Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Nyt on ensimmäinen tavara ostettu pienokaiselle. Ostin kirpparilta 5? kylvetystuen, uutena se ois maksanu 25?.
Käytiin myös kahtomassa turvaistuinta akta gracon autobaby 2- merkkistä, ois tuolla Haaparannan puolella tarjouksessa 100?.
Ootteko muut ostelleet jo tavaroita ja vaatteita?

Pikkusen potkut tuntuu ja näkyy selvästi, on jännän näkönen kun koko maha aina heilahtaa. =) Luokkakaverit on yrittäny vahata millon tulee aina potku, mutta eihän sillon niitä tuu. :LOL:

Näytti aika neutraalilta tuo uus äitiyspakkaus. Ite tykkään siitä potkarista missä on palloja. Ihan kivalta vaikuttaa tuokin pakkaus.

Luin eräältä toiselta palstalta, että jollekkin oli syntyny vauva jo nyt, vaikka laskettu aika oli vasta 30.6. Vauvalla oli syntyessään 480g ja 33,5cm. Toivon mukaan kaikki menisi hyvin ja pienokainen selviytyisi. Toiset ne joutuu pienenä alottamaan taistelun elämästä.

Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille

Hapsiainen ja pikkunen 23+2<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 20:09 Vieras kirjoitti:
Hei, miten te muut heinämassut tunnette liikkeet? Mulla la on 17.7 eli olen viikolla 25 ja esim. tänään on ollut päivä, etten varmaan ole tuntenut mitään :( Tunnetteko liikkeet monta kertaa päivässä??
Sulla on samana päivänä LA kuin mulla. Tänään on ollut aika hiljaista tuolla masussa. Makuulla olin, niin tunsin oikealla pienen potkun. Joten Vilperi on siellä, missä on istukkakin ja mullahan on edessä tuo istukka. Ja saattaa tuo tyyppi olla vähän uninenki, kun viime yönä ajelin autolla puol kahteen asti. Kävin enon tyttöystävän hakemassa tänne 4 kuukauden ikäisen pojan kanssa, kun olivat mun isän kyydissä lähössä tuonne Koillismaalle. Se poju on kyllä aika suloinen. :heart: Ja todella hymypoika. Alako vauvakuume nostattaa isommasti päätä. :LOL:


Viipi&Vilperi 24+4
 
apina
Onpas tullut tekstiä niin monia sivuja etten ala nyt lukea kaikkia. Mulla on siis jo aikaa kun oon täällä viimeks vieraillu ja sen jälkeen on ollut ultra ja yks neuvolakäynti.
ultrassa kaikki oli hyvin, väärinpäin silloin vielä potkiskeli, mutta istukka oli noussut hyvään kohtaan kun mullahan toi ultra oli sen takia että seurasivat kun aiemmin istukka oli kohdunsuulla.

Neuvola oli viikko sitten eli 22+1 ja hb oli laskenu sataan niin nyt sitten rautaa syön minäki. Ykkösestä tais tippua ton sadanki alle.
Verenpainekin oli tooooosi alhainen, siitä sitten johtunu mun kova huimaus.
Sf-mitta oli 22 eli ylärajoilla mennään tässäkin raskaudessa. Niin ja sokerirasitukseen oon menossa kun edellisessä raskaudessa oli arvot koholla niin nytkin sitten ja onhan toi sf-mitta nyt vieläkin isompi.

Mitään ihmeempiä ei täällä oo tapahtunu. Nyt väsyttää niin paljon että pakko mennä nukkuu...... :wave:

(muutaman tunnin päästä tulee 23 viikkoo täyteen) :D <br><br>
 
Iltaa =)
Pinnasänky kököttää tuolla huoneen nurkassa :) Neiti siirtyi jokin aika sitten jatkettavaan, en jaksanu pinnasänkyä panna kasaan ja nyt sain sen raahattua tytön huoneesta pois tieltä tänne meiän makkariin...

Mies lähti pienelle tukholman reissulle ja tulee vasta tiistaina takasi...tässä ostoslistaa mietin, että mitä namuja sen pitää mulle laivalta tuua...nam...

Yritettiin maalata ekaa kertaa sormiväreillä tänään, neiti huusi hysteerisenä ku yritin ehottaa et hänki kokeilis :snotty: niinpä minä sitten maalailin ja tyttö katteli vieressä :whistle:

Jokos teillä on kummit mietittynä tulokkaille?

Nyt kyllä on pää niin tyhjänä,että taidan lähtä kylmää rinkiä katteleen videoilta...

paalina ja pottu
 
Hei Viipi ja vieras mullakin on La 17.7.2007
Mäkin luin siittä heinähelistimien palstalta ett vaavi oli syntyny jo mutt ei oo kuulunu sen enempää siittä toivottavasti kaikki ok niillä.

Mullaalko issias ja selkä vaivat tänään töissä on kyll ollu ennenkin mutt nyt on pahentunu saa nähdä kuinka kauvan pystyn vanhuksia hoitamaan on nimittäin aika raskasta hommaa.

Vauvalle on tullu ostettua paljon kaikkea nyt ei sais kyll ostaa enään mitään ei ainakaan vaatteita helpommin sanottu kuin tehty :LOL:

VIIPI oletko sä jättäny jo kelan hakemukset sisälle? haluaisin odottaa niin pitkään kuin mahd. ett saisin uuden pakkauksen =)

Joku puhu jossakin vauvan potkuista mulla on myös istukka edessä ja potkut on aika heikkot eikä vielä näy päällepäin eikä mies ole vielä tuntenu potkuja mutt innolla odottaa ett pääsee tuntemaan. =)

Hyvää illan jatkoa kaikkille nyt sais mennä sänkyyn ett jaksaa ylös 05.30

sanna ja tyttö 24+4<br><br>
 
Paalina kyseli kummeista :) juu-u.. kummit on jo mietitty ja hih, myös pyydetty vauvalle valmiiksi. ;) meillä kun on jo 3 lasta entuudestaan , niin oli kyllä hetken aikaa miettimistä.. mutta sitten keksisin että mun isän puolen suku kun on 600 kilsan päässä, niin vauvan kummeiksi tulee nyt ekaa kertaa mun isän puolelta sukulaisia. :) Eli mun läheisin serkkuni miehensä kanssa Maaningalta lupautuivat siihen virkaan.. ja myöskin ystäväni, jolla laskettu viikkoa ennen mua, hän miehensä kanssa ovat myös lupautuneet ottamaan vastaan kummin viran :) *miten niin me ajoissa*

joku kyseli että onko jo tavaroita hankittuna valmiina.. No pinnis on meillä nyt käytössä, ja se saakin jäädä makkariin, ens viikolla aletaan opettaa Oona neitiä 1v5kk isojen tyttöjen jatkettavaan... huh ja puh, mahtaa olla homma!
Vaunut ostettiin nyt uudet ja turvakaukalo pitäis kaivaa ullakolta ja pestä se, kuin myös sitteri. Hoitopöydällä ei ole meillä koskaan ollut mitään virkaa, sellaista emme ota nyt käyttöön ollenkaan. :) Vaaleanpunaista pientä on kaapissa yksi hylly täynnä (joten toivottavasti tyllerö on sitten tyllerö) ja Oonuskaisen jäljiltä on olemassa kaikkea vauva krääsää muutenkin. kuten se sänkyyn kiinnitettävä mobile!!! Eka kertalaiset HUOM!! hommatkaa sänkyyn sellainen mobile!! Meillä on vauvat jo pienestä pitäen tykänneet sitä kuunnella ja katsella.. ;) ihan vaan vinkkinä ;) Sit sellainen vauvan jumppamatto meillä on myös.. siis se missä roikkuu kaikkia katseltavia leluja ym ym ym...

Moniko kärsii turvotuksesta??? :eek: siis jestas millaiset pylväät mun jalkani ovat iltaisin!!!!! Ja käveleminenkin on sellaista eteenpäin vaappomista... olo on kuin olisin norsun ja ankan risteytys.. :LOL: ei mut oikeesti, turvotus on ihan pepusta.. ei oo kiva kun jalkoja pakottaa.. :ashamed:

Jees mutta nyt menen tone sohvalle nostelemaan ylöspäin taas näitä pylväitä.. :)

Heidi ja tylleröinen 25 tasan :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 21:23 Viipi kirjoitti:
sanna84 En oo vielä jättänyt. Aattelin tuossa viiä ens viikolla tai sitten vasta vapun jälkeen. Sekun pitää jättää viimestään kahta kuukautta ennen. Vai muistanko väärin? =)
Mieki muistelen että oli kaks kuukautta ennen laskettua aikaa.. varmistakaa joku? Ite ajattelin laput heittää kuitenni tuossa huhtikuulla kuitenkin. Uus pakkaus täälläkin tähtäimessä! Miehelle nauroin tänään että meidän tuurilla kuitenni saadaan koko "2006 painoksesta" se kaikista viimosin, pölyttynein ja unohtunein kappale.. :whistle: No, pääasia että se avustus kuitenkin tulee, vaikka tuliskin sitten se tämän hetkinen pakkaus.

Lueskelin nuita aiempia viestejä ja vastailen omasta puolesta.

Liikkeistä: joka päivä tunnen kyllä myllerrystä, toisinaan tulee ihan kunnon kumauksia ja välillä hiljaisempi päivä. Illalla kun meen nukkumaan, niin silloin tulee eniten kuulosteltua potkuja, ja illallahan niitä yleensä taitaa eniten tulla? Ainakin neuvolassa näin neuvoi, että iltaisin ovat virkeimmillään, et silloin kannattaa kuulostella potkuja.

Hankinnoista: Muutaman mukavannäköisen vaatteen oon kirppikseltä löytäny, sukulaiset tuputtaa meille niin paljon tavaroita ettei kovin paljon tarvitse ostella. Pinnasänkyjäkin olisi kaksin kappalein tiedossa. Nuorin veli on vielä itekki niin pieni että siltä jäi paljo käyttökelpoista tavaraa, mm. syöttötuoli, vaunut, sitteri. Täti perheineen tulee etelä-suomesta pääsiäisen viettoon, aikoivat tuoda turvakaukalosta lähtien meille tavaraa. Kiitollisina otetaan kaikki vastaan mitä liikenee. :)<br><br>
 
Mäkin kärsin muuten turvotuksesta siis jaloissa ja käyttän päivittäin tukisukkia ja kyll ne on hyvät en kyll millään luopuis niistä ja kun pitää koko päivän kävellä ja olla jalkojen päällä töissä.
Kannattaa hankkia tukisukat jos ei oo :attn:

Yrittän syödä persiljaa, ananasta ja mansikkoita paljon mutt en oo kyll huomannu mitään vaikutusta.

<br><br>
 
Katselin tossa kun joku oli laittanut uudesta pakkauksesta kuvia tänne palstalle. Aika neutraalilta vaikutti. Mulle nyt tulee kuitenkin se vanha ja oon kyllä tyytyväinen. Vanha näyttää ainakin vähän "värikkäämmältä" ku tää uus. Mun täti oottaa nyt kans vauvaa (joka muuten ens viikolla viimestään maailmaan putkahtaa..jännää), niin näin hänellä tuon vanhan pakkauksen ja tykkäsin kovasti. Näyttää jotenki erilaiselta kuitenki luonnossa ku kuvissa.

Joku liikkeistä kyseli. Mulla on nyt parin kolmen viikon aikana ruvennu tuntuu ihan päivittäin liikkeitä ja paljon. Mietin kans sellasta että jokos näitä liikkeitä pitääkin päivittäin tuntea? Että jos ei tunnu niin pitääkö jo olla huolissaan?

Aika hurjalta tosiaan kuulostaa että joku on jo saanut vauvansa..niin pieni.. Toivotaan että heillä menee kaikki hyvin.

Pitäis oikeesti laittaa ylös että mitä piti kellekin vastailla... ei taas muista... No, mut mie lähen viettää hemmottelupäivää :) Meillä on 3v kihlajaispäivä tossa ens viikolla, mutta on niin kiireinen ens viikko, että vietellään jo tänään vähän etukäteen ;)

Lotta 24+4


Muoks... Nii, kummeista piti laittaa. Meillä on kummeiks luultavasti tulossa mun pikkusisko, mun paras kaveri ja miehen paras kaveri, jos siis suostuuvat. Omalta kaveriani pyysinkin jo kyllä ajat sitten.. Hän oli ainoa joka tiesi meidän pitkästä vauvan yrityksestä ja hänelle kerroinkin sitten heti plussauksen jälkeen. Ollut mun tukena tosi paljon ja varmasti tulee hyvä kummi lapselle. Miehen kaveriakin pitäis varmaan jo pikku hiljaa kysellä kun se on vissiin eronnu kirkosta.. että jos haluaa liittyä uudestaan niin pääsee kummiks ;)<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 21:07 sanna84 kirjoitti:
Joku puhu jossakin vauvan potkuista mulla on myös istukka edessä ja potkut on aika heikkot eikä vielä näy päällepäin eikä mies ole vielä tuntenu potkuja mutt innolla odottaa ett pääsee tuntemaan. =)

Mulla liikkeet tuntuu joka päivä, mutta ovat myös aika heikkoja, eli eivät ole vielä ikinä tuntuneet epämiellyttäviltä saati sattuneet. Mulla myös istukka edessä. Esikosta istukka oli takaseinässä ja musta kyllä liikkeet tuntu voimakkaammilta. Terkkari noista liikkeistä sano, että muista sitten, että vielä niitä ei tarvi seurailla. No, enpä mä niistä kyllä stressannutkaan ole, mutta varmasti niitä jokainen jonkin verran seurailee. Eilen illalla kymmeneltä totesin miehelle, että vaavi sitten valvoo vielä tähänkin aikaan... :) Muuten en ole vielä mitään selkeetä päivärytmiä huomannut.

Pauline rv 25+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 08:46 Lotta84 kirjoitti:
Joku liikkeistä kyseli. Mulla on nyt parin kolmen viikon aikana ruvennu tuntuu ihan päivittäin liikkeitä ja paljon. Mietin kans sellasta että jokos näitä liikkeitä pitääkin päivittäin tuntea? Että jos ei tunnu niin pitääkö jo olla huolissaan?

Muoks... Nii, kummeista piti laittaa. Meillä on kummeiks luultavasti tulossa mun pikkusisko, mun paras kaveri ja miehen paras kaveri, jos siis suostuuvat. Omalta kaveriani pyysinkin jo kyllä ajat sitten.. Hän oli ainoa joka tiesi meidän pitkästä vauvan yrityksestä ja hänelle kerroinkin sitten heti plussauksen jälkeen. Ollut mun tukena tosi paljon ja varmasti tulee hyvä kummi lapselle. Miehen kaveriakin pitäis varmaan jo pikku hiljaa kysellä kun se on vissiin eronnu kirkosta.. että jos haluaa liittyä uudestaan niin pääsee kummiks ;)
Niin, tossa edellisessä viestissäni kirjotinkin, että vielä liikkeitä ei tarvi tietoisesti seurata. Tällasen ohjeen löysin: "Sikiöllä on valveillaolo- ja lepovaiheita. Vauvan liikkumista ei tarvitse tarkkailla jatkuvasti. Loppuraskauden aikana (noin rv 30 alkaen) on hyvä vaikkapa kerran päivässä, esim. illalla muistella onko vauva liikahdellut päivän aikana. Muista ruokailla säännöllisesti. Jos äidin verensokeri on alhaalla, ei vauvakaan jaksa liikkua." (http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10217)

Kummeista... Vähän on kinkkinen juttu, mutta vielä on aikaa miettiä, kun varmaan pyydetään kummit vasta vauvan syntymän jälkeen. Todennäkösesti miehen sisko ja sen mies pyydetään, mutta kaks muuta ois vielä hakusessa.

Pauline 25+5
 
:'( :'( :'( Peter Pan -esitykset loppui.. Kamalasti itketti teatterilla.. Muut lähtivät vielä esityksen jälkeen oluille (ns. hautajaiset pidetään jonain toisena päivänä), mutta mie tulin kotiin ku oli ihan kamala nälkäkin jo. Sitä paitsi näkyy tanssii tähtien kanssa... :snotty: Pistin profiiliin itestäni kuvan intiaanina! :D Tänään otettiin joitakin kuvia tuolla.

Kummeista, mulla on ainakin yksi varma ketä haluan kysyä. Luultavasti tulee silleen että tulee kolme "yksinäistä" kummia ja yksi pariskunta. Vaikea vaan valita, serkkujakin on niin paljo ettei oikein tiiä keitä sitä sitte kysysi. Ja kun monilla alkaa olla jo paljo kummilapsia suvussa. Miehen puolelta ei tiietä vielä yhtään ketä kysytään ku vesitty se yks kummipariskuntaehokas kun se mies ei kuulu kirkkoon ja avovaimo sanoi ettei hän nyt yksinään viitsi ruveta. Mut vielähän tässä on aikaa miettiä. :) Kunhan nyt edes yhdet molempien puolelta löytyisi.
 
Heips pitkästä aikaa!

Pikaseen lukasin kaikki viestit läpi, enkä todellakaan kaikkea nyt muista...

Viipi: :hug: :hug: Hyvä että pääset juttelemaan.

Vauvelihaave: Ihanaa että :heart: äänet olivat tasaiset!

Ninniliina: Nyt tosiaan levolle jos paikat on alkanu aukeemaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin ihan loppuun asti!

Mutteri: Ei kuulosta todellakaan kivalle, että noin monta muksua saat hoitaa :(

TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE!!! :wave:

Pikaisesti oma ( . )

Tämä viikko mennyt siis työharjoittelussa päiväkodissa. "Mun" lapset on 4-7 vuotiaita, aivan ihanaa porukkaa! Ja tädit on todella mukavia, oikein odotan että pääsen huomenna taas sinne :)

Ainoa mikä painaa on nuo tekemättömät etätehtävät...

Maha on superiso ja sykerö riehuu kovasti taas päivittäin. Huomenna neuvola.

Perjantai-aamula lähdetään käymään Ruotsissa laivalla. Mennään katsomaan mitä siellä meidän mökissä pitää tehdä ennen myyntiä ja haetaan samalla tavaroita mukaan sieltä.

Huomenna kysyn neuvolassa siitä selkätuesta minkä saa fysioterapeutilta lainaan. Kun joutuu tuolla tarhassa seistä aika paljon...

En nyt muuta ehdi, koitan huomenna päästä kertomaan neuvolakuulumisia.

Mari ja sykerö 24+1
 
Heippa!

Hurjasti on tekstiä tullu taas meidän reissun aikana. Viime viikonloppuna oltiin mummilassa, arvatkaa oliko hauska istua 800 km/suunta, kun Pikku oli vielä pyllyllään ja potki kiitettävästi rakkoa... :whistle:

Pakkauksesta on vissiin ollu täällä puhetta, varsinkin kun nuo "paljastuskuvat" on ollu näytillä. ;) Meillä on edelleen vääntö käymättä, että pakkaus vai raha, mutta miun allekirjotushan siihen kaavakkeeseen taitaa tulla. :D Mie meinaan pantata sitä ihan viimiseen saakka, eli vasta tuolla huhtikuun lopulla laitan sisään.

Miulla on täällä seurana ihan mahdottomat liitoskivut! \|O Yhtään pitempi kävely/seisominen on niin tuskaa, ettei tosikaan... :/ Ulkoile siinä sitte esikoisen kanssa.

Ei nyt äkkiseltään enempää, nukkumaan tässä pitää varmaan ittensä viedä!

Kesis ja Pikku, 26 tasan.
 
vihreäsammakko
Hei!
Esittelen itseni :) Olen 30v odottaja,synnäri olis Savonlinna ks ja kotona on 2v. tyttö.Tulokkaan sukupuoli selviää sitten heinäkuussa, ja la.on 25.7 Kirjoittama pakotti kummi keskustelu : JoannaH sanoit että pariskunta tippui pois kui mies ei kuulu kirkkoon,minulla kun olis semmoista tiedoa että yksi ristivanhempi sais olla kirkkon kuulumaton (omassa suvussa on myös moni sellainen),mutta se kannatta kysyä vaikka kirkkoherravirastosta,niin saa varman tiedon ja mieluisat kummit lapselle :)
Iloista odotusta ja aurinkoa pilvisenki päivään ;)

Mä ja pikkuinen23+5
 
Tuosta kummikeskustelusta vielä täältäkin.

Ev.lut.kirkon sivuilla kerrotaan, että "Kastettavalla tulee olla ainakin kaksi kummia, jotka ovat joko luterilaisen kirkon tai niin sanotun Porvoon yhteisön jäsenkirkon konfirmoituja jäseniä. Tämän lisäksi kummina voi toimia evankelis-luterilaisen kirkon toimittaman kasteen (lapsikasteen) hyväksyvään kristilliseen kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluva henkilö, esimerkiksi ortodoksi tai katolilainen. Kirkkoon kuulumaton henkilö ei voi toimia kummina."

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/3D771C0F959FAD46C2257022003F65DA?OpenDocument&lang=FI

Mutta tämän lisäksihän lapsella voi olla "haltiakummeina" tai "kunniakummeina" tai millä nimellä heitä ikinä haluaakaan kutsua ihan ketä ikinä haluaa. :D

Siksi kirkko siis "vaatii" kastettavalle kaksi kirkon jäsenenä toimivaa kummia, koska ajatellaan, että he ovat samalla kirkon puolelta kastetoimituksen todistajat ja kirkkoon kuuluvina ymmärtävät kasteen merkityksen ja sisällön. ;)
 
Mä aion tällä viikolla laittaa kelan laput. Tosin otan rahana äitiysavustuksen, kun mulla on jo kaikki äitiyspakkauksen sisältö kasassa käytettynä, vain hiusharja puuttuu :)

Me haettiin eilen kaverilta ihana vanhanaikainen jatkettava pinnasänky, tumma turkooosin sininen. Se seisoo nyt meillä olkkarissa odottaessa lastenhuoneen tyhjentymistä (alivuokralainen muuttaa pois kesäkuussa). Tuli heti valmiimpi olo vauvavarustelujen suhteen. Ja sit me saatiin lainaan aivan ihastuttava vauvan "ensisänky", itse asiassa sellaiset aidot, entisöidyt 50-luvun puiset lastenvaunut. Niissä on hyvä pienen nukkua, niitä on helppo siirrellä huoneesta toiseen ja voi heijata hyvin kans. Ja kauniit vielä!

Muitakin uutisia.. eilen mies sai viimein kerrottua äidilleen että ootetaan vauvaa - heillä ei kovin läheiset välit. Eikä saanut slaagia :) Kohta alko sit puhelin söida kun oli isomummollekin asiasta kertonut. Noh, ensi viikonloppuna mennään isomummolaan käymään.

Ja unet.. Viime yönä näin unta, että olin saanut jonkun komplikaation ja mut oli keisarinleikattu ja herättyäni pääsin hoitamaan vauvaa. Se oli tosi pieni ja ihana ja osas imeä hyvin mun rintaa, ja sanoi että "vesi on pahaa, lisää tissiä" ;) Vilkas mielikuvitus...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 08:33 vihreäsammakko kirjoitti:
Hei!
Esittelen itseni :) Olen 30v odottaja,synnäri olis Savonlinna ks ja kotona on 2v. tyttö.Tulokkaan sukupuoli selviää sitten heinäkuussa, ja la.on 25.7 Kirjoittama pakotti kummi keskustelu : JoannaH sanoit että pariskunta tippui pois kui mies ei kuulu kirkkoon,minulla kun olis semmoista tiedoa että yksi ristivanhempi sais olla kirkkon kuulumaton (omassa suvussa on myös moni sellainen),mutta se kannatta kysyä vaikka kirkkoherravirastosta,niin saa varman tiedon ja mieluisat kummit lapselle :)
Iloista odotusta ja aurinkoa pilvisenki päivään ;)

Mä ja pikkuinen23+5
Joo se mies oli kysynyt asiaa jo, ja oli tullut vastaus että ei voi olla kummi. :/ Tai tietysti voi olla sellainen "epävirallinen", esim. kasteen todistaja tai jotain sinne päin.

Eilen illalla pikku Nuppu potki ihan pöhkönä tuolla masussa! Katsottiin tanssii tähtien kanssa niin kovat jamit oli kyllä. Mahan läpi tuntui ihan selvästi, ei epäilystäkään. Ja aamullakin sai herätä potkuihin. Saa nähdä millanen potkunyrkkeilijä sieltä oikein tulee. :eek:
 
jenmo
JoannaH meilläkin oli masujamit Tanssii tähtien kanssa-aikana! :D Samoin Jade tanssi nnoissaan. En ollu aiemmin ees kattoonu ko. ohjelmaa, mut lapset tuntu tykkäävän.

Mä mietin tota äitiyspakkausta... Haluun sen uuden. Syy on se, et saan kaverin -06 syntyneiltä kaksospojilta kahteen kertaan niit vanhan pakkauksen vaatteita, niin en kolmansia samoja haluis.. Vaikka pakkaus onkin aivan ihana, niin ois kiva et ois vähän erilaisiakin vaatteita pienelle.

Liikkeistä meillä kun alkaa hulina, sitä kestää jopa kolme tuntia putkeen! Ja todellakin, varsinkin mahan ollessa herkillä vatsataudin jälkeen, tuntuu liikkeet välillä epämukavilta/kivuliailta. Onneks ei koko ajan. Kova on nimittäin meiän Huli potkimaan. Yöllä herään liikkeisiin yleensä sen kerran-pari yössä. Aamulla myös alkaa melskaus aika tarkalleen kuuden-kahdeksan maissa. Päivällä sit vaihtelevasti näitä tsembaloita, jotka iltaa ja puolta yötä kohti kovenevat. Mut tosiaan masu heiluu ja liikkeet näkyy ulospäin (näkyneet rv19 asti) nyt jo joka asennossa, paidan läpikin :D Mukava esim. tiskaillessa koittaa rauhotella vauvaa, joka haluaa kovasti äitin huomiota.

Myöskin sen Bola-korun tilasin, ilmeisesti vauva kuulee jo korun kilinän, kun reagoi kun kilisyttelen sitä navan kohdilla.

Ei tällä kertaa enempää, mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille!

Jenmo&H-P 24+1
 
Moikka pitkästä aikaa! Kiva kuulla että täällä kaikilla potkuttelee suhteellisen hyvin =)

Mulla on muuten käytössä tukisukat ja ovat olleet todella hyödylliset! Ois vaan pitänyt ostaa pitemmät kuin polvisukat, kun nyt se turvotus jää sitten tuohon reisiin ja takapuoleen kun ei pääse normaalitapaan pohkeisiin :) Mulla on myös tukivyö, jota käytän kävellessä. Olen lyhyt ja vauva jo aika vonkale, joten kävelylle ei ole kiva lähteä ilman mammavyötä kun kiristää ja painaa. Ja muutenkin vauhti on hidastunut mummutahtiseksi...

Pikku muuttui pari viikkoa sitten tosi eloisaksi ja nyt jumppaakin sitten joka päivä. Maha on ihan valtaisa, ihoa on kiristänyt toisinaan niin paljon että olen joutunut olemaan sairaslomalla kun en pysty seisomaan suorassa! Neuvolassa meinattiin vaan että kun olen pieni niin johonkinhan sen vauvan on tilaa raivattava. Huimaa ajatella kuinka suuri tästä pötsistä vielä tulee! Istukka on edessä, jossain yläsivussa ilmeisesti, joten potkut tuntuu tosi kovina toisinaan.

Pakkaushakemuksenkin laitoin jo menemään, en edes tajunnut että siinä olis voinut kikkailla ja yrittää saada sen uuden pakkauksen. Mulle on oikeastaan ihan sama onko uusi vai vanha malli, kunhan tulis jo pian niin pääsis järjestelemään vauvanvaatteita!

Mulla on vielä 5 viikkoa töitä, sitten kesälomalle ja siitä äitiyslomalle. Siis jotain tekemistä pitäisi keksiä toukokuun puolivälistä heinäkuun puoliväliin, muuten tylsistyn täysin kotona! :)
Me ostettiin muuten Haberkornin kolmipyöräiset vaunut, ovat ihanan kevyet ja huiman paljon helpommat liikutella kuin nelipyöräiset. Hoitopöytä saadaan anopilta toukokuussa ja sitten puuttuukin vielä kaukalo+sänky.

Vilma, unet on ihan parhaita! Mäkin näin unta että saatiin tummatukkainen tyttö, mutta yksi toinen pariskunta yritti sairaalassa ottaa sen koska heidän oma poikavauva itki niin kovasti. :)

Onkos teillä muuten hajuakaan kumpi on tulossa? Meillä on ylimääräinen ultra vielä koska mulla muuttui kilpirauhaslääkitys. Aion kysyä josko näkyis sukupuoli, kun edellisessä ultrassa en uskaltanut tiedustella!
 
mää täällä alan jo ihan stressaantuun ku en osaa päättää et otanko sen paketin vaiko rahan. Järellä ku aattelee niin pakettia ei kannattas ottaa ku on kuitenki kaikki esikolta tallella...mutta mutta...kun olis niiiin ihana päästä purkamaan sitä laatikkoa :whistle: ..ja onhan se vuojen 2005 toppapuku niin ruma :ashamed: . No onhan tässä kuukausi aikaa pähkäillä.

Ja sitte on alkanu ahistaan jo se sairaalaan meno tai siellä olo siis. En haluais maata siellä sitä kolmee päivää :snotty: Esikon kanssa oltiin viikko sairaalassa...valivali,ompas taas :ashamed:
 
Heippa!

Täällä on aivan samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla Miuku. Maha painaa ja kiristää. Väillä kun on syönyt niin kiristää aivan mahdottomasti. Minulla on ylävatsasta hieman navan ohittava leikkausarpi joka on aika leveä ja se ei anna ollenkaan periksi, kinnaa vastaan vaan. Välillä on aika ahdistavan tuntuistakin, mutta töissä olen jaksanut onneksi olla. Tukivyön hankin minäkin ja se on vähän helpottanut siihen kiristykseen.

Yritin äsken etsiä niitä kuvia uudesta äippäpakkauksesta - olikos niitä jo jossain esillä?? En läytänyt niitä..

Minulla on niin paljon lomia pitämättä + uudet vuosilomat, että olen töissä enään kolme viikkoa ja sitten alkaa "kesäloma" ja siiitä suoraan äippäloma =) On kiva jäädä näin aikaisessa vaiheessa pois töistä niin jaksaakin vielä puuhailla ja nikkaroida kaikenlaista :)

Torstaina on lääkärineuvola. Meidän neuvolan lääkäri on vähän hömppä ;)

Kovasti ollaan mietitty sitä 4D-ultraa... Melkein jo tilasin ajankin sinne.. Vielä vähän harkitsen. Olen kyllä kuullut suurimmaksi osaksi positiivisia kokemuksia siitä. Se kyllä kiinnostaisi.. Hmm..

Kertoisitteko kokemuksianne kantoliinasta tai rintarepusta.. Itse olen mitettinyt semmoisen hankintaa, mutta en oikein ole kuullut kokemuksia käyttäjiltä.

Mukavaa maanantaita kaikille :) :flower: :)

Tuuli ja Masukki 23+5
 
Kiitos vaan taas kaikille teille ihanille sympatiseeraamisesta! :hug:
En itse asiassa ole saikulla... :ashamed: Mutta siis nyt ihan omasta päätöksestä. Eli lääkäri - joka siis oli eri kun sillon ekalla kerralla - sanoi, että saikulle pääset, heti kun vaan siltä tuntuu. Mutta nyt mulla on vaan enää tuo yksi työ ja poikakin hoidossa niin on ollu huomattavasti helpompaa. Eikä ole ollu kauheesti työvuoroja, mitä nyt sitten Hulluilla Päivillä tietysi, mutta tosi hyvin meni: ihanat työkaverit piti mut tehokkaasti pois kassalta, ettei tarvinnu siellä seisoskella.
Eli eli: kattelen päivä kerrallaan ja lääkäri taas ensi viikolla tarkistaa tilanteen. :)

Poika alkoi tänään itkeä jo päiväkodin eteisessä :'( Mut eiköhän se siitä. Olen nyt kuitenkin sitä mieltä, että tämä oli ehdottomasti oikea ratkaisu: viime viikolla oli kuitenkin itellä niin paljon parempi olo, jakso aamusinkin herätä, eikä ain vaan aatellu, että "ei vielä, joko on aamu...".

Tavaroista Meiltä löytyy vaunut entuudestaan. Tänään kävin tilaamassa sitten nämä http://www.babyzoop.co.uk/jane/janepowertwin.htm ja niihin sopivan turvakaukalon sekä lämpöpussin. Takimmainen penkki menee makuuasentoon ja kasassa nuo vie yhtä paljon (vähän) tilaa kun meidän yhdistelmävaunut. Käytäntö sitten näyttää, että millanen ostos tuo lopulta oli.
Meillä on Elfan hoitopöytä ja mulle se oli ihan ehdoton kapistus. Vaipanvaihto esim. sängyn päällä ottaa niin paljon mulla selkään. Eihän tuo mikään superkaunis ole, mutta kun hoitopöytää ei enää tarvi, niin sen koriosanhan saa sitten laitettua kaappiin kun ottaa hoitotason pois.
Muutama uusi body on eksynyt ja yksi mekkokin, vaikka en edes tiedä, kumpaa odotan ja luulen, että mahassa myllää poika :ashamed: :ashamed: :ashamed: - no joku rinsessa saa siitä sitten lahjan itselleen...

Äitiysavustuksen kanssa arvon täällä edelleen, että otanko pakkauksen vai en. Ei osaa päättää!

Paksuja jaksuja kaikille!!! pakko tehdä vähän töitä taas välillä :wave:
 

Yhteistyössä