***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

:headwall: :headwall: :headwall: Meillä on vaunuista kummatkin eturenkaat puhki. :kieh: :kieh: Ei voi käydä oikein kävelyllä tai missään, raivostuttavaa. Muutenkin Vallella on tänään taasen sellainen päivä, ettei mikään oikein oo hyvä, paitsi sylissä ja että meikäläinen kävelee ympäri. Huooh. Onneks ukko tulee töistä puol 8 aikaan niin lähden lenkille, ulos, jee! :)

Vanamolle :hug:

Täällä alkaa elämä voittaa. Kuten Meillevauva jo sanoikin, niin rintatulehdus on kyl hel..tillinen tauti :eek: Se kuulostaa jotenkin niiiiiiin mitättömältä, mut oikeesti ei sitä oo.

Mäkin olisin niin halunnut sinne Babybioon Tampereelle, mutta en vielä tänään "uskaltanut" lähteä, ku olo ei kuiteskaan ole ihan normi vielä :/

Sen sijaan olen surffaillut netissä ja pitkästä aikaa selailin Elloksenkin sivuja. Mä yllätyin tosi positiivisesti! Siellä oli paljon (ainakin tyttöille) kivoja&erilaisia neuletakkeja sekä muuta nättiä vaatetta.Lisäksi sekä vauvoille että isommillekin lapsille nättejä lakanoita ja tosi kivoja kenkiä!! Eivät ehkä olleet ihan halvimmasta päästä, mutta kivoja muuten.
vink vink :saint:

-b- & Tilli 6kk 6pv

ieva:
Oltiin tänään Sellossa turisteilemassa. Tarttuihan sieltä jotain kivaa tytölle, mutta mekkoihin ja bodeihin en sortunut. Löysin Vipanat -liikkeestä kivan mitan, johon saa pituuden viereen valokuvan. Huom! Ko. liikkeessä oli myös niitä puisia kirjaimia, mitä piipilläkin on ja Vanamo huomhuom! Kaikki Nanoout oli -50%. Puisia kirjaimia teki kyllä mieli, mutta en sit keksinyt, että mihkä niitä tällä hetkellä laittais. Pitää miettiä niitä sit, kun tytöllä on oma huone. Kirjaimet oli muuten 8 e/kpl.
No jo on olleet hirmu hintaisia nuo kirjaimet :eek:. Me maksettiin Stockalla 4,90e/kpl ja jossain kuussa ne oli kanta-asiakastarjouksessa 3,90e/kpl (tietty just heti sen jälkeen, ku me oltiin ne jo ostettu :kieh: )

Muoks. tai nyt rupesin muisteleen, et oliko ne normihintasena sittenki 5,90e ja kantiksessa 4,90e... No, väliäkö tuolla, mut reilusti halvempia anyway.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
ieva:
Kirjaimet oli muuten 8 e/kpl.
No jo on olleet hirmu hintaisia nuo kirjaimet :eek:. Me maksettiin Stockalla 4,90e/kpl ja jossain kuussa ne oli kanta-asiakastarjouksessa 3,90e/kpl (tietty just heti sen jälkeen, ku me oltiin ne jo ostettu :kieh: )
Mie tein ite niin tuli maksamaan 2?/kpl :) Ostin kirjaimet Sinooperista ja maalia ja puukuvioita Tiimarista. Tosi söötit tuli, vaikka itse sanonkin =) Kerhoon laitoin sillon kuvan niistä Artun huoneen ovessa.
Halvimmillaan löysin netistä 2,5?/kpl.

Pitäs pyyhkiä pölyjä, mutta ei yhtään huvittais |O

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
No voi pärse.. Pitkät tarinat kirjottelin ja sitte iski valkosta ruutua :headwall:

Mutta yritetään muistella mitä ehin kirjottaa...

Ainaki sen että täällä on pari päivää saatu repiä hiuksia päästä ku poika taas tottu että koko ajan oli joku hyysäämässä ja kantelemassa ympäriinsä.. Kuvittelee että sama meno jatkuu vieläkin :whistle: Kamala huuto ja yskiminen koko ajan täällä.. Meillä yskitään aina kun alkaa hermostuttaa :D
Mäkin taas pääsin koneelle, kun lupasin miehelle olla eilisen illan poissa. Pitkään ihmettelin, että mitä tää valkoinen sivu on! :headwall: :headwall:

Meilläkään ei neiti enää olis ollenkaan lattialla, kun lomalla sai kölliä iskän sylissä. Harkitsin jo, josko ostaisin Ikeasta sellaisen vauvan jumppamaton. Varmaan turhake, mutta kun tota neitiä olis kai hyvä pidellä lattialla, niin ehkä se kääntyis ennen kuin vuoden täyttää. ;)
Meillä olis ylimääräisenä se Ikean jumppamatto :attn: Jäbä kun ei enää pysy sen päällä.
Juu meil on kans jumppamattoa sun muuta ollu täällä mutta tuntuu että nää ekat päivät on aina vaan sitä että jätkä kuvittelee että heti on taas joku pitämässä hälle seuraa.. Vessaan ku menee niin alkaa ärsyttävä vinkuminen.. Siis ei itke eikä mitää muuta ku vinkuu vaan ku hänet on jätetty yksin. Vaikka ois miten leluja lähellä :p

Oli kyllä kiva kokemus tuo Babybio :) Meil on ollu oikea hulinapäivä kun ollaa oltu liikenteessä koko päivän. Ihan bussillaki matkustettiin :D Leffaki oli mun mielestä hyvä. Poikaki viihty hyvin vaikka olikin hereillä puolet leffasta.

Babybiossa käyty ja tykkäsin hirveesti leffasta :D Just miun mieleen. Ja poju oli oikein reippaasti, lopussa vähän kitisytti, mössötti sylissä vähän aikaa ja taas istuttiin nätisti ihan loppuun saakka :) Kävin kaverin kanssa ja sain senkin pussukan
:xmas:

Just käytiin tuossa leikkipuistossa siskon lasten kanssa ja poju nukahti reppuun ja nukkuu nyt tuolla iltauniaan, neljänsiä tälle päivälle =)

Saanukka ja J 5kk ja 11pv

Mun on nyt pakko purkaa itseäni ja kuinka inhottavia ajatuksia mulla on... saatiin tänään tietää et pojan tuleva serkku on tyttö,hyvä niin sitä olivatkin toivoneet ja niin myös anoppi ja puolen sukua kun on niin poikavoittoista,mutta....nyt nolottaa.. silloin kun mä olin raskaana vihdoin ja tosi onnellinen siitä mun piti olla ihan hissukseen kun tämä tytönsaaja ei ollut raskaana tai kun sen avokki ei silloin vielä halunnut lasta ja toinen halusi.Neiti aina mut tavatessaa oli kuin paskaa syönyt.Nyt sitten pitäis suurinpiirtein ilotulitus järjestää hänen kunniakseen ja kaikki vaan vouhottaa,joo tiedän lapsellinen kateus nostaa päätään :ashamed: no tässä on paljon muutakin taustalla tyyliin heille kaikki ja muut vaietkoon seurakunnassa.Sori vuodatus,inhottava olen :'(

Sitten kivempia asioita sain matkikset myytyä :D ja nyt uusia katselemaan

meikkis on ihan järkyttyny tuon meidän pikku miehen syömisistä...esmi. mies oli syöttäny sille 2dl velliä ja purkillisen mangoa. poika nukkui vartin verran ja mies kokeili lisää ruokaa...oli syönyt kasvimaan satoa purkin ja puolikkaan hedelmä purkin...noh minä tulin töistä ja edellisestä ruokailusta oli n. tunti niin pikkumies nykäsi melkein 2dl tetrallisen puuroa. (hedelmäinenpuuro)huh huh.. pakko kai sitä on syöttää jos toisella nälkä.

Nipsuli oli kyselly sokeritesteihin tarviiko mennä? kyllä , kun poika tulee 8kk. näköjään tuokin vaihtelee...ja meillä otetaan ihan se sokerirasitus :x

Jahve ja Vanamo oli ainakin :hug: tarpeessa! :hug: :hug: :hug: muillekin niitä tarvitseville.

huomattiin et tos meidän viereisellä tontilla kävi kattojia kun se on vielä vapaa...saapa nähä saahaanko naapuri.. ei ois niin väliä kyllä :whistle:

liinamarimä tiedän tunteen... :hug:

minäkin nyt avaudun kun ärsyttää niin vietävästi kun meillä on se mammakööri niin tuntuu et yhen mamman pillin ja lasten nukkumaaikojen mukaan pitäs elää. prkl kun joskus kehtais sanoa et hei haloo tääl on muitakin. ja voi kauhea kun olen huono äiti kun tätäkään lasta en oo imettäny pitkään :( :ashamed: :snotty: |O
kiitos ja anteeks urputukseni :snotty:

nyt meen kattoon jos tuota ukkoa sais lämmiteltyä :p :p :p ....hmmm...heh...

Jepsu *aivan iltavillissään :LOL: *

Rintatulehdusta puskee, voi *****. :kieh: Olo on kuin puusta pudonnut ja kuume nousussa. Eniten huolestuttaa tämä huimaus, miten mä muka poikaa nostelen täällä huomisen kun hädin tuskin pysyn pystyssä? :'(

Jos on hyviä vinkkejä niin otan kiitollisena vastaan. Miehen lähetin äsken kaalia ostamaan.

liinamari ymmärrän kyllä. Itse vaikka raskaaksi tuleminen ei ollut helppoa niin silti silloinkin iloitsin toisten raskauksista ja halusin asioista puhua. Toki olemme erilaisia, ja varmaan meillä helpotti se että yksi onnistunut raskaus oli takana. No joo, mutta siis ymmärrän kyllä että sua harmittaa tuommonen :hug:

jepsu joskus samoja fiiliksiä noiden "täydellisten äitipiiriäitien kanssa"... Ja että meinaan mennä vielä töihin ens keväänä, paha minä :kieh:

En nyt jaksa muuta kirjottaa :ashamed:

Hissukalle ekanakin :hug: ja paranemisia! Nyt äkkiä petiin sieltä koneelta roikkumasta ;) , ja voisko se huominen mennä buranan voimin..? Toivottavasti! Kaalit liiveihin, lääkettä nassuun ja unten maille! :hug: =)

Liinamari, no voi kirves! Tommonen eriarvoiseen asemaan asettelu on ihan hanurista! Koitapa sopivaan saumaan napauttaa jotain kuulleesi että tytöt on hankalampia vauvoja ku pojat (ja mistä kuulit, ni multa; meidän sisarusparvessa serkukset on ollu järkejään niin että pojat ku enkeleitä ja helppoja, tytöt vähä haastavampia. Siinä on todistuspohjaa siis tarpeeksi! :LOL: ), että onneksi meille siunaantu tuo poika! No ei vaan, eihän sillä ilkeydellä mitään voita. Mutta ymmärrän kyllä ihan täysin että hatuttaa. Ja syystäkin! :hug: !

Jepsu, noi on hankalia. Ite katon varmaan nyt sieltä toisesta näkövinkkelistä, kun meillä on jossain vaiheessa ollu aika tarkat nukkuma-ajat, ni meidän mammakööri joutu ehkä vähä tanssimaan niiden meidän aikojen mukaan, mutta sit se alkoi kuin luonnostaan mennä niin että tapaaminen on aina puol 10, paikalle tulee ne ketkä siihen ehtii, ja jotka ei ehi ni tuloot myöhemmin. Ja jonka pitää aikaisimmin lähteä nukkumaan ni lähtee, muut voi jäädä jatkamaan tarinointia. Toivottavasti teilläkin löytyy jonkunlainen kompromissi!! :hug: Ja vielä tuo imetys. Pah! Eikös se oo pääasia että lasta jotenkin ruokitaan? Se imetys nyt mikään autuus oo, hyvänen aika!!!

Muoks:
Höh, mäni puurot ja vellit sekaisin! Jepsulle toi imetysjuttu!! Siirrän sen!

Ippu kiitos =) petiin olen tässä menossakin, aloin vaan googlettaa että mikä tähän auttaisi... Meillevauva, Babygirl ja muut rintatulehduksen sairastaneet oletteko selvinneet ilman antibiootteja? Mullahan oli jo yksi tulehdus kun poika oli viikon ikäinen ja silloin sain antibiootit, mutta sektiohaavaan alkoi kanssa tulehdusta puskea samaan aikaan joten se lääkekuuri oli aika selviö. Mutta pisti pojan mahan kipeäksi, joten toivoisin pärjääväni ilman. :(

Kyllä huominen nyt muuten sujuisi viikonloppua odotellessa vähän kehnommallakin ololla, mutta tuo pojan nosteleminen kyllä hirvittää kun huimaa niin paljon. Mutta jos se helpottaisi kun kuume on noussut kunnolla... *toiveajattelua* Mies kysäisee anopilta olisiko huomenna vapaalla että pääsisi auttelemaan, mutta ketään muuta en äkkiseltään tästä lähistöltä keksi joka ei varmasti olisi töissä huomenna. No lähteköön mies vaikka töistä etuajassa jos on pakko...

Hellou :wave:

Mieletön sade ja myräkkä täällä! :eek: Babybiossa käytiin mekin! Hattara viihtyi hyvin; otti 40 minuutin unetkin kesken Abba-pauhun. :D Kiitoksia vaan seurasta myös emmie ja shiva! Ja olipas hauskaa, kun hippa nykäisit hihasta! :D Mä en olis tunnistanut sua! kenzienkin näin vilaukselta, mutta en viitsinyt pomppia sinne, kun olitte niin kaukana. Mentiin yhden työkaverin ja vauvansa kanssa vielä lounaalle siitä ja kotimatkalla poikkesin vielä kaupoilla. Olenkohan jotenkin epäilyttävän näköinen, koska vartija kyttäsi, siis ihan oikeasti seurasi mua vaunuineni koko k-supermarket-reissun ajan! :eek: |O |O Pyöriskelin vielä tarkoituksella sitten vähän pidempään ja katsoin, että peesaako. Ja peesashan se! :kieh: :LOL: :LOL: Sitten kun olin kassalla, vartija puikkelehti ohitseni ja kyttäsi tarkkaan vaunun alakoria ja verkkokassia. :LOL: Tukin ihan tahallani tien, jotta joutui oikein tekemään töitä, jotta sai vatsan vedettyä sisään vaunujen ohi mennessään. :kieh: :kieh: Sanoin asiasta kassalle, ja kassan kanssa päiviteltiin asiaa. :D Taidanpa mennä huomennakin pyörimään sinne, ja jos kytätään taas, niin sanon jotain vartijalle. :D

Nyt taidan lukaista päivän tapahtumat... :wave:

Hissukka, jos mahdollista, niin koita mennä saunaan ja siellä pikkasen hieroa kipeää rintaa lämmössä. Aukeaa ne tukokset paremmin lämmössä. Mä sairastin yhden rintatulehduksen pojan ollessa jotain 2kk. Oli todella hirveä tauti, mä pelkäsin, että tiputan pojan tms. kun olin niin heikkona :( joten koita selvitä omin keinoin ja tulehduskipulääkkeen avuin ensin, ettei tarttis antibiootteihin turvautua. Pikaista paranemista :hug:

Liinamari kyllä sua saakin potuttaa. En oo ikinä ymmärtäny ihmisiä, jotka aattelee, että toisten onni olisi jotenkin itseltä pois :/

Toi on kyllä niin tuttua Jepsu :kieh: Aina sitä piiristä löytyy joku, jonka pillin mukaan pitäis mennä. Mä en jaksa välittää. Mä onnistun kyllä sumplimaan itseni sovituksi ajankohdaksi paikan päälle ja pystyn siis sopimaan tarkkojakin aikoja tapaamisille ja silti noudattamaan pojan rytmiä pääsääntöisesti. En mä ainakaan halua olla kahlittuna kotiin kellon ympäri vain toteuttaakseni minuutilleen kaiken samalla tavalla joka päivä :kieh: Ei meillä maailma järky pahasti, vaikka joskus poika herää siirrettäessä esim. autoon tai jos ruokailu tapahtuukin muualla kuin kotona :whistle:

Kiitos vinkistä Kristelle en muistanutkaan tuota lämpöjuttua. =) Täytyy kyllä paremman puutteessa tyytyä kuumaan suihkuun, tuon pihasaunan lämpeneminen kestää turhan kauan eikä muunlaista löydy.

Sillä se huominen hirvittääkin kun muistan mikä oli olo viime kerralla... :ashamed: tosin silloin oli tosiaan tulehdusta leikkaushaavassakin ja se oli kipeä ja pää oli hormoneista räjähtämäisillään. Ehkei ole ihan yhtä kurja olo tällä kertaa. Kunhan en tiputa poikaa niin muulla ei niin väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kiitos vinkistä Kristelle en muistanutkaan tuota lämpöjuttua. =) Täytyy kyllä paremman puutteessa tyytyä kuumaan suihkuun, tuon pihasaunan lämpeneminen kestää turhan kauan eikä muunlaista löydy.
Löytyykö kaurapussia? Se auttaa kans lämmitettynä ja helpottaa särkyä rinnassa :whistle:

Yhteistyössä