Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 14:10 Allunmamma kirjoitti:
MUTTA: Sain tänään postissa kirjeen pankilta josta mulla on VISA, ja siinä luki että luottoraja on ylittynyt 280 eurolla!!! Muuten ihan kiva, mutta en oo käyttänyt sitä korttia sitten kesäkuun 2006!! Ja sinnehän EI voi SOITTAA, on vaan automaatti, että sain sitten sähköpostia kirjotella. :headwall:

Oon joka kuukausi maksanut 50? pois velkaa, ja luullut että kohta on varmaan kaikki makseltu, mutta ei sitten näköjään... En oo mitään tiliotetta sieltä saanut sitten tuon kesäkuun 2006, kun muutettiin suomeen heinäkuussa eikä ole posti jostain syystä niitä tänne lähettäny, vaikka jälleenlähteys onkin. Tämän karhukirjeen kyllä sitten sain... :kieh: \|O

Ärsyttää, kun TIEDÄN sata varmaan, että en ole korttia käyttänyt, ja tuolla se lompakossa mollottaa, joten ei oo kukaan sitä varastanutkaan. Jotenkin on vaan kai joku sen numeron saanu ja pistäny elämän risaseks mun kustannuksella! :headwall: :'(
Mulla on ainakin nettipankissa palvelu, josta näen kaikki Visa-ostoni parin päivän viiveellä ja voin seurata tulevia lyhennyseriä. Muuten olisikin aika epävarma olo Visan kanssa, sitä kun on tosiaan niin helppo väärinkäyttää jos vain tietää kortin numeron ja haltijan tiedot. Onneksi se Verified by Visa-palvelu on tullut jo yleisemmäksi! Ymmärrän kyllä että ottaa päähän, eikö tuosta voi ottaa yhteyttä pankkiin/luottokuntaan/kuluttaja-asiamieheen, että selvittää asian?? Kuitenkin aika isosta summasta kyse, jos yli tonni jo käytetty tietämättäsi...

 
Kivut hiemna hellittäneet. Sen lisäks on alkanut pakottaa häpyluuta, pakaroita ja nivusia.. Toivottavasti nyt vaan näitä liitoskipuja... Oon nyt ollu tän viikon saikulla ja iltapäivällä olis aika ultraan. Lääkäri halus että kaiken varalta ultralla tarkastetaan tilanne. Jotenkin toivon että lekuri laittais lisää saikkua, en meinaan kyllä jaksa päiväkodissa työskennellä....

*Muuten ei ihmeempiä.. Tulen myöhemi kertomaan kuulumiset ja tuomion..

Tä&Herne 23+4
 
jenmo
Kiitos vinkeistänne! Viime yö meni jo paremmin, vaikken sitä magnesiumia vielä oo ostanutkaan...Pidin jalkoja ylhäällä pitkin päivää ja join vettä runsaasti. Aina oikeestaan oon ollu melkonen vesisieppo, et en usko että siitä ainakaan johtuis et liian vähän juon....

Mies soitti eilen meidän lääkärille (mtt:lle), joka sit halus jutella mun kans tosta väsystä, itkusuudesta, valvotuista öistä yms. Anto sit respan et saan tarvittaes ottaa illalla nukahtamislääkkeen (rauhottavan) joka on raskausaikana turvallinen. Ite oisin ottanu mieluummin vaik melatoniinia (kehon oma hormoni joka väsyttää) kuin lääkettä, mut yllättäin melatoniinia ei saakaan käyttää raskausaikana! Ihmejuttu.. Eli tää lääke siis on turvallisempi vaihtoehto vastoin mun loogista ajatteluani.

Flunssa iski tänne taas vaihteeksi..Tai mulla vaan onneks on nuha, lihakset kipeät ja muutenkin vetämätön olo. Päässäkin jyskyttää pahaenteisesti..Otin kaks Panadolia ensihätään ja join kupin kahvia, toivotaan et auttaa.

Mut jotta ei menis ihan valitteluksi taas, lopetan kirjottelun tähän.

Voikaahan paksusti!

Jenmo&Huli-Poju 21+5
 
Shannon1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 14:53 JoannaH kirjoitti:
Hip hei! Eilen tunsin mojovan potkun käteeni mahan läpi! Illalla sitte mieskin tunsi pari potkua! Iik miten jännä!! :D :D :D

Mut minä sekoan niitten "kiellettyjen" ruokien kanssa. Esim tänään ku ajattelin paistaa meille silakoita ja laittaa muussin kanssa sitte, niin tietenni luin sattumalta jostain vauva-lehdestä että silakat kuuluu kans niihin vältettäviin... :\| ja kuitenni kalaa pitäsi syyä.

Ja sitte pelkään sitä listerioosia! :/ Kuinka yleistä on että niistä "kielletyistä" ruuista on jotain vaurioita tullut? Mie oon jo kylmäsavukalaa kerinny syyä.. :'( :'( :'( en kyllä paljon mutta pikkuisen kuitenkin.
Mulla on tää lista mikä saatu neuvolasta. Tässä lukee että vältettävä isot silakat(yli17cm) mutta 1-2 kertaa kuussa voisi ihan hyvin syödä(samoin lohta 1-2krt /kk):)
Kaloista haukea ei suositella lainkaan. Ja sisävesien iso ahven, kuha ja made, niin niiden runsas yksipuolinen käyttö ei suositeltavaa. Mutta ihan hyvin voit popsia ainakin kaksi kertaa viikossa esim. kirjolohta, taimenta, muikkua, puna-ahventa seitiä tai siikaa. Näin täällä lukee:)<br><br>
 
Mahtuisko tänne vielä yksi "maija myöhänen" mukaan? :ashamed: Oon ahkerasti lukenu tein kuulumisia mutta en vaan ole saanut aikaiseksi ite kirjoitella. Nyt päätin ottaa itteäni niskasta kii ja ilmottautua mukaan mukavaan joukkoon.
Odotan nyt viidettä lastani, laskettu aika on 29.7. Nyt kun pahoinvointi ja mieletön väsymys ovat muisto enää niin tää odotus alkaa olla ihan nautittavaa.
4tytönäiti ja pikkunen 20+5
 
Jenmo85pikaseen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 12:34 4tytönäiti kirjoitti:
Mahtuisko tänne vielä yksi "maija myöhänen" mukaan? :ashamed: Oon ahkerasti lukenu tein kuulumisia mutta en vaan ole saanut aikaiseksi ite kirjoitella. Nyt päätin ottaa itteäni niskasta kii ja ilmottautua mukaan mukavaan joukkoon.
Odotan nyt viidettä lastani, laskettu aika on 29.7. Nyt kun pahoinvointi ja mieletön väsymys ovat muisto enää niin tää odotus alkaa olla ihan nautittavaa.
4tytönäiti ja pikkunen 20+5
Tervetuloa!!!! Lisään sut heti listalle =)
 
Täällä taas kipeenä. Mutta toisaalta ei se menoa haittaa. =) Siivoillut oon ja kohta koiran kanssa lenkille. Nuo liitoskivut on antanut mun olla nyt rauhassa, niin saan kävellä ihan rauhassa koirulin kanssa.
Harjoitussuppareita tuli eilen.

Viipi&Vilperi 22+3
 
Tigru78 Jaksuhali :hug: sinne!
Mäkin oon huomannut, että tuosta auringosta tosiaan on suuri apu, on paljon virkeämpi olo kun se paistaa =)
Mä en asusta Savonlinnassa, mutta tässä aika lähistöllä kuitenkin (n.65km) ja olis kyllä kiva käydä kahvilla. Pääsiäisen aikataulusta en tosin vielä tiedä enkä uskalla luvata mitään, kun jos sitten ei ollakaan itse täällä maisemissa. Mutta katsellaan sitten lähempänä!

Mutteri Kiitos kannustuksesta ja kokemuksesta. Kuulin nyt yhdeltä tutulta, joka on KYS:ssa käynyt, että siellä on ainakin 3D laitteet ja hyvällä tuurilla jopa 4D ultraan päästäis. Mutta pitää kysyä sitten, kun ne sieltä sitä aikaa soittelevat että milloin päästään.

Ja hei, TOTTAKAI sä valitat tänne kaikki sun vaivat ja murheet, vaikka ne tuntuisi kuinka pieniltä tahansa =) Sitä(kin) vartenhan me täällä ollaan :wave: Ja mä ainakin ajattelen niin, että jokaisella ne omat huolet on sillä hetkellä ja siinä tilanteessa suuria, eikä niitä ihan älyttömästi edes voi verrata toisten huoliin. Sullakin esim. on ihan erilainen tilanne sen puoleen, kun sulla on omat lapset hoidettavana ja vielä vieraitakin. Luulen, että moni asia voi olla "helpompi" esim. mulla kuin sulla. Tarkoitan vaan, että sun ei esim. ole yhtä helppo kaatua sänkyyn ja vaan nukkua, kun on lapset hoidettava ja ruokittava ym. Mulla tuo lepääminen käy helpommin kun meitä on vaan kaksi aikuista. Mies vielä pärjää, vaikken jaksaisi ihan joka päivä lämmintä ruokaa tehdäkään :)

Ja sit vielä tuosta Op:n kultakortista, sekö on tosiaan lopetettu?? Mulla taitaa mennä kortti heinäkuussa vanhaksi, niin onkohan sitten niin, ettei sitä sen jälkeen voi enää saada uusittua?

Lotta84 Hienoa että sun selkä on jo paremmassa kunnossa! Millainen tukivyö sulla on (oot ehkä kertonutkin, mut tää muisti, tää muisti...)? Mä tilasin netistä sellaisen Carriwell tukivyön/vaatteen kun oli niin edullinen. Mutta jos siitä ei ole mitään hyötyä niin ajattelin että eipä tuossa paljon häviä kun se maksoi vaan 13,40? postikuluineen.

Pollerolle Tervetuloa tänne Heinämassuihin! :flower: Ja mehän "tavattiinkin" jo tuolla toisessa ketjussa =) Oliko sulla se naislääkäri se virolainen Maris (en muista sukunimee)? Se meidänkin vauvan sukupuolta veikkasi, ja sanoi kyllä, ettei ihan satavarma ole, mutta täytyy nyt sitten vissiin vielä vähän enemmän rajoittaa tuota vaatteiden ostoa värin perusteella :D

Mullakin on ollut tuollaista kuvailemaasi kipua, ja tuntuu just varsinkin silloin kun nousee ylös ja esim. vaihtaa asentoa sängyssä. Muutama viikko sitten kysyin polilla käydessä ja kätilö tokaisi että ei varmaan liity mitenkään raskauteen (silloin mua koski myös nivusiin) ja että ei voi olla vielä liitoskipuja. Jospas ne nyt sitten voisi jo niitä olla, huomenna tulee 23 vko täyteen.

Toksoplasmoosista minullakaan ei ole omakohtaista kokemusta kun ei ole kisuja, mutta luin (olikohan Vauva lehdestä) että kannattaa käyttää vaikka kertakäyttöhanskoja hiekkalaatikkoa tyhjentäessä, niin kuin Pauline jo taisi kehottaakin. Ja kun pikku lapiota apuna käyttää niin eihän siinä tartte paljain käsin kikkareiseen koskea.

Paalina Meidän Kelassa ne on sitten varmaan ymmärtäny asian väärin, taas kerran :kieh: Näinköhän sitten onnistuu se opiskeluajan huomiotta jättäminenkään :/ Onko siitä kauan kun sinulle noin sanottiin, että otetaan just se 6kk ennen äitiysloman alkua?

Alllunmamma Kiitos kiitos :hug: Te täällä kyllä tosiaan olette ihania kuuntelijoita ja auttajia :flower: Tuntuu että täällä vertaistuki on parhaimmillaan!

Toivottavasti Visa-sotku selviää pian, ettei tarvitse enää tuollaisista asioista raskaana ollessaan huolehtia!

Ninniliinalle iso kiitos sidontavinkistä =)

JoannaH Onnittelut ensimmäisestä Potkusta isolla Peellä =) Eikös tunnukin ihanalta? Ja toisaalta hieman hassulta kun voi sanoa, että tuntuu ihanalta kun joku potkii ;)

Niin ja tuskinpa on tullut mitään vahinkoa, vaikka vähän olisitkin kylmäsavukalaa syönyt. Suomessa varmaan nuo riskit kuitenkin keskimäärin pienempiä kun täällä nuo hygienia ym. jutut on niin tarkkoja. Mutta joskus just esim. tyhjiöpakatuista on tullut jotain ongelmia, niin varmaan siks raskaana oleville ei suositella. En ainakaan usko, että ihan kamalan yleistä on, joten hyvällä omallatunnolla nyt vaan etiäpäin :hug:

Ja sitten ne, jotka ovat itse sairaana, tai perheenjäsen: Iso hali ja voimia Piipero85, Jenmo85, Marzu, toistamiseen äidiksi, Viipi

aiaifi Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

4tytönäiti Lämpimästi tervetuloa mukaan! :flower:

Niin ja Jenmo85 vielä: minäkin tunnen joitakin äitejä, jotka ovat kertoneet että magnesiumista on ollut iso apu ko. vaivoihin, joten nyt meitä on niin monta joilla on/jotka tietää hyviä kokemuksia, niin kannattaa varmaankin kokeilla =) Toivottavasti auttaa sinullakin! Mulla on välillä ollut suonenvetoa niin, että oon yöllä herännyt siihen kamalaan tunteeseen eikä meinaa mennä ohi vaikka kuinka jalkaa kääntelis ja vääntelis :/ Onneksi ei kuitenkaan ole joka öistä.
 
Vielä näitä omia kuulumisia...

Mulle kävi tänä aamuna vähän huonosti, meni taju kankaalle vähäksi aikaa. Olin tavallisesti lahdössä kouluun, ja siellä olis ollut tärkeä päivä, kun meillä oli harjoitteluun lähettäminen (viimehetken ohjeita ja sit vielä jotain lappuja joita sinne tarvii), maanantaina siis alkaa se 8vko työharjoittelu. Ja sit mulla olis vielä ollut se lääkelaskujen uusintatentti, kun viimeksi meni kaikki muuten täydellisesti oikein, mutta laskin fiksuna tyttönä yhteen tehtävään että 0,32x100=0,32 :kieh: Niin eikun sitten uusimaan vaan. Ja nyt se uusiminen jää toukokuuhun asti, sillon on vasta seuraava mahdollisuus tehdä se.

Niin, kävin sit tuossa lähtiessä sanomassa heippa miehelle joka oli vielä nukkumassa ja lähdin kävelemään, niin alkoi yhtäkkiä kamalasti huimata. Otin tukea yhdestä hyllystä ja sit seuraava mitä muistan, oli se kun mies kyseli että mitä sulle oikein tapahtu. Mun piti pitkään miettiä (tai siis ei kai se nyt niin pitkä aika ollu, mut tuntu ikuisuudelta) että kuka mulle puhuu, missä mä oon ja mitä mulle on tapahtunut. Kamala kohina vaan päässä ja ihan sekainen olo. Sit kun tajusin että olin pyörtyny, aloin vaan hysteerisesti itkeä ja miettiä et sattuiko vauvalle jotain.

Soitin neuvolaan, ja kielsivät ehdottomasti että en saa ajaa mihinkään koko päivänä. Kävin siellä tarkastuksessa, mutta kaikki tuntui olevan ok, verenpaine hyvä ja vauvan sydän löi (vieläkin samalla tavalla epätasaisesti). Koko päivän ollut tosi paha olo ja särkenyt päätä ihan älyttömän paljon. Saatoin kuulema saada lievän aivotärähdyksen. Kaaduin siis ihan suoraan seisovilta jaloilta tuohon kovalle lattialle ja pää, toinen käsi ja selkä ottivat aika kipeästi lattiaan :/

Jos vielä toisen kerran pyörryn, niin sitten pitää mennä lääkäriin, niin ne sanoivat oikein kahden th:n voimin. Ja toinen epäili, että vois johtua siitä jos on niskat jumissa. Kaikenlaista sitä voikin sattua, kyllä säikähdin toden teolla ja mies varmaan vielä enemmän! Mutta onneksi kaaduin selälleni enkä mahalleen, jolloin kohtu ja lapsivesi ei olisi suojannut vauvaa niin hyvin.

Ja niin kuin Mutteri aikaisemmin kirjoitti, kyllä mäkin niin kauan kestän kun mulle itelleni sattuu (on tuo pää ennenkin osumaa ottanut ja kuhmua ja tikkiä ollut jos jonkinlaista kun lapsena tuli teluttua), mutta sit jos vauvalle olis käyny jotain, niin en varmaan olis osannu antaa sitä anteeksi itelleni ollenkaan :'(

Mutta nyt pitää mennä nukkumaan, jospa uni viimein tulisi ja sais nukuttua tään jomotuksen pois :attn:

Parempia oloja muille :whistle:

Vauvelihaave & Pikkuinen 22+6
 
Vauvelihaave Esikoinen on syntyny heinäkuussa 2005 ja sillon siis ainaki laskettiin se 6kk ennen äippälomaa, en sitte tiiä onko voinu muuttua tässä välissä tuo käytäntö....

Mies lähti tampereelle viikonlopuksi ja jäätiin ihan tyttöporukalla kotio. Huomenna pitäs lähtä metsästään neidille kumppareita kun alkaa oleen aika vetistä ulkona ;)

mulla on kans alaselkä kyllä niin #&%?$!* että...sängyssä kylen kääntäminenki on tosi tuskasta. Mahassa on vihdoinki alkanu käymään päivittäinen muiliminen :D

Maanantaina olis neuvola, saapi ne kelan lappuset. En kyllä oo vielä osannu päättää,että otanko pakkauksen vaiko en. Haluaisin kuitenki sen uuen paketin kun siskolta saa kuitenki viime vuojen paketin vaatteet lainaksi...Mutta kun pitäis ne tuplarattaatki varmaan ostaa ja plaah, en tiiä :whistle:

Kauhee ku ei pysy yhtään perässä paljoko niitä viikkoja jo on, mutta kaiketi 23+ lähtee kohta käyntiin :D Hui kamala...

paalina ja pottu
 
Pikaisesti vauvelihaaveelle vastailen tuosta tukivyöstä. Sain sen ilmaseks lainaan fysioterapeutin kautta.. Ainakin Joensuussa niitä voi käydä ihan vaan hakemassa välinevarastosta lainaan. Sai siellä sovitella ja auttoi valinnassa. Kannattaa neuvolasta kysellä. Miekin meinasin tuon carriwelin vyön tilata sillon mutta onneks en sit kerennyt.

Pitää huomenna kirjotella enemmän..nyt nukkumaan.

Lotta 22+2

ai nii.. pesin tänään ekan koneellisen jo vauvan vaatteita :ashamed:
 
Pauline "kiva" että löytyy muiltakin levottomia jalkoja :D Se on jotenkin niin ärsyttävää.. muu kroppa sanoo päivän askareista sopimuksen irti ja simahtaa, mutta jalat eikun jatkais vaan :/ Oon muuten kuullut että VILLASUKAT vois kans auttaa.. täytyykin testata :)

4tytönäiti :wave: Tervetuloa mukaan minunkin puolestani :)

vauvelihaave juu-u, kyllä se osuuspankki nyt sitten jossain viisaudessaan on päättänyt että kultakorttia ei enää tarvita \|O :/ :kieh: Ja minäkin sitten "pakon" edessä otin visan.. minimi luottoraja on 1000e :eek: :eek: :eek: Ja jos on vähänkään heikko luonne, niin äkkiäkös se on vinguteltu :/ siksi laitoin sen pois ja nyt sit odottelen visa electronia :\|
Ihanaa kun kaikesta huolimatta sä osaat tsemppailla muitakin ja osaat nähdä asiat myös muiden kannalta :hug: oot hieno ihminen =) Mut enpä voi sille mitään että tyhmäksi tunnen itseni kun omia vaivojani valitan, kun joidenkin vauvoilla ei oo kaikki hyvin ja äidit on huolesta soikeena :ashamed: Mutta tuossa olet tehnyt hyvän havainnon.. nyt kun sulla ei ole vielä muita lapsia, niin ihanaa kun älyät ottaa siitä kaiken irti... Mä en silloin tajunnut kun ekaa odotin.. ja sit kun odotin toista, niin harmitti että miksi en ensimmäistä odottaessani nukkunut AINA kun nukutti.. :/ Puhumattakaan nyt kun niitä vipeltää tossa 3... Mutta tää neljäs jä ämeidän viimeiseksi ja tulee aika, jolloin ne kaikki taas nukkuu hyvin.. siten että saa olla ärjymässä vieressä että YLÖS!!!!!!!!!!! :D

Viipi Kovasti paranemisia sinne!!! :hug:

Tämä meidän neitokainen on kyllä joku tuleva jalkapalloilija.. jestas mutta se potkii :eek: :D Välillä tuntuu että läpihän se tulee..

Heidi ja tyllerö 22+6 :heart: <br><br>
 
jenmo
Vauvelihaave hui kamala!!!! Varmasti tommonen tajunnanmenetys säikäyttää! :hug: Toivotaan, ettei toistu!!!!!

Paalina sama ongelma täällä....Ottaako äitiyspakkaus vai ei.. Kyl me taidetaan se ottaa, vaik tuplarattaillekin ois kyllä käyttöä. Meillä esikko 10/05. Mut mä saan kahteen kertaan viime vuoden pakkausten vaatteita vauvelille, niin haluisin kyl sit sen uuden pakkauksen ettei tuu kolmeen kertaan samoja vaatteita pienelle. Kaverilla ku on kaksoset -06., joilta sit vaatetta tuleepi.

Mut nyt täytyy antaa aikaa pitkästä aikaa miehelle. Jade meni mun äitille ja iskälle yökylään..Toista kertaa elämässään. Oon ihan sekasin täällä. Mut pakko tottua siihen, etten aina voi jaksaa Jaden kans ellen saa koskaan omaa aikaa. Sitä paitsi Jaden on nyt parempi siellä. Mulla oli tosi paha migreeni tänään, enkä jaksanut sen kans tarpeeksi seurustella. Nyt sit illan sai mummun kans leikkiä, ja äsken tuli viestiä et nätisti nukahti maitopullon kanssa. Kissoja oon nyt lelliny ja leikittänyt senkin eestä, kun tuntuu, et on ihan "liikaa" aikaa ilman Jadea.

Ja muuten, kyl mä oon ihan kisujen hiekkalaatikkoa putsannu jo Jadea oottaes, hyvällä käsihygienialla voidaan tuo toksoplasmoosi välttää! Meillä oli 7 kissaa kun Jade syntyi, nyt täällä kotosalla pörrää kaksi ja kaksi on anoppilassa hoidossa. Neljä pentua luovutettiin Jaden syntyessä. Sen jälkeen on ollut yhdet pennut, jotka muutama kk sit meni uusiin koteihin. Eikä oo ollu ongelmaa toksoplasmoosin tms. suhteen! Käsien pesu ja halutessa kumihanskat hiekkoja vaihtaessa, niin ei tarvii huolehtia. Tai sit miehen voi laittaa putsaan laatikot.. :whistle:

Kauniita unia kaikille!

Jenmo&H-P 21+5<br><br>
 
CotHai the Grey
Saako sanoa... \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O

Olihan se hieno päivä sen pari tuntia. Aurinko paistoi ja silleen, vaikka se paistoi koko päivän niin ei se sit enää vaikuttanu siltä. Masentaa, veetityttää ja kaikkee muuta mukavaa. Kaverilla on varattu aika aborttiin :'(
Se itkee sitä ja kyselee multa, tekeekö hän oikein ku ei hänestä tunnu oikealta. Mutta jos mä olisin se, mä tekisin ihan samanlain. Ei sillä lapsia ennestään ole, lapsirakas kyllä on. Voi mun mussukkaani :( :(
Se oli nähny sen alkion tänään ultrassa vilaukselta kun oli katottu millä viikoilla se on menossa, mut oli se kääntäny se ultraaja sen näytön pois ku kaveri oli pyytänyt ettei hän halua nähdä. Se on ihan.. parka :'( Yritin sanoa sille, et se saa vielä lapsen joka on saanut alkunsa myöskin kaverini suostumuksella, tämä on laitettu alulle väkisin makaamalla.
Ihan niinku siinä ei ois tarpeeksi, pitää joutua vielä aborttiinkin.. #&%?$!* \|O
 
pollerolle
[/b]VauvelihaaveJoo,sen rakenneultran teki se virolainen lääkäri ja hän oli sitä mieltä että ei näy jalkojen välissä mitään.Niskaturvotus ultran teki suomalainen naislääkäri ja hän oli silloin sitä mieltä että poika tulee.Kovasti kiertelen kirppareita mutta kun noita neutraaleja vaatteita on aika vähän tarjolla.Jospa se sukupuoli selviäis sitte toukokuussa.PaulineKokeilepa niitä villasukkia.Minulla on jalat aina olleet öisin meneväiset ja nukun melkein aina sukat jalassa.MutteriMeidän lapset nukkuu yöt tosi hyvin eikä aamullakaan herätä kukonlaulunaikaan mutta se on aivan varmaan totta että kouluikäisiä ei meinaa saada aamuisin ylös ollenkaan,muistan nimittäin itsestäni miten ois nukuttanut aamuisin.Päiväunia ei enää kumpikaan meidän lapsista suostu nukkumaan(4-v ja 3-v)mutta onneksi antavat minun nukkua päikkärit useimpina päivinä.
Onko teillä muuten mitään himoruokia?Minulla ei ole tähän mennessä ollut mutta nyt on tullut tuo amppari jäätelö.Sairaan hyvää,ei nyt ihan joka ilta tule syötyä mutta melkein kuitenkin.
 
pollerolle Mulle on tullu himo pinaattilettuihin ja jäätelöön. Ja suolakurkut. Onneksi oon saanu ihan luvan kanssa syyä noita suolakurkkuja ja salmiakkia.

Täällä nenu tukossa, mutta eipä oo kuumetta. :) Olokin on hyvä.

Ja ikää tulee tänään taas vuosi lisää. 2 vuotta enää kolmenkympin kriisiin. :LOL:


Viipi&Vilperi 22+4
 
Tervetuloa uudet mukaan! (Niminerkkejä en koskaan muista)

Ja kirjoitetaan sitte se pääasia kun tänne taas tulin valittamaan... Sorry!

Meille tuli sit taas yks valvottu yö... Esikoinen rupes oksentamaan ja sitä jatku sit läpi yön. Ei tää mamma saanu nukuttua yhteensä ku pari tuntia :(
Ja nyt sit aamulla oli kuumetta ja rupes valittamaan korvaansa. on kai tk käynti edessä :\|

Onneksi tuo nirppu jaksaa potkia, niin tietää että jollakin on asiat hyvin ;)

Ja voi kääk mikä keli tuolla ulkona onkaan... Vesi/räntä juttua tulee taivaan täydeltä ja matkaa sinne tk:hon olis vajaa 20km. Kiva lähtee ajelemaan...

Mut jaksamisia muillekin!

Mä ja nirppu tasan 21
 
Jäi sit tähän päivään tää kirjoittelu...

Elikkä eilen olin siel äippä polilla.

Kaikki oli niinkuin pitää tässä vaiheessa raskautta. Herne ei vaan suostunut olee niin pitkää aloillaan että olisivat käyrän saaneet, mutta hyvä niin että menee...

Painoa hällä melkein 600 grammaa jo....

Kivut ovat siis niitä liitoskipuja, llääkäri tuolta sisältä painoi pariin kohtaan ja jos vaan olisin pystynyt niin metrin olisin ilmaan pompannut....

Saikkua vile puoltoista viikkoa lisää, sit neuvolalääkäri missä tsekataan tilanne uudestaan.

Esikko alkoi aamulla oksentamaan ja sitä on sit koko päiväksi riittänyt.. Toivottavasti ite säästyn kun jo alkuvuodesta sairastin sen....

Muuten ei sen ihmeempiä...

Ai niin, mäolen tänään hoitanut kummiasiat kuntoon... Elikkä olen ottanut kotnaksi puehlut tuleville kummeille ja kaikki suostuivat! Eli siis mun veli, entinen työkaveri jonka kanssa ollaan usein ilot ja surut jaettu sekä mun täti.

Tä&Herne 23+5
 
Mami-Pallero
Hej!!

Täällä olisi yksi heinäkuussa synnyttävä äitiliini, joten ilmottautuisin listaan mukaan jos vielä pääsee=)!!

Olen 22v esikoisen odottaja ja la on 17.7. Me asustellaan Tampereella;)
 
Heippa mami-pallero mahtuuhan tänne :wave: =)
Noista ruokahimoista oli puhetta...eli mulla on nykyisin aamupalana cheerios muroja tai kermaviiliä :eek: , mikään muu ei ehdottomasti käy! Tässä joku aika sit näin jo niistä muroista untakin! :D
Aikasemmin ku tuota meijän poikaa ootin, niin sillonkin oli himona se kermaviili+ suklaa+ sipsit! Nyt ei oo kyllä tehny yhtään mieli sipsejä eikä suklaata!
Mulla alkaa kans hivenen nuo liitoskivut vaivata, huomaa ku nousee ylös tai on kävelly tavallista pitempään!
Joinakin öinä on taas puutunut lonkat ja pistää ihan kunnolla, joinain yönä sit vetäny suonta jalasta! :/
Muuten hyvä olo! Ei juuri tiedä raskaana edes olevansa...ainut vaan, että maha kasvaa ja vauva potkii kovasti! :whistle:
Nyt pitää mennä saunaan! :wave:
 
Mami-pallero, tervetuloa vaan mukaan :wave: :wave:

Ruokahimoista oli puhetta.. no en tiiä onko mulla nyt varsinaista himotusta, mutta ÄLLÖTYS löytyy :x :x Elikkä makkarakastike :x :x :x :x :x Jos edes alan ajattelemaan makkarakastiketta sillee ihan oikeesti, niin öklö tulee :/
Mut sit kun ajattelen tarkemmin, niin raejuusto amä tungen joka paikkaan, eli oiskohan se sitten se himotus :p :p :p

Ootteko muuten miettineet että me ollaan viimeisillään kesällä? hui kamala.. jos tulee kuuma kesä, niin ei kiva.. Oon ensimäisestä raskaudestani ollut viimeisilläni kesällä, ja mä paisuin kuin mikäkin.. kuumuus teki ihan kamalaa.. ja se oli vielä todella kuuma kesä vuonna 1999!

Tänään kyläillään mun vanhemmilla ja sit yhden ystävä perheen luona. Eilen käytiinki Hämeenkyrössä moikkaamassa sellaista perhettä, johon täällä palstalla olen tutustunut odottaessani tuota meidän nuorinta :) Heillä 2 päivää vanhempi tyttönen kuin tuo meidän oona. :) Ollaan me jo useampaan kertaan tavattu, mutta välimatkaa 150 km, niin ei kovin usein kuitenkaan tule ihan muuten vaan lähdettyä ajelemaan.

Heidi ja tyllerö 23+1 :heart:
 
Mami-pallero Tervetuloa joukkoon! :wave:

Mutteri Joo kauhulla kesää odotellaan. Täytyy pitää peukut pystyssä ettei kovin kuuma kesä olisi tulossa. Mun esikoinen kesävauva syntyi heinäkuun alussa ja kakkosen la oli elokuussa joten silloinkin sai viimeisiä viikkoja heltees kärsiä. Ja nyt sit taasen kesävauva tulossa. B)

Mulle iskenyt outo väsymys nyt viikon aikana. Aamulla en meinaan millään päästä sängyst ylös ja torkahtelen vähän väliä. Päivällä on aivan pakko nukkua päikkärit eikä silloinkaan tekis mieli herätä. Väsyttäis vain...
Ainut mikä piristää niin päivisin pitää ulkoilla paljon, kotia jos hetkeksi jää niin johan väsymys iskee ihan olan takaa.

Huomenna olis ä.polille meno. Pikkasen jännittää vaikkei siltä tehdä muuta kuin puhutaan. Ja keskiviikkona olisi sitten neuvola... Kuulema silloin saan ne kelan paperit... =)

T: Hk ja Poju rv 21+1
 
Shannon1
Täällä kärsitty jo pidemmän aikaa ummetuksesta :x oon kokeillu luumuja, levolacia ja sit microlaxia(tai jotain sellasta) ja viimisin on movicol. Nyt vähän alkanut helpottaa. Öisin herään siihen kun asennon vaihtaminen sattuu niiiin hirveästi masuun et ihan pelottaa :'( käveleminenkin tuntuu kun viimisellä kuukaudella olisin. Ja nää kaikki vaivat alkoivat samana päivänä, juuri sinä päivänä kun töissä hehkutin että kuinka hyvin olen voinut että ei ole mitään ollut. töistä tosiaan jouduin lähtee keskiviikkona kesken kaiken pois, kun alkoi pyörryttää ja hikeä alkoi pukkaa. tuntui että nyt lähtee taju. onneksi ihana työkaveri oli heti auttamassa ja tukemassa ja tuomassa vettä kunnes mieheni joka sattumoisin on siinä mun duunia lähellä töissä, ja pääsi just silloin töistä, tuli hakee mut. sain saikkua kolme päivää ja sattumoisin on vielä vapaata 2 päivää.. toivottavasti nää kivut öisin on vaan johtunut tosta movicol lääkkestä. ainakin vaavi on potkinut masussa:) mutta eikös jos sillä ei olisi kaikki hyvin, mulla olisi todella kovia kipuja, vai kuinka? uusi kuva masusta profiilissa :)

Shannon 24+5 :heart: <br><br>
 
Mä rekkasin itteni. Vihdoin ja viimein. :D

Mulla on ollut todella vaikeeta pari viime yötä. Närästystä ja sitten pitää rampata vessassa. Ja on niin vaikeaa nousta ylös, kun tuntuu, että kivut pahenee koko ajan. Ensimmäinen tunti ylhäällä, niin pitää todella hiljaa liikkua. :( Noh, jos nää nyt tästä alkas hieman hellittää.

Viipi&Vilperi 22+5

edit. Profiilissa masukuvaa 22+2<br><br>
 

Yhteistyössä