HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Siirtyisin heinäkuun vauvan odottajiin tuolta kesäkuisista. Tänään rakenneultrassa laskettuaika siirrettiin viikolla eteenpäin ollen nyt 2.7.2008. Jo np-ultrassa koko oli viikkoa pienempi, mutta sovittiin sillon, että katotaan rakenneultrassa uudelleen.
Perheessämme on ennestään 4 poikaa (-98,-99,-05,-06) ja nytkin pojan merkit ultrassa löytyi. :) Asustamme Etelä-Pohjanmaalla ja synnyttämään menen Seinäjoelle (SeKS).

Eiköhän tässä tärkeimmät tällä erää. Koitan lueskella vähän juttujanne, että pääsen mukaan teidän odotuksiin.

Ai niin rv tänään 20+6
 


Tänään otettu maha kuva rv 18+5 ja kiloja on tullut lisää +3kg.

Muksut painaa johonkin hermoon ja vasen jalka ei meinaa oikein toimia kunnolla vaan vihloo ihan hirveesti kun yrittää kävellä.

Joku mietti itselleen kestositeitä...miulla ne on ollu käytössä ja olen tykänny kun ei paikat haudu vereslihalle eikä kesälläkään ahista/hikoilluta ollenkaan.

Mie en ole tota viiniä ottanu kun en muutenkaan tykkää siitä yhtään...alkoholitonta siideriä olen joskus tölkin juonu saunan päälle mut sekin tökkii joten parhaiden menee vissyvesi.

Äitee ja tuplat 18+5
 
Hei taas!

Minäkin olen kuullut että lasillisesta viiniä ei ole mitään haittaa sikiölle, kunhan ei riistäydy käsistä :LOL:
Itse olen kyllä pysytellyt alkoholittomalla linjalla, ei vaan ole tehnyt mieli sitä lasillistakaan.

Eilen illalla tunsin ekan kerran pieniä "tönäisyjä" kohdusta :heart:
Nyt ei ole epäilystäkään etteikö olisi ollut sikiön liikkeitä. Tosi tarkkaan niitä kyllä kuulastelin, niinkuin monena iltana ja ajattelin jo että eipä tänä iltanakaan tunnu vielä kunnes pieni yllättikin yhtäkkiä. Teki mieli herättää mies, mutta jatkoin tarkkailua itse:) Pari pikkuista liikettä siis tunsin ja sitten nukahdin NIIN onnellisena:)

Kestovaippailusta: Taidan olla laiska sen asian suhteen.. tarkotuksena on varmaankin käyttää ihan kertakäyttöisiä, juuri tuon muunkin pyykkimäärän vuoksi mutta hatun nosto niille jotka kestoilua ovat ajatelleet käyttää!

Nyt saunomaan ja sitten telkkarin ääreen laiskailtaa viettämään:)

Oikein hyvää vointia kaikille heinämammoille!!!
 
Tervehdys!

Neuvolassa käyty tänään. Yhdyn näihin "alipaineisiin". Eli mulla paineet tänään 105/67 ja hemppakin pudonnu 113. Joten ei ihme että mua kansa pyörryttää ja puuskuttaa ja väsyttää koko ajan. Ihan jopa sohvalla maatessa.Paineet ollu aina raskausaikana alhaalla, joten niille tuskin mitään voin, mutta hemppaa pitäis kyllä saada nostettua. Ei vaan aikaisemmissa raskauksissa kauheesti oo rautalääkkeet tehonnu.

Neleka: mekin varattiin risteily ensi viikolle isompien lasten kanssa. Eli ke-iltana Turku-Tukholma-Turku. Ettehän vaan oo sattumoisin samalle laivalle lähdössä?

Kestoilu. Kovasti ystävät käyttää kestiksiä, mutta itse en enää aio ryhtyä, kun ei oo aikoinaa tullu hankittua muillekaan lapsille. Sillonhan ne tulee edullisiks, kun käyttää useammalla lapsella. Ja vanhuuskin iskee ja sen myötä laiskuus :LOL:

Semmottista täältä!

Maggie71 + Eppuliina 17+4
 
Kolmas neuvola takana päin.. Kaikki oli hyvin! :heart:

Painoa tullut lisää viiden viikon aikana 718g/vk!! :eek: Mut lähtöpainoon tullut lisää nyt yhteensä vasta 1,5kg, et se ei kuulosta niin pahalta :)
Sf-mitta mitattiin ensimmäistä kertaa ja se oli 19,5cm. Et yläkäyrillä mennään vaikkei mahaa paljon vielä näy. Tasottuu luultavasti loppua kohden, ainakin näin oli esikoista odottaessa.
Paineet oli ok: 113/72 ja hemoglobiinikin oli hyvä: 115.

Vauvan sykkeet oli 138 -140. :heart: Poitsu oli mukana neuvolassa ja leikki rauhassa siihen asti ku sykettä alettiin kuunteleen. Keskeytti leikit ja konttas kuunteleen et mitä sieltä äitin masusta oikeen kuuluu =) Kiipes neuvolatätiä vasten ja siinä sit ihmessään tuijotti et mitä tapahtuu.. Pikku-ukkelilla nyt ikää 11kk 2vk.

Hyvää yötä!

NiiVe ja pikkuinen 20+1 (Puoliväli ylitetty :wave: )
 
Me ajateltiin kokeilla kestoilua. Itse olin ajatellut asiaa jo ennen raskautumista, mutta oikein yllätyin kun mies kysyi, että kai me sitten käytetään noita kestovaippoja =) . Eli motivaatiota on ainakin etukäteen, mutta katsotaan sitten, mitä se arki on kaksosten kanssa.

Kuukupista oli kanssa puhetta. Mä ehdin käyttää kuppia vuoden ennen raskautta ja pitää kyllä sanoa, että siteisiin ei ole enää paluuta. Ei hajuja eikä kutinoita enää koskaan. Mulla oli Diva-merkkinen kuppi, joka oli tarkoitettu synnyttämättömille ja alle 30-vuotiaille. Uuden osto taitaa sitten olla edessä, kun olen synnyttänyt ja 30 vuotta täyttänyt...

Omasta navasta sen verran, että kolme viikkoa jatkunut tuhruvuoto on vihdoinkin loppumaisillaan. Kaikki on kuitenkin ollut pikkuisilla hyvin, viimeksi eilen kuunneltiin neuvolassa sydänääniä :heart:. Kohdun pohja löytyi jo paljon korkeammalta kuin olin ajatellut. Sf-mitta oli 24 cm, vaikka viikkoja on vasta 17+4. Saa nähdä, minkälainen valas musta vielä tulee...

Eleanor 17+4
 
Kestoilusta, meillä ei kyllä aiota, koska ei esikonkaan kanssa tullut kestoiltua. Kaveri kyllä uhkasi antaa kaikki heille pieneksi jääneet kestovaipat meille, että jos saisi minutkin innostumaan, mutta ei kyllä ainakaan vielä yhtään ajatus nappaa.

Mahassa myllerretään silloin tällöin, mutta päivittäin. Toissa päivänä kun ajoin autoa, niin hirvee jumputus alkoi alavatsassa ja loppua ei tullut ennen kuin auton parkkiin sain.
Ensi viikolla seuraava neuvola ja sit vielä kaksi viikkoa rakenneultraan. Ei kyllä jaksais enää oottaa....

-Anniel ja vekkuli 18+6
 
Huomenta mammat!

Eilen tuli postissa hyviä uutisia. Lapsivesinäytte näyttää, että pojalla on terveet kromosomit!!! Eli toinen poitsu tulee meille sitten, jos kaikki menee OK heinäkuuhun asti.. =)
Nyt ei ehdi enempää kirjotella, palajan asioihin myöhemmin.
 
No jo tämä on p******. Tänään olis töitä 16-09, mutta haluan saikkua, koska tulee semmosia ihme kohtauksia (happi tuntuu loppuvan) pienestäkin työnteosta. Työnantaja vaatii jokaisesta poissaolosta saikkulapun. Työterveyshuoltoa ei ole olemassa meän firmalla ja missään tiimissä terppakeskuksessa ei ole vapaata aikaa. Nyt sitten suuntana on lks:n päivystys. Neuvolaankin soitin ja tänään ei ole lääkäripäivystystä siellä. :(
 
kyllä tää kotona ole vähän puuduttaa muakin välillä vaikka olenkin ollu nyt vasta kolmatta päivää sairaslomalla ja aika monta vielä jäljellä.
mut kun toi työ on niin raskasta et sit ei jaksa mitään päivän jälkeen.
minä kun olen joutunut olee näistä viimesistä monta kuukautta ennen laskettua aikaa sänkypotilaana,niin kyllä olen mieluummin kotona pystyssä kun töissä vähän aikaa viellä :)
minä en kans aijo olla kesälomalla ennen äippälomaa kun oon varmaan sairaslomala.
täällä vieläkin aika hentoja hipaisuja vaavi antaa harvoin päivässä,
senttu ja lotta 20+4
 
Neuvola kuulumisia meiltä...Kaikki hyvin. RR oli 122/77 ja Hb 133 ilman rautaa vielä. Kohdun korkeus oli 21cm, eli ylärajojen ulkopuolella mennään . Painoa oli tullut 2.3kg!! Järkkyä...eli 460g/vko. No miinuksella vielä ollaan lähtöpainoon peräti 200g :LOL: , mutta kaipa se tässä. Pitäähän sitä painoa jossakin vaiheessa tulla, kun kuitenkin pieni ihminen sisällä kasvaa...Nyt seuraava neuvola olis 19.3, ja silloin tehdään kuulemma nuo Kelan paperit valmiiksi, kun niitä ei saa tehdä ennenkuin 22 vkoa on täynnä.
Mutta nyt muihin puuhiin...voikaa hyvin!!

Piparminttu + neiti X
 
Jee, kolmen tunnin jonotuksella sain viikon saikkua. Diagnoosina raskauteen liittyvä väsymys ja uupumus. Epäili paniikkikohtausta. Ite epäilen supistuksia... mutta vaikka kysyin, ei ruvennu selittään millaisia ne on, kivuttomat sellaiset. No, huomenna neuvolantäti auttaa.
 
Neuvolareissu heitetty!!
Ja onneksi tää viransijainen jää pois tässä ennen seuraavaa käyntiä, ainakin näin pitäis käydä, kun ei kemiat nappaa tän kan niin ei.. :kieh: Oikein odotan sitä oikeeta tätiä jo töihin!!
Pissa puhdas, paineet lievästi koholla normiin verrattuna, mut normaalit ihan, hb pudonnu 115 joten rautaa hakemaan. Painoa tullut 1kg viikossa, ja siitäkös täti riemastui! Kokonaisnousu on kyllä itsellenikin ennätys.. Vaikka hb:tä ottaessakin huomasi, että olen turvoksissa, ja sanoinkin siitä, niin silti alkoi saarnata mun ruokailutottumuksista vieläpä edes kysymättä sen tarkemin mitä ja kuinka paljon mä syön. :/ Herkut käski jättää heti kaikki pois, ja syödä pienempiä annoksia, sekä lisätä liikuntaa! Koetin siinä kertoa, ettei kävelylenkit oikein onnistu, kun alkaa supistaa. Käskipä sitten kävellä rauhallisemmin ettei supista! :kieh: :kieh: Hohhoijaa.. Sit vielä korosti, et jos tää painonnousu näin jatkuu, niin pistää mut sokerirasitukseen, vaikka lähtöpaino oli normaali eikä suvussa diabetestä ole. Eikä pissassa mitään!! Saas nähdä mitä vaaka seuraavaks näyttää ja mitä toinen täti sanoo.. Paha mieli jäi, ja oonkin koko päivän miettiny ruokailutottumuksiani, ja määriä mitä syön. Porkkanaa järsittävä sitten varmaan entistäkin enemmän, ja oltava muutenkin nälässä! :(

Eipä tässä nyt irtoo huumoria kovin, eikä oikeen muutenkaan juttu luista, joten häivyn kiukkuineni johonkin muualle, jos vaikka koettas jollain kuluttaa näitä kiloja ja poistaa nestettä..

Räpis+papu rv19 (ja tonnikeijun olemus?)
 
Rakenneultrassa käyty tänään. Kaikki hyvin. Sukupuolesta ei päässyt selvyyteen. Ensin ei näkynyt jalkojen välissä mitään ja sit taas näky :eek: Voi olla kuulemma napanuorakin muttei uskaltanut veikata mitään. Pitkä ja hoikka on kuulemma.

Jontturi & Nelli rv 20
 
Räpätäti äläs välitä tommosesta neuvolatädistä! niin vaan mullekin paasattiin ekassa raskaudessa tuosta painonnoususta. ihan turhaa jos kaikki muuten on ok. tässä pari päivää justiis tarkastin mitä oli viime raskaudessa tähän mennessä painoa tullut. viikolla 20 oli siis 8.5kg tullut. yhteensä sitä tuli 20.5kg. nyt en ole vielä samoihin lukemiin päässyt, mutta jos kaikki arvot ok ja tietää, ettei enempää syö kuin hevonen niin antaa nousta :LOL:

mullakin muuten tuo kävely pistää heti supistamaan ja muutenkin vauhti on aika nolla kun yrittää lenkille lähteä. ei ole tuo selkä parantunut vieläkään ja moni sitä on veikannut, että tuskin paraneekaan ennen kun raskaus on ohi. empä uskalla edelleenkään mitään turhaa/ylimääräistä nostella. tytön kakkavaipan vaihto on ja pysyy miehen hommana aina kun kotona sattuu olemaan kun hän kakkii =)

huomenna olis rakenneultra aamulla. toivottavasti kaikki olisi pikkusella hyvin! neuvola ensiviikon tiistaina. niitä odotellessa.

t-06 19+4
 
Rakenneultrassa käyty!

Kylläpä jännitin kovasti, onko kaikki hyvin. Kaikki näytti olevan kunnossa. Istukka on takaseinässä ja napanuora lähtee läheltä istukan reunaa, mutta kuulemma istukasta kuitenkin, eikä kalvoista. Sukupuolikin selvisi hyvin pienellä varauksella, mutta jääköön se vielä salaisuudeksi. Pidämme sen miehen kanssa kahdenkeskisenä tietona, sillä jos pojille kertoo, niin se kuitenkin lipsahtaa ulkopuolisten korviin ennen pitkään :D . Synnytystavaksi veikkasi vahvasti sektiota ja siihen tyydyn itsekin, sillä takana on jo kaksi sektiota ahtaan yläaukeaman takia. Kun ei lantiosta 2884g painanut vauvakaan mahtunut, niin ihme olisi, jos siitä tämäkään sopisi tulemaan.

Kohdunpohja on jo todella ylhäällä, melkein kylkikaaressa, ja tämä on alkanut jo nyt aiheuttaa ikävää kipua oikean kylkikaaren alle. Lääkäri epäili, että ilma tekee tepposiaan paksusuolen mutkassa, ja kivut johtuisi siitä, toivon asian olevan niin.

Sokerirasituksesta mainitsi lääkäri sen verran, että koska aikaisemmassa raskaudessa sokeria oli pari kertaa pissassa loppuraskaudesta, pitää rasitus nyt tehdä raskausviikolla 28. Ylipainosta (BMI ennen raskautta 30) ei maininnut puolella sanallakaan.

Ihana 4D-kuvakin saatiin vauvasta, kasvokuva jossa vauvalla käsi otsalla etu- ja keskisormi pystyssä ja muut taivutettuina :heart: . Koska olen kärsinyt siitä päänsärystä, lääkäri naurahti, että taitaa vauvankin päätä särkeä, kun kädellä pitää otsaa pidellä ;) . Kooltaan vauva oli nyt 350g ja vastasi viikkoja 20+2 mitoiltaan.

Onnellinen Kultatiuku ja Nuppu rv 20+0 :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos Piparminttu75 ja muutkin vastauksista viinikyselyyn!!! Kyl oon itekin ajatellu ettei lasillinen ruoan kanssa tee pahaa, varsinki ku sitä sattuu tosi harvoin. Mut eri asia on mitä ihmiset ajattelee ku näkee mun maha pystyssä siemailevan viiniä... No, eipä se muille kuulu ;)

Maggie71: ei valitettavast olla samalla laivalla. Myö lähdetää Hesasta Siljan paatilla kylläkin. Helsinki kun on n 100 km:n säteellä täältä. Mut oikein mukavaa risteilyä teillekin!!

Meidänmurut: tervetuloa joukkoon! laitan sulle siks näin tervehdyksen ku meillä ennestään kolme poikaa, syntyneet -97, -03 ja -05. Nyt np-ultrassa sanottiin et ilmeiusest tää neljäs olis myös poika :heart: Mut rakenneultrassa 5.3 sitten asia varmistunee. Ihan kyllä poikaa meille odotan. Jos sama sarja jatkuu niin oon todella onnellinen "meijän pojista" =)

Räpätäti: älä välitä tollasesta vähemmän kivasta terkasta!!! Mulla myös paino noussut jo hurjasti. Siis painan melkein yhtä paljon jo nyt ku toisesta lapsesta ollessani viimeisilläni!!! En tajua kuinka paino tässä raskaudessa nousee noin hurjaa vauhtia...Vaikuttaiskohan herkut??? :snotty: Vaik en niitäkää mielestäni ihan mielettömiä määriä syö...Nyt intohimona Pandan täytelakut! NAM! Pussillisen syön päivässä eikä varmaan haittaa ku paineet alhaset tai normaalit oikeastaa. Miä oon ja joka raskaudessa kärsiny alhasista paineista mut nyt toistaseks pysyneet hyvänä =) ja Sf-mitta mulla oli eilen 16cm, viikkoja siis tuolloin 18+5.

Nyt taas jätettävä tilaa muillekin, joten voikaahan hyvin kaikki! Ai hei, ku sukupuoli aina kiinnostaa ja oireet ni olisko mitää itua laittaa tänne pientä galluppia jos sukupuolen tietää??? Eli tyyliin syke, pahoinvointi, masun malli, finnit ym. Ni jos sais vähän vertailtua et pitääkkö esim tytöistä korkeat sykkeet paikkansa jne. Vai meneekö liian hankalaks? Tuli tossa vaan mieleen ku aina puhutaan uskomuksista ym ni sais vähän meidän omaa "tilastotietoa" asiasta =) Kertokaa mitä mieltä olette!

Nyt poistun takavasemmalle...

Neleka 18+6
 
Heissan!
Neuvolassa käyty. Kaikki muuten ok paitsi että papa ku viimeks otettiin niin niin löyty joku tulehdus.. :$ Mut sain siihen jonkun lääkkeen jolla pitäis olla homma selvä. =)
Pikkusen syke oli 155. :heart: Olikos tämä nyt sitten tyttö syke? ;) Painoa ei ollu tullut yhtään viime kerrasta eli alle lähtöpainon ollaan vieläkin. Mutta kaipa se ruoka rupee maistumaan!!

Onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille hyvistä uutisista!! :flower: =)
Me joudutaan odottelemaan vielä yli 2vkoa.. Menispä aika nopeeta. :whistle:

Neleka ehdotteli tota galluppia että miten on uskomukset pitänyt paikkaansa nillä jotka jo tietää onko tyttö vai poika.. Kannatan!! Hauska idea mun mielestä! =)

Ines 17+4
 
olipa paljon tekstiä tullu muutamassa päivässä :)

kestoilua aiotaan harrastaa toisenkin kanssa, kuten esikoisen kanssa parhaillaan. tosin hän on oppimassa kuivaksi. onneksi tulee toinen kestoiltava pian :) alkuun suosittelen sisävaippaa + kuorta (PUL tai villahousut). mä oon tilannu jo 23 kpl uutta sisävaippaa + 3 kuorta kun esikoisen pikkuvaipat möin pois. pitäisi tulla tällä tai ensi viikolla, en malta odottaa :)

kuukuppia en ole kokeillut vaikka paljon hyvää siitä kuullu ja kiinnostaa kyllä. käytän kestositeitä. synnytyksen jälkeen varmaan ainakin jonkin aikaa parempi vaihtoehto kun toi kuppi ;)

liikkeistä niin nyt tuntuu! ehkä vaan kerran päivässä ja hetken aikaa vaan mutta tuntuu joka tapauksessa!

rakenneultrassa käytiin ma ja kaikki näytti olevan kunnossa! ja tosiaan, se ETEISistukka löytyi eli selittää miksi en ole liikkeitä tuntenu :) vauva vastasi viikkoja 20 (21 menossa). piti jalkojaan niin kumarassa että kätilö nimesi buddhaksi ;) toivon mukaan osaa nyt niitä suoristaa kuitenkin sillä ei millään kätilö saanu sitä liikuttelemaan jalkojaan vaikka kuinka mun mahaa tökki sillä ultrasauvalla. seuraava käynti sairaalassa on sitten synnyttämään mennessä ;)

neuvolassa pitäisi ensi viikolla käydä. 3. kerta. saa nähä mitä painolle on tapahtunut. tähän saakka ei ole vielä punnittu. veikkaan semmosta 6kg. eniten kiinnostaa sf että pääsen vertailemaan esikoisen kanssa ;) ja hb. ihan hyvin jakselen ja tällä viikolla vedän pinaattia päivittäin että ensi ma hb ok enkä tarvitse siirtyä tabuihin ;) liikkumaan olen ollu tosi huono niin se harmittaa / pelottaa :( lupaan huomenna ottaa itteeni niskasta kiinni!

nyt pipoa kutomaan (punaisella ristillä kutomis projekti, käykä omilla sivuilla kattomassa jos kiinnostaa auttaa! mulla jo toinen pipo menossa vaikken ole kutonut vuosiin...!)

korvapuusti + pikkupulla rv 20+5
 
Tosi ihanaa että monet on jo käyneet rakenneultrassa ja pelkkiä hyviä uutisia on sadellut =) Meidän rakenneultra on vasta 3 viikon päästä :/ .

Galluppi kuullosti hyvälle, toivottavasti pääsis itsekkin siihen osallistumaan sit rakenneultran jälkeen.

Täällä on kanssa kudottu (tai siis neulottu) viimeisen puolentoista kk:n aikana vaikka mitä, kylläkin ihan omaan käyttöön. Vauvalle olen tehnyt neuletakin, -housut, -hatun ja -sukat. Esikolle tein kesähatun myös, kun halusi että heillä on sit kesällä vauvan kanssa samanlaiset :heart: .

Ines joko siula on masu kasvanu? :)

-Anniel ja vekkuli 18+6
 
RouvaSumppisuu
Listaa taas päivitelty, toivottavasti ei vilise virheitä...

Hienoja uutisia oli monella rakenneultrasta =) ! Meillä kun se oli jo kolmisen viikkoa sitten, niin tuntuu, että siitä on jo ikuisuus...haluttais niin taas nähdä vauveli.

Kotonaolosta
AinoEinari kyseli: Mulla rupeaa kyllä seinät kaatumaan päälle, jos liikaa olen kotosalla. Esikoinen syntyi tammikuussa ja pakkasten takia oltiin aika pitkälle sisätiloissa silloin alkuun ja näin jälkikäteen ajateltuna ne ekat viikot oli kyllä aika rankkaa. Kaipaan kuitenkin juttuseuraa ja kontakteja ihan aikuisiinkin ihmisiin, jaksaa paljon paremmin sitten hoitaa kotihommatkin ja nauttia lapsen kanssa olosta. Oon nyt jo vakaasti päättänyt, että sitten syksyllä painelen lasten kanssa avoimeen päiväkerhoon ja vauvaryhmään tapaamaan muita äitejä (vaikka kuinka satais, tuulis tai vaikka salamois ;) ) ja kivaa on myös, kun kaveri saa elokuussa vauvan. Muut kaverit on aika pitkälti säännöllisessä päivätyössä, joten eipä niitä viikolla tule hirveesti nähtyä.

Kestoilusta: ei harrasteta mutta hatunnosto niille, jotka harrastaa. Alussa kokeiltiin kyllä harsoja ja villapöksyjä jne., mutta jossain välissä lipsuttiin kertiksiin ja sillä tiellä ollaan pysytty. Jätemäärä kyllä välillä kauhistuttaa mutta me yritetään tsempata sitten muissa jutuissa, välttää turhaa kulutusta mahdollisuuksien mukaan.

Sukupuoli ja oireet
: Meille siis povattu (ei ihan 100%varmaa) poikaa: sykkeet n. 140, masu melko iso ja edessä, alussa pahoinvointia oli lähinnä iltaisin ja n. viikolle 9 asti, painoa tullut tähän mennessä n. 3kg, suolaista ja kirpeää tekee enemmän mieli kuin makeaa, finnejä oli alussa, muttei juurikaan enää, seksihalut totaalisesti kadonneet, linea negraa ei ole...siinäpä näitä mun poikaoireita :D .

(.) Kasvaa kasvamistaan...muuten tasaisesti puksutetaan eteenpäin, puoliväli jo ylitetty =) ! Uutena riesana mulle on tullut alaselän puutuminen, onko jollain muulla ollut vastaavaa? Varmaan jotain hermohäikkää, aiemmin oli iskiasvaivaa ja nyt tämä, taitaa olla joku hermo vähän pinteessä kun masu kasvaa.

Voikaahan paksusti kaikki
...

Sumppis ja poikanen 20+3
 
Kuulumisia täältä muuttohommien keskeltä! Tai no hyvällä mallilla tämä oikeestaan alkaa jo olemaan. Minä kun en voi sietää sitä laatikoitten ja säkkien keskellä elämistä, joten pari päivää ollaanki oltu melkosen ahkeria kun melkolailla kaikki on laitettu paikoilleen. Ja positiivisena yllätyksenä nettikin saatiin jo näin pian toimimaan!

Onnea kaikille hyviä ultra uutisia saaneille! Muistaakseni kävinki jo viime viikolla omat uutiset ilmottamassa, eli kaikki oli hyvin ja sukupuolta ei Toivoilona suostunu paljastamaan. Mutta ihan mielelläni kyllä jännäänki sitä =)

Räpätäti sulla oli kyllä ollu tosi ikävän kuulonen neukkatäti! Toivottavasti et enää tosiaan joudu käymään moisella, joka saa vaan pahan mielen aikaseks. Mulla nousi kans paino edellisessä raskadessa yhessä välissä reilun 1kg viikossa, mutta th suhtautu siihen tosi hyvin. Usko mitä sanoin syömisestä ja liikkumisesta ja totes sitten, että eiköhän siinä kuitenki oo turvotusta aika paljon. Niin ku kyllä tais ollaki. Toivottavasti en tällä kertaa kuitenkaan joudu moisia lukemia kuulemaan!

Kestovaipoista on näyttäny olevan puhetta ja meillä ne aiotaan ottaa käyttöön. Esikoisen kans on nyt täyskestoiltu reilu vuosi ja en oikein enää muuta osaa käyttää. Vaippoina on ollu ihan pötköt/prefoldit joko pul-kuoren kans tai pul-taskun (ostettuja ja itetehtyjä) täytteenä ja samalla systeemillä jatketaan toisenki kans. Pyykkiä meilläkin riittää, mutta siinähän nuo vaipat menee samalla. Pyykkitelineitä vaan tarttee useemman :D Meillä oli yllättävää kyllä mies joka tuota kesto hommaa ensin ehdotti. Olis halunnu esikoiselleki ne jo heti syntymästä, mutta ite en sillon jaksanu ajatellakaan moista. Puoli vuotta sitten asiaa kypsyttelin ja nyt oon vaippoihin täysin hurahtanu :D

Maitoo, tai ainakin jotakin nestettä, on myös täällä alkanu tulemaan rinnoista suihkussa käydessä. Eikä nyt mitenkään suuremmin tartte ees puristella :/ Näin oli kyllä esikoiseltaki, tosin vasta vähän myöhemmillä viikoilla, eli jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin maitoo tulee taas riittämään. Jospa siitä ei tällä kertaa kuitenkaan ahdistuis ihan niin pahasti.

Oi voi, olikohan sitä vielä jotain muuta... Ei oikein ajatus tahdo enää kulkee kun tämä kaikki touhu on saanu niin väsyneeks. Onneks ei oo kuitenkaan ollu yhtään suppistuksia, mutta oon kyllä ollu tiukassa syynissäki etten tee mitään liian raskasta.

Mutta nyt vielä laittaan pyykit kuivumaan ja sitten petiin. Huomenna lähdetäänki sitten ajelemaan Tampereen suunnalle vähän rentoutumaan ystäväperheen luokse. Tai no tiedä siitä rentoutumisesta, mutta ainaki se on vaihtelua arkeen :LOL:

Änkkäpöö ja Toivoilona 19 tasan tänään
 

Yhteistyössä