Heinämassut-07 vol.2

• Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Pitihän sitä kokeilla ja laittaa masukuva profiiliin... (Ei oo oikein onnistunu) Aikansa taistelleena sainkin sen sinne. En ole mikään tietokonenero! :kieh:

Mulla on ollu tänään pientä selkäsärkyä ja vihdoin ja viimein sain hommattua itselleni semmoisen lämmitettävän vehnätyynyn. On muuten aivan ihana kapistus. Lievittää kipua ja lihasjännitystä!!!

Mullakin on vielä noi avustuspaprut tuolla pöydällä. Olis vielä pari viikkoo armonaikaa täyttää ne. Kaikki pitää jättää viimetinkaan. :snotty: Enpä ole vielä laittanu mitään valmiiksi tulokastakaan varten. Tavaraa on paljon edellisiltä muksuilta, mutta niitä pitäis kohta ruveta metsästämään kotiin tuolta maailmalta. Tuntuu olevan kaikki jossain lainassa :p

Mä ja nirppu 27+6 (edelleen)

Moi kaikille :wave:

Tänään oli neuvola, kaikki muuten ok, mutta pissassa oli vähän valkuaista(?). Sanoi kyllä, että voi johtua valkovuodosta, mutta pitää viedä uusi näyte se sellainen aamupissasta, ettei ole neljään tuntiin käynyt. Huh, mitenköhän se onnistuu, kun nykyisin herään yölläkin n. 2 tunnin välein pissalle, ja päivällä saa sitten juosta puolen tunnin - tunnin välein :whistle:

Hempparikin oli noussut, oli nyt taas 130, kun viimeksi oli 123 ja sitä ennen vieläkin alempana.

Verenpaine 120/86

Terkkari tunnusteli, että taitaa vaavi olla vieläkin perätilassa :x Noh, vielähän tuo mahtuu siellä pyörimään, ja liikkuvainen kovasti on vieläkin. Ei kuulema tarvii muuten seurata kuin sitten vasta synnytystapa-arvio viikolla 36, taitaa osua meillä juhannus viikolle :xmas:
Sanoi, että jos silloinkin on vielä perätilassa, niin ei välttämättä edes yritetä kääntää, ellei sitten sydänkäyrä ei ole aivan huippu. Että sektioon sitten vaan! Ja mä kun luulin, että se on ns. "viimeinen vaihtoehto" :eek:
Mielummin kyllä alatiesynnytystä toivoisin, mutta minkäs sille sitten voi. Kai vaan parempi luottaa lääkäreihin.

Sf-mitta olikin jo 31cm :whistle: Eli kahdessa viikossa ja kahdessa päivässä kasvanut 3cm! Siellä menee nätisti yläkäyrän yläpuolella, vähän jopa kiihdyttänyt ylöspäin. Mutta vielä ei kuulema kuitenkaan ole liikaa kasvua.

Ja tulipa hyvä mieli, kun terkkari kehaisi painosta, että hyvin on pysynyt hallussa :D Ei ollut noussut kuin 400g sitten viime käynnin (2vko 2pvä) eli merkkas korttiin 175g / vko. Nyt on sitten siihen ihan ihan lähtöpainoon verrattuna vieläkin 300g miinuksella. Ekasta neuvolakäynnistä tullut lisää 3,5kg. Mulla kun ihan alkuun tippui, siis jo ennen neuvolassa käyntiä, monta kiloa paino.

Seuraava käynti sitten vajaan kolmen viikon päästä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Täällä tuleekin näköjään mukava takatalvi keli, ulkona sataa LUNTA ja maa on jo ihan valkoinen :/ :xmas:

Vauvelihaave & Pikkuinen Kultamussu 29+6

Vauvelihaave... mulla kanssa sf 31cm.

IHANAA!! Me käytiin hakee tänään vaunut. Miehen vanhemmat maksoivat osan(luulin et kokonaan), mutta sitten mieheni kertoi että hän osan maksoi minun tulevaa syntymäpäivääni ajatellen, että hän haluaa että oma kulta saa juuri sellaiset vaunut kun on toivonut ja joista tykkää.. Kyllä meinasi tulla kuulkaas tippa linssiin kun tuon kertoi ja samalla sanoi rakastavansa minua niin paljon. ja kaikki tapahtui suoraan lastenliikkeen ulko-oven edessä, kuinka romanttista ;) :) Nyt onkin kaikki muut sit hommattu paitsi hoitopöytä. Vauva puskee koko ajan itseään mun mahaa vasten, kääntyisi nyt rontti jo pää alaspäin niin ei tarvitsisi sitä kääntymistä jännittää että kääntyykö vai ei, mutta ei, hän haluaa pitää päänsä ylhäällä ja jalat alhaalla. Mitäs siinä muuta kuin sitten vain silittelen häntä, kun en oikein pysty mihkään suuntaan liikkuu kun tekee kipeetä.. Mutta vielä niistä vielä niistä vaunuista että ne on kuin karkkia, voisin syödä ne, mun mielestä niin iiiiiiiiiiiihanan näköiset ja väriset!!:) Kun sain ne käsiini niin hienosti törmäilin siellä liikkeessä, mutta nyt sujuu jo kääntymiset hyvin =) Mutta nyt saunomaan, heippati :wave: :wave:

Shannon Minkäslaiset vaunut te ostitte? Yhdistelmät vai? Ja minkä merkkiset? Entä väri?

Anteeksi nyt iski kysely ikä, mutta nää vaunu asiat nyt jostain syystä kiinnostaa... :whistle:

Mekin jo ostettiin vaunut, ja tekisi kyllä kieltämättä mieli välillä ulos lähtiessä napata ne tuosta eteisestä mukaan ja työntää kävelylenkillä ;) Noh, ehkä niitä saa sitten kesästä eteenpäin lykkiä ihan vaikka kyllästymiseen asti :LOL:

Heippa kaikille taasen piitkästä aikaa!

Nyt jopa kirjautuneenakin :D

vointi sinänsä on erinomainen.. tänään neuvolassa ja hemoglobiini huiteli ekalla mittauksella 88 ja toisella 99. Eipä ihme että väsyttää.... olen harjoittelussa, vielä kaksi viikkoa jäljellä... ja meinaa nukahtaa kesken kaiken...

TÄytyy lisätä tuota rautaannostusta tuplaten....toiv. on apua kun on toi sektiokin tulossa niin verta varmasti hukkaantuu.

viikko sitten laitoin postissa äitiyspäivärahahakemukset, vielä ei ole mitään tietoa tullut....saa nähä sitten kumpi pakkaus tulee, mielenkiinnolla odottelen..

En ole juurikaaan ehtinyt järjestellä tai ostella vauvaa varten mitään, vaatteet kaupoissa on todella niin sukupuolitettu ja kun en tiedä kumpi tulee....poikien vaatteita kyllä löytyy jonkin verran, paitsi ihan vauvavaiheen vaatteita (50-60 cm) olin jo ehtinyt antaapois.
Niin..tai varasin vaavisängyn eli oonhan sentään jotain tehnyt.... se tulee postissa kesäkuun lopulla, ajattelin että se voisi olla hyvä alkuun...ei tarvitsis pinnasänkyä kasata heti alkuun...saa nähä sitten onko se hyvä!

No tulihan tuota omaa napaa.....

Kiva että Itäseltä uudeltamaalta on muitakin...Me asustellaan täs porvoon kupeessa.

Toivott. kaikilla on elämä suht mallillansa ja jaksuja kaikille. Noin kahden viiva kolmen kuukauden päästä meillä on jo kaikillä nyytit sylissä.. :flower:

Cira Jos haluat laittaa yv:tä niin voit sen tehdä ja sitä kautta vois ensin vähän tutustua ja sit vaikka treffejä katella.... Kattelin että mielä on lasketut ajat aikasta samoihin aikoihin.

Muuten mennään samaan malliin kuin ennenkin. Hernuli kovasti kutittelee tuolla ala masulla...

Yhtään ei muuten tykkää siitä jos isännän kanssa ollaan silleen :ashamed: Saapi hyvän tovin lepytellä enennkuin suostuu taas menemään.... No aika aikaansa kutakin...

Huomentapäivää kaikille :)

Nyt päiväunet on jo ihan jokapäivinen ehdottomuus. Väsymys on aikamoinen... Päivitin profiiliin masukuvankin, toivottavasti näkyy. Pitää viel muistaa laittaa sinne se teksti miltä viikoilta tuo masu on. Pitäisi tosin kai ottaa vielä uudempi kuva kun tuokin kuva on jo liki kahden viikon takaa ja masu on taas paisunut...

Tiistaina olisi taas neuvola, jossa nähdään sitten miten paljon painoa on tullut :snotty: miule tuo paino on vähän arka paikka, kun lähtöpaino oli jo ihan liikaa... Kotivaaka näyttää ettei olisi edelliseen neuvolaan tullut lainkaan nousua, mutta vähän epäilen sen valehtelevan... Neuvolan vaaka on välistä näyttänyt parikin kiloa enemmän kuin kotivaaka.

Nyt pitää ottaa pienet päikkärit, mies on leikkimässä pojun kanssa eli heti hiljainen hetki hyötykäyttöön ;)

jossu + pirpana 29+5

CotHai pikaseen
Siis voihan iiiiks arvon naiset.. rv tasan 30 :eek:

Täällä ei mitään uutta, samat kivut sun muut edelleen, siihen päälle kun mahassa tykätään hakata nyrkeillä toiseen kylkeen ja potkia jaloilla toiseen yhtäaikaa.. eri reilu jätkä :LOL:

Käytiin katsoo yhtä kämppää viikolla, mutta mutta.. edellinen asukas oli laittanut sen remonttiin lattiasta kattoon, niin ei oo pelkoa että muutettais siihen ellei asunnon omistaja suostu korjaamaan sitä ensin. Eli saa nähdä. Onneksi täällä on nyt alkanut tulemaan noita asuntoja tarjolle enemmänkin, ehdoton haave meillä ois saunallinen rivarikolmio, mut jos kerrostaloon "joudutaan" niin sauna ja parveke ois hyvä löytyä. Itse kun asui lapsuutensa maalla okt:ssa niin jotenkin.. no, isossa kerrostalossa asuminen ei houkuta.

Vaan jepulis, tää mamma lähtee vetää aamupalaa.. tulin vain ohimennen kauhistelemaan, miten nopeaa tuo aika taas juoksee :whistle:

-Mie&Jäbä tasan 30- (apuaaaa) :D

Ninniliina HYVÄÄ LOMAA!!!! :wave: Mullahan se loma nyt kansa alkoi ja on kyllä sikäli helpottunut olo, että nyt voi keskittyä ihan vaan tähän meidän pikku sirkuksen pyöritykseen ja masu-vauvaan.

Omaa napaa:
Tiedättekös.. on kuin tonne alapäähän ois survottu tennispallo :ashamed: :/ :whistle: Oikeasti.. niin hassulta kuin se kuulostaakin, mä TUNNEN vauvan pään mun jalkovälissä.. :snotty: ajoittain siis, en koko ajan... ja kun hän kääntää päätään, senkin tunnen.. ei mulla oikeesti ole ennen muista raskauksista näin ollut :eek: Oltiin äsken pururadalla kävelemässä, ja ihan selvästi tuntin pikkuisen pään... aika villiä.
Ja toinen tunne.. hänen jalkanasa vasten mun oikeaa kylkiluuta, ja jokaikinen oikominen mitä hän pienellä olemuksellaan suorittaa.. :/ voi jestas, tekee kyllä häijyä :/

Nyt mulla on sitten se PPH:n pätevyys.. sain nelosen paperit ja olen enemmän kuin tyytyväinen koska koulutus oli todella vaativa. :) ¨

Tarvis varmaan alkaa jo pesemään noita äitiyspakkausken vaatteitakin... ku sais vaan aikaiseksi.

Minusta ja miehestä tulee kummit.. 20.5 on pikkuisen pojan ristiäiset... :)

Voikaahan hyvin ja paksusti!!! :)

Heidi ja tylleröinen tasan 30

:heart: :heart: :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 22:19 Vauvelihaave kirjoitti:
Shannon Minkäslaiset vaunut te ostitte? Yhdistelmät vai? Ja minkä merkkiset? Entä väri?

Anteeksi nyt iski kysely ikä, mutta nää vaunu asiat nyt jostain syystä kiinnostaa... :whistle:

Mekin jo ostettiin vaunut, ja tekisi kyllä kieltämättä mieli välillä ulos lähtiessä napata ne tuosta eteisestä mukaan ja työntää kävelylenkillä ;) Noh, ehkä niitä saa sitten kesästä eteenpäin lykkiä ihan vaikka kyllästymiseen asti :LOL:

Emmaljunga CityCross yhdistelmät ja väri Lime... B)

Vauvelihaave: Mulla oli viikkko sitten sf-mitta 31 cm. Keskiviikkona neuvolalääkäri, saas nähdä onko noussu taas...

Muuten mulla on maha jotenkin tosi alhaalla. Tuosta tytöstä oli paljon korkeammalla, laski alas vasta loppuvaiheessa.

Muutenkin poju on alkanut viihtymään kovasti poikkitilassa. Jo tässä aiemmin kääntyi useampana päivänä pää alaspäin. Mutta nyt siis makoilee poikittan melkein koko ajan. Ei vaan oo kauhean mukavaa yöllä kun pitäis maata kyljellään... :/
Muuten sillä ei oo väliä, kun sektio joka tapauksessa edessä.

Nyt on muuten talosta kuvat netissä! Laitan tähän linkin, jos joku on kiinnostunut ihan uteliaisuuttaan katsomaan :)

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3D2KEG3CDQKE3FB0&SearchResultIndex=7

Sivut ovat ruotsiksi, mutta kaikki kuvat saa näkyviin kun klikkaa sen talon kuvan vieressä olevaa linkkiä "Alla Blider"

Mutta nyt saunaan! Mukavaa lauantai-iltaa heinikset!

Mari ja sykerö 29 tasan

Mutteri Paljon onnea vielä suuresta saavutuksesta :flower: Upeeta kun on paperit kädessä, nykyisin tuntuu että on joka paikkaan niin kovin tärkeetä että on pätevyys, vaikka hommansa osaisikin. Ja tosi hienostihan se on mennyt, kun nelosen paprut! =)

Shannon Oih B) Mäkin ihastelin niitä kaikkia pirtsakampia ja eksoottisempia värejä, Emmaljungat mekin siis ostettiin, mutta päädyin sitten kuitenkin "tylsiin" musta-harmaisiin, kun arvelin että saattaisin kyllästyä niihin nopeammin, että nuo mustat ja harmaat on ajattoman tyylikkäitä :D Pyhästi lupasin miehelle, joka kauhisteli vaunujen hintaa, että näillä kärryillä työnnetään sitten vielä kuopustakin 15-20 vuoden päästä! :LOL:
Noh, on niissä meidän vaunuissa oranssit vauhtiraidat :D

Allunmamma Tosi kivan näköisiä huoneita tuossa talossa! Ja taitaisi olla juuri sen kokoinen talo, että olisi meille nyt oikein sopiva. Harmi kun sitä ei voi tyyrätä laivaan ja siirtää tänne meidän lähelle =)

Mä olin tänään mukana pikkusiskon luokkaretkellä... Käytiin teatterissa katsomassa Peppi Pitkätossu, ja oli kyllä todella ihana esitys! Tosiaan koko perheelle sopiva, hauskasti oli saatu mukaan myös aikuisille sopivaa huumoriakin :D Mäkin harrastin nuorempana (yläasteella ja lukiossa) teatteria, nuorisoteatterissa jossa tehtiin musikaaleja. Se oli kyllä hienoa aikaa, nykyisin tuo teatteri harrastus onkin sitten rajoittunut siihen, että silloin tällöin käyn katsomassa toisten esityksiä.

Nyt onkin sitten ollut loppuillan aika inhottava olo. Kai se flunssaräkäkurkkukipu tauti mikä täällä on jyllännyt, tarttui miehestä minuunkin :kieh: Kuumetta ei nyt ainakaan ole onneksi vielä nostanut, mutta muuten kyllä niin vietävän heikko ja pipi olo... Ja huomenna oli suunnitelmissa lähteä käymään kaupungissa, siellä kun olis sellanen jättikirppis torilla, jossa (ainakin viime vuonna) oli paljon myyjiä, ja hyväkuntoista vauvojen tavaraa ja vaatetta tosi edullisesti. Jospas olis löytynyt vauvalle vielä puuttuvia juttuja, niin ei tarviis kaikkea ihan uutena ostaa...

Mukavaa viikonloppua :wave:

Vauvelihaave & Pikkuinen 30+0

Täällä huomattavasti aurinkoisemmalla mielellä =) Eilen oli yliopiston vuosijuhlat ja palasin kotiin vasta klo 2 jälkeen yöllä :eek: Siis enhän minä olisi uskonut ikuna jaksavani siihen asti juhlia... mutta kun ruokailukin loppui vasta 12 aikaan ja sitten alko tanssit, niin äkkiä se aika meni. Tänä aamuna koisin sitten kymmeneen ja nytkin olen yksikseni täällä - ihanaa!!! :D Ja kun olin vielä tyytyäinen iltapukuuni + kampaukseen sun muuhun niin oli kiva olo senkin puolesta.
Paljoa en tanssia jaksanut, mutta Tiitiäinen jorasi mahassa koko setin ajan senkin edestä. :D

Mutteri kiitos, kiitos. Helpottaa kyllä kun ei tarvi enää miettiä, että joutuuko töihin. Tuo tennispallo-ilmiö on kyllä tuttu. Tiitiäinen viihtyy pääasiassa jo pää alaspäin ja lääkärikin totesi, että pää on ihan siinä kohdunsuullaa, että ei ihme, että välillä on olo kuin pallo pyörisi alapäässä. Mua ei potkita kyllä kylkiluihin, ihme kyllä, mutta peppua tämä välillä nostaa niin että kipeää tekee.

Allunmamma kivan näköinen talo - toivottavasti saatte pian myytyä. Miksei Suomesta saa kesämökkiä tuohon hintaan...

Vaunuista kun puhuttiin, niin meilläkin on noi vanhat yhdistelmät ihan sellaset "neutraalin" -väriset, mutta ne tuplarattaat uskaltauduin nyt ostamaan aika värikkäät.

Tässä kun on viimiset viikot heräillyt pojan kanssa useeempia kertoja yössä, niin nyt kun yöt on alkaneet taas sujua, niin enhän mä pirhana sitten oo heränny vessaankaan kun olen nukkunu niin raskaasti. Ja kun nukkuu 8h putkeen, niin kerkeää kyllä tulemaan aikast kova vessahätä :x
Ongelmansa kullakin :kieh:

No, mulla ei nännit kutia, mutta muutaman kerran päivässä tulee hetkiä, jolloin ne on sairaan kipeät :whistle: samalla ne menee ihan valkoisiksi.... muuten rinnat ei ole edes kasvaneet, nännit vaan oireilee, tätä on ollut ihan alusta asti.
Mites teillä pulssi? Mulla pulssi ollut nyt muutaman päivän varsinkin aamuisin ja päivisin 110 :eek: illalla sitten laskee....

JohannaH

Mulla kans kutiaa nännit, mutta myös rinnat kokonaisuudessaan! :) Totaalisen kamalaa varsinkin jos iskee töissä ja olen asiakaspalvelussa! :kieh:

Vähän tota omaa napaa:
Mulla on nyt menossa rv 30+5 keskiviikkona on th:lle aika. Meillä "hipsukka" perätilassa ja juhannuksen jälkeen käydään ä-polilla tilanne tarkastamassa. Painoa ei ole tullut vielä kuin n. 2 kg, mutta kyllä se varmaan äitiyslomalla nousuee :whistle: Ei toivottavasti kuitenkaan. Sovittiin esikoisen kanssa, että se pyöräilee ja vie äitiä lenkille. Tarvis joka päivä kävellä ainakin 2 km, että tulisi sama matka kun aamulla töihin.

T: Saikku ja "hipsukka" 30+5

Allunmamma: mukavan näköinen talo :)

JoannaH: Tuppaahan nuo vähän kutisemaan. Ja sitten jos rapsuttaa edes ohimennen, niin alkaa maito valumaan... Eniten kyl kutisee massu (ja valitettavasti vieläkin ne kämmenet ja jalkapohjat)

Meillä esikon nuhaisuus ja yskä kulminoituivat eilen korvakipuun. Soittelin päivystykseen puolen päivän maissa ja sain kuulla että ensimmäinen vapaa aika olisi vasta viiden jälkeen!!! Ja kun korvakipuisen lapsen kanssa lähtee päivystykseen tietää tasan tarkkaan, että kaikki mahdolliset menevät kiireellisimpinä edelle... Päädyttiin sitten visiteeraamaan yksityisellä lääkäriasemalla. Aika saatiin saman tien ja palvelu oli erittäin hyvää. Esikko sai antibiootit, kunnon kipulääkkeen ja yskänlääkkeen. Ja lopulta koko lysti maksoi vain 6? enemmän kuin päivystyksessä olisi maksanut!!!

Jos vain pirpana pysyy terveenä ensimmäiset 2 kk, niin otamme kyllä ehdottomasti sairausvakuutuksen, jonka turvin voi aina käydä yksityisellä. Omassa kunnassa nämä päiväkäynnit lääkärille onnistuvat nopeasti, mutta iltaisin ja viikonloppuisin joudumme ajamaan naapurikuntaan keskussairaalaan...

Oma napa: Pirpana hilluu iltaisin ja aamuyöstä paljon. Tänä aamuna esikko sai monta napakkaa potkua suoraan käteen ja hymy esikon naamalla olikin sen mukainen.

Kävimme tänään tekemässä pienen pyöräretken, eväänä keksiä ja mehua. Oli ihana huomata, että jokin liikuntamuoto vielä onnistuu. En olisi kyllä uskonut, että pyöräily tuntuisi noin hyvältä, kun kävely tuntuu välillä olevan täysin mahdotonta!

Nyt ruuanlaittoon!

jossu + pirpana 29+6

no niin moro taas kaikille...

käväisim neuvolassa viime viikolla ja sf-mitta otettiin ekaa kertaa.
(varmaan siks kun jouduin alkurask.ravaa ultras jatkuvasti)
niin se sf-mitta oli vaan 20 cm ja rv:tä oli kuitenkin jo 27+5.

onko teillä kokemuksia tälläisista piénten sf-mittojan vauvoista minkä kokoisia ne on ollut "valmiina"?

tuo ilmeisesti meni jonkun verran käyrien alapuolella.
muuten oli kuitenkin onneks kaikki kunnossa! B)

apina
Moi!
En taas millään jaksa lukea kaikkea tekstiä mitä tullut.. :eek:
No me ollaan täällä siivoiltu koko päivä ja nyt katellaan suomi-ruotsi peliä. Ei vaan jaksa istua niin kauan paikallaan, alkaa ottaa selkään.
Täällä ainaki on ollu tosi lämmin ja aurinkoinen päivä. Oltiin puistossakin ja oli kyllä t-paidallaki kuuma auringossa. B) Huh kun odotan niitä ihania helteitä. :whistle:
Tää raskaus on nyt alkanu tuntua ja näkyä oikeen kunnolla. Selkä on aika huonona kun täytyy tota esikkoa nostella vielä aika paljon.. :(
Mutta muuten kaikki menny oikeen kivasti ja oon saanut jo viikon verran nukkua koko yön kun poika on nukkunu koko yön. Jatkuispa se niin... :saint:

Niin ja jos joku viitsisi aloittaa uuden pinon kun mulla ainakin kone avaa tätä pinkkaa jo aika kauan, mä en itse viitsi sitä alottaa kun en niin usein käy kirjottelemassa.

Niin ja Shannon ei näy kuvaa.. :/

Eipä muuta :wave:

apina28+0 :eek:

Yhteistyössä