***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Täällähän on ollu suorastaan villi yö. :p

Bonuksista sen verran, että meillä on cittari lähin kauppa elikäs siellä kaikki ostokset tulee tehtyä. Plussa ei tosiaan ole mikään päähä huimaava, mutta tuossa kaupassa on paljon paremman valikoimat ja hinnat kun prismassa. Ollaan siis tyytyväisiä =) Ostoja tulee muuten aivan liikaakin. Oon rajottanu ruokaostokset yhteen kertaan viikossa (saahan sitä yrittää). Eihän sitä lasketa, jos käy jossain muussa kaupassa.. :LOL:

Mitäköhän muuta piti sanoa. Oli niin paljon matskua tullu, ettei tiedä mitä tekis..

Ukon kans ollaan yhessä oltu 12v, josta vasta 1v vasta naimisissa. Tosi nuoria on oltu mekin tai ainakin minä. Meillä siis lauantaina eka hääpäivä :heart: . Mies aiko laittaa ittensä pakettiin. :LOL:

Juhannusta vietellään täällä kaupungissa. Taidetaan sunnuntaina ajella mummeleita kattomaan ja kakuttelemaan.

Meillä oli esikon 4v synttärit sunnuntaina. Huuto oli aivan hillitön, mutta tuntui olevan hauskaa. Oli kyllä ihanan rauhallista, kun kaikki lapset oli lähteny ja molemmat tytöt nukkumassa. Lahjaksi tuli kaikkea ihqua tyttösälää. Itse annetaan lahja vasta oikeana synttäripäivänä. Hello Kitty -jutut on in, joten jotain siltä saralta täytyis ettiä.
Tyttö on hoidossa tänään ja torstaina, joten hoitoonkin jotain synttärinamuja täytyy viedä. Niin ja viimenen päivä tuolla hoidossa. :'(

Niin ei sitä itsekään ois uskonu, että täällä asioitaan kertoo. Ihan livenä kun olen aika hitaasti lämpeävää sorttia, noin puhepuolella. Sitten kun vauhtiin pääsee, ei siinä muut saa puheenvuoroa. :xmas:
 
Sainpas taas kahlattua teksit läpi!

juhannuksena mennään meidän mökille. Joko lähdetään to iltapäivällä kun mies pääsee töistä tai sit pe aamuna. Mukaan lähtee miehen pikkusisko perheensä kanssa. Yleensä jos vaan miehellä on vapaata ni on koitettu mennä mökille, ellei siellä ole sitten joku muu. Oikeestaan aina kyllä on taidettu siellä olla, useestihan mies on kyllä töissäkin ollut.

Hääpäivä on meilläkin syyskuussa, 4 vuotta naimisissa ja syksyllä tulee myös 10v yhdessä oloa täyteen. Siihen oon luvannu jotain kivaa keksiä, en vaan yhtään tiedä että mitä :/

Joo ei oo mitään kuntalisää täällä ja eiköhän miehen tulotkin oo niiiiin päätähuimaavan suuret että mitään hoitolisää ei taida tippua. Että sillä parilla sadalla sitten...

On se jännä miten erilaisia yöt on. Toissayönä poitsu heräs ekan kerran jo 12 jälkeen syömään, sit söi 5.30 toisen kerran ja jatko unia 9.20 asti. Viime yönä heräs syömään 5.20 vasta ekan kerran, sit kukku hereillä tunnin verran ennenku nukahti uudelleen ja heräs sit puol 9 jälkeen. Eka se höpötteli ilosesti sillon ku oli hereillä, sit rupes hermo menee ja otin syliin hetkeks. Ei auttanu ja aattelin et no annetaan vielä tissiä vaikka söi äsken et jos kuitenkin ja laiton sänkyyn pötkölleen ja itteni siihen viereen. En ehtiny ees paitaa nostaa ku jätkä simahti nenä tissiin kiinni :LOL: oli kyllä sulosen näkönen. En kyllä vähään aikaan ees uskaltanu liikkua siitä kun oli niin sulonen :heart:

Nyt herralle aamupalaa!
 
Meillä on tyttö edelleen hemmetin kiukkuinen |O. Sellaista samanlaista itkua ja huutoa kun varmaan 3 ekaa kuukautta. |O Nyt mä kyllä laitan sen rotarixin "piikkiin", vaikka tehoste ei aiheuta niin paljon oireita, ei se ole kuitenkaan poissuljettua. Ton tytön herkkyydellä kaikkeen.

Hiljeni sit päärynäsoseella :), maito jäi sit syömättä kun väsymys vei vallan. Eli nyt mulla on omaa aikaa ehkä hikiset puoli tuntia. Mitähän sitä tekis :LOL:

Täällä onkin paljon "vanhoja" pareja!Me ollaan oltu yhdessä vasta vajaa neljä vuotta joista yhdessä asuttu 3, kihloissa 2½..

 
moikkulis.

oltiin lasten kanssa mummulla 4 yötä kun iskä teki viimoset yöt ennen lomaa. jee!

meillä on tänään se M:n magneettikuvaus klo 13.10 ja klo 12 pitää olla osastolla. enää en saa syöttää poikaa ollenkaan vaan tyhjää tuttia toinen saa vain imeä. onneks nukahti vellipullon syötyään niin menee aikaa nyt tolleen... jännittää kovasti tuo homma ja oon aika lailla itkeskelly jo etukäteen vaikka mä uskon että kaikki on todellakin hyvin, mutta ei sitä koskaan tiiä varmaks. :'( :'( :'(
toivotaan kuitenkin parasta! :heart:

M on oppinut nyt kääntyilemään lattialla ja liikkuu villisti :) massulleen käännyttiin pikku avustustuksella niin hän nosti päätään kuin tikanpoika ja katteli maailman menoa. suloista. nyt ollaan pystytty vasta alkaa pitää poikaa enemmän lattialla kun tyttökin antaa jo hieman enemmän "periksi" eikä käy niin paljon törkkimässä. ja nyt kun on tilaa.

Laitoin muute fb:hen kuvia uudesta kodista. :heart:

nyt meen syömään hirvenlihasta tehtyä pitsaa :) nam. uuni käy tuolla kuumana.

pitäkäähän meille peukkuja mammat! :hug: :heart:

Tuun ilmottelemaan mitä uutisia saatiin kunhan kerkeen. meillä voi mennä myöhäänkin sairaalassa kun joutuu humauttaan tuon pikku miehen sen ajaksi. :/

Jepsu maha kuralla :x
 
Nyt mie päätin sen että LOPPUU IMETYS! Pakko alkaa ottamaan allergialääkkeitä tai mie kuolen... :/ |O . Eipä kyllä neiti tuon korvatulheduksen aikana hirveemmin ole tissiä huolinu joten nyt sitten on varmaan ( :whistle: :ashamed: ) helppo lopettaa kokonaan.. minnuu surettaa vaan enempi :'( mutt aikaaikansa kutakin. Pullotellaan tästä etiäpäin ;) Nettta pyörähtää napansa ympäri lattialla ja nostaa pyllyn konttausasentoon mutta nenä on lattiassa ja siinä äheltää.. :LOL: :LOL: hupaisan näköistä! Raukka ihan levoton yölläkin kun pitää pungertaa sängyssä ihmeasentoon itteensä! :whistle:

Tarppa ja Netta 4kk ja reilu 2vkoa!
 
Jepsulle tsemppiä magneettiin :hug: Pienet on kyllä urheita ja tiedän, että se on sulle rankkaa ja tuntuu kestävän ikuisuuden. Peukut on pystyssä =)

Täällä oli taas ollut vauhdikas yö! Lainailuharjoituksia oli hauska lueskella :LOL:

Mä en myöskään kirjottele pojan nimellä täällä, mut tuolla kerhon puolella voikin, kun on tullut se siellä muutenkin "paljastettua". Oon samoilla linjoilla äippäHki:n kanssa näitten nettijuttujen suhteen. Itsekin yllätyin kuinka helposti sitä tulikin niin "avauduttua" omasta elämästään, koska en aiemmin moista ole tehnyt. Kavereiden kanssa oon kyllä aina puhunut kaikista asioista avoimesti ja tiedän, että tätäkin ketjua seuraa ainakin yksi kaveri, jolla myöskin helmi=) (Liity mukaan vaan, josko näet tän MM :D ) Mä oon kyllä muutenkin aika suulas tyyppi, mutta harvoin ihan tuntemattomille keskustelunavausta teen, mut juttua lähtee kyllä tulemaan, jos joku muu aloittaa... :LOL:

Bonuksista oli aiemmin puhetta. Me ei erityisemmin olla minkään kanta-asiakkuuden kannattajia, vaikka löytyy kortit lähes joka kauppaan. Lähikauppana meillä on Valintatalo, joten Ykkösbonusta tulee jonkin verran käytettyä, siitä siis meille tulee eniten hyötyä bonuksina.

Täällä myös yksi vanhapari ilmoittautuu :wave: Eka hääpäivä heinäkuussa ja loppuvuodeta 10v. yhdessäoloa täyteen :D :heart: En mä kyllä tuota miestä vaihtais, täytyy sanoa =) Hyvän valinnan oon nuorena tehnyt :heart: Kertokaas jotain kivaa hääpäivämuistamista miehelle!?? Mulla lyö kyllä ihan tyhjää, kun oon koittanu miettiä, että mitenköhän tuota miestä muistais, kun budjettihan on siis melko rajallinen... Ehdotuksia otetaan siis vastaan :whistle:

Meillevauva, mäkin vähän odottelen tuon rotarix-tehosteen vaikutuksia :/ Ekan annoksen sai samaan aikaan 3kk-rokotteen kanssa, joten en tiedä kummasta vaivat johtuivat. Mutta me otettiin neuvola-aika vasta ens maanantaille, kun ei olisi ollut mukavaa olla tuon rotarixin jälkeen lähes viikkoa mökkiolosuhteissa keskellä ei-mitään, eikä siellä tule edes juoksevaa vettä.

Poika sai muuten eilen ekan kerran perunamaistiasen =) Olisi syönyt enemmänkin varmasti, mutta en antanut kuin sen vajaan teelusikallisen :p Tänään taidan antaa myös maistiaisen, mut sitten seuraavaksi vasta ensi viikolla, kun ollaan palailtu mökkeilemästä.

Kristelle ja poju 4kk1pv
 
Oli ollu taas vilkas yö :D

Kaupoista, meidän lähikauppana on siwa jota tulee käytettyä jonkin verran, sitten vieressä on myös cittari jossa on mukava käydä esim lenkkeilessä :whistle: Ja isommat ostokset tehdään prismassa. Joka kauppaan kortit löytyy mut plussaa meillä ei kertyisi yhtään joten meillä rinnakkaiskortti miun vanhempien kanssa.. Cittarissa se hyvää että siellä on ruokatarjouksia plussakortilla joita prismassa ei ole..

Yhdessäoloa täällä tulee syksyllä 3vuotta =) Ja ensikuussa kihloissa 2vuotta :heart: Eli aika nuoripari vielä B)

Pallukka, taidat olla samoilta kulmilta ku miekin :D

Mut nyt siivousurakka kutsuu, poju nukkuukin sopivasti partsilla :heart:

Saanukka ja J n.3,5kk
 
Meillä on tänään 8v. hääpäivä :heart: ja heinäkuun lopussa tulee yhdessäoloa täyteen 14 vuotta =)

Oltiin su kummipojan 4v. synttäreillä. Tilli ei nukkunut koko päivänä muuta ku menomatkan sinne, sellaisen vajaan 1,5h. Olin aivan varma, että yökin menee sit ihan pyllylleen, mut ei onneks. Typy söi ja nukahti klo 21.45, sit heräsi syömään aamulla klo 07, jonka jälkeen oli hereillä noin tunnin ja nukahti sitten lattialle jumppalelun alle. Nostin nukkuvan typyn jatkamaan uniaan omaan sänkyynsä. Ja kylläpä tuo nukkuikin! Heräsi syömään klo 14.30!!
Seuraavaksi söi 18.30 ja nukahti vaunuihin (oltiin "vähän" shoppailemassa ). Illalla syötiin 21.30, yöllä 03.30 ja tänä aamuna 07.30. Tuon aamusyötön jäljiltä neiti on yhä unessa! Mikä lie unitauti iskenyt :eek: Varmaan tooooosi kiva nukkua, ku hänellä on vielä illalla laitettu vaippa :ashamed:
Ja sit ihan muita juttuja.... Mulle tarjottiin äsken uutta puhelinliittymää & puhelinta. Onko kellään Nokian N73 puhelinta? Jos on, niin pelittääkö hyvin ;)

-b- ja Tilli 4kk + 9pv
 
Noista kaupoista piti vielä sanoa...
Meillä täällä kylällä on uusi S-market ja kiskurihintainen pieni K-market. Eli ässässä käydään, siinä on pihassa sit vielä ABC, niin bensatkin tulee osteetua siitä. Vakuutuksistakin saimme bonusta vielä toukokuussa, ei enää :/ Bonusta tulee 25-70e kuukaudessa. Me olemme jemmanneet nuo bonukset sinne S-tilille ja sieltä on sit välillä ostettu jotain pientä tai vähän isompaa, esim. kahvinkeitin, silitysrauta ja mankeli. Viime vuonna teimme ekan kerran niin, että keräsimme bonuksia koko vuoden tilille, niin jouluna tilillä oli sit kivasti joululahjarahaa. Näin meillä.
 
babygirl johan teillä on nukuttu :D
Ei ihan samaa puhelinta löydy, mutta miehellä on N70. Periaatteessa ihan hyvä puhelin, mut mieti tarkkaan tarviitko oikeesti tommosta puhelinta. Tosta hajos "kaikki" heti uutena eli oli takuuhuollossa ja kaikki ohjelmistot piti laittaa uusiks. Nyt on ollu sen 2 vuotta niin en tiedä johtuuko liittymästä vai puhelimesta mutta yhteydet ei aina pelaa, ei saa yhteyttä ja ei pysty soittaa aina. Ja mihin tarkotukseen tarvit puhelinta? kannattaako maksaa kaikista hienouksista jollei niitä tarvi? Miehellä ainakin on jäänyt "hienoudet" käyttämättä, juu on siinä nettiyhteys (mikä kyllä mullakin halvemmassa puhelimessa) mut surkea semmonen... Mun mielipide: halvemmallakin saa hyvän puhelimen :D

 
No jopas on taas tullut tekstiä, vaikka olin vaan päivän poissa!
Meillä saattaa käydä niin, että mies jää kht:n kanssa elelemään. Se ei niin kauheesti työnteosta välitä (siis tykkää kyllä tehä kaikenlaista "hommaa", mutta ei varsinaista työtä välttämättä), ja minä kun rakastan työtäni niin tehdään ehkä näin. Muutenkin mulla on paremmat työllistymismahdollisuudet, nytkin on jo tarjottu töitä syksylle paristakin paikkaa...
Mutta millonkas se ä-loma loppuu? Millon mun pitäisi mennä takasin töihin? Mulla alkoi ä-loma sillon, kun kevätlukukausi kouluissa alkoi.. Eli oiskohan ollu 7.1.08..

Me ollaan ihan nuoripari miehen kanssa, vasta reilu vuos oltu yhessä. :eek: Mutta sitäkin tiiviimmin oltiin alusta lähtien. Kihloissakin me ollaan, tosin en oo ihan varma tällä hetkellä missä mun sormus on.. :ashamed: :ashamed:
Me ollaan vähän tällasia outoja.

Babygirlille onnea hääpäivän johdosta! :flower:
Ja Jepsulle taas voimia. :hug:

Ieva ja Hippa, tajusin tossa, että ku kuvailin meidän perhettä ni aikas huonon kuvauksen annoin, täällä on 2 keesipäämiestä nääs kärryjen kanssa liikkeellä. Mun on se pienempi ja kiltimmän näkönen :) . Ja mut varmaankin tunnistaa parhaiten mun takista, jonka selässä on iso misfitsin pääkallo. :D
 
Ei juma! tässähän alkaa jo veetuttaa |O. Ihan koko aamun toi neiti on itkennyt pää punaisena. Just heräsi puolen tunnin päikkäreiltään..itkemään. Nyt mä roikotan sitä taas kainalossa, puklasikin kivasti (tunti syöminkien jälkeen). Tää niinku valittaa non stop :(. Ku en enää muista oliko se tällainen kk sitten ku sai rotarix ykkösen.. :whistle:. Ei sillä muuten tunnu olevan vatsaväänteitä, kiukkuinen vaan..
Äh, mä tungen sille ruokaa ja hilppasen pihalle. Täshän tulee pirttihirmuksi |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Onko kellään Nokian N73 puhelinta? Jos on, niin pelittääkö hyvin ;)

On :/
Mutta en kehuis. Onhan se hyvä puhelin sinänsä, mutta... en tiiä onko puhelimessa liikaa tavaraa, siis viestejä/musaa/kuvia (vaikkei mielestäni ees ole paljoa!), mutta jostain syystä puhelin on tavattoman HIDAS. Ihan perustoiminto; avaat näppäinlukon, ni kestää piiiiitkän tovin että puhelin on perus-valmiustilassaan ja voin alkaa vaikka soittamaan. Siis eihän se aika ole silleen pitkä, muutamia sekunteja varmaanki, mutta kun sitä ootat siinä puhelin kädessä, ni juuri tähän kyseiseen asiaan kuluvaksi, se aika on aivan liian pitkä! Vähän sama ku tietokoneen aukasee, ni siinähän menee hyvä tovi että masiina saa ittensä toimintakuntoseksi asti. Minusta näp.lukon pitää aueta samantien, eikä mietinnän kautta.
Samoin jos tekstiviesti tulee, ni usein teen niin että painan sitä "näytä"-nappia ja laitan puhelimen pöydälle ja teen jotain muuta, ootellessani että puhelin saa sen viestin siihen ruudulle esille. Niin kauan siinä menee, että harvoin viitsin puhelin kädessä viestin ilmestymistä odotella.
Toisinaan puhelin myös tilttaa, niin ettei mikään muu kuin akun irrotus auta.
Ja asetanpa soittoääneksi minkä äänen vain, niin jostain syystä puhelin yhä uudestaan ja uudestaan soittaa Nokian tunnaria soittoäänenä. Ja niin pöljä en minäkään oo ettenkö osaisi sitä ihan oikein asettaa, että pitäis kyllä soittaa muuta kuin sitä nokialaista, mutta sitä se vaan pilputtelee, suurimmaksi osaksi. Joskus taas sitä minkä olen asettanut soittoääneksi.

Että hieno on puhelin, mutta jos käyttösi on vain sellaisia asioita mitä puhelimella yleensä tehdään (puhelut ja viestit) niin älä ota moista vaivoiksesi. Onhan se hieno, mutta ehkä vähän turha lelu kuitenkin. Itse aion syksyllä kunhan kimppa-sopimus raukeaa, ni kaivaa laatikosta vanhan puhelimeni ja ottaa sen käyttöön, sen verran on hermot menneet tuon kapineen kanssa.

Sorry, tämä ei ollut kovin kannustava puheenvuoro seitenkolmosen puolesta! :ashamed:
 
ippu ja babygirl miehen puhelin tekee tota samaa soittoääni-hommaa, aina välillä on nokiamusa vaikka pitäis olla ihan muu |O ja myös tilttaa sillon tällön ja on äääärettömän hidas! Oon kanssa sitä mieltä että sinne on tungettu ihan liikaa kaikkia ohjelmia, vähempikin riittää normaalikäyttöön/normaalikäyttäjälle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Mulle tarjottiin äsken uutta puhelinliittymää & puhelinta. Onko kellään Nokian N73 puhelinta?
mulla on :wave: muuten puhelin on ollu ihan ok, mut tuo pirun "valinta näppäin" vai mikä lie, no kuitenki suurinpiirtein tärkein nappi koko puhelimessa niin on semmonen tympeä,niinkuin pieni sauva, mä en siitä oikein tykkää ja tuo sauva irtosi mulla viikon käytön jälkeen eli puhelin piipahti aika pikaseen huollossa :kieh: ja myyjä sanoin sillon että hänelle käynyt samalla tavalla, niin liekkö joku N73 tyyppivika.. :kieh:
 
huomasin tossa kun puhuitte n73 nokia kännystä. Eli mulla oli ihan samaa vikaa soitti puhelin omia soittoääniä nokia tune vaikka olin valinnut toisen. Sammuili koko ajan ja meni nettiin itsekseen. Siihen loppui viat kun päivitin kännyn nokian sivuilla löytyvästä ohjelmasta ja nyt ei oo ollu mitään valittamista. Eli puhelin kaipasi täällä uutta softaa.

Olen taustaillut ja lueskellut teidän juttuja,mutta en ole koskaan kerenny kirjoittaa mitään kun aina on tullut jotain. Itsekin olen helmikuisen tytön äiti ja tyttö eilen täytti sen 4kk:tta. Odotusajan olin maalismasuissa kun silloin olis pitänyt syntyä. Jos vaan mukaan mahtuu. =)
 

Yhteistyössä