***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Moro kaikille :)

Mäki voisin kai ilmiantaa itteni kun tänää on ollu näköjään tämmöinen taustailijoiden paljastuspäivä :LOL: Joten heissan vaan kaikille, mä oon myös seurannu näitä juttuja jo odotusajalta, silloin tosin kirjottelin tuonne yli kolmekymppisenä ensikertaa äidiksi tulevien ketjuun (oon vm. 76) ja sen jälkeen siellä puolella myös kerhoillut. Mutta tosiaan tätä ketjua on tullu seurattua kun vauvakin on muiden vauvojen kanssa saman ikäinen. Niin ja aina välillä oon fiilistelly noiden Kymenlaakson tyttöjen juttuja koska siellä Karhulassa ja Kouvolassa on tullu asuttua suurin osa elämästä ennen kuin elämä heitti tänne Pirkanmaalle.

Eli meillä syntyi esikoispoika 10.2.2008. Mitoiltaan hän oli 3775 g ja 51,5 cm. Kaikki 4 kk pojan kanssa on menny paremmin kuin oisin koskaan voinu kuvitellakaan. Meillä on kyllä niin rauhallinen tapaus täällä joka nukkuu 11 tuntia joka yö. Tissiä se ei huolinu ku parisen kuukautta ja silloinkin heikosti mutta se peikko alkaa jo pikkuhiljaa menemään pois mielestä.

Kivan aktiivinen ketju teillä on täällä kyllä ja mielelläni täällä vierailisin aina välillä jos huolitte mukaan :whistle:

:wave:
 
Uusille tervetuloa :flower: :flower:

Piipero, on sulla/teillä kyllä kestämistä :hug: Toivottavasti saatte kuitenkin vietettyä mukavan juhannuksen.

Karvanlähtöä on mullakin edelleen :eek: :( Miksei säärikarvatkin vois harventua samaan tahtiin?? Noh, aikansa kutakin, onneksi noiden hiusten pitäis kasvaa takaisin.

Menkkoja ei näy eikä kuulu :whistle: Enpä mä niitä kaipaakaan vielä. Pitääkin varuiksi ottaa varusteet mukaan mökkireissulle, koska ainahan ne alkaa silloin, jos ei oo varautunut :LOL: :LOL:

Tuo Piipi79:n kakkaepisodi oli kyllä hauska :LOL: :LOL: Vaikka sillä hetkellä taisi olla naurut kaukana ;) :whistle: Ja tuohon kakka-asiaan muuten, niin meillä pojalla on välillä ollut sellaista vihreänlimaista tavaraa vaipassa, mut ne on olleet yksittäisiä kertoja, eikä pojasta ole muutoin huomannut mitään. Olen jättänyt asian tutkimisen sikseen, vaikka tod.näk. joku minun syömäni ruoka-aine sen on aiheuttanut :ashamed:

Mitenköhän Jepsulla+pienokaisella meni sairaalareissu??

*muoks* ja :hug: sairasteleville :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Kotimatkalla neiti sit päätti pitää kunnon itkukonsertin, eikä rauhoittunut vaikka kuinka lauloin "metrolla mummolaan.." ( se yleensä toimii), No ei auttanut kuin vetää tien sivuun ja hypätä takapenkille istuu ja imettää neitiä. Siellä me sit tien vieressä syötiin ja sade ropisi auton kattoon ja työmatkalaiset kiirehti ohi. :whistle:
Meillä käy aikasta usein noin kun ollaan liikenteessä. |O Mulla ei tosin ole korttia, joten en autoile yksin tytön kanssa, mutta julkisilla kun liikutaan tai kävellen, niin aikasta usein pitää nostella typykkää vaunuista. Nälkä sillä ei aina yllätä, mut ei vaan halua köllöttää pitkällään. Autossa sen sijaan on AINA nälkä. Minä syöttelen tyttöä pullosta takapenkillä ja mies ajaa, niin hyvin sujuu. :) Tissimaidolla jos oltais, niin ois joutunu useemmankin (melkein joka automatkalla) pysähtymään syötölle. :whistle:


 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis voi että mulla kiehuu niin taas :kieh: |O |O |O
tilittelin näitä tunteitani tonne kerhon puolelle sinne alkoholisti-osioon
|O :kieh: |O :kieh:
siis jos pää vois räjähtää niin se ei olis nyt kovin kaukana,siis minua vitu*taa niiiiin paljo :kieh: :kieh: :kieh:
:hug: :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nonni, hampilääkärissä käyty. Veti loputkin hampaasta pois, oli kuulemma "aivan toivoton tapaus". Ja kysyin että onko se mahdollisesti sit viisaudenhammas kun noin heppoisesti lähti. Vastaus oli että "seiska". Meinasin sanoa että "ei ku kolkytyks mä oon.." Mikä vitun seiska??! Että jos joku täällä on hammasammattilainen niin kertokaa.. |O
:LOL: :LOL: Pysyviä hampaita on yht. 28: oikeella 7 ylhäällä ja 7 alhaalla, vasemmalla 7 ylhäällä ja 7 alhaalla. Ne ammattilaiset kutsuu niitä nimillä "oikeayläseiska", "vasenalakolmonen" jne. :D Toivottavasti pipi poistuu pian! :hug: Nyt Buranaa ja jädeä nassuun. :) *muoks* En oo ammattilainen, mut mutsi on. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tissimaidolla jos oltais, niin ois joutunu useemmankin (melkein joka automatkalla) pysähtymään syötölle. :whistle:

No, tissimaidolla kun ollaan, niin paras kerta oli kun tultiin 600 kilsaa pohjoisesta autolla kotiin ja matka meni todella hyvin. Kunnes neitonen heräsi Järvenpään kohdalla ja kauhea nälkähuuto. Kotiin siis enää hetken matkaa eikä mitään mieltä enää pysähtyä siinä vaiheessa. Ei kun takapenkillä siirryin keskipaikalle ja otin turvavyöstä olkahihnan pois, tissi esille ja sit vaan "roikkumaan" todella ergonomiseen asentoon turvakaukalon päälle ja neiti tyytyväisenä imuttelemaan tissiä!! :LOL: :LOL: Mies katseli peilin kautta ja totesi, että onneksi autossa tummat takalasit. :D Kotipihaan päästiin, neiti hymyssä suin ja minä selkä ja jalat puutuneina kökötyksestä, tosin tyytyväisenä koska vauvakin. Mut hauskaa oli! Hätä keinot keksii!!! :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tissimaidolla jos oltais, niin ois joutunu useemmankin (melkein joka automatkalla) pysähtymään syötölle. :whistle:

No, tissimaidolla kun ollaan, niin paras kerta oli kun tultiin 600 kilsaa pohjoisesta autolla kotiin ja matka meni todella hyvin. Kunnes neitonen heräsi Järvenpään kohdalla ja kauhea nälkähuuto. Kotiin siis enää hetken matkaa eikä mitään mieltä enää pysähtyä siinä vaiheessa. Ei kun takapenkillä siirryin keskipaikalle ja otin turvavyöstä olkahihnan pois, tissi esille ja sit vaan "roikkumaan" todella ergonomiseen asentoon turvakaukalon päälle ja neiti tyytyväisenä imuttelemaan tissiä!! :LOL: :LOL: Mies katseli peilin kautta ja totesi, että onneksi autossa tummat takalasit. :D Kotipihaan päästiin, neiti hymyssä suin ja minä selkä ja jalat puutuneina kökötyksestä, tosi tyytyväisenä koska vauvakin. Mut hauskaa oli! Hätä keinot keksii!!! :whistle:
Mä suunnittelin, että näin se varmaan pitää tehdä, jos muuten ei rauhotu kuin tissiin :LOL: :LOL: :LOL: Meillä siis edessä myös 600km suuntaansa.... *muoks* onkin vaan reilut 500km :whistle:
 
Iltoja pitkästä aikaa. Jotenkin mukamas on ollut niin kiire ettei ole tänne ehtinyt kirjoittelee.Hirmuisesti ootte taas kirjoitellut joten meni hetki kun kerkesin lukasemaan ne.

Uusia helmiä on näköjään roppa kaupalla tullut lisää. Tervetuloa munkin puolesta :flower:

Suhteen pituuksista ootte kirjoitelleet. Me ollaan oltu yhdessä reilu 7,5 vuotta josta kihloissa 7 vuotta. Häistä ei vielä tietoakaan. Todennäköisesti jos joskus mennään naimisiin ei isoja häitä tule. Voisi ihan vaan maistraatissa mennä.

Piipi Vitsit mikä kakkashow. Mä voin ihan silmissäni nähdä sen näyn kun kaikki paikat kakassa.
:LOL:

Meillä pikku E on ollut hirmu hyvän tuulinen ja hymyileväinen. Ollaan oltu jonkin vertaan kyläluutia. Ongelma on vaan se kun E ei suostu vieraassa paikassa nukahtamaan. Kotona on niin tottunut nukahtaa päikyillekin omaan sänkyyn tai vaunuihin.

Meillevauva :hug: Hammassärky on kyl kurjaa.

Ciba ja pikkuE ylihuomanna 4kk
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Ollaan palattu sairaalasta ennen neljää mutta pihatyöt veivät mukanaan. Matias sai hyviä uutisia. Ei kasvaimia, vuotoja, vesipäätä :) eli sama tulos kuin ultrassakin. mä sanoin lääkärille että kyllä iso kivi tipahti sydämeltä. :heart:
Matias oli todella nätisti koko reissun ja hänellä oli sellainen parin tunnin nukutus. kyllä toinen oli niin reppana :/


nyt lapset nukkuu niin meen isin kainaloon tuonne sohvalle. palaan asiaan huomenissa tai kun kerkeen. oon ihan pihalla muiden kuulumisista, joten anteeksi kun en kommentoi mitään
:ashamed:
toivottavasti ymmärrätte! :snotty:

Jepsu
 
Tosi kiva kuulla Jepsu, että kaikki oli ok :hug:

Kiitos Piiperolle ja ievalle kakka-analyysista :hug:

Kipuileville kans :hug: Ja Piiperolle :hug:

Mä oon tänään niiiiiin väsy. Meidän neiti on itkenyt tänään melkein koko illan (mitä ei yleensä tee), ja muutenkin mieli on ollut tänään kurja. Eikä toi sadekaan paranna oloa yhtään :| Taidan mennä nukkumaan hyvissä ajoin ja huomenna onkin taas uusi (toivottavasti parempi) päivä :headwall:
 
Heh, nyt kun sai pään auki, niin onhan se kirjoteltava. :D Kiitoksia tervetulotoivotuksista, mukavaa, että me uudetkin mahdutaan mukaan.
Ihottumasta huulien seudulla: Meillä on pojalla muuten täydellinen iho, mutta nyt, kun tutti viimein kelpaa, on meilläkin sitä röpelöä nenän ja huulen välissä. Ite oon tulkinnu, että kuola yhdistettynä tutin muoviin hiostaa ihoa. Ahkera tuttien pesu, ihon vesipesu ja bepanthen on riittäneet meille, niillä se pysyy poissa.
Vihreästä kakasta: Poju on rintalapsi ja heräilyn takia on useampaan kertaan mietitty riittääkö maito. Neuvolassa meille sanottiin, että kannattaa seurata, onko kakka vihreää. Se voi kuulemma olla allergian lisäksi merkki myös ravinnon puutteesta. Tiiä sit, meillä tuota ei ole ollut ja painoakin jo 7,5 kiloa.
Parisuhteesta: Yhdessä oltu kuus vuotta, naimisissa syksyllä kaks, kihloissa neljä. Heti alusta asti oli kyllä molemmille selvää, että tää on sitä oikeaa...
Hiukset lähtee täälläkin. Parturi sano, et kuuluu asiaan. Raskausaikana ei kuulemma lähde hiukset, joten kaikki alkaa lähteä sit hormonien muuttuessa.
Nyt unille. Kärähin tänään täysin ja päätin, että nyt loppu pojan nukutus. Viime aikoina oon viettäny neljäkin tuntia päivässä tissinä vaan siksi, että toinen sais unen päästä kiinni. Nyt mies tuolla treenaa laulua pinniksen vieressä, ettei ainakaan itkis.
Meillä siis poika tosi huono nukkuja/nukahtaja.
:attn: :attn:
Onkos muilla vastaavia ongelmia? Antakkee kokoneemmat vinkkejä, miten tolla löytäs nukkumatin ilman jatkuvaa nukutusta. Yksin pinnikseen jättäminen EI auta. Nyt valvonu siellä kaks tuntia, välillä on itkeny niin on nostettu pois.
Inhottavaa, kun mun massiivinen univelka haittaa ihan kaikkea elämää jo.Poikahan on tyytyväinen, kun nukkuu unensa vaikka 5 min. pätkissä. Ite taas olen aina vaatinut aikaa nukahtamiseen.
Kranttu silmäpusseineen
 
siis en oo vuosiin kokenu tommosta mitä äsken oli, ukkonen jyskäsi ihan tossa päällä, sähkötki meni poikki, mut palautu kuitenki aika äkkiä, onneksi kerkesin just lämmittää kallen iltamaidon+vellin ja kerkesin kylvettää niin ei tarvinnu kynttilän valossa ruveta ähräämään, voi vitsi sitä adrenaliinin määrää, nyt on kyllä niin pirteä olo että ei oo ollu päiviin, siis WAU! :D
 
Anno tere tulemast =)

Meillevauva
:hug: ja jaksamista. Mulla on jomottanut hammas kolmatta päivää tasaseen tahtiin,nyt tuntuu et joka hammas vihloo. Mä olen semmonen hammaslääkäripelkuri ( kin),mut pitäis varmaa soitel ja kysellä aikaa. En vaan tajua miten mä sinne pojan kans meen,tuski köllöttelee vaunuis tyytyväisenä ku äiskää kidutetaan,huudetaan siis molemmat :'(

No nyt katkes ajatus kenelle piti kommentoida,ku mun plussaleski höpöttää taukoamatta vieressä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Vihreästä kakasta: Poju on rintalapsi ja heräilyn takia on useampaan kertaan mietitty riittääkö maito. Neuvolassa meille sanottiin, että kannattaa seurata, onko kakka vihreää. Se voi kuulemma olla allergian lisäksi merkki myös ravinnon puutteesta. Tiiä sit, meillä tuota ei ole ollut ja painoakin jo 7,5 kiloa.
minä en o tuosta kuullukkaa, oliskohan meidänki kallella johtunu tuosta se vihreä väri, ku soseitten alotettua se loppu..nyt kyllä meinaa tulla huonoa omaatuntoa että onko poika ollu nälässä.. :ashamed: tosin kalle on aina menny yläkäyrillä painon ja kaiken muunki suhteen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis en oo vuosiin kokenu tommosta mitä äsken oli, ukkonen jyskäsi ihan tossa päällä, sähkötki meni poikki, mut palautu kuitenki aika äkkiä, onneksi kerkesin just lämmittää kallen iltamaidon+vellin ja kerkesin kylvettää niin ei tarvinnu kynttilän valossa ruveta ähräämään, voi vitsi sitä adrenaliinin määrää, nyt on kyllä niin pirteä olo että ei oo ollu päiviin, siis WAU! :D
niin no lisäilen vielä että ku minä olin täällä ihan täpinöissäni niin esikoinen itki ja huusi ku hullu, se vaan koko ajan jankkasi että äiti salama hajottaa ikkunat ja sitten se salama tulee tappamaan meidät :eek: eikä millään uskonu ku sanoin että meillä ei ole mitään hätää, sitten se suuttu mulle ku se luuli että ku minä tykkään niin paljo ukkosesta niin sen takia se ukkonen ei mene pois :LOL:
onneksi poika nukahti lopulta meidän sänkyyn ku ei uskaltanu mennä omaan :heart:
 
Kranttu Ei mulla ikävä kyllä ole mitään viisasta neuvoa,mut itse varasin just kirjastosta aiheeseen liittyvän kirjan: pehmeä matka höyhensaarille. Monet on tuota suositellut. Meillä tuli kans tos 2kk kohdalla laulettua ihan kyllästymiseen asti " nallet tallustaa" et poika rauhoittuis ja nukahtais masuvaivojen takia, joten :hug:
 
[/quote]

niin no lisäilen vielä että ku minä olin täällä ihan täpinöissäni niin esikoinen itki ja huusi ku hullu, se vaan koko ajan jankkasi että äiti salama hajottaa ikkunat ja sitten se salama tulee tappamaan meidät :eek: eikä millään uskonu ku sanoin että meillä ei ole mitään hätää, sitten se suuttu mulle ku se luuli että ku minä tykkään niin paljo ukkosesta niin sen takia se ukkonen ei mene pois :LOL:
[/quote]

:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tissimaidolla jos oltais, niin ois joutunu useemmankin (melkein joka automatkalla) pysähtymään syötölle. :whistle:

No, tissimaidolla kun ollaan, niin paras kerta oli kun tultiin 600 kilsaa pohjoisesta autolla kotiin ja matka meni todella hyvin. Kunnes neitonen heräsi Järvenpään kohdalla ja kauhea nälkähuuto. Kotiin siis enää hetken matkaa eikä mitään mieltä enää pysähtyä siinä vaiheessa. Ei kun takapenkillä siirryin keskipaikalle ja otin turvavyöstä olkahihnan pois, tissi esille ja sit vaan "roikkumaan" todella ergonomiseen asentoon turvakaukalon päälle ja neiti tyytyväisenä imuttelemaan tissiä!! :LOL: :LOL: Mies katseli peilin kautta ja totesi, että onneksi autossa tummat takalasit. :D Kotipihaan päästiin, neiti hymyssä suin ja minä selkä ja jalat puutuneina kökötyksestä, tosin tyytyväisenä koska vauvakin. Mut hauskaa oli! Hätä keinot keksii!!! :whistle:
:LOL: :LOL: Voin vaan kuvitella. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Ollaan palattu sairaalasta ennen neljää mutta pihatyöt veivät mukanaan. Matias sai hyviä uutisia. Ei kasvaimia, vuotoja, vesipäätä :) eli sama tulos kuin ultrassakin. mä sanoin lääkärille että kyllä iso kivi tipahti sydämeltä. :heart:
Matias oli todella nätisti koko reissun ja hänellä oli sellainen parin tunnin nukutus. kyllä toinen oli niin reppana :/


nyt lapset nukkuu niin meen isin kainaloon tuonne sohvalle. palaan asiaan huomenissa tai kun kerkeen. oon ihan pihalla muiden kuulumisista, joten anteeksi kun en kommentoi mitään
:ashamed:
toivottavasti ymmärrätte! :snotty:

Jepsu
ihanaa ihanaa ihanaa =) onneksi kaikki meni hyvin :hug:
 

Yhteistyössä