***HELMET 2008*** Kesäkuu

Jep, multa jää taas parhaat turinat väliin, nämä punoittavat ja vetistävät silmät ei nyt tykkää hyvää tästä hommasta... joten eiku pehkuihin, ja huomenna uudella innolla lukemaan mitä työ ootta saanu yöllä aikaan. Pankaahan bataatit ja potut hyvään järjestykseen, ja kertokaas muuten gallupin omaisesti semmonen, että joko teistä tunnostaa että ootte taas "omia itsejänne" raskauden jäljiltä, hormonimylläköiden jälkeen?
Mulla ainaki on napanuora niiiiin tiukalla vielä, sitä on ensisijaisesti vain Äiti, ja oma itse on vielä aika hukassa. Koskahan tuo löytys taas tuolta imetyshormonien seasta..? :whistle:

Nyt hyvät yöt kaikille, tää lähtee parantelemaan silmiään nukkulandiaan! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mä ajattelin tehdä itse soseet vihanneksista mut hedelmäsoseita en ala tekeen itse. Banaanin voi muussata mut ne muut tulee liian voimakkaan makuisiks. Lihat teen myös itse sitten. Keitän kanaa ja possua ja vihanneksia kerralla aina isot satsit ja pistän soseiks ja jääpalarasiaan, josta sit jaan minigrippeihin. Nimet päälle ja siit voi sit miksailla sopivia sekoituksia. Parsaa, kukkakaalia ja possua kuutio jokaista ja avot. Perunan pakastaminenkin onnistuu jos ei yksin pakasta mut niitä nyt tulee keiteltyä muutenkin. Bataattia meinaan kans laittaa pakasteeseen kuutioina.
Mä ajattelin tuolla tavalla myös toimia. =) Tällä hetkellä tosin, kun sosevalikoima on niin pieni, niin on yks jääpalarasiallinen vaan bataattisosetta tuolla pakkasessa. Otin tänään aamulla siitä kaksi palaa sulamaan jääkaappiin ja lämmittelin sitten "lounasaikaan" mikrossa ja ohensin NANilla. Liikuttavaa, että siitäkin satsista jäi puolet syömättä. :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kaupan soseilla mennään täällä :wave: En VARPILLA ala tekee itte :whistle: :D

onpas mukava kuulla että näinkin:)kivi putosi harteilta ku ei tarvikaan alkaa vääntää ite soseita ku ei yhtää huvita.jaattelin et jos kaikki muutki nii pakko kai se on mut :hug: Meil menee jo kaks purkkia sosetta päivässä..mikähän möhkäle tosta kasvaa..lisäks reilu litra korviketta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Onkos muuten kukaan syöttänyt sellaisia purkkisoseita kuin Hipp?
Meillä varmaankin tullaan reissuilla syöpöttelemään noita valmismössöjä, luultavasti noita Hippejä. :D *muoks* Tai siis riippuu reissusta. Ens viikolla mennään mummilaan, niin siellä tietysti itte väsäillään, kun tehdään ittellekin ruokaa, ni samallahan siinä pari kasvispalaa kiehuu. :)

 
Meillä menee alle purkillinen päivässä kiinteitä...n. 1/3 kasvissose purkista ja n. 1/2 päärynäsoseesta. NANia menee miusta ihan SIKAVÄHÄN 500ml tälleen äkkiseltään laskettuna tälle päivää (voi olla et jonku unohdin) + velliä 120ml... :whistle:
No, mutkun ei enempää syö niin ei syö...alko mun kans näemmä hoikkikselle :headwall: :kieh:
Puuroa meinasin tossa viikon-parin päästä iltasin vellin tilalle, velli siirtyisi aamuun....mennään samalla systeemillä, ku edellisten kanssa =)
 
Mä oon kans miettiny jos kohta alkas antaa ton maissipuuron illaks, nyt siis ei olla sitä syöty :whistle: . Bataattia menee kaks jääpalasta ja hedelmäsosetta n. 1/4 osa.
Meil menee maitoo varmaan lähemmäks kaks tollasta 500ml pönikkää ( pieni murto osa omaa tuotantoo |O )
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Bataatti: ?? onko se joku muotijuttu antaa vauvalle bataattia? en oo ennen kuullutkaan... eikai se mikään suomalaisten ruoka muutenkaan ole? (onko?) :xmas: ja miks bataattia? mä ajattelin perunaa, porkkanaa ja muita "suomalaisia"... kasvaako bataattia ees suomessa? :xmas: :xmas: :xmas: :saint:
Ei kait se mikään muotijuttu oo, mutta käypi monen massulle paremmin kuin pottu. Meillä aloiteltiin potaatilla, mutta maha meni kovalle. Sit siirryttiin bataattiin. Porkkana taas on aika yleisesti allergisoiva, niin en viitsi sitä kokeilla kovin alkuunsa, kun on muutenkin jo atooppista ihottumaa. :/ Meillä testaillaan sitten bataatin jälkeen peruna-kukkakaali ja peruna-parsakaali -sekoituksia. Luonnonvaraisena eikä avomaalla bataatti (tietenkään :xmas: ) menesty Suomessa, mutta kyllä sitä kasvihuoneissa viljellään täälläkin. ;) Ja alkujaanhan bataatti on ihan yhtä "suomalainen" kuin perunakin; molemmat Etelä-Amerikasta kotoisin. ;) :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kaupan soseilla mennään täällä :wave: En VARPILLA ala tekee itte :whistle: :D

onpas mukava kuulla että näinkin:)kivi putosi harteilta ku ei tarvikaan alkaa vääntää ite soseita ku ei yhtää huvita.jaattelin et jos kaikki muutki nii pakko kai se on mut :hug: Meil menee jo kaks purkkia sosetta päivässä..mikähän möhkäle tosta kasvaa..lisäks reilu litra korviketta :D
minni: Ihana tuo sun kommentti. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meil menee maitoo varmaan lähemmäks kaks tollasta 500ml pönikkää ( pieni murto osa omaa tuotantoo |O )
Meillä 3 sellasta 2dl tetraa...eikä nekään kai kaikki mun laskujen mukaa..huima ero :eek:
--näinpä, onhan tuo meirän neiti tietty hieman :whistle: isompikin..mut siinäpä yks syy miks oon noita soseita alotellu jo hiukan SUOSITUSksia aikasemmin :whistle: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meil menee maitoo varmaan lähemmäks kaks tollasta 500ml pönikkää ( pieni murto osa omaa tuotantoo |O )
Meillä 3 sellasta 2dl tetraa...eikä nekään kai kaikki mun laskujen mukaa..huima ero :eek:
Teil taitaa Jahvetti sit mennä sapuskoja about saman verran kuin meillä. :whistle: *muoks* Siis kun teillä menee noita vellejä ja soseita sen verran enemmän, et meillä tuo maito korvaa nuo teidän vellit ja soseet. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
No jostain vaan taas luin että jotain siinä Nan2 oli enempi ja sit jollain oli tullu vatta vaivoja..ei taas pitäs uskoo kaikkee mitä lukee :whistle: :ashamed:
Muistaakseni siin on enemmän rautaa. :/ Ja se ei ainakaan vaikuta niin rasvaselta kuin NAN1. :/
Mutta ne erot on NIIN pieniä...tuo 1 ja 2 on joku "mainoskikkajuttusysteemi" :/ Jostain luin...siis periaatteessa sama kumpaa sitä juottaa, todellakin minimaaliset erot :whistle:
 

Yhteistyössä