Hissukka, voi sinua :hug:
Tuo lämmönnousu ei valitettavasti lupaa hyvää
Pelkkä tukos harvoin nostaa kuumetta. Jos olosi ei ole huomiseen aamuun mennessä parantunut, neuvoisin sinua menemään lääkäriin, jotta saat mahdollisesti tarvitsemasi kuurin. Mikäli sen saat, niin voit ainakin yrittää estää vauvan vatsavaivoja antamalla hänelle maitohappobakteereja, ja tokihan voit ottaa niitä myös itse.
Kaalinlehdet tekevät hyvää kuumottaville ja turvonneen tuntuisille rinnoille. Muuna "omahoitona" pitää muistaa juoda paljon ja imettää imettää ja imettää tai vaihtoehtoisesti lypsää, vaikka mitä todennäköisemmin se sattuu ihan järkyttävän paljon. (Kuulostan tooooosi kannustavalta :ashamed: ). Ja OTA särkylääkettä, mieluiten ibuprofeenia, mutta jos se ei sinulle sovi, niin sitten tietty parasetamolia. Ibuprofeenihan on tulehduskipulääke, se ei tietenkään tapa bakteereja, mutta auttaa laskemaan kudoksessa olevaa turvotusta. Jos ibu sulle käy, niin ota vuorokaudessa 3-4x600mg (jos sulla on 400mg tabletteja kotona, niin otat siis 1,5 tablettia). Eli tabletti n. 6-8h välein.
Ja muista levätä!!! Jätä KAIKKI minkä voit jättää tekemättä.
Itse kun olin eilisen "yksin" (esikoinen koulussa, kakkonen mun ja Tillin lisäksi kotona), niin yritin helpottaa vauvan hoitoa mm. niin, että siirsin patjan itselleni lattialle ja Tillin lelut&peiton + vaippoja siihen lähelle, niin oli helpompaa auttaa toista, ku välttämättä tarvinnut aina nousta ylös :ashamed:
Nyt lepoa ja paljon parantavia tuulia sinne :hug:
-b-