HELMIÄIPÄT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vaan kaikille onnitteluista!! Onhan se ihanaa, että hoidot päättyi näin onnellisesti ihan kaksosilla.. Vaikka eihän sitä vielä tiedä mitä tapahtuu. Minua kyllä ihmetyttää kun olen niin hyvä vointinen, vaikka lääkäri sanoi että paha-olo yms.. tuplaantuu kaksosraskaudessa. Noh, täytyy olla onnellinen siitä ,että asiat on näin hyvin. Vaikka kieltämättä tulevaisuus kaikesta huolimatta pelottaa. Eniten vaan toivon että saan kaksi pientä ehjänä ja terveenä maailmaan. Vasta sen jälkeen uskallan ajatella miten pärjätään ja jaksetaan kahden pienen kanssa.

Mukavaa että meitä on tullut tänne ketjuun näinkin paljon. Meillä olisi ensimmäinen neuvola ensi viikolla. Mies ei ehkä pääse mukaan, kun on töissä. Mutta eihän siellä ekalla kerralla mitään niin suurta tapahdu.. jos eivät nyt sit tämän tuplaraskauden johdosta tutki tarkemmin..

Etovaa oloa on ollut aamulla liikkeellä, mutta sekin todella vähäistä.. Rinnat on vähän arat edelleen ja väsymys uskomattoman kova. Tässä tapauksessa voin sanoa että onneksi työttömän arki alkaa taas vähäksi aikaa niin saa levätä..

Hauskaa ja aurinkoista loppuviikkoa ja paljon paljon vauvaliimaa..

Veeti 7+5

Onnea Veeti tuplista ja tarrasukat masuasukeille. Tervetuloa uudet helmiäipät.

Täällä kuvotus, yökkäily ja oksentelu jatkuu ja pahenee, eli on ympärivuorokautista. Yölläkin herätessä tuntuu kuvotus ja saatan yökkäillä. Sillä ei ole mitään merkitystä onko vatsa tyhjä vai täysi. Olen jopa sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Olen huomannut että pahoinvointi on vähän aallottaista, välistä kuvottaa vähän vähemmin ja toisinaan ihan kamalasti. Mieskin on huomannut sen vaikka en ole siitä mitään sille sanonut, tulen kuulemma ajoittain ihan harmaaksi tai jopa vihertäväksi naamaltani. Oletteko muut huomanneet samaa?

Anoppi on sitä mieltä, että meillekin tulee tuplat :) , saas nähdä, ens viikolla on ultra. Kaksosraskaus ei tietysti mikään mahdottomuus ole, kun olin Clomifen kuurilla ennenkuin plussasin.

Mukavaa loppuviikkoa

Miiu 8+5

Minnalle tuosta Heksavitista eli otan noita 300mg:n tabuja puolikkaan päivässä (eli 150mg/vuorokausi). Näin neuvottiin mulle esikoisen aikaan neuvolalääkärin toimesta ja myös farmaseutti tänään kun kävin hakemassa noita. On muuten vähän auttanut, oksetus ei ole ihan niin kovaa. Tai no oksentanut en ole kuin kerran mutta kuvotus niin voimakasta että ei ole tehnyt mieli nousta sängystä ollenkaan. Tänään olen voinut jopa syödä jotain muutakin kuin hedelmiä (itse tekemää pitsaa...). Ainut mikä mulla aamulla menee alas on viili jonka päällä on jäisiä mustikoita. Tämän loppumiseen tuntuu olevan niin pitkä aika, huoh. Tsemppiä kaikille kuvotuksen kourissa oleville (ja tietty muillekin).

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007. esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Miranka, 38, EKKS, la 9.2.2007
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Hei!

Kävin lisäämässä itseni taas listalle. Olin tippunut jostain syystä pois.

Onko kenelläkään muuten mitään hyvää konstia turvotusta vastaan? Minä nimittäin turpoan päivän aikan useamman kilon edestä ja turvotusta tulee nimenomaan vatsaan. Olo on iltapäivällä ja illalla aika tuskallinen kun tuntuu että masu repeää eikä mitkään housut/hameet meinaa mahtua päälle. Turvotus ilmeisesti jotenkin vielä korostuu kun olen noin lähtöjään hyvin hoikka.

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007. esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Miranka, 38, EKKS, la 9.2.2007
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Surullisin mielin poistan itseni helmiäippien listalta. Sikiö ei ollut kehittynyt lainkaan viime viikkoisesta ultrasta ja keskenmeno tuli eilen.

Onnellista odotusta teille muille helmiäipille!

Jazz

Voi Jazz! Olen todella pahoillani keskenmenosta. Paljon voimahaleja!!! Itsellä vasta keskiviikkona ultra, jossa näemme, että onko siellä masussa ketään!

Jaksamisia!

Tiina

Polgara, alkuraskaudessa tuo turvotus on ihan normaalia. Sitä tulee ja se sitten tasaantuu. Tärkeämpää onkin musta se, ettei anna "kierteen" jatkua ja tarkkailee ruokavaliota eli mahdollisimman vähäsuolaista suuhun ja nestettä paljon. Vesi tekee hyvää ja oli sitten raskaana tai ei, nestettähän pitäisi nauttia kesällä runsain miton päivää kohti. Se muutenkin puhdistaa elimistöä. Mulla ei ole tässä raskaudessa ollut kovin turvonnut olo, mutta ehkä siihen on auttanut runsas liikunta ja todellakin nesteytys. Suuhun kun ei oikein mene mikään kovin suolainen, niin auttaa kai sekin jotain. Toivottavasti tästä oli edes hivenen apua.

Piuku

Jazz, ei ole sanoja millä lohduttaa. Pahoittelut sinulle ja koko teidän perheelle tapahtuneesta.

Nämä ovat viestejä, joita ei kenenkään soisi joutuvan kirjoittamaan tähän ketjuun mutta elämä ei olekaan reilua.

Voimia Jazz tuleviin päiviin.

Voi ei jazz.....itse pelkään juuri tuota kovasi paljon.......jos jaksat täällä vielä käydä, niin tuliko keskenmeno itsestään?Mä pelkään eniten sitä, että joutuu kaavintaan...on kait aika ikävä kokemus...
Jaksamisia koko perheelle.....

Kiitos teille lohdutuksesta! Kyllä täältä suosta rämmitään. Tämä tosiaan oli viides keskenmeno ja se tekee tästä niin rankkaa. Mutta onneksi on tuo ihana tytteli joka piristää ja pitää mielen poissa synkeistä asioista.

Tiitille: tämä tuli itsestään pois, niin kuin nuo kaikki edellisetkin ovat tulleet. Onneksi! Itse pelkäsin myös kovasti sekä lääkkeellistä tyhjennystä (on kuulemma tosi kovat kivut ja huono onnistumis%) ja kaavintaa kun se voi jättää arpia kohtuun, ja tehdään nukutuksessa, yök.

Ja jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin nyt on ainakin todistettu että hedelmällisyys on palautunut synnytyksen jälkeen, imetyksestä huolimatta. =) Saapi nähdä miten kierto nyt palautuu tämän keskenmenon jäljiltä.

Kiitokset vielä teille ja ihanaa masunkasvatusta, täytyy jaksaa uskoa että minäkin täällä vielä joskus kirjoittelen pidempään.

Olen todella pahoillani menetyksestäsi Jazz :(. Itse palkään juuri myös tuota keskenmenoa kun en ole vielä sellaista saanut. Jos km:n saan toivon todella että tulisi itsestään pois enkä joutuisi kaavintaan/lääkkeelliseen tyhjennykseen. Mulla on vielä melki 3 viikkoa ultraan jos sinne asti päästään (kamalan pitkä aika elää epätietoisuudessa).

-Lovisa- 5+3

Hei,

Käytiin eilen ultrassa. Siellä näkyi 9mm pituinen otus, jonka sydän löi. Hetki oli hyvin liikuttava. Lääkäri meinasi, että voisi olla päiviin nähden (eilen 7+2) 3mm pitempi.

Kaverin siskolla oli vauva kuollut eilen rv 26 kohtuun :-( Surullista ja pelottavaa.

Voi ei Jazzille. =/ Toivon niin, ettei meille Helmiäipille ois kenellekään tai muillekaan äipille noin käyny. Minnuu itseäkin pelottaa keskenmenon mahdollisuus välillä, ne kun on niin valitettavan yleisiä. Luin yhdestä vauvakirjasta, että naisten ensimmäisista raskauksista 1/3 päätyy keskenmenoon. Tuo Myyn siskon tutun juttu on myös tosi surullinen.

Mutta iloisempiin asioihin! Onnea uusille tulijoille! :) Minä näin toissa yönä sellaista unta, että minulla oli poikavauva, jolla oli vaaleansiniset vaatteet ja söpöt varpaat! Jotenkin oon aina kuvitellu, että saisin tyttölapsen. Johtuu varmaan siitä, että minulla on vaan siskoja, isän puolen serkut on melkein kaikki tyttöjä ja kun äitini on perhepäivähoitaja, niin hänellä on ollut vuosien aikana melkein kaikki lapset tyttöjä hoidossa, niin ei ole oikein kokemusta poikalapsista. Mut jotenkin tuntuu, et kun ajattelen näin, niin sieltä tulisikin sitten minulle poika. :) No, eihän sitä vielä tiedä ja ehkä vähän aikaistakin ajatella näitä asioita. Mutta saahan sitä haaveilla. :)

Mie oon käyny kattoo netissa kans tietoo noista kestovaipoista, mut tuntuu niin kovin hankalalta! Eikä täällä meillä päin oo sellasia saatavillakaan. Mutta se kantoliina ois kiva miun mielestä, mut tosiaan, jos mahdollinen lapsi ei siinä sitten viihtyiskään...

Asiasta toiseen, mut oottekö käyny muuten sellasilla Aydin Tekayn sivuilla? Mie kirjauduin sinne, se on mukava, kun sinne voi kirjottaa päiväkirjaa ja näkee aina viikottain, että mitä tapahtuu milloinkin sikiön kehityksessä ja on siellä kaikkee muutakin. :)

Edelleenkään ei ole oikein mitään oireita, onkohan jotenkin perinnöllistä, omalla äidillänikään ei ole ollut omissa raskauksissaan oireita. Mutta tänään 8+3. =)

Pahoittelut myös täältä, Jazz!!

Taisin tuossa viimeksi kun kirjottelin tänne, niin kehua liian aikaisin vointiani.. Nyt on parina päivänä päässyt halailemaan posliinia. Heti tulee kaamee olo jos on liian pitkään ollut syömättä ja tupakansavu ym, tekee tosi pahaa.. Mutta jospa se tästä. Muuten olo on loistava, ja tuplista johtuen masu alkaa jo näkyä ja on muuttunut kovan tuntuiseksi.. Ihanaa!!! Tosin on aika inhottavaa piilotella tätä masua, kun ei vielä kaikille kehtaisi kertoa, kun on vasta kuitenkin kahdeksas viikko vasta meneillään..

Jaksuja kaikille ja aurinkoista kesää!!

Mihinkäs kaikki helmiäipät on kadonnut??Rannoilleko kun on niiin ihana ilma??!!Me oltiin tänään ja kivaa oli. Poitsu uiskenteli ihan innoissaan ja vaikeeta oli saada pois vedestä!!On varmasti vauvauinti auttanut...ei oo väliä vaikka olis kuinka kylmää vettä niin veteen on päästävä. Äiti tai isä pitää mahan alta kevyesti kiinni ja herra polskuttaa jaloillaan kuin pieni sammakko!! :D
No oireista....ei mitään!!!!Siis pahaolokin on tänään ollut koko päivän poissa!!No kiukkunen oon kyllä ollut..ihan ilman syytä....en tiedä mikä oli.....pistetään sekin raskauden piikkiin!! :D Mulla tulee huomenna vasta 6viikkoa täyteen!!!!Apua....viimeksi sain tietää olevani raskaana vasta viikolla 7!!!!

Mutta koittakahaan voida hyvin, kuvotuksista huolimatta!!

Ja taas mielenrauhani järkkyy. =( Äsken huomasin, että alushousuni ovat ihan veressä. Ja kun pyyhkii, vaikka sen 20kertaa peräjälkeen, niin tulee joka kerta ihan kirkasta verta. Pelottaa ja itkettää. Mutta ei koske vatsaan eikä selkään eikä ole hyytymiä seassa. Välissä oli kolme päivää ettei tullut edes sitä värillistä valkovuotoa. En tiedä olisiko sillä merkitystä, että rakasteltiin tänään miehen kanssa ekaa kertaa viikkoon, VAROVASTI tosin. Mutta ei tämmöinen taida mitään hyvää tietää? ='( Vaikka nyt kuitenkin menossa jo 8+5 ja tiistaina kaikki oli ultrassa vielä hyvin. Taidan soitella silti huomenna neuvolaan, eka neuvola-aika meillä olisi keskiviikkona. Mikä on vikana?!?! Pikkuinen on jo nyt niin kovin tärkeä!

voi ei twinkle....toivottavasti kaikki on hyvin...olen kuullut että näin alussa jotkut vuotavat, mutta se ei ole vakavaa...Enkä usko että rakastelu voi mitenkään vaurioittaa/vahingoittaa pikkuista...kysyin viimeksi gynellä ollessani tästä ja se sanoi että saa olla kyllä HYVINHYVIN pitkä vehje miehellä että se ylttyisi kohtuun asti. :D Tietysti kauhea rynkytys voi olla pahasta.....Jokatapauksessa soita vaan neuvolaan, osaavat siellä auttaa....

Twinkle, toivottavasti kaikki on hyvin. Mun kaverilla tuli rv 12 reippaasti verta (kirkasta) ja vauva oli kuitenkin kunnossa (hän pääsi heti ultraan tarkastamaan tilanteen), vuoto oli tullut istukasta (ilmeisesti joku purkauma?).

Ei ole paljon tullut istuskeltua koneen ääressä, olo on niin kuvottava että ennemmin sängyn pohjalla :(. Ottaisin mielelläni kuvotusvapaan päivän tai vaikka koko loppuraskausajan.

Pahoitteluni Jazzille ja oikein paljon jaksamista... Twinkle: soita ihmeessä heti aamusta neuvolaan, saat toivottavasti ajan tutkimuksiin. Epätietoisuus on tässä tapauksessa kaikkein pahinta ja keskiviikkoon on vielä pitkä aika.

Minäkin toivon, että kaikki olisi hyvin! Nyt ei oo noin viiteen tuntiin tullu verta, vaan valkovuotoa ja vähäsen kuivunutta verta. Välillä tuntuu alamahaan, mut saattaa olla myös kohdun "kasvukipuja". Mutta pelottaa, jos alkaa uudelleen vuotamaan tai koskemaan. =/ Niin, pitää soittaa heti, kun vaan neuvola aukee. Kiitos Teille "mukana elämisestä". :) Hyvää yötä!

Toivotaan Twinkle, että sulla kaikki hyvin. Varmaan tuollainen verinen vuoto säikäyttää. Mulla tullut pari kertaa tosi niukkaa turhruvuotoa ja olen ollut jo siitä ihan paniikissa. Toisaalta kyllä ymmärrän oman reaktioni, mun kaksi keskenmenoa on alkanut juuri tuollaisella niukalle tuhrulla. Ilmtoittele kun tiedän mikä on tilanne.

Tänään on taas halailtu pönttöä. Nyt tuntuu ihmeen hyvältä tämä olotila. Voi olla, että tänään kykenen lähtemään ulos jo ennen puoltapäivää mitä ei ole kyllä tapahtunut vähään aikaan.

Hyvää hellepäivää kaikille helmiäipille ja pienille ihmisen aluille.

jee, mä tilasin neuvolan....en malttanu oottaa enää.....ens tiistaina on sitten ensin yksityisellä ultra (jossa toivottavasti jotain jo näkyy) ja keskiviikkona neuvola....vähän jännääää!!!Hassua, miten jännittää ihan yhtä paljoon kuin esikoistakin odottaessa..KUULEMIIN! :D