***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

civindal Ette ole ainut "nuori"pari täällä.. me on tunnettu toisemme vasta 2 vuotta... :whistle: siitä asuttiin noin 3kk naapureina ja loput on sitten.. kröhöm.. historiaa :heart: :ashamed: :heart: Ja nyt ollaan oltuna yhdessä reilu 1,5 vuotta :heart: :heart:
 
Päiviä täältäkin! :wave: Pakko hehkuttaa vähän vaikka sen ehkä edestään löytää, mutta taitaa tuo Gaviscon jotenkin tepsiä, yö meni tytyn kanssa pitkästä yhdellä syötöllä, aamulla heräsi viekusta hyväntuulinen höpöttelevä tyttö. :heart: Ja on nyt päivän toisilla unilla, nukkunut jo kaksi tuntia putkeen, kaksi kertaa on tänään G:tä saanut-pulauttelee kyllä, mutta tosi vähän kun aiempaan vertaa, eikä tunnu neitiä itseään vaivaavan. =) Toivon mukaan jatkuu samalla tavalla...

babygirl onnittelut hääpäivän johdosta! :flower:

Ja tervetuloa härkäneito!
 
PRKL !! Menee hermot tähän taloon. Olin just laittanu pesukoneen pyöriin ja Vallelta tuli iiiisoooot kakat, ni vedentulo loppui TAAS. Ilmottamatta, tietenkin. :headwall: :headwall: :headwall: Kävin taas kysyyn et kauan kestää, ni "toivottavasti ei kauaa" oli vastaus. :kieh: :kieh:
 
Niin ja Meillevauva tulipahan vaan mieleen, että onko teillä selvitetty tota refluksin mahdollisuutta-on nääs tämä ajatus sattuneesta syystä vähän pinnalla. Mietin vaan kun teidän neidin mystiset kiukut ja itkut ja paha olo tuntuu jatkuvan aina vaan ja itse kuulun siihen "koulukuntaan" joka ajattelee ettei vauvat koskaan huuda turhaan... :/ Kun tuota refluksia voi olla myös sellaista, jossa lapsi ei oksenna kaaressa, eikä ruoka nouse edes suuhun asti, vaan just sen verran ruokatorvea ylös että pahalta tuntuu-eikä sitä juuri sen takia osata edes epäillä, mut sit ph-mittauksessa löytyy selvä refluksi. Ja ilmeisesti osa reflukseista tulkitaan virheellisesti koliikiksi...En tiedä, kunhan vaan pohdiskelen, kun ihan harmittaa miten teidän tytöllä hankala olla, puhumattakaan teidän jaksamisesta... :hug:
 
hei taas piiiiiiitkästä aikaa. Toi poika on ruvennu niin vaatimaan että hyvä jos täällä kerkee edes käymään.... Tai siis käydä kerkiää kyllä mutta kirjottaa ei. Nyt yritän vähän jotain yhdellä kädellä....

Käytiin eilen kattomas tyttö-kavereitten kans se sinkkuelämää-leffa. Oli kyllä ihanaa viettää pitkästä aikaa sitä "omaa aikaa", mies hoiti petskun ja tuolla se nukku omas huonees kun lopulta tulin kotiin. Käytiin vielä leffan jälkeen syömäs niin meni "vähä" myöhään :p Näitä tälläsii iltoi lisää!!!

Me ollaan kans tuore pariskunta, yhdessä ollaan oltu n.2,5v, kihloihin mentiin viime syksynä ja naimisiin sit heti marraskuus, eli just vietettiin 7kk-hääpäivää :LOL:

Poonuksista... Me käydään lähestulkoon vain ja ainoastaan euromarketis tai tuos lähi-siwassa. Ja ihan kivat bonukset sieltä sitten kertyykin... Ja meillä ne tulee sopivasti marraskuun lopussa, eli joululahjat onkin helppo ostaa taas euromarketista... kierre on valmis.. Ja nyt kun toi ideaparkkikin on tuos vieres ja siellä on euromarket, niin harvemmin enää tulee tampereen puolelle edes ajeltua ostoksille, kun noi prismat ja cittarit on siellä.

Juhannus vietetään mekin kotona, grillaillaan ja chillaillaan tuos takapihalla, toivottavasti aurinko paistaa ja on lämmin. Päätettiin että helpoimmalla päästään kun ei edes yritetä suunnitella mitään. Juhannuksen jälkeen sit mennään Haminaan miehen porukoille(miehellä alkaa kesäloma) anopin passattavaks ja kiusattavaks...

Kuntalisää... ei tietääkseni ainaskaan oo täällä lempääläs, mutta mun on kyl tarkotus mennä töihin aika pian tän äitiysloman jälkeen. Tänvuoden oon kotona mutta kattoo sit ensvuonna, jos edes on töitä... Pomo aina talvella uhkailee lomautuksilla mutta saa nähä...
 
Mulla irtos hammas :eek:. Olin ulkoilemassa tytyn kanssa ja ostin pehmeää suklaata :ashamed:, eka haukkaisu ja käteen jäi hammas! Alhaalta takahammas..ei satu, ei tuu verta. Oisko sit viisaudenhammas? Soitin yksityiselle ja sain ajan täksi illaksi. Kunnallisellekin soitin (ja vielä hammaspäivystysnroon) niin kehotti soittamaan huomenna aamulla |O. Maksaa ihan he***tisti mutta meen yksityiselle (YLLÄRI!).

Hilunen: joo, refluksiaa mä oon kans miettiny. Jostain syystä neuvolalääkäri ei maininnu siitä mitään vaikka mietin ääneen senkin mahdollisuutta. Ehkä se ei le kuullut sellaisesta :whistle: :x Ph-mittaus??! Miten se tehään ja vaatiiko se etukäteisjärjestelyjä? Jos menisin sit yksityiselle varmistamaan.
Ja joo, mä oon kans sitä mieltä että vauvat toki itkee mutta ei nekään ihan ilman syytä sitä tee. Ja jos kaikki muut asiat on ulkoisesti hyvin, ja silti toinen huutaa..

Härkäneito: tervetuloa minunkin puolestani! Mulla on ollu jo kolmet menkat synnytyksen jälkeen (jälkivuoto kesti 4vkoa) mutta mä en ole imettänyt päivääkään eli se voi olla syynä että mulla on hyvin säännölliset, tosin aika runsaat.

Ja tyttö nukahti! *tuulettaa* Alkoi vaan satamaan kaatamalla ja ukkostamaan, että jäi sit koirien ulkoilutus väliin. Mä vielä pelkään ukkosta :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Mä vielä pelkään ukkosta :ashamed:
Et oo ainut! Mä en kaupungissa välttämättä niin paljoa pelkää, mutta ooon aina kesät landella ja siellä pelkään ihan törkeen paljon. Ajattelen suurinpiirtein, että syttyy metsäpalo ja sit ei päästä mihkään ku ollaan saaressa (ku eihän veteen voi ukkosella mennä), ja jotain... :LOL: :LOL:
Huohh.
 
Hei!
Täällä olisi vielä yksi aktiivinen taustailija, jos huolitte mukaan. Olen seurannut teitä melkein koko raskauden ja vauva-ajan, mutta en ole jotenkin uskaltanut rekisteröityä. Tällainen kun on minulle ihan uutta harrastustoimintaa. =) Paljon olen täältä silti saanut vertaistukea ja hyviä vinkkejä.
Meillä syntyi tosiaan pieni mies 28. tammikuuta, raskausviikoilla 38+6. Syntymäpaino oli 2880g ja pituus 49 cm.
Sittemmin on ihanaan vauva-arkeen totuteltu, mutta koville on välillä ottanut. Olen lukiessani sympannut etenkin Meillevauvaa , jolla kanssa tuntuu olleen selittämättömiä "vauvaongelmia".
Meidän poika ei huuda, mutta uni on ollut alusta asti hukassa. Pahimmillaan herää edelleen noin 14 kertaa yössä. Ei nälkäänsä, ei vatsavaivoihin eikä muihinkaan kipuihin. Herääpä vaan eikä osaa nukahtaa yksinään uudestaan. Tämä mamma on siis kuin nukkuneen rukous, mutta jaksaa silti roikkua netissä... :LOL: Jotenkin te piristätte minua aina, kiitos siitä!

Kranttu ja poika, lähes 5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Zuku: Juu, täällä syöty ab-kuuri korvatulehdusta vastaan ja ripuliksi meni.Täytyi kuuri lopettaa välittömästi.Syötiin sitten myöh.pieni 3 pvän kuuri, Zihromaxia, siitä ei tullut mitään ' haittaa '. :( Muuten lekuri sanoi, että syöttäminen täytyy aina tapahtua pystyasennossa.Myös öisin...joskus ois vaan kiva syöttää maatenkin.Mut semmosta.Huomenna meil olis korvien osalta ns.lopputarkastus.
:ashamed: anteeksi..mä kirjoitin huonosti.. meillä tämä korvatulehdus (lasten tauti :D) on minulla :eek:
 
Ei hitto... kai munkin pitää "näyttää naamani" täältä taustalta :D

Oon Krantun tavoin lueskellu teittin juttuja jo odotuspuolelta, mut en oo saanu näyttäydyttyy ennenkun nyt :ashamed: mut jospa parempi myöhään, kun ei milloinkaan...? :D

Meillä oli LA 5.3., mutta koko odotusajan oli tiedossa, että sinne asti ei raskautta päästetä, jos muuten päästäisinkiin. Esikoinen kun menetettiin vuotta aikaisemmin rv. 28+, joten koko raskausaika meni jännittäessä, päästäänkö edes helmikuulle, niin siksi tavallaan jäi ilmoittautuminen teidän porukkaan, kun en ollu varma, miten homma etenee. Kaikki meni lopulta onneksi hyvin ja suunniteltu sektio tehtiin 19.2. rv.37+6.
Poitsulla oli mittaa 50cm ja painoa 3600g ja pipo oli 37cm. Huomenna on 4kk neuvola, jolloin saadaan meidän jäpikästä uudet mitat. Ilppailen ne sitten, jos vielä meikänkin huolitte porukkaan mukaan höpöttelemään :wave:

Mä oon kyllä tällainen tuuliviiri -juttelija eli välillä enempi tekstiä, välillä vähempi. :LOL:
ja nyt on ukkokin lomalla tän viikon (pelailee toisella koneella..) joten välillä pitäisi viihdyttää toisiammekin :whistle: :LOL:

Hexodus ja poitsu paria päivää vajaa 4kk :heart:
 
Taas sataa, pöh. Onneksi ehdin käyttää koirat hyvin ulkona, niin jaksavat chillata nyt sitten vaan sisätiloissa :). Tosin AlliNallin unet jäi taas vähän liian lyhyiksi. Sitä pitäis koko ajan olla sen kanssa liikkeessä, niin silloin hän nukkuu. Mulla kuluis päivät vaan lykkiessä, jos neiti sais päättää :LOL: ..kyllä se sitten nukahtaa sisällekin välillä päikkäreille, mutta kyllä se niin ihmeen vähillä päiväunilla tulee toimeen. A ei nuku kuin yhdet (!) pitkät päiväunet, jos oikein onnistuu. Sit muut unet onkin sellaisia pikkutirsoja vaan, miten se jaksaa |O ..

Täältä löytyy vanhaakin vanhempi pari :) Me ollaan ruvettu seurustelemaan, kun mä oon ollut 15 ja mies 18. Nyt täytin just 28 :LOL: Asuttu ollaan yhdessä monta vuotta, mutta ei olla vielä edes naimisiin asti päästy. Kihloissa ollaan oltu alle vuosi..Miten niin hidasta :LOL:

Onnittelut Babygirlille hääpäivästä :flower:

Ja paljonpaljon tsemppistä Jepsulle magneettiin :hug: Kaikki menee hyvin :)
 
heh..meille tulee juhannuksena 2v täyteen kun tavattiin... ja reilu 1v ollaan oltu naimisissa..et sitä nopeaa sorttia :D
mul tinnittää kokoajan tuo tulehtunu korva..mä en kestä jos jää pysyväksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:
onko täällä vielä kellään alkanut menkat synnytyksen jälkeen? onko kuinka säännölliset/runsaat/niukat. Kysynpä vaan.
mulla on nyt kuukauden sisään kolmannet menkat, eli säännöllisyydestä ei tietoakaan, sillon kuukausi sitten oli ekat menkat synnytyksen jälkeen ja ne oli ihan tavalliset, edelliset ja nämä käynnissä olevat on nyt niukemmat ja vuoto on suoraan sanottuna mustaa,eikä osanneet neuvolassakaan auttaa, pitää torstai aamuna soittaa läkärille.

ukkosesta minä rakastan sitä, monesti istunki vaan ikkunan edessä (tiedän että ei pitäis ) ja kuuntelen jyrinää ja ihastelen salamointia. vaikka kerran oonki saanu säikähtää ihan kunnolla ku salama osu ihan viereen (n.15cm päähän ) ku seisoin pihamaalla kattelemassa ukkosta,mut ei se oo menoa haitannu muuten ku nyt tyydyn sisätiloihin :D
 
tervetuloa vaan kaikille uusille!

Saanukka samalta suunnalta ollaan. Ihme ettei täällä ole muita, onhan tämä kuiteski aika iso kaupunki.

Täälläki tuli tänään vettä ihan kiitettävästi. Pitkästä aikaa. Tiedä vaikka nurtsikin alkais vihertää. :LOL:

Meidän tytteli on oppinu päristelemään niin, että sylki vaan lentää. Ei muuten uppoa hedelmäsoseet. Tuli kaikki ulos heti syönnin jälkeen.

Täytyypäs mennä, huuto kuuluu. Taitaa olla masullaan eikä pääse eteenpäin.
 
Zuku: Ei mitään, eipä se korvatulehdus ole kellään kiva!

Täällä kans lähtee hiuksia päästä, mitäs tällainen karvanlähtö oikein on :kieh: ?No,ei ihan ohuimmaista päästä hiukset ole, mutta kuitenkin...Ei kiva.

Yhdessäolosta oli puhetta.Me ollaan n.viis vuotta yhdessä oltu.Häät vois olla ens kesänä, joskos tästä asiaan aktivoituis :heart: .

Tänään oltiin korvalääkärillä.Meiltä kiellettiin vauvauinti :( .Ei sovi ' korvalapselle '. Vaikkakin korvat jo ihan o.k.Ja käski miettiä, et koska vie hoitoon.Et ei mielellään päiväkotiin justiinsa...
 
Kiitti Piipero ja Pallukka =)

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
ukkosesta minä rakastan sitä, monesti istunki vaan ikkunan edessä (tiedän että ei pitäis ) ja kuuntelen jyrinää ja ihastelen salamointia. vaikka kerran oonki saanu säikähtää ihan kunnolla ku salama osu ihan viereen (n.15cm päähän ) ku seisoin pihamaalla kattelemassa ukkosta,mut ei se oo menoa haitannu muuten ku nyt tyydyn sisätiloihin :D

Mä myös oon ukkosfani :wave:
Mulla oli ennen koiruus, joka pelkäs ukkosta; se oli ukkosella aina kylppärissä ja mä partsilla :headwall: sittemmin taloon on eksynyt kissonen, joka ei onneks karvaansa heilauta ukkosesta.... eikä muuten herännyt kundikaan viimeks kun ukkonen meni yli joku viikko sitten. Hyvä hyvä :D
 
...ajattelin teille tarjota B) Elikkäs kakka-actionia tältä päivältä, osa 101:

Oltiin vaavin kanssa kirpparilla järjestelemässä mun myyntipöydän kamoja, tyttö istuskeli turvakaukalossaan tyytyväisenä, välillä torkkuikin. Oltiin lähetty silleen pikaisesti käymään, et olin vaan yhen vaipan napannu käsilaukkuun mukaan, en muita hoitokamoja.

No, eiköhän ala kuulumaan hirveä pörinä tytön peräpäästä ja sitä pörinää tuli ja tuli ja tuli... Vähän aikaa se oli ihan tyytyväisenä ja ajattelin, että vasta kotona vaihdetaan, mutta sit alkoi hirveä huuto ja pakko oli lähteä naistenvessaan vaipan vaihtoon (ja siellä ei TIETENKÄÄN ollu mitään hoitotasoa). Kakkaa oli sitten tursunnu lahkeesta ulos lähes koko setti, tytön koko alakroppa ja vaatteet sukkia myöten ja kaukalo samoin oli p****ssa, samoin kohta vessan pöytä, vaikka paperia yritin alle työntää. Siinä sit pesen kiljuvaa vauvaa hanan alla ja koitan käsipyyhkeisiin kuivailla enimpiä. Onneks paita sillä säilyi puhtaana, mut pakko oli jostain kehittää sille alakroppaan vaatetta. No, neuvokkaana strippaan iteltäni t-paidan ja käärin lapsen jalat siihen, itelleni napitan vaan takin tiukasti kiinni. Ja sit kotiin, neiti on tietysti ihan tyytyväinen kun on puhdas ja kuiva, äitiä lähinnä naurattaa :LOL: Että näin meillä B) .

t. Piipi + kakkalinko, pari päivää vajaa 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
...ajattelin teille tarjota B) Elikkäs kakka-actionia tältä päivältä, osa 101:

Oltiin vaavin kanssa kirpparilla järjestelemässä mun myyntipöydän kamoja, tyttö istuskeli turvakaukalossaan tyytyväisenä, välillä torkkuikin. Oltiin lähetty silleen pikaisesti käymään, et olin vaan yhen vaipan napannu käsilaukkuun mukaan, en muita hoitokamoja.

No, eiköhän ala kuulumaan hirveä pörinä tytön peräpäästä ja sitä pörinää tuli ja tuli ja tuli... Vähän aikaa se oli ihan tyytyväisenä ja ajattelin, että vasta kotona vaihdetaan, mutta sit alkoi hirveä huuto ja pakko oli lähteä naistenvessaan vaipan vaihtoon (ja siellä ei TIETENKÄÄN ollu mitään hoitotasoa). Kakkaa oli sitten tursunnu lahkeesta ulos lähes koko setti, tytön koko alakroppa ja vaatteet sukkia myöten ja kaukalo samoin oli p****ssa, samoin kohta vessan pöytä, vaikka paperia yritin alle työntää. Siinä sit pesen kiljuvaa vauvaa hanan alla ja koitan käsipyyhkeisiin kuivailla enimpiä. Onneks paita sillä säilyi puhtaana, mut pakko oli jostain kehittää sille alakroppaan vaatetta. No, neuvokkaana strippaan iteltäni t-paidan ja käärin lapsen jalat siihen, itelleni napitan vaan takin tiukasti kiinni. Ja sit kotiin, neiti on tietysti ihan tyytyväinen kun on puhdas ja kuiva, äitiä lähinnä naurattaa :LOL: Että näin meillä B) .

t. Piipi + kakkalinko, pari päivää vajaa 4kk

:LOL:
 
Meillevauva Irtosko se hammas ihan juurineen?
Mä muuten käyn vain ja ainoastaan aina samalla yksityisellä hammaslekurilla ja ei kyllä ole tullut sen kalliimmaksi kuin kunnallisellakaan.
Kunnallisella, kun saa juosta useamman kerran, mutta tuolla yksityisellä yleensä hoitavat kerralla kuntoon.
 

Yhteistyössä