HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Moi!

Miten te ootta ollu kippeenä nyt? Sain äsken ajan hoitajalle, joka kirjoittaa saikkulapun, mutta pitäskö kuiten mennä lääkärin kautta. Neuvola ei vastaa puhelimeen. Oon kolmatta päivää kuumeessa, ei kyllä oo kuin 38,5 korkeimmillaan. Mites onko vauvakin kuumeessa? Lisäks yskin ja kun lima ei irtoa, yökkäilen miljoonasti perään. Mieli tekis vetassa astmalääkettä, että röörit aukeais, mutta enhän mie.

T: pörrö ja vaava 21+5 :snotty:
Vauva ei kuumeile, äiti voi sairastaa "rauhassa", vauva on turvassa nuha-kuumeelta.
koitahan parantua, nyt on todella sitkeää ja pitkään kestävää flunssaa liikkeellä :hug:
 
Hei! Neuvolassa käyty.
Paino noussut raskauden alusta 1 kg.
HB 133
RR vähän koholla
Pissa ok.

Minulla ti ja ke päivinä kauheasti rytmihäiriöitä, se oli sellaista että sydän löi noin 10 kertaa normaalisti ja sitten jätti yhden lyönnin väliin. Tämä on kuulemma normaalia näin raskauden aikana kun verimäärä lisääntyy. Vaikka on kuinka normaalia niin kyllä säikäytti kun ei tuntunut loppuvan ollenkaan. Nyt olo ok.

Meillä minun äiti asuu Kuopiossa jonne on 400 km ja iskä on poistunut keskuudestamme 3 vuotta sitten. Miehen vanhemmat + muu suku asuvat Turkissa jonne aika monta tuhatta kilometriä. Itse olen ainut lapsi joten eipä ole tätejä ja enoja kyläpaikkoina. Onneksi on ystäviä.

anjamarita ja Sara 19+2
 
Morjens mammat!

anjamarita minullakin on ollut silloin tällöin rytmihäiriöitä. Ajattelin niistä ensi kerralla neuvolassa jutella, mutta enpä olis uskonut että NEKIN voisi kuulua tähän siunattuun tilaan. On kyllä todella inhottava olo ja sitten kun pelästyy niin se vaan pahenee!

Hammaslääkäristä neuvolassa sanottiin, että raskaana olevat eivät ole mitenkään etulyöntiasemassa. Kiitos. No minä olin ollut jo puolitoista vuotta jonossa, joten tilanne tuntui todella lohduttomalta. Yritin kaikilta kysellä yksityisistä hammaslääkäreistä ja vastaukseksi sain vaan, että mein pitäjässä yksityiset ei ota vastaan yhtään uusia asiakkaita. Kiitos. No onneksi sattumalta kunnallisesta soitettiin, että naapurikunta suostuisi ottamaan muutaman potilaan jonosta hoitoon ja niinpä minä pääsin sinne hoidattamaan purukalustoni reeraan. Kiitos! :)

Harrastuksista meikäläisellä ei taida olla mitään suositeltavia harrastuksia. Koiran kanssa lenkkeilen, kun mies ei ehdi ja sitten mulla on hevonen, jota käyn hoitamassa ja liikuttamassa. Ja jos joku kysyy niin ratsastamassahan en ole sitten ekan nuvolakäynnin jälkeen ollut... Tietenkään! Kertaakaan! No tämän selän takia on kyllä oikeasti ollut pakko touhuta sen kanssa lähinnä maastakäsin.

Ai niin ja unista kerroin eilen, ettei vauvaunia ole ollut, niin kuinka ollakaan viimeyönä pääsin sitten synnyttämään! Oli aika kangsterileffamainen uni, hämärä ja sateinen ja vaarallinen. Mutta synnytys onnistui niin hyvin ja nopeasti vaikka jossain pienessä pakettiautossa sitä teinkin! :p ukonretale oli kyllä siinä vierellä ja sitten joku kolmas, minkä tietysti ajettelin olleen kätilö. Vauva sitten kyllä yön aikana kasvoi mieheksi ja oli lopulta sotkeentunut johonkin rikollisliigaan! Voi elämä tätä mielikuvitusta!!! :LOL: Että viimeöisen mukaan meille olisi tulossa poika...

Juuri nyt pikkuisen toivoisin, että se olisi tyttö! :D

Titta ja masuasukki 22+2
 
Hellou Hellou !
Ihme unia nähdään täälläkin. Aika usein hurjia jännäreitä ja kauhua, Mutta synnytys unia ei lähiaikoina.
Viime viikolla ukko jätti kahtena yönä miut :) ihana oli herätä ja todeta että unta se vaan oli.
KÄÄK, huomenissa olis ultra aika..hui, jotenkin jänskättää.
Vauva myllää masussa aikas hurjaa kyytiä nykyisin. Kun pysähdyn istuu tai makoilee niin silloin se alkaa. Päällepäinkin jo potkut tuntuu ja isikin saanut jo tönäisyjä tuntea.
Nyt pakko käydä lataa pesukonetta. KAUHEA määrä pyykkiä odottelees.
Ainiin galluppiin... mummolaan, noin pari kilsaa kumpaakin (2-4)

äippä huomen 21
 
Rakenne ultrassa käyty ja kaikki oli pienillä hyvin,b-vauvan vatsalaukkua ei saatu selvästi näkyviin mutta kätilö epäili jotta pienellä maha tyhjä ja johtu siitä...kuukauden päästä uusi ultra ja kohta puolin kahden viikon välein ultrat.Pääsee usein pieniä kurkkimaan.

Sukupuolista on pieni aavistus oman tulkinnan perusteella mutta ei kysytty sen tarkemmin,olkoot joku jännitys loppuun asti kun tarkka syntymä päivä saadaan tietää jo etukäteen.

Kohdun suu on pehmeä mutta kiinni joten mulla alko nyt huilivuorot.

Onnellinen Äitee ja Tuplat rv 20
 
Onko sulla pörrö astma? Mulle ainakin on painotettu koko ajan että astmalääkkeitä pitää ottaa raskasuden aikana ohjeiden mukaan, itsellä on hoitavat lääkkeet aamuin illoin ja avaava tarvittaessa. Raskaushan pahentaa astmaa 1/3:lla astmaa sairastavista. Itsellä on ohjeena pitää puhallusseurantaa ja tällä viikolla hoitavia lääkkeitä lisättiin kun arvot laski. Astmalääkkeistä ei ole haittaa lapselle, ottamatta jättämisestä on.

Mummoloista: mun vanhemmat asuu 1,5km päässä ja kovasti jo odottavat että pääsevät hoitamaan vauvaa. Anoppi asuu 200km päässä ja odottaa myös kovin ekaa lapsenlasta.
 
Pörrö Tervetuloa flunssasten joukkoon :hug: Pieni varoituksen sana, tää flunssa on ihan kauheen sitkee. Oon ollu siinä jo kolme viikkoo. Muuten rupee olemaan siedettävä olo, mutta ääni ei oo palautunu normaaliksi, vaan kuulostan whisky-siepolta ja iltaisin yskin niin, että oksennan...Hoito-ohjeiks en saanu muuta kuin höyryhengityksen, kuuman mustaherukkamehun ja panadolin. Lisäks kuulemma auttaa, jos "höyryttää" koko asunnon eli joka hanasta vaan kuumaa tulemaan niin, ett tulee trooppinen asunto...Ite en kokeillu ihan tota, mutta oon kyllä istunu kuumassa suihkussa ennen nukkumaan menoo, niin se vähän helpottaa, samoin tosi hellä sauna eli miedon höyrysessä saunassa istuminen ( ei kuitenkaan sellasessa kuumassa, kun se sit kuivattaa). Niin ja pahimpaan yskänpuuskaan saa kuulemma ottaa Resilaria raskaanaki, mutta mua se ei kyllä auttanu yhtään, niin lopetin sen sit saman tein.

Tulipas flunssa-tilitystä..

Tuleviin iso-vanhempiin on täällä etäisyyttä, omat vanhemmat asuu 500km päässä ja miehen 200km päässä. Jännittää vähän tää pitkä etäisyys, kun vielä kaksoset on tulossa....
 
Huobedta! :snotty:

Flunssa, tai sen poikanen ainakin pesi sitten tännekin.. Pää painaa tonnin ainaki, silmät turvoksissa ja ontelot tukossa. Pitänee kaivella sarvikuono esille ensiavuksi, vielä ei nimittäin ihan pahimmasta päästä oireet ole. Olo vaan on äly huono.

Mummoista ja papoistakin ollut tosiaan puhe.. Anoppi asuu n.5km päässä, mutta on työssäkäyvä ihminen ja muutenkin aina menossa, joten harvoin lapsia hoitaa (omien juttujensa mukaan useinkin ) eikä sillä kyllä asiaan mielenkiintoakaan ole. Appi asuu alle 1km päässä, ja aina vapaillaan kyllä lapsia ottaa jos ei muuta hommaa ole! Isona apuna on ollut. Äitini asuu myös 4km päässä, mutta on halvaantunut, joten ei lapsia pysty hoitelemaan/apuna olemaan. Isäni taas asuu yli 300km:n päässä, joten ei hänkään pysty apuna olemaan. Molempien vanhemmat ovat siis eronneet.

Jooh, pitänee hakea santsikuppi kahvia jos sillä vaikka heräis paremmin..

Räpätäti :snotty: +papu rv20+2
 
Paistaa se aurinko näkyy risukasaankin.
Miulla taas yhtäjaksoisesti piätä särkenyt puoltoista viikkoo ja eilen menin terveyskeskukseen päivystykseen,kun en oo juuri pystynyt syömäänkään viikkoon...
No,sain korvapolille päivystykseen lähetteen Joensuuhun ja siispä sinne läksinkin heti.
Lääkäri punkteerasi poskiontelot ja tulihan sieltä paksua tavaraa,mutta mikä ihaninta PÄÄNSÄRKY ON POISSA!Ei enää pahoinvointia,humalaista oloa ja pystyy syömään!!! =)
Nyt vaan pitää käydä kerran viikossa uusimassa toimenpide niin pitkään kunnes erite on kirkasta ja bakteeriviljelynhän hyö ottivat myös näytteestä eli tulos selviää ensi viikolla jotta joutuuko antibioottikuurille.

Ja saatiin se asuntokin :D ,justiinsa remontoitu 3h+k,76 neliötä,rivitalon päätyasunto.Päästäs muuttamaan parin viikon päästä.Muuttomatkaakin huimat 250 metriä.
josta tuli mieleeni,kun joku oli kysellyt matkoja isovanhemmille.
Miun äeti ja iskä asuu sitten n.150 metrin päässä,anopille matkaa n.20 km ja appiukolle 25km.Joten suht lyhkäset matkat :) .
Juu, olen siis laihtunut sairauden takia 2.5kiloa muutamaan viikkoon ja jo mies kommentoi ,että miten siun maha on noin pieni...Airbaggi mahan päältä on huvennu,mutta kyllä siellä sisällä elämää on ja hyvinkin vilkasta :heart: .Pojan koulukaverin perheeseen syntyi suunnitellulla sektiolla iso tyttö tiistaina.Poika tohkeissaan kertoi viikonloppuna ,että kaverin äidille tehdään tiistaina INFEKTIO! :LOL:

Tuosta lääkityksestä vielä,ite joudun käyttämään päivittäin nasonex-kortisoni nenäsumutetta(tai oon jo varsin vuoden supsutellut,pieniä taukoja välissä),päänsärkyyn panadol forte 1g ja panacod tarvittaessa.Mutta juuri nyt on IHANAA,kun ei koske eikä säre eikä tarvihe lääkkeitä!!!Olo on kuin uudestisyntynyt(koputan puuta)!

Iloista viikonloppua kaikille!

Ievaliina ja pikkumies 22+1

ps. mikä kumman silimänisku-ukon kuva tuli tekstiin vaikka en sitä kyllä laittanut,mitäpä tuota sitten poistamaankaan jos kerran siinä viihtyy.
 
Jaahas, nyt näyttäs olevan kuume poissa. Voihan se toki vielä illasta nousta. Huomenna ja sunnuntaina olis molempina 12 h töitä, ei inspaa. Inhottavaa, kun tulee huolta huolen perään. Eilen yskänpuuhkassa lirahti housuun. Enhän minä nuhanenä haistanu sitten oliko se pissaa. Nyt ootellaan, josko vaava aloittas aamujumpat. Olo vois hieman huojentua. Lisäks yskimisen takia on koko vatsa hellänä ja enhän minä tunnista, missä on mikäkin elin tai lihasta tms.

Saap nähdä mitä tästäkin tulee. Voisin kohta vaihtaa melkein mielipidettäni siitä, että voisin olla aina raskaana. Henkihän tässä ressissä lähtee. T:pörrö ja vaava 21+6

Korvassa on viikon ajan kuulunu sam ääni, ko riks-raks-poks -muroista :D
 
Pörrö:Miulla taas jumputti oman sydämen ääni vasemmassa korvassa yhtä soittoa pari viikkoa.Eilisessä punktiossa jumputus lakkasi.Siullakaan ei varmaan "ilmastoidu"korva nenän kautta jos ontelot tukossa ja turvotusta.Toivottavasti menee ohi!Inhottava vaiva!
Luultavasti pissa siulla lirahti,on nimittäin täälläkin pari kertaa yskiessä käynyt niin :ashamed: ,mutta ompahan tosi hyvä syy pitää lantionpohjalihakset kunnossa!Mie oon ainakin yrittänyt jumpata joka päivä niitä,en taho missään mielessä samanlaista elämää kuin invalidi äidilläni jolla on todella paha inkontinessi vaiva.Tenoja saan käydä ostamassa pussitolkulla.Käytin äitiä lääkärissäkin ja sanoin tästä lääkärille joka sitten määräsikin ensin laastareita ja sitten tabletteja,mutta kun on itepäinen mummo eikä niitä halua käyttää niin mie en jaksa enää ahistella sillä asialla,itepähän tietää sitten...

Taas Ievaliina ja pikkumies 22+1
 
Joo, poskionteloita multakin on ronklattu nuorempana. Tulehuksia ollu miljoona. Kunnes huomattiin, että toista onteloa ei oo, siks näyttäs, että se olis täynnä räkää. :) Ja se kun, olin leikkausjonossa, että olis suusta kajottu poskionteloon, visiin säikäytti niin, että tulehuksia ei enää oo ollu. Menin siis sovittuna aikana osastolle, jossa lääkäri sanoi, että ei ruveta leikkaamaan, tulee haamukipuja liian helposti. Muistaakseni.

Vauva heräs =) =)

Tuota lirahtelua on ollu jatkuvasti. En oo oppinu käymään vessassa tarpeeksi usein. Teininä palasin kotiin jalat ristissä, enkä aina kerinny vessaan. Vieläkin sitä tapahtuu. Jumpata vois, oon tehny sitä harvakseltaan.
 
miehen vanhemmat asuu n. 5-6km meiltä. aikaisemmin lähempänä mutta vuosi sitten muutettiin. mutta nopeaanhan ton matkan taittaa. mulla ei vanhempia ole. miehen vanhemmat auttavat jatkuvasti tarpeen vaatiessa. mun työvuorojen / miehen treenien takia jopa viikottain. muita apujoukkoja meillä ei ole.

hammaslääkäriin oon jo vuoden odottanu. 5.5 sain ajan. toivon mukaan siinä vaiheessa vielä pystyy kivuttaa makaamaan selällään... esikoisen kanssa kävin 2 kertaa, aikaisemmassa vaiheessa tokin. meillä ei raskaana olevat pääse jonon ohi, hyvä jos ehtii edes raskaana ollessa käymään...

harrastuksista niin jos nyt harrastukseksi voi kutsua niin tykkään sauvakävellä, lukea lehtiä, kirjoittaa kirjeitä, vapaaehtoistyö ja hengailla netissä. kestovaipat ja siihen liittyvät jutut myös sydäntä lähellä. saa nähä mihin aika riittää kahden pienen kanssa sitten...

tietääkö kukaan milloin uuden pakkauksen kuvat tulee nettiin?

korvapuusti + pikkupulla rv 22

 
Ihanan aurinkoista ulkona, ainakin täällä etelärannikolla =) Hiihtolomalla siis ollaan koko perhe, esikoinen ja isännyys myös kotona. Tiistaina tultiin kotia Tukholman risteilyltä...Ihanaa syödä valmiissa pöydässä! Ai että. Kuka mulle pilkkois hedelmiä kasapäin aamuisin??? Nyt vaan painaa arki taas päälle, eiku ruokaa laittamaa, blääh.

Välimatkoista mummoloihin on ollu puhetta. meillä äiti asuu tossa n. 1km:n päässä ja mihen vanhemmat 15 km:n päässä. Lisäks mun sisko lapsineen aluu myös n kilsan päässä, joten hoitoapua tarvittaessa on :)

Hammaslääkäriä en o saanu aikaseks varata... Täällä ei edelleenkään mainittavia liikkeitä!!! Tosin muutamana päivänä oon ollu tuntevinani pientä möyrintää masussa. Onneks rakenneultra on ens tiistaina, joten siellä sit selviää onks vauvalla kaikki hyvin. Ehkä sitä on vaa paksuuntunu niin ettei liikkeitä tunne :LOL: Äiti tossa eilen mulle just sanoi et oon paljon tukusampi ku edellisiä odottaessa... :whistle:

Äitylix3: Kiva kuulla sinust ja viel et kaikki on hyvin!!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja onnea niille, joilla ultra häämöttää. Plaattehan sitte heti kertomaa kuulumisia, joohan! =) Miä palailen myös tiistain jälkee. meillä onki ultra heti aamusta, joten saatan jo tiistain aikana tulla kertoilee onko siellä nyt sit neljäs poika... =)

Voikaahan hyvin,

Neleka 20+1 (jee, puoliväli ylitetty! Hui, miten nopeesti aika menee...)
 
terveisii 4D ultrasta :wave: :wave: sielä se pikuinen imi peukaloo ja haukotteli oli ihana kokemus :heart: :heart: istuka ei onneksi ulotu kohdunsuulle...vauva liikku hyvin ja oli oikein linssilude ja kaikki oli ok =) =) sukupuolesta sen verran että lääkäri kysy tuntemukasia ja kerroin et olo on kun tyttöä odottas ja et samanlainen raskaus kun kahes edelisessäkin ainoo ero on vaan että viivaa navan alle ei ole tullut ja niin ...sain tietää että meille on TYTTÖ tulossa (lääkäri kyllä sano että hän ei erikseen kerro kun kaikki ei haluu tietää ja minä sanoin että haluan tietää ) no isäntä eilen sano et tyttö sieltä tulee kun ei me niitä poikia osata tehdä....hän ei vielä kyllä tiedä että avaus pitää paikaansa no kerrotaan kun tulee...
dvd:tä en ole vielä kattonnu pitää isännällekin näyttää sitä...kuvia tuli monta ja hintakin oli ihan mukava :/ :/ kelakorvauksen jälkeen 159.37? mutta mitäpä sitä ei tekis rakaansa puolesta ja kauheen pitkä aika on np-ultrasta synnytykseen jos ei välillä tarvi ultrata jonkun vian vuoksi |O |O

bambiino ja pömppis rv 21+3
 
Terveisiä myös ultrasta!
Tänään oli rakenneultra, ja kaikki hyvin. Vauva ei halunnut paljastaa jalkoväliään, eikä suostunut muutenkaan heräämään koko toimituksen aikana, joten sukupuoliasia pysyy salaisuutena ilmeisesti loppuun asti. No, kai tämä jännityskin pitää kokea.. :D Painoarvio oli 380g ja vauva vastasi viikkoja oikeastaan päivälleen. Saatiin ihanat kuvat mukaan, niissä vauvan sivuprofiili näkyy ja käsi on pään vieressä. Oli se vaan taas ihanaa kurkata, mitä sinne masuun kuuluu! :heart:

Kylläpäs lähes kaikkien mummolat on lähellä. Kateellinen vähän olen. Mutta onneksi meilläkin on sukulaisia lähellä, että päästään joskus miehen kanssa kahdestaankin ulos. Oikeastaan tuossa parin kilometrin päässä on melkein kuin yksi ylimääräinen mummola, kun tätini saattaa soittaa perjantaina, ja pyytää tuota meidän esikoista yökylään tms.. :D Että saadaan ainakin aina välillä nukkua viikonloppuna seitsemää pitempäänkin..

Ai niin, ultrasta vielä. Sanottiin, että istukka on ihan "oikeaoppinen" etuseinäistukka. Mutta eikös tuo istukka etuseinässä yleensä vaimenna potkuja? Noh, minulla ne ainakin ovat tuntuneet jo aikaisin, viikolta 14 tai jotain, ja nyt näkyvät kyllä päällekin päin jo, ovat näkyneet jo jonkin aikaa.. :eek: Mutta oikaiskaa jos olen väärässä tai ymmärtänyt väärin! mietin vain, että minkälainen teräsvauva sieltä onkaan tulossa.. :p Tissitkin näyttää ja tuntuu kyllä siltä, että tälle uudelle tulokkaalle tarvitaan vähän suurempia maitovarastoja kuin ensimmäiselle... :whistle: Juu..

Mutta hyviä viikonloppuja, me lähdemme tytön kanssa huomenna pohjanmaalle hiihtoloman viettoon. Isi jää kotiin. Kuinkahan monta kertaa sitä joutuu pysähtymään matkalla vessaan..??? :wave:

Pinuski ja masu 21+1
 
täältä myös terkut rakenneuä:stä !

kaikki oikein mainiosti. Oikein liikkuva poika on masussa. Ja räpläsi kikkeliäänkin kovasti :LOL: Liikkeet voimistuu koko ajan, ihania pieniä kumautuksia tuntuu !
Täältä löytyy takaseinäistukka, joten siksi liikkeet alkoivat tuntua jo n. viikolta 15.

Meille kätilö sanoi, että ultrassa yleensä heti näkee käsistä onko tyttö vai poika. Tytöt pitää käsi kasvoilla ja pojilla toinen käsi jalkovälissä. Hihii. taskubilistä. Joo, meillä mies tuumasi, että eipä siellä pimeässä muutakaan tekemistä ole !

Mummolat / vaarilat:
Mun vanhemmat asuu 100 km päässä. Ja isäni kanssa en juurikaan ole tekemisissä. Äipälle soitan päivittäin. Miehen vanhemmat asuu n. 1 km päässä ja hänen siskonsa 2 km päässä.

Meillä isäntä on ollut ihan kummallinen muutaman päivän. :'(
Tosi huonolla tuulella. Koita sitä nyt näissä hormoonihyrinöissä jaksaa ja ymmärtää. Huoh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
terveisii 4D ultrasta :wave:
missä kävit, HEMOssa?
kuin nopsaan sait ajan sinne, siis oliko pitkä jono?
juuh hemossa kävin ajan varasin kun oli rv 18 -19...rajana on rv 22 sen jälkeen ei kuulemma tee enään...jonota en tiedä mutta tänään oli mun jälkeen tulossa heti asiakas...
 
Heps!
Nyt täällä korvessa netti toimii... ;)
Käytiin tänään neuvolassa ja kaikki oli niinkuin pitikin (jälleen kerran).
SF mitta sijoittui keskikäyrälle eli 18cm oli, ja pikkuisen sydän jumputti niin kovaa että varmaan viereisessäkin huoneessa kuultiin :LOL: ...

Näin taas tosi outoo unta, vissiin alkaa pikkuhiljalleen pullollista kaljaa tekeen mieli kun näitä näen:
Olin neuvola tarkastukselle menossa ja ennen huoneeseen menoa kävin antamassa pissa näytteen joka oli vain vaahtoa, menin sitten sitä neukuntädille ihmettelemään et mites tää nyt näin ja se totes vaan nauraen et: "se on normaalia; vähän sama kun kaljahanasta otetaan viimeisiä niin sekin on vaahtoa." :eek:.
Neukun täti unessa vielä ilmoitti että lapsi syntyy viimeistään 26.6. Tuleekohan musta nyt sitten kuitenkin kesäkuinen ;)

Saatiin vihdoinkin todistus ja hakemukset kelaa varten, maanantaina vien postiin ja jään odottelemaan päätöstä ja pakettia vauvalle (neuvolassakaan ei puhuttu äitiyspakkauksesta...)

~Bubona ja Perhonen 22+0~
 
RouvaSumppisuu
Heips vaan!
Onnittelut kaikille ultrasta hienoja uutisia saaneille :flower: ! Mä olen tässä funtsinut ja varmaan perun tuon 4D:n, kun ultrassa saan muutenkin käydä vielä useamman kerran (ainakin rv. 28 ja 36 kokoarviot). Ja tuolla meidän äitipkl:lla on tuo 4d -laitekin, jos vaikka intoutuisivat sillä harjoittelemaan (on ilmeisesti aika uusi laite eikä kaikki sitä oikein vielä osaa käyttää ). Saavat mun puolesta ottaa mut harjoituskappaleeksi :D .

Toivottavasti te sairastelevat parannutte pikaisesti, ei oo tuommonen yhtään kivaa. En muuten suosittele synnyttämistä kovassa flunssassa, kokemusta on. Tosin se flunssa siinä tohinassa aika hyvin unohtui, mutta kroppa oli kyllä ihan kuitti ja poikki sen koitoksen jälkeen.

(.) Taas antibioottikuurilla. Se penteleen streptokokki-B näköjään uusii koko ajan ja ilmeisesti on syynä noihin suppareihin :( . Tänään on jo tosin ollut parempi päivä, pääsin jopa shoppailemaan =) . Miten sais porttikiellon Lindexiin, siellä on niin ihanan söpöjä vauvanvaatteita, että aina hairahdun sinne tekemään löytöjä...kalliiks tulee pidemmän päälle :whistle: . Tykkään kietaisubodeista ja puolipotkareista, ne on niin helppo laittaa pikkuiselle päälle.

Laitan vielä pystyyn maaliskuun pinkan, jatketaanpas siellä jutustelua =) . Se löytyypi täältä: http://kaksplus.fi/keskustelu/t984629#m10080938

Sumppis rv. 21+5
 

Yhteistyössä