***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
On se täälläkin vissiin noi pelaajien vanhemmat, sivulauseessa mainitsi taitoluistelun mut ymmärsin että niitä ei täällä ole että jos kiekosta innostuu niin tän paikkakunna kahvilasta meidät tulee löytämään :LOL:
Kyllä se ihan työstä käy...etenki jos sattuu turnauksia yms, niinku nyt on :headwall: :headwall: ja sitte viel noi mestis-pelit |O
Jep, eli keskustellaan vielä että saako ruveta kiekkoilemaan :whistle: Ja varsinkin sitte tän pojan kanssa... ;)
 
Neuvoja: miten selität 6 kk lapselle, ettei kannata vielä nousta seisomaan, kun tulee iso pipi? :headwall: Tänään oli taas sellainen kolinkolin päivä. Vielä nukkumaanlaittaessa piti kolistella pinnoja, muksis maksis :headwall: ja sitten hirvee :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Neuvoja: miten selität 6 kk lapselle, ettei kannata vielä nousta seisomaan, kun tulee iso pipi? :headwall: Tänään oli taas sellainen kolinkolin päivä. Vielä nukkumaanlaittaessa piti kolistella pinnoja, muksis maksis :headwall: ja sitten hirvee :'(
:hug: tiedän tunteen... tuli jo pipi käteenkin kun cd-levyt hyökkäsivät hyllyn päältä kimppuun. Tyhmä äiti ei ollut tajunnut siirtää niitä pois.
Ootteko ajatelleet sitä konttauskypärää? Me ostettiin sellainen mutta poika saa ne narut auki.
 
Mukavaa iltaa bilehileille :D , pakko viel hehkutta et on toi miun mies kyl aikas helmi :heart: , ihan itte pyytämättä teki iltapalaa ja tarjoili viel tänne tietsikalle :heart: , nyt kyllä meen vähän sitä pussaileen :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
On se täälläkin vissiin noi pelaajien vanhemmat, sivulauseessa mainitsi taitoluistelun mut ymmärsin että niitä ei täällä ole että jos kiekosta innostuu niin tän paikkakunna kahvilasta meidät tulee löytämään :LOL:
Kyllä se ihan työstä käy...etenki jos sattuu turnauksia yms, niinku nyt on :headwall: :headwall: ja sitte viel noi mestis-pelit |O
Jep, eli keskustellaan vielä että saako ruveta kiekkoilemaan :whistle: Ja varsinkin sitte tän pojan kanssa... ;)

Aina kannattaa kiekkoilla ;)
Nimim. 3 kiekkomiehen ja kohta varmaan kiekkonaisenkin äitee :LOL: :LOL:
;) Onneks tänne perustettiin tossa pari vuotta sitten tuo tyttökiekkojoukkue :LOL: Meillä tuo 5v jannu on ollu aikalailla hallilla kasvanu..ja kunhan kausi alkaa, niin neitiki siellä taas enempi ja vähempi aikaa tulee viettämään ;) :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Neuvoja: miten selität 6 kk lapselle, ettei kannata vielä nousta seisomaan, kun tulee iso pipi? :headwall: Tänään oli taas sellainen kolinkolin päivä. Vielä nukkumaanlaittaessa piti kolistella pinnoja, muksis maksis :headwall: ja sitten hirvee :'(
:hug: tiedän tunteen... tuli jo pipi käteenkin kun cd-levyt hyökkäsivät hyllyn päältä kimppuun. Tyhmä äiti ei ollut tajunnut siirtää niitä pois.
Ootteko ajatelleet sitä konttauskypärää? Me ostettiin sellainen mutta poika saa ne narut auki.
Mä luulen, että poika ei suostuis siihen...en ole ajattellut ostaa sitä. mutta jos alkaa koliseen pahemmin, niin pakko kai se on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Voi kun meillä edes istuttais päiden kolisematta... :whistle:
No siitä on onneks lyhempi matka maahan :LOL:
Aivan! Heti näyttää elämä valoisammalta kun katsoo tuolta kantilta =)
Tuntuu ettei poika tajua että pystyy itse vaikuttamaan siihen kaatuuko. Aina kun alkaa kallistua taaksepäin niin katselee vaan että woooou mä kaadun, odottaa että äiti tai iskä pelastaa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ai nii kirjoista piti sanoa että mulla on vielä tallella mun vanha satukirja: Marjatta Kurenniemen Pilvipaimen. Ihania satuja ja vaikka kannet on irti ja piirrelty sivuille niin on se niin rakas :heart:
Mulla on toi kanssa, Se lehmä satu oli paras, se missä lehmän vatsassa oli se ikkuna :heart:
 
Tuohon paukkeeseen en kyllä osaa sanoa yhtään mitään. Meillä ei ole kuulunut (tietääkseni) mitään. Mutta eipähän tuo tyttö vielä nousekaan muuta kuin vähän konttausasentoon.

Onnittelut Niiskulle :flower:

Ruokajuttuja: kananmunaa on annettu pari kertaa, ihan vain keitettyä munaa haarukalla muussattuna soseen joukossa. Herkkuna pidän minäkin hedelmäsoseita ja maissinaksuja. Muuta ei vielä olla annettu. Poika alkoi saada herkkuja yksivuotissynttäreiden jälkeen ja ymmärsi heti kyllä niiden päälle. Pullaa, kakkua, jäätelöä yms. menee kyllä ja reilusti (kuten meidän koko perheellä muutenkin). Eli eiköhän tuo tyttökin sitten ekoilla synttäreillä ja niiden jälkeen muutu oikein kunnon herkkusuuksi.

Hoidossa tyttö on ollut lyhyitä aikoja useaan otteeseen molemmilla isovanhemmilla. Muutaman kerran niin, että yksi imetyskerta on jäänyt väliin (nyt kun syö kiinteitä). Ihan hyvin on mennyt ja itsekin osaa nauttia noista vapaahetkistä.

Minulla on jotenkin huono muisti lapsuutta koskien, kun en kerta kaikkiaan yhtään muista mitä kirjoja silloin on luettu. Ekat muistot ovat ala-asteelta, jolloin oli ainakin Neiti Etsivä ja Viisikko yms.
 
Iltaa mammat!

Päivän saldoa tässä selailen.

Meillä ei varmaankaan oteta karkkipäivää käyttöön. Esikoisella ei ainakaan toiminu. Pojasta tuli tosi levoton ja kiukkuinen karkkipäivinä, vaikkei se kauhean paljon herkkuja saanutkaan. Nykyään saattaa saada kesällä jätskiä päivittäin jälkkäriks, mutta ei vaikuta ollenkaan niinkuin toi karkkipäivä vaikutti. Karkista toi viisvuotias ei tykkääkään, suklaata syö välillä.

Mäkin teen pizzaan kolmet eri täytteet, esikoisellekin pitää jo olla omansa. Hauska huomata, että muillakin pitää miehelle olla sen kymmenen sorttia lihaa. :kieh: Meillä pizza on vähän sellainen talviviikonloppujen ruoka. Kesällä grillaillaan enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Tein tuossa senvaahtokarkkitaikinasydeemin huomiseksi ja huomasin ettei oo mun juttu... Niin sotkusta hommaa ainakin minulta. Eli jos kakunpäällystä ei helpommalla saa nii ei sitten :LOL:
Teitkö ekaa kertaa sitä?
Mullakin oli ekalla kerralla koko keittiö tomusokerissa ja sen seittemän eri kippoa tahnassa ja sotkussa, mut viimeisimmällä kerralla meni homma aika putkeen ja tomusokeritki oli siellä missä pitiki ;) Eli jos mausta tykkäät ni harjoitus tekee varmasti mestarin! =)
Mäkin tein tänään vaahtokarkkitaikinaa ja tein siitä neidille puolivuotiskakun (kaks päivää myöhässä ). Ja oli tosiaan sen kymmenen kippoa sotassa. Onneks mies oli sadan kilsan päässä, muuten sekin olis saanu osansa mun kiukusta. :saint: Ehkä vastaisuudessa teen siitä koristeita, mutta noin koko kakun päällisenä ei musta tominu hyvin. Mä annoin taikinan olla huoneenlämmössä ruhtinaalliset pari tuntia vuorokauden sijaan, kun olin jo kutsunu siskon perheineen illaks kakulle ennen kuin luin vaahtiksen teko-ohjeet. :headwall: =)
 
Meidän pizzassa: kinkku, ananas, jauheliha, sienet, jalapeno (mun puolella aurinkokuivatut tomaatit), joskus sipuli ja tonnikala, juustoa ei saa olla liikaa. Ja sitten iso valkosipulikuppi ja tabascoa.

Onpa vähän...puuttuukohan joku?? :LOL:

Muoks pizzeriassa kuulun siihen kinkku-ananas porukkaan (valkosipulilla)
 
Mä taidan jättää kokeilematta tuon vaahtistaikina... :whistle:

Meillä muuten poika alkoi tänään haromaan korviaan ja mä olin tietty heti varma, että kovatulehdus. Mutta ei kyllä vaikuta kipeeltä, ei ole esim. (normaalia) kiukkuisempi, joten katsellaan... Tuolla terveyskirjastossa luki, että korvien räplääminen imeväisillä on normaalia ja saattaa liittyä esim. väsymykseen.
 
Kirjoista yks mun suosikki oli Uppo Nallet. Löysin vanhat Uppikseni kirjahyllystäni ja nyt oon niitä esikoiselle lukenu iltasaduiks. Neitikin jaksaa sitterissä istua kuuntelemassa. Sillä onkin kyllä kohta jo puol vuotta totutushoitoa takana. On siis tosi pienestä pitäen ollu sylissä/sitterissä mukana, kun on iltasatua luettu esikoiselle. Mulla kun on kans aika usein näitä yksinhuoltajapäiviä ja -iltoja miehen harrastusten takia. :/ Iltasatuhetkestä en oo suostunu tinkimään. :saint: =)
 
Päivällä olitte jatkanu turinaa laihdutuksesta kun mä olin jo poistunu. Mustakin alkaa tuntua, että imetyksen sun muun aiheuttamat hormoonit pitää kiinni näistä mun läskeistä, ettei maidosta vaan lopu rasva. :$ :eek: Mut miks toiset sitte laihtuu ihan lommoposkisiks tikuiks imettäessään? Epistä, sanon minä. Masentaa, kun tuntuu, että on hyvä itsekuri tossa syömisessä, mutta tuloksia ei näy missään!! :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä