Heips kaikille tosi tosi pitkästä aikaa!
Ihan ensiksi :hug: kaikille ja kaksi :hug: :hug: sitä ihan erityisesti tarvitseville! Joillakin oli kipuja, ihottumaa, mahatautia jne jne...
En tosiaan ole unohtanut teitä, mielessä on pyörinyt tää palsta melkein joka päivä, mutta ei vaan ole ollut aikaa käydä edes lukemassa täällä yli viikkoon!
Mutteriainakin oli minua kaipaillut :wave:
Kamala tohina ollu, aloitin harjoittelun viikko sitten maanantaina, ja oon sit ollukin niin väsyny kun oon kotiutunu, että en edes oikein ole jaksanut paljon nettiin raahautua.
Mutta siis ihan kivasti harjoittelu on lähtenyt käyntiin ja nyt jo toinen viikko menossa. Olen kotipalvelussa, ja osan ajasta (huhtikuu) vanhusten päiväkeskuksessa. Monenlaista oon jo nähnyt tuolla kotihoidon puolella, ihan laidasta laitaan =) Arvostan TOSI paljon teitä, jotka hoitoalalla työskentelette, ja varsinkin raskaana ollessa!
En nyt hirveesti muista, mitä kaikkea täältä luin, kun oli jonkun verran lukemista, mutta olikohan
Allunmamma jo joskus aikaa sitten kysellyt siitä mun pyörtymisestä... Verenpaine ja kaikki oli sillon ihan kunnossa, terkkari epäili, että olis johtunut siitä, että niskat jumissa. Tiedä häntä, mutta onneksi en ole enää pyörtynyt uudestaan! Oon tosin yrittänyt ottaa vähän rauhallisemmin, että istun tai menen pitkälleen kun alkaa huimata, jos vain suinkin mahdollista. Yks mikä auttaa, on se, kun juo vettä silloin kun alkaa tuntua että huono olo tulee.
Meillä oli viime keskiviikkona neuvola, eli viikolla 23+4. Kaikki oli ok painoa oli tullut nyt ensimmäistä kertaa lisää, eli 1,5kg. Oon nyt sitten noin -6kg lähtöpainoon verrattuna. Sf-mitta oli 22cm, siinä kasvua +2cm kahdessa viikossa.
Ja mikä parasta:
uvan sydänäänet kuului silloin ensimmäistä kertaa tasaisina I H A N A A ! Syke oli 144.
Mennään nyt kuitenkin sinne KYSsiin tutkimuksiin, ehdottomasti kannattaa kun lähete saatiin ja pääsee lääkäri nyt sitten tutkimaan paremmin vielä niitä sydämen rakenteita. Oikeastaan meillä olis ollut sinne aika jo eilen, mutta saatiin tieto vasta perjantaina. Olivat lähettäneet kirjeen väärään osoitteeseen ja se sitten seikkaili postissa monta päivää, eikä mies saa niin lyhyellä varoitusajalla vapaata töistä. Eli uusi aika on nyt sitten ensi maanantaina. Vastaanottotäti sanoi, että siellä on 4D-laitteet, mutta eivät kuitenkaan kuulema kaikkia ultria niillä laitteilla tee, vaan ihan tavallisilla osan. Olishan se hieno kokemus päästä näkemään vauva niillä 4D-laitteilla =)
Saatiin neuvolasta myös Kelan paperit, mut en ole vielä niitä täyttänyt enkä hakemusta tehnyt. Pitäis varmaan tässä pikkuhiljaa niin selviäisi sitten sekin, että saanko päivärahan miniminä, vai niin kuin viimeksi kelassa sanottiin, puolen vuoden periaatteella niin, että hypätään tää mun opiskeluaika yli, ja otetaan sitä ennen 6kk: tulojen mukaan, kun olin töissä. Tuolla muuten näkyi olevan joku ketju, jossa luki että Tampereella jollain messuilla on ollut uusi äp esittelyssä.
Saatiin lääkärineuvola-aika, se on 18.4. Samana iltana alkaa myös synnytysvalmennus. Joku kyseli sokerirasitustestistä, mun pitää myös mennä siihen parin viikon päästä, mutta en vielä ole ehtinyt varata aikaa.
Käytiin viime viikolla ostamassa vauvalle turvakaukalo, sellainen jalustallinen Gracon Auto Baby, maksoi 160? (normi hinta olis ollu 179?). On nyt se uudempi malli, jossa on 5-pistevyöt j säädettävä se jalustakin. Oon erittäin tyytyväinen siihen, vielä näin viikonkin jälkeen =)
Tänään tuli päätös Lähivakuutuksesta, että myönnettiin se lapsiturva, joten sekin asia on nyt kunnossa
Kirjoittelen sitten lisää kun ehdin / muistan, tulin nyt vaan kirjoittamaan että hengissä ollaan =)
Vauvelihaave & kovasti potkiva Pikkuinen 24+3