HELMIÄIPÄT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, mäki varasin neuvola-ajan tänään. Meillä on sen verran vähän noita aikoja (kokemusta on joo...) kun tällä alueella asuu paljon näitä lapsiperheitä että täytyy tarpeeksi aikaisin varata, eli tän kuun lopussa olisi eka neuvola. Tätä ennen mullakin olisi se ultra.

Mites twinklen tilanne? Tuli vaan mieleen että mun serkullakin oli noita vuotoja, syynä se että istukka oli "kohdunsuulla". Hän joutui olemaan paljon vuodelevossa tämän takia.

Heipsis,

Huh, viikonloppu takana ja voimat tipotiessään. Kärsiikö kuka muu univajeesta 24 h ja voimien katoamisesta? Mä olen aivan puhki, mitään ei jaksa tai viitsi tehdä. Onneksi olen yksin tytön kanssa tämän viikon, hieman rauhallisempaa.

twinkle, mitä kuuluu sun tilanteelle? Ennen kaikkea voimia toivotan sulle, vaikea kuvitella, miten paha olla sulla on tuntemustesi kanssa. Odottelen kovasti tietoa, että kaikki on hyvin (ja niinhän siellä onkin)!

Eka neuvola olisi sitten perjantaina. Perus-sutinaa siis tiedossa, joten en odota reissulta paljon. Onneksi tietyt valistukset jäävät saamatta, ne kun on käyty jo kertaalleen läpi ja neuvolatätiä tullut nähtyä esikoisen merkeissä vaikka kuinka, selviän siis varmasti nopeasti tuolta reissulta.

Oikein ihanaa viikon alkua ja rentoutukaahan!

Piuku

Twinklen tilannetta poikkesin tarkistamaan... Toivottavasti pääsit tutkimuksiin tai tilanne on rauhoittunut!

Minä olen viime päivinä kärsinyt väsymyksestä. En tosin tiedä, johtuuko se työpaineiden laukeamisesta näin loman alkaessa vaiko raskaudesta. Tänäänkin heräsin aamulla jo ennen yhdeksää, lähdin reippaasti 1,5 tunnin sauvakävelylenkille ja palattuani kellistyin sohvalle ja otin - ah niin ihanat - päivänokoset. Onneksi on loma ;)

Nyt lähden suihkuun ja sen jälkeen vähän kaupungille ettei mene kaunis kesäpäivä ihan sisällä nukkuessa!
Onko muilla mitään ongelmia ihon tai hiusten kanssa? Minulla on kasvojen iho mennyt huonoon kuntoon. Sellaista ihan pientä näppyä ihan kasvot täynnä. Ei auta pesut, naamiot tai kuorinnat. Toivottavasti saan sen kuntoon ennen elokuisia häitämme...

Moi! Nyt kerkesin kirjoittamaan, kun pääsin töistä. Soitin sinne neuvolaan heti kahdeksan jälkeen, ja neuvolantäti sano, että pääsetkö heti tulemaan ja miehän menin. Ja siellähän se napero köllötteli ihan tyytyväisenä. Tänään mitta oli 23,3mm ja vastasi rv 9, viime viikon ultran mukaan pitäis olla 8+6. Sydän löi eikä kohdussa näkyny vuotoon viittaavaa. Terkka sano, et kohdunsuun lähellä saattais olla polyyppi, joka vois vuotaa, koska limakalvot on herkemmät, mut anto miulle sit ajan kuitenkin huomiseks lääkärille, joka kattoo sit ihan tarkemmin ja tekee sisätutkimuksen ja mietitään sit, et otetaanko papaa tms. Pelottaa, jos siellä oiskin jotain vakavempaa, kun nää miun kierrotkin on heitelly ennen tätä raskautta. Mieluummin ottaisin kyllä tytöt vaikka sen kokopäiväpahoinvoinnin. :) Kohta uskalla enää edes vessassa käydä, kun oon ku mikäkin heikkohermoinen. Terkka sano, et kantsii nyt pidättäytyä ja olla rehkimättä noin rv14 asti. Mies ei uskaltanu tulla edes mukaan, kai se pelkäs, et siellä ei oiskaan kaikki hyvin.

Tänään vaihtu neuvola keskiviikosta torstaiks, mut onneks ei sen enempää. Ja miulla on kans tullu näppylöitä, erityisesti tuohon dekolteen alueelle. Ja sit miulla on muutamana päivänä ollu semmosta, et alaselässä tuntuu silleen jännälle. Voiko tuo lantion kaari jo tässä vaiheessa alkaa muotoutumaan?

Ai niin ja se terkka sano, et istukka näyttäis olevan kuitenkin ihan kohdun yläosassa.

Kyllä se pikkuinen osaa jo nyt säikytellä äitiään, on tíetysti tullu minuun ja on huomionkipeä jo nyt. =D

Hieno juttu, Twinkle, että pikkuisella on kaikki hyvin. Yritä nyt vaan ottaa rauhallisesti äläkä murehdi liikaa. Kaikki menee varmasti ihan hyvin!

Ihan uskomatonta, miten nopeasti sikiö kohdussa kasvaa! Ultrassa ennen juhannusta mitta oli 11mm ja nyt siis minullakin jo lähes 25mm!

Hienoa twinkle, että kaikki on ok! Nuo tutkimukset rauhoittavat mieltä ja antavat tilaa muillekin ajatuksille *halaa*

Olettepa ahkeraan käyneet ultrissa. Mä en ole edelleenkään mennyt alkuraskauden ultraan enkä menekään. Samoin tein esikoisesta. Maltan odottaa np-ultraan, kesä kun menee kuitenkin vauhdilla, kun tekemistä piisaa.

Nyt lähden naukkaamaan jotain nestepitoista ja kohta kylvettämään tyttöä. Siitä onkin enää vain hetki iltaunille ja itsekin painun pehkuihin hyvissä ajoin, KERRANKIN heh.

Piuku

Juu Sohvi =) en mä sitä tarkoittanutkaan vaan ylipäätänsä ;o)

On se kumma, koko päivän väsytti kuin vietävää ja nyt sitten uni ei tule millään. Onneksi tyttö nukkuu aamulla pitkään, joten ei tarvitse stressata liian aikaisen herätyksen kanssa.

Nautinnollista ja rentouttavaa viikon jatkoa jo toistamiseen =)

Piuku

Huomenta kaikille pitkästä aikaa! Olin aamulla ensimmäisessä neuvolassa ja siellä ei mielestäni ollut mitään erikoista. Olo on itselläni entisellään eli ei sit mitään oireita. Viikolla 30 olis sitten viikon 12 ultra. En malttais millään odottaa sinne asti. Minähän kävin viikolla 7 ensimmäisessä ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin.

Hyvä twinkle, että kaikki kunnossa pikkuisella.

Täällä yksi täysin vetämätön helmiäippä. Mikään ei huvita eikä mitään jaksa tehdä. Otin juuri pienet päiväunet ja nyt on pää ihan sekaisin. Ilmassa on kyllä ukkosen tuntua, mikä varmaan lisää tätä vetämättömyyttä.

Onko teillä muilla sellaisia vihlaisuja mahassa, esim. tietyssä asennossa tuntuu pieni kipu? Mulla tällaista on ilmennyt viime päivinä. Illalla kun menen nukkumaan tuntuu tai kun istun tai muutan asentoa nopeasti.Lisäksi mun nivelet on alkanut naksumaan hassusti. En tiedä johtuuko raskaudesta vaiko vanhojen nivelien kulumisesta...

Yritän saada itsestäni jotain irti. Sen verran pitäisi jaksaa, että kävisi ostamassa shampoota. Vanha kun pääsi loppumaan ja kait nuo hiuksetkin on hyvä pestä, vaikka lomalla olenkin. Ei muuten rasvotu enää niin paljon kun ennen raskautta. Sehän sopii mulle.

Muuten oireet ennallaan, aamun aloitan seurustelemalla vessanpöntön kanssa kun aamun ensimmäiset suuhun laitetut palat ei sitten millään pysy sisällä. Mutta tähänkin alkaa tottumaan.

Minä täällä taas! :)

Tulin just lääkäristä. Kohdunsuu näytti ihan jees kuulemma, joten ei otettu papaa riskeeraamaan lisää. Eikä näkyny vuotoa. Tuntu kyl aikas epämiellyttävältä se spekula. =/ Sano lääkäri, et on voinu johtuu siitä, et olis kuukautisaika, se sunnuntainen vuoto. Ja sanovat, et enemmän on tämmösiä vuotoja niillä, jotka synnyttävät lapsen kuin niillä, jotka saavat keskenmenon. Mutta toivotaan nyt parasta, että pikkuinen pysyisi matkassa!!!
JA SITTEN; jotain ihan uskomatonta, se liikkui siellä!!! PIENI LIIKKUI! Se heilutteli miulle käsiään ja jalkojaan, ihan uskomatonta! Hymyilin koko kotimatkan ihan =DDD Ei se eilen vielä heilutellu, mut tänään näki oikein kun sen jalat ja kädet vispas! Voi että, se on ihana!!! JA sain siitä vielä kuvankin, jossa näkyy kun se liikkuu! Ois ollu kiva, jos mieskin ois ollu näkemässä, mistä tuli muuten mieleen, et täytyy lähteä hakemaan se nyt töistä!

T. yks raskaana oleva nainen, joka on vaavastaan ihan sekaisin, hyvällä tavalla! =D

Voi miten ihanaa, Twinkle! Pääsisipä pian itsekin näkemään pikkuisen liikkeet... Nyt ei taas ole ollut pitkiin aikoihin mitään oireita, joten mieleen hiipii välillä epäilys, että lieneeköhän kaikki hyvin... No, np-ultra on jo 24.7. ja niinkuin Piuku sanoi, niin aika kuluu kesällä tosi nopeasti.

Minun mies ei myöskään ole ollut mukana alkuraskauden ultrassa tai ekassa neuvolassa. Hän on yksityisyrittäjä ja vapaat vaatii aina vähän järjestelyjä, joten olemme sopineet, että hän osallistuu vain "erityisen tärkeisiin" juttuihin. Np-ultraan haluan hänet ehdottomasti mukaan, kun siellä varmaan jotain jo näkyykin ja haluaisin, että mieskin saa vähän konkreettista todistetta pikkuisen olemassaolosta...

Hei taas!

Kun olen tällainen "loppukuinen" helmimamma niin mielenkiinnolla seuraan teidän alkukuisten tarinoita ja ultra ym. kuulumisia. Siitä saa vähän kuvaa mitä itsenäni odottaa. Jotta olisi helpompi seurata mitä itse kullekin kuuluu eri raskausviikoilla niin voisko aina loppuun lisätä omat raskausviikon? Näin ei tarttisi joka kerta katsoa listasta, missä kukakin on menossa. Tää on tällainen pieni pyyntö vain

Maaxi 7+0

Hyvä pointti Maaxi, mulle passaa ainakin. Viime raskaudesta täällä kirjoitellessa meillä oli ketjussa juurikin sellainen tapa, että kirjoitetaan nuo raskausviikot allekirjoitukseen.

Väsymykseltä taitaa olla tänään vapaapäivä. Etovat olot ovat sitä vastoin palanneet ja kurjempina kuin muutama viikko sitten. Parhaillaankin kuvottaa ja tyttären syöttäminen tekee vaikeaa, kaikki ruoka etoo. Viileät juomiset ja esim. jäätelö menevät, mutta siihen se jääkin. Juu, ja selkeä alkuvatsa tuntuu jo, kohdulla on venymisliike hyvässä muistissa ed. raskaudesta =) Ystävien kanssa just mietittiin, milloin alkaa selkeästi näkymään, heillä oli ollut jo ihan kunnon vatsa ennen rv15 *nauraa* Toivottavasti ei mulla!

Sohvi, tiedän tarkalleen sun tunteen noiden neuvola- ja ultrakäyntien suhteen koskien miestä. Mulla mies on valtaosan vuodesta kiinni työkeikoilla ulkomailla/kotimaassa, joten ultra-ajat pitäisi tietää kuukausiakin etukäteen, jotta vapaata järjestyisi. Neuvolakäynneille en miestä välttämättä edes halua, np- ja rakenneultrat ovat hänelle pakollisia *heh* ja samoin lääkärikäynnit (ainakin osa niistä). Perjantain neuvolaan en miestä ota mukaan, siellä ei mitään edellisestä raskaudesta poikkeavaa löydy, joten...

Nyt sohvalle lepäilemään, pikku-neiti nukkuu päiväunia!

Piuku 8+1

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Deletoin itseni listasta, VALITETTAVASTI:(
22.6 todettiin varhaisultrassa kaksoisraskaus, mutta vain toisella sikiöllä syke.
Nyt 3.7 kontrolliultrassa molemmat sikiöt olivat menehtyneet...
keskeytynyt keskenmeno siis, ei mitään oireita vieläkään. Huomenna menen kaavintaan raskain askelin ja sydämin...

Viekää te muut raskautenne onnella loppuun asti ja nauttikaa joka hetkestä!!!

-Miranka-

Olen pahoillani, Miranka... Oikein paljon jaksamista sinulle ja miehellesi!

Minä en rahellisesti sanottuna ole lainkaan tiennyt, miten yleisiä nämä alkuraskauden keskenmenot on! Muutaman kaverin tiedän, joille näin on käynyt, mutta näitä sivuja lukiessa asia on tullut varsin pysähdyttävällä tavalla esille.

Minulla on vielä kolme riskiviikkoa edessä ja en kyllä pysty täysillä nauttimaan tästä olotilasta ennen kuin tuo maaginen raja on ylitetty (eihän mikään täysin varmaa kyllä ole senkään jälkeen) ja näen ultrassa, että kaikki on hyvin...

Mietityttää myös tuo raskaudesta kertominen vaikka mieli tekisikin. Tällä hetkellä asiasta tietää vain muutama kaveri sekä pari työkaveria. Ensi viikon aikana asiasta tietävien kavereiden määrä tuplaantuu, kun lähdemme yhdessä mökille. Nyt tulevana viikonloppuna on lisäksi yhdet festarit, joille kyllä ajattelin salakuljettaa alkoholitonta siideriä, jottei loput työkaverit tai muut puolitutut epäilisi mitään.

Apua! Toivottavasti mulla ei ala maha näkyä ihan noin pian. Häät on rv:lla 14 ja elättelen toiveita, ettei silloin vielä näkyisi mitään...

Raskausviikkojen laittaminen on hyvä idea. Itsekin aina rullailen näitä sivuja ees ja taas, kun yritän hahmottaa, missä vaiheessa itse kukin on menossa. (Minä käytän nyt np-ultraan saakka viimeisten kuukautisen perusteella laskettua la:aa, vaikka ekassa ultrassa lääkäri olikin siirtämässä mun laskettua aikaa muutamalla päivällä eteenpäin eli 6.2.2007)

Sohvi 9+6

Olen pahoillani Miranka, voimia sinulle ja perheellesi.

Sohvi, mä tiesin jo ennen esikoisen yritystä kuinka yleisiä nuo keskenmenot ovat enkä voinut nauttia raskaudesta kuin vasta rakenneultran jälkeen :(. Ja pesun sivuillakin lukee että 3 keskenmenoa joka naisella per 3 lasta eli sekin kertoo jotain näiden yleisyydestä. Siksi sitä mietiskelee kun ei ole vielä itse kokenut että koska se oma vuoro tulee. Mun raskaudesta tietää äitini ja kaksi kaveria (ja mies tietty), muille kertominen saa odottaa vielä melko pitkään.

Lovisa 6+1

Me ei olla pystytty pitämään tietoa sisällämme. Mieheni ehkä mutta minä en:) Niin sekaisin onnesta olen ollut. Perheet, lähimmät kaverit ja minun työkaverit tietävät niin ja pankin täti. Kysyin apteekkarilta että mikä on paras närästyslääke raskausaikana ja lomalla oleva pankin täti oli samaan aikaan apteekissa. Kaksi päivää tästä toinen pankintäti soitteli lainaasioissa ja kyseli että miten olen voinut ja hyvää vointia edelleen. Hymyilytti kovasti. Tämä nyt vaan on niin pieni paikkakunta ja kaikki on tuttuja toisilleen:
)

Eka neuvola oli tänään. Kaiketi perussettiä ja kaikki kunnossa. Minkälaisia hemoglobiineja teillä on ollut ekassa neuvolassa (itselläni 141)? Lääkärin sain parin viikon päähän ja silloin kuunnellaan sydänäänet. Se on aika nopeasti mutta varasin silti meille ultra-ajan paikalliselta lääkäriasemalta huomiseksi. En jaksa tätä epävarmuutta ja muiden tarinoita lueskelleena haluan varmistuksen että sisälläni asuu joku ja se on oikeassa yksiössä.

Lääkäriaseman täti oli pöllämystynyt miksi haluan yksityisesti ultraan kun yhteiskunta kustantaa sen myöhemmin. Joo joo mutta viisi viikkoa tästä eteenpäin olisi tuskaa!

Auringon siivittämää iltaa kaikille!

Elna 9+2

Alkuperäinen kirjoittaja Maxi:
Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Miranka, 38, EKKS, la 9.2.2007
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 28, la 19.2.2007, poika 10/2004
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maxi la 20.2.2007
tiiti 25, la 25.2.2007, toinen lapsi

Miranka, syvät pahoittelut keskenmenon johdosta! Voimia!

Keskenmeno... huh, mikä sana. Riipii oikein sydämen pohjasta, kun ajatteleekin asiaa, jonka takia tämän viestin lähetettyäni unohdankin koko asian. Minäkin tiedostin kaikki riskit ja niiden yleisyydet esikoista odotellessa ja silloin päätin, ettei pelot voi mun elämää viedä eteenpäin. Uskokaa esikoisen odottajat, niitä pelkoja tulee sen np- tai rakenneultran jälkeenkin. Sitä pientä haluaa varjella kaikelta ja tekee kaikkensa, että kaikki menisi loppuun asti hyvin ja NIINHÄN KAIKKI MENEEKIN, eiköstä vaan! Odottakaahan sitten, kun pienokainen on käsivarsilla, sitten sitä huolta vasta onkin =) Eli ei se maailma murehtimalla parane, se vaan tuo lisää kurjaa oloa. Ei niitä sieltä päästä mun sanomat asiat paranna, mutta huolet pois, nauttikaa masun kasvattamisesta *halaa* =) Kaikki menee varmasti ihan hyvin... Voimia ja jaksamista!

Piuku 8+1

Mirankalle pahoittelut km:stä. =/

Kokeilin tuossa äsken sammareitani, jotka ostin keväällä. Ja olen kasvanu niistä yli. Tai saa ne vedettyä kiinni, mutta pursuu yli. Ja vasta muutama viikko sitten ne oli vähän löysätkin. Joudun oikeesti kohta housun ostoon, nyt kesällä ku oon pitäny oikeestaan vaan hameita.

Huomenna ois eka IHAN neuvola, jännittää. :) Miekkonen tulee sinne mukaan. Pelottaa, mitä ne sanoo, kun vaaka näyttää nyt 2kg enemmän, kun ennen raskautta. Mutta väitän, et ainakin kilo on turvotusta!!!

Meilläkin miun ja miehen kavereita tietää, meidän vanhemmat ja sisarukset sekä miun kummi. Niin ja kesätyöpaikalla. Ei ollu eka tarkotus, et näin moni tietäis, mut jotenkin vaan... Toivottavasti nyt menis hyvin. :) Laskeskelin muuten miun ultran mittoja, joilla oli 7päivää väliä, niin keskimäärin sikiö kasvoi sen viikon aikana noin 1,1mm/pvä. :) En malttais odottaa mahdollisen vauvamahan näkymistä!

twinkle 9+1 tai 2

Hei,

Minustakin on hyvä idea merkata raskauspäivät nimmarin yhteyteen. Itsekin olen useamman kerran joutunut etsimään teidän raskausviikkoja keskusteluista, ja näillä uusilla sivuistoilla tietyn henkilön kirjoituksien etsiminen on työläämpää. Ikävöin vanhoja sivuja...

Me emme ole kertoneet raskaudesta kuin yhdelle tuttavapariskunnalle. Muut saavat odotella riskiviikkojen yli. Voi, kun osaisi elää tämän raskauden huolettomasti, mutta joka päivä pelottaa että onkohan kaikki hyvin... minulla oli raskausoireet kadoksissa muutaman päivän ja heti tuli keskemeno mieleen. Mutta onneksi oireet ovat palanneet :-) Minulla siis on pahaa oloa, mutta oksentamassa en ole käynyt. Ja aivan mahdoton väsymys. Olen yleensä suhteellisen reipas, mutta nyt en kykene mihinkään. Nukun tunnin päikkäreitä kun aikaisemmin en voinut kuvitellakaan että haaskaisin hyvää aikaa päivällä nukkumiseen.

Onko teillä noussut tai laskenut paino? Minulla on pysynyt samassa.

Myy 8+1

pakko vastata pikaisesti....soitin tänään neuvolaan...mua on SUPISTELLUT AINA VÄLILLÄ!!!Sanoivat että voi olla merkki alkavasta KESKENMENOSTA!!Voiei....oon ihan surunmurtama!Nyt menen äkkiä sohvalle lepäämään, kun esikoinenkin nukkuu...... :(

tiiti 6+3

Mirankalle pahoittelut km:n johdosta!

Minä olisin aluperin halunnu, että kerrotaan raskaudesta vasta sitten, kun pahin keskenmenoriski on ohi. Mutta en mä eikä mun mies voinu olla kertomatta, joten kerrottiin omille siskoille+veljille, vanhemmille ja muutamalle työkaverille. Mietittiin, että kyllä me siitä keskenmenostakin (siis jos sellainen tulis, toivon että ei) kerrottais.
Mulla on vielä sellainen työ, että mun on kohta pakko hakeutua toisenlaisiin tehtäviin, jotta ei mitään pahaa satu töissä. Senkin takia on pakko kertoa asiasta. Vaikka olen miesvaltaisella allalla töissä, niin miehet ne vasta juoruaakin!!! Uskokaa tai älkää, mutta näin on!!! Eli kun jollekin siellä kertoo, niin ei kestä kauaa kun kaikki tietää. Mulla onneksi kaksi viikkoa vielä töitä ja sitten kolme viikkoa lomaa. Sitten toivottavasti pääsen vähemmän vaarallisiin töihin.

Me käytiin eilen alkuraskauden ultrassa ja siellä näkyi pieni ihmisen alku, jonka sydämen sykkeen näki!! Aivan mahtavaa!! Mies oli myös ihan tippa linssissä, niin kuin minäkin. Pituutta oli 13 mm, joka kuulemma vastaa ihan viikkoja 7+3. Saatiin kuviakin mukaan.
Mies sanoi osuvasti, että tämä oli ainutkertainen hetki elämässä. Kun ensimmäsitä kertaa näkee oman tulevan lapsensa kuvan, olkoonkin niin pieni. Aika hienosti sanottu!

Mulla muuten ei ole mitään muuta oiretta, kuin että rinnat on hieman isommat ja arat. Ei ainakaan vielä ole pahoinvointia (en yhtään kyllä valita asiasta), mutta tuntuu että maha on turvonnu. Painoa ei ole tullu yhtään lisää, mutta alamaha on hieman muuttanut muotoa. Onkohan se pelkkää kuvitelmaa?

Mutta lepäile Tiiti rauhassa, pidetään peukkuja että kaikki on kuitenkin hyvin! :)

T:Katri 7+4