Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Heipä hei

Allunmamma taisi kysyä noista lapsista, eli molemmat meni vähän yli, poika syntyi 41+6 ja tyttö 41+2, ja tästä masussa olevastakin veikattiin 4 kiloista ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin veikkaan että yli menee tämäkin.

Neuvolassa kävin tuossa aamulla ja sain noi äp- raha hakemuksen ja sitten tehtiin lähete tayssiin että tietävät sitten odotella. Kirppikseltä tarttui mukaan hoitolaukku ja vauvalle pieni toppapuku, ja pari olo asua (sinisiä :D )

Nyt siis 22+4 viikkoja
 
pollerolle
Jollakin oli huoli hiivatulehduskesta.Ei tartte hätäillä,minulla on parasta aikaa hiivatulehdus ja sain siihen lääkkeet(emätinpuikot).Mitään vaaraa ei ole vauvalle mutta puikkoja ei saa laittaa asettimella vaan sormin.Minulla on ollut samainen tulehdus pari kertaa aiemminkin ja oireettomana.Normaalin papakokeen yhteydessä on aina todettu(en ole ollut tuolloin raskaana).Nyt tuntui hieman kirvelyä ja epämukavaa oloa alapäässä ja arvasin heti että on hiivaa.

Niin minä olen 32-v ja mies 33-v eli taidetaan myös kuulua sinne iäkkäimpiin tässä ketjussa.Eka lapsi syntyi viikko la:n jälkeen ja toinen viikko ennen la:ta.Josko tämä kolmas syntyisi laskettuna aikana. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 15:50 pollerolle kirjoitti:
Jollakin oli huoli hiivatulehduskesta.Ei tartte hätäillä,minulla on parasta aikaa hiivatulehdus ja sain siihen lääkkeet(emätinpuikot).Mitään vaaraa ei ole vauvalle mutta puikkoja ei saa laittaa asettimella vaan sormin.Minulla on ollut samainen tulehdus pari kertaa aiemminkin ja oireettomana.Normaalin papakokeen yhteydessä on aina todettu(en ole ollut tuolloin raskaana).Nyt tuntui hieman kirvelyä ja epämukavaa oloa alapäässä ja arvasin heti että on hiivaa.

Niin minä olen 32-v ja mies 33-v eli taidetaan myös kuulua sinne iäkkäimpiin tässä ketjussa.Eka lapsi syntyi viikko la:n jälkeen ja toinen viikko ennen la:ta.Josko tämä kolmas syntyisi laskettuna aikana. :)
Minä se kyselijä olin! :) Kiitos vastauksesta. Näytteen vein tänään.. torstaina pitää soitella tuloksesta, viimeistään perjantaina sitten tietää. Ite vaan säikähin siellä ku en tienny yhtään mistään mitään... :ashamed:
 
Allunmamma Harmaa
Uups... Jäin kiinni :ashamed: Sain parin kurssin arvosanat tänään sähköpostiin ja jäin rysänpäältä kiinni, kun olin hieman lintsaillut yhden etätehtävän tekemisessä... :whistle: Eli siis ihan rehellisesti kopsinut aika lailla tekstiä netistä. Opettajahan tietysti sen sivun sitten löysi... :ashamed: :snotty: No, oma moka. Onneksi oli sentään muitakin lähteitä niin ei sentään hylättyä tullut. Ja koko kurssista sain sentään arvosanaksi 3, kun tentti olikin mennyt ihan hyvin vaikka kuvittelin joutuvani sen uusimaan :) Mutta vähän nolottaa mennä sitten kouluun ja nähdä se opettaja :xmas: Tonttu mikä tonttu.
Mähän tietty syytän sitä että pää on täynnä puuroa ja olihan tuo issias ja supparit ja flunnsainen lapsi ja... ja... :D

Joo, joo. Eipä tuolle enää mitään voi tehdä. Piti vaan synnit tulla tunnustamaan :D

*häpeilevä Allunmamma*
 
Heips kukkuu vaan kaikille! :wave:

Heti ekana; uudet tervetuloa joukkoon :flower:

Joku kyseli perhevalmennuksesta, meillä se on tuo mies joka ehdottomasti haluaa siihen kaikkeen lähteä (itseä ei ihan välttämättä kaikki kiinnostaisi :whistle: ) joten sinne mennään sitten.

Toiseksi Allunmammako se oli menossa sektioon.. mulla tulee ultra tossa joskus 30vkon tienoilla, että näkee kummin itsellä käy. Itse olen jotenkin kauhuissani ajatuksesta paikallispuudutuksesta ja leikkauksesta :eek:
Ei tämä tytsy tykkää.. jos joutuu leikata, niin vähänkö toivon vähintäänkin oikein toimivaa nuijanukutusta :D

Pitkä lista on kaikkea muutakin mihin pitäisi jotain sanoa, kuten toivotella Mutterille paljon jaksuja ja Jenmolle kans ja Vauvelihaaveelle ja ja ja... tehdään se kuitenkin myöhemmin, kun ei kestä tässä kauaa istua. Joten tästä omaan napaan sitten;

Oli tänään lääkärille aika ja täti laittoi saikkua tuonne ens kuun alkuun asti, siitä sitä kai jatketaan jos ei helpota. Mulla on ollu nää lonkat nyt koko ajan kipeät, sitä myöten alaselkä ja alavatsaankin jopa säteilee. Sitä myöten sitten on alkanut supistella. Mahassa sentään on kaikki hyvin, ei ole kohtu laskeutunut eikä kai kohdunsuukaan auennut (ei ainakaan sanonut mitään) joten sillä sitten hyvä. Itselleni sain sellaiset ohjeet nyt sairasloman ajaksi, että sänkyä sänkyä ja sänkyä. Ei saa olla jaloillaan kauaa eikä sitten myöskään saa istua kauaa, mikä tosin ei haittaa kun tää istuminen onkin aika epämukavaa :/ Mitään painavempaa ei sais nyt nostella. Mitään ei voi yllättäin tehdä, sanoi vain että panadolia kokeilla jos auttaa kipuiluun ja jos ei niin neuvolasta konsultoida tuota lääkäriä kipulääkkeistä tms.. yäk, ei tahtoa lääkkeitä :$

Mutta jeps, nyt alkaa tuntumaan liian mukavalta tämä istuminen ja mies odottaa kanssaan elokuvia katsomaan, niin jää tämä taas tälle erää tähän.. huomenna neuvola ja tuun varmaan sitten sen jälkeen katsomaan, jos saisin kurottua kiinni enemmän näitä juttuja täällä.. kun on jääny vähän paitsioon kaikki :ashamed:

Mutta jaksamisia kaikille, voikaahan hyvin!!

-Mie+Jäbä 23+3-
 
\|O \|O \|O itken ja järki lähtee! en tiiä oonko mie täällä muistanu mainita mutta mulla on atooppinen ihottuma ja kutisen koko ajan mutta nyt taas vaihteeksi kutittaa ihan helkkaristi!!! :'( kasvot ja kaula... :'( :'( :'( enkä voi ottaa raskauden takia ataraxia, mikä auttais nukkumaan. Silmän ympärykset ja kaula ollu jo varmaan kuus vuotta ku kuivat ja kutisevat, eikä mikään tunnu auttavan. Silmän ympärykset on punaiset kuin olisin pieksetty ja kaula ihan tulipunainen raapimisen jäljiltä.. pelottaa vaan että rupeaa turpoamaan. Oon jonkun kerran joutunut sairaalaan ku silmät muurautunu umpeen ja kaula ruvennu turpoamaan niin ettei hengitys meinaa kulkea. Tämä on ihan toivoton tauti. Rukoilen Luojaa että vauvani säästyisi tältä.. :'(
 
johantero: Onneksi oli väärä hälytys siellä(kin) päin vesien suhteen!

Mä pelästyin kanssa aika lailla sunnuntaina, kun oleilin yöpuvussa ilman alushousuja ja reisille valui yhtäkkiä vettä. Ei sitä paljon tullut, mutta selvää vetistä vuotoa. Soitin päivystykseen, jossa oltiin sitä mieltä, että seurantalinja vaan, koska määrä oli niin vähäistä. Sain luvan jopa lähteä iltavuoroon töihin, ohjeena kuitenkin lähteä heti päivystykseen jos vetinen vuoto jatkuu. Jäi kuitenkin siihen yhteen kertaan. Mutta ehdin kyllä olla jo aika paniikissa, että eihän se lapsi vielä saa syntyä!

Sun kirjoituksen perusteella tässä nyt mietin, että pitäisikö mun soittaa neuvolaan asiasta, että voisiko mulla olla streptokokki. Joko sait vastauksen omalta kohdaltasi? Mulla oli kyllä paljon vähemmän sitä vuotoa kuin sulla... Jos olisi ollut pikkuhousut jalassa, niin varmaan olisi se määrä imetynyt siihen, enkä olisi ehkä edes huomannut koko asiaa.

Minkälaista muiden valkovuoto on? :ashamed:
Kun oon käsittänyt, että raskausaikana voi olla paikat aika kuivana, niin täällä kyllä päinvastoin lotisee... :whistle:

kutkutus 23 + 3 (oma ikä 35) <br><br>
 
Remutar
Hei kaikille!

Onpas pitkä aika kun on käynyt täällä kirjoittelemassa, lukenut olen kyllä paremmin mutta kun ei ole ollut oikein aikaa kirjoitella.... Töissä taas 100 % opiskelujen ohella ja opinnäytetyökin pitäisi olla 2 viikon päästä luovutuskunnossa joten edelleenkin kiireitä pitää..... mutta ajattelinpa tulla kuitenkin ittestäni ilmoittelemaan että mukana ollaan edelleen!!

Liikkeet tuntuu jo selkeämmin, pitkiä hiljaisia taukoja on mutta kuitenkin liikkeet tuntuu ok..

Rautaa syön ja E-EPa ja helokkiöljyäkin olen innostunut kun niistä väitetään että nämä suotuisia aivojen kehitykselle varsinkin raskauden 3 viimeisen kuukauden ajan syötynä ja helokkiöljy estäisi tai lieventäisi atooppista ihoa lapsella. Meillä molemmat lapset atooppisia.... Katsotaan sit miten vaikuttaa.

Meidän esikoisen koulumuotokin selvisi ja diagnoosikin vahvistui eli hänelle annettiin Lievä kehitysvammaisuus-diagnoosi ja hän menee EHA-1 eli harjaantumisluokalle. Kovaltahan tuollainen diagnoosi tuntuu ja toisaalta helpottavalta, parempi näin kuin jäisi ilman diagnoosia ja ilman vammaispalveluja. Tulevaisuus näyttää pystyykö jossain vaiheessa siirtymään esim. tavallisellekin luokalle mutta parempi aloittaa näin helpommasta päästä... tällä hetkellä ei pärjäisi normaaliluokalla missään nimessä. Siellä luokassa 8 oppilasta ja erityisopettaja sekä 2 avustajaa. Poika odottaa kovasti koulun alkamista ja on erittyäin yritteliäs vaikeissakin asioissa. Hällä ollut siis kielellistä erityisvaikeutta ja kokonaiskehityksen viivettä.


Aika sit menee kyl siivillä mutta ilmeisesti siihen vaikuttaa kun kymmenen asiaa raudalla kuumana.... odotan kesäkuuta kun pääsee äitiyslomalle, opiskelut on ohi, valmistun 1.6 jos kaikki putkeen menee. Nyt töissä lisäksi huhtikuun loppuun ja sit viimeinen harjoittelu 3 viikkoa, toukokuun olen lomalla töistä. Nämä kaksi kuukautta on raskainta....Ja arvatkaapa vain VÄSYTTÄÄKÖ? Mieskin on kovilla kun joutuu lähes yksinhuoltajana lapsia kaitseen töitten jälkeen, no, onneksi kuitenkin ihan mielellään vaikka tottakai se häntä välillä väsyttää....kun poikelit ei ole ihan rauhallisimmista päästä vaan vilinää ja vilskettä yms. toimintaa on koko ajan.

Raskaus on mennyt loistavasti, Paino on vielä lähtöpainon alla, sais kyllä olla enemmänkin. Sokerirasitus pitäisi tehdä 10.4. Ajoittain toi issias kyllä koputtelee ja hidastaa kulkua, mut ei sen pahemmin kuitenkaan. Töissä ollut kova Noro-epidemia onneksi en saanut sitä vaikka töissä olin 7 päivää ja 8 vuoroa putkeen.....puolet hoitajista myös siiinä sitten ja sijaisia 0 saatavilla, niin tietäähän sen sitten ketkä joustaa ja tekee ylitöitä niskalimassa. No onhan tätä työkokemusta yli 12 v. joten monessa liemessä keitetty ja kohtalaisen hyvä vastustuskyky tullut taudeille........vaik ei sekään taida ihan pitää paikkaansa....


:D


Ainiin, tervetuloa minunkin puolestaa uudet heinämassulit!! :flower: :flower:


Jaa, tälläistä tällä kertaa pitää varmaan mennä katsoon makaronilaattikoita uunissa etteivät vaan pala jotta miehillä olisi ruokaa illalla kun äityli vaan koulussa luuraa....


Niin ja oliko se toistamiseen äidiksi kun kyseli porvoon seudulla olevia äitejä:. Olisi kyllä ihan kiva tavatta jos vaikka vielä muitakin esim. keskiuudellamaalla asuvia....


t. remutar
 
No heipä taas. On tullu semmonen määrä tekstiä meidän loman aikana, että mie en nyt valitettavasti jaksa ihan kaikkea lukea... :ashamed:

Oltiin siis Pikkiksen kanssa vanhoja kavereita moikkaamassa Helsingin päässä, lentokoneella mentiin ja tultiin. Kyllähän ne immeiset siellä vähän kahto, kun mahakas mamma rinkan ja rattaiden kanssa bussiin tunki! :D

Muuten oli kiva reissu, mutta rattaiden kuomu hajos koneessa jo mennessä, väänty ihan käyttökelvottomaksi. :/ Ja sitte Pikkis sairastu, nousi korkee kuume ja lääkärissähän se oli käytettävä (ilman vakuutusta :eek: ), muttei siitä mitään löytyny, eli virusinfektio. Myö sitte jaettiin näköjään tauti niin, että Pikkis piti sen kuumeen ja miulla on nuha ja kipeä kurkku. :/ :D

Tulokkaalle mie löysin kun löysinkin semmosen "soittorasian", siis semmosen perinteisen, jossa on naru ja siitä vedetään ja sen aikaa, kun naru kelautuu sisään kuuluu pilpatusta. Se on semmonen lutunen keltasininen koira, minkä sisällä se soitin on. ;) Nyt on mahalle sitä soitettu joka ilta. :heart: :D :D

Eilen oli neuvola ja kaikki niinkun pitääkin, vaikka sydänääniä jouduttiin ettimään varmaan 20 min. En mie oikeen edes huolestunu, kun tunsin kumminkin koko ajan, miten Pikku karkailee siellä mahassa anturin alta. :D Lopulta ne kuulu - miun navan yläpuolelta! :eek: Terkkarikin oli ihan ihmeissään, että miten ne siellä on ja kirjottikin kysymysmerkillä korttiin, että kyllä sen täytyy vielä perätilassa siellä olla, mutta ehtiihän tuo kääntyä. ;)
 
JoannaH Auts, tiedän tunteen \|O Mulla on kans atooppinen ihottuma, esikkoa kun ootin niin iho oli välillä aivan kauheessa kunnossa. Meni öitä itkiessä kun tuntu et ei pysty oleen mitenkään päin, selkä tuntu olevan aivan auki ja loppuraskaudesta mahan iho ärty jos oli vähänkään kireempi paita päällä....Kortisooneja yritin välttää mahollisimman paljo, vaikka neuvolassa kyllä sanovat, että niitä saapi käyttää kuurina ihan normaalisti. Ataraxista toinen lääkäri sano, että ei saa käyttää ja määräs zyrtecciä, toinen taas oli sitä mieltä, että ataraxia sais ottaa. En sitte uskaltanu käyttää kumpaakaan...ootko valohoidossa käyny koskaan? Tyttö on ainaki tähän asti ollu täysin ilman ihottumia ja allergioita =) Kovasti kyllä pelkäsin, kun periytymis mahdollisuus on kuitenkin.

Ja mun onneksi tän raskauden aikana iho on paremmassa kunnossa ku vuosi kausiin =)

paalina
 
Neuvolassa käyty... Sf-mitta 17cm eli alakäyrillä mennään. Verenpaine ok. Hb päässyt jo vähän laskemaan eli 117 saapi varautua rautakuuriin taas. Sydän äänet kuului hienosti vaikka pikkainen päätti potkia minkä kerkesi.
Kelan paperit myös sain ja nyt niitä täytyis alkaa täyttelee.

Neuvolan täti naureskeli tuota minun olematonta mahaa. Just ennen minua siellä kävi äiti joka vain viikon edempänä ja sillä oli aivan mielettömän iso masu jo. Ja sit heti perään mie ja mahasta juuri mitään tietoa. heh... Mammavaatteit ei tarvii käytellä ollenkaan, omat farkut ym menee ihan kevyesti viel jalkaan. Ja minä kun niin toivoin että tämä kolmas raskaus sais ison mahan ja aikaisin kunnolla näkyviin. Mutta ei niin ei. :)

T: Hk ja poju rv 21+4
 
Muistattehan että vakuuts pitää varata 3 kuukautta ennen laskettua aikaa jos meinaa ottaa ennen syntymää, elikkä pikkasen alkaa hoppua tulla... Älkää vaan suuttuko mulle...

Me täällä odotetaan päätöstä vakuutuksesta.. Saas nähä koska tulee....

Mä rohkenen epäillä että musta ei oo enää töihin menijäksi... EIlen kun kävelin kilsan viemää esikkoa hoitoon ja sit saman takas niin olin kuin mikäkin raihnanen akka loppu päivän....
No ens viikolla selviää tuokin..

Joo ja mie meitä porvoolaisia huutelin, mutta eipä taia olla juurikaan liikenteessä...

Hyvä kun muutkin ovat apua korokepallista saaneet...

Nyt navan viereen pötköttää...

Tä&Herne 24+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 23:16 JoannaH kirjoitti:
\|O \|O \|O itken ja järki lähtee! en tiiä oonko mie täällä muistanu mainita mutta mulla on atooppinen ihottuma ja kutisen koko ajan mutta nyt taas vaihteeksi kutittaa ihan helkkaristi!!! :'( kasvot ja kaula... :'( :'( :'( enkä voi ottaa raskauden takia ataraxia, mikä auttais nukkumaan.
Ääks, kuulostaapa kamalalta... :( Meillä on kans nyt Atarax käytössä, nimittäin esikolla on vesirokko. Äsken annoin sitä ekan kerran. Vähän vaikeeta on tollasen 1 v 10 kk lapsosen lääkintä, kun eipä hän itse oikein osaa sanoa, kuinka paljon kutina häiritsee. Mutta tuo Ataraxiko on tosissaan tehokas lääke? Noitten voiteitten tehoa vähän epäilen eikä tytsy oikein antais niitä edes laittaa. Tuo liuos sen sijaan meni tosi liukkaasti alas. :)

Pauline 24+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 11:47 paalina kirjoitti:
JoannaH Auts, tiedän tunteen \|O Mulla on kans atooppinen ihottuma, esikkoa kun ootin niin iho oli välillä aivan kauheessa kunnossa. Meni öitä itkiessä kun tuntu et ei pysty oleen mitenkään päin, selkä tuntu olevan aivan auki ja loppuraskaudesta mahan iho ärty jos oli vähänkään kireempi paita päällä....Kortisooneja yritin välttää mahollisimman paljo, vaikka neuvolassa kyllä sanovat, että niitä saapi käyttää kuurina ihan normaalisti. Ataraxista toinen lääkäri sano, että ei saa käyttää ja määräs zyrtecciä, toinen taas oli sitä mieltä, että ataraxia sais ottaa. En sitte uskaltanu käyttää kumpaakaan...ootko valohoidossa käyny koskaan? Tyttö on ainaki tähän asti ollu täysin ilman ihottumia ja allergioita =) Kovasti kyllä pelkäsin, kun periytymis mahdollisuus on kuitenkin.

Ja mun onneksi tän raskauden aikana iho on paremmassa kunnossa ku vuosi kausiin =)

paalina
Mie oon kyllä toisinaan laittanu kortisonia, tuohon kaulalle on ollu pakko laittaa. Mutta olisko että kolme tai neljä kertaa koko raskauden aikana oon laittanu. Rintakehä on ihan ruvella raapimisesta... :'( Onneksi tulee kesä ja AURINKO!! Luojan kiitos... Valohoidossa en oo koskaan käyny, koko keho ollu ihottuman peitossa viimeksi ihan pienenä, joten en oo sitte sitä kokenu tarpeelliseksi. Pikkuveli kyllä on käyny ja sillä kyllä auttoi ihan silminnähden! :) Kasvojen ihottuma on kyllä kaikista rasittavin silleen ulkonäön kannalta, ku ei haluttas meikkiä käyttää, mutta ku sitte oon niin ilettävän näköinen ettei haluta edes kauppaan mennä. Lenkillä kävin tässä ilman meikkiä ja silmät oli just niinku olis mustat. Vastaantulijat katsoi että tuota on kyllä varmana lyöty ja kaulassakin tuommoisia punaisia kuristusjälkiä! :D No, voihan nämä olla vaan minun kuvitelmia mutta siltä se tuntuu että kaikki tuijottaa.

Pauline, atarax kyllä on aina tehonnu mulla, kun se rauhoittaa ja estää yöllisiä raapimisia, niin ihottumat paranee paremmin. :) Aamulla kyllä toisinaan oli tokkurainen olo, jos otin lääkkeen vasta nukkumaan mennessäni, parempi ottaa jo pari kolme tuntia ennen nukkumaan menoa. Eipä sitä lääkkeen oton jälkeen kauempaa valveilla pysykkään!
 
Oonkohan mä imenyt täältä nyt sitten sen verran sympatiatuskia itselleni, että tulin nyt sitten itsekin kipeäksi.. kurkku täynnä hiekkapaperia \|O
Nooh, saikullahan tässä ollaan muutenkin ja rasituskiellossa, niin siinä sivussa kai tämäkin menee.

Neuvola oli tänään, noita obsidaneja oon syöny nyt jo yli kuukauden päivät.. katsottiin sitten, että mitä se hemo pitää niin jaiks.. oli tippunut 97 raudasta huolimatta. Nyt sitä sitten tupla-annos ja toivotaan, että auttaa. Meillä kun on kuulemma vielä suvussa taipumus tuohon raskauden aikaiseen anemiaa. Nyt pääsee sit jo hakee pakkausta, jipii!

Sf-mitta oli nyt jo 21cm ja kivasti sitten kun mulla ryttyilee nää luiden löystymiset.. sanoi täti kokeillessaan, että tässä sun häpyluussa on jo tällanen reilusti sormen paksuinen railo.. eikä sitten yhtään sattunut, kun se paineli siitä :eek: \|O En sais nyt kuulemma enää istua jalat ristissä, ettei jotenkin luiskahda luut tuolta alhaalta limittäin tai jotain.. mukavaa :/

Väliaikaista kaikki on vaan.

Vaan nyt meen takas sängylle viltin alle parantelemaan :snotty:
 
Moi! Arvatkaapas mikä tauti täällä on! \|O Just se ihana mahatauti. Viimeyön juoksin 3 asti vessassa ja kummastakin päästä yhtäaikaa, taukoamatta 10asti!
Alkaa olla selkä kipee jä vähän joka paikka tuosta okentamisesta!
Nyt pysyny juomiset sisällä tunnin verran =)
Pojassa ja miehessä ei vielä ole, töistähän tää tuli mullekkin!
No sit tän yökkimisen keskellä piti käydä tänään neuvolassa 11.30 :/ yritin perua aikaa, mutta täti sanoi, että tule vain jos suinkin pystyt, menee seuraava käynti muuten niin pitkään! Piti varata seuraavaks lääkärineuvola ja sokerirasitus! Ja sai kelan paperit!
Hb 158 johtui mun kuivumisesta, paino puonnu 1200g 4 viikossa, mutta pistettiin viime yön piikkiin! Myös valkuaista oli pississä, mutta ei sitä tullutkaan ku tippa ja sekin mahataudin piikkiin!
Sydän äänet kuului hyvin, mutta mun maha :eek: ei ole mun mielestä edes ihan hirmuisen iso, mutta viimeks sf mitta rv 20+3 oli 22 cm joka silloinkin yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt siis 31.5 cm, tätin kans katottiin suu auki toisiamme, että mittaskohan nyt ihan oiken ja vielä uus mittaus niin sama luku tuli! Elikkäs kohdun korkein kohta alkaa kohta olla tuossa tissien alapuolen! Ilmankos vähän meinaa välillä ottaa henkeen ku kävelee! :whistle:
Nyt alkaa pakottamaan joka paikkaa...palaillaan taas! :wave:
 
Terveisiä sairaalasta :D olin katsomassa ystäväni eilen syntyneitä pieniä ihania kaksos tyttöjä :heart: :heart: Siis oikeesti tytöt, nyt se tuntuu niin todelliselta se vauvan tulo kun piteli sylissään sellaista pientä :heart: Jos ei ois vauva tilauksessa, tänään alkais miehen taivuttelu tuollaiseen ihanaan nyyttiin.. :) Oli kyllä niin ihanaa vauvan tuhinaa ja tuoksua :)

No joo..

Ninniliina Kivan värikkäitä nuo rattaat :) Mä äolen ehkä itse ajatellut sellaisia vierekkäin istuttavia.. mutta nuo oli kyllä kivan näköisiä!!!

Nyt en jaksa kirjoitella enempää.. täytyy alkaa laittaa iltapalaa lapsille. Kiitos teille kaikille tsemppauksesta kun musta tuntui että mä tulen hulluksi :ashamed: :D Mut sitä tää on, arki.. sitä vaan täytyy sietää ja kukaan ei ole koskaan väittänytkään että arki lasten kansa ois jotenkin helppoa.. eeheiii.. se on kaikkea muuta kuin helppoa.. mutta siltikin ne onnelliset hetket kuuluu myös siihen.. välillä vaan tuntuu ettei jaksa :ashamed:

Heidi ja tyllerö 23+4 :heart:
 
Meille on tulossa 7.7.7 kuudes(viides yhteinen) lapsi. Juuri tänä iltana kävin 4D ultrassa. Meille on tulossa tyttö!!!!! Olen iloinen ja kotimatkan junassa hymyilen vaan typerästi. Entisestään on 4poikaa ja 1tyttö.
 
täälläki on ollu liikkeellä tuota mahatautia, toivottavasti ei itelle tuu. :$ joutuu jo nyt rautatablettien takia ravaamaan jatkuvasti vessassa :eek:

Törmäsin tänään vauhilla koulussa yhen tytön kans, kun meillä oli tanssia. toivottavasti pikkusella on kaikki hyvin, vähän huolettaa :ashamed:
 
Mutteri joo olin minäkin ajatellut vierekkäin istuttavia, enkä ajatellut katsovani kolmipyöräisiin päinkään... Mutta toisaalta noissa viehätti niiten näppäryys. Pyörät on ilmakumit ja jousitusta sen verran, että pärjää muuallakin kun kaupungilla. Takaistuimen saa ihan makuulle ja kaukalonki noihin saa kiinni, jos tarvii. Saas nähdä...

Remutar varmasti herättää ristiriitaisia tunteita tuollanen diagnoosi, mutta toisaalta sekin on ihan hirveä tilanne, että mitään diagnoosia ei saa ja lapsi joutuu tavalliselle luokalle, vaikka vanhemmat ja usein opettajakin selvästi näkee, ettei lapsi pärjää siinä joukossa. Eirtyisluokalla lapsi kuitenkin varmasti oppii paremmin ja saa tarvitsemaansa ohjausta kun opettajan vastuulla on vähemmän lapsia. Normiluokilla tuntuu noi luokkakoot olevan nykyään niin isoja, että välillä sitä miettii, että jos kaikki muutkaan lapset ei saa tarpeeksi yksilöllistä opetusta, niin miten sitten sellaiset, jotka eivät pärjää joukon jatkona, mutta eivät kuitenkaan saa erityisopetusta... :/

Huomenna pitäs selvitä meidän pojan päivähoitoasiat. Homma on nyt sellainen, että vaikka töitten puolesta ei olisikaan pakko, niin poika menee nyt hoitoon ihan vain ja ainoastaan minun jaksamiseni takia: mulla ei kestä pää eikä fysiikkakaan nähtävästi. :( Kyse on varmaan osa-aikasesta hoidosta ja katotaan sitten mitä tehdään kun uusi tulokas syntyy. Sitä ennen mun pitäs kuitenkin saada itseni parempaan kuntoon, sillä ei tästä tuu muuten mitään, en mä voi olla äiti noille kahdelle jos en jaksa itestänikään huolehtia :(
Ja kiitos teille kaikille taas kerran siitä, että saan taas kerran valitella :)
 
Kutkutus: Ei ole vastaus viel tullut. Tulee postissa, jos jotain näytteessä oli eli varmaankin menee ensi viikkoon, jos siis on streptokokkia. Kannattaa varmaan kysyä neuvolasta, näyte on kuitenkin nopea ottaa ja lääkäri sanoi että pitäisi hoitaa pois. Miula on kyllä ollut muutoinkin aika runsasta tää valkovuoto, mut yleensä se on ollut semmoista paksumpaa.

CotHai: Toivottavasti saikku auttaapi ja olo paranee. Hemoglobiinin nostamiseksi kannattaisi kokeilla luontaistuotekaupasta saatavaa Kreuterblutsaftia eli rautamehua. Oma neuvolantäti suositteli sitä ja sain sillä nostettua hemppaa nopeasti ylöspäin. Kun on nestemäisessä muodossa, imeytyy paremmin kuin tabletista ja on vatsalle paljon hellävaraisempi. Suosittelen :)

Iästä oli puhetta, minä täytän tänä vuonna 28 ja mies 30. Kumpikin syksyllä syntyneitä. Ennestään meillä siis jo yksi muksu. Muutoin olo on ihan ok. Vauva liikkuu vilkkaasti ja herättää minut aamuisin kun isi lähtee töihin (suom. huom. herää isin herätyskellon ääneen 4:55 ja aloittaa 1-3 tunnin potkukonsertin. korvissa ei siis mitään vikaa...)

Onneksi olen saikulla, niin saan nukuttua sitten potkimisen loputtua :)

jossu + pirpana 23+3
 
Heips!

CotHai: Joo, mulla on sektio edessä. Vitsit, säkin jo pääset ennen mua synnytystapa-arvioon, vaikka mulla on ollu tää sektio "pakko" jo viime synnytyksestä... Mäkin haluun jo varman päätöksen!!! \|O
Muuten, varmaan käyttävät spinaalipuudutusta siinä sektiossa ja voin kokemuksesta sanoa että on todella hyvä! Mulle laitettiin spinaali silloin kun noita edellisen synnytyksen repeämiä ommeltiin (oli aika iso operaatio). Silloin sain extra happea ja verenpainetta seurattiin sormesta, mutta mitään en tuntenut mitä kirurgit tekivät. Tosin kesti aika pitkään ennen kuin jalkoihin palautui tunto... :/

Toivottavasti nuo sun kivut kohta helpottais! :hug:

JoannaH: :hug: Tiedän tunteen, ainakin osittain. Mulla on kanssa koko ikäni ollut atooppinen iho. Kasvoista ja kaulasta on onneksi pysynyt poissa, muutamaa satunnaista laikkua lukuunottamatta.
Kun asuin Joensuussa se äityi (ilmaston takia?) todella pahaksi yhtenä talvena. Mulla oli molemmat käsivarret sormista kyynärpäihin sekä molemmat jalat varpaista ihan koko matka pakaroihin ihottuman peitossa. Jalkapöydät märki ja sai iltaisin liotella sukkia irti jalkoista... Eivät edes sairaalassa osanneet auttaa. Kävi siellä sitten sellaisissa kylvyissä jonka jälkeen rasvasivat kortisonilla koko kropan. Siitä kylvystä jäi sellainen ruskea haiseva pinta iholle -> kiva oli mennä kouluun koko päiväksi :x
MUTTA arvaas millä katosi; tehtiin 3 viikon reissu Floridaan, ja ilmaston muutos teki sen että ihottuma parani kokonaan matkan aikana. Sen jälkeen ei ole noin pahana ollutkaan.
Mulla muuten tulee ihottuma käsiin ja pakaroihin. Nyt on onneksi pysynyt suht hyvänä.

Toivon todella että sun olo pian helpottaa! Käy ihmeessä ihotautilääkärillä näyttämässä, jos voisit saada jotain muuta lääkettä oloa helpottamaan raskauden ajaksi! Ja yks mikä on mulla auttanut tilapäisesti kutinaan on ollut alueen pesu öljysaippualla ja sitten kortisonia tai sitten laitat kylmän kääreen/pakaste pussin alueen päälle, se puuduttaa.

Ja sen verran voin lohduttaa, että jos vauvelin isällä ei oo mitään ihottumia, niin on hyvät mahikset että vauvakaan ei niitä saa! Meillä ei esikoiselle tullut edes niitä vauvanäppyjä, aina ollut todella hieno iho! Toivon että pysyykin niin.

Karvatonkoira: Jaksuja mahataudin kanssa! Ja "kiva" etten oo ainoa jolla on iso sf-mitta :D Mullakaan ei oo mahan ympärysmitta kasvanut, mutta kohtu on silti jo tosi korkeella. Tunnen sen itse kädellä hieman tuossa rintojen alapuolella ja hyvin oon potkujakin sinne jo saanu.

mamatsu: Onnea hyvistä ultrauutisista! ja mahtava laskettuaika sulla :D

Remutar: Hyvä että saitte kuitenkin diagnosin. On helpompi varmaan ajatella asioita eteenpäin sitten.

Kutkutus: Mulla on kyllä aikas runsasta valkovuoto kanssa. Aika normaalia taitaa muutenkin olla. Kyllä välillä saa ihan pikkuhouhunsuojan laittaa :ashamed:

Ninniliina: ISO :hug: :hug: :hug: Kovasti jaksamista sinne! Ja toivotaan että saisit pojan edes osa-aikaiseen hoitoon, ihan jo molempien parhaaksi. Mullakin on tyttö hoidossa nyt vaikka itse olen kotona. Mulla tosin olisi noita etätehtäviä tehtävänä, mutta tiedän että menis vaan huudoks jos neiti tässä vielä jaloissa pyöris...
Toivottavasti mieli paranee pian :hug:

Omaan napaan ei ihmeempiä kuulu, paitsi että jytät on taas lähteny kunnolla käyntiin! :D Kai noilla vaaveilla sitten vaan on välillä vähän "hiljaisempia" jaksoja. Jos vaikka kasvupyrähdyksen aikana nukkuvat enemmän...?

Mari ja sykerö 22+5
 
miehh
hei! tuolla oli aikasemmin puhetta autoista..me päädyttiin tila-autoon,koska tuohon sedaniin ei mahu kahta turvaistuinta ja kaukalo...

ja en taaskaan muista mitä muuta täällä oli kirjoteltu.. :ashamed:

miehh ja rv25+1
 
Ninniliina varmasti hyvä ratkaisu :hug: :hug: On hyvä tiedostaa oma jaksaminen. Eikä kannata välittää jos lokaa tulee niskaan ton takia. Kyllä ihmiset aina jaksaa jossitella ja päivitellä sitten kun jotain on tapahtunut että miksi ei toiminut niin ja miksi ei toiminut näin. Se että viet lapses hoitoon, ei tee susta yhtään huonoa äitiä. :hug: Kyllä se nyt on tärkeää että säkin voit hyvin. Tasan tiedän kun itekkin olen tosi väsynyt ja meinaan tulla hulluksi näiden omien kanssa. :ashamed: Mut mä olen itse hoitaja.. ja päivät onkin ookoo ja hoitolapset ihania, mutta iltaisin noi omat on ihan riiviöitä :ashamed: \|O

Valitusta Voi että mua ottaa päähän... vahingossa osui silmiin yksi talo.. 8 huonetta ja keittiö.. Asutaan nyt puolet pienemmässä talossa.. Ainoa mutta tossa isommassa on se että kun oon tottunut asumaan keksellä kaupunkia, osaisko sitä asua maaseuden rauhassa.. sieltä ajaa 20 minuuttia tähän kaupunkiin... äääh , en mä tiiä!!!!!!! Se ois edullinen ja TILAVA, just meille hyvä.. MUTTA oisko musta asumaan maalla?? Siis samaa kaupunkia se ois kun tää, mutta tuolla maaseudulla. Koulu ois kyllä vieressä (100m) joten lasten kannalta sekin ois ihanteellinen..
Ja kun mun oma äiti AAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGHHHHHHHHHH \|O se ei mistään asiast aIKINÄ löydä mitään positiivista!!!!!!! Nytkin kuuntelin luennon siitä mitä on asua keskellä ei mitään ja jmiten kurja se on lasten kannalta jne jne jne .. se ei siis koskaan osaa iloita ja tsempata :'( aina vaan löytää negat puolet KAIKESTA ihan ensimmäisenä...

Ärsyttää vaan nyt tää oman perheen suoma tuki isoihin asioihin :ashamed:

heidi ja tyllerö 23+5<br><br>
 
Jajoska
Pitkästä aikaa....

Mutteri, mäkin muutin keskeltä kaupunkia maalle ja mistään hinnasta en muuttaisi takaisin.

Meilläkin koulu lähellä, töihin 15 km. Päiväkotikin löytyy tästä kyläpahasesta.

Pojat saa rauhassa mellastaa pihalla. Isoimmilla alkaa mopokausi lähestyä..... :whistle:
Kavereita on löytynyt, tosin harrastuksille on kuskattava.

Enemmän toisella kertaa.

Jajoska + laskut sekaisin
 

Yhteistyössä