***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Ihanaa kakkaäksöniä :LOL:

Ai niin, mulla ei menkkoja vielä kuulu, ei näy..Saa nähdä tuleeko vasta imetyksen lopettamisen jälkeen..

Ja täällä ilmoittautuu kanssa yksi kohta kokonaan karvaton versio :LOL: Mulla lähti hiuksia kanssa ihan valtavasti..Painelin kampaajalle ja käskin tehdä lopuille tukoille jotain kivaa. Hiuksia lähti melkein 20 cm ja nyt on kiva polkka. Tukkakriisi helpotti kummasti :LOL: Mutta kyllä ne kuulemma takaisin kasvaa..Mä syön kalkkia ja sitä vitamiinilisää ja silti lähti tukoittain hiuksia :/ Nyt tosin rupee jo helpottamaan :)
 
Help :attn:
Äh, mä en oikein tiedä, kun tuo meidän tytteli on edelleen masunsa kanssa ongelmissa :| Viime viikon torstaista lähtien siis kakkaa on tullut joka kerta syömisen jälkeen (paitsi yöllä), se on täysin vihreää (siis ihan pinaatin väristä) ja limaista. Välillä siinä on "maitopaakkuja" mukana.. Muuten vauva on ihan hyväntuulinen ja iloinen, ei itkeskele tms. Soitin eilen neuvolaan, josta epäilivät jotain pöpöä. Suosittelivat Relatippoja, joita kävin eilen hakemassa. Niistä ei ainakaan vielä oo ollut mitään apua..
Mä epäilen, että olis allergiaa ja ajattelin nyt kokeilla maidotonta dieettiä. Tomaattia, ruisleipää ja sipuleita en oo syönyt koko imettämisaikana.. Kuulostaako kenenkään korviin tutulta? Mitä ihmettä typykällä voi olla? Neuvolasta sanoivat vielä, että parin päivän päästä pitäisi mennä lekurille, jos ei helpota. Mitähän ne vaan siellä voivat asialle tehdä :/
:attn:
 
Piipi79 :LOL: :LOL: :LOL: Just tuollasen vois kuvitellakin tapahtuvan, jos ottaa vaan yhen vaipan mukaan. :LOL: :LOL: Sori en voi lopettaa tätä nauramista.

Ukkonen ois kyllä kiva. Tykkään kyllä katella ja ehkä vähän jännätäkkin.

Karvat
on huvennu ihan kiitettävästi täälläkin. Oon jo suunnitellut jotain vitamiinien napsimista.
 
Heippa kaikki uudet .Härkäneito, Kranttu ja Hexodus. Kiva ,kun on tullut muitakin uusia kuin minä =)

Meillevauva mä pelkään salamoita...aina tuntuu et se iskee just meidän kotiin. Muksuna istuin ukonilmalla kumisaappaat jalassa pöydän alla =) Kamalin muisto ukonilmasta on sinkkuvuosilta kun olin vatsataudissa ja p...tä tuli suurin piirtein silmistä ja korvista ja yrjösin samaan aikaan ,salamat vaan jyskäs ja paskoin jo ihan senkin takia housuun :LOL:

Piipi-79 ihana kakkastoori,täytyypi laittaa vinkiksi korvan taakse vastasuuden varalle.

Tulipas mulla nyt tota kakkastooria kaksinverroin,sori

Juu,en täs taas lainaile,sattuneesta syystä....

Mulla meni tänään hermo vaunuihin. Poika kitissyt kokopäivän ja kuolaa tulee,liekö hampaita ja vihdoin kun sain sen bussissa nukkumaan se heräs kun piti kantaa se yli iso koppa sisälle. No enhän mä jaksanut ku ukko painaa 8 kg ja koppa miljoona.Siinä se raukka parka oli kopas ihan solmussa,kun mä rynkytin ja koppa oli kiinni vinottain rungossa vaan toiselta sivulta. Mun on saatava matkikset,onko vinkkejä max 200e,vai oliko tääl jo keskusteli siitä :snotty:
 
Hellou :wave: ,
Johan oli lukemista ja arvatkaa vaan jäikö mitään päähän :eek: . Hampaita oli tullu, sairastelua, huonoa fiilistä, imetys vastustaa, refluksiaa, allergia testiä, uusia helmiä, kaikille kuitenkin :hug: t.

Me täälä reissussa ollaan edelleen, ievako se sielä huutelikin ( kiva että joku vielä muistaa :heart: , tuntuu että on ihan tippunu kyydistä tän viikon aikana ), ja siis kotiudutaan kunhan jaksetaan lähtä taas tien päälle, kilsoja on meinaan kertyny ihan kivasti, ollaan käyty mm. Oulussa,Kokkolassa, Iisalmessa, Haapajärvellä..joten tuo autossa istuminen nyt pariks päivää riittää, kattotaan viihtyskö täälä tuon jussin yli :whistle: .

Neiti E ja mä ollaan oltu myös kipeenä, mulla poskiontelon tulehdus ja neidillä vaan räkä valunu ja hieman rohissu, hiukka on korvaansa haronu mutta muuten ok, tarkkaillaan siis tilannetta, kurjaa kuitenkin :/ .
Muutoin neidin kanssa on ollu oikein kivaa reissun päällä, varpaat on löydetty ja uusia kiljahteluja. Ruoka maistuu, nyt mennään bataatti-porkkana yhdistelmällä. hedelmistä testissä aprikoosi. Mistään ei neidille oo oireita tullunna, muna ja kala jätetään viimeseks kun mies on niille ollu allerginen..

Mutta, tutin syöjät,onko muilla tuossa ylähuulen tietämillä semmosta röpelöä..kun nyt oon ruvennu miettimään joskos nuo lunonnonkumiset tutit ei neidille sovikkaan..tuntuu ettäon pahimmillaan kun on syönyt tuttia tai ruokaillut luonnonkumes tutin kera :/

Siinäpä ne päälimmäiset
 
Ja karvan lähtö täälläkin :attn: .Kuka se niistä menkoista kyseli..en tiä onko mulla menkat alkamassa vaan taas tiputtelee ja viimeks tiputteli 2-3 vkoa sitten..ja jos nää on menkat niin kyllä ovat niukat..en tiä, pistäskö lääkäriin soitella joskos sitten joku tulehdus ois...vaan kun ei millään viittis mennä taas sinne tongittavaks |O |O :headwall:
 
Tervetuloa uudet :)

Oltiin miehen ja pojan kanssa tää päivä Porvoossa. Tosi kivasti jaksoi pikku-ukkelikin seurata maailman menoa. Kiukkusi ja raivosi kyllä kun saavuttiin kotiin, varmaan väsymystään.

Juhannuksena olisi tarkoitus grillata kummityttöni luona. Ehkä kokkoa katsomaan satamaan, jos siellä sellainen poltetaan hyvissä ajoin.

Matkarattaista, meillä on ne Gracon Miraget ja ihan ok ovat. Aika edulliset, max 99e.
 
Piipi79 meil meinas käydä samoten..oltiin kauppakeskuksessa.. ja tyttö päästeli pörinät..oli sit haalariin asti läpi..onneksi sattu kuitenkin olleen laukussa vara potkarit ja pody..tosin sieltä kulahtaneimmasta päästä.. haalarin sit sain senverran putsattua et kotimatkalle ilkes päälle pistää. muutoin oit kait pitäny laittaa isäntä vaateostoksille ja odotella tytön kanssa..ois siinä ainaki suku saanu hyvät naurut :D
menkoista mul on ollu jo kahet runsaat 30pv välillä, täys imetyksellä mennään eikä hormoni ehkäisyä.. tiiäsitten..loppuvat viikkositten ja taas on valkkarin seassa veriviiruja..tulehusta vai mitä..pitää seurailla.. pitäs käydä kynellä muutenki tuo endon tilanne tarkistuttaan
 
mä olen ihan :'( :'( tän korvani kanssa.. ei ole enään oikeestaan kippee mut tukossa ja TINNITTÄÄ... :'( toivottavasti ei jää pysyväksi, vaan loppuu ku kuuri alkaa helpottaan... juhannus ja lomareissu(viikonpäästä) edessä päin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Help :attn:
Äh, mä en oikein tiedä, kun tuo meidän tytteli on edelleen masunsa kanssa ongelmissa :| Viime viikon torstaista lähtien siis kakkaa on tullut joka kerta syömisen jälkeen (paitsi yöllä), se on täysin vihreää (siis ihan pinaatin väristä) ja limaista. Välillä siinä on "maitopaakkuja" mukana.. Muuten vauva on ihan hyväntuulinen ja iloinen, ei itkeskele tms. Soitin eilen neuvolaan, josta epäilivät jotain pöpöä. Suosittelivat Relatippoja, joita kävin eilen hakemassa. Niistä ei ainakaan vielä oo ollut mitään apua..
Mä epäilen, että olis allergiaa ja ajattelin nyt kokeilla maidotonta dieettiä. Tomaattia, ruisleipää ja sipuleita en oo syönyt koko imettämisaikana.. Kuulostaako kenenkään korviin tutulta? Mitä ihmettä typykällä voi olla? Neuvolasta sanoivat vielä, että parin päivän päästä pitäisi mennä lekurille, jos ei helpota. Mitähän ne vaan siellä voivat asialle tehdä :/
:attn:
kallen kakka oli aikasemmin ihan samanlaista. meillä oli viimeksi lääkärinneuvola ja se lääkäri soitti sitte vielä lasten vatsatauteihin erikoistuneelle lääkärille niin se sanoi että on tutkittu että kakan vihreä väri ei kerro välttämättä allergiasta ja lääkäri sano että k:n vatsan toiminta on ihan normaalia. meilläki k oli oikein tyytyväinen vauva vaikka kakkaa tuli usein ja se oli vihreää räkää. nyt siis soseiden myötä kakka muuttunu "normaaliksi". siis näin meillä, mutta ymmärrän kyllä täysin huolesi ja vie toki lisä tutkimuksiin jos itsestäsi siltä tuntuu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Mutta, tutin syöjät,onko muilla tuossa ylähuulen tietämillä semmosta röpelöä..kun nyt oon ruvennu miettimään joskos nuo lunonnonkumiset tutit ei neidille sovikkaan..tuntuu ettäon pahimmillaan kun on syönyt tuttia tai ruokaillut luonnonkumes tutin kera :/

nipsuli, meillä on poitsulla ihan sama juttu aina välillä :wave:
Poitsu on syöny tuttia hmmm.. muistaakseni pariviikkoisesta asti ja osittaisimetyksellä mentiin eka kuukausi, jonka jälkeen on Semperi kasvattanut jässikkää. Luonnonkumiset tutit on pulloissa käytössä. Luonnonkumiset ja muotoillut siksi, kun tyyppi ahmi ruokansa muilla tuteilla niin, että jokapaikka oli maidossa!! Me luultiin ensin että se röpö tulisi jos maito on vahingossa ollu liian lämmintä, mutta sitten hokattiin, että se tulee ikäänkuin kitkasta! Eli huulet ja tutti on liian kuivat. Aina kun alan syöttää poikaa, irroitan sen tutin kertaalleen suussa ylä- ja alapuolelta, niin harvemmin tulee niitä röpöjä, kun pääsee vähän kosteutta väliin.

Tuteissa meillä on käytössä sekalainen kokoelma erilaisia, eikä niissä olla huomattu samaa, kun noissa luonnonkumisissa pullotuteissa.
Toivottavasti sait selkoa selostuksesta :D ja toivottavasti ois tätä samaa, eikä mitään allergiaa.

Ja kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! =)
 
Heippa mammat! :wave:

Täytyypä taas kehua tk-lääkäriämme... Muistaakos kukaan, kun kerroin viime viikolla, että otti meidät vastaan samantien neuvolaterkkarilta, jotta saatiin lähete maitoallergiatesteihin samantien? No, tänäänpä tuo samainen lääkäri soitti (siis tosiaan soitti pyytämättä :xmas: ) ja kertoi, että vastaus on tullut ja kirje iho- ja allergiasairaalasta tulossa meille kotiin lähipäivinä. Lääkäri kehotti myös aloittamaan apteekin erityiskorvikkeen, jotta iho saadaan oireettomaksi. Aloitettiin sitten tänään NutriSoija. Tarjosin korviketta tytölle ensin sellaisenaan. :headwall: No, eipä tietenkään juonut sitä. :x :x Sekoitin sitten puolet soijamaitoa ja puolet NANia ja se upposi, vaikka typykkä ensin vähän irvistikin. Seuraavassa satsissa menikin sitten jo 2/3 NutriSoijaa ja 1/3 NANia ja illan vikassa suhdeluku oli jo 1:4. Joskohan huomenillalla uppoaisi jo annos pelkkää soijamaitoa. :/ Pyysin lääkäriltä samalla reseptin Essex Plus -rasvaan, jonka olemme nyt Decubalin ohella todenneet sopivimmaksi nakeron iholle. Kipaisin reseptin jo tunnin päästä puhelusta ja siellä se oli odottamassa. Todellakin joskus näköjään homma toimii aivan loistavasti myös julkisella puolella! =) Laitoinkin jo viime viikolla palautetta ko. lääkärin toiminnasta, ja on tosiaan kiitokset ansainnut. :)

Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Mulle tarjottiin äsken uutta puhelinliittymää & puhelinta. Onko kellään Nokian N73 puhelinta? Jos on, niin pelittääkö hyvin ;)
Mulla on! :wave: Hyvin pelittää! Ainoa miinus on, ettämun puhka ainakin on hidastunut melkoisesti siitä, kun sen ostin n. vuosi sitten. Siihen pitäis hakea uudet päivitykset, muttei piru vie jaksais... :headwall: *muoks* Moni olikin jo kertoillut puhelimen hitaudesta... Eli näillä uudenmallisilla, monitoiminnallisilla puhelimilla on tapana hidastua ajan myötä, jolloin niihin pitää hakea uudet ohjelmapäivitykset joko itse netistä tai sitten ihan alan liikkeestä. Pitäis viedä tuo puhelin Nokialle, kun en jaksa itte säätää, muttei vaan oo saanu aikaiseksi... :snotty:

palaan lukemaan päivän saldoa, tais olla vaatimattomat 4 sivua... :p

 
Iltaa! :wave:

Tervetuloa uusille! =) Meidän jengihän kasvaa ihan kiitettävästi. :D Ja nipsulille myös..tervetuloa takaisin reissusta!

Me taas hiukan syötiin yöllä. |O Ei näytä auttavan vaikka nyt kahtena iltana sit nannia koetettu. Taitaa olla liikaa kaikkea uutta kivaa päivisin, niin menee sit yötkin uutta sulatellessa ja kääntymisiä tehdessä. :whistle: Ja tänään..mä EN roiku täällä, vaan menen heti nukkuu kun pienikin. PISTE. :attn:

Vettä on tullut ihan kiitettävästi täällä tänään. Niin harmaa ja synkkä päivä. Me oltiin ystävällä kyläilemässä koko iltapäivä. Kotimatkalla neiti sit päätti pitää kunnon itkukonsertin, eikä rauhoittunut vaikka kuinka lauloin "metrolla mummolaan.." ( se yleensä toimii), No ei auttanut kuin vetää tien sivuun ja hypätä takapenkille istuu ja imettää neitiä. Siellä me sit tien vieressä syötiin ja sade ropisi auton kattoon ja työmatkalaiset kiirehti ohi. :whistle:

Taas pätkii pää..kommentoimista oli varmaan paljonkin ja yhtään mitää tule mieleen. :headwall:

Ai niin..suhteiden pituuksista..me on tavattu aika tarkalleen 4 vuotta sitten ja oltu 2vuotta ja 4kk naimisissa. Pikkuinenhan syntyi meidän toisena hääpäivänä. :heart:

Kakka-asioitakin olitte puhelleet..meillä alkoi siitä eka nan-kokeilusta sellainen kakkapanttaus, että ihan outoa..aiemmin aina 1-2- kertaa päivässä, nyt 4-5 päivän välein. Syy tuskin niissä kolmessa korvikkeen antokerrassa..mikä lienee. Mut ei neitoinen näytä siitä kärsivän..pieruja tosin tulee kiitettävästi! :whistle: :D
 
siis voi että mulla kiehuu niin taas :kieh: |O |O |O
tilittelin näitä tunteitani tonne kerhon puolelle sinne alkoholisti-osioon
|O :kieh: |O :kieh:
siis jos pää vois räjähtää niin se ei olis nyt kovin kaukana,siis minua vitu*taa niiiiin paljo :kieh: :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Ieva ja Hippa, tajusin tossa, että ku kuvailin meidän perhettä ni aikas huonon kuvauksen annoin, täällä on 2 keesipäämiestä nääs kärryjen kanssa liikkeellä. Mun on se pienempi ja kiltimmän näkönen :) . Ja mut varmaankin tunnistaa parhaiten mun takista, jonka selässä on iso misfitsin pääkallo. :D
En muista törmänneeni kallotakkiin enkä keesipäähän. :/ No, mutta täällä päin on niin paljon vauvoja ja vanhempia, ettei niihin tuu kyllä kiinnitettyä huomiota, jollei vallan tuttu ole. :whistle: Nyt tiedän sitten bongailla teitä. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
...ajattelin teille tarjota B) Elikkäs kakka-actionia tältä päivältä, osa 101:

Oltiin vaavin kanssa kirpparilla järjestelemässä mun myyntipöydän kamoja, tyttö istuskeli turvakaukalossaan tyytyväisenä, välillä torkkuikin. Oltiin lähetty silleen pikaisesti käymään, et olin vaan yhen vaipan napannu käsilaukkuun mukaan, en muita hoitokamoja.

No, eiköhän ala kuulumaan hirveä pörinä tytön peräpäästä ja sitä pörinää tuli ja tuli ja tuli... Vähän aikaa se oli ihan tyytyväisenä ja ajattelin, että vasta kotona vaihdetaan, mutta sit alkoi hirveä huuto ja pakko oli lähteä naistenvessaan vaipan vaihtoon (ja siellä ei TIETENKÄÄN ollu mitään hoitotasoa). Kakkaa oli sitten tursunnu lahkeesta ulos lähes koko setti, tytön koko alakroppa ja vaatteet sukkia myöten ja kaukalo samoin oli p****ssa, samoin kohta vessan pöytä, vaikka paperia yritin alle työntää. Siinä sit pesen kiljuvaa vauvaa hanan alla ja koitan käsipyyhkeisiin kuivailla enimpiä. Onneks paita sillä säilyi puhtaana, mut pakko oli jostain kehittää sille alakroppaan vaatetta. No, neuvokkaana strippaan iteltäni t-paidan ja käärin lapsen jalat siihen, itelleni napitan vaan takin tiukasti kiinni. Ja sit kotiin, neiti on tietysti ihan tyytyväinen kun on puhdas ja kuiva, äitiä lähinnä naurattaa :LOL: Että näin meillä B) .

t. Piipi + kakkalinko, pari päivää vajaa 4kk
:LOL: :LOL: Ei kyllä varmaan silloin naurattanu. :$
 
Nonni, hampilääkärissä käyty. Veti loputkin hampaasta pois, oli kuulemma "aivan toivoton tapaus". Ja kysyin että onko se mahdollisesti sit viisaudenhammas kun noin heppoisesti lähti. Vastaus oli että "seiska". Meinasin sanoa että "ei ku kolkytyks mä oon.." Mikä vitun seiska??! Että jos joku täällä on hammasammattilainen niin kertokaa.. |O

Oli pakko ottaa burana 600 kun alkaa puudutus lähteä. Sain antibioottikuurinkin varuilta, jos ei parane (oli siis tulehdusta ikenessä). Jäi sekin kysymysmerkiksi miten mä tiedän paraneeko tulehdus vai ei.. :whistle:

Noh, anyway. Tyty nukkui tänään sit lähes kolme tuntia ja nytkin se on tossa jo lähes unessa. Olihan sitä kiukkua päivällä riittämiin..

Äh, sattuu.. :snotty: Mitenhän mä voin syödä mitään ku jäi ruokailut tänään välistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Help :attn:
Äh, mä en oikein tiedä, kun tuo meidän tytteli on edelleen masunsa kanssa ongelmissa :| Viime viikon torstaista lähtien siis kakkaa on tullut joka kerta syömisen jälkeen (paitsi yöllä), se on täysin vihreää (siis ihan pinaatin väristä) ja limaista. Välillä siinä on "maitopaakkuja" mukana.. Muuten vauva on ihan hyväntuulinen ja iloinen, ei itkeskele tms. Soitin eilen neuvolaan, josta epäilivät jotain pöpöä. Suosittelivat Relatippoja, joita kävin eilen hakemassa. Niistä ei ainakaan vielä oo ollut mitään apua..
Mä epäilen, että olis allergiaa ja ajattelin nyt kokeilla maidotonta dieettiä. Tomaattia, ruisleipää ja sipuleita en oo syönyt koko imettämisaikana.. Kuulostaako kenenkään korviin tutulta? Mitä ihmettä typykällä voi olla? Neuvolasta sanoivat vielä, että parin päivän päästä pitäisi mennä lekurille, jos ei helpota. Mitähän ne vaan siellä voivat asialle tehdä :/
:attn:
Meillä nuo Relatipat sai aikaan limaisen kakan. :/ Nyt käytössä GefilusPlus, joka täysin maidoton valmiste. Meillä myös on ollut kakka vihreää, lähes syntymästä saakka, ja nyt on maitoallergiaepäily. Saas nähdä muuttuuko kakan väri soijamaidon aloituksen myötä. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nonni, hampilääkärissä käyty. Veti loputkin hampaasta pois, oli kuulemma "aivan toivoton tapaus". Ja kysyin että onko se mahdollisesti sit viisaudenhammas kun noin heppoisesti lähti. Vastaus oli että "seiska". Meinasin sanoa että "ei ku kolkytyks mä oon.." Mikä vitun seiska??! Että jos joku täällä on hammasammattilainen niin kertokaa.. |O
En oo hammasammattilainen, mutta seiska on siis tavallinen, viimeinen, siis se perimmäinen hammas, jonka taakse viisaudenhampaat vasta tulee. Eli menetit siis yhden puremahampaan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nonni, hampilääkärissä käyty. Veti loputkin hampaasta pois, oli kuulemma "aivan toivoton tapaus". Ja kysyin että onko se mahdollisesti sit viisaudenhammas kun noin heppoisesti lähti. Vastaus oli että "seiska". Meinasin sanoa että "ei ku kolkytyks mä oon.." Mikä vitun seiska??! Että jos joku täällä on hammasammattilainen niin kertokaa.. |O
En oo hammasammattilainen, mutta seiska on siis tavallinen, viimeinen, siis se perimmäinen hammas, jonka taakse viisaudenhampaat vasta tulee. Eli menetit siis yhden puremahampaan :(
en minäkään o ammattilainen mutta juuri näin se menee.

sain piristystä iltaan, meillä jyrisee ukkonen!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meinasin jo Ieva laittaa tekstarin että mitäs mittoja sielä neuvossa saatiinkaan :D
Jos et jaksa kahlata, niin meillä oli nyt sit strategiset mitat, 4kk 12pv:
- 7000g (3535g)
- 65,3cm (51cm)
- 41,2cm (37cm)

=)

Mitkäs teillä olikaan? :D Ja tervetuloa palstoille taas nipsuli! ;) Ja paranemisia neidille ja sulle! :hug:

Meillä ei oo ollu mitään röpelöä huulessa sen imurakkulan (meillä oli siis joskus pari kuukautta sitten vielä tytöllä huulessa semmoinen ns. imurakkula) hävittyä. :/ Ajoittuikos teillä se röpelö soseitten aloitukseen? :/ Ettei ois jostain soseesta? :/ Meillä menee nyt vaan perunaa, peruna-parsakaalia, bataattia, luumua ja ruusunmarjaa ja muuta ei saada aloittaakaan ennen maitoaltistusta.

 

Yhteistyössä