Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Tulin vaan pikaiseen kertomaan, että sinne se poitsu jäi pörheltämään pihalle muiden lasten seuraan niinkun olis aina siellä ollu =) Ei yhtään arastellut vaan meni heti mukaan, "hei hei" kun sanottiin niin sillon yllättäen haluskin syliin - voi mun "vauvaani".... :heart: :'(

Töitä pitäs tehdä, mutta koko ajan sitä miettii, että nyt ne menee nukkuun, nyt ne syö: no eipä ole vielä ainakaan soittaneet, että hakekaa pois ja ihan vieressähän tässä olen. Ikkunasta kun näkeekin tonne päiväkodin pihalle. Eiköhän se ihan hyvin mene :D Taitaa olla äipällä vaikeampaa kun pojalla :LOL:

mutta nyt töihin :wave:
 
Heip!

Ninniliina, juuri noita tuntemuksia tarkoitin, paineen tuntua ja nippailuja. Kiitos vastauksestasi- hyvä kuulla, että niitä on muillakin. En näin esikoista odottaessa vielä tiedä näistä kaikista pistämisistä ja vihlomisista. Tulehdusta ei ollut, onneksi.

Tuuli
 
Ninniliina joo, oishan se kiva kun menis tää luonnollinen olotila tosta noin vaan.. kateeksi melkein käy ystävää, joka jokaisessa raskaudessaan on jaksanut ja ollut voimissaan alusta loppuun asti. Ainoastaan yliajalla mennessään on tullut hivenen epämukavia oloja sun muuta. Sitten olet samassa tilanteessa itse, eikä kaikki olekaan niin ruusuilla tanssimista :D
No mutta, voiton puolellahan tässä jo aletaan olemaan, jos tätä on sen puolisen vuotta jo menty niin eiköhän se loppukin mene. Toisaalta tuntuu vaan kauhean kaukaiselta ajatella sitä "palkintoa" joka sitten odottaa, vaikka se potkiikin tuolla mahassa muistutuksena. Vaan onhan se äiskän kulta :p

Sain tuossa yksi ilta nukkumaan mennessä napakat potkut suoraan napaan, ei tuntunut kauhean kivalta, pakko sanoa :whistle:

Vielä ens viikkoon saikkua.. ja nyt oli pakko mennä ilmoittamaan itsensä autokoulun 2.vaiheeseen, kun loppuvuodesta loppuu kortista voimassaolo. Saa nähdä mites nekin huristelut sitten, täytyy yrittää nätisti räpytellä silmiä ajo-opettajalle, et jos voitais hetki jaloitella jos sattuu taas se liika istuminen. Vaan pakko mikä pakko, voi olla aika hiljaista sitten synnytyksen/sektion jälkeen se lähtö ja kun on pikkuunen nyytti niin eihän siitä voi mihkään lähteä. Sittenhän se vasta ketuttais, ku menis autokoulu kokonaan uusiksi :eek: No, toivotaan et ne parit parin tunnin ajelut menee ilman sen kummempia kommelluksia.

-Mie&Jäbä 24+2-
 
Ninniliina me käytiin ajelulla ja katsomassa ulkoa sitä taloa.. näääääh :/ ei me oikeen sitten lämmetty kuitenkaan.. se piha oli niin avoin ja ihan vieressä meni "vilkas" tie, joten se kohde saa nyt olla.. mutta pidellään silmät ja korvat auki koko ajan.. ellei sit alettais miettiä tän laajentamista.. mutta mutta.. se on sit taas rahasta kiinni enemmän kuin talon vaihto..
Mukavaa että poika jäi hoitoon reippaasti :) ja hoitotätinä voin kertoa että vaikka itku tulis, niin yleensä ne itkut loppuu kun äiti lähtee ;) että hyvillä mielin sinäkin vaan :hug:

Mulla keskimmäinen lapsi kuumeessa :( johan tässä oltiinkin terveinä.. :ashamed: varmaan nyt sitten käydään koko perhe kevät flunssa sitten läpi taas.. prkl!!! :kieh:

On kyllä NIIIN ihanaa kun on kevät B) Mulla alkaa olla viimeinen koulu työkin ihan loppu suoralla.. valmistuminen ja töiden päättyminen alkaa olla jo ihan käden ulottuvilla.. ihanaa... :) :) :) Mä todellakin odotan lomaa.. alan olla aivan loppu kun pitäis revetä sataan ja yhteen suuntaan samaan aikaan.. pläh! :/ Mutta loppu näkyy jo.. sen voimin tässä mennään vaikka päällä seisten.

Ens viikolla on sitten taas lääkärineuvola.. pakko ottaa toi huimaus puheeksi.. eihän tuo ole mihkään kadonnut..

jees, mutta nyt täytyy lähettää ekaluokkalainen kouluun :)

Heidi ja tyllerö 24+3 :heart: <br><br>
 
Tiistaitervehdys kaikille!

Pikainen viesti tässä töiden lomassa - tänään kuuntelen asiakaspuheluita aamupäivän ja paperihommia sitten iltapäivälle.

Joku kysyi asuinpaikkaa, ja se on Kuopion seutu.

Vaunuistakin kyseltiin: ostin käytettynä yhdistelmävaunut. Ei aavistustakaan minkä merkkiset ovat, mutta ihan hyvässä kunnossa ja siistit, joten en ala asiaa sen kummemmin pohtimaankaan. Olen niin vähän merkkitietoinen, että opin vasta tältä palstalta, että mikä on reimatec...

Muutkin tarvikkeet tulee käytettynä ympäri maailmaa. Turvakaukalo on vielä hakusessa, mutta puskaradio laulaa jo, joten löytynee. En nää mitään mieltä käyttää kovin paljon rahaa uusiin tarvikkeisiin, kun en edes tiedä, onko enempää lapsia tulossa. Ja vaikka oliskin, niin käytetytkin kestää tosi hyvin. Kierrätys kunniaan!

Oikeasti tietysti kyse ei ole kierrätysarvoista vaan silkasta saituudesta... Esikko tarvitsee uuden pyörän, koska entinen oli liian pieni jo viime syksynä. Samoin pitäis ostaa uudet silmälasit tytölle. Molemmat tytöt tarvitsevat uudet puhelimet - esikoinen hajotti omansa ja toisella ei ole vielä edes omaa ollut, mutta nyt kun menee kouluun ja osaa lukea, niin ostetaan. Plus kevätvaatteet, pesisvarusteet, baletin kevätnäytöksen puku, uusi makuualusta ja puukko partiolaiselle, uudet sadevarusteet molemmille jne...

Oikeesti - vaikka työssä käyn ja olen verraten hyvätuloinen, niin tuntuu, ettei saa rahoja millään riittämään. Ehkä se on tuo lainasaldo - on tuota opinto-, asunto- ja autovelkaa sen verran, että tuntuu ajoittain ahdistavalta. Mutta itsepä olen lainat ottanut. Ja tosiasiahan on, että jos todellisia selviytymisongelmia olis, niin pankin kanssa nyt aina voi neuvotella...

Olen vähän yliherkkänä nykyään. Viime viikolla itketti, kun mietin nuoremman tytön yökastelua. Että kun ihmiset jaksaa jauhaa niistä psykologisista ongelmista yms., niin lapsiparka saa syyttä suotta hävetä. Ja sitten joutuu aina syömään lääkkeitä ja pelkäämään kylässä että jos pissa tulee... Normaalisti tämä nyt ei ihan ole itkettänyt, mutta nyt tuntui olevan liikaa.

Miehestä vielä sen verran, että ei ole kovin innostunut mistään potkujen tunnustelusta enää. Tavallaan harmittaa, tavallaan olen hyvilläni siitä, että käyttää aikansa näiden kahden jo olemassa olevan huomioimiseen. Mies kun on iltatöissä, niin ei paljon jälkikasvuaan näe. Päivällä tytöt ovat koulussa ja eskarissa ja illalla iskä on töissä. Minua sentään näkevät päivittäin... Ennen oli helpompaa kun ei vielä oltu koulussa - ehtivät olemaan päiväsaikaan yhdessä.

Jaahas... aika varmaan palata työn pariin. Aika katkonaista on tämä kirjoittaminen puheluiden välissä. Melkoinen romaani tästä silti tuli...

Hyviä vointeja kaikille. Joanna H, kuva on tosi kiva (sori jos nikki on väärin). Ja Mutterille on pitänyt jo ajat sitten sanoa, että kuvittelin sut vanhemmaksi, kun noita lapsia on noin monta. Luulin itse olleeni jotenkin ehtiväinen, mutta kakkoseksi jäin... :p

anika ja papu 23+5 (voiko olla?)
 
Minä se olin joka niistä miehistä kyseli. Aattelinkin kyllä että meillä on vähän spesiaalitapaus mutta onneksi se nyt ei yksinään haittaa paitsi mua vähän raskausaikana... Ja tää varmaan on viimeinen niitäkin. Suunnitteilla että laitetaan "paikat kiinni" kun tehdään tämä neljäs sektio mutta jotenkin se tuntuu kauhean lopulliselta päätökseltä. Vaikka olisikin kaikkein paras meille.

Joku puhui huimauksesta tuolla... Ite oon ollu sairaslomalla tässä kohta muutaman viikon, sunnuntaina menen taas töihin. Ja ihan vaan alhasen verenpaineen takia. Eihän tuo tuosta mihinkään nouse mutta töitä haluisin kuitenkin tehdä vielä, ei sitä niin paljon ole kuitenkaan enää jäljellä.

Hauska on lukea näitä juttuja kun voi samastua niin moneen eri ihmiseen aina jossain jutussa, omassa lähipiirissä kun ei muuten ole niin paljoa samassa tilanteessa olevia.
Energiataso mulla tuntuu hyppivän ihan laidasta laitaan jopa yhden päivän sisällä, välillä ei pysty mitään ja välillä taas voi tehdä vaikka minkälaisia hommia eikä tunnu missään. Voi kyllä olla että osa johtuu siitä verenpaineesta, jos ei veri kulje niin ei kulje mikään muukaan...

Täytyisi hieman ahkerammin itse kirjoitella, joskus voisi jopa auttaa oloa kun sattuu semmoinen päivä olemaan että tarttisi jotain helpotusta. Kuitenkin melkein päivittäin käyn lukemassa, enpä tiiä miksi ei tule itse laitettua mitään.
Joo ja vähän taustatietoa vielä että meidän perheeseen mun lisäksi kuuluu tyttö -96 pojat -00 ja -04 ja sitten se omituinen mies :D ja laskettu aika on 6.7. mikä tekee viikkoja niinkin paljon kuin 25+4. Kuluispa aika nopeesti, joka päivä vaan aattelen että kohta on vauva taas talossa...

Nyt täytyy rientää muihin hommiin, toivottavasti palaan taas hieman aktiivisempana.
 
Huomenna olis sit se neuvola lääkäri jossa mun kohtalo selvii, elikkä onko hän sitä mieltä että olen työ kunnossa, vaikka puolen tunnin liikkeellä olon jälkeen pitää saada tuplaten aikaa huilia tai mistään ei tule mitään.

Siis tämä kaikki niistä liitoskivuista.

Että näin.

Tänään saatiin Herneen vakuutushakemus päätös, elikkä myönteinen päätös tuli että hurahti.

Mutta eipä tässä muuten ihmeempiä, talvi vaatteita olen pois pessyt...

Tä&Herne 25+1
 
anika :D :D :D ihana.. :D kyllähän moni on sitä ihmetellyt, mut toisaalta, eihän tää mikään mahdottomuus, voishan noita enemmänkin olla.. olen 20 vuotiaana ensimmäisen saanut ja en ihan ehdi täyttää 28 kun tää neljäs (ja tasan viimeinen) syntyy :) Mut tilannetta tasoittaa se että mun ukkoni on 33, eli hänen ikänsä puolesta tää ehkä on jo uskottavampaa.. kai.. Mulla oli aina vaan tavoitteena se , että onnellinen olen jos ennen kuin täytän 30 saan perheeni kasaan.. ja niinhän se suunnitelma piti sitten paikkansa :heart: :) Enempää meille EI tule. Meidän perhe on sitten tässä. :)

Voi että kun on niin ihanaa ilmaa.. harmittaa vaan kun nyt sitten alkaa joku hitsin flunssa kierre meillä.. nyt vuotaa tuon pikkuisenkin nenä ja keskimmäinen on kuumeessa edelleen.. Toivottavasti se meidän pääsiäisenä toteutettava laiva matka nyt sitten vaan onnistuis.. lapset odottaa niin kovasti. :/

Eipä muuta.. saunan kautta salkkareita sohvalle katsomaan,, moiks!!! :wave:

Heidi ja tyllerö 24+3 :heart:
 
Lotta84 harmaana
Pikaisesti moikkailen täältä. Mulla hajos tietokone joten koneella käynti vähentyny. Oon käyny kyl lukemassa tällä mutta ei ikinä kerkee kirjottaa.

Mut täällä kaikki suht koht ok. Selkä vaivaa edelleen.

Vauva potkii jo kovasti. Meillä mies ei oo vielä onnistunu tuntee kunnolla potkuja. Vauva rauhottuu heti ku mies kokeilee. Ja sitten mies on jo tympääntyny kokeilemaan ku ei ikinä mitään tunnu. Ite oon tuntenu jo vatsan päältäkin hyvin. Mieskin varmasti tuntis jos malttais vähän pidempään kokeilla.

Nii.. ku mulla oli viimeks neuvolassa virtsassa sitä valkuaista niin viime viikolla vein näytteen labraan niin se oli sitten ihan puhdas. Eli ei hätää.. neuvolan täti epäili että ois vaan valkovuotoa päässy näytteeseen ekalla kerralla.

Kelan paperitkin sain vietyä viime viikolla joten nyt ootellaan sitä pakkausta. Näyttää nyt siltä että se vanha pakkaus on tulossa. Mun kaveri sanoi että viime vuonna oli pitkittänykin hakemuksen jättöä ja sai silti vanhan ja hänellä oli laskettu aika elokuun lopulla. Mutta eipä mulle ainakaan oo niin väliä että minkä värinen pakkaus sieltä tulee.

Sokerirasitus ois 2 viikon päästä. Onko muita jotka joutuu menee? Ja sitten 3 viikon päästä taitaa olla seuraava neuvola jossa on samalla lääkärin tarkastus. Se onkin ihan eka lääkäri mulla vasta kun täällä on vaan kerran raskauden aikana lääkärin tarkastus. Mitäs siellä käytännössä sitten katotaan?

Mitähän muuta mun pitikään kirjottaa... en kyllä muista.

Mutta jaksuja kaikille!!!

Lotta rv 23+6
 
Lotta84, mä oon yksi niistä hömelöistä kun pitkitän sitä hakemuksen laittoa sillä, jos sattuis tulemaan se uus pakkaus. :ashamed: Vaikka se vanhakin kelpaa aivan hyvin, ylipäätänsä on mahtava homma että odottajille jaetaan sellainen avustus! Silti kutkuttaa että jos saiskin sen uuden.. :p

Mulle on tullu ihan outoja "kuumia aaltoja". Saa mennä välillä pihalle asti vilvoittelemaan ku hikeä pukkaa. Yölläkin on jo ihan tosi kuuma. Vaikka normaalisti oon ihan vilukissa! Mahtaa tulla lämmin kesä. :whistle:
 
Heips kaikille tosi tosi pitkästä aikaa!

Ihan ensiksi :hug: kaikille ja kaksi :hug: :hug: sitä ihan erityisesti tarvitseville! Joillakin oli kipuja, ihottumaa, mahatautia jne jne...

En tosiaan ole unohtanut teitä, mielessä on pyörinyt tää palsta melkein joka päivä, mutta ei vaan ole ollut aikaa käydä edes lukemassa täällä yli viikkoon! Mutteriainakin oli minua kaipaillut :wave:

Kamala tohina ollu, aloitin harjoittelun viikko sitten maanantaina, ja oon sit ollukin niin väsyny kun oon kotiutunu, että en edes oikein ole jaksanut paljon nettiin raahautua.

Mutta siis ihan kivasti harjoittelu on lähtenyt käyntiin ja nyt jo toinen viikko menossa. Olen kotipalvelussa, ja osan ajasta (huhtikuu) vanhusten päiväkeskuksessa. Monenlaista oon jo nähnyt tuolla kotihoidon puolella, ihan laidasta laitaan =) Arvostan TOSI paljon teitä, jotka hoitoalalla työskentelette, ja varsinkin raskaana ollessa!

En nyt hirveesti muista, mitä kaikkea täältä luin, kun oli jonkun verran lukemista, mutta olikohan Allunmamma jo joskus aikaa sitten kysellyt siitä mun pyörtymisestä... Verenpaine ja kaikki oli sillon ihan kunnossa, terkkari epäili, että olis johtunut siitä, että niskat jumissa. Tiedä häntä, mutta onneksi en ole enää pyörtynyt uudestaan! Oon tosin yrittänyt ottaa vähän rauhallisemmin, että istun tai menen pitkälleen kun alkaa huimata, jos vain suinkin mahdollista. Yks mikä auttaa, on se, kun juo vettä silloin kun alkaa tuntua että huono olo tulee.

Meillä oli viime keskiviikkona neuvola, eli viikolla 23+4. Kaikki oli ok painoa oli tullut nyt ensimmäistä kertaa lisää, eli 1,5kg. Oon nyt sitten noin -6kg lähtöpainoon verrattuna. Sf-mitta oli 22cm, siinä kasvua +2cm kahdessa viikossa.
Ja mikä parasta: uvan sydänäänet kuului silloin ensimmäistä kertaa tasaisina :D I H A N A A ! Syke oli 144.

Mennään nyt kuitenkin sinne KYSsiin tutkimuksiin, ehdottomasti kannattaa kun lähete saatiin ja pääsee lääkäri nyt sitten tutkimaan paremmin vielä niitä sydämen rakenteita. Oikeastaan meillä olis ollut sinne aika jo eilen, mutta saatiin tieto vasta perjantaina. Olivat lähettäneet kirjeen väärään osoitteeseen ja se sitten seikkaili postissa monta päivää, eikä mies saa niin lyhyellä varoitusajalla vapaata töistä. Eli uusi aika on nyt sitten ensi maanantaina. Vastaanottotäti sanoi, että siellä on 4D-laitteet, mutta eivät kuitenkaan kuulema kaikkia ultria niillä laitteilla tee, vaan ihan tavallisilla osan. Olishan se hieno kokemus päästä näkemään vauva niillä 4D-laitteilla =)

Saatiin neuvolasta myös Kelan paperit, mut en ole vielä niitä täyttänyt enkä hakemusta tehnyt. Pitäis varmaan tässä pikkuhiljaa niin selviäisi sitten sekin, että saanko päivärahan miniminä, vai niin kuin viimeksi kelassa sanottiin, puolen vuoden periaatteella niin, että hypätään tää mun opiskeluaika yli, ja otetaan sitä ennen 6kk: tulojen mukaan, kun olin töissä. Tuolla muuten näkyi olevan joku ketju, jossa luki että Tampereella jollain messuilla on ollut uusi äp esittelyssä.

Saatiin lääkärineuvola-aika, se on 18.4. Samana iltana alkaa myös synnytysvalmennus. Joku kyseli sokerirasitustestistä, mun pitää myös mennä siihen parin viikon päästä, mutta en vielä ole ehtinyt varata aikaa.

Käytiin viime viikolla ostamassa vauvalle turvakaukalo, sellainen jalustallinen Gracon Auto Baby, maksoi 160? (normi hinta olis ollu 179?). On nyt se uudempi malli, jossa on 5-pistevyöt j säädettävä se jalustakin. Oon erittäin tyytyväinen siihen, vielä näin viikonkin jälkeen =)

Tänään tuli päätös Lähivakuutuksesta, että myönnettiin se lapsiturva, joten sekin asia on nyt kunnossa :)

Kirjoittelen sitten lisää kun ehdin / muistan, tulin nyt vaan kirjoittamaan että hengissä ollaan =)


Vauvelihaave & kovasti potkiva Pikkuinen 24+3
 
Tosi hienoa Vauvelihaave!!!! siis tuo sydänäänijuttu, varmasti helpottaa paljon =)

No johan teillä Mutteri kerettiinkin olemaan terveenä :whistle: Toisaalta sulla varmaan hoitolapset kantaa kaikki mahdolliset taudit ihan teille kotiin asti. Mä niin pidän peukut pystyssä, että tuolla päiväkodissa olis epidemiat (ainakin vähäksi aikaa) ohi kun siellä on kanssa ollu vatsatautia sun muuta - se kun on ehkä se kaikkein kurjin tauti :x
No harmi, ettei talo ollutkaan kiva. Laajentaminen on muutes aikast kallista... siinä tulee neliöille äkkiä kivasti lisää hintaa.
Toivotaan, että pöpöt pysyy sen verran kurissa et teidän laivareissu toteutuu :)

JoannaHille piti jo aiemmin tosta repäisevästä kivusta vastata... Mulla on niitä kanssa ollu jokunen, viimeksi loppuraskaudesta ne oli ihan joka öisiä kavereita. Liitty mun mielestä siihen, että käänsin kylkeä turhan nopeesti.
Tulipas muuten tosi hehkeä olo taas kun muisteli niitä lopun kyljenkääntämisiä :D Kauhee operaatio kun piti hitaasti kierähtää ja kattoa ettei maha jää jälkeen. kun mikäkin valas :kieh: Sitä odotellessa :D

Mulla noi kelan paperit vielä venuu tuossa kun en osaa päättää, että otanko vai enkö sen pakkauksen...

Huomenna aamulla lääkäriin: katotaan mikä on tuomio. Töitä olis tiedossa tällä viikolla ihan kivasti kun on Hullut Päivät (nyt varmaan kukaan ei arvaa, että missä olen töissä...)

Ja vielä jos jokus ystävällisesti kertoisi, että missä pirsaleessa on mun neuvolakortti niin olis kauhian kiva :whistle: Siivosin sen hyvään talteen sillon ennen asuntonäyttöä ja siellä tallessa se on edelleen - mokoma!
 
Jenmo85pikaseen
Täällä oksentelen...Kertonee kaiken. Hyvät yöt kaikille, jospa sais itekin nyt nukuttua ku tuli kaikki taas vaihteeksi ylös. Tuntuu et ihan just meil oli se noro, mut taas uutta oksutautia pukkaa... :snotty: :kieh: \|O
Ei auta ku toivoo, ettei tulis Jadelle tätä.

Kirjotan lisää ku tervehdyn.
Jenmo&H-P 23+2
 
Vauvelihaave :wave: :wave: :wave: Mukava kuulla että olet ok.. mä jo huolestuin .. Ja hyvä tuo teidän vauvan sydän juttu :hug:

Ninniliina Mun mieshän alkoi syksyn jälkeen sairastell atosi usein j asille lääkäri oli sanonut että johtuu varmaan vaimon työstä :ashamed: Eli tott atuo mitä sanoit.. eri pöpöjähän ne mun hoidokit kantaa ja kun tässä on kans ollut varalapsia ja oma ryhmä on vaihtunut jne, niin ain avaan tulee niitä uusia pöpöjä. Ja poika käy koulussa ja tytär kerhossa, joten kyllähän niistäkin raahautuu kaikki mahdollinen.
Nyt venla on ollut 3 päivää kuumeessa, pakko viedä se tänään lääkäriin... yleensä kuume viittaa johonkin tulehdukseen jos se kestää 3 päivää lääkityksestä huolimatta. Maanataina toi alkoi, joten tänään ois sitten 3 päivää kasassa.

Joku kevät flunssa se mullekkin on tulossa.. kurkku ihan kipeenä..

Jenmo85 :hug: :hug: voi kurjuuksien kurjuus :( paranemisia sinne!!!

Heidi ja tyllerö 24+4 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 00:32 Jenmo85pikaseen kirjoitti:
Täällä oksentelen...Kertonee kaiken. Hyvät yöt kaikille, jospa sais itekin nyt nukuttua ku tuli kaikki taas vaihteeksi ylös. Tuntuu et ihan just meil oli se noro, mut taas uutta oksutautia pukkaa... :snotty: :kieh: \|O
Ei auta ku toivoo, ettei tulis Jadelle tätä.

Kirjotan lisää ku tervehdyn.
Jenmo&H-P 23+2
Eikä!! :( Taas.. on teillä kyllä. Koittakaahan parantua pian! :hug:
 
Hips!

Pikaista paranemista kaikille pöpöjen kourissa taisteleville!

VAUVELIHAAVE: Onnittelut tasaisista :heart: sykkeistä!

Omaa napaa pikaisesti: Tänään oli lääkärineuvola. Sairasloma jatkui nyt sitten äitiyslomaan asti. Pikkuinen on kasvanut kovasti ja vatsa sitä myöten samaten :) Potkut näkyvät jo vatsan päältäkin selvästi!

Kohdunsuu oli suljettu ja kaula täyspitkä ja kiinteä. Ei siis huolta vaikka suppareita on ollutkin aika ajoin, siis kipeitä suppareita.

Painoa on tullut nyt 5,5 kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä laskettuna. Mutta jos otetaan todellinen lähtöpaino plussauksesta, niin painoa on tullut vasta 500 g. Ei huonommin.

Käytiin just neuvottelemassa laina-asiat uusiksi pankissa ja saatiin asuntolainaan remonttilisää ja paremmat ehdot muutenkin. Eli saadaan sauna- ja kodinhoitotilat remontoitua ennen vauvan syntymää.

Nyt on taas mentävä

jossu + pirpana 24+2
 
Ninniliina, Mutteri, Johantero ja ihan KAIKKI kiitos myötäelämisestä ja tsemppi kommenteista ym :flower: Ootte ihania, kun jaksatte aina "kuunnella" kun on huolia ja murheita. Toden totta on helpottanut, kun on täällä saanut purkaa mieltään ja nyt tosiaan oon aivan äärettömän onnellinen, että vauvan sydän vaikuttaisi olevan kunnossa!

:hug: kaikille sairastaville ja joiden lapset on kipeenä! Toivottavasti nyt pian loppuisi kaikilta nää kaikenmaailman pipit ja taudit, ja loppuodotus menisi sitten ihan ilman mitään ylimääräistä, varmaan ihan tarpeeksi jo niissä vaivoissa, jotka "kuuluu asiaan" =)

Nyt tosiaan on tuo masu tainnut kasvaa NIIN paljon, ettei siitä enää voi luulla että lihonnut vaan :LOL: Ihania nuo asiakkaat tuolla työharjoittelussa, kun ovat niin mukana vauvan odotuksessa. Varsinkin noilla mummoilla nousee omat muistot pintaan ja oon nyt saanut kuulla kaikenlaista odotuksesta "ennen vanhaan", saunassa synnyttämisestä jne. Tosi mielenkiintoista! Tullut kyllä monta kertaa mieleen, miten hienosti meillä nyt on asiat, neuvolassa seurataan vähän päästä ja synnytyssairaalat huippuluokkaa. Ja sitten jotenkin hellyttävää, miten myös miehet kertoilevat omia kokemuksiaan ja muistojaan liittyen vauvoihin. Toiset taas on tosi huolehtivaisia, että enhän mä vaan joudu esim. tupakan savuun (jotkus asiakkaista polttavat sisällä omassa kotonaan) jne. Nyt oon tosiaan saanut kokea sen, miten odottava äiti on "yhteistä riistaa" Onneksi ei ainakaan vielä ole alkanut ärsyttää =) Eikä kukaan ole onneksi vielä tullutkaan "liian" lähelle, eli taputtelemaan ja tökkimään massua yms.

Millaisia kokemuksia teillä on, onko ventovieraat tullut juttelemaan, koskettelemaan massua tms. ihan vaan sen takia, kun nyt olet raskaana ja maha näkyy?

Laitan tuonne mun profiiliin hieman tuoreemman masukuvan, jahka ennätän...

Vauvelihaave & Pikkuinen 24+4
 
En tahtois kuullostaa nyt kamalalta mutta Apua tytöt :ashamed: Mun pomo ei sitten yhtään mua säästele.. ei yhtään.... Niin paljon kun lapsista tykkäänkin niin...... ens viikolla mulla on sitten yhteensä täällä 6 lasta, kun omatkin lasketaan :( ja ikää tällä sakilla on sitten 1,4v, 1,6v , 3,5v , 3v ja 4v + tää meidän ekaluokkalainen.. :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Työstä kun ei voi kieltäytyä ja kauhulla jo ajattelen miten loppu olen sitten ensi viikon lopulla :(

Tää oli nyt naurettavaa valitusta kun oikeasti on oikeitakin murheita teillä, mutta mä tiedän että mun selkä on taas ihan rikki-poikki-puhki ton ens viikon jälkeen.. :ashamed: :snotty: Kääntäkää joku jooko aikaa 4 viikkoa eteenpäin.. sit alkaa mun lomani.. mä alan olemaan ihan loppu, niin henkisesti kuin fyysisestikkin... ja se ei johdu lapsista vaan mun väsymyksestä ja työn määrästä suhteutettuna mun virta määrääni...

valivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivali mut oikeesti :ashamed:
Väsy Heidi ja vilkas tyllerö 24+4 <br><br>
 
Mutteri Ota ihmeessö yhteyttä neuvolaan ja pyydä sairaslomaa, ei tuo ole yhtään kivaa. Itsekkin tiedän kun olen päiväkodissä töissä.

Kaikille muille joilla murheita ja huolia niin lämmin :hug: .

Oma napa(.) Kovasti alkaa jo ulkonemaan, mutta se on kuitenkin niin liki että tarinaa riittäis vaikka muille jakaa :LOL: :LOL: :LOL:

- eilen oli neuvola

-kaikki ok

- Herne ei tosin ollut halukas antamaan kuunnella sydänääniä, aina kun anturi saatiin kohille niin hää potkas ja lähti livohkaan... Jaa miten nii omatahtoinen.. Lääkäri vaan totes että taitaa olla aikasta liikkuvainen.... No sitä kyllä on kun on sillä tuulella, mutta omaa tahtoa on myös siinä että tasan tarkkaan liikkuu juuri silloin kun itselle sopii, ei esim silloin kun yritän houkutella....

-paineet, pissat ja paino oli kaikki ok. Nyt tullut 10 kiloa lähtöpainoon lisää.

-kelan paperit sain ja miks musta tuntuu että ovat sekavammat kuin esikon aikaan. Ai niin ens viikolla vasta ajattelin viiä, jos vaikka sit sen uuden pakkauksen sais, vaikka eihän tuolla loppujen lopuks ole mitään väliä kumpi tulee.... Mutta uus olis aina uus...

-sairasloma jatkuu äippälomaan saakka, kun on noita kipuja

-palkkatoimistossa kävin, muutama päivä menee osalla palkkaa saikun ajalta, mutta muuten tulee koko ajan täys palkka ja viel elokuussa lomat maksetaan ja loput lomarahat

- jaahas oliskohan tässä nyt nää "tärkeimmät" ollut.....

Tä&Herne 25+3
 

Yhteistyössä