***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Unikoulu on persiistä |O ja koko huudatus systeemi.Ei ole mitään järkeä et nyt täällä itkee sekä poika että äiti :headwall: ostin kirjan pehmeä matka höyhensaarille jos olis vähän toisenlaisia vinkkejä.Itkin ihan jo ekoilla sivuilla kun kerrottiin näkökulmaa miltä tuo huudatus tuntuu pienestä vauvasta :(
Oi, pitääpä itelläkin koittaa kirjastosta ettiä tuota, on pitänytkin jo mutta en oo muistanu! :eek:
Ja yhdyn mielipiteeseesi; unikoulu on persiistä, minäkään en näe mitään mieltä siinä huudattamisessa. Tuo tassuttelu on onneks paljon lempeämpää ja miellyttävämpää sekä äidille että lapselle! :) :heart:

Annetaan d-vitamiinia vielä. Esikoiselle ei meinaa enää muistaa, vaikka vielä pitäis, kun 2v8kk on.

Meillä ei nousta seisoma-asentoon vielä! Ryömii kyllä, mutta ei konttaa, istuu tuettuna mutta ei ilman tukea likimainkaan. Konttausasentoon on noussut, mutta ei sen enempää kohti yläilmoja vielä ;)

Täällois tuoretta pullaa; korvapuusteja ja rahkapiirakkaa. Noustiin niin aikaisin että 8lta jo aloitin pullataikinan teon! :ashamed:

 
Ippu oli tehnyt herkkuja,nam :p ,tunnen ihan pullan tuoksun nenässäni.Korvapuusteja en olekkaan koskaan tehnyt vaikka kovasti niistä tykkäänkin.Ehkäpä juuri tuon takia on parempi etten teekkään ;) en pysty syömään vaan yhtä :whistle:

D-vitamiinia annan pojalle,merkki on d-tippa.Täytyy kyllä myöntää,että joskus unohtuu :ashamed:

:hug: miesten kanssa kisaileville

Muori ei paineita hauskoista jutuista =) vaikkakin piti ihan ukollekin kertoa se sun sukellus juttu ;)

Seisominen ei täällä,vasta oppinut vähän varaamaan tuettaessa jaloillaan,viime viikolla oli vielä ihan löllykkä pötkylä.Kierimällä menee eteenpäin ja mittarimatotyylillä taaksepäin.Peppua nosta pystyyn niin et luulis lähtevän konttaamaan,mut ei . Uusinta uutta on kun nojaa käsiin niin heiluttaa päätään kuin hevoset eestaas,hirnunta vain puuttuu :D
 
Muoriko se oli saanu omppuja...kadekadekade. tahtoo kans pakkaseen omppusosetta ja viipaleita.

Pessi mökötän kun ukko ei tee mitään. tuntuu et mä saan kaikki tehä. töistäkin kun tuun niin urakkka alkaa ja sit kun ukko tulee töistä niin ollaan niin väsy eikä jaksa tehä mitn. ottaa niin kupoliin kun aina saa ite tehä kaikki. aargh. pyykit oon jättäny jo viikkaamatta. laittakoon ite. :headwall: :headwall: :headwall:

Käytiin siel metäs äsken ja just kun m nukahti niin eiköhän sieltä metästä polun päästä näkyny ihan ku olis susi ollu. kyllä otin jalat alle. tyttö kainaloon ja m rattaissa. karmea ku säikähin. ihmisiä ei näkyny ollenkaan vaan se otus. nyt sit kotona pälkähti mieleen et oiskohan se ollu sellanen huskykoira ja irrallaan...hyi himpura kun mä oon niin säikky. ja koirakammonen. :ashamed: :ashamed:

pakko kuitenkin päästä uudestaan. tyttö nautti ja söi puolukoita ihan innossaan.

anoppilaan pitäs lähteä syömään mutta arvaas kiinostaako???? |O :ashamed:


Nyt meen paukuttaa päätä seinään jos tää potutus ees hiukan laskis...

Jepsu ja metrin pitkä k***ä otsassa...
 
Jepsu, sama juttu se on meilläkin että minä tätä huushollia pidän pystyssä :kieh: mutta sä käyt töissäkin vielä lisäksi.. Tässä juuri pohdiskelin, ettei tää arki oikeastaan poikkea mitenkään vaikka mies onkin viikonlopun ollut poissa.. Samat hommat mulla aina ilmeisestikin tehtävänä, oli mies kotona tai ei.

Käytiin äsken leikkipuistossa ekaa kertaa. Keinuttiin vauvakeinussa, kyllä oli hauskaa =) Poika nauroi ja intoili. Yksi kaveri muuten sanoi että jäbän nauru kuulostaa ihan jollekin sarjakuvahahmolle :LOL:

Tykkääkö muut helmet palloleikeistä? Meillä on ihan ykkösleikki tällä hetkellä pallon vierittäminen ja heittely. Siis niin että pojalle vieritetään, eipä tuo itse vielä osaa :D
 
Mä oon jekovittia antanu 3 tippaa päivässä, no välillä on unohtunut.

Hui, Jepsu Mulla alkoi heti mielikuvitus laukkaamaan, kun katoin aamulla pieni talo preeriallan ja siinä oli villiintyneitä koiria, jotka hyökkäs eläinten ja ihmisten kimppuun :eek:

Meilläkin remontti seisoo, kun ei mitään kerkee tehä, kun mies töissä ja vapaita niin vähän... kohta en jaksa näitä maalipurkkeja, nauloja, lautoja.... ja kaaosta täällä.
Kyllä mä ymmärrän, että töitä pitää tehä, kun mä olen kotona ja yhden palkalla eletään, mutta kuiteski :headwall: :headwall:
 
Meilläkin tykätään pallosta, sen perässä on kiva ryömiä, ja sit ku on tommonen pehmeä, ni siihen on hyvä upottaa kutisevat ikenet! =)

Huoh... urakoin vielä soseita pakkaseen, kun entiset olikin jo aika lopussa. Taas neljällä kattilalla, tuloksena 27 annosta. Ja voin sanoa että nyt on jalat ja ylipäätään olo niin tohjona, että saa muuten olla viimeinen kerta kun teen samana päivänä soseita ja leipomuksia! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Meilläkin remontti seisoo, kun ei mitään kerkee tehä, kun mies töissä ja vapaita niin vähän... kohta en jaksa näitä maalipurkkeja, nauloja, lautoja.... ja kaaosta täällä.
Kyllä mä ymmärrän, että töitä pitää tehä, kun mä olen kotona ja yhden palkalla eletään, mutta kuiteski :headwall: :headwall:
--meillä kans näin :kieh: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Meilläkin remontti seisoo, kun ei mitään kerkee tehä, kun mies töissä ja vapaita niin vähän... kohta en jaksa näitä maalipurkkeja, nauloja, lautoja.... ja kaaosta täällä.
Kyllä mä ymmärrän, että töitä pitää tehä, kun mä olen kotona ja yhden palkalla eletään, mutta kuiteski :headwall: :headwall:
--meillä kans näin :kieh: :headwall:
I feel your pain :hug: Nim. miehen loman jälkeen puolet on vielä tekemättä :headwall: Yks päivä aattelin että luojan kiitos poika ei vielä ryömi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Meilläkin remontti seisoo, kun ei mitään kerkee tehä, kun mies töissä ja vapaita niin vähän... kohta en jaksa näitä maalipurkkeja, nauloja, lautoja.... ja kaaosta täällä.
Kyllä mä ymmärrän, että töitä pitää tehä, kun mä olen kotona ja yhden palkalla eletään, mutta kuiteski :headwall: :headwall:
--meillä kans näin :kieh: :headwall:
I feel your pain :hug: Nim. miehen loman jälkeen puolet on vielä tekemättä :headwall: Yks päivä aattelin että luojan kiitos poika ei vielä ryömi...

--meillä onneks työkalut yms yläkerrassa mutta kaikki muu romu ja vaatteet ihan levällään |O |O |O
 
Heippa :wave: !

Täällä on Treen ja Lempäälän reissulta palattu. Kyllä maisemanvaihdos tekee välillä terää ;) , ja sai mieskin meistä vähän hengähdystaukoa =) . Hiukkasen tuli shoppailtuakin, mutta ihan järkevää kuitenkin. A:lle babytöppöset ja puinen punanen auto, sekä vielä ostin Ruskovillan villahaalarin.Olihan siinä ihan tarpeeks! Mutta siis tosi tarpeellisia =) !!

Täällä kyseltiin konttaamisesta ja seisomisesta ym. . Meillä ei kontata, eikä nousta tukea vasten seisomaan. A nousee konttauasentoon, mutta tuloksena on taaksepäin ryömimistä, mistä hyvin pian jää johonkin jumiin ja sit menee hermo...Istuu tuettuna, ilman tukea ei vielä onnistu. Täällä olikin jo aika meneviä vauveleita mitä tuossa äsken luin.Ruoka kyllä meillä maistuu todella hyvin, keskittyis mieluummin siihen vaan :LOL: ..Äitiinsä tulee
 
Meillä muuten myös tykätään palloleikeistä . Vieritetään ja heitetään. A on mun sylkyssä ja viihtyis siinä vaikka kuinka kauan :heart: .

Olen myös harkinnut tuota sitteristä luopumista . Täytyy kans miettiä yön yli, et pystyykö siihen..Toi lipaston hoitopöytä jo lähti..Vaipanvaihto onkin aika vauhdikasta nykyään. Se käy mun kunnon päälle :LOL: ..
 
Meilläkään ei konttailla, ryömitä tai istuta saatika seistä, toisin sanoen liikutaan kierimällä ja peruuttamalla, istutaan tuettuna, seistään tuettuna, kontaus asentoon ei mennä mutta kyljeleen hyvinkin usein, muita kylkiäsiä :wave:
 
Palloleikeistä: meil neiti kans tykkää pallosta. Sai kaupasta ilmapallon ni siitä sai "innostuksen". Yritinkin sit kolmesta eri kaupasta katella palloa, ei löytynyt |O no pitää katella paremmalla tuurilla uudestaan!
sitterin ajattelin luovuttaa (kun saan kankaan pestyä) siskon pojalle!
Käytiin eilen taas vauvan huuruissa (kävin toissa päivänäki). Käytiin kattoon siskon viikon ikästä poikaa ja siel oli toisen siskon kolmen viikon ikänenki! Ihan hupanen, ku olivat ihan saman näkösiä..nokat, silmät, leuka. Toinen oli vain kilon painavampi :D
Kyl ossaavat olla :heart:
huudattamisesta en mäkään sitä kannata! Meil mennään enempi just tuolla tassuttelulla, jos siihen ei rauhotu käytetään sylissä/silitetään poskesta...viimenen temppu on et otetaan meidän väliin ja siirretään siitä sit omaan sänkyyn...meil yölliset konsertit johtuu nyt siitä, et ollaan vähentämässä yö tissittelyä...kerta yöhön riittää (nyt on jo 3 yötä opeteltu).
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meilläkään ei konttailla, ryömitä tai istuta saatika seistä, toisin sanoen liikutaan kierimällä ja peruuttamalla, istutaan tuettuna, seistään tuettuna, kontaus asentoon ei mennä mutta kyljeleen hyvinkin usein, muita kylkiäsiä :wave:
Älä kanna huolta :hug:
Vaik äiti onkin ylpeä kun lapsi oppii uusia taitoja, ois tuo voinu vielä pari kuukautta maata mätköttää.. tietty nyt viihtyy vähän paremmin lattialla, kun pääsee liikkeelle!
*odottelee kauhussaan sitä aikaa, kun tuo neiti saa jalat alleen*
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Palloleikeistä: meil neiti kans tykkää pallosta. Sai kaupasta ilmapallon ni siitä sai "innostuksen". Yritinkin sit kolmesta eri kaupasta katella palloa, ei löytynyt |O no pitää katella paremmalla tuurilla uudestaan!
--meilläkään ei taija olla yhtään palloa, tai no kaapissa ois liuta tennareita :LOL: . Kunhan ikean ohi ajelen niin taidanpas sieltä käydä ostaan semmosen ihan pehmopallon...kerran jó pyörittelin käsissä vaan en sit ostanu, makso varmaan joku 3-4 ?..
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meilläkään ei konttailla, ryömitä tai istuta saatika seistä, toisin sanoen liikutaan kierimällä ja peruuttamalla, istutaan tuettuna, seistään tuettuna, kontaus asentoon ei mennä mutta kyljeleen hyvinkin usein, muita kylkiäsiä :wave:
Älä kanna huolta :hug:
Vaik äiti onkin ylpeä kun lapsi oppii uusia taitoja, ois tuo voinu vielä pari kuukautta maata mätköttää.. tietty nyt viihtyy vähän paremmin lattialla, kun pääsee liikkeelle!
*odottelee kauhussaan sitä aikaa, kun tuo neiti saa jalat alleen*
--juu en oo lainkaan huolissaan, oon ihan sitä mieltä että kukin omalla tahdillaan..huoli astuu voimaan sitten kun ruvetaan olemaan lähempänä vuotta :whistle: ja jos ei mikään noista viel onnistu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meilläkään ei konttailla, ryömitä tai istuta saatika seistä, toisin sanoen liikutaan kierimällä ja peruuttamalla, istutaan tuettuna, seistään tuettuna, kontaus asentoon ei mennä mutta kyljeleen hyvinkin usein, muita kylkiäsiä :wave:
Täällä tyttö osaa kylki-asennon :D
Osaa myös ryömiä *oikein hurjastelee*, ottaa konttausasennon ja tänään yritti kontata siirtämällä käsiä. Yksittäisiä kertoja myös nousee seisomaan.

Sitteristä myös luovuttu. Tuolla keittiön nurkassa se vielä on, mutta ei olla aikoihin käytetty.
 
Meillä varmaan tota ryömimistä taas avittas kun ottas matot pois, joka tarkottaa että pitäs hiukan siivota :whistle: . Voiskohan se Jahvetti luovuttaa sen siivouskärpäsen tänne, ei meinaan oon näkyny näillä main :LOL: :LOL:
 
Nipsuli ei ole ne siivouskärpäset eksyneet tännekkään ikuisuuksiin,vain kakkakärpäset vierailee meillä :whistle: laiskuus ompi toinen nimeni ;)

Kiitos muuten mammoille pallo vinkistä,nyt on sitten käyttöä paljon parjaamalleni Liberopallolle
 

Yhteistyössä