***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ootteko muuten huomannu miten muut ihmiset (yleensä isovanhemmat) on koko ajan sanomassa kuinka ei se nyt haittaa jos vähä maistaa ja kyselemässä saako vähä antaa maistiaisia.
On huomattu :kieh: , tästä meinas appivanhempien, lähinnä appiukon kans muodostua oikein kunnon känä, kun ei meinannu nöyrtyä siihen että vanhempien sana on laki, että jos ei anneta lupaa antaa, ni sillon kans ei saa antaa!! Aina oli vaan että no voihan sitä nyt vähän... no voi ehkä antaa, mutta jos me (lue: minä ) on jo kielletty, ni silloin EI voi. Vaan taisihan tuo lopultakin perille mennä, vaan kyllä siinä sai ääntä korottaa ja kiristää, ennenkuin uskoi! :kieh: :headwall:
Yritin myös teroittaa sitä, että jos haluat lapselle jotain tarjota, niin tarjoa aikaasi, leiki lapsen kanssa, älä osta suosiota herkuilla!!

----

Niisku-rouvalle ja perheelle ONNITTELUJA!! :flower: =) =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ootteko muuten huomannu miten muut ihmiset (yleensä isovanhemmat) on koko ajan sanomassa kuinka ei se nyt haittaa jos vähä maistaa ja kyselemässä saako vähä antaa maistiaisia. Onneks ei anna jos kiellän ja kysyy sentää.. Mut kai se on sitä että ne pitää vähä hulluna ettei lapselle vois tässä vaiheessa antaa suurinpiirtein kaikkea. Koska onhan sillo aikasemminki annettu :D Nyt meijän herkuks tais muodostua pojan mielestä omena kun annoin nuoleskella kotimaista omenan siivua :)
joo, nuo isovanhemmat... :headwall:
siis KOKO ajan työntämässä jotain suuhun. Tämä alkoi jo meidän koirien kans (jotka ovat herkkämahaisia ja oksentavat helposti) ja silloin jo sanoin, että mitenhän meidän lapsen kans sitten...

Mutta kai se on jonkinlainen hemmottelukeino...niin mä olen ainakin huomannut. Mun mielestä leikkiminen olis kivempaa hellittelyä (tai no kyllähän ne leikkiikin :D )
 
Mä meinaan pitää itsekin karkkipäivän. Joka päivä ei tarvitse syödä herkkuja (huom Pessi!!!). Paitsi tänään (kun olisi herkkupäivä ) en saa syödä kun mies ei ole kotona, sillä en halua mussuttaa vain "yksinäisyyttäni" tai tekemisen puutteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä meinaan pitää itsekin karkkipäivän. Joka päivä ei tarvitse syödä herkkuja (huom Pessi!!!). Paitsi tänään (kun olisi herkkupäivä ) en saa syödä kun mies ei ole kotona, sillä en halua mussuttaa vain "yksinäisyyttäni" tai tekemisen puutteeseen.
Toi on mulla just se pahin :attn:
 
Mä kyllä saisin pois ne 5 kiloa kuukaudessa jos mies ei olis kotona...silloin pysyn tiukkana, mutta miehen mukaan on helppo lähteä ja sitä ei myöskään tarvi kahdesti pyytää sipsin/pizzan/herkun ostamiseen :LOL:
 
Niisku-Rouva SUUR onnitelut :saint: :heart:
meilki "aloteltu" unikoulua! Tehhään ny päivään "tarkka" rytmi ruoka-aikoineen..niin jospa ne nuo yötkin rauhottus. Sain neuvolasta Mll-kirja "unikoulu kotona" siin oli ihan hyviä vinkkejä..
No viime yö meillä meni siten et nukahti klo 23:30 (kunnolla) herät 2lta, 4ltä annoin vähän tissiä ja 6lta ylös...7 aamupuuro ja 9ltä takas nukkuun...11 pottua ja katotaan miten päivä etenee..
 
Mun lempikirjoja oli ihan lapsena Pupu Tupunat, ja vähän isompana tykkäsin kovasti myös Onnelista ja Annelista! :heart:
Hitsi, on sitä kyllä muitaki mieluisia ollu mitä on lapsena mulle luettu... eipä vaan tuu mitään muuta mieleen kuin nuo Pupu Tupunat. No, mä huikkailen sitten jos joku muu keksii nimetä jonkun mistä minäkin oon tykänny! =)
 
Oonkohan mie kykenevä huomenna lähtee hallin kahvioon töihin 4 tunniksi :whistle: :whistle: Se lääkäri kyllä eilen sanoi, että kurkku olis ns. puhdas bakteereista 24h lääkkeen alottamisesta... :/
Oma olo kyllä alkaa paranemaan päin olla muuten, kunhan ei puhua tarvii, tai nielassa :LOL:
 
Ai nii kirjoista piti sanoa että mulla on vielä tallella mun vanha satukirja: Marjatta Kurenniemen Pilvipaimen. Ihania satuja ja vaikka kannet on irti ja piirrelty sivuille niin on se niin rakas :heart:

 
Ai niin, vielä siitä junasta

onko ne perhehytit yläkerrassa? saako vaunut sinne?
tai normaalipaikka mihin mahtuis vaunut? kaukaloa en ota mukaan ja siks nuo vaunut olis kivat saada viereen. siis päivällä on tarkoitus matkustaa.

:attn: mua siis jännittää/stressaa kahdestaan lähteminen...pääsispä vaan autolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ai nii kirjoista piti sanoa että mulla on vielä tallella mun vanha satukirja: Marjatta Kurenniemen Pilvipaimen. Ihania satuja ja vaikka kannet on irti ja piirrelty sivuille niin on se niin rakas :heart:
Mä kuuluin pienenä lasten omaan kirjakerhoon (vai mikähän se oli :LOL: )
disneyn kirjoja ja suurin osa on tallessa. Mutta taidetaan jättää ne mummolaan. Haluttais liittyä siihen taas. ja kohta pitää tilata aku ankka (miehelle :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
NOstan kaikille hattua ja :hug: ketkä rakentavat lasten pikkulapsi aikana... tää remppa-aikakin on jo tarpeeks voimia koetteleva!
Me rakennettiin kun kolmonen oli vauva (poika oli 2vko vanha ku alotettiin) ja nyt tuo helmineiti on vauva, kun taas rakennetaan (siis laajennusta vaan)...mut mua taitaa enemmän rassata se aika, kun on "normaalia" elämistä, ettei oo mitään ylimäärästä duunia..joo, moni on sanonu mua hulluksi |O :LOL:

 
Mä tääl suunnittelen tähteväni naisten potkunyrkkeilyyn.. isäntä sinne kannustaa, mut...
äsken ku mainittin et se tietää sit sitä et sä olet joka tiistai 20-21 tytön kans kotona (ei kuulemma mikään ongelma), mut ku sanoin et se sit alkaa jo tiistaina, ni meinas mut ku mut ku mut...mun pittää olla pellolla..ja rempassa jne... |O :kieh: |O :kieh:
Ok no vien sit neitin naapuriin...jos ei ite sitä kato...! Todennäkösesti kattoo, ku uhkaan tonne naapuriin viedä hoitoon (ei tule oikein toimeen veljensä vaimon kanssa).
 
Samoin täältäkin hatunnosto rakentajille :wave:
Remontoitiin edellinen kämppä miehen kanssa lattiasta kattoon, eikä ollut silloin edes lasta meillä. Ero meinasi tulla :D eli meidän perhe ei tule mitään kirjahyllyä isompaa enää kasaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
NOstan kaikille hattua ja :hug: ketkä rakentavat lasten pikkulapsi aikana... tää remppa-aikakin on jo tarpeeks voimia koetteleva!
Me rakennettiin kun kolmonen oli vauva (poika oli 2vko vanha ku alotettiin) ja nyt tuo helmineiti on vauva, kun taas rakennetaan (siis laajennusta vaan)...mut mua taitaa enemmän rassata se aika, kun on "normaalia" elämistä, ettei oo mitään ylimäärästä duunia..joo, moni on sanonu mua hulluksi |O :LOL:
mäki tykkäisin värkätä tuolla, ja aika lailla siel pyörinkin, kun neiti päikkäreillä. Välistä vain tuntuu et olis mukava tehä isännän kans (koko perheellä) muutakin kuin rakentaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
NOstan kaikille hattua ja :hug: ketkä rakentavat lasten pikkulapsi aikana... tää remppa-aikakin on jo tarpeeks voimia koetteleva!
Me rakennettiin kun kolmonen oli vauva (poika oli 2vko vanha ku alotettiin) ja nyt tuo helmineiti on vauva, kun taas rakennetaan (siis laajennusta vaan)...mut mua taitaa enemmän rassata se aika, kun on "normaalia" elämistä, ettei oo mitään ylimäärästä duunia..joo, moni on sanonu mua hulluksi |O :LOL:
mäki tykkäisin värkätä tuolla, ja aika lailla siel pyörinkin, kun neiti päikkäreillä. Välistä vain tuntuu et olis mukava tehä isännän kans (koko perheellä) muutakin kuin rakentaa..
Se varmaan siinä onkin, et myö kyllä pidetään niitä vapaapäiviäki :whistle: Mut niinä päivinä, kun tehään vaan hommia, niin ei tosiaan tehä muuta,
raksa-aikanaki isäntä saatto olla viikon ihan ympäripyöreitä päiviä eka töissä ja sit rakasalla ja sit pari päivää ihan kotosalla jne =) Silti talo valmistu alle 9 kuukaudessa =) :hug:
Nyt laajennuksen kanssa edetään hitaammin...nyt syksyllä pohjat ja vasta keväällä alkaa seinä nousta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Samoin täältäkin hatunnosto rakentajille :wave:
Remontoitiin edellinen kämppä miehen kanssa lattiasta kattoon, eikä ollut silloin edes lasta meillä. Ero meinasi tulla :D eli meidän perhe ei tule mitään kirjahyllyä isompaa enää kasaamaan.
Eiks ne just oo pahimpia
:LOL:
 

Yhteistyössä