Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Heipsan vaan kaikille!

Nyt on sit isukkikin saanut kokea liikkeet ekaa kartaa tässä raskaudessa... Naureskeli vaan ennen nukkumaanmenoa et koetahan nukahtaa... :kieh:
jostain kumman syystä toi uni ei ihan heti tullu...

Mulle tuli ihan semmoinen mieleen, että mistä päin maata/maailmaa täällä oikein pyörii näitä oottajia? Aina viestejä lukiessa mietin et mistäpäin???? Ite palloilen Jyväskylän seudulla ja nyt kysyisin onko täältäpäin muita?

Kevättä rintoihin kaikille!

Mä ja nirppu 21+5
 
karvatonkoira, täällä ollaan kanssa oltu tiistai ja keskiviikko mahataudissa, mikään ei pysynyt sisällä. Kivaa kun toi juniori potkii mahassa ja kaikki mahan seudun lihakset ovat kipeät oksentamisesta. Nyt kun tauti on helpottanut, on juniorikin hyvin rauhallinen :kieh:
 
Mutteri ruostuneena
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 15:04 Jajoska kirjoitti:
Pitkästä aikaa....

Mutteri, mäkin muutin keskeltä kaupunkia maalle ja mistään hinnasta en muuttaisi takaisin.

Meilläkin koulu lähellä, töihin 15 km. Päiväkotikin löytyy tästä kyläpahasesta.

Pojat saa rauhassa mellastaa pihalla. Isoimmilla alkaa mopokausi lähestyä..... :whistle:
Kavereita on löytynyt, tosin harrastuksille on kuskattava.

Enemmän toisella kertaa.

Jajoska + laskut sekaisin
kiitos Jajoska :) Nämä on vaan niin isoja päätöksiä että hirvittää :ashamed: ja kun lähimät on niin negatiivisia että :ashamed: Noo, me mietitään asiaa.. lauantaina mennään taloa katsomaan.. vaikka ei kauheesti enää ole mieltä... poika on nyt ekalla ja se nosti kamalan metelin että ei tahdo eroon kavereista ym ym ym.. mutta vastaava talo tässä kaupungissa maksaa tuplaten enemmän... tai sit meidän täytyy vana olla 6 henkinen perhe joka vaan asuu vähän ahtaammin.. ehkä vielä menee mut entäs tosiaan kun lapset teini iässä.. Mull aon pää ihan pyörällä..

heidi ja tyllerö 23+5
 
Allunmamma, kiitos pitkästä kirjoituksesta! :) Jotenki sekin jo paljon auttaa kun saa purkaa tätä oloa jonnekkin/jollekkin. Miehellekkään ei jaksa aina vaan valittaa että kun kutittaa ja kutittaa.. itse en jaksaisi jatkuvaa mankumista puolisolta kuunnella joten pitää yrittää aina pitää pulinoita sisällä. Eihän tuo kyllä oo pahastunu valittamisesta, ainoastaan siitä kun ei voi auttaa. Joskus kyllä kynsii kaverina kun ite en ehdi joka paikkaa rapsuttamaan! :) onneksi kesä tulee.. tietää että helpotusta luvassa. Sykleinä mulla muutenkin on tämä ihottuma menny. Välillä oli parikin vuotta etten edes tainnu rasvata! Iho oli ihan normaali! Sitte toisinaan ei ilikiä ihmisten ilmoille mennä. Sehän tässä aina rasittaa kun näytökset tulossa viikonloppuna.. kerran oon näytellyt toinen silmä muurautuneena umpeen ihottuman takia! :D mut silloin näyttelin poliisia että se melkein ihan sopikin siihen.

Tänään soitin neuvolaan että joko on tullu mun pissanäytteen tulokset. Ja tiedättekö mitä, terkkari sanoi vain että väärä hälytys oli, näyte oli PUHDAS! :) Vähänkö ihana.. Se tästä olis vielä puuttunu että olis joku tulehdus ollu tänä ihottuman lisäksi.

Muuten ihottumasta tuli vielä mieleen, apteekissa oli jotain uutta (tai ainakin minulle uusi tuttavuus) Avène-hoitosarjaa. Oli ihan atoopikoille tarkoitettu. Ostin silmänympärysvoidetta, ja on tehonnut ihmeen hyvin! En olis uskonu. Punoitus ja turvotus hävisi yössä. Kuivuutta on vielä mutta se ei onneksi näy katsomoon asti.

Miehellä ei ole yhtään ihottumaa, päinvastoin, minä aina ihailen ja silittelen kun sillä on niin hyvä iho aina. Toivottavasti lapsi tulee isäänsä. :)
 
CotHai Grey
Masentaa ..... !!! :ashamed:

Ei saa istua kauaa, ei saa seisoa kauaa, ei saa nostaa tota eikä tätä eikä saa edes istua jalat ristissä mutta joka yö pitää muistaa ottaa tuplasti rautaa ja makoilla pitkin päivää.. ja mies tekee kotona kaiken :'( \|O
Mä voisin lähtee jo synnyttää :$ Jotenkin depistää nyt ihan täysin tää tilanne. Ensin ei oo mitään saanu aikaan, ku toi hb oli hiipiny sinne 97 ja nyt ei saa tehdä mitään vaikka alkaiskin toi tuplarautaus auttamaan. Aargh.

Ja pisteenä iin päällä mulla on ihan hirveä flunssa, eikä oo yhtään kivaa :snotty: Joskin tätä tautia uhmaten vein tänään kelaan äitiyspakkaus ja -raha paperit ja blaah.. senkin jälkeen tulin puuolikuolleena kotiin ottamaan 3tunnin unet jka heräsin kuumeeseen. Olen kipeä, antakee mun parkailla :whistle:

Mutta kaiken tämänkin keskellä, pakko sanoa et mulla on maailman ihanin mussukka tuo meidän tuleva iskä :heart: Se se jaksaa eikä valita, välillä käy silittelemässä massua ja huikkaa jotta potkaises nyt vähäsen ja sitten se saa aina kovan potkun suoraan kämmeneen ja on ihan haltioissaan pussailemassa ja halailemassa mua :) Ei ujostele jätkä iskää enää, ei.
Toivon vaan, että olisin fyysisesti hieman lujempaa tekoa, eikä ois näin vaikeeta kaikki, mutta minkäs teet :/

Olipas hyvä vuodatus tämä, huomaa olevansa kaikesta huolimatta helkkarin onnellinen, rakas mies ja poika tulossa. Täytyy luopua taas tästä istumisesta joksikin aikaa, niin taidan mennä tuonne ukkelin kainaloon sohvalle hetkeksi makaamaan nenäliinojeni kanssa.

Myöhemmin taas, vastailen sitten :wave:

-Jäbä 23+5-
 
Ähh nyt mulle on pukannut jotain suonikohjuja tonne nivustaipeeseen :headwall: :headwall: Ei voi käydä koirien kaa lenkillä kun ne hiertää niin kivuliaasti :( Onkohan niihin mitään helpotusta?

Mä oon saanut raudalla nyt elämään vähän enemmän energiaa, vaikka edelleenkin nukun paljon enemmän kuin ennen raskautta. Mutta on tullut jo tuota pesänrakennuspakkomiellettää, viikonloppunakin kiillotin vessan lattialistoja tiskiharjalla... Ikävää vaan kun miehelläkin on olkapää #&%?$!* ja ois kaks koiraa ulkoilutettavana, ei tee hyvää sen olkapäälle jos koira riuhtoo.

Menen tänään Kymen Liinailijoiden lähiseudun tapaamiseen, jos löytyis ystäviä raskaana olevista ja pikkulasten äideistä. itselläni ei ole ystäväpiirissä yhtään samassa elämäntilanteessa olevaa. Vähän jänskättää, kun en oo tollasisssa "akkainkerhoissa" koskaan käynyt.

Niin, joku kyseli paikkakuntaa, Kouvolassa olen =)

Vilma ja Leo 24. rv
 
Heippa kaikille!!

Olen ollutkin lähes koko vuoden hiljaa, mutta nyt elämä voittaa :)
Olen tiiviisti käynyt joka päivä lukemassa teidän juttuja ollut "hengessä mukana".

Nyt olisinkin kysynyt teiltä semmoista "outoa" kysymystä, että onko teillä muilla "tuntemuksia" tuolla alapäässä!!??
Itse kun esikkoa odotan niin en oikein tiedä mitkä kaikki tuntemukset kuuluvat asiaan.. ja eikä ole kiva jokaisen jomotuksen ja vihlonnan takia olla neuvolasta kysymässä, että liekö normaalia vai ei...
Yhden emätintulehduksen ja hiivan olen jo saanut kokea ja voin sanoa ettei ollut ollenkaan kivaa :( joten luultavasti sen tiimoilta olen tullut vainoharhaiseksi ja kuulostelen liikaa kaikkia oireita :ashamed:
On jo jotenkin alkanut ahdistamaan tämä oma vainoharhaisuus... Tuntuu ihan hullulta.. joutuu jo itselle välillä ihan sanomaan että nuyt lopeta!!!
Olisiko teillä viisaammilla jotain neuvoja minulle.....?


Masukki liikkuu vilkkaaasti ja välillä bussissa alkaa hymyilyttämään ne pienet potkut.


Hyvää perjantaita kaikille!!!

Tuuli ja Masukki 22+2
 
Tervehdys
Noista miehistä olisi ollut kysymystä esittää..
Kun monet kertoo siitä kuinka tuleva isä ihastuksissaan tunnustelee vauvan liikkeitäym. niin onko kellään päinvastaista tapausta? Meillä miehen mielestä liikkeet tuntuu tosi kummalliselta, eikä se tykkää niistä. Viime raskauden aikana sanoi että ihankun ois joku alien mahassa...
Ja on siis noille syntyneille mitä ihanin, hellii vauvana jne. eli ei todellakaan liity mitenkään henk.koht siihen lapseen. Joskus vaan aattelee että ois kiva jos ois toisenlainen suhtautuminen tähän asiaan. Eikä myös mua kohtaan ole mitään fyysistä vastenmielisyyttä esim. ison mahan takia, kohteena on vain noi vauvan liikkeet. Jotenkin siitä tulee semmonen olo ettei se tätä raskaana oloa tajua ollenkaan. Tai mistä ne miehet sen tajuiskaan mutta ei halua siitä edes sitä pientä osuutta mikä ois mahdollista.

 
Moikka,

älä JohannaH välitä noista, vaikka kyllähän se alkaa harmittamaan!!!!

Kaikki täällä esitetyt kysymykset ovat tärkeitä ja toivoisi aina, että niihin saataisiin asiallisia vastauksia. En ymmärrä miten tällaisella palstalla kukaan viittii MOLLATA keään kysyjää. Jos jokin keskustelunaihe ei kiinnosta niin sen voi ohittaa aivan asiallisesti eikä tarvitse alkaa #¤%%&%¤#&¤¤#, hemmetti soikoon!
Tylsää tuommoinen!!

Älä siis välitä noista mollaajista. Onneksi enemmistö sentään on järki-ihmisiä :)

:flower: :flower:


-Tuuli-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2007 klo 14:52 MyrskyTuuli-73 kirjoitti:
Moikka,

älä JohannaH välitä noista, vaikka kyllähän se alkaa harmittamaan!!!!

Kaikki täällä esitetyt kysymykset ovat tärkeitä ja toivoisi aina, että niihin saataisiin asiallisia vastauksia. En ymmärrä miten tällaisella palstalla kukaan viittii MOLLATA keään kysyjää. Jos jokin keskustelunaihe ei kiinnosta niin sen voi ohittaa aivan asiallisesti eikä tarvitse alkaa #¤%%&%¤#&¤¤#, hemmetti soikoon!
Tylsää tuommoinen!!

Älä siis välitä noista mollaajista. Onneksi enemmistö sentään on järki-ihmisiä :)

:flower: :flower:


-Tuuli-
Ei uskois miten paha mieli tulee jostain nettikirjoittelusta. :/ No, nyt on jo parempi mieli! Käytiin kaupungilla niin hörähdin ostamaan lisää viherkasveja.. :D Jee jee.. kasvit on niin kivoja! :)
 
JoannaH älä tosiaan välitä.. :hug: meitä on valitettavsti niin moneksi.. :/

Viipi mitääh?????? Toivottaavsti ei mitään vakavaa? :( :hug:

Oma napa: Mä voin fyysisesti hyvin nyt, siis ei mitään uutta, tota issiast alukuunottamatta.. MUTTA.. tuo henkinen puoli.. :ashamed: Siis alkaa itkettää niin usein ilman syytä ja tuntuu vaan että seinät kaatuu niskaan :ashamed: Mun mies sanoi mulle että mä olen kaikissa raskauksissa ollut aivan samanlainen.. yritti lohduttaa että tää on ohimenevää.. mutta miten se vaan tuntuu niin lopulliselta se ahdistava olo ?? :ashamed:

vauvelihaave juuhuu??? Mihkäs oot kadonnut??? =) ei ole mesessäkään näkynyt??? :)

Huomenna mennään miehen ja yhden ystävä pariskunnan kanssa Turkuun leffaan ja syömään.. on sitten enemmän kuin trevetullut se reissu..

Mä laitoin jo vauvan vaatteetkin kaappiin valmiiksi.. on ne sitten vaan niin pikkuisia :heart:

Heidi ja tyllerö 23+6
:heart:
 
Juu, ei oo onneksi mitään hätää. Kipuja oli masussa ja selässä, joten luulin suppareiksi, mutta ei ne sellaisia ollu. :LOL: Pissatulehdusta epäilevät ja antoivat valmiiksi antibioottireseptin. Ja liitoskipuja nuo on.

Vilperin sydänsyke oli 160 pintaan. Kauhean korkea. Kohdunkaula oli siisti ja kiinteä.

Jos noita kipuja on, niin tästä lähtien pitää mennä synnärin vastaanotolle. Katoin tyhmänä sairaanhoitajaa, kun se passitti mut suoraan sinne, että häh, en mä mihkään synnyttämään ole menossa. :LOL:
 
jenmo
Viipi onneksi oli Vilperillä kaikki hyvin! :hug:

Mä käyn nyt vaan pikasesti, kun aurinko paistaa niin nätisti tähän koneelle ikkunasta, et jos viivyn kauan iskee ihan varmaan migreeni.

Oltiin Keski-Suomes kyläilemässä tiistaista eiliseen. Ihan hyvin meni muuten reissu, mut Jade alko eilen aivastelemaan ja yöllä oli hankala nukkua, kun oli niin tukkonen neiti ja nenä vuotaa kovasti. Kuumetta ei onneks (vielä) oo. Onneks on ne kuumekouristuslääkkeet (peräruiskeet) valmiina jos sattuu et kuume nousee.
Itellä kurkkua "kuivannu" muutaman päivän pahaenteisesti, mut toivotaan et selvittäs pikkuflunssalla.

Jenmo&H-P 22+6
 
Siitä Ou nou -ketjusta on näköjään tullu oikein suosittu.. hyvä että täällä on suurin osa asiallista porukkaa. :)

Mulla vihlaisi mahaa tosi ilkeästi yöllä kun käänsin kylkeä. :\| Mikä lie ollut, kipu kesti jonkin aikaa ja loppui sitten. Mystinen juttu..

Mutta mie häivyn tästä taas tuonne näyttämölle! :wave:
 
no niin nyt ons it vaunut käyty katsastamassa ja Habercorn merkkisiin päädyttiin, ei tosin viel ostettu, mutta ostetaan. Jovi naturet tippuivat kun oli niin onneton tavara kori että ei oikein mitään olisi kyytiin mahtunut ja tarkoitus on kuitenkin vaunujen kanssa kaupungilla kaupassa käydä ja ostokset niillä kotiin tuoda.

Muuten ie sen ihmeellisempää...'

Tä&Herne24+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 11:48 Jenmo85pikaseen kirjoitti:
JoannaH älä välitä noista lapsellisista vieraista!!! :hug:
Niin, täähän alkaa mulle ollakkin jo tuttua kuten tiedät! :D vaikka en oo tällä palstalla eläessään kellekkään pahaa sanonu, mut näkyy sitä lokaa satavan mullekki. Nooh, kyllä se tästä.

Vaavi potkii hurjasti joka päivä! On se kyllä jännää! Välillä ihan unohdun omiin oloihin sängylle tai sohvalle ku kuulostelen vaan potkuja.
 
Mä taas pikasesti kirjoitan.

Eilen täti soitteli, että tarviinko mä pinnasänkyä, syöttötuolia ja yhdistelmävaunuja. Tottakai ne mulle kelpaa. =) On muuten usean sadan euron säästö.

Oottelen tässä samalla enoa ja sen tyttöystävää, kun ne tuo mulle vauvanvaatteita. :heart:

Viipi&Vilperi 23+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 12:27 Viipi kirjoitti:
Mä taas pikasesti kirjoitan.

Eilen täti soitteli, että tarviinko mä pinnasänkyä, syöttötuolia ja yhdistelmävaunuja. Tottakai ne mulle kelpaa. =) On muuten usean sadan euron säästö.

Oottelen tässä samalla enoa ja sen tyttöystävää, kun ne tuo mulle vauvanvaatteita. :heart:

Viipi&Vilperi 23+5
Mekin saadaan paljon tavaraa ympäri sukua. Pikkuveljeltäni jäi hyvät vaunut, ne saadaan siltä. Pinnasänkyjä meillä on tiedossa jo kaksi! Sitteri, syöttötuoli ja turvakaukalo ym on tiedossa, ammeen teline ja läjä vaatteita. Keltään en oo kerjänny, sukumme vaan on niin iso että vauvoja on jossain koko ajan, joten miksipä ei kannattaisi kierrättää. :)
 
Viipi Hyvä että sulla ja vauvalla kaikki ok :) Todellakin on iso säästö jos saa noin paljon kaikkea :eek: :) tosi hieno homma.. kannattaa ottaa vastaan vaan ;)

JoannaH tosta kivusta.. tiiätkö kun mä heräsin yks yö ihan samanlaiseen kipuun .. sitä kesti hetken ja oli tosi kipee.. odottelin sit hetken ja meni ohi.. sit vielä odotin että vauva potkii, ennen en osannut silmääni uudestaan ummistaa.. Eli muakin kiinnostais mitä se vois olla..

Vauvelihaaaveeeeeeee ????? Oikeesti, mihin olet kadonnut?????? :(

Huomisesta tulikin sitten yllättäen vapaa päivä =) ihan kiva, nyt on niin nättiä ilmaankin ja omien kanssa kun vaan olen niin ei tarvi sen kellon perässä kilpaa niin tarkasti juosta kuin työaikana..

On niin ihanaa kun päivät pitenee ja ilmat lämpenee B)

Heidillä ja tylleröllä 24+1 kevättä rinnassa B) :heart:
 
Poika sai hoitopaikan tuosta meidän viereisestä päiväkodista =) Huomenna mennään sitten ensimmäistä kertaa. Ainut mutta tässä asiassa on, että pitää aikaistaa rytmiä nyt muutamalla tunnilla ja kun tuohon tuli vielä tuo kesäaikaan siirtyminen niin siitä sitten tunti lisää... Saapa nähdä.

Mutteri kiitos! joo niinhän se on kuten sanoit. En mä toisaalta viitsi paljon painoarvoa antaa sellaisten ihmisten arvosteluille, jotka eivät tiedä tilanteesta mitään. Tai ainakin nyt pystyn sanomaan niin - tiedän, että sitten kun on oikein huono päivä niin sitten se satuttaa, vaikka tiedänkin, että tämä on nyt ihan fiksu ratkaisu.
Mä olisin kyllä valmis muuttamaan 20-30 minuutin päähän keskustasta (tai niinhän itse asiassa olen tekemässäkin...) mutta joku tuollanen isompi talo, vähän kauempana passais ihan hyvin :) Enkä nyt ihan ymmärrä, että mitenkä niin olis lapsille huono kasvaa siellä "maalla". Eiköhän se tekemisen keksiminen sun muu ole kuiteskin ihan itsestä kiinni ja varmaan kavereitakin löytyis jos koulu kerran siinä viekussa.

Allunmammalle kanssa iso kiitos mukavista toivotuksista =) kiva kun olette täällä niin saa jonnekin tuntoja purkaa :hug:

Vilma76 ei kyllä kuulosta olleskaan kivalta tuo suonikohju - toivon kovasti, ettei tartti tässä (tai tulevissa?) raskauksissa tutustua moiseen :x

CotHaille jaksamista kipujen kanssa!!! Koita nyt olla ottamatta stressiä tuosta tekemättömyydestä: sinähän se kuitenkin olet joka sitä pientä ihmistä sisälläsi kasvatat - on siinäkin ihan tarpeeksi tekemistä :) Mutta on sulla kyllä ihana mies.
Toisaalta tiedän tasantarkkaan tuon pettymyksen tunteen, kun kroppa ei kestä tällaista "normaalia asiaa" kuten raskaus. Todellakin toivoin, että tällä kertaa ei olis tarvinnu kohdata näitä samoja ongelmia kun viimeksi, mutta eipä voi mitään. Saa nähdä jääkö meidän lapsiluku tähän kahteen :/

MyrskyTuuli73 mitähän sä oikeen tarkotat noilla tuntemuksilla? Kaikenlaiset paineen tunteet, vihlomiset ja pistävät kivut ikävä kyllä kuuluu usein asiaan. Eri asia tietty on jos esim. virtsatessa tuntuu kipua tms. niin sillon kannattaa tarkistaa ettei ole mitään tulehdusta. Ja usko vaan: kyllä ne terkkarit on jo kaikki "tyhmät kysymykset" kuulleet - mieluummin kannattaa kysyä kun vaivata omaa päätä sillä, että onko vaiko eikö kaikki ole hyvin ;)

Nyt en kyllä kuolemaksenikaan muista sitä nikkiä joka kysyi miesten suhtautumisesta...
Mutta meillä kyllä mies on hirmu innolla vahdannut kaikkia liikkeitä ja makoillu korva kiinni mahassa. Ja sen mielestä vauvamaha on kaunis. Viimeksi synnytyksen jälkeenkin se oli tosi ihana kun jakso piristää mun mieltä kun kärsin siinä hormonihuuruissa jonkinsortin vartalokompleksistakin... Paljon vaikeampi mun ite oli tämä muuttunut kehoni hyväksyä.
Kaitpa se nyt vaan on niin, että kaikki ottaa ton raskauden eri tavoin -ehkä se vauva tuntuu miehestä omalta ja todelliselta vasta kun se on pois mahasta? Kyllä mäkin toisaalta olisin pettynyt jos miestä ei jaksais nää raskauden aikaset tuntemukset, vauvan potkut sun muut kiinnostaa ollenkaan.

Ninniliina & Tiitiäinen rv 23+4
hiukan valoisammalla mielellä :) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 21:40 Mutteri kirjoitti:
JoannaH tosta kivusta.. tiiätkö kun mä heräsin yks yö ihan samanlaiseen kipuun .. sitä kesti hetken ja oli tosi kipee.. odottelin sit hetken ja meni ohi.. sit vielä odotin että vauva potkii, ennen en osannut silmääni uudestaan ummistaa.. Eli muakin kiinnostais mitä se vois olla..
Musta on ihania ne potkut mutta tänäänkin sain ekan potkun vasta nyt illasta, koko päivän kuulostellu että eikö jäppiäinen potki tänään. Sitte heti huolettaa.

Se kipu tuntu oikein repäisyltä! Kädet meni vatsan ympärille ja menin kippuraan. Siinä odottelin vähän aikaa, ehkä minuutin, sitte se kipu hellitti. Mitään vuotoja ei tähän kuulunu ja potkut tosiaan tuntuu, mikä lie ollut, onko muilla? Siis mulla kipu tuli yöllä kun käänsin kylkeä, heräsin siihen repäisyyn.
 

Yhteistyössä