***HELMET 2008*** Kesäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ai niin Ippu kuinka meillä on aina niin samanlaiset jutut, jotenkin aina on samoja asioita meneillään samaan aikaan? Nytkin ollaan perunaa antamassa ipanoille ekaa kertaa muutaman päivän sisään, molemmilla äitien hermoja raastavat uhmikset :kieh: ja muutenkin, jo kuumeilupuolella oli kovin helppo samaistua sun juttuihin. Me ollaan jotenkin ihan samikset B) niin ja onhan meillä nämä kuopuksetkin hyvin samanikäiset. =)
No siis tämä oli ihan päivän paras, kiitos ihana! :flower: Kärsin täällä nimittäin flunssasta ja kurkkukivusta ja yskästä ja silmätulehduksesta (kiitti muksut kiitti!), ja ihan blaahistuneena nuutuneena kurppana tulin koneelle, vaan jopahan rävähti silmät rähmän keskeltä auki, että hei!, joku tietää mitä tämä oikein on, joku ymmärtää ihan oikiasti! Kiitos Hissukka, ja voisin kyllä yhtyä jokaiseen sanaasi, veit jalat suustani! =)
 
Täällä on jousimies, vaikka muuten en horoskoopeista mitään älyäkään, hirmu harvoin tulee nykyään edes luettua mistään. Enkä oikeastaan edes tiedä, olenko erityisen jousimiesmäinen. Muistelen jostain lukeneeni että jouskareita kuvataan "maailmanmatkaajiksi", ja minua kun ei tuo matkaaminen kiinnosta ollenkaan, ei minulla ole mitään paloa nähdä maalimaa... :whistle: Tai sitte minä en oo vaan löytäny itteäni vielä! =)

Lempparihymiö on ehdottomasti =) tämä, se on ensinnäki iloisemman näköinen kuin :) tämä vaikka samaa asiaa tarkoittavatkin, ja myös siksi, etten ole oppinut oikein käyttämään vielä(kään) noita muita, kaikkia ainakaan. Siis mitä ihmettä esim. tämä :snotty: meinaa? Mihin sitä voisi käyttää? Tai tämä :xmas: ? Piiloblondi propably, kun ei tajua... :ashamed: =)
 
Niin ja tuo miestä kiinnostaa myös -juttu, ni meillä sitä ei niinkään kiinnosta nämä vauvapuolen jutut, mutta Mitäs nyt -osiosta on tullu jo legendaarinen, ku sieltä kyselen aina kun on jotain mietinnässä, mihin ei äkikseltään osata kumpikaan vastata, ja useimmiten sieltä vastaus löytyy. Siitä on tullu ihan jo The Juttu, että kysy kaksplussalta!! :LOL:
 
Joo ja jos sitte vielä neuvolakuulumiset eiliseltä, eli 4kk neuvolassa oltiin. Pituutta oli 61,5 cm ja painoa 5815g, pipo 41,5 cm jos muistan oikein, kun ulkomuistista tässä nyt naputtelen.
Ja sit vaikenen, monta monentuista viestiä jo tulikin! =)
 
Taas on kitisty koko päivä |O. Mikään ei tunnu olevan hyvin, ei kelpaa jollain sekunnilla maito, tutti, syli, sitteri, ei mikään. Sit taas silmänräpäyksessä vaihtuu tytön moodi että esim pullo käy.
Pullottelusta, mä siis keitän veden, laitan sen pulloon ja siihen sit ymppään Omneot. Jos pitempi reissu niin keitetyn veden laitan huoneenlämpöisenä termariin ja jauheet sit mukaan. Kysyin neuvolan tädiltä tota pitääkö korvike olla lämpöistä, ei tarvi. Nyt kun on kuuma keli, laitetaan tarvittaessa maito jääkaappiin. Siis siksi koska tyty ei aina suvaitse syödä vaikka olis nälkä..

Aamulla tyttö oikein potki pinniksen seinää UNISSAAN! Mies kävi kattomassa, komensi mut nukkumaan (kun on ite kuiteski hereillä). Tyty heräsi vasta 0630.

 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
ieva80 jeps jeps :p ja meni kummallaki sivusuun, niin mut nehän oli "rumat" :D
Hitto, enkö saanu niitä?! |O En oo meinaan käyny huutiksessa tänään. :|
:'( puistaa päätään :|
mulla tulee ainakin kaikista ylittyneistä + voittaneista huudoista ilmotus s.postiin..ja siel nyt tulee käytyä lähes päivittäin.. tosin nyt oli piiiiiiiiiiitkä tauko koko touhuun.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Ieva: Adalla ainakin ihottuma pahenee aina kun hikoilee... :( Pikaisessa suihkussa joutuu joka päivä käyttämään ettei kuivunu hiki ärsytä ihoa...
No siitä tuo varmaan nyt sit meilläkin johtui. Kotona vilpostellaan, mutta ulkona on pakko pitää päällä. |O Loppus nää helteet jo... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Mutta, se taitaa ollakin se idea tässä. Hienointa minusta on se, että täällä keskustellaan sekaisin ekan lapsen kanssa puuhastelevat ja jo kovan luokan kokemusta omaavat mammat. Ja varmaan kaikki kuitenkin saa itselleen jotain tästä. =)
Samaa mieltä tästä. Mukavaa on myös se, kuinka erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä erilaisilla taustoilla, ympäri Suomea täällä on. :D Kesä :hug: kaikille mammatovereille! =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Mutta, se taitaa ollakin se idea tässä. Hienointa minusta on se, että täällä keskustellaan sekaisin ekan lapsen kanssa puuhastelevat ja jo kovan luokan kokemusta omaavat mammat. Ja varmaan kaikki kuitenkin saa itselleen jotain tästä. =)
Samaa mieltä tästä. Mukavaa on myös se, kuinka erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä erilaisilla taustoilla, ympäri Suomea täällä on. :D Kesä :hug: kaikille mammatovereille! =)
totta, on tästä palstasta ollu aina enemmän ku apua ja toivottavasti on vielä pitkään :D :flower: :heart: :hug:
 
No nyse sitte alko meilläki..meinaan heti ku tyttö makaa selälleen alkaa raivota ja on viittä vaille ettei pääse masulleen ja sekös suututtaa :D
ANNATTEKO VALMISSOSEITA VAI ITE TEHTYJÄ?

minni ja pieni 3,5kk kohta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Tai tämä :xmas: ? Piiloblondi propably, kun ei tajua... :ashamed: =)
Täällä yks täysblondi. :xmas: Mä käytän tuota lempparihymiötäni kakenlaiseen "jouluiluun", esim. jos oon innoissani tai jännittynyt jostain. Ja muutenkin, jos on "jouluinen olo". Hymiöistä vielä, niin tokihan mun lemppari on kaikista kuitenkin :heart: , vaikken sitä kovin paljoa käytäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
ieva80 jeps jeps :p ja meni kummallaki sivusuun, niin mut nehän oli "rumat" :D
Hitto, enkö saanu niitä?! |O En oo meinaan käyny huutiksessa tänään. :|
:'( puistaa päätään :|
mulla tulee ainakin kaikista ylittyneistä + voittaneista huudoista ilmotus s.postiin..ja siel nyt tulee käytyä lähes päivittäin.. tosin nyt oli piiiiiiiiiiitkä tauko koko touhuun.
Jeps, viestiä oli pukannu. :( No, mul on parit muutkin huudot vetämässä... :whistle:

 
kysymystä pukkaa...eli, kun alkaa sen soseiden maistelun, niin pitääkö se loppupurkki heittää menee, vai voiko sen pakastaa vai säilyykö se jääkaapissa avattuna??? :wave: Mietin vaan, että jos sitä lusikan kärjellä aloitellaan, niin hulluahan se on loppuja hukkaan laittaa. nim. ihan aito blondi täällä mietiskelee :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
ANNATTEKO VALMISSOSEITA VAI ITE TEHTYJÄ?
Me ollaan nyt viikko ja rapiat maisteltu kasvissoseita (bataatti- ja peruna) ja ne on tehty itse. Lisäks ollaan maisteltu valmista Bonan luumusosetta, kun peruna (?) pisti massua kovaks. Tarkoituksena olisi pääsääntöisesti kasvis- ym. ruoat itte ja sitten nuo "hillot", ainakin hedelmäsoseet, ostaa valmiina. Marjasoseita ja kiisseliä vois tehdä kyllä ittekkin sit kun saa kotimaisia marjoja. :/

ieva & :heart: 4kk7pv

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
kysymystä pukkaa...eli, kun alkaa sen soseiden maistelun, niin pitääkö se loppupurkki heittää menee, vai voiko sen pakastaa vai säilyykö se jääkaapissa avattuna??? :wave: Mietin vaan, että jos sitä lusikan kärjellä aloitellaan, niin hulluahan se on loppuja hukkaan laittaa. nim. ihan aito blondi täällä mietiskelee :xmas: :D
Bona-purkin kyljes lukee, että säilyy avattuna jääkaapissa 3vrk. Me annetiin siitä samasta luumupurkista kolmena päivänä ja loppu meni bioskiin. :( ei sitä ittekään viittiny syödä, kun oli sen verta makeeta. :x
*muoks* Tuosta pakastamisesta en osaa sanoa. Tietäsköhän joku kokeneempi? :wave:

 
Pitkä työviikko takana ja alun innostuksen jälkeen, huomaan kyllä olevani aika väsynyt, palstailu varmaankin jää aika minimiin, mutta kiva on aina käydä lukemassa vauvojen kuulumisia. Meidän oppilaitokseen oli tällä viikolla kolmen päivän valintakokeet ja olin mukana haastattelemassa ja arvioimassa ja valtavan hyviä hakijoita... ihania nuoria, taiteellisia ja kulturelleja. Hyviä opiskelijoita tulossa ensi syksyksi!(apua..voikohan tälläista täällä kirjoittaa...) Työssäkäyminen kyllä selvästi myös stimuloi...minä olen kyllä niin ajatuksissani Mitjasta, että huomaan puhuvani hänestä koko ajan kaikille ja esitteleväni ylpeänä valokuvia...ehkä liikaakin.

Mitja on ollut todella aurinkoinen poika koko viikon:saint: ja isi kertoi tänään, että hänen koti-isyyden kohokohta oli vaunuretkellä Hietaniemen hautausmaalla, kun nosti Mitjan ulos ihailemaan maisemia ja poika alkoi nauramaan onnessaan ääneen. Isi on onnellinen koti-isyydestä ja sanoi juuri tänään kuinka tärkeäksi sen kokee ja kuinka kotona oleminen antaa aivan erilaisen perspektiivin ja oppii tuntemaan vauvaa tietysti paremmin. Minusta on hellyttävää, kun hän istuu usein keinutuolissa Mitjan kanssa, kun tulen kotiin ja raportoi Mitjan kakkailut ja muut tärkeät asiat...niin kuin minä aikaisemmin.

Hymiöiden suhteen olen laiska...kirjoitan aina pikavauhtia enkä ehdi hymiöitä poimimaan, kun sormet liitelevät näppäimillä niin vauhdikkaasti.

Tulin tänne helmipalstalle vähän ennen Mitjan syntymää ja minulla on kuva, että täällä on palstailtu jo ihan raskaustesteistä asti ja on varmaan ollut todella jännittävää yhdessä odottaa. Todella mielelläni kirjoittelin 40+ äideissä, mutta kovin hiljaiseksi meni se palsta. En tunne, että olisin palstalta löytänyt sielunsiskoja(kivoja persoonia), mutta todella mielenkiintoista on ihmisten kirjo ja eri taustat ja se taas toivottavasti meitä kaikkia auttaa ymmärtämään "eri maailmoja", yhteinen maailma on tietysti helmivauvoissa. Puhuimme juuri tänään pitkään mieheni kanssa ystävyyssuhteista ja ihmisistä, kun hän aina välillä masentuu, kun ei ole oikein saanut ystäviä täällä ja välillä kokee suomalaisen jurouden tylynä. Meillä on kyllä ihana yhteinen ystäväpiiri, ehkä hivenen boheeminpuoleinen. Minusta tuntuu, että olemme kuitenkin toistemme parhaita ystäviä ja todellakin sielunkumppaneita alusta asti.

Mies oli aika hellyttävä tänään, kun tuli minua töistä hakemaan yhdessä Mitjan kanssa....Hän oli TODELLA boheemin näköinen parta ajamatta ja Mitjalla sellainen vaatekerta päällä, että minua alkoi naurattamaan...eri pari housuja ja paitoja ja villasukat. Siinä sitten ylpeänä esittelimme Mitjaa työkavereille ja kovasti hän flirttaili ja hymyili joka suuntaan. Tänään Mitjalle on tullut valtavia naurukohtauksia varsinkin, kun leikittelen päälläni ihan kiinni hänen päässä, suuren suuria nauruja, jotka päättyvät sitten hikotteluun.

Horoskoopeista... minun vanhemmat lapseni ovat syntyneet seitsemän vuoden ikäerolla ihan samana päivänä, skorpioneja ovat, minä jousimies, mies kaksoset ja Mitja vesimies....Meillä on muutama horoskooppeihin friikahtanut jazzmies ystäväpiirissä ja on ollut kiva kuunnella heidän juttujaan tähtikartoista ja merkeistä...Minä varmaan olen maailmanmatkaaja-tyyppi, jos jousimiestä näin kuvaillaan...ainakin mielessäni....Kuulin näiltä ystäviltämme, että Vesimiehen vuosi olisi alkamassa tai alkanut..en muista...enkä muutenkaan tiedä mitä se tarkoittaisi...
 
Iltoja :wave:
Täällä ollaan viikonloppuleskenä :kieh: Mies lähti viikonloppua viettämään kavereiden kanssa. Sellainen perinteinen juttu joka vuosi :whistle:

Tyttö nukkuu jo, ja nyt olisi omaa aikaa tässä tv:tä katsellessa ja koneella istuskellessa. Hirmuisesti taas juttua, en muistakaan mitä piti kommentoida.

Horoskooppi Minä olen neitsyt, mies vaaka ja pikku E on vesimies/kala (riippuen minkä astrologisen kartan mukaan katsotaan) taitaa kuitenkin kellonaikaa katsoessa enemmän olla kala! Itse en ole kauhean kiinnostunut näistä, mutta tytön täti on.

On ollut kyllä kuuma päivä. Oltu kuitenkin aika paljon sisällä kun on viileämpää. Meilläkin E on ollut jotenkin kärttyisä ja syönyt jopa tunnin välein. Huomenna pitäisi käydä aamusta kirppiksellä ja sen jälkeen lähdetään mummilaan. Ajattelin samalla pestä auto (on muuten kiva kun tumma auto ja siitepölyä hirveesti ilmassa)

Ciba ja E 3,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
kysymystä pukkaa...eli, kun alkaa sen soseiden maistelun, niin pitääkö se loppupurkki heittää menee, vai voiko sen pakastaa vai säilyykö se jääkaapissa avattuna??? :wave: Mietin vaan, että jos sitä lusikan kärjellä aloitellaan, niin hulluahan se on loppuja hukkaan laittaa. nim. ihan aito blondi täällä mietiskelee :xmas: :D
Riippuu tietysti millä aloittaa, mutta me aloitellaan perunalla niinkuin esikoisen aikaan (2v sitten) neuvolasta ohjeet sain, ja kun ne ekat annokset on tosiaan niin pieniä, ni keittääpi yhen potun ja siitä pienen palan vain möössää maidon kanssa vauvalle annokseksi. Lopun potun voi heittää pois, yks pottu ei niin kallis ole =)
Minä tosin tein vauvan soseet kokonaan itse, joten... en oikein osaa sitten neuvoa sellaisia jotka aikoo edetä pelkästään purkkien varassa :ashamed:

 
Mä oon ite tehny noi bataattisoseet ja nyt aattelin kokeilla muutamaa hedelmäsosettakin ite. Mun mielestä kans noissa purkeissa on se säilyvyys 3 vrk. Loput menee joko omiin suihin tai sit koirille =)

Luulisin jostain lukeneeni että voi pakastaa kaupan valmissoseitakin, varmaan varmimman tiedon saapi esim. nestleltä suoraan kysymällä ellei jo luekkin niitten sivuilla..
 
Mä oon antanut sekä kaupan sosetta että ite tehtyä. Vielä ei oo jäänyt purkkiin että ois mennyt roskiin, osa mennyt esikoiselle kun haluaa maistaa ja kun 3 päivänä voi antaa samaa niin on tyhjentynyt siinä ajassa. Nyt oon omaa sosetta pakastanut niihin kaupan purkkeihin. Musta tuntuu että mä aika ronskisti oon noita soseita kuitenkin alkanu antaa, mutta kun ei ainakaan vielä oo mitään tullut niin samalla tavalla jatketaan!

kenzie kiva että sulla on mukavasti alkanut työt ja isäkin nauttii koti-isyydestä =)

Mikäs päivä se vesimies vaihtuu kaloihin? Jos se vaihtuu 19.2 niinkuin jossain on ollut niin meillä on 2 kaurista ja 2 vesimiestä :D Ja tämä blondi tunnustaa että tossa jo vähän mietin et hassua kun täällä on niin paljon vauvoilla samoja horoskooppeja :headwall: Mistäköhän johtuu...

Niin ja oli hyvä idea että aina maanantaisin alkaa uusi pino!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
kysymystä pukkaa...eli, kun alkaa sen soseiden maistelun, niin pitääkö se loppupurkki heittää menee, vai voiko sen pakastaa vai säilyykö se jääkaapissa avattuna??? :wave: Mietin vaan, että jos sitä lusikan kärjellä aloitellaan, niin hulluahan se on loppuja hukkaan laittaa. nim. ihan aito blondi täällä mietiskelee :xmas: :D
Olikohan tähän nyt joku jo vastannutkin, varmaan. Mut suoraan purkista ei missään nimessä kannata antaa! Heti kun vauvan sylkeä joutuu ripauskin purkkiin on se likvidoimassa loppu purkin sisältöä. Eli oli määrä mikä tahansa ennen kuin koko purkin vetäsee niin siihen asti lautaselle sosetta ja siitä sitten.

Sose säilyy 2-3 vrk jääkaapissa avattuna. Noin ainakin hedelmäsoseet, muist en nyt osaa äkkiseltää sanoo. :whistle: Pakastuksest en tiiä. Eiks googlettamal löydy?? :p

Mä ajattelin tehdä itse soseet vihanneksista mut hedelmäsoseita en ala tekeen itse. Banaanin voi muussata mut ne muut tulee liian voimakkaan makuisiks. Lihat teen myös itse sitten. Keitän kanaa ja possua ja vihanneksia kerralla aina isot satsit ja pistän soseiks ja jääpalarasiaan, josta sit jaan minigrippeihin. Nimet päälle ja siit voi sit miksailla sopivia sekoituksia. Parsaa, kukkakaalia ja possua kuutio jokaista ja avot. Perunan pakastaminenkin onnistuu jos ei yksin pakasta mut niitä nyt tulee keiteltyä muutenkin. Bataattia meinaan kans laittaa pakasteeseen kuutioina.
 
Meillä horoskooppeina kauris (minä ), vesimies (tyttö ), kalat (poika) ja oinas (mies), eli peräkkäin ollaan. Lapset vesimerkkejä ja me maamerkkejä, eli sopivasti on lapsilla joustoa kun vanhemmat on välillä kaavoihin kangistuneita. :D
 

Yhteistyössä