***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Seilaan tässä samalla kerhossa. B) Meillä oli tänään kylässä siskon vajaan kuukauden ikäinen vauveli ja neiti oli ihan ihmeissään, katteli serkkuaan ja sitte mua ja sitte serkun iskää ja tuntu tuumaavan, että enkö mä ookaan täällä enää se pikkuvauva. ;) Ei toi siis oo ollu millänsäkään, kun meillä on ollu kylässä kavereuden puolvuoitias.
 
No ei kait sitte muu auta, nukkumaan on mentävä. Sitä nukkumaanmenohymiötä hain, mutta tää oli jo pakko ottaa. Kerronpa vielä senkin, että meidän esikoinen vaati tänään, että neidin kakkavaippa oli säilytettävä tuotteineen, kun piti saada illalla serkulle näyttää.

 
Huomenia

Muorin juttuja on aina niin kiva lueskella ja nuo isompien lasten kommentit on aina niin nasevan osuvan hauskoja =)

Unikoulu on persiistä |O ja koko huudatus systeemi.Ei ole mitään järkeä et nyt täällä itkee sekä poika että äiti :headwall: ostin kirjan pehmeä matka höyhensaarille jos olis vähän toisenlaisia vinkkejä.Itkin ihan jo ekoilla sivuilla kun kerrottiin näkökulmaa miltä tuo huudatus tuntuu pienestä vauvasta :(

Tein eilen sitä jonkun mainitsemaa Peppi Pitkätossun voimalaatikkoa,en saanu siihen oikein mitään makua,höh.

Pizzaa
en ole tehnyt pitkään aikaan.Pohjan onnistuminen on aina vähän venäläistä rulettia.Jauhelihaa,tomaattia, kinkkua mm ollut täytteenä. Pizzeriasta tilattuna on tosi hyvää Kebabliha, sipuli, tomaatti, aurajuusto, vihreä chili, smetana
 
Huomenta!

Meillä nukuttiin Mamma mukaan lukien hyvät yöunet. :D M nukahti himpan ennen kasia ja menin tyttöä nukuttamaan niin heräsin 23:00 ja kävin sulkees telkan ja menin takas nukkuun. aamulla noustiin 7 aikoihin. Yks karmee juttu vaan et kuka oli miehen yöpöydällesytyttäny lampun? minä en se ollut ja mies töissä. ellei käynyt taas lahjakkaasti että mamma nukku ennen tyttöä ja tyttö sytytti ?! (1v9kk) :eek: :eek: meinas pikkasen pelottaa yöllä...nukahin suht nopsaan onneks kuitenkin...

Nipsulille :hug:

Muorilla hyviä juttuja!

Kirpparilla kävin muutes eilen ja tyttöä luultiin siellä 3vuotiaaksi...löytöjäkin tein. Tuulitakki (h&M) 2,5e, tuulihousut 3e, leikkiratti jonka voi kiinnittää esim rattaisiin 4e, body 1e, villatakki 0,5e. Tyttö sai syyskampetta halvalla ja tuotteet aivan kuin uusia. ja tuollasta rattia oon ettiny jo kauan. :kieh:

meillä täytynee sitteri heivata kohta pois kokonaan. ei voi hetkekskään silmistään jättää nappulaa kun se vänkää ja nostaa ittensä istumaan siihen tai sit pyörähtää mahalleen ja matoilee lattialle...onneks ei oo tippunu :|

Nyt taidan mennä leikkimään lapsukaisten kanssa. makkarin ovi kävi ja typykkä heräs.

Jepsu ja napurat :)
 
Huomenta!

Mukavaa, jos meidän arki hauskuttaa muitakin. Toi esikoinen on vähän sellainen, että mulla meinaa välillä pokka pettää itelläkin sen juttujen kanssa. Mutta nyt mulle tuli rimakauhu, että tuliko varmasti tarpeeks hauska juttu. :kieh:

Liinikselle :hug: unikoulujen kanssa. Meidän vakaalla harkinnalla alkanu unikoulu loppu ennen kuin oli oikein alkanutkaan. Oon nyt päättäny, että syököön neiti vielä yhden maitoaterian tarvittaessa yöllä, jos muuten nukkuu ja nukahtaa noin nätisti isoveljen huoneessa. Ei taida tassuttaminen ja huutaminen olla meidän juttuja ainakaan vielä. Kerrohan Liinis, jos saat hyviä vinkkejä siitä uudesta kirjasta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Neiti huutaa nyt jotaa ihmettä :ashamed:
Ois perkule saanu kyllä ees varmuudeks noilleki antaa ne kuurit :headwall: :headwall: :headwall:
Tai sitte sil on tulossa toinen hammas tjn :/
:headwall: :headwall: miten lekuri voi sanoa ettei neitillä ole oireita?(siis siihen vain oireiset hoidetaan kommenttiin). Meil on täällä käytäntönä et jos perheessä puolella angina, niin kaikille kuuri ja jos toistuu jollain perheestä kolmannen kerran niin kaikille kuuri. Koska voi oilla tosiaan oireeton kantaja! Ja sitä "kierrettä" ei saada muuten katkastua!

seisomaan nousemisesta täällä myös pää kolisee.. :kieh: Onneksi vielä ei kovin aktiivisesti pyri ylös, lähinnä esim. kaukaloa vasten (jonka voi laittaa muuallekki kuin olkkarin nurkkaan). Heiluu kuin huojuvatorni jo polviseisonnassaki.. :headwall: ja silti pittää viel ylemmäs kurotella!
 
Sitteristäluopumista oon harkinnu minäkin, kun ei sillä enää niin hirveesti käyttöä ole. Tai ajattelin, josko antais ton siskolle kiertoon, kun niillä alkaa vaavi kohta olla sitteri-iässä. Ihan vielä eilen en raaskinu antaa, kun kävivät. Pitäähän mun tehdä pari päivää sitteristäluopumistyötä ja totutella ajatukseen sitterittömyydestä. ;) :LOL:
 
Huomenta!

Meillä on sitteri vielä käytössä päivittäin. Poika istuu siinä kun käyn suihkussa. Syöttötuolissa on kyllä paljon helpompi syöttää :)

Oli taas outo yö kun mies ei ollut vieressä tuhisemassa.. Poika söi kerran ja tuttia tuuppasin pari kertaa, ihan normi yö siis.
 
Just eilen kattelin meidän sitteriä jota ei ole käytetty aikoihin ja aina vaan on yhä olkkarin lattialla.. Tyttö vääntää ittensä siitä pois vaikka kuinka köyttäis sen. Sitterihän on ollu meillä vaan lainassa, oikea omistaja ottaa sen koska vaan takas vanhan koiransa nukkumapaikaksi :)

Mulla oli suuri tarkoitus että tänään ois tytön ja isän omapäivä ja mä vetäisin vaikka lonkkaa.. Mutta taitaa ukolle tullakin vapaapäivä koska me lähdetään lastenkutsuille kaverille.

 
Meillä on oikeastaan kaks sitteriä, toinen tollainen moternimpi ja toinen tollainen mistä-lie-80-luvulta oleva autokaukalon mallinen sitteri. Ajattelin, että josko pärjättäis tolla kaukalomallisella ja antais ton toisen eteenpäin nurkista tilaa viemästä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva":
Mulla oli suuri tarkoitus että tänään ois tytön ja isän omapäivä ja mä vetäisin vaikka lonkkaa.. Mutta taitaa ukolle tullakin vapaapäivä koska me lähdetään lastenkutsuille kaverille.
Meillä taitaa jatkua mun yh-viikonloppu. Nyt mies on kuulemma kipeä. :eek: :$ Neidin kanssa kahestaan ollaan hereillä, miehet nukkuu vielä.

 
meitsi taas puhelakossa :ashamed: siis ukon kans. aattelin pakata muksut autoon ja lähteä puolukkametsään. poju rattaisiin ja tytön kans poimitaan. tietty kurakamppeet päälle niin ei kastu. saa telmiä metsässä ja leikkiä vaikka jos ei innostu mamman kaa noukkimisesta.

Aamulla oli muuten vaan +1 astetta ulkona. karmeen kylmää mutta nyt paistaa jo arska kuumasti...onneks en hakenu takkapuita. :D yleensä kun aattelen olla fiksu ja pohautan takkaa niin iltapvästä meinaa kuolla kuumuuteen...

meillä yleensä ruoka-ajat näin:

7:00 velli ja hiukan myöh. puuroa1-2dl.
(7-8.30 välillä siis)
n.11.00 lihasose 1prk ja hedelmää ½-1prk
velli vielä ennen unille menoa
n.14:00 hedelmää ja juotavaa
17:00 liharuoka tai kasvisruoka ja hedelmää
19:00 puuroa n.1dl ja velliä 2dl

velliä ja maitoa menee välillä
maito vaan alkanu tökkiä ukolla.


annatteko kaikki d-vitamiinia?

nyt ruuanlaittoon nappulalle...

Jepsu ja silmissä kiiltävät puolukat....
 
:wave: :wave:

Lähden pilkkomaan ja keittämään omppuja. Sain naapurilta kassillisen ja aattelin sosetta tehdä pakkaseen. Siitä on sitte hyvä tehdä neidille omppukiisseliä. =)

Jepsulle :hug: :hug: Meillä vähän samanlaiset tunnelmat, vaikka en vielä puhelakossa ookaan.
 
Yh-viikonloppu monella :D Mullakin tavallaan, kun mies lähti taas pelaamaan jo aamulla ja tulee illalla joskus pojan nukkumaanmenoaikaan :/ Mutta oli se onneksi ihana nyt aamulla ja nousi mun ja pojan kanssa kuudelta ylös. Oli ihan peestä koko yö, 10-30min välein hyppäsin pojan huoneessa koko yön :kieh: Eli ite en oo taaskaan nukkunut kun muutaman minuutin torkahduksia |O Silti oon ihan ookoo, liekö sillä vaikutusta, että mun serkku sai viime yönä pienen tytöntyllerön ja oon heidän puolestaan tosi onnellinen =)

Meillä kans suositaan noita terällisiä yöhaalareita. Pysyy pienet varpaat lämpiminä =)

Pizzaa...mmmm...me tehdään itse aika usein. Pellillinen kerrallaan ja täytteenä milloin mitäkin. Harvoin suunnitellaan etukäteen, mutta yleensä kaapista löytyy kuitenkin perusaineksina tomaattimurskaa, ananasta, herkkusieniä, tonnikalaa, valkosipulia jne. Voisin tänään vaikka pizzan väsätäkin, jos viitsin :whistle:

*muoks* mykkäkoululaisille ja muilekin, joita ottaa päähän :hug:
 
Täällä kans hampaita kiristelty miehen kanssa tai lähinnä menee hermot sen työvuoroihin ja mies sitten suuttuu, kun niistä valitan.
Ottaa päähän, kun kolme viikkoo tehny töitä kolmella vapaalla ja sitten viikonloputkin töissä. :headwall:

Joko teillä kaikilla vauvat jo nousee seisoma asentoon :eek:
Meillä ei vielä ryömi, ei konttaa. Menee kierimällä eteenpäin ja istuu tuettuna, mutta siinäpä se.
No ei nuo muutkaan lapset oppinu konttaan kuin vasta 11kk iässä, joten nou hätä :D

MInä ja pikku-ukkeli 7kk ja vähän päälle :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Joko teillä kaikilla vauvat jo nousee seisoma asentoon :eek:
Meillä ei vielä ryömi, ei konttaa. Menee kierimällä eteenpäin ja istuu tuettuna, mutta siinäpä se.
Ei meilläkään seisota eikä kontata. Ryömitäänkin vain taaksepäin, lisäksi kieritään (ja kovaa!) sekä pyöritään lattialla. Istuu tuettuna, mutta ilman tukea heittäytyisi miten sattuu, joten ei istuteta vielä.
 
Ukko sai jonkun siivousvimman, se huiski hulluna ympäri kämppää. Nyt se otti pikkubreikin ja alkoi tehä ruokaa :D. Noh, me kylvettiin tytön kanssa ja syötiin, sit tyty olikin jo ihan sippi ja tuuppasin sen parvekkeelle. Eipä ole kuulunut hiiskaustakaan..
Me tosiaan tehtiin kokeilu kylpemisessä:eek:stettiin matala siivouspalju jossa tyttö voi olla istumassa. Sehän sai kylpyammeessaan kauheat huutoraivarit. Nyt ei tullu huutoa. Jopa se, että isi kaatoi vettä pään päälle ja silmiin, ei tuottanut kuin pikku itkuntirahduksen. Tytyllä olo kirja kylvyssä mukana, kummasti rauhoittui sen kanssa.

en anna d-vitskua, juo korviketta noin litran päivässä joten vitskua annan vasta kun menee alle litra..

Meillä ei myöskään nousta seisomaan, saati seistä tuettuna.
Nyt mun pitää kattoa koska sais kirpparipöydän, kauheesti roinaa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Joko teillä kaikilla vauvat jo nousee seisoma asentoon :eek:
Meillä ei vielä ryömi, ei konttaa. Menee kierimällä eteenpäin ja istuu tuettuna, mutta siinäpä se.
Ei meilläkään seisota eikä kontata. Ryömitäänkin vain taaksepäin, lisäksi kieritään (ja kovaa!) sekä pyöritään lattialla. Istuu tuettuna, mutta ilman tukea heittäytyisi miten sattuu, joten ei istuteta vielä.
Ei meillä vielä nousta ite seisomaan eikä istumaan. Seisoo tosin tukea vasten tosi jämäkästi ja mieluiten oiski vaan seisomassa. Onneks ei pääse vielä ite pystyyn :D Ei konttaa. Eikä uskallettais jättää istumaan ilman tukea vielä :D Tuo pääsee eteenpäin sängyllä, lattialla peruuttaa ja pyörii napansa ympäri vaan.
 

Yhteistyössä