HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Uusille tervetuloa tänne joukkoon ;)

Äitiyspakkauksesta
otan vastaan ilomielin. Esikoinen kun on jo kohta 8 v. niin uusia tarvitaan.

Ikäerosta meille tulee ikäeroksi 8 v. ja 3 kk. Eli ensisynnyttäjäksi sitä taas itsensä tällä ikäerolla tuntee ;)

(.) Oma olo on suht loistava... jos ei oteta huomioon lihoamista ja sen tuomaa ketutusta ;) Mulle on tullut jo ainakin 6 kg lisää painoa ja oikeesti mä en tätä tahtia halua lihota. Tarkotan siis sitä että kokemuksesta tiedän että jos sitä painoa tulee +25 kg niin loppuaika on pelkkää tuskaa :| Tiedän että tämä alku paino +5 kg tulee ihan siitä että lopetin plussaukseen tupakan polton... kaikki vaan maistuu niin hyvältä ;) Onneks on töissä kuntosalilla niin tulee työpaikkaetuna kuntoilu...kun vaan viitsii ;)

Kuinka moni muuten on lopettanut plussan tehtyään tupakan polton? Onko "kohtalo" tovereita?

Tulispa tänne eteläänkin jo vihdoinkin talvi :/ Kai se on vaan vääntäydyttävä vesisateeseen lenkille.

Vilma-Annika 13+1
 
HPM
Vilma-Annika: Mä lopetin kans tupakoinnin heti plussattuani (tai itse asiassa jo pari päivää aikaisemmin kun aavistelin asian todellisen laidan). Mulla pompsahti kans samantien 5 kg ylös, mutta onneksi oli laskenut kilolla seuraavaan punnitukseen. Mulle aiheuttaa toi painonnousu todella itseinhoisia ajatuksia, kun ennenstään on kannettavana jo pitkäaikaislääkityksen tuomat +20kg :'( Omasta olemuksestani en oo nauttinut moneen vuoteen enää - kaiken toivon heittäneenä lääkärilausunnon mukaan, joka sanoo että ne laskee pois vasta kun lääkitys puretaan (sitten joskus sadan vuoden päästä...). Tavotteena siis tietenkin on, ettei sitä painoa tulisi raskauden aikana kymmentä kiloa enempää, mutta katotaan kuinka käy... Vähän epäillen...

Lisästressi tietenkin tuosta lääkityksestä, joka todennäköisesti aiheuttaa vauvalle vieroitusoireita synnytyksen jälkeen... :'(
 
Täällä taas!

Päänsärky alkaa helpottaa, enää pieni epämääräinen tunne päässä viikonlopun migreenikohtauksesta.

Tuon kohtauksen aikaan tehdyt vaunukaupat tuntuvat edelleen hyvältä, eli ei kaduta =) . Mieskin on kauppoihin tyytyväinen. Tuntuu niin ihanalta, kun mies on täysillä mukana tämän vauvan odotuksessa. Entinen mieheni kun ei osannut suhtautua minuun raskausaikanakaan mitenkään erityisen huomioivasti :/ .

Tuosta äitiyspakkauksesta, kyllä me se ilolla otetaan vastaan, vaikka vaatteita on määrällisesti kyllä ihan tarpeeksi. Onhan se vauvalle sitten jotain ihan omaa, säilyttää kun olen ajatellut lapsille nuo pakkaukset. Mieskin oli ehdottomasti sitä mieltä, että pakkaus otetaan, kun netistä näytin sisällön.

Kävin tänään neuvolassa, ja ilokseni vauvelin sydänäänet löytyivät heti :heart: ! Jännitin kovasti, koska viime kerralla ne ei löytyneet vaikka viikkojen mukaan olisi pitänyt löytyä, ja jouduin siihen ultraan, ennenkuin elävä vauveli löydettiin vatsan uumenista.

Painoa oli tullut kahden kuukauden aikana 800g, mikä on hyvä asia, sillä painoa on nytkin jo ihan liikaa. Terkkari oli ainakin lukemiin ihan tyytyväinen. RR oli hyvä ja pissa puhdas. Terkkari joutui soittamaan siitä verikoeseulan vastauksesta KYS:iin, kun ei ollut tullut vastausta, vaikka näyte otettiin melkein kuukausi sitten. Iän perusteella riski oli 1:764 ja verikoetulosten ym. esitietojen perusteella riskiluvuksi sanottiin 1:19700, joka kuulemma on se merkittävämpi luku. Jännitin kovasti tuota tulosta, eli onneksi oli normaali. Aiemmissa raskauksissa en ole tuota verikoetta halunnut. Seuraava etappi onkin sitten rakenneultra 20.2.

Tuosta lasten ikäerosta, meille tulee ikäeroksi 7v 4kk ja 9v 2kk, eli pitkä väli tässä edellisiin on. Nyt vaan tuntuu niin ihanalta olla raskaana, kun rinnalla on mies, jota todella rakastan, ja joka rakastaa minua :heart: .

Kultatiuku ja vauveli rv 15+5
 
Meillä ikäeroksi tulee noin 1v6kk. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja poika pysyy kotihoidossa myös toisen vauvan synnyttyä. Äitiyspakkausta en aio tällä kertaa ottaa, kun esikon kamppeet ovat vielä hyvässä kunnossa ja kuitenkin tulee vaatteita ostettua ja varmaan saatua lahjaksikin.

Liikkeistä en osaa vielä varmaks sanoa. Ehkä jotain pientä on tuntunut, mutten vielä rupea hihkumaan ;)

Synnytystä olen toistaiseksi koittanut olla tarkemmin miettimättä. Esikoisesta meni vedet yöllä klo 00.45 ja poika syntyi alkuillasta klo 17.22. Siihen väliin mahtui aika monta tuntia tuskaisia supistuksia, rankka kolmen vartin ponnistusvaihe, terve ihana vauva ja kolme tikkiä. Ilokaasusta ei ollut apua kuin ihan alkusupistuksiin ja epiduraalikin vaikutti vain lyhyen aikaa. Siitä kivusta jäi mulla suurimmat traumat siis, vaikka lopputulos olikin täydellinen ja toivuin synnytyksestä nopeasti. Tosin pyörryin pian synnytyksen jälkeen, kun oli voimat sen verran lopussa. Muuten kaikki hyvin ja istumaankin pystyin heti salissa. No joo...tässähän tuli varsinainen synnytyskertomus, vaikka just sanoin, että koitan olla miettimättä koko asiaa. Loppujen lopuksi kai suhtaudun toiseen synnytykseen ihan toiveikkain mielin. Uskon ja toivon, että se sujuisi nyt nopeammin ja siinä mielessä helpommin, kun jo hieman tiedän mitä tuleman pitää. Ainakin toivon niin.

Mulla on huomenna seuraava neuvola. Päänsärystä ajattelin siellä kysäistä, että onko enää normaalia. Joka päivä ei särje, mutta toisinaan pää on todella kipeä ympäri vuorokauden.

Mielitekoja ei ole, mutta nälkä on koko ajan. Eilisiltana söin seitsemän ruisleipää, joiden päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua ja lisäksi keitetyn kananmunan, mutta silti kurni nälkä mahassa. Päivälläkin olin jo syönyt reilusti :whistle: Ihan mahdotonta!

Krissie rv 15+5
 
Heipä hei kaikille!

Ja voimia kaikille sitä tarvitseville! :hug:

Liikkeistä on ollu puhetta.. Täällä on viikon verran iltaisin tuntunut pieniä töytäisyjä, ainakin niin olen ne ajatellut.. Onhan se kivaa, kun alkaa taas tuntemaan, että joku siellä mahassa asustaa..
:heart:

Pakkauksen kanssa vielä ollaan kahden vaiheilla, poika kun syntyi viime toukokuussa, niin on aivan tuoreet vaatteet siinä mielessä. Toppapukuakaan ei ole käytetty vielä kertaakaan. Mutta on se niin kiva aukista se paketti ja nähdä pieniä vaatteita, että varmaan se taas otetaan.. =)

Täällä vähän jänskättää huominen lapsivesipunktio. Ja enemmänkin sitten se tulosten odottelu. Onko jollain kokemusta, onko tulosten saaminen kestänyt yli 2 viikkoa? Kun vaan tulokset olisivat normaalit ja voisi huokaista helpotuksesta, että saataisiin odottaa ainakin kromosomihäiriöiden osalta tervettä vauvaa. Mutta parin viikon päästä ollaan sitten viisaampia..

Nälkä vaivaa täälläkin, varsinkin iltaisin voisi syödä vaikka mitä. Mutta kai se kuuluu "taudin kuvaan". :whistle:

Nälkähän tässä taas tuli, eli jos menisi kaivelemaan jääkaappia..
Kaikill hyviä vointeja! :wave:
 
Kääk.. tekstit hävis johonkin kesken kirjoituksen. HÖH.
Elikkä alusta... Ikäerosta siis nuorimman ja vauvan tulee olemaan n.2v.
Ja kyllä sitä tulevaa synnytystä jo pohtii.. Onko nopee niinkuin edelliset vai venyykö pitemmäksi. Viimeeksi sairaalasta lähtiessään sanottiin, että tule seuraavan kerran aikasemmin. Mutta mistä sitä tietäääääää. Ku nytkin lähettii heti kun alkoi kunnolla supistaa ja syntyi melkei samantien ku sairaalaan päästiin. (n.30min) synnytyksen kesto oli tunti 20.. Matkaan menee se puolisen tuntia. Eli Klups... kyllä jännittää sekin jo.
Tälläsii täällä mititään...
Nyt ruuan tekoon.
 
Äitiyspakkauksesta oli puhetta ollut. Itse en meinaa ottaa sitä tälläkään kertaa. Olen ainoastaan esikoiselle ottanut. Tästä pakkauksesta on makuupussi vielä tallessa ja menee käyttöön sitten seuraavallekkin.

Paino on noussut maltillisesti ja arvio olisi nyt 2,5-3kg lähtöpainoon. Tosin en mikään keijukainen ollut ennen raskauttakaan eli muutama liika kilo oli jo valmiiksi. Tupakoinnin lopetin minäkin ja senhän tietää että siitä johtuen paino lähtee nousuun heti. Niin kävi siis mullekkin, ja jo ekassa neuvolassa oli paino noussut melkein kaksi kiloa.
Turhaa stressiä tuosta painosta tuskin tarvitsee kenenkään ottaa. On normaalia että paino nousee ja sen pitääkin nousta. Kyllä ne kilot saa pois raskauden jälkeen (jos jotakin jää) jos vain haluaa.

Ruoka maistuu kyllä täälläkin hyvin ja mieliteot tuntuvat vaihtuvan lähes päivittäin. Yleensä mieli tekee rasvaista ja suolaista tai sitten salaattia ja hedelmiä, eli ihan joko tai.. :D Iltaisin varsinkin tulee sitten mussutettua kaikenlaista.

Popo 16+2 :heart:
 
Heips!
Ikäerosta, meillä tulee kuopuksen ja vauvan välille 3v jahiukan vajaa 4kk, olettaen että masukki pysyy massussa heinäkuun alulle. Kaikkien ikäerot on esikko-keskimmäinen 6v, keskimmäinen-kuopus 2½v.

Äitiyspakkauksen meinasin ottaa, kun on tosiaankin kaikki tullut hävitettyä. Jotain vaatetta ja mm.kaukalon olen jo saanutkin, ja lisääkin odottelen tutuilta, mutta varmasti tulee vielä kirppareitakin kierreltyä. Jotain uuttakin ehkä tarttunee vielä mukaan! Hiplailin jo kaupassa jotain, mut sit mietin ettei kausi ole nyt paras mahdollinen ostaa kesävauvalle vaatetta! Ehtiihän noita vielä.

Painoa on kertynyt mullakin jo melkoisesti!! Vilma-Annika, mie lopetin tupruttelun jo kesällä, joka toi heti 4kg lisää painoa. Raskaus on tuonut jo edelliseen neuvolaan mennessä kaikkiaan reilut 5kg, joten saapas nähdä missä paino huitelee kesällä! Kun ei vaan ois kovin kamalia helteitä.. :whistle:

Ja kun juur pääsin harmittelemasta etten tunne liikettä, niin eikös papu tuumannut, et "Äiskä hei, täällähän minä!" tökkästen tuonne alamassun sivulla, hiukan navan alapuolelle! :heart: Oli kuin hentoinen sormella hipaisu.. :D Mut äiskä yhtä hymyä!

Ulkonakin käytiin lasten kanssa nauttimassa pitkästä aikaa LUMESTA! Ja kivasta parin asteen pakkasesta. Kuopusta koetan tässä samalla tainnuttaa unille, mut sitkee on sissi, eikä meinaa malttaa painaa silmiä kiinni.. On sit illan myötä kiukupussi jos ei nuku, ja usein nukahtaa lastenohjelmien aikaan. Sit ilta menee ihan hulinaks kun ei nukutakaan ajoissa.

Jahas, tiskarin tyhjennys nyt ainakin tähän väliin, ja pyykit narulle.

Räpätäti+papunen rv14+5
 
mulla ei kotivaa'an mukaan oo tullu painoo kun ehkä joku ½kg?? :whistle: mut en kyllä täysin tuohon vanhaan vaakaan luottais. mutta voihan se olla että paino ei ole noussu jos olenkin laihtunut. En kyllä viimeaikoina oo syöny karkkia yms.. niin paljoa kun ennen raskautta.. :D et se voi vaikuttaa myös! Kova flunssa ollu ny ja sitä myöten astmakin vaivannu taas pitkästä aikaa kunnolla. inhottavaa! :ashamed:

Meillä esikoisen ja tuplien välille ikäeroo tulee reilu 4v. :heart:

eliza 12+5
 
Meillä tulee lapsukaisten ikäeroksi n. 2v1kk. Esikoiselta on kaikki vielä tallessa ja hyvässä kunnossa, joten äitiyspakkausta tuskin ostetaan. Ja kun vaunu hankintoja pitää kuitenkin tehdä, niin raha tulee tällä hetkellä enemmän tarpeeseen.

Täällä on kans ollu pientä pään jomotusta havaittavissa, mutta onneks oon selvinny vielä ilman lääkkeitä. Ja osittain ainakin kun se voi johtua ihan vaan liian vähästä ulkona olosta. Täytyy koittaa ryhditäytyä nyt kun ilmatki vähän parani.

Ja tuosta painosta vielä, niin on se vaan kumma, että vaikka sen tietää että sen kuuluuki nousta tässä tilassa, niin jotain malttia siinä siltiki toivois olevan. Mulla ei oo syynä ees tupakan polton lopettamista ja siltiki on alusta tullu lisää melkein 5 kg. Mutta toisaalta ihan samallallailla se nousi esikoiseltaki, ihan sama mitä tein. Ja kyllä musta tuntuu, että turvotusta on vähän koko ajan, sormia kun silleen "ahistaa" koukistaessa. Mutta jospa tämä tosiaan vähän laantuis loppua kohti, ettei kovin tukalat olot oo sitten kesällä! Viimeksikin kun sitä turvotusta tuli sitten lopussa (aika oli touko-kesäkuuta, eikä vielä siis ees kauheet helteet) niin paljon, että nilkatki hävis!

Ruoka maistuu mulleki oikein hyvin, ja joskus tosiaan illalla tuntuu ettei mistään täyty :/

Mutta nyt pitää kyllä lähtee taas ruuan tekoon, alkaa sen verran kärsimätön kaveri olla tässä vieressä.

Änkkäpöö ja Toivoilona 14+5
 
Rouva Sumppisuu Mun la taas muuttui, eli nyt sen saa vaihtaa päivälle 6.7.2008. Iso :flower: , kun jaksat noita tietoja päivitellä.

Äitiyspakkauksesta, ymmärtääkseni kaksosraskauksissa niitä saisi jopa kolme kappaletta (en oo ihan varma, oonko käsittäny oikein, oonko?), mutta en kyllä niin montaa ajatellut ottaa, vaan ihan yhdellä pärjätä...Mitään en oo kyllä kotiin vielä ostanut, mutta onhan tässä aikaa...Tosin mietin vaan, että miten mä sitten norsun kokosena jaksan kauppoja kierrellä, kun nyt tän pienen vatsanalunkin kanssa on muka niin raskasta ja hankalaa. On kuulemma kyllä jo nyt vatsa aika iso, suhteessa viikkoihin ja verrattuna ykkösraskauksiin, mutta ei kai se ihme ole, kun kerran kaks tyyppiä vatsasta löytyy..

Ruoka maistuu, mutta pienissä erissä, ehkä tunnin välein pitää jotain syödä, muuten alkaa pyörryttää ja heikottaa. Iltasin ennen nukkumaanmenoa ei oikein voi syödä, kun ruoan sulamiseen menee hillittömän kauan aikaa ja oon monta tuntia ihan ähkyssä. Sit jos erehtyy syömään vähänkin liikaa (voi toisinaan olla=yksi leipä), niin ei saa vaan nukuttua, kun kohtu painaa vatsalaukkua ja siitä seuraa ketjureaktio, joka tuntuu keuhkoissa asti ja sitten on vaan niiiiiiiiin tukala olla.

Liikkeitä, välillä tuntuu helliä hipaisuja, joita oon liikkeiksi olettanut, mutten ihan varma kyllä ole. Hymyilyttää ne hipaisut joka tapauksessa.

Ronja 16+1
 
Vielä tästä syömisestä... (ai miten niin huono omatunto) ;)

Mulla oli "ongelma" ennen raskautta että söin tosi epäsäännöllisesti ja vähän... joku saattaa ihmetellä... mutta mä välillä oikeesti unohdin syödä päivällä... pärjäsin työpäivän hyvin tupakalla ja kahvilla... joo tiedän ettei oo kovin terveellistä... mutta ei tehnyt vaan mitään mieli.
Nyt tuntuu että vois syödä koko ajan ja ruoka on koko ajan mielessä... ja vois kyllä olla välillä jotain muutakin tai oon valas kesään mennessä :LOL:
Nytkin tässä samalla mussutan... tällä kertaa "vain" salaattia ;)

Vilma-Annika joka lähtee ostamaan jääkaappiin lukkoa ;)
 
Ronja78 jep,kaksosraskaudesta saapi joko kolme pakkausta tai kolme rahaa tai sellaisen yhistelmän kun haluaa ottaa.

Mie otan kaksi pakkausta ja yhden rahan,vaikka ennenstään on kaksi pakkausta mutta ne vaatteet on kerinny jo kiertää parilla lainassa ni on kiva kun on vauvoilla jotain ihan uutta mitä laittaa päälle.

Ikäerosta esikon ja vauvojen ero on 6v3kk ja kuopuksen ja vauvojen ero on 3v3kk...

Meillä esikko on ihan innoissaan nyt mukana tässä hommassa ja vauvoista tulee Aatu ja Kaapo =) kysyin et mitäs jos tulee tyttöjä ni pojan kommentti oli:ei kai? :eek: mut toinen saa kuulemma olla tyttö kunhan toinen on poika...ei onneks ole tarkka isoveli vauvoja odottamassa :LOL:

Oma napa:mulla on sellaista outoa kipua vasemmalla alamahassa mutta olen ajatellut että se on noiden leikkaus arpien kiinnikkeiden repeilyä ja venymistä mut ei ole kauheen mukavan tuntuista :|

Onko muilla kuin kovia liitoskipuja?

Mulla aikasemmissa raskauksissa oli vähän ennen poikien syntymää mutta nyt tässä raskaudessa on alkanut jo...vihloo ihan kunnolla ja yöllä sängystä ylös nousuun menee ainakin 5min kun etin asentoa missä pystyn nouseen ettei lähe jalat alta.

Sain tänään myös mielenkiintosen kommentin yhdeltä esikon kerhokaverin äidiltä...kuuli että odotan kaksosia ni tuumas:meinaatteko koko tän pienen kylän täyttää ja olenko miettinyt kuin ahdasta koulussa tulee sinä vuonna kun mein tuplat lähtee kouluun? :eek: no,eipä ole käyny mielessä viel tommonen asia... :headwall:

Äitee ja tuplat 14+4
 
Ikäerosta: Esikoisen ja iltatähden ikäero 7v10kk ja kuopuksen ja iltatähden 5v8kk. Esikoisen ja kuopuksen ikäero 2v2kk. Itestä tuntuu kuin olis taas ensisynnyttäjä ja niin sanoi neuvolan tätikin et synnytys voi edetä kuin ensisynnyttäjillä eli ei niin kauhean nopsasti.
Äitiyspakkausta en aio ottaa, vaatteita entuudestaan ja lahjaksikin niitä kuitenkin saa. Meillä olisi edessä vaunujen ja turvakaukalon ostaminen.
Synnytystä en osaa vielä pelätä/murehtia. Esikoisen synnytys kesti 5h 10min, ponnistusvaihe 9min. Sain epiduraalipuudutuksen. Kuopuksen synnytys kesti 2h 32min, ponnistusvaihe 3min. Kivunlievityksenä kylpy ja ilokaasu. Kipeä olin, kun puudutuksia ei ennätetty antaa. Mukana ollut kätilö sanoikin et seuraava lapsi syntyy sit välille, kun meiltä synnyttämään kestää n.1h.
- äibbä78 ja iltatähti 14+3
 
Hei!

Olen 37v neljän lapsen äiti Keski-Suomesta. Viidennen lasketu aika on 25.7. Vanhemmat lapset tyttö 13v, poika 9v, poika 5v, ja tyttö 1v. Tämän viimeisen kanssa emme jääneet odottelemaan siis neljää vuotta... ;). Olo on ollut kehnonlainen, kuten edellisessä raskaudessakin, kuvotusta ja väsymystä.

Onnellista odotusta teille kaikille!

Maggie71 ja vauva 13+3
 
:wave: tervehdys taas pitkästä aikaa ja suuret :hug: teille kovien juttujen kanssa kamppaileville :'( Oli melko surullista ja pysähdyttävää luettavaa!
Suurimmalla osalla asiat on onneksi kuitenkin hyvin =)

Me käytiin viime viikonloppuna vähän vaunuja kattelemassa ja kyllä nevaan maksaa... alunperin tarkoituksena oli ostaa käytettyinä mutta ehkä me sitten ollaan niin nirsoja ettei huolita ihan mitä vaan eikä käytetyilläkään saisi olla montaa muksua työnnetty. Kyllähän se kaikessa jo sitten huomaa, värien haalistumisena, kankaiden ja renkaiden kulumisena, jousituksissa...
Tuntuvat pyytävän käytetyistä Emmaljungistakin esim. huutiksessa NIIN paljon, että onko järkeä maksaa 400?.a pari vuotta käytetyistä kun uudet saa 500?:lla...c :eek:
Iskettiin silmät maastokuisisiin yhdistelmiin. Mielettömän upeet ;)

Emmaljungalla on nyt Aasialainen kilpailija: Herqules merkkiä valmistaja pulju. Nekin rattaat oli tosi hyvän näköisiä, aavistuksen pienemmät kuin emmaljungan Ceroxit esim ja kuosit oli kans tosi kivoja!! Hintaa kantokassin kanssa joku päälle 400?:a.

Masu kasvaa ja nyt on tulleet selkeät supistukset kuvioihin :| Pistää ihan vatsan sekaisin ja läähättämään. Työharjoittelun 5 viikkoa pitäs vielä saada jotenkin tehtyä, vaikka meininkin oli tehdä ensisyksyn opintoja jo tänä keväänä valmiiksi niin valmistuisi oman luokan mukana jouluks vauvasta huolimatta. saas nähdä

Liikkeistä oli kysettä ja puhetta niin kyllä vaan :heart: Kovasti monottaa välillä ja selvää möyrimistäkin tuntuu.


Ä-pakkaus
ta en ota. vaatteita on ostettuna jo hyvä kasa ja kuopukselta ihanimmat ja rakkaimmat pahvilaatikossa varastossa säästössä. Ja lahjaksihan niitä tulee aina kauheasti kuitenkin. Huutiksessa on tosi hyväkuntoisia vaatteita ja mä oon ihastunut mm. NAME IT-merkkisiin vaatteisiin. Kupuksella erittäin laadukkaiksi todettuja!! Vähitellen huutelen ja varastoa kasvattelen.

Ikäeroista: esikoisen ja tulokkaan ikäeroksi tulee 8v9kk ja kuopuksen ja tulokkaan välille 3v6kk

Voikaahan hyvin

-SmileX rv 15+5
 
Huomenta vaan kaikille
Huutonetistä kanssa katellut kärryjä ja muutakin. Kyllä toiset osaa todellakin pyytää hurjia hintoja jo montakin vuotta käytössä olleista vaunuista. Onneks ei oo pakollisten ostosten listalla..olishan se kiva ihka uudet vauvalle saada, mutta varmasti pärjätään noilla mein kärryillä.
Kääk, että himottais pakastemansikat. On pyörinyt jo monta iltaa mielessä et haluis saada. Olikohan tänään se päivä kun niitä "pakko" käydä ostaa, ku omassa pakastimessa niitä eioooooo... En tiedä mistä moinen himo tullut mieleen edes.
Yks ilta (onneks vaan yks ilta) ku isännyksen kanssa kaksin iltaa vietettiin, niin tuli mäkkäri ruoka mieleen...eihän siinä muu auttanut,kun kaasutella hakee ateriat (klo.22) ja nam, miten maistui hyvälle. Saas nähdä kuin tässä saa vielä mättää noita mansikoitakin..ja juosta sitten veskissä jos himot oikein iskee päälle. :LOL:
No, nyt mentävä tekee jotain hommii ja sit ulkoilee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Emmaljungalla on nyt Aasialainen kilpailija: Herqules merkkiä valmistaja pulju. Nekin rattaat oli tosi hyvän näköisiä, aavistuksen pienemmät kuin emmaljungan Ceroxit esim ja kuosit oli kans tosi kivoja!! Hintaa kantokassin kanssa joku päälle 400?:a.
Minä olen ymmärtänyt että Herqules on sveitsiläinen merkki. Nehän on voitu valmistaa missä vinkuintiassa tahansa, mutta tuotemerkki on Sveitsistä.

http://www.herqules.ch/

HooWee
 
Pakko tulla näin heti aamusta hehkuttamaan, kun meidän Toivoilona päätti eilen illlalla muksasta äitiä ekaa kertaa ihan tuntuvasti! :heart: Ja ei kyllä voinu erehtyä mistä oli kyse! Miehen kans kateltiin asuntoja netistä ja yhtäkkiä aloin vaan hölmönä hymyilemään ja sanoin, että "masussa pyörähti" =) On se vaan niin ihanaa!!!

SmileX Minä oon kans ihastunu noihin Name It:n vaatteisiin. Tuntuu että ne on ainoita, mistä pojallekin löytää kivan värisiä vaatteia ja vielä kohtuu hintaan.

Mutta nyt pitää lähtee ajelulle ja kattoon yhtä asuntoo.

Änkkäpöö ja Toivoilona 14+6
 
Huomenta pitkästäaikaa!

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Mihin ihmeeseen nämä päivät oikein vierivät... Nukkumiseen ilmeisesti :) Edelleen väsymys vaivaa, vaikkakaan ei yhtä paljon kuin aiemmin. Päikkärit on ihan must ja aamulla ei meinaa sängystä jaksaa raahautua edelleenkään. Nyt olen viime päivät koittanut viimeistellä graduani, jotta pääsisin valmistumaan mahdollisimman pian.

Liitoskipuja on minullakin välillä. Etenkin lonkkien kohdalla on kipuillut. Viime torstaina sattui hirveästi. Yhdistin sen osittain siihen, että keskiviikkona tuli käveltyä pitkään vesisateessa, ja ehkä jaloille tuli vähän kylmä. Tuntuu, että lonkat ovat ihan löystyneet. Kävellessäkin välillä kuuluu pauketta niistä. Niin ja iskias (molemmin puolin, pahinna oikealla) on vaivannut välillä. Sehän sitten säteileekin koko jalkaan. Mutta kaikki kestetään, on se sen arvoista :)

Äitiyspakkauksen aion ottaa ehdottomasti. Esikoista kun odotellaan, niin ei ole mitään valmiina.

Liikkeitä olen ollut tuntevinani jo jonkin aikaa. Lähinnä se on sellaista pientä kuplinnan omaista töpötystä, mutta eipäkai sitä mihinkään muuhun voi sotkea kun ei koskaan ennen sellaiselta ole tuntunut. Nytkin pikkunen innostui pikkusen potkuttelemaan :)

Eilen olin toista kertaa äitiysjoogassa. Teki kyllä niin hyvää. Menin siitäkin huolimatta, että päänsärky oli tuloillaan. Joogan ajan vielä jaksoin, mutta illalla päätä särki niin, että ei voinut muuta kuin mennä nukkumaan märkä pyyhe otsalla. Minulla on joku pinttymä etten millään haluaisi syödä lääkkeitä, joten yritän aina lepoa ensin jos vain on mahdollisuus ja olen siinä onnellisessa tilanteessa, että minulla useimmiten on.

Nyt pitää yrittää joskos sitä saisi tänään jotain aikaiseksikin...

minskuli ja pikkunen 16+6



 
Meillä tämän vauvan ja nuorimmaisen ikäeroksi tulee vähän reilu 4v, iltatähti kun on =)
Painoa minulle ei ole vielä tullut, lähtöpainoon vielä -3kg, sen verran pahoinvointi verotti ja tällä hetkellä mielihaluja kyllä on, mutta kun se masu ei vaan vedä. Monesti syön saman verran kuin tämä meidän 3v tai jopa vähemmän kerralla. Aikaisempaan verrattuna saan syötynä TODELLA vähän, eli varmasti ne kilotkaan ei voi noustakkaan samaa vauhtia. Ja kuluttaahan se vauvaki masussa omansa. En kuitenkaan valita... B)
Liitoskipuja ollut muutaman kerran niin pahasti, että on tehnyt kipeetä liikkua. Muutoin häpyliitos on kyllä arka koskettaessa.


Piparminttu ja vauva 17+1
 
Äitylix Täällä on kanssa verotettu pakastemansikkavarastoja :D . Ne on niin hyviä ja onhan niissä tuota c-vitamiinia rutkasti, joten kannattaa napsia!!

Smilex Me ollaan kanssa alustavasti katottu Herquleksen tuplarattaita, vaikuttivat näppäriltä ja suht edullisilta.

Äitiyspakkauksia ajateltiin ottaa kaksi ja yksi rahana, kun ei ole ennestään mitään. :)

Np-ultra oli eilen ja kaikki oli hyvin. Vähän tunnelmaa latisti Kättärin kätilö, joka mumisi lähinnä itsekseen eikä varsinkaan huomioinut mitenkään nurkassa istunutta tulevaa isää... Stressiä kätilölle aiheutti se, ettei neuvolan terkkari ollut ilmoittanut kaksosraskaudesta etukäteen ja ultraaminenkin oli vaikeaa. Ultrattiin lopulta masun päältä. Toivottavasti ei tarvitse asioida uudestaan sen kätilön kanssa. Rakenneultran onneksi tekeekin sitten lääkäri.

No mutta pikkuisten näkeminen oli tietysti mukavaa. Siellä ne heiluttelivat, potkivat (toisiaan? ) ja kääntyilivät. Tuskin maltan odottaa, että näemme heidät taas uudestaan.

Eleanor 13+4
 
Moikka kaikille!
Tervetuloa uudet mukaan!

Ikäerosta: Esikoisen ja vauvan ikäeroksi tulee 1v4kk. Voi olla aluksi aika rankkaa kahden pienen kanssa, mutta myöhemmin niistä on toisille seuraa leikeissä ym. :)

En ota Äitiyspakkausta.. Pojalle otin eikä sieltä juuri tullut käytettyä vaateita.. Harsot ja makuupussi kyllä ollut kovassa käytössä, mut toi sama makuupussihan menee sit vauvallakin :) Otan pakkauksen rahana ja ostan niillä vaunuihin Vauvalle kopan.

Painoa ei oo vielä tullut lisää.. noin -2kg on vielä lähtöpainoon. Mut niitä kyllä tässä ehtii vielä kertyä. Esikoiselta tuli 17kg! nyt oon kyllä yrittänyt syödä terveellisemmin ja liikkunut enemmän. Olen nyt hieman alipainoinen, et kiloja pitääkin tulla, mut kyllä se ressaa et miten ne saa pois sit raskauden jälkeen! Esikoiselta viimeiset kilot ja vähän ylimääräistäkin lähti vasta kun aloin tätä vaavia odottamaan =)

Tänään olis sit jumppa pitkästä aikaa.. Viimeksi kävin ennen muuttoa jumppaamassa eli joulukuun puolessa välissä. Ostin näin alkuun 10 kerran kortin ku mies on viikot pois niin ei kovin usein oo tilaisuutta lähtee. Pelottaa kyllä et mitenhän se jumppaaminen onnistuu, ku eilen kävin vaunujen kanssa 6km kävelemässä, niin sen jälkeen issias oli tosi kipeenä. :/ Pitää aloittaa varovasti ja samalla tunnustella miten issias ym reagoi...

Myös pääkivusta on ollut juttua.. Mulla viikonloppuna alkoi pääkipu ja koko ajan vaan pahenee.. viime yönä en saanut kunnolla nukuttua ku päätä jomotti niin kamalasti.. Näin päivällä vähän helpottaa mut taas illalla se varmasti alkaa.. Apteekin kautta pitää varmaan jumppaan mennä ku lääkkeetki pääsi illalla loppumaan =)

NiiVe ja pikkuinen 16+1
 

Yhteistyössä