***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Civindal, kuis teillä pyörät on puhki? :(

Jee, sain vihdoin aikaiseksi kokeiltua kantopussia =) Arvoin tuossa että vienkö kirpparille myyntiin vai pidetäänkö se. Pidetään kyllä, ihan helpolta vaikutti käyttö ja poitsukin tykkäsi siinä kyhjöttää. Kyllä kai äitin tissiposki tykkää, kun saa vaan mahdollisimman likellä nuhjuta :heart: Harmi kun ei ole tullut käyttöön aikaisemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Liinamari
Toi on kyllä niin tuttua Jepsu :kieh: Aina sitä piiristä löytyy joku, jonka pillin mukaan pitäis mennä. Mä en jaksa välittää. Mä onnistun kyllä sumplimaan itseni sovituksi ajankohdaksi paikan päälle ja pystyn siis sopimaan tarkkojakin aikoja tapaamisille ja silti noudattamaan pojan rytmiä pääsääntöisesti. En mä ainakaan halua olla kahlittuna kotiin kellon ympäri vain toteuttaakseni minuutilleen kaiken samalla tavalla joka päivä :kieh: Ei meillä maailma järky pahasti, vaikka joskus poika herää siirrettäessä esim. autoon tai jos ruokailu tapahtuukin muualla kuin kotona :whistle:
Juuri näin! Hyvin osasit kirjottaa sen mitä mäkin ajattelen =)
 
Voi ei, paranemisia rintatulehduksesta kärsiville :(
Varmasti tosi tuskaista. Muistan miten saakelin kipeää teki silloin se maidon nousu ja tissien pingotus, ennen kuin maitoa alkoi herumaan. Ei varmaan ollut silloin tulehdus kaukana. Itkin ja haudoin ja puristelin eikä tippaakaan tullut aluksi ulos :eek:
 
Kirjoitin eilen pitkän viestin tänne, mutta katosi bittiavaruuteen, kun lähetin eli yhteys katkesi niin kuin välillä näillä sivuistoilla käy. Taustailen ja luen enimmäkseen mielenkiinnolla, mutta kirjoittaminen vähentyy kyllä nyt, kun työt ovat alkaneet....

Mekin olimme koko perheen voimin Babybiossa tänään, Mitja, minä ja Mitjan isi. Mamma Miaa kävimme katsomassa ja minusta elokuva oli järkyttävän huono, vaikka onkin valtava menestys. Minua ihmetytti hyvien näyttelijöiden mukanaolo, mutta money, money, money....Hyväntuuliseksi tulimme kuitenkin ilmapiiristä ja vauvoja tarkkailin enemmän kuin elokuvaa! Aivan mielettömän upea idea! Lahjapussi lehtineenkin on jo lippujen arvoinen! Mitja tarkkaili innostuneena elokuvaa ja muita vauvoja. Lähdimme elokuvan jälkeen vielä pitkälle kävelylle ja kiersimme Hietaniemen hautausmaata ja meren rantoja.

Millaisia luonteenpiirteitä olette havannoineet helmivauvoissa?

Mitja on todella rauhallinen pieni poika ainakin vielä, huomattavasti rauhallisempi kuin isot sisaruksensa. Hän jaksaa hypistellä ja tarkkailla todella kauan yhtä lelua keskittyneen oloisena, pieni tutkija. Liikkumaan ei ole kiirettä eikä istuminen suju vielä ollenkaan. Mitja sai nimijuhlissaan "jazzmiehiltä" lahjaksi tarkan tähtikartan syntymäajan ja paikan perusteella ja sitä juuri tutkailin eilen. Mitjan vauvavaiheet tulee dokumentoitua tarkasti, täytän kolmea (!) vauvakirjaa....ja kuvakirjoja teen valokuvista. Jostain syystä on paljon mielessä ollut vuoden takainen raskausangsti ja edelleen olen joka päivä niin ylionnellinen Mitjasta...

Huonon äitiolon minulle aiheuttaa varmaankin työssäkäynti ja siihen liittyvät moraaliset kannanotot, mutta en ole enää liian herkkänahkainen asian suhteen. Mitjalla on aivan mielettömän ihana isä ja hyvissä käsissä poika on ja samalla suhde on tasa-arvoinen kaikin tavoin. Vähän olen kateellinen miehelle kotonaolosta....

Mitja tuli juuri isin kanssa ulkoa ja tytär samoin, joten lopettelen...ei mitään ihmeellistä kirjoitettavaakaan.....eilen kyllä harmitti megapituisen viestin häviäminen....
 
Kiitokset sympatioista =) hävettänyt niin tuo mun avautuminen.Yritän iloita heidän kanssaan ilman katkeruutta ,en halua käyttäytyä yhtä huonosti kuin he ja onhan minulla oma ihana poika josta olen todella onnellinen :heart:

Hissukalle :hug: varmaan kauhea tuo rintatulehdus.Parantavia ajatuksia täältä

Jepsulle :hug: ei pitkä imetys täydellistä äitiä tee.Mammaköörit voi olla tosi vaikeita joskus kun on niin monenlaista persoonaa menossa mukana.

Ieva
no voi hurja :D sait sitten kunnon stalkkerin,eka ajattelin et yrittikö peräti iskeä sua ;)

Kyllä mäkin yritän rohkeasti joku kerta sinne babybioon kun olen kuullut tänään niin positiivisia juttuja siitä.Seuraava olis 28.8 mut perkkule ollaan just silloin neuvolassa,mut seuraavaan menen vaikka mikä olis =)
 
Hissukka, voi sinua :hug:
Tuo lämmönnousu ei valitettavasti lupaa hyvää :( Pelkkä tukos harvoin nostaa kuumetta. Jos olosi ei ole huomiseen aamuun mennessä parantunut, neuvoisin sinua menemään lääkäriin, jotta saat mahdollisesti tarvitsemasi kuurin. Mikäli sen saat, niin voit ainakin yrittää estää vauvan vatsavaivoja antamalla hänelle maitohappobakteereja, ja tokihan voit ottaa niitä myös itse.
Kaalinlehdet tekevät hyvää kuumottaville ja turvonneen tuntuisille rinnoille. Muuna "omahoitona" pitää muistaa juoda paljon ja imettää imettää ja imettää tai vaihtoehtoisesti lypsää, vaikka mitä todennäköisemmin se sattuu ihan järkyttävän paljon. (Kuulostan tooooosi kannustavalta :ashamed: ). Ja OTA särkylääkettä, mieluiten ibuprofeenia, mutta jos se ei sinulle sovi, niin sitten tietty parasetamolia. Ibuprofeenihan on tulehduskipulääke, se ei tietenkään tapa bakteereja, mutta auttaa laskemaan kudoksessa olevaa turvotusta. Jos ibu sulle käy, niin ota vuorokaudessa 3-4x600mg (jos sulla on 400mg tabletteja kotona, niin otat siis 1,5 tablettia). Eli tabletti n. 6-8h välein.
Ja muista levätä!!! Jätä KAIKKI minkä voit jättää tekemättä.
Itse kun olin eilisen "yksin" (esikoinen koulussa, kakkonen mun ja Tillin lisäksi kotona), niin yritin helpottaa vauvan hoitoa mm. niin, että siirsin patjan itselleni lattialle ja Tillin lelut&peiton + vaippoja siihen lähelle, niin oli helpompaa auttaa toista, ku välttämättä tarvinnut aina nousta ylös :ashamed: ;) :whistle:
Nyt lepoa ja paljon parantavia tuulia sinne :hug:

-b-
 
Jep, hei taas, kävin välillä tekee kittylle silmät ja viikset, huomenna sitte eessä ite kakun väsäys. Tai pohjan tein toki jo tänään, haastavin osuus edessä huomenna! Varsinkin kun en vieläkään oo saanu päätettyä että teenkö miten sijoitan värit punainen ja valkoinen pursotuksiin.. tuleeko kakun pinnasta valkoinen vai punainen, entä reunat... Yö aikaa miettiä!! :/
 
kenzie aurinkoinen, sopeutuva, äänekäs ( :LOL: tuleva oopperalaulaja...), eläväinen, keskittyy näpertämään jotain lelua jos oikeesti kiinnostaa. Noi tuli nyt äkkiseltään mieleen.

babygirl aivan ihanasti annat neuvoja, voi kun itse pystyisi samaan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kenzie64:
Millaisia luonteenpiirteitä olette havannoineet helmivauvoissa?
Neiti on ensinnäkin iloinen hymytyttö, jos kaikki tarpeet on tyydytetty.
Utelias, ja tavattoman herkkä. Siis jos esim. tulee pipi, niin sitä itketään ensin kunnolla hetki, ja sitten nyyhkitään perusteellisesti neitimäiseen tapaan, että voi minua poooooloista, kun minua on looooukattu... :'(
Aktiivinen myös, harvassa on hetket kun pysyy aloillaan. Ehkä hivenen kärsimätön..? Asioiden pitää todella tapahtua heti, jos jokin ei ole mallillaan. Sen ruoan on oltava NYT, eikä vasta viiden minuutin päästä. Se kakka on otettava pois NYT, eikä vasta sitten kun...
Sellainen pakkaus! :heart:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
babygirl aivan ihanasti annat neuvoja, voi kun itse pystyisi samaan :ashamed:
Peesaan, ihastelin myös!! =)
Mitä sinä babygirl muuten itse sairastit kun sanoit nostaneesi patjan lattialle itsellesi..? Olet ehkä kertonut mutta minulta on mennyt ohi.. :ashamed: :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Rintatulehdusta puskee
Saunaan rintoja lämmittämään ja lämpimässä suihkussa/lämpimässä saunassa itse voit niitä kevyesti hieroa siitä mistä on kipeät ja näiden jälkeen imetystä, imetystä ja imetystä. Tää mulla auttanut... :wave:

*muoks. Jep jep...en lukenut loppuun...myös muutkin näköjään antaneet vastaavanlaisia vinkkejä.. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Lisään vielä: malttaa odottaa, kaveri jolla selvät sävelet (kun syödään niin syödään, kun mennään nukkumaan niin sillon nukutaan...), ei itke turhista, uskomaton poika.....
=) just meidän vesselin vastakohta. Tää ei malttaisi odottaa mitään, kaukalossa kannettaessakin sätkyttelee jalkojaan "juoksee", luulee kai pääsevänsä nopeammin perille :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Lisään vielä: malttaa odottaa, kaveri jolla selvät sävelet (kun syödään niin syödään, kun mennään nukkumaan niin sillon nukutaan...), ei itke turhista, uskomaton poika.....
...kuulostaa aivan meidän pojalta :D ...lisään vielä tähän että poju tosi hymyileväinen... :heart:
 
Ippu; tuon samaisen, pahaisen rintatulehduksenhan minä sain :( ( alkoi tiistaina )
ja nyt olo on jo onneksi huomattavasti parempi :)

Vinja, kiva " kuulla" että ohjeet tuli annettua sinusta ihanasti (työminä pääsi puskemaan läpi :D )

-apoteekin täti-
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Jaahans nyt se ieva sit läks :eek: , ehkäpä mäkin vetäydyn sänkypuuhiin ;) . Aamulla ois neuvolaa ja ittellä verikoe |O

( joutuko muut käyä verikokeessa kun synnytyksestä puoli vuotta, siis semmoset jolla oli sokerit koholla :wave: )

, hyviä unia!


joutuu. eli mullakin edessä... sokeritesti siis
 
Babygirl, onneksi voit jo paremmin!
Mitenkähän se muuten tuo rintatulehdus.. kun siitä paljon varoitellaan, että ei saa rintoja palelluttaa.. kyllähän minäkin olen talvella varonut hyvinkin, mutta onhan sitä nyt kesällä ollut vähemmissä vaatteissa, eikä keli kuitenkaan aina niin lämmin.. Onko se loppupeleissä mitenkään riippuvainen rintojen paleltumisesta?

Mutt nyt, hyvät yöt mammat, tämä lähtee unten maille! :wave:
Kivoja työ ootta kaikki! =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Lisään vielä: malttaa odottaa, kaveri jolla selvät sävelet (kun syödään niin syödään, kun mennään nukkumaan niin sillon nukutaan...), ei itke turhista, uskomaton poika.....
...kuulostaa aivan meidän pojalta :D ...lisään vielä tähän että poju tosi hymyileväinen... :heart:
Toi hymyileväinen taiskin tulla jo tossa edellisessä viestissä, meillä siis samanlaiset pojut :D Ei tarvi kun vilkaista sinne päin niin on hymy korvissa :heart: Ja väsyneenä kun vie sänkyyn niin ekana tulee iso hymy ja sit käy nukkumaan :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Lisään vielä: malttaa odottaa, kaveri jolla selvät sävelet (kun syödään niin syödään, kun mennään nukkumaan niin sillon nukutaan...), ei itke turhista, uskomaton poika.....
...kuulostaa aivan meidän pojalta :D ...lisään vielä tähän että poju tosi hymyileväinen... :heart:
Toi hymyileväinen taiskin tulla jo tossa edellisessä viestissä, meillä siis samanlaiset pojut :D Ei tarvi kun vilkaista sinne päin niin on hymy korvissa :heart: Ja väsyneenä kun vie sänkyyn niin ekana tulee iso hymy ja sit käy nukkumaan :heart: :heart:
Aivan kuin meidän poika :D :heart: ! Tosi tyytyväinen perusluonne.
 

Yhteistyössä