***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Esikoinen oli kyllä paljon parempi nukkujakin. =)
Me ollaan mietitty, että se vois olla ihan ookoo, jos hoitaja tulis tänne meille jo illalla ja oleskelis vauvan kanssa, me laitettais vauva nukkumaan ja kipaistais itte sit parille tuohon lähikuppilaan. Pehmeä aloitus siis. =) Mutta ei meillä täällä ole oikein sellaista hoitajaa, jota viittis tänne meille pyytää. :/ Jollei sitten jotain kaveripariskuntaa, esimkin just tuota, joka itse jo ehdotti hoitovaihteluita. :/

 
Huomenta

Meillä on poika huutanut yöllä niin,että koko taloyhtiö varmaan heräs ja pariin otteeseen,ihan hysteerisenä :eek: ei auttanut tissikään.Lopuksi piti alkaa laulaa ja antaa peukku kätöseen niin alkoi rauhoittua.Unikoulusysteemit ei auttaneet alkuunkaan

Hoitoon antaminen miehen kanssa juteltiin et ei taida meiltä onnistua ekaan vuoteen :ashamed: meidän oma pieni vauva :whistle:

Herkut yritän välttää mahdollisimman pitkälle.Toivon ettei poika saa niistä samanlaista addiktiota kuin ittellä

Nipsulille :hug:

ÄppäHki mukavaa kun olet palaillut,kirjoitteleppa reissusta kun ehdit tai jaksat =)

Tänään on Tapiolassa metsämessut ja siel ilmainen muskari taitaa jäädä väliin kun meni yö...ja herra vetelee ilmeisesti silloin unia :( mut tiedoksi jos joku haluaa mennä.Se on kympiltä ja siellä on pitkin päivää jotain ohjelmaa isommillekin lapsille
 
Juu huomenta vaan!
Täälläkin taas kiljumis-yö, ei paljoa silittelyt auttaneet. Prkl nyt pitää vielä jaksaa koko viikonloppu kahdestaan pojan kanssa kun mies lähtee kohtapuoliin tuomarikoulutukseen |O

Meillä on poika ollut kerran hoidossa, pari tuntia mun äidin kanssa. Käytiin miehen kanssa syömässä :xmas: se onkin ollut ainut kahdenkeskinen tuokio. Ei ole hoitajia tässä lähistöllä mihin veisi :(
 
Meillä nukuttiin suht rauhallisesti yö. me noustiin M:n kanssa himpun vajaa 7 ja tyttö vasta 8:15. M on jo unilla tuolla ulkona. itkuhälyyttimestä kuuluu kuorsaus. :LOL:

Tännään mennään kummipojan 4v synttäreille.

M on ollu hetken oisko ollu n.2h miehen vanhemmilla hoidossa et me saatiin nukkua kun oltiin kipeinä ja yöt katkonaisia niin poju oliu vedelly unia koko ajan kans. :) oon kans aika arka antaa M hoitoon ton päähomman takia :ashamed: vaikka eihän siinä enää mitään oo. kaikki kunnossa, mut silti sitä on tullu niin herkäks. :whistle:

kananmunat kiehuu...taidetaan mennä tytsyn kans munan syöntiin :LOL: ja muutenkin aamupalalle.

mä laitoin kans palautetta liberolle ja sanottiin että n. parisen vkoakin saattaa mennä ennen kun se pakettikortti tulee. eipä oo kuulunu. noh, sit olin laittanu liberon pupumerkkejä about 4kk sitten sinne eikä niitä näkyny mun pisteissä niin siitäkin valitin ja sain nyt sitten lopulta ne pisteet. lööperifirma sanon minä! täytynee siis taas ottaa yhteyttä siitä libero kortista....himpura ku tollanen vaatiminen ottaa niin kupoliin välillä :/

jeps, mut syömään...suolet huokaa tuokaa rukaa....

Jepsu ja Jepsu :D
 
Joo, on tylsää vaatia ns. ilmaisjuttuja itselleen :ashamed: mutta aattelin että kun muutkin on saaneet.. En jaksa keräillä niitä Liberomerkkejä, siellä ei ennen ollut edes mitään mitä olisin halunnut niillä merkeillä lunastaa. Nythän niillä saa jotain Marimekon vaatteitakin kai?

Hauskoja synttäribileitä Jepsu!

Onko helmet syöneet munaa? Keitettynä tms? Vauvalehdessäkös se luki että 6kk jälkeen voi antaa.
 
Huomenet! :wave:

Herkkuja neiti on saanu maistaa kermavaahdon verran, omasta 6kk-kakusta pyyhkäisin sormeeni vähän kermavaahtoa ja vein neidin huulille, vähän siitä lipasteli ja näytti tykkäävän. Maissinaksut on meidän neidin herkkuja, samoin hedelmäsoseet. Muutoin olen tarkka, ettei liian aikaisin mitään turhakkeita aleta syömään eikä maistelemaan. Tosin varmaan neidille tulee aiemmin annettua herkkuja kuin isoveikalle aikoinaan, syystä että nythän isoveli kaikenlaista jo popsii, ja tokihan toinen sitten vieressä kerjää ;) Mut mua ei onneks vaivaa tuo, etten hennois kieltää jos toinen kaipaavasti katsoo. Jos jokin tuote on niin, että ei tätä vielä pikkuiselle, ni sitä ei sit kans saa. :|

Meidän helmi ei oo tainnu saada vielä kananmunaa, mutta pitääpä kun seuraavan kerran ruokaa teen ni koittaa jossain muodossa ympätä mukaan, kiitos Pessi vinkistä! :flower:
 
Huomeneta!

Pitääkin tänänä katsoa netistä tuo eilinen Sairaalan syke, kun piiiitkästä aikaa katottiin eilen miehen kanssa leffaa =) Jäi tuo sitten väliin, mutta josko poika nukkuisi tänään vielä toisetkin unet ennen kuin lähdetään reissuun. Mennään siis reippaan tunnin matkan päähän pojan ainoan serkun 1v-synttäreille iltapäivällä. Mies on pelireissullaan, lähi jo aamulla. Mulla on soseaineksia jälleen kiehumassa, kun pääsi jälleen loppumaan :kieh: Meidän poika syö kyllä hyvin, että ei valittamista. Tässä meidän ruokailurytmiä:

n. 6.30-7.30 imetys -> aamupuuro sosesilmällä
n. 11 lihasose 1prk +imetys
n. 14 hedelmäsose 1prk +imetys
n. 17 kasvissose 1prk +imetys
n. 19 iltapuuro sosesilmällä +imetys

Ruokajuomana hörppii vettä mukista. Herkkuja ei aiota antaa, mutta poika saa usein meidän kahvitellessa järsiä kuivattua ruisleipää tai maissinaksuja. Lisäksi oon anatanut ihan pieniä kurkunsisustanpaljoja, joita poika saa koittaa metsästää lasipöydältä sormillaan (pinsettiote ei vielä täysin hallinnassa).

Meilläkin oli huono yö, sain vähintään tunnin välein käydä kääntelemässä poikaa ja poika itkeä tihrustikin hiukan unissaan pariin otteeseen :/ Kaikille :hug: ja jaksamista tähän päivään.

Hoidossa
poika on ollut siten, että mun äiti on hoitanut poikaa meillä. Kerran oli pidemmän aikaa (16-02) kun me oltiin häissä, lisäksi pari kertaa parin tunnin ajan.

Nyt kattomaan, joko soseainekset on muussina ihan ittestään...


*muoks* munaa ei oo poika vielä saanut, vaikka oon kyllä suunnitellut sen ujuttamista johonkin sapuskaan. Joku päivä sitten :whistle:
 
Mitähän täällä olikaan juteltu..
Herkkuja ei ole saanut, eikä saakaan piiitkään aikaan.

Hoitoon viemisestämein tytyhän oli yökylässä 4½ kuisena. Ja se oli ihan pitkään suunniteltu juttu, mun kaverin luona. Mä olin sen sopinut jo aikaisessa vaiheessa ikäänkuin palkinnoksi itselleni koliikkivaiheen ylipääsemisestä.
Mutta jokaisen perheen oma asiahan se on koska jättää vauvansa hoitoon ja minne. Musta ei voikaan kenellekään sanoa milloin lapsi pitäis (yö)hoitoon laittaa. Kaikkihan me ollaan yksilöitä. Mä en ainakaan ole hetkeäkään katunut sitä että päästiin miehen kanssa olemaan kahden (mein koiratkin meni yökylään). Ja ainakin meillä hoitaja oli pomminvarma, 3 lapsen äiti jonka oma muksu huusi aikoinaan 18 tuntia mahaansa.. Tottahan mä jännitin sitä mutta tyty oli erittäin hyvinvoivan oloinen kun hain kotiin :)
Seuraavan kerran tyttö on ilman meitä joulu-tammikuussa kun mummi (mun äiti) ja mummu (miehen äiti) tulevat meille pitkäksi viikonlopuksi lapsi- ja koiravahdeiksi. Sekin on kauan sitten sovittu juttu, me lähdetään kahden kesken lomalle.

:hug: kaikille joilla yöt on heevettiä. Toivotaan että paranisi pikaisesti!
Meillä yöt edelleen tosi hyviä.

Me taidetaan tänään mennä asukaspuistoon kattomaan poneja. Ja mietin josko menis illemmalla kuuntelemaan Tohtori Orffia ja herra mikä-lietä.. Onko kokemuksia millainen on tuo?

 
Mä kyllä mielelläni antaisin pojan hoitoon yöksi, jos vain olisi paikka mihin antaa. Meillä isovanhemmat ovat (muka) niin kiinni töissään ja harrastuksissaan, etteivät ole tänne revenneet yökylään :whistle: olen kaksi kertaa pyytänyt äidiltäni apua pojan hoidon suhteen, kun oli muutto menossa, eikä kummallakaan kerralla ole voinut auttaa.. Mä jo päätin, että meidän perhe ei mene sinne päin käymään, jos ei mummi jaksa vaivautua tänne suuntaan poikaa katsomaan. Sama matka se on molempiin suuntiin :kieh:

Meillä on lähiaikoina suunnitelmissa viedä poika miehen äidille hoitoon pariksi tunniksi ja käydä kahdestaan syömässä. Eri kaupungissa siis asuu.
 
Pessi, auch! :hug: Nuo on niin ikäviä juttuja... jos isovanhemmilta ei löydy aikaa ja aidon oloista kiinnostusta lapsenlasta kohtaan :( Ihan fiksu päätös, jospa äitisi havahtuu pian että eipä tässä ole tyttärenpoikaa aikoihin nähty! :hug:
 
Kyllähän se mummi puhelimitse on niin kovin kiinnostunut pojasta. Pari kuukautta kuitenkin jo kulunut kun ollaan viimeksi siellä käyty. Se on pitkä aika tän ikäiselle, oppinut välissä jo konttaamaan ja seisomaan. Noh, ens kerralla juoksee varmaan mummia ovelle vastaan.
Mun veljellä on saman ikäinen lapsi, siellä kyllä käydään harva se viikko..... :kieh: (no okei, 60km lyhyempi matka)
 
Jes, soseet tehty ja purkitettu, odottaa jäähtymistä ennen pakkaseen menoa =) Poikakin nukkui sopivasti tunnin, niin sain kaikki suht valmiiksi, tiskit tosin odottaa vielä :whistle:

Tuo on Pessi todella harmillista, kun isovanhemmat eivät ole läsnä :/ Mä oon hammasta purren koittanut sietää appivanhempia täällä, kun ovat ouikeasti kyllä kiinnostuneita, mutta mä en niiden hoitoon uskalla poikaa jättää edes kauppareissun ajaksi :ashamed: Mutta kiva, että kuitenkin ovat pojan elämässä läsnä. Mummu (mun äiti) näkee poikaa ainakin 3 kertaa viikossa, mutta siis ihan vaan kyläillään puolin ja toisin, me miehen kanssa poika hoidetaan =) Äitini kyllä hoitaa varmasti poikaa, jos tarvetta ilmenee ja häneen luottokin pelaa =)

Pitäisköhän sitä koittaa itteään laittaa ihmisen näköiseksi, edelleen tukka sekaisin ja meikittä hääräilen, vaikka taas kello jo reippaasti yli kympin :whistle: :ashamed:
 
Huomenta pikaisesti :wave:

Ensinnäkin Nipsnipsille uutisista :hug: Ja Liinulle (tai Liilii tai Liiiiinikselle) huonosti menneestä yöstä :hug: Toivottavasti unikoulussa on nyt vaan takapakkia :)

Hoitoonjättö: mä oon ollut kerran yötä pois kotoa, kun oltiin työporukan kanssa koulutus- ja virkistyspäivällä Naantalissa. Mies hoiti silloin tyttöä. Kyllä oli kamala ikävä, mutta oli niin ihanaa tulla kotiin :heart: Meillähän ei oikein hoitajia ole täällä pk-seudulla, mutta osilta sen vuoksi ollaan taas kotiseudulla jätetty tyttöä muutamaksi tunniksi aina välillä isovanhemmille, kun ollaan siellä päin ja puuhasteltu jotain (menty syömään tai leffaan). Mummat ja paapat ovat onnessaan ja niin mekin, kun saadaan olla välillä ihan kahdestaan :heart: Ja sitten on taas ihana palata kotiin :heart:

Syömiset meillä näyttää nykyään tältä:
Aamupala: sosetta (1/2 purkkia) ja puuroa (1/2desiä)
Lounas:kasvissosetta
Välipala:hedelmäsosetta
Päivällinen:kasvissosetta
iltapala: puuroa ja hedelmäsosetta.
Lopuksi aina vähän vettä ja maitoa. Herkkuina meillä on mennyt hedelmäsoseet.

Joo, mitähän vielä...En muista..No, palaillaan taas, luultavasti maanantaina, kun nämä viikonloput on perheelle pyhitettyä aikaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Pitäisköhän sitä koittaa itteään laittaa ihmisen näköiseksi, edelleen tukka sekaisin ja meikittä hääräilen, vaikka taas kello jo reippaasti yli kympin :whistle: :ashamed:
Mun pitäis kans suoristaa tukka ja meikata, ois tarkoitus lähteä vähän shoppailemaan pojan kanssa kunhan se herää. Tai nukahtaisi nyt ensin edes, sellainen jollotus kuuluu tuolta. Taitaa jutella soitto-pupulle :heart:
Siirsin jo miehen tililtä mulle vähän mania, ärsyttää kun se on taas melkein koko viikonlopun poissa.
 
:attn: Ja tännekin piti vielä laittaman, että jos jonkun nurkissa pölyttyy Nukkekodin Nelli-lastenkirja, niin tää ostais sen pois :whistle: Se on mun all time favorite :heart: Muistaako joku sitä? :attn:

se kertoo sellaisesta nukkekodin palvelustytöstä, joka lähtee nukkekodista ja tekee kodin kasvihuoneeseen. se on ihana :heart: oon etsinyt sitä aika ajoin, mutta en oo mistään löytänyt :| Minkälaiset kirjat on ollut teidän lemppareita lapsena? :attn: :attn:

Mulla on ollut tosiaan toi Nukkekodin Nelli, Onneli ja Anneli :heart: Pupu tupunat ja Lindgrenin kirjat. Ja TaoTao :heart:
 
Terve.

Mä olen ihan sekasin. ;)

Kp 40/32 ja roskis plussa ei edes mikään haamu. Ja tätä ennen pelkkää negaa.

Eli meidän neiti saa pikkusisaruksen. :D

Syömisistä.

Meidän neiti on jo perhepäivähoidossa. :ashamed:

Mun piti mennä töihi. Ku ei rahat riittäny millään ja suoritan opintojakin samalla pois.

Niin ni neiti syö:
Aamulla puuroa 2dl
lounaaksi lihaa/kalaa/kasviksia/perunaa/kaikki menee.
Välipalaksi hedelmää aika paljon.
sit klo 17-18 hän syö taas kasviksia
ja iltapalaksi 2dl puuroa ja joskus maitoa päälle.

Eli ihan sairaasti se syö. :LOL:

Maitoa ei suostu juomaan joten kaikki ruuat maitopohjaisia. Nyt kun on kipeä olen väkisin tankannut maitoa. Kun siinä on lisättyjä vitamiineja. :heart:

Niisku-Rouva&neiti + Pikkupapu :heart:
 

Yhteistyössä