***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Samoin täältäkin hatunnosto rakentajille :wave:
Remontoitiin edellinen kämppä miehen kanssa lattiasta kattoon, eikä ollut silloin edes lasta meillä. Ero meinasi tulla :D eli meidän perhe ei tule mitään kirjahyllyä isompaa enää kasaamaan.
Eiks ne just oo pahimpia
:LOL:
Kun me ostettiin tää tietsikka pöytä (tässä on hyllyy ja laatikkoo ja tasoo vaikka kuin), ni mies tussas tän kanssa ja kiros enempi ku koko raksa-aikana yhteesä :LOL:
 
Täällähän on juttua piisannut nyt :D Mä tuossa tein pilatesta DVD:n avulla pojan köllötellessä lattialla ihmettelemässä mun puuhia ja puhinoita :LOL: Katsoin sen Sairaalan sykkeenkin, ettei jää näkemättä.

Me ollaan tehty isovanhemmille selväksi, että meidän pojalle ei herkkuja ilman meidän lupaa anneta. Piste. Isompana otetaan sitten käyttöön karkkipäivä, jonka pitäisi päteä koko perheeseen :whistle: Mulle voi tehdä kyllä tiukkaa :ashamed:

Me rempattiin tuossa mun raskausakana tää koko talo lattiasta kattoon ph+s+k (keittiöön laitettiin vaan lattia+tapetit uusiksi) lukuunottamatta. Nyt sitten on tuo "toinen siipi" remontin alla eli tehtiin yksi ulkoseinä lisää ja varastosta sekä autotallista ois tarkotus tehdä asuintilaa. Tän muutoksen piti alkaa vasta ensi kesänä, mutta yli-innokas appiukko halusi aloittaa jo :kieh: Sisustat valmistuu joskus myöhemmin, koska lainaa ei oteta lisää ja pitää ootella, että mies valmistuu ja ollaan molemmat töissä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
zuku ja meillä on ihan selkee työnjako, et mie hoidan kodin ja mies tekee hommia...mie en niihin juuri puutu, ellei sit joku halua tulla lapsenlikaksi =)
meil mä hoidan pitkälle kodin, mut tuol remppapuolellaki "yritän" twhä jottain.. harvemmin nyt heilun vasara kädessä.. oon maalannu ja tasottanu seiniä + levittäny vesieristeitä + tietty siivonnu :whistle:
tuota mä olen isännäle yrittäny TOITOTTAA, et välistä PITÄÄ olla vapaapäiviä niin taas jaksaa uudella innolla tehä hommia..meil isäntä tottunu poikamiehenä ollessaan tekeen töitä yötä päivää, ni kuulemma nytki pitää tahkoa kun rauta on kuumaa..on pitäny sille ihan opettaa mitä tarkoittaa vapaapäivät..
 
Minni80:
Piipi79:
Minni80: meillä oli joku aika sitten tuo sama homma, nukkumaanmeno oli hirveetä huutoa. Se kesti n. viikon ja sit vaan yhtäkkiä jäi taas pois. Oisko joku ikäkausihomma siis, ettei millään malttais nukkua tai sitten hakee uutta unirytmiä :/. Meillä tais auttaa se, että valvotti pientä pidempään kuin ennen, että oli sitten todella väsynyt. Sitten nukahti hyvin.


nukutitteko sit sillon huutoaikana omaan sänkyyn vai syliin?minä en saa etes syliin tauhottuu ku hästää hullun lailla
Sori, nyt vasta luin sun vastauksen, toivottavasti näet vielä tämän... Eli koitettiin tossa huutovaiheessa saada syliin rauhoittumaan, meillä mm. musiikki hiljentää tytön kuuntelemaan ja lopulta rauhoittui syliin. Sitten kannettiin omaan sänkyyn. Jos ei syliin millään rauhoittunu, niin meillä tepsii AINA viimeisenä vaihtoehtona omassa turvakaukalossa keinuttaminen... Siinä joutuu vissiin niin ahtaasti olemaan, ettei pääse sätkimään ja nukahtaa satavarmasti siihen, jos mikään muu ei auta. Tota ei viitti vaan kauheen usein käyttää ettei tuu tavaksi :kieh:
 
meil on vielä toistaiseksi onnistuttu välttään herkkuja (jos maissi naksuja ja ruisleipää ei "herkuiksi" lasketa).. muutaman kerran sisarusten lapset on kerenneet maistattamaan neitillä jäätelöä ja keksiä..mut ei olla viittitty niistä sen isompaa numeroa nostaa..
 
Meillä on aika hyvä rytmi, että 7 aikaan ylös (viikonloppuna olis toki kivempi et nukkus pidempään), 10 aikaa ekoille päikkäreille, nukkuu vaihtelevasti 2-4h...sitte tossa 16-18 välillä (riippuen siis noista ekoista unista) nukkuu 30-60min unet ja 20.30 yöunille =)
 
Meilläkin yleensä kahdet unet päivässä, toisinaan vain yhdetkin ja ne saattaa olla vaan sen tunnin. Yleensäkin päikkäreiden määrästä riippumatta (1-3) tuo nukkuu 2h yhteensä päivässä.

Mä kävin heittääs kanat uuniin...taidan keittää vaan nuudelit seuraksi, sitten kun mies soittaa olevansa kotimatkalla :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Toisille, hui...meillä vasta ekat :whistle: :LOL: Ei tuo kyllä normaalisti nukukaan kuin 2 unet =)
mä yritän nyt meilläki "opettaa" et kahet unet riittää.. et jospa sais tuota iltanukkumaan menoa aikastettua..
Meillä jäi yhet unet pois mutta ei tapahtunu iltaunille yhtään mitään :headwall: Edelleen jätkä nukahtaa aikaisintaan kymmeneltä :/ Ainoa mikä muutos tuli oli se että nyt ne kahdet unet on pidemmät kestoltaan. Sillo ku nukku kolmet niin unet saatto olla puol tuntia vaan. Nyt menee vähintään tunti aina, joskus kaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kristelle teil nukutaan päivällä ihan sika vähän :eek: :whistle:
Pärjää vähillä unilla ilmeisesti kuten äitinsä, mutta onneksi se uni on enemmän samaa laatua kuin isällään :whistle: Ei poika nimittäin herännyt eilen päikkäreiltään, vaikka testattiin sen asentajaukon kanssa tuota meidän hälytysjärjestelmää ja se sireeni piti järkkyä ääntä :eek:

Nyt tuo poika kuulostaa jo heränneenkin, mut saapi jutella itekseen, kunnes pyytää mua hakemaan ittensä pois =)

*muoks* Kyllähän tuo toisinaan vetää mun ihmetykseksi parin tunnin unet. Ja tietty silloin, kun pitäis jonnekin lähteä :/
 
Joo mä en myös valita meidän rytmistä. Ite oon niin aamu-uninen iltavirkku että nautin että jätkä herääki vasta kympin aikaan. Jotenkaan tää ei oo niin pikkulapsimainen rytmi :whistle: Kun on aina ajatellu että pienet lapset käy ajoissa nukkumaan ja herää aikaseen :ashamed: Mut ei tuo oo kovin halukas muuttamaan sitä, tiiä sitte koska sitä pitäis oikeesti yrittää alkaa muutteleen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Toisille, hui...meillä vasta ekat :whistle: :LOL: Ei tuo kyllä normaalisti nukukaan kuin 2 unet =)
mä yritän nyt meilläki "opettaa" et kahet unet riittää.. et jospa sais tuota iltanukkumaan menoa aikastettua..
Meillä jäi yhet unet pois mutta ei tapahtunu iltaunille yhtään mitään :headwall: Edelleen jätkä nukahtaa aikaisintaan kymmeneltä :/ Ainoa mikä muutos tuli oli se että nyt ne kahdet unet on pidemmät kestoltaan. Sillo ku nukku kolmet niin unet saatto olla puol tuntia vaan. Nyt menee vähintään tunti aina, joskus kaks.
meil nukkuu eka päikkärit n.1h ja toka 2-3h. Yleensä toka päikkäreillä herää kesken, mut nukutan uudestaan, ja sit mielellään nukahtas 7 maissa viel pikku päikkärit. Eilen illallaki meni lähemmäs 12 ennen kun nukahti. Yleensä on liki 11. Jos laittaa esim. 9ltä nukkuun nukkuu n.1h ja herää sit virkkuakin virkumpana... :headwall: :headwall:
Niin ja aamulla herättiin 6lta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mut ei tuo oo kovin halukas muuttamaan sitä, tiiä sitte koska sitä pitäis oikeesti yrittää alkaa muutteleen..
Sitten kun hoitoon/kouluun on menossa :whistle: :LOL:
No noin mäki oon ajatellu että sillo viimeistään :LOL: Tosin toi jätkä on ihan samanlainen ku mä ton rytmin kanssa että se varmaa kävelee puolnukuksissa aamusin kouluun :LOL: Just eilen miehelle sanoin että toivottavast seuraavaki lapsi peris tän rytmin eikä oo samanlainen aamuvirkku ku mies koska sit me ollaa pojan kanssa ihan pihalla :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Joo mä en myös valita meidän rytmistä. Ite oon niin aamu-uninen iltavirkku että nautin että jätkä herääki vasta kympin aikaan. Jotenkaan tää ei oo niin pikkulapsimainen rytmi :whistle: Kun on aina ajatellu että pienet lapset käy ajoissa nukkumaan ja herää aikaseen :ashamed:
Muistan vielä, kun esikoine oli n. 9-10kk, niin me herättiin aina vasta tuossa 11 aikaan!! =)

Näiden muiden kanssa ollut ihan "normaali rytmi" =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Toisille, hui...meillä vasta ekat :whistle: :LOL: Ei tuo kyllä normaalisti nukukaan kuin 2 unet =)
mä yritän nyt meilläki "opettaa" et kahet unet riittää.. et jospa sais tuota iltanukkumaan menoa aikastettua..
Meillä jäi yhet unet pois mutta ei tapahtunu iltaunille yhtään mitään :headwall: Edelleen jätkä nukahtaa aikaisintaan kymmeneltä :/ Ainoa mikä muutos tuli oli se että nyt ne kahdet unet on pidemmät kestoltaan. Sillo ku nukku kolmet niin unet saatto olla puol tuntia vaan. Nyt menee vähintään tunti aina, joskus kaks.
meil nukkuu eka päikkärit n.1h ja toka 2-3h. Yleensä toka päikkäreillä herää kesken, mut nukutan uudestaan, ja sit mielellään nukahtas 7 maissa viel pikku päikkärit. Eilen illallaki meni lähemmäs 12 ennen kun nukahti. Yleensä on liki 11. Jos laittaa esim. 9ltä nukkuun nukkuu n.1h ja herää sit virkkuakin virkumpana... :headwall: :headwall:
Niin ja aamulla herättiin 6lta
Joo meil teki tota muutama viikko sitte.. Luulin laittavani jätkän yöunille mutta hää ajatteli ottavansa ysin jälkee vielä pienet unet vaan.. nyt ne unet on tosiaan jääny pois mitä nyt eilen nukahti anopin syliin ja sit ku vein sänkyy ni heräs ja taas meni puol 12 asti ennen ku nukahti.. Mut ei paljo kyllä oo aikaistunu nukkumaan meno.
 
:eek: Mä kävin kattoo, kun hiljeni ja poika oli nukahtanu uudelleen. Pieni välispiikki vaan oli tuossa, onneksi en käynyt häiritsemässä :heart:

Mä komppaan taas kaikkia kaappeja etsien kuumeisesti jotain hyvää :p Hirvee makeanhimo :ashamed:
 
No niin, nyt luin illan ja aamun aikana tulleet keskustelut. Jos muistais, mitä piti kommentoida:

Meillä on neiti ollu hoidossa muilla kun mulla tai miehellä yhden ainoan kerran vasta, anoppi tuli hoitaan neitiä ja me mentiin miehen kanssa hääpäivänä ulos syömään. Oltiin n. 2 tuntia poissa ;) Meillä on kans vähän hankalaa muutenkin toi hoitoon jättö, kun lähimmät isovanhemmat asuu 150km päässä :/ . Muutenkin neidillä on ollu tosi pahana vierastaminen jo pari kuukautta ja vieläkin välillä vierastaa :/ . Eli yökylään joskus hamassa tulevaisuudessa...

Herkkuja neiti ei muistaakseni oo saanu vielä mitään, noi hedelmäsoseet on sen herkkuja. Mies ois kyllä tyrkyttämässä sille kaikkia jätskiä sun muuta maistiaisiks, mutta mä oon ollu toistaiseksi tiukkana ;)

Rytmi on neidillä tällä hetkellä sellanen, että päikkäreitä menee 2-3. Jos vaan kahet, niin ne on sitten pidemmät kestoltaan. Äsken nukku just 2,5h =) eli tänään tulee kaksien unien päivä.

Jee, mä oon lähdössä tänään kaverin kolmikymppisille vähän juhlimaan, mies on typyn kanssa :D . En kyllä aio pitkään olla, kun aamulla on kuitenkin aikainen herätys. Ja nyt syöttämään neitiä...
 

Yhteistyössä