***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Näet kyllä Ippu tosi paljon vaivaa ton kaukun kanssa. Saa päivänsankari olla onnellinen.

Joo, meidän neiti istuu ja seisoiskin tuettuna, mutta ei tosiaan käänny. No terkkari totes jotenkin näin, että ei se käänny, jos ei oo aivot mukana touhussa (liikerata siis sisäistettynä tms. ) Ei siis mitenkään ilkeesti, vaan ihan ystävällisesti. Tuosta on siis ilmeisesti tulossa yksinkertainen bodari, jolla lihasmassaa riittää, mutta aivot ei oikeen oo mukana... :LOL:
Tääl on kans sit yksinkertanen bodari :LOL: Seisois vaan koko ajan. Eilen pikkusen kokeilin laittaa sohvan reunaa vasten ja kyllähän se siinä nökötti sen hetken. Mutta ei mahalleen mee vaikka mikä olis :p Meijän terkka alko kyseleen että mitä siinä vois olla taustalla ettei käänny.. Kai mie kerran aiheutin kunnon traumat sille ku sanoin että nyt oot mahallas että opit tykkään siitä ja toinen puklas ja sit väsy niskat ja vetäs ne oksennukset nenäänsä :ashamed: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Mitäs viikonloppusuunnitelmia löytyy?
huomenna kuhmoon häihin :D aion pakottaa miehen tansimaan mun kans vaikka en tanssia osaakkaan
Mä en kyllä enää ikinä pakota miestä tanssimaan mun kanssa. Kerran vähän niin kuin pakotin (kun se oli eka tanssittanu liudan sukujuhlien tätejä, muttei mua) :/ No toi teki jonku ihmeen tangotaivutuksen ja mä rojahdin lattialle. No mies vaan totes siihen, että mitäs sulla on niin painava ruho. (joo ruho, ihan ku jollain teurasnaudalla) :/ :LOL:

Niin ja mulla oli tuolloin elopainoo joku 55 kg. ;)
:eek: toivottavasti et satuttanu ittees sillon. jos minun ukko sanois minun kroppaa ruhoksi niin läpsäsen kyllä poskelle, mulle kroppa on aika arka asia ku ei tod oo sellanen ku haluaisin niin jos se alkaa sitä haukkua niin tietää haukkuneensa :kieh:

pitää tänään lähteä etsimään mekkoon passelia hartiahuivia, jäi "vähä" viimetinkaan ku ukko oli reissussa ja se saa kustantaa mulle sen huivin :D
Joo mökötin kyllä se illan ja oon aina välillä huomauttanu tosta. :/

Mutta ei toi ukko tosiaan enää uskalla mun kroppaa moittia, kun tietää, ettei tää nyt taas oo raskauden jälkeen ollenkaan sellaien kuin haluisin ja tietää, että teen paljon töitä, että pääsisin edes lähelle vanhoja mittoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Näet kyllä Ippu tosi paljon vaivaa ton kaukun kanssa. Saa päivänsankari olla onnellinen.

Joo, meidän neiti istuu ja seisoiskin tuettuna, mutta ei tosiaan käänny. No terkkari totes jotenkin näin, että ei se käänny, jos ei oo aivot mukana touhussa (liikerata siis sisäistettynä tms. ) Ei siis mitenkään ilkeesti, vaan ihan ystävällisesti. Tuosta on siis ilmeisesti tulossa yksinkertainen bodari, jolla lihasmassaa riittää, mutta aivot ei oikeen oo mukana... :LOL:
Tääl on kans sit yksinkertanen bodari :LOL: Seisois vaan koko ajan. Eilen pikkusen kokeilin laittaa sohvan reunaa vasten ja kyllähän se siinä nökötti sen hetken. Mutta ei mahalleen mee vaikka mikä olis :p Meijän terkka alko kyseleen että mitä siinä vois olla taustalla ettei käänny.. Kai mie kerran aiheutin kunnon traumat sille ku sanoin että nyt oot mahallas että opit tykkään siitä ja toinen puklas ja sit väsy niskat ja vetäs ne oksennukset nenäänsä :ashamed: :D
Ihanaa saada kohtalontoveri. Noi on kyllä ihmeellisiä noi tarkkareiden kysymykset joskus. |O :/ Hemmetistäkö mä tiedän, miks ei neiti käänny! Se kait se alan ammattilainen on, jonka pitäis tollaiset tietää.... ARRGGHH!

Mutta joo veljensäkin käänty 7 kk vanhana ja ihan sujuvasti tuo nyt liikkuu. B)
 
meillä kans kalle on pirun energinen että minä oon pulassa kunhan oppii konttaamaan ja sitten varsinki ku kävele, siis jos tuo vauhti sinne asti säilyy :eek: oon naureskellu kavereille että kunhan saa jalat alle niin valjaisiin se on laitettava ja johonki tolppaan kiinni niin pysyy aisoissa :LOL: ( kuulostipa paljo karummalta näin tekstiversiona :ashamed: )
 
:wave: ,

tuli muutes kans mieleen tosta luonteesta et mun äiti oli sitä mieltä että meidän neiti on just niinkos minä vilkas ja äänekäs joten noloihin tilanteisiin vielä hänen kanssaan joudutaan, ihan niinkos munkin kanssa aikonaan :whistle: kun taas serkkunsa on ihan niinkos oma äitinsä, eli mun sisko, pohdiskelevainen ja rauhallisempi selkeesti :)

Alotettettiin sitten aamu kaurapuurolla ja saldona 5 puklut tunnin sisällä, että ei taija olla meijän juttu tuo kaura :/

Sunnuntaina lähtään lintsille, saadaan olla ilmaseks klo 10-13, ihan mukavaa, neidin kummit lähtee mukaan :)
 
Olen seuraillut tätä palstaa raskausajoilta asti (la 7.2,poika syntyi 9.2)mutta en ole vain saanut kirjauduttua (todella raskas homma,huh,huh..). Nyt mieltäni askarruttaa kysymys johon ajattelin kysyä teiltä "kohtalotovereilta" apua. Onko teidän joukossa äityleitä joilla vakituinen työ mutta aijotte jäädä hoitovapaalle?Miten pidätte kertyneet vuosilomat?Heti vanhempainvapaan perään?
 
Tervehdys!
Meillä käännyttiin vasta 6.5kk iässä uudestaan (sillon kerranhan Valle kääntyi, sen jälkeen piti taukoa). Meillä nlassa on aivan superloistava täti, joka aina kehuu poikaa ja on iloinen. Hänelle kerran valitin kun ei kääntynyt vielä, ja totesi vain, että normaalitkaan lapset eivät välttämättä käänny kun 6kk paremmalla puolella (ja Valle siis vähän keskonen+noi alkuhankaluudet). Eli ei mitään hätiä.
Istua hän ei vielä osaa, paitsi jos tukee kovasti joka puolelta. Muuten huojuu ympäriinsä, en tiedä johtuuko se osaamattomuudesta, vai siitä kun poika touhottaa niin kovasti. Ja ikää siis maanantaina 7kk.

Luonteenpiirteistä; Valle on hirmu ilonen. Siis oikeen todella, monet on ihmetelleet, että harvoin noin ilosta näkee. Myös päättäväisyyttä löytyy, koska sit kun tulee tylsää/ikävää/ihanmitävaan ni ääntä kyllä lähtee. Kauheen vilkas lapsi, koko ajan pitää olla jotain virikettä. Ei oikein viihdy esimerkiks yksin missään, vaikka ois lelujakin; niihin kyllästyy nopeaan usein.

Viikonloppusuunnitelmia; mies on juhlaviikoilla jotain roudaamassa/pystyttelemässä, joten minä olen kotona. En oo sen tarkemmin suunnitellut.. Tänään ainoa miehen vapaapäivä, ja minä taas olen lähdössä just tässä pikkuhiljaa töihin.

Meilläkään ei muuten aluks viihdytty yhtään vatsallaan, menin sitten itse vatsalleen pitämään Vallelle seuraa ja tosi pieniä hetkiä aluks pidin häntä niin. Nyt tykkää jo, pyörii ympäri ja peruuttaa etcetc. :)
Jalkoihinsa varaa täälläkin, jo 2kk sitten nlan joku sijainen ihmetteli, että kuinka se nyt näin hyvin... :D Ja konttausasentoon on noussut (vahingossa?) sängyllä muutamia kertoja, kovalla alustalla ei tietoakaan.
 
Joo oon hoitovapaalle jäävä vakityön omaava äityli, mutta ope ja opejen lomathan on ihan kummia. Hoitovapaa jatkuu siis kesälomien alkuun asti ja sitte kesäloman alussa 2009 niin sanotusti palaan töihin (ja saan kodinhoitotuen ja palkan). Tänä kesänä sain vanhempainrahaa ja palkkaa samaan aikaan. Elokuussa 2009 voin sitte halutessani jatkaa hoitovapaata. Joten ei tainnu tästä olla paljon apuja.
 
Käväisin kerhossa...
Joo, kyllä toi kakku on teettäny ehkä vähän enemmän työtä kuin oisin arvannu.. toisaalta tuo oli kyllä ihan oma moka vaan.
Sanokaas paljon minä ilkeän ottaa hintaa siitä? 15e? 20e?
 
Viddu mikä aamu |O Mä muistin että kirppis aukeais ysiltä joten istuttiin sit autossa yli puoli tuntia.. Ihan turhaan, tavaraa on kyl menny mutta toista viikkoa ei saa enää varattua ku se on ihan täynnä koko kirppis. Eli huomenna mun pitää hakea kaikki tavarat veke yksin tytön kaa |O
Ja meinasin tussauttaa paria autoa parkkiksella ku yksi uuvelo paku-kuski ei voinu siirtää kotteroaan. Sit lykkäsi tyttö karjumaan jota jatkuikin vielä kotona yli puoli tuntia.
Niin ja tähän vielä lisättiin pesutuvassa käynti (jonka peruttamista harkitsin tosissani mutta lakanat on pestävä ). Nyt toi sippasi toi muksu.
Sillä muuten valuu räkä, saan ne ihan paperilla putsattua. Mitenhän jos sillä on flunssa?hoito-ohjeita?
Meillä on vielä tänään, kaiken lisäksi, minilattari-tunti. Hirvittää jo ajatuskin jos toi huutaa ihan koko ajan. Aattelin vielä mennä sinne bussilla...

Niin, aiemmin ku oli puhetta päikkäreistä niin nyt tuli todistettua että meillä menee näin hyvät päiväunet=huonot yöunet. Eilen nukkui yhdet tosi pitkät (1½h) ja parit puolen tunnin; yö oli sit levoton.

Luonteenpiirteistä: tyttö on paljon mun oloinen eli kärsimätön (kaikki pitää tapahtua heti), voin jo kuvitella että vähän isompana on äkkipikainenkin.. Koko ajan pitäis tehdä jotain. Toisaalta joskus on nähtävissä isältä perittyä rauhallisuuttakin.

Niin joo, siitä rintatulehduksesta vielä; mulla oli se kauan ennen raskautta, mä sain siihen antibiootteja ja sit kirurgi poisti pariin otteeseen neulalla märät pois. Se tulehdussärky oli kammottava :(

 
Me ollaan herätty tänään 5:45 ja poika on nukkunut vain 25min päikkäreitä tähän mennessä, joten meiniki on sen mukaista :headwall: |O Ei tuo poju tiedä itsekään, että itkeekö vai nauraako, ihan hirmunen yliväsynyt hepuli :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassu08:
Olen seuraillut tätä palstaa raskausajoilta asti (la 7.2,poika syntyi 9.2)mutta en ole vain saanut kirjauduttua (todella raskas homma,huh,huh..). Nyt mieltäni askarruttaa kysymys johon ajattelin kysyä teiltä "kohtalotovereilta" apua. Onko teidän joukossa äityleitä joilla vakituinen työ mutta aijotte jäädä hoitovapaalle?Miten pidätte kertyneet vuosilomat?Heti vanhempainvapaan perään?
Tervetuloa :wave: meillä samana päivänä syntynyt neiti =)
Mie jään hoitovapaalle, luultavasti olen sinne 3v asti, mutta alustavasti nyt sanoin olevani pois ensi vuoden syyskuuhun, jatkan sitten hoitovapaata vielä, jos sille tuntuu =)
Lomista ei ollut mitään puhetta TA:n kanssa, mutta ajattelin säästää niitä sitten sinne, kun palailen takas töihin, muutenhan ei olis vissiinkään kokonaista kesälomaa ehtiny kertyä seuraavaan kesään :whistle: Eli tämän 2008 vuoden kesäloman pitäisin 2011 kesällä =)
 
kassu mulla ois tarkotus olla hoitovapaalla muutama kuukausi, sit periaatteessa palaan töihin mut oon sen ekan kuukauden viime kesän lomilla. Ja nyt tän äippäloman aikana kertyneitä lomia (ei ihan täydet) pidän sitten ens kesänä. Jotenkin tolleen se pitäis mennä :whistle:

Neidillä oli tänään hammaslääkäri, hyvin on pesty eikä oikomishoidontarvetta ole =) Pinnottavat vaan noi vikat hampaat.

Meillä poika kans vaan seisois, hyvin varaa jaloilleen. Kääntyy vatsalleen muttei selälleen eikä ryömi eikä peruuttele, lähtee varmaan suoraan juoksemaan :LOL:
 
Kiitos tuhannesti kaikille neuvojille ja mukana eläjille! Mä olen aina kipeänä niin herkkis että nyyhkin vaan teidän viesteille :snotty:

Kyllä se rintatulehdus iski, yöllä oli kuumetta yli 39 enkä saanut nukuttua juuri lainkaan kun oli niin tuskaisa olo. Mutta kaalinlehdistä oli apua ja aamulla oli jo vähän parempi olo, kuume pysyy aisoissa särkylääkkeillä eikä onneksi huimaa pahasti. Pystyn siis ihan hyvin lapset hoitamaan, vaikka olo onkin muuten kuin jyrän alle jäänyt. Onneksi lääkäri suostui puhelinsoiton perusteella määräämään antibiootin, en kyllä tiedä millä voimilla olisin pakannut muksut autoon ja ajanut terveyskeskukseen.

Rennosti olen yrittänyt ottaa, sikäli kuin mahdollista... ihan epätodellinen päivä ollut tämän sairastelun keskellä; meille tuli hiiri sisälle |O :eek: :x ja sitä metsästin puoli aamua, ja äsken tyttö tinttasi mun silmälaseista linssin irti. Onneksi löytyi vanhat lasit, olen nimittäin ilman laseja sokea kuin lepakko.

Nyt vähän syömään jotain ja sohvalle lepuuttamaan... kiitos vielä teille, olette ihania! :heart:
 
Voi Hissukka, miksi kaikki tapahtuukin aina yhtä aikaa!! Rintatulehdus, hiiri, ja silmälasit! :hug: Hali, lepäile ja pärjäile! :heart:

Juu ja kaikki muuten oikeasti sattuu aina yhtä aikaa! Mulla on tänään varsinainen leivontapäivä: ensin tuo em. ja paljon puhuttu kakku, sit huomisiin polttareihin jälkkäriksi suklaamousse, ja samaisiin juhliin kahvin kaveriksi yksinkertainen marjapiirakka.

Ja edelleen... hetki sitten meiltä hajos jääkaappi. Ja nyt sitte digiboxi. Ja arvaatteko kuinka monta monentuista tomi traktoria ja puuha peteä ja tuomas veturia siellä oli tallennettuna, ja kuinka poika ei tokikaan tajua että niitä ei saa enää näkymään. "Minne ne tuomas veturit on menny?"
 
Jaiks, tuo on yksi mun painajaisista että rillit hajoaisivat :headwall: Olen ihan sokea ilman. Niin voi hyvinkin käydä vielä joku päivä, aika monta kertaa olen jo saanut käydä sankoja oikomassa. Muovisangat vielä, niin vääntyy helpommin. Nyt mä menenkin heti kohta kaivamaan vanhat lasit jostain kolosta esille :xmas:

Poika maisteli ekaa kertaa tuoretta muussattua banaania. Hyvät ilmeet, ei oikein uponnut :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Jahve kuinkakohan hiljainen sä tänään ooot....tuliko yöunta iha 5 tuntii... :headwall: ...Toivotaan että tänään on yöllä hiljaista kuin huopatossutehtaassa :hug: .
Mie tuijotan tässä vaan tätä ruutua ja ootan et tuleeko uutta jutua vai ei :headwall: :headwall: :LOL:
No, tänään kyl meinasin, et jos en vaikka tulis illalla koneelle ollenkaa...mut mut :LOL: :LOL: Saas nähä :p
 
Mulla pitäisi kuuleman mukaan olla lepoyö edessä. Meinaan viettää ensi yön vierashuoneessa korvatulppien kanssa. Mies lupasi hoitaa yöheilumiset. Kauhulla kyllä odotan minkälainen huuto sieltä taas raikaa kun isi julkeaa tulla prinssiä ruokkimaan :/ Pakko saada nukuttua pidempi unipätkä, nyt menty ainakin viikko jo max 2h siivuissa.
 

Yhteistyössä