Iltaa mammat!
Päivän saldoa tässä selailen.
Meillä ei varmaankaan oteta
karkkipäivää käyttöön. Esikoisella ei ainakaan toiminu. Pojasta tuli tosi levoton ja kiukkuinen karkkipäivinä, vaikkei se kauhean paljon herkkuja saanutkaan. Nykyään saattaa saada kesällä jätskiä päivittäin jälkkäriks, mutta ei vaikuta ollenkaan niinkuin toi karkkipäivä vaikutti. Karkista toi viisvuotias ei tykkääkään, suklaata syö välillä.
Mäkin teen
pizzaan kolmet eri täytteet, esikoisellekin pitää jo olla omansa. Hauska huomata, että muillakin pitää miehelle olla sen kymmenen sorttia lihaa. :kieh: Meillä pizza on vähän sellainen talviviikonloppujen ruoka. Kesällä grillaillaan enempi.
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Tein tuossa senvaahtokarkkitaikinasydeemin huomiseksi ja huomasin ettei oo mun juttu... Niin sotkusta hommaa ainakin minulta. Eli jos kakunpäällystä ei helpommalla saa nii ei sitten
Teitkö ekaa kertaa sitä?
Mullakin oli ekalla kerralla koko keittiö tomusokerissa ja sen seittemän eri kippoa tahnassa ja sotkussa, mut viimeisimmällä kerralla meni homma aika putkeen ja tomusokeritki oli siellä missä pitiki
Eli jos mausta tykkäät ni harjoitus tekee varmasti mestarin! =)
Mäkin tein tänään vaahtokarkkitaikinaa ja tein siitä neidille puolivuotiskakun (kaks päivää myöhässä ). Ja oli tosiaan sen kymmenen kippoa sotassa. Onneks mies oli sadan kilsan päässä, muuten sekin olis saanu osansa mun kiukusta. :saint: Ehkä vastaisuudessa teen siitä koristeita, mutta noin koko kakun päällisenä ei musta tominu hyvin. Mä annoin taikinan olla huoneenlämmössä ruhtinaalliset pari tuntia vuorokauden sijaan, kun olin jo kutsunu siskon perheineen illaks kakulle ennen kuin luin vaahtiksen teko-ohjeet. :headwall: =)