Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
pollerolle
Myrskytuuli-73:minulla oli kahden aikaisemman lapsen kanssa rintareppu(babybjörn)mutta koin sen käytön hankalaksi.Lapsi ei ollut ihan kiinni minussa ja tuntui että pitää kädellä tukea kun vähänkään kumartuu.Lisäksi repun hihnat rupesi painamaan (siis vauva kasvoi) olkapäitä aika äkkiä.Nyt olen miettinyt että ostanko kantoliinan vai en.Kertokaa muutkin kokemuksianne!
 
No niin.. :) tänään tuli päätös äitiyspäivärahasta ja tieto että pakkaus on sitten parin viikon päästä mulla :) :) ihanaa.. kolmosesta en pakkausta ottanut (mikä on jäänyt harmittamaan) joten nyt odotan innolla että pääsen pakkaukseen käsiksi.. olkoot sitten se vuoden 2006 tai tää uus... :)

Iltaisin olen ihan kuin norsu, aivan turvoksissa.. painoa on nyt siunaantunut 12 kiloa :eek: :eek: torstaina on lääkärineuvola, ja arvatkaapa vaan sanotaanko siitä mulle :ashamed: mä en tajuu.. miten sitä sillee tulee :( Paitsi että olen kyllä aiemminkin ollut oikee kilo magneetti raskaana... ja olen kyllä saanut ne kilot pois muutamassa kuukaudessa.. siihen siis luottaen taas...

Niin ja hei... mulla on alkanut olla hengitys vaikeuksiakin.. painaa jotenkin hassusti tonne palleaan tää maha.. ja tuntuu kuin sisäkalut ois ihan runneltuna.. mulla on mieletön maha.. täytyykin päivittää joku päivä toi profiilin kuva... saatte kauhistella siitä sitten...

Jees mutta nyt mies on töissä, lapset nukkumassa ja mulla OMAA AIKAA B) joten taidanpa mennä suihkuun ja lösähtää sohvalle katsomaan telkkua :wave: :wave: :wave:

Heidi ja tyllerö 25+2 :heart: <br><br>
 
Painosta ensteks ku tuossa Mutterilla oli jotain mainintaa. Ite painoin plussauspäivänä 67kg :ashamed: , mutta sitten pahoinvoinnin seurauksena paino tipahti väliaikaisesti ja nopeasti 63kg. Ja eiköhän tietenkin neuvolan korttiin kirjattu lähtöpainoksi tuo 63. Kun sitten ku alkoi olla pahoinvointi ohi niin paino nousi todella pian "normaaliin" lukemaan, eli tuohon 67.

Nyt mie painan 72kg, eli ite ajattelen että painoa on tullut lisää viitisen kiloa, mutta neuvolassa tietenkin kattovat että melkein kymmenen kiloa jo tullu painoa. :\| Mieki outan että millon alkavat huomauttelemaan.

Tässä muuten linkissä meikäläisestä eka masukuva! :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^JoannaH&image_id=56242226

JoannaH+Nuppu 24+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 11:52 paalina kirjoitti:
mää täällä alan jo ihan stressaantuun ku en osaa päättää et otanko sen paketin vaiko rahan. Järellä ku aattelee niin pakettia ei kannattas ottaa ku on kuitenki kaikki esikolta tallella...mutta mutta...kun olis niiiin ihana päästä purkamaan sitä laatikkoa :whistle: ..ja onhan se vuojen 2005 toppapuku niin ruma :ashamed: . No onhan tässä kuukausi aikaa pähkäillä.
Mä ihan ekologiselta kannalta ajatellen jätän äitiyspakkauksen ottamatta. Mulle kelpaa toisten vanhat, kauniit ja vähän käytetyt vauvanvaatteetkin ja siksi musta on ihan ok että jätän sen äitiyspakkauksen jollekulle äidille, joka haluaa kaiken ihan uutena( jolla ei ole tuttavia tai sukulaisia jotka lahjovat käytetyillä tavaroilla =) Mutta tämä siis ihan mun mielipide. Odotan esikoista, eli en ole koskaan äitiyspakkausta "purkanut" mutta musta noiden kaikkien ihanien käytettynä saamieni vaatteiden ja tavaroiden hypistely, pesu ja järjestely on jo aika hyvää terapiaa ja valmistautumista tulevaan vaaviin.

Yksi ystäväni on antanut (ihan ilmaiseksi) mulle ihan kamalasti kaikkea, lähtien pinnasängystä, kestovaipoista ja vaatteista aina vanhoihin emmaljungiin , hyppykeinuun ja turvakaukaloon. :eek: :flower: Nyt ollaan mietitty miehen kaa että miten me ilmaistais kiitollisuutemme, kyseinen perhe kun ei edes ole mikään varakas (ei olla mekään). Vinkkejä kellään???
 
CotHai the Grey
Termos :wave:

Tulin pikaiseen ennen arvioajoa näpyttää neuvolakuulumiset, hemo on noussu 114 siitä 97 (thank god) ja kaikki muukin ihan ok. Paitsi nämä kipuilut ja supistelut, minkä takia on aika neuvolalääkärille vasta 2vkon päästä, kun on noita muita menoja niille päiville, kun se lääkäri ois paikalla.
Huomenna takas kouluun ja jos se ottaa koville, niin pitää soittaa neuvolaan niin ne laittaa päivystysajan tk:n lääkärille, et miten mennään.

Vaan sitten, mitä se nyt tarkoittaa, kun beibi on raivotarjonnassa?
Pää alaspäin, joo, mutta sitä vaan mietin onko sillä jotain merkitystä.

Saatiin laput perhevalmennukseen, joka alkaa tuossa toukokuun puolella ja mies on ihan innoissaan niitä "isien omista" ryhmistä.. reppana :p

Vaan nyt taas jatkan matkaa, etten kovin pääse myöhästymään ajolta.
Jaksuja kaikille! :flower:

-Mie&Jäbä 25+3-
 
Tänä aamuna soitin sitten töihin ja ilmotin, että en tule. Eilen illalla meinaan olo oli aika... :x Täytyy nyt odotella, että neuvolan soittoaika alkaa, jotta tiedän kauanko nyt ens alkuun tuota saikkua tulee.

Myrksy-Tuuli kyseli noista kantojutuista... Mulla ei ole kokemusta rintarepuista, koska kantoliina oli sen verran hyvä hankinta, ettei tullut mieleenkään kokeilla reppua. Itellä on Hug-a-bubin trikooliina. http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/hugabub.html Se on kyllä varmaan kalleimmasta päästä, mutta ehdottomasti sen rahan arvoinen laadultaan. Olen kokeillut ohuempaakin liinaa, mutta Huggis on huomattavasti tukevampaa kangasta, jollon sidonta pysyy parempana päällä. Trikooliina on mielestäni myös kudottua parempi ihan pienellä vauvalla sekä aloittelevalla liinailijalla. Se tukee hyvin jo ihan pikkuista ja trikoon jousto antaa anteeksi pienet sidontavirheet. Yhdellä sidonnalla pärjää vallan mainiosti ja kun sen kerran opettelee, on liinan laittaminen ihan nopeaa puuhaa.
Liinaa pidetään ergonomisempana kantomuotona niin äidille kuin vauvallekin. Vaikka minullakin on ollut ongelmia selän kanssa, liinailu sujui ihan hyvin ilman että selkä rasittui.
Saisitko jostain vaikka liinan lainaksi? Monilla paikkakunnillahan on yhdistyksiäkin, jotka opastavat liinailussa ja jossa liinoja voi testata ennenkuin hankkii oman.
 
Ainiin ja kun painosta täällä on puhuttu, niin mulla oli nyt noussu 48kg:n lähtöpainosta 59kiloon.. iik :D Mutta ei mitään noottia tullut, kun oli tullut oma ihana neuvolan täti takasin. Ihanaa, ehtikin jo kaivata sitä paljonkin sen terroristi-tädin jäljiltä :LOL:
 
No kun täällä Joannakin laittoi irc kuviaan niin kai minäkin sitten riisun pussin päästäni, tässä olkaa hyvä, meidän perheemme :whistle: :)

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=-Lella-&album_id=all

Ninniliina hyvä juttu, että jäät nyt saikulle :hug: ja muistakkin nyt levätä!!!!!

Arvatkaas mitä.. :( ei ole kyllä ensiapu taidoista YHTÄÄN MITÄÄN HYÖTYÄ jos omalle lapselle sattuu jotain. :ashamed: Meillä toi Venla juoksi tänään sisällä (enkä ole kuin miljoona kertaa sanonut ettei sisällä juosta) ja täydestä vauhdista otti ilmalennon pää edellä keittiön terävää kulmaa päin.. tuli vekki päähän, josta PULPPUS verta... :eek: onneks mies meni tänään vasta iltaan, vei sen paikattavaksi sairaalaan.. mä vaan juoksin hysteerisenä ympäri taloa ja huusin "missä mun puhelin, missä mun punelin".. olin pyörtyä itse, ja kun soitin lääkäriin, hoitaja mut puhelimessa rauhoitti.. olin oikeasti jonkin asteen shokissa, oli se niin kamalaa kun omalle lapselle kävi noin.. ei ollut mun ea-taidoista MITÄÄN hyötyä :ashamed: Vieraan lapsen kanssa osaaa varmasti toimia järjen kanssa, koska oman lapsen kohdalla on tunteet ihan erilailla pelissä mukana..

Että tälläistä tänne...

Heidi ja tyllerö 25+3 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 10:56 CotHai the Grey kirjoitti:
Vaan sitten, mitä se nyt tarkoittaa, kun beibi on raivotarjonnassa?
Pää alaspäin, joo, mutta sitä vaan mietin onko sillä jotain merkitystä.
Niin, raivotarjonnassa olis hyvä olla sillon kun alkaa syntymään. :) Se on siis se normaali tarjonta. Muitakin vaihtoehtoja on... Vielähän nuo meidän heinäkuiset lilluu masussa millon missäkin asennossa. En nyt tiedä vastasinko yhtään siihen mitä kysyit...

pauline rv26
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 15:24 Pauline kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 10:56 CotHai the Grey kirjoitti:
Vaan sitten, mitä se nyt tarkoittaa, kun beibi on raivotarjonnassa?
Pää alaspäin, joo, mutta sitä vaan mietin onko sillä jotain merkitystä.
Niin, raivotarjonnassa olis hyvä olla sillon kun alkaa syntymään. :) Se on siis se normaali tarjonta. Muitakin vaihtoehtoja on... Vielähän nuo meidän heinäkuiset lilluu masussa millon missäkin asennossa. En nyt tiedä vastasinko yhtään siihen mitä kysyit...

pauline rv26
No vastasit kyllä joo :p Kun liittää tähän sen, että huomenna kouluun nyt kun saikku loppuu katsomaan miten siellä sujuu, ja jos noi supistukset sun muut pahenee niin sitten takasin saikulle. Niin nyt sitten voisin ajatella, että kyse voisi olla pahimmassa tapauksessa siitä, että kaveri yrittäisi maailmaan ennen aikojaan :/ Höh, ja mä kun tiedän vasta 3vkon päästä voinko synnyttää alakautta :LOL:
 
jenmo
CotHai sikiöllä kehittyy vkon 25 paikkeilla tasapainoelin niin hyväksi, et osaa paremmin säädellä asentoaan. Monesti sen jälkeen sit hakeutuvat pää alaspäin lillumaan =) Jade kääntyi raivotarjontaan rv26, katoin neuvolakortista yks kerta ku oli täällä siitä juttua. Ja siis pysyikin loppuun asti niin päin. Mut varmaan kerkeevät vielä kääntyileen moneen kertaan meiän vaavit jos haluavat =) Ja mullakin Huli potkuttelee ainakin vielä mihin suuntaan sattuu ja kovasti heittää kuperkeikkaa masussa tälläkin hetkellä.

Mutterille halaus! Ite oon kans ea-kurssin käyny, mut tommosessa tapauksessa en varmasti osais toimia! Jo pelkkä ajatus lyö ihan lukkoon :ashamed: Kamalaa tuommonen, toivotaan et nyt muistaa olla juoksematta. Ja ettei mitää pahempaa tullut :hug: Ihania muuten noi teidän irc-galleria kuvat =)

Tänne oli tullut joku uus, meni ihan totaalisesti ohi multa, mut lisään samalla tonne listalle kun nyt täs koneella oon. Nikkiä en muista, mut tervetuloa silti! =)

Me käytiin tänää pyörähtään tk:ssa, kun mulla on ollu selittämättömiä mahakipuja muutaman päivän ajan. Vein varalta pissanäytteen, mut siit ei oo tulosta vielä saatu. Sit ku päästiin kotiin, mun selkä alko kramppaan tuolta lapaluun luota ja koko oikea kylki oli tulessa. Hyvin äkkiä kivut siirty ylämahaan. En pystynyt olemaan missään asennossa ja meinas itku tulla. Mies soitti tk:een, käskivät lähtee ambulanssilla ja seurata onko vuotoa tms. Mentii sit kuitenki omal autol, ja oli ihan kauhea matka. Vaik kivut oli ylävatsalla, niin vaistomaisesti pelkäsin et supistelee kanssa, en ois kivuiltani suppareita erottanut. Onneks kivut loppu sit odotusaulassa. Vauvakin potki melkeen koko ajan kun mä kipuilin. Lääkäri katto kohdunsuun tilanteen mikä oli onneks ok. Ei siis oo paikat lähteny aukeemaan. Jouduin sit melko pian kotiin, eivät osanneet mitään tehä ku neuvoa; särkylääkettä vaan ja lepoa. Ja Jadea en saa nostella. Selästä ilmeisesti revähti joku, ja kipu nyt tuntuu vaimeena tuolla oikeen kylkiluun alla. Mut selvittiin säikähdyksellä. Ootan täs lääkärin soittoa, josko ne masukivut selittyis vaik pissatulehduksella... Oli kyl kamalaa ku tuntu et kuolen siihen paikkaan eikä henki kulkenu! Mut siis ei muuta selitystä tullu ainakaa vielä, kun jumiutunut/revähtänyt lihas joka säteili rankemman puoleisesti masuun.

Huoh, kaikkee sitä onkin.

Jenmo&H-P 24+2
 
jenmo
tuulis83, vihreäsammakko ja mahakas85 lisätty joukkoon =) Jos oli muita uusia, ilmotelkaa itestänne!

En ollut varma vihreänsammakon enkä mahakas85:n synnäreiden lyhenteestä/synnäreistä, joten kertokaapas ne vielä.

Niin joo ja jos joku haluaa et perustetaan uus pino/kk, niinkun monet muut Masujen kasvattajat on tehneet, niin siitä vaan perustamaan =)
 
Moikka!

Jenmo85:Mun synnäri on TAYS..

Huonenna olis neuvolalääkäri..toivottavasti kaikki on hyvin.Pikkuinen ainaki liikkuu tosi paljon. :D

Oon muuten huomannu et aina kun urheilen päivällä niin yöunet on todella huonot..Heräilen parin tunnin välein joko vessaan tai sit pikkuisen liikkeisiin..Ja sitä on nyt jatkunu 2 viikkoo..ja kun oon pitäny välipäivän urheilusta niin yöunet ovat olleet yhtäjaksoisesti ainaki 7 tuntia.
En tiiä olisko kyse aineenvaihdunnasta..??
Onko jollain tietoa tai samanlaisia kokemuksia?
Mihin asti olette urheilleet?mä tein eilen salikorttiini keskeyttämiskaavakkeen ja ajattelin et jos vaan mahdollista niin urheilen vko36 asti.

Mahakas85+pikkuinen 25+6


<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 16:24 Jenmo85 kirjoitti:
CotHai sikiöllä kehittyy vkon 25 paikkeilla tasapainoelin niin hyväksi, et osaa paremmin säädellä asentoaan. Monesti sen jälkeen sit hakeutuvat pää alaspäin lillumaan =) Jade kääntyi raivotarjontaan rv26, katoin neuvolakortista yks kerta ku oli täällä siitä juttua. Ja siis pysyikin loppuun asti niin päin. Mut varmaan kerkeevät vielä kääntyileen moneen kertaan meiän vaavit jos haluavat =) Ja mullakin Huli potkuttelee ainakin vielä mihin suuntaan sattuu ja kovasti heittää kuperkeikkaa masussa tälläkin hetkellä.
Kiitokset tarkennuksesta! Oli pakko tsekata millon meidän esikoinen käänty raivotarjontaan ja rv28 oli korttiin merkattu. Ääks, en millään meinaa tajuta kuinka pitkällä tää raskaus jo on... :p

Pauline rv26
 
Neuvolassa käyty. Ja pissassa oli sitten sokeria. :headwall: Torstaina vien aamupissan ja sitten, jos silloin on sokeria ja pitää mennä juomaan sitä litkua. :p

Painoa mulla on 53,5kg. :ashamed: Lähtöpaino oli 49,9kg. Mutta mä laihduin silloin alussa noin 6 kiloa.

Että semmoista täällä...

Viipi & Vilperi 25 tasan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 20:52 Viipi kirjoitti:
Neuvolassa käyty. Ja pissassa oli sitten sokeria. :headwall: Torstaina vien aamupissan ja sitten, jos silloin on sokeria ja pitää mennä juomaan sitä litkua. :p

Painoa mulla on 53,5kg. :ashamed: Lähtöpaino oli 49,9kg. Mutta mä laihduin silloin alussa noin 6 kiloa.

Että semmoista täällä...

Viipi & Vilperi 25 tasan
Ootte te hoikkia! :) En ees muista milloin oisin painanu alle 60kg. Miettii että äitini painanu alle 60 kun minua viimeisillään oottanu. Vasta katottiin neuvolakorttia.
 
No mä oon aina ollu näin hoikka. Tuossa viime viikolla naureskelin kaverille, että mä en taija mennä laihutuskuurille tän raskauden jälkeen, vaan yritän pitää kiloista kiinni. Vaikka kynsin ja hampain. :LOL:


Voiko tuo pääkipu johtua tuosta sokerista? Kysyn mä taas tyhmiä. :ashamed:
 
CotHai pikana
Tosta painosta pakko todeta, et mulle mutsi lähetti musta tehdyn nlakortin ja katselin sit siinä et se on viimesilläänkin painanu jotain 58kiloa, ja mä oon jo hypänny tohon 59kiloon :LOL:

Voi pojat näitä geenejä, samaa toivon ku Viipi ettei kaikki karisis pois sitten kaiken tämän saavutuksen jälkeen!
 
Mä sit taas olen aina ollut oikeen kilo magneetti raskauksissa, vaikka normaalissa tilassa olen aina noin 58 kiloinen.. mutta nyt oli lähtöpäinona kyllä se 62 kun en ollut edellisiä kiloja kaikkia vielä pois saanut... ja siis 12 kiloa on tulla paukahtanut yhtäkkiä..
mun mies kyllä sanoi mulle että muuta muutosta ei mun ruokavaliossa näe, kuin sen että mä kuulemma tungen raejuustoa ihan kaikkialle :D eli osikohan se 12 kiloa raejuuston vika.. ja ookoo, ehkä ihan vähän suklaallakin tekemistä aisan kanssa :ashamed: :)

Minua ja miestäni pyydettiin tänään kummeiksi pikkuiselle pojalle, joka syntyi viime viikolla.. onnesta ymmyrkäisenä ollaan :heart: :heart:

heidi ja 12 kiloa raejuustoa 25+3 :heart: ;)
 
jenmo
Täällä meinaa tulla taas uneton yö.... Niinpä laittelin vähän uudempaa masukuvaa profiiliin. Heti kun saadaan uus digikamera Jaden rikkoman tilalle, tulee varmasti päivitettyä useamminkin =) Nyt taas muutkin laittelemaan masukuvia!!! =)
Elikäs kuvassa 23+0, nyt meneillään jo 24+2.....

Jenmo&H-P toivottavat hyvää yötä kaikille!
 
Täällä on taas murheita. Eilen olin lääkärissä. Käynti piti olla vain Klexane-reseptin haku ja normi tarkastus. Ultrassa huomattiin lapsukaisen toisen nilkan asento on poikkeava ja reisiluiden mitat liian lyhyet. Eivät enään meinaa mennä -2SD ja +2SD vaihtelun väliin. :( Kahden viikon päästä on uusi tutkimus ja perinnöllisyyslääkäri on mukana tekemässä päätöstä siitä, olisiko aihetta tehdä lapsivesinäytetutkimus.

Mä en tiedä miten jaksaa eteenpäin. Aina kun asiat tuntuvat olevan hyvin, vedetään matto alta... Tää odotus on muuttumassa todella painajaismaiseksi :'( <br><br>
 
jenmo
Aiaifi voi kamala.... Toivon teille kaikkea hyvää! Jospa kyse ei ois mistään hirmu vakavasta... :hug: Ihan varmasti kamala huoli vauvan puolesta. Millon pääsette sit mahdollisiin lisätutkimuksiin? <br><br>
 
aiaifi Kylläpä teille nyt tulee kaikenlaista. Jaksamisia teille :hug: :hug: Hyvä että pääsette jatkotutkimuksiin, vaikka ikävää se on aina odottaa jotain tuloksia.
Sammosta piti sulta vielä kysyä, että oletko koko raskauden ajan pistäny Klexanea? Itse alotin vasta viime viikolla.

Kaikille oikenin hyvää pääsiäisen odotusta ja pääsiäistä!
 

Yhteistyössä