HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Saa nähdä ollaanko samaan aikaan samassa paikassa kun lasketussa ajassa on pari päivää eroa ja sairaala on sama :) Meillä kyllä ensimmäinen synty viikon myöhässä ja toinen 6 päivää etuajassa....et saa nähdä koska tämä kolmas meinaa tulla...
 
...Eli auttakaa please te, jotka olette olleet aiemmin raskaana, koska olette tunteneet liikkeet? 16+6 tanaan eika minkaanlaisia tuntemuksia. On tietty iso maha ja kipeat rinnat, mutta vauva ei tunnu liikkuvan.. Minua saikaytti taalla paikalliset (Lontoossa) naisystavat, jotka sanoivat tunteneensa liikkeet jo viikolla 13. Onko syyta paniikkiin?
 
Dora72: Ei syytä huoleen! Esikoista odottaessani tunsin ensimmäiset liikkeet vasta 20+2. Tai potkuja ne sillon jo selvästi oli, mutta ennen sitä en ollut tuntenut minkäänlaista liikehdintää mahassa. Mielestäni voit vielä rauhassa odotella liikkeitä!=)

Hyvää viikonloppua kaikille heinämassuille! Me lähtään nyt suunnistamaan kohti Kuusamoon, rentouttava mökki viikonloppu ois edessä päin! Pitää toivoa aurinkoisia ilmoja, että ois mukava merellä retkeillä ja nauttia "keväästä". :D

NiiVe ja pikkuinen 19+4
 
Minäkään en tunne liikkeitä vielä, viikkoja 17+0. Oon kovasti yrittänyt makuulle käydessä kuulastella mutta vielä en ole tuntenut.
Keskiviikkona neuvolassa kuunneltiin taas sydänäänet, joten kaikki kuitenkin hyvin mutta olis jo kiva tuntea pienet potkut, että voisi itekkin seurata paremmin että pienellä kaikki hyvin.

Kyllä varmasti sullakin dora72 kaikki on hyvin. Liikkeet vaan alkaa tuntua meillä molemmilla sit vähän myöhemmin =)
 
Onko tama sinun ensimmainen, tannuli? Mulla tama on toinen niin aattelin, etta minun pitais jo tuntea jotakin. Kiva, etta oot kuunnellu juuri sydanaanet eli en onnistu nyt talla paniikilla hermostuttaan muitakin aiteja.. Itse tilasin hatapaissani netista kotidopplerin, mutta postinkulkuun menee paivia argh!
 
Dora72: Mä tunsin esikosta liikkeet vasta 19.raskausviikolla. Tästä toisesta alkoi liikkeet tuntua noin viikkoa aiemmin, mutta aika harvakseltaan. Nyt tuntuu jo päivittäin.

Ystäväni, joka on kolmen lapsen äiti, tunsi joka raskaudessa liikkeet vasta viikolla 21.

Krissie rv 19+2
 
jontturi, voidaan ollakin, jos teillä syntyy reilusti etuajassa. Minusta meinaan tuntuu, että nämä kaksi punkevat maailmaan jo kesäkuun aikana. :D


dora mullakin on alkanut vasta viikolla 17 tuntumaan liikeet ja edelleen tuntuu vain hetken päivässä. Parhaiten tunnen liikkeet kun olen istumassa hieman etunojassa, harvemmin silloin kun makaan. Ja useimmiten tunnen vain oikealla puolella olevan, onkohan vasemman puoleinen vauva vaihtanut paikkaa tai sitten potkii selkää päin. Odottele siis rauhassa! :heart:

SatuKa 19+3
 
täällä käyty tänään rakenneultrassa ja oli hyvin :heart:
olipa vauva söpö.
lääkäri veikkasi tyttöä,kun jalat oli vähän huonossa asennossa.
laittoi sit viiden viikon sairasloman,kun kanava oli kuulema liikuvainen.
oli kyllä vielä jäljellä n.2,9cm
uusi tarkistus viikolla 24.

liikkeistä,olen vasta tänään tuntenut hentoja potkuja :wave:
kuitenkin jo viides raskaus.

senttu ja lotta 19+6
 
heippis..en kerenny keskiviikona neukka kuulumisia kirjottelee..kaikki oli ok..verenpainetta käski mitata kotona kun oli hiukan kohollaan..kilo oli tullu painoa lisää(vaan) kysyin niitä sykkeistä et onko siinä joku teoria et onko ne nopeet ja hitaat kummalla sukupuolella? ja et onko mahan muodolla jotain merkitystä...sano et periaatteessa ei koska se on vaan vanhan kansan ennustukisa kun ei muuta keinoa ole ollut silloin.....vauva potkuttelee vaihtelevasti mutta on niitä hiljasiikin päivii ettei tunnu mitään.....ekan kerran mitattiin masu oli jotain 18 tienoilla toi korkeus :whistle: :whistle: seuraava onkin 4D ultra sitten 29 pvä joten sitä sitten jännitetään seuraavaksi :heart: :heart:

asumisesta: asutaan semosessa 50 luvun rintamamiestalossa (appivanhempieni talo) vuokralla...olemme itse taloa kunnostanneet ja laitanneet koska he eivät olleet tehneet mitää suuria remonteja saadaan mieleisemme =) =) piha on iso puiston reunassa..ainoo miinus on ettei ole vielä portteja pihassa koska asumme tien varressa jossa on vilkasta liikennettä...huoneita yläkerras on 2 ja vessa..sitten sisääntulo kerroksessa on semonen tuulieteinenja tavan eteinen ,olkkari,työhuone,kaitiö ja vessa...alakerras on sauna ,pukuhone,kellari.aavehuone(nimesin kun on pimee huone),kellari,pannuhuone ja vessa...semonen selostus koitakaa saada selvää :/ :/

osaan ottoni vauvansa menettänneille :hug: :hug: :hug: :'( :'(

mulla oli eilen mummoni hautajaiset ja rankaa oli hän olikin vasta 80v (luulin että hän olisi ollut vanhempi kun näytti niin vahalle) hän oli minulle läheinen ihminen jolle pystyi kertomaan asian kun asian...mutta hän oli nähnyt maailmaa jo toista se on pieni lapsi joka ei ole vielä ole nähnyt elämää...niinkuin mummoni aina sanoi:jokaisella on vuoronsa mennä oltiin nuoria tai vanhoja :'( :'(

bambiino ja pömppis rv 19+3
 
Hyvää viikonloppua vaan kaikille ja hyvää lomaa niille jotka suuntaavat kohti pohjolaa tai mikäjottei eteläänkin hiihtolomareissulle!

En ole tainnut itse vielä kertoa, että me asutaan 20-luvulla rakennetussa mummonmökissä rauhallisella asuinaluella. Tämän voisi luokitella yksiöksi, sillä talossa on vain iso tupakeittiö ja himpun pienempi olohuone. Myöhemmin taloa on hiukan laajennettu, niin että sisäänkäynnin toiselle puolelle on rakennettu wc-suihku ja toisella puolella on makuualkovi. Se on just 160cm leveä mutta jonkin verran pitempi kuin sänky. Täsä ollaankin mietitty, mihin se vauva pistetään, kun koiran takia ei voi jättää sitä olohuoneenkaan puolelle. Ehkäpä pitää ostaa jostain sellainen katosta roikkuva kehto ja pistää se killuu tonne mein sängyn yläpuolelle :) Voi sitten aina nousta ja paukauttaa otsansa siihen hyvän huomenen toivotuksesksi. :headwall: Ai mullako väsynyttä juttua? okei meen rötköttää sohvalle.

Kuulumisiin!
Titta ja masuasukki 20+3
 
Heipä hei täältäkin.
Voi että tämä aika juoksee nopeaan. Puoliväli ylitetty...
Rakenneultrassakin käytiin tällä viikolla ja kaikki tarpeelliset osat näyttäisi olevan tallella.
Että mukavasti siinä mielessä. Melkoista melskettä tämä asukki välillä pitää, mutta mukavahan se on kun muistuttaa olemassa olostaan.

Viikonloppuja ja hiihtolomia niille onnellisille joilla sellaista on..

Vesis ja salamatkustaja 20+2
 
dora72: Tämä on tosiaan meidän ensimmäinen lapsi, joten en edes tiedä mitä odottaa.
Ei kai euta kuin odotella että liikkeet alkaa tuntumaan niin pääsee nauttimaan pienistä tömähdyksistä:) Neuvolassakin sanoivat että harvoin ensimmäistä odottaessa tuntuu liikkeitä vielä näillä viikoilla.
Toivottavasti saat dopplerin pian niin pääset tarkistamaan että sydänäänet kuuluu. Aivan varmasti kaikki on hyvin ja pieni köllöttää mahassa niin että liikkeet ei tunnu.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:
Oon käyny lueskeleen juttuja päivittäin, mutta kun tuntuu ettei mitään asiaa ole tän raskauden osalta niin ei tuu kirjoteltuakaan mitään.

Otan osaa kaikille surun kohdanneille :hug:

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista. Liikkeet on alkaneet vasta nyt tuntumaan kunnolla. Viikko sitten ei tuntunut oikeestaan mitään. Mutta taitaa tämä "tunnottomuus" jostua siis siitä edessä olevasta istukasta. Ilmeisesti vauva on tässä viikossa sen verta kasvanu et nyt niitä jo oikeesti alkaa tuntemaan. Ihanaa kyllä että ne tuntuu niin muistuttaa kaveri olemassaolostaan =)
Seuraava neuvola on reilun viikon kuluttua ja rakenne ultra vasta 5.3 jolloin on tasan 22 viikkoa.

Nyt esikoinen heräs päikkäreiltä niin pitää mennä :wave:

Kojo ja möykkis 19+3
 
ensiksi ei kauheasti tule täällä käytyä, kun tuntuu myös ettei ole mitään kertomista, ja toiseksi vähän yli vuoden ikäinen poikamma vie paljon aikaa. aina kun koneelle yrittää, niin eiköhän hän tule ja paina koneen kiinni.

Linea negraa ei näy, ja viime kerralla se tuli aika viime hetkillä.
Onhan niitä kaikenlaisia sanontaja tyttö, ja poikavauvaan liittyen. Minä en kauheasti niihin usko.
Viimeksi monet sanoivat meille tulevan poika, vain harva sanoi tyttöä.
Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut, ei kiirettä. Viimeksikin tunsin vasta viikolla 20.
Joten Dora ei huolta!!
Vähän yli viikko vielä niin voin kertoa neuvolalääkäri kuulumisiani.
Minusta tämä raskaus on mennyt todella hitaasti eteenpäin. Menisi varmasti nopeammin, jos olisin töissä.
Olen palvelualalla, seisomatyö, ja paljon poissa kotoota/suomesta. Hyvin jaksoin olla töissä Kahdeksannelle kuukaudelle asti. Kerran olin saikkarilla 1,5vk aamupahoinvoinnin takia.

Tuntuu taas niin kurjalle, kun läheinen/tärkeä ihminen sai keskenmennon eilen. Hän olikin ainut joka tiesi raskaudestamme. En viitsi enään iloita ja puhella odotus juttuja hänelle. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon etten itse ainakaan pitänyt siittä, mutta Eihän asioille mitään voi. Tuntuu vain heidän puolestaan niin surulliselta.
Nyt mukavia viikonloppuja. pian nukkumaan, ihanaa!!
 
Moikka kaikille! Onpas ollut hiljaista täällä meidän sivuilla jo pari päivää. Kaikki varmaan siis viikonlopunvietossa. Itse tulin vähän aika sitten vasta töistä. Piti tietenkin tulla kuulumiset lukemaan.
Täällä vaan maha kasvaa, selkäsärky lisääntyy ja päänsärky.. :kieh: No kai se siitä joskus helpottaa.. Liikkeet tuntuvat tosi hyvin. Välillä tuntuu ettei se vauva nuku siellä ollenkaan kun koko ajan jytisee. Mutta kivaa se kyl vaan on. Tietääpähän ainakin et kaikki hyvin. :) Maha on myös tullut nyt yhtäkkiä oikein kunnolla esiin. Ja on kyl jo aikas valtava. Ehkä sit senkin takia kun on jo toinen tulossa. Ekasta raskaudesta ei näkynyt kuin vasta rv 25 pieni pömppö. Kai sitä tarvii koittaa nukkuun mennä et huomenna jaksaa taas koko päivän touhuta.. Hyvää yötä!! :wave:
 
Moikkelis toooosi pitkästä aikaa!eipä oo tullu kirjoteltua pitkään aikaan,oon kyllä seuraillu teidän juttuja lähes joka pvä =) .perjantaina kävin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa ja meille tulee kesällä ukkovalta kun tulokas oli ihan selvästi poika :heart: ja mäku olin ihan varma että se on tyttö pahojen olojen perusteella,muttei sitte pitänykään paikkaansa...mä oon ollu sairaslomalla iskiaisen takia kun tuntuu välillä että jalat pettää kokonaan,ihan kauhee vaiva... :( olot ollu vieläki aika surkiat ku heikottaa ja huimaa vähemmästäkin,mutta mitäpä sitä ei kestäis pienokaisen takia :heart:

asumisesta: asutaan 60luvun rintamamiestalossa jota ollaan rempattu ja nyt on menossa olkkari,sitten alkais oleen suht valmista..neliöitä 120 j 4km keskustaan,mukavan rauhallinen alue ja paljon lapsia...
aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille heinämammoille ja iloista mieltä!

katariina ja miniukko rv20+5
 
Miun olo on aika muhkee maha on kun rantapallo ja tissit kun melonit :LOL: noin niinkuin vaatimattomasti sanoen ;)

Mitään ei saa nostella/kannella,kaikki raskas työ on kielletty...tosi helppo tilanne maatalossa :headwall: eikä tää jatku kun vauvojen syntymään asti mut mitäpä sitä ei tekis pienten eteen.

Olo on muuten aika hyvä pahaa oloa esiintyy joskus muuten olen aika hyvä vointinen jos ei oteta lukuun issias ja liitoskipuja.

Äitee ja tuplat 18+3
 
Huomenta! Täällä on ollut niin hiljaista...

Huomenna neuvola aamulla. Pieniä supistuksia oon tuntenu ja vauva liikkuu kovasti.
Jos vaikka huomenna olisi enemmän kerrottavaa.

Mukavaa viikonalkua!! :wave:

Tirpiäinen ja kauno 19+3
 
Kultatiuku:Samoissa maisemissa pyöritään.Tänään on se rakenneultra ja enpä muista milloin ois näin paljoa jännittänyt!Tiiä vaikka kesällä oltaisiin samaan aikaan synnyttelemässä! =) .
Kovasti pikkuinen muksii välillä :heart: .Tämä pissillä ravaaminen rupeaa välillä rasittamaan,joka ikisessä paikassa on pakko päästä vessaan "pikku lirulle".Perjantaina kaupungissa käydessä tuli sitten katsastettua Prisman ja kaupunginkirjaston wc-tilat.Siistissä kunnossa olivat... :LOL: .No, ei kai tämä nyt loppuelämää kestä joten ruikitaan nyt sitten kuin koirat reviiriä merkatessaan.
Hyvää viikonalkua kaikille heinämammoille!
Ievaliina ja pikkuinen 20+4
 
Maanantaita!

Hilljaista tosiaan on ollut. Kyllä varmasti taas löytyy heinäkuisiltakin enemmän jutun juurta, kunhan päästään hieman pidemmälle! Itsellä ainakin menossa nyt semmoinen vaihe, että maha ei hirmuisesti ole vielä kasvanut ja liikkeet ei vielä tunnu. Seuraavaan neuvolaankin on vielä aikaa ja rakenneultraa ei kunta tarjoa. Myös yksityiseltä varattuun 4d-ultraankin on vielä useami viikko. Maaliskuussa taas tapahtuu enemmän ainakin täälä suunnalla!

Heikon Linea negran olen tosin havainnut! Se onkin tällä hetkellä selvin merkki raskaudesta, kyllä toi masukin pikku hiljaa on kasvamaan päin :D Parit vanhat housut vielä mahtuu päälle.

Täällä ollut puhetta asumisesta. Me jokin aika sitten myytiin oma kerrostalokaksio pois ja nyt asustellaan vuokralla kaksiossa; parhaillaan rakennetaan omakotitaloa, joka toivottavasti ehtii valmistua ennen laskettua aikaa. Täällä siis todennäköisesti edessä muutto ihan viimeisillään raskaana :headwall: Mun ei kyllä oneksi silloin tarvitse itse sen suuremmin kantohommiin osallistua, mutta saa nähdä, miten sitä pystyy uutta kotia laittamaan asumiskuntoon.

Nyt opiskelujen pariin! Maanantaina ehkä riittää virtaa aivotyöskentelyynkin.

bryson ja papu 18+0
 
Muumiskalle iso :hug: ja jaksamista!

Täälläkin on odotettu liikkeitä kuin kuuta nousevaa, mutta ei niitä vain vielä ole ilmaantunut...
Kuitenkin viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli niin kuin pitikin ja koko vastasi hyvin viikkoja :) Kaikista lukemista en kyllä ymmärtänyt mitään, mutta toivottavasti ne selviävät ensi viikolla neuvolassa... Meille on aikaisemmin ultrassa povailtu poikaa, nyt tyttöä (ainakaan pallerot eivät olleet laskeutuneet ainakaan, joten ultraaja veikkasi tyttöä), Eli jompi kumpi sieltä on tulossa ja jännitys säilyy edelleen :heart:

Adrian ja Kuuno 18+3
 
On tosiaan ollut aika hiljaista täällä viime päivinä..

Nyt ne huonot yöt sitten kai alkavat..Joudun nykyään illalla juomaan hurjat määrät vettä (eilenkin meni varmaan 2litraa aikavälillä 19.30-22.30), ja tietysti yöllä joutuu sitten käymään vessassa. Yritin eilenkin tankata jo aamusta alkaen, mutta sama vesisavotta oli illalla taas. Ja kun pääsin takaisin sänkyyn, tulivat kai ne ns. levottomat jalat, ja kun jalat rauhoittuivat, alkoi vauva potkia.. :headwall: Niin, ja asentoa on vaikea löytää, kun maha ei enää tykkää mahallaan makoilusta.. Mitähän nämä yöt ovat taas sitten, kun niihin vauvan potkuihin alkaa herätäkin..? Onneksi esikoinen sentään nukkuu nykyään yöt lähes poikkeuksetta hyvin..

Puoliväli lähenee uhkaavasti, samoin rakenneultra (29.2). Minulla ei ainakaan taida istukka olla edessä, vauvan potkut kun näkyvät jo päällekin päin, samoin tuntuvat.. :)

Siinä omaa napaa taas enemmän kuin tarpeeksi.. Olettekos muuten harkinneet kestovaippoja pikkuiselle? Vai onko aihe liian kaukana tulevaisuudessa vielä? :)

Pinuski ja kinkkumasu 19+4
 
Pinuski84 Meillä on kestovaipat jo kaverilta tilauksessa,meinataan kestoilla kummankin pienen kanssa,alkuun varmaan yö aikaan käytetään kertoja kun nukutaan sitten yläkerrassa enkä jaksa joka vaipanvaihdon jälkeen kävellä alas tuomaan niitä vaippoja likoomaan mutta kun yölliset vaihdot helpottaa niin sitten koko kestoilu olisi tarkoitus.Tulee muuten jonkun verran halvemmaksi ostaa kankaat ja teetättää ne joillain tai tulevaisuudessa opettelen ite tekeen kuin mitä ostaa kaupasta...maksaa kaupassa ihan kauheesti vai tuntuuko miusta vain siltä?

Äitee ja tuplat 18+4
 

Yhteistyössä