettinyt rahana ottamista.

Tiiu 9+4

Eilen käytiin ultrassa. Siellä se köllötteli tyytyväisenä (kai). Mittaakin oli 19 mm ja vastaa ihan ysiviikkoista. Sydämen syke näkyi ja lääkäri sanoi sen olevan noin 160/minuutti. Ihana tunne.

Joku pohti aikaisemmin moottoripyöräilyä ja mulle sanottiin neuvolassa että niin kauan saa moottoripyöräillä kun se tuntuu hyvältä.

Äitiyspakkauksen otan pakkauksena. Ihan vaan ajan ja vaivan säästämisen takia. Jotenkin ajattelen että jos ne kaikki joutuu erikseen ostamaan ja hankkimaan niin se on tuskasta kaupoissa juoksemista. Asun tosiaan niin pienellä paikkakunnalla että täältä en saisi mitään:)

Aurinkoista päivää toivottaa Elna 9+4

Mulle on tullut uutena oireena herkistyminen mitä pienimmistä asioista (niin hyvistä kuin huonoistakin). Kyyneleet tulee silmään ihan älyttömistäkin jutuista esim. tosi(!)tv-ohjelmien, miehen sanomisten tai melkein minkä tahansa asian takia. Onneksi olen nyt lomalla, niin ei töissä tule noloja tilanteita ;) Saa nähdä, miten pystyn hillitsemään itseni sitten alttarilla...

Äsken kävin vetistelemässä tuolla tammiäitien puolella, kun lueskelin huvikseni mitä tuleman pitää. Siellä aika monet olivat juuri käyneet np-ultrassa ja sikiöt olivat jo noin 5cm pitkiä!

Meilläkin on ensimmäinen lapsi tulossa ja mies on ehdottomasti sitä mieltä, että otetaan äitiyspakkaus. Minä voisin kyllä ottaa rahanakin, kun ainakaan tämän vuoden kuosit ei ole ihan minun makuuni ja luulen, että saamme aika paljon tavaraa "perintönä". Toisaalta, olen itse keskimmäinen lapsi ja meidän perheessä ainoa, jolle ei otettu äitiyspakkausta. Olin lapsena aina kade sisaruksilleni siitä, että heillä molemmilla oli äitiyspakkauksen peitteet, jotka olivat minusta silloin tooosi ihanat!

Oletteko te muut muuten naimisissa, kihloissa, avollitossa? Ja miten pitkään olette olleet yhdessä? Me ollaan seurusteltu reilut 3 vuotta, josta noin puolet asuttu yhdessä. Keväällä mentiin kihloihin ja elokuussa on siis häät. Aika paljon iloisia tapahtumia lyhyen ajan sisällä...

Sohvi 10+1

Tuosta ä-pakkauksesta, esikoiselle otin pakkauksen ja nyt jos raskaus jatkuu onnellisesti niin otan todennäköisesti rahana. On sen verran paljon noita pieniä vaatteita odottamassa. Pojalle olisi kaikki valmiina, tytölle pitäisi varmaan sitten shoppailla tyttömäisempiä vaatteita ja kestovaippoja. Asutaan Helsingissä jotenka täällä tuo shoppailu ei tuota ongelmia...

Me ollaan kihloissa mutta naimisiin ei olla vielä menty, yhdessä oltu jo 11 vuotta :O ja asuttu yhdessä 8 vuotta (minä täytin juuri 29v ja mies 31).

Lovisa 6+3

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 14.2.2007, tyttö 05/2005
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Eka neuvola takana ja kaikki juurikin niin ko pitääkin. Hb:tä ei voi syyttää väsymyksestä, arvo oli 137 ja verenpaine loistava. Tästä on hyvä lähteä sitten vaan odottamaan ja yrittämään, että samoissa arvoissa pysytään.

Me otamme ainakin tämän hetkisen fiiliksen mukaan äippäpakkauksen, kuten esikoisestakin. Meillä on kyllä tiedossa kasoittain vaatteita riippumatta sukupuolesta ja muutakin tavaraa on riittämiin, joten harkitsen vielä Kela-papereihin asti tilannetta =)

Me ollaan myöskin kihloissa, yhdessä oltu vähän yli 2,5 vuotta. Esikoinen syntyi siis 2005, kihloihin mentiin jouluna 2004 ja häät tulossa kesällä 2007 (tänään just varattiin kirkko). Eli tällainen pakkaus...

Päivitin samalla listaa omalta kohdalta, la 14.2. äitiyskortissa!

Piuku

Heippa!!
Olen minä vielä ainakin kuvioissa mukana!Tänään taas ollut ihan hyvä päivä...ei mahakipuja ollenkaan....Mutta mun mielestä ne ei ole kuukatiskivuntapaisia vaan ihan oikeita supistuksia.. :( Esikoista odottaessani en tiennyt mitään supistuksista ennen kuin synnytyssalissa!!!Ja nyt kyllä muistan todellakin mitä ne on!!! :D No...täytyy toivoa että pienellä on kaikki hyvin....

Äitiyspakkauksesta...ensin ajattelin että emme ota sitä, vaan rahana. Mutta nyt kun mietin, niin se oli kun joulu olis tullu kun postista tuli ilmoitus että saa hakea oman äitiyspakkauksen!! :D Sitä sitten tutkittiin viimeset kuukaudet ja kuviteltiin oma pikkuinen niihen vaatteisiin....Ei ne nyt mitään muodinmukasia oo (toppahaalaria ei käytetty kertaakaan) mutta on niitä silti kiva hypistellä... :D Joten kyllä me varmaan se otetaan....en myöskään jaksa lähteä kauppoihin ravaamaan....ja oon myöskin sen verran pessimistinen etten uskalla oikein mitään ostaa ennen kuin vaavi on oikeesti sylissä...

Mä olen vm81 ja mies 80...yhdessä ollaan oltu virallisesti 5 vuotta, naimissa 2 (maanantaina on 2. hääpäivä :) ja meillä siis 1v 2kk ikäinen poika.......Mutta ensimmäisen kerran seurusteltiin jo yläasteella!!Sillon 3v putkeen...ja sen jälkeen meillä oli 3 vuotta semmoista että ollaan ja ei olla, ja molemmilla oli muita suhteita......
Aina oon tiennyt että nykyisen mieheni kanssa meen vielä joskus naimisiin ja toivottavasti saan lapsia, mutta aloitimme kaiken liian aikaisin....pakko oli pitää taukoja, jotta molemmat pääsi kasvamaan aikuisiksi....

Semmonen tarina meillä....

Alotan muuten työt elokuussa, vähän kaameeta...toivottavasti tää raskaus menis hyvin loppuun asti, niin sais taas jäädä pian kotiin!! :D

Hyviä vointeja kaikille!!

Tiiti 6+4

Tiitille vastausta eiliseen kysymykseen:
Ensimmäinen keskenmeno tuli jo rv 5+5 ja se alkoi vuodolla ja voimaikkailla kuukautiskivuilla. Toinen, keskeytynyt keskenmeno, oireili siten että muutaman kerran tuli reilummin ihan kirkasta verta ja vuodon aikan tunsin selkeitä supistuksia alavatsalla. Kohdussa todettiin ultrassa hematooma ja samalla nähtiin että alkio oli viikkoihin nähden pieni. Alavatsakipuja oli vaihtelevasti, mutta kuitenkin aika usein. Sykkeenkin ehdimme kuitenkin jo nähdä kun sitten vko 8+2 ultrassa todettiin sykkeen lakanneen. Alkio oli kasvanut, mutta oli kuitenkin koko ajan ollut viikkohin nähden pieni. Kohtu tyhjennettiin kaavinnalla. Se kolmas mönkään mennyt raskaus oli kohdun ulkoinen luomuraskaus, muuta ovat saaneet alkunsa IVF hoidoilla, myös tämä nyt meneillään oleva.

Tiedän tasan tarkka kuinka piinallista on odottaa ja toivoa että kaikki menisi hyvin kun samalla pelkää niin paljon. On niin voimaton olo kun ei voi edes tehdä mitään asian eteen, muuta kuin olla. Minä pidän teille kaikkia peukkuja ja varpaita pystyssä. Meillä oli huono tuuri, mutta olen lukenut lukemattomia muunkinlaisia tarinoita joten toivosta ei kannata luopua. Toistaalta taas jo käy huonosti niin siitäkin pääsee yli...tiedän sen omasta kokemuksesta.

Sitten vähän vastailuja noihin galuuppeihin. Täällä ollaan naimisissa nejättä vuotta ja olemme molemmat yli 35 vuotiaita. Taidamme olla Katrin kanssa listan senioreita. Äitiyspakkauksen otan ilman muuta, vaikka eivät ne kuosit todellakaan ihan meikäläisenkään makuun ole.

Huomenna suuntaan lomille, joten toivotan kaikkille myös hyvää lomaa. Palaan palstailemaan varmaan vasta elokuussa ja silloin toivottavasi on hyviä uutisia np-ultrasta ja seerumiseulasta joihin menemme yksityiselle heinäkuun loppupuolella.

Tv Polgara rv 10 + 2

Täällä ollaan oltu naimisissa pian vuosi. Minä 29 ja mies 31. Yhdessä tätä erää 5 vuotta ja nuoruudessa (minä 14) seurusteltiin puoli vuotta. Kymmenen vuotta oltiin erossa ja nyt siis yhdessä jälleen. Minä tiesin koko ajan mieheni olevan minulle se ainoa oikea:)

Tiiu: Siks on kielletty uinti ja seksi, kun miulla on ollu niitä vuotoja. Toivottavasti niitä ei enää tule! Korkeintaan lapsivesi sit rv 40:n jälkeen! =D
Opiskelen sairaanhoitajaksi ja en saa tehdä nyt sijaisuuksiakaan, kun se on kumminkin fyysisesti aika raskasta nostella muita ihmisiä.

Myö otetaan kyllä kans se äitiyspakkaus, ei sillä 140e saa niin paljoa tavaraa ja miun mielestä ne kuosit on ihan jees. Kenelläkään miun ystäväpiiristä ei ole lapsia ja sukulaisillakin on vaan yks kohta vuoden täyttävä ja sit seuraavaksi nuorin onkin jo jotain 7v...? Niin joutuu varmaan aika paljon ostamaan. Elleivät ole säilöneet tavaroitaan.

Myö ollaan oltu miekkosen kanssa yhdessä 2,5vuotta, joista asuttu yhdessä 2vuotta. Muutettiin aika nopeesti yhteen. Kihloista ollaan jo puhuttu ennen tätä raskauttakin, joten sormusta vähän odottelen... :) Jos se mies vaikka joskus kosaisisi. Tänään mies kysy muuten hauskasti, että tarvitseeko vastasyntyneelle juottaa maidon lisäksi vettäkin. Että saako se tarpeeksi nestettä maidosta. Se oli vielä niin pohtivan näköinenkin! =D

Oon muuten nyt alkanu tuntea hienoista painon tunnetta alavatsalla, kun kohtu on jo sen verran kasvanu. Tunnetteko työ muut?

Ihan pikaisesti kuulumisia. tänään oli eka neuvola ja kaikki oli kunnossa. tosin neuvolantäti oli niin karsee, että rupes ärsyttämään!! Ultra on taas 26.7.

Veeti 8+5

Vielä ei tunnu painoa. Väsyttää, nälkä on tai off akselilla, helle rasittaa ja rinnat turpoaa niin että ei tahdo enää mahtua mitkään liivit päälle. Muuten olo on enemmän kuin hyvä. Varmuus siitä että vatsassa on kaikki ok peittoaa allensa kaikki "oireet".

Mikä Veetiä ärsytti neuvolan tätissä?

Terveisin Elna 9+6

Hei,

Huh hellettä! Huomenna lähdemme pikku-neidin kanssa 2½ viikon reissulle mummilaan, joten en ole tuona aikana koneella kuin ehkä satunnaisesti kirjaston laitteelta. Tulen toki moikkaamaan, jos hetken maltan istua alas ja ajan varattua, mutta muuten... pimennossa ollaan.

Paineentuntua on, vatsallaan on aika kurja nukkua. Olenkin siirtynyt puolittaiseen vatsa-asentoon eli puoliksi kyljellään ja puoliksi vatsallaan, helpoin asento. Turvotusta on, mutta yritän nyt vaan nauttia oikein paljon nestettä ja pitää huolen, ettei ruokavaliossa olisi paljonkaan suolaa, niin eiköhän sitä sillä selvitä tästä kesästä. Rinnat ovat kuin raastinraudalla vedelty, sairaan kipeät. Ruokaa ei oikein tee mieli (mikä on myös helteiden syy), lihaa en saa suusta alas mitenkään. Eli oireita on ja ihan saa ollakin. Ei haittaa... enää ;o)

Nyt lepäämään, pitkä matka tiedossa huomenna. Oikein paljon halauksia teille, "nähdään" pian.

Piuku 8+4

Huh tätä kuumuutta, suoraan sanottuna toivon todella että alkaisi ilmat viilenemään. En ole koskaan pitänyt helteistä mutta nyt olotila alkaa olla sietämätön kun yölläkin on niin pirun kuuma. Esikoinenkin on valvottanut kun on niin kuumissaan :(

Mulle on myös iskenyt väsymys, nukun päiväunet aina kun tuo poitsukin ja siihen nukkumiseen meneekin sitten se mun pieni vapaa-ajan ripe mutta jospa se tästä...Mitäs muille helmiäisille kuuluu? Ainakin Polgara ja Piuku ovat lomailemassa...

Lovisa 6+4

Mä olen Lovisan kanssa samaa mieltä, että nää helteet sais jo loppua. Ennen olen tykänny lämpimistä keleistä, mutta nyt menee jo vähän liiallisuuksiin. Olen tällä hetkellä töissä (tänään vielä klo 24 asti), joten sekin vielä. Sais edes olla kotona. Loma alkaa vasta kahden viikon päästä.

Mä olin tänään aivan järkyttävän väsyny. Piti lähteä töihin, eikä olis millään jaksanut lähteä. Mulla ei varsinaista pahoinvointia ole ollut, mutta syödä pitää suhteellisen usein, muuten kyllä tulee huono olo.

Me ollaan muuten miehen kanssa tunnettu 3,5 vuotta ja naimisissa oltu 1,5 vuotta. Pari kuukautta sitten saatiin valmiiksi oma talo, joten tämä pienokainen on hyvin tervetullut asumaan tätä taloa. Ollaan suunniteltu koiran hankkimista, mutta taitaa nyt vähäksi aikaa jäädä.

Koettakaa kaikki jaksaa helteestä huolimatta!

T:Katri 8+0

Mie oon yrittäny etsiä viikonlopun lomakkeita ja liiteitä ja vaikka sun mitä asuntohakemuksia varten. Kaikkea ne niihin vaatiikin. Ja sit kun ne on auki vaan klo 9-16, niin pitää kesken työpäivän lähteä huomenna niissä ramppaamaan. On pakko saada nyt alkuviikosta menemään hakemukset, kun kohta saa yliopisto ja amk-väki tietää kouluun pääsyistään, niin pitää keretä jonoon ennen niitä, jotta saatais isompi asunto!

Meillä on kans tosi kuuma täällä sisällä, yksiössä ei paljoo ilma kierrä. Tällä hetkellä lämmintä 32 astetta sisällä. Mut ainakin pyykit kuivaa hyvin ulkona. :)

Tulevat isovanhemmat tulivat reissusta perjantaina ja toivat tuliaisina vauvanvaatteita. Ihan ylisöpöjä! :) Vaikka onhan tää vielä aika aikaista, ja itse en aio vielä ostaa. Mut kävin sit tänään kuitenkin yhdessä lastentarvikeliikkeessä ja katselin vaunuja ja äitiysvaatteita. Oli tosi kiva myyjä ja se halus jo esitelläkin miulle erilaisia vaunumalleja. En kuitenkaan ostanu mitään! =D

twinkle 9+5

Ihanaa! Tänään tuntuu olevan vähän viileämpi päivä. Helteet kävi jo kovasti kunnon päälle ja tää tuuli tuo nyt toivottua virkistystä.

Meille toi anoppi myös saksan tuliaisina vauvalle vaatteita. Niin pieniä ja niin kauniita eli ylisöpöjä niin kuin twinkle sanoi:)

Katrille mahdolliseksi lohdutukseksi että kyllä se väsymys helpottaa. Itselläni oli pahimmillaan just kasi viikolla ja nyt on helpottanut jo paljon. Yksilöitähän me kaikki ollaan mutta toivotaan että pääset väsystä pian eroon.

Vähemmän helteistä päivää kaikille.

Elna 10+0