***HELMET 2008*** Kesäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Jahvetti =) syytetään Sunilaa edelleen
:LOL:

Se se on pakko olla :LOL: :LOL:
Kaasut pakkautunu päähän :whistle: Mut mieti ku mie oon asunu täs liki jo 29v :LOL: :LOL: :LOL:

Joo tosiaan cruellan miekin tunnen silleen livenä, että ollaan kaffeteltu jne :D Hyvin kyllä tullaan juttuun =) Ainaki mun mielestä :whistle: :LOL:
 
kevytmelankolia mä otan aina joka paikkaan (no en pienelle lenkille koiran kaa) termariin keitettyä vettä ja jauheet mukaan niin on helppo tehä jos maitoa tarvii.

Me haettiin kans eilen emman aurinkovarjo, koitin sitä tänään käyttää mut eiköhän sit mennyt aurinko pilveen ja rupes sataa vettä |O Mutta hyvin sillä saa vaunut suojattua, varsinkin jos nukkuu ettei tarvi ympärilleen nähdä!

vesimies täällä vilkuttelee :wave:

Hoidossa poitsu on ollut vissiin kerran pari tuntia kun kummitätinsä ehdottomasti halusi. Ja tässä joku päivä saa taas mennä kun mennään miehen kanssa leffaan, sekin innostu et mennää kattoo sinkkuelämää =) Mutta hyvin voisin jättää just esim. kummitädille tai mun äitille, heinäkuussa ainakin meijän porukat hoitaa häiden ajan (alussa on lapset mukana kyl) ja katotaan miten noi polttarit saadaan järkättyä et tarviiko senkin aikaa.

Nyt on poitsu hokannu mitä on syöminen, suu auki odottaa seuraavaa lusikallista ja selkeesti nauttii syömisestä :D En tiedä onko sattumaa mutta nyt on ruvennut kakkaamaan joka toinen tai kolmas päivä (ennen monta kertaa päivässä...) ja sit sitä tuleekin joka nurkasta ulos :$ Mutta ei tunnu vaivaavan ollenkaan. Luumua oon nyt antanu joka soseen jälkeen vähän mutta sillä ei oo vaikutusta, että oisko vaan harventanu luonnostaan.

Ja perun puheeni koskien mistä pullosta juo :whistle: Sanoin viimeks että kelpaa sekä ainu että avent (jota vaan joskus käytetään) niin enää ei avent kelpaa. Eilen illalla laitoin siihen maidot niin pyöritteli vaan tuttia suussa ja mitä maitoa meni suuhun niin ulos tuli. Vaihoin ainun pullon niin johan joi pullon tyhjäks. Eli kyllä taitaa olla vauvoilla niin että jos hetken on saamatta esim. pulloa niin taito unohtuu ja sit on vaikeempi tottua uudelleen tai ekaakin kertaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Miksi mä aikas usein olen se, joka täällä ekana aamusin kirjottelee? Hullu minä, kun en nuku vaikka lapset nukkuu...
Mä taidan olla se, joka tavallisesti on yömyöhillä vasta täällä. =)

Tänään oli haipakka aamupäivä. :) Oltiin tytsyn kanssa aamusta alkaen liikenteessä asioilla ja kaupoilla. Muuten meni ihan hyvin, mutta jouduin syöttämään tytön liikenteessä, urheilukentän reunassa seisaallaan, kun ei siellä mitään penkkejä ollut, enkä viittiny siihen maahan käydä. Vaihdoin sitten vaipankin siinä samalla. Vaunuissa onnistuu näköjään sekin homma ihan hyvin. =) Käytiin sitten vielä kahdestaan ekstempore lounaalla Chicosissa. Mukava reissu oli, mutta kyllä tuo helle vi*uttaa. |O Itte nyt vielä menis, mutta kun toinen on ihan kuumissaan ja posketkin lehahteli taas. Joillainhan vissiin kuumuus pahentaa atooppista ihottumaa ja niin näköjään meidän neitokaisellakin. :( Vaunuissa oli päällä vaan lyhythihainen body, baby legsit ja sukat ja harso ohuelti jaloilla. Silti tais olla välillä kuuma. :( Avasin sen vaunun tuuletusluukunkin puoliks, mutta tuo pehmeä koppa on vaan niin kuuma. |O Parempi näköjään vaan pysytellä sisällä näin pahimman kuumuuden aikaan. Tai sit pitäis olla rantsussa, missä tuulis vähän enemmän. Huomenna ollaan menossa retkeilemään Nuuksioon koko perheen voimin. Sais olla vaikka pilvinen päivä ja mielellään jos pikkuisen tuuliskin. :/




 
Adan 4kk neuvolakuulumisia:
Pituus 63,3cm
Paino 8050g
Py 42,5
Hyvin kasvaa vielä tissimaidolla! :D

Just ku viimeks hehkutin et Adan iho on pysyny hyvänä niin eiköhän se eilisen päivän aikana menny taas huonompaan kuntoon.. Ja viimeyönä hetättiin kolmelta kun Adaa kutisi niin kovasti. Iho oli ihan täynnä näppyjä! Ruvettiin sit keskellä yötä läträämään kortisonin kanssa, ja puoli viiden maissa Ada nukahti. Sit nukuttiinkin ysiin aamulla.
Vielä viikon dieettaan ja katson muuttuuko tilanne. Jos ei, niin sit mennän uudestaan allergiasairaalaan.

Vauvan hoitoon antamisesta: Ada ei ole vielä ollut kellään hoidossa, eikä tule lähitulevaisuudessa menemäänkään. Tai onhan mies muutaman kerran hoitanut neitiä jonku puoliska tuntia ku oon kipassu kaupassa. Kerran yritin lähtee shoppaileen ja olin poissa vajaa 2h. Maitoa olin pumpannu pulloon, mut eihän neiti halunnu syödä sitä... Mies soitti mulle hätääntyneenä ku Ada vaan parku täyttä kurkkua, ja sit kaasutinkin kotiin syöttöpuuhiin...
Eli niin kauan ku neiti syö tissiä niin mulla ei oo asiaa mihinkään ilman häntä! :D Mutta toisaalta, empä mä kaipaakaan omaa aikaa. :)

Horoskoopiltani olen tyypillinen kaksonen. ;)

Meidän pitäis kans ostaa joku aurinkovarjo noihin vaunuihin. Yritin eilen lähteä Adan kanssa vaunulenkille, mut oli pakko palata kotiin parin minuutin jälkeen ku Aurinko porotti vaunuihin ja Ada huusi hikimärkänä...

Mä oon kans aatellu hommata ergo repun. Ievako se oli joka oli ostanu semmosen? Minkälainen on käytössä?

 
Kyllä taas on tekstiä pukannut eilisillan jälkeen... :whistle: Lemppishymiöinen on kyllä :D , tollanen kalusto olis kiva ihan livenäkin, siis amerikkalaiseen malliin!

Mulle kanssa mies aina vinoilee että taasko sä oot siellä kaksplussan tsättikanavalla, äsken sanoi jopa että avaanko koneen sulle niin pääset langalle surffaamaan kun lapset nukkuu... :xmas:

Juu, SEE:n kanssa tulla juttuun ihan "elävänä" versionakin, kyllähän tuo meidän työ on semmosta, että helposti yhdistää, eikä siellä nuttura kireällä edes pärjää! :D Ja Jahvetilla ja Cruellalla on varmaan joku huumoritakuu noissa jutuissa, niin monet hörönaurut oon saanu, Kymenlaakso rulaa! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Kysymys teille joilla vauvat pullottelee? Kun menette leikkikentälle tai pitemmälle kävelylenkille tai paikkaan jossa ei ole mikroa ja vauvalle iskee nälkä, niin miten sitten syönnin laita.... annatteko kylmää korviketta vai juoksette kotiin minkä jaloista pääsette vai mitä?
Mä syötän pikku-ukkelin ennen lähtöä tietty, mutta tänään varmaan tulee tehtyä pitempi lenkki ja mietin, että kelpaakohan kylmä korvike, kun matkalla ei ole mikroa, jos nälkä yllättää.
Meidän neitiläinen on syönyt jo pari monta kuukautta NANin huoneenlämpöisenä, joten nou probleemo tässä suhteessa. Maitopullo kerkee kuitenkin aika useesti jäähtyä huoneenlämpöiseks, vaikka sen lämmittäiskin, niin samahan se sit on, jos ei lämmitä lainkaan. Meillä on siis mukana aina niitä 2dl NANeja, tyhjiä pulloja ja sakset hoitolaukussa. :) Kotona käytetään niitä 0,5 litran tölkkejä, joten jääkaapissa kun säilytetään, niin jääkaappikylmä NAN tietty lämmitetään mikrossa. :) Luumusosetta on tosin nyt maistellut jo jääkaappikylmänäkin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Nyt on poitsu hokannu mitä on syöminen, suu auki odottaa seuraavaa lusikallista ja selkeesti nauttii syömisestä :D En tiedä onko sattumaa mutta nyt on ruvennut kakkaamaan joka toinen tai kolmas päivä (ennen monta kertaa päivässä...) ja sit sitä tuleekin joka nurkasta ulos :$ Mutta ei tunnu vaivaavan ollenkaan. Luumua oon nyt antanu joka soseen jälkeen vähän mutta sillä ei oo vaikutusta, että oisko vaan harventanu luonnostaan.

Ja perun puheeni koskien mistä pullosta juo :whistle: Sanoin viimeks että kelpaa sekä ainu että avent (jota vaan joskus käytetään) niin enää ei avent kelpaa. Eilen illalla laitoin siihen maidot niin pyöritteli vaan tuttia suussa ja mitä maitoa meni suuhun niin ulos tuli. Vaihoin ainun pullon niin johan joi pullon tyhjäks. Eli kyllä taitaa olla vauvoilla niin että jos hetken on saamatta esim. pulloa niin taito unohtuu ja sit on vaikeempi tottua uudelleen tai ekaakin kertaa.

Meillä kans on neidillä nykyään suu auki kun linnunpojalla kun lusikka tulossa, siis jos sisältää bataattia..ruusunmarja-vatusta ei oo vielä vakuuttunut, rupee kielen kanssa pelaamaan...Nyt just tein itte päärynäsosetta ja kattotaan mitäs pimu siittä tuumaa kunhan tuolta päiksyiltä heräilee :D

Meillä kyllä pullot koko ajan käytössä ja silti tuli toi aventin pullon hylkimis juttu..nyt ne on siis lähinnä vesipulloina..


Siinhän ne päälimmäiset, kuuma tääläkin :wave: , onneks nyt jo semmonen sadetta ennen ilma, vähän siis raikkaampaa...
 
Välillä on meilläkin ollu ennemmin huoneenlämpöstä kun käden ja hyvin on kelvannu. Aina vähän vettä lämmitän ja tulee mitä tulee :whistle: siis lämpötilan suhteen :LOL:

Ainii, kokeilin tos yks päivä antaa sitä vettä. Eka otti innolla, sit tajus et hei tää on jotain outoa ja pyöritteli vaan pulloa suussa. Tokalla kerralla vaan pyöritteli ja tänään joi ahnaasti! Nopeesti oppii =)
 
Laskeskelin muutes, kun likka on ollu aika pienellä ruualla jonku aikaa, et tuleekohan meillä vrk annokseksi enää ees 700ml...paljon tän ikäsen/kokosen pitäs syyä? Ei jaksa nyt alka mistää ettii...likka on siis n. 6kg ja 60cm...neuvolaahan meillä ei tässä välissä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
ieva80 jeps jeps :p ja meni kummallaki sivusuun, niin mut nehän oli "rumat" :D
Hitto, enkö saanu niitä?! |O En oo meinaan käyny huutiksessa tänään. :|
:'( puistaa päätään :|

minkä merkkinen on sellanen tuttipullon tutti jossa on "kyljessä" numerot? Ilmeisesti sitä varten et kuin hyvin sieltä tulee neste läpi..
oon hyväksi havainnu, kun ei valuta niin kuin useat muut tutit
 
Hello! :wave:

Kylläpä tarkenee! :p Oltiin ulkona pitkä pätkä. Ensin kävelyllä ja sit pihassa. Neiti oli vaunuissa varjossa, ja minä luin uutta vauva-lehteä. Vaunut laitoin silleen että tuuli kävi välillä siihen suuntaan. Päällä pienellä vaan t-paita, ohuet pellavapöksyt ja hellehattu. Harso kainalossa, tietty. :heart: Mut tosi kuumaksi menee toi pehmee koppa nopeesti, ja hyvin sen sais kuomulla suojattua, mut sit ses on ihan pätsi, vaikka tuuletusluukku ois aukikin. Harsoilla suojaan ja sit käänsin aina vaunut vaan pois auringosta kun käveltiin.

Horoskooppi täällä Kalat. Mies ja pieni vesimeihiä.

Tuossa uudessa Vauva-lehdessä oli muuten ravitsemusterapeutti vastannut kysymykseen korvikkeen kuljettamisesta lämpimillä. Siinä oli, että samoin tulee siihen suhtautua kuin mihin tahansa maitotuotteeseen lämpimällä, eli varoivaisuutta noudattean, ja ei lämpimänä mukana kuljettelua, vaan purkista suoraan pulloon reissussa.

Siellä oli myös testissä rinta- ja kantoreput. Vink vink niitä hankkimassa oleville.
:attn:

Täällä kyseltiin, että tuntuuko joku palstalainen sielunsiskolta..usein monikin juttu ja henkilö ja joskus ei mikään eikä kukaan. ;) Mutta, se taitaa ollakin se idea tässä. Hienointa minusta on se, että täällä keskustellaan sekaisin ekan lapsen kanssa puuhastelevat ja jo kovan luokan kokemusta omaavat mammat. Ja varmaan kaikki kuitenkin saa itselleen jotain tästä. =)

Mikähän on mun lempparihymiö??? ;) :whistle: :/ noi käytössä usein, luulisin. :whistle:

Ihanaa kun viikonloppu edessä. Ja tulee kivoja vieraita. Tosin se sunnuntai menee niissä juhlissa. Maanantaina sit siskon kanssa Sinkkuelämää katsomaan. Ja hei..sovitaanko, että ei juonipaljastuksia!!!! :D

Juuh, ieva harmittaa että se Kaivari menee ohi ja samalla ehkä helmitreffit, mut vois jotku kahvitreffit järjestää. :)

Zuku mä en ole ekspertti vielä noissa pulloasioissa, mutta meillä on Aventin ja Mamin pulloja, ja niissa molemmissa tuteissa 1 tai 2 merkintä. :/

Nytpäs viihdytän hiukan pientä kaveria kun tuossa vieressä sohvalla niin kovasti naureskelee!! :heart:
 
:wave: ,
tuli vaan tossa mieleen kun joskus oli puhetta noista juhlista, siis tän kesän..niin meillähän niitä piisaa, nyt seuraavana vkloppuna on mummun 80-v juhlat ja sit siskon vauvan ristiäiset :heart: , ja tulossa on isotädin synttärit..Vaan sitten..elokuun eka viikonloppu, sillon ois sitten 2 häät ja veljen rippijuhlat...että jeejee, ja siis välimatkaa 500km... :whistle:

Profiilissa kuva juhlatamineista :heart: :D , ja kerhon puolella lisää kunhan ieva kuittaa ne =)
 

Yhteistyössä