HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tänään 21+2 ja käytiin 4D-ultrassa. Vaava ei halunnu erityisemmin poseerata. Kauan aikaa piti värkätä, että saatiin puolikas kasvokuva 4D:nä. Oli vauva niin kiinni kohdunseinässä, ettei lapsivettä jääny tarpeeksi vauvan yläpuolelle, siksi huono kuva. Sanoi, että pikaisesti katsottuna kaikki kunnossa. Kovasti heilui, imi peukkua, haukotteli ja makusteli lapsivettä. Ja kuulema pieni on perinyt minun nenän, miehellä on reilusti isompi ja terävämpi. Ei puhettakaan, että olis edes yrittäny kattoa alakertaa. Ajateltiin sanoa ensi maanantaina rakenneultrassa, että ollaan pärstää vahattu viikko, katottasko haaroväliä mieluummin.

Kertokaas, millaisia on liitoskivut? Onko ne niitä, kun sängyssä saattaa vihlassa kylkeä kääntäessä?
Entäs mitä on nämä "menkkakivut" nivusissa? Koko ajan jompikumpi puoli jomottaa inhottavasti.

T:pörrö
 
Heip!

Pörrö, väittäisin että nuo sun kipusi on niitä kohdun kasvusta johtuvia, eikä liitoskipuja. Liitoskivut tuntuu häpyluun kohdalla vihlaisuina ja pistävänä kipuna, samoin tuolla lonkkien kohdalla ja nivusten tienoilla. Niin no, ehkä tuo sinun nivusten jomotus vois olla jotain sinnepäin? Ensisynnyttäjälle/-odottajallehan noita kipuja ei välttämättä tule, tai niitä ei huomaa. Mulla ainakin oli pahimat kivut kolmesta aiemmasta nimenomaan kuopukselta, tutkittiin ja hutkittiin ja viimein todettiin että ovat "vain" vaikeita liitoskipuja.. Olin muutaman viikon kuin vanhus, köpötellen eteenpäin kun ei muuten kärsinyt.. Helpotti kun vauva otti massussa paremman asennon. Ja synnytyshän siihen ainoastaan auttaakin! Kiva ultrakäynti ollu teillä. :)

Tänneppä ei uutta. Ajattelin viikon tauon jälkeen ottaa ompelukoneen esille, ja tehdä muutamat keskeneräiset työt valmiiksi! Sisätaskuvaippoja ois vauvalle tulossa ja kuopukselle pitkät housut. Kutomistakin taas harrastelen, meinaan kutoa ja koettaa huovuttaa sik-sak-myssyn vauvalle syyshatuksi hahtuvasta, saa nähdä tuleeko pannulappu vai nukenhattu..

Räpätäti+papu rv19+6 (huomenna puoliväli! )
 
Huomenia!

Olipas ihana kuva Rouva Sumppisuulla! En tajunnut, että se voi näkyä NOIN selkeästi! :LOL: Hih, mutta onnittelut siis poikauutisista!

Täälläkin anopin reaktioita on odotettu molemmilla kerroilla mielenkiinnolla. Ja molemmilla kerroilla alkujärkytyksestä toivuttuaan on kyllä innostunut asiasta, nytkin on jo hankkinut tälle uudelle tulokkaalle kuvakirjan yms. Isosiskolla onkin jo kunnon leluarsenaali mummolassa, vaikka emme edes hirveän usein pääse siellä käymään, välimatkaa kun on tuollaiset 700-800(?) km..

Miten lähellä muuten teillä muilla nuo isovanhemmat asuvat? Omien vanhempieni luo on n.500km, anopin luo tuo 700-800, ja appiukko sattuu johonkin tuohon välille... onneksi on muita sukulaisia lähempänä, ja toki pyritään kaikki pitkät viikonloput ja pienet lomapoikaset reissaamaan ympäri Suomea..Niin kuin taas ensi viikolla..Huh.. :/ Onneksi kaikki tykkäämme matkustella, jopa esikoinen on innoissaan muutaman viikon hiljaiselon jälkeen lähdössä aina reissuun.

Minulla oli eilen ensimmäisen kerran supistuksia..Kyllä se aina vähän säikäyttää, vaikka olivatkin ihan kivuttomia, ja menivät ohi. Eipä kovin kovalla vauhdilla sitten lähdettykään hakemaan esikoista päiväkodista..

Ai niin, aioin vielä kysyä, että onko kellään ollut raskausdiabetesta tai sokerit korkealla muuten? Alkaa tämä jano ja vessassa ramppaaminen jo huolestuttaa, parin tunnin ulkoilunkin aikana piti kaksi kertaa käydä vessassa.. Eikös janon tunne yms saattaisi viitata diabetekseen? Tiedän kyllä että liittyy myös tähän "siunattuun tilaan" ( :LOL: ), mutta..Kaikkea sitä pienessä päässään kehitteleekin..

Hyvää viikkoa kaikille, nyt tekemään rästihommia.. :wave:

Pinuski ja masu 20+5
 
Huomenia!

Kyselit gataa, millon mahhdollinen 4D-ultra. Me ollaan menossa 4d:hen 23.viikolla ja tämä sitten ajaa myös rakenneultran, sillä sitä emme kunnalta saa. Vielä pitäisi vajaat kolme viikkoa odotella. Sukupuolen mielellämme ottaisimme selville, mutta niin kuin pörökin tuossa kertoili, ei se taida aina edes 4D:llä onnistua

Pörrö kyselit liitoskivuista, mulla myös välillä noita vihlaisuja kääntyillessä, olettaisin että kyse juuri noista liitoskivuista. Infoa vaan, jos joku osaa sanoa varmemmin!

Sitten vielä omaa napaa, olotilassa ei suuria muutoksia, ensi viikolla vasta neuvola ja sitä odottelen innolla. Kuulee sitten taas sydänäänet ja näkee, miten painoa on tullut. Kotivaaka kertoo, että tähän mennessä paino olisi noussut nelisen kiloa ja ihan ok mielestäni. Melkein kaikki tuli oikeastaan ekoilla viikoilla, kun piti syödä koko ajan, jotta ei olisi tullut pahaa oloa. Nyt nousu on sitten tasoittunut viime parina kuukautena. Koska muuten olo ok, en usko, että hemppa olisi ainakaan radikaalisti laskenut.

Tuohon sukupuoligalluppin voisin myös minä vastailla, tosin se sukupuoli selviää mahdollisesti vasta muutaman viikon päästä, mutta tässä kuitenkin veikkailua:

Syke 150
hemppa 128
pahoinvointia erittäin lievänä alussa ja pysyi kurissa syömällä
painoa +4 kiloa
iho ihan hvässä kunnossa
se mitä maha on kasvanut, on tullut tuohon eteen

Ja mulla on ollut koko raskauden ajan poikaolo. Saa nähdä, pitäkö paikkaansa =)

Mukavaa tiistaipäivän jatkoa kaikille, keli näyttää aurinkoiselta eli nauttikaa kauniista säästä!

bryson ja papu 19+1
 
Minäkin kyselisin vähän noista kummallisista kivuista, jos jollain on koekmusta.

Elikkäs, heräsin tänä aamuna tosi kovaan vihlontaan. Kipu tuntui navan korkeudella oikealla puolella ja ei hellittänyt asentoa vaihtamalla. Nivusten alueella mullakin on ollut kipeitä vihlaisuja, varsinkin ylösnoustessa ja aivastaessa, mutta tämä oli ihan uutta. Teki tosi kipeetä enkä saanut unta enää. Toi kipu kesti noin vartin verran ja meni ohi itsestään.

Onko muilla ollut tuollaista? Mitähän kummaa tarkottaa?
Tottakai minä nyt mietin kauheesti, että oliko jotain vakavaa ja onkohan masussa kaikki hyvin!


Galluppia:

Syke 150
Hemoglobiini 132
Pahoinvointia ei lainkaan, pientä etomista ihan alussa
Painoa nyt lähtölukemissa, tippui 4kg alussa
Iho suht hyvässä kunnossa
Vatsa tullut tosi paljon esiin jo, aika edessä mielestäni.
Makeanhimoa enemmän kuin suolaisen, irtokarkkeja uppoo pussitolkulla:)

Kiva jos joku osaa vastata tuohon kummalliseen kovaan kipuun jotain!

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!!

tannuli 18+4
 
Ohhoh, kylläpä täällä on kirjoiteltu... Ite täällä nettipimennossa kun vasta perjantaina aukee uuteen kotiin nettiyhteys (toivottavasti), nytkin anoppilasta kirjoittelen...
Ollaan päästy muuttamaan tässä viikonlopun aikana omakotitaloon, aloitin lauantaina työt uudessa paikassa (jossa sitten kerroin pomolle raskaudesta, ei tykänny hyvää...), koko elämä remonttiin meni viikonlopun aikana siis. Kohta alkaa olemaan tavaratkin paikoillaan ja takka uutaa armoa, ekaa kertaa porukoilta muuton jälkeen on olo et oon kotona :D

Meillä on anoppilaan matkaa joku n.20km ja mun porukoille n.90km...

~Bubona ja Perhonen rv.21+4~
 
Morjens morjens!

Etsiväkaksoset täällä kotivaaka näyttää lähtöpainosta nousua tulleen 8kg. Eikä meikäläisen masusta löydy kuin yksi asukki, että mitäköhän tuo paino mahtaisi olla jos niitä olisi kaksi... :LOL: En ole ottanut painon kanssa mitään stessiä, vaikka sitä sitten reippasti tulisikin, koska olen ennen raskautta ollut alipainoinen. Koko ikäni olen syönyt niin paljon kuin ehdin, enkä ole joutunut sitä mitenkään säännöstelemään, joten tuntuisi oudolta sitä nyt sitten alkaa vahtimaan. Ja vieläkin kaikki sanoo, ettei minusta edes huomaa, että odotan. On varmaan kyllä tullut tuota lantiota kasvatettua, mitä onkin tietysti vaikeaa huomata toisesta. Ja mummini sanoja lainaten: "Kyl syyä pittää!" :)

RouvaSumppisuu olipas komia kuva sulla esiteltävänä!!! hih!
Kyselit supistuksista. Mulla oli kerran erittäin rankan navettapäivän jälkeen illalla kipuja vatsassa ja selässä ja seuraavana päivänä kävin lääkärissä. Onneksi sisätutkimuksessa ei kohdunsuulla ollut tapahtuntu muutoksia. Tosin tästä on jo ainakin kuukausi aikaa, eikä moinen ole toistuntu. Tosin en ole samassa paikassa ollut töissäkään sen jälkeen. :/ Kivuttomia supistuksia on kohtuullisen usein (kuinkahan usein niitä saa olla?). Olen niistä puhunut, kun tämän selkäni kanssa olen ollut lääkärissä, mutta eipä ole otettu kuuleviin korviin. Olen ajatellut, ettei niistä ole vaaraa. Pitääkö paikkaansa? Inhottavia ovat kyllä. Vatsa on niin kuin haarniska olisi nahan alla ja sydän tykyttää ja henki salpaantuu ja sitten alkaa puuskuttaa. Eikä aina tarvite olla tekemässäkään mitään. Eilen illallakin tuli kun lötköttelin kattomassa telkkua...

Gataa minä olen myös yksi kolmesta tyttärestä ja kyllä meidän isi on myös saanut aika pyöritystä. Vaatii myös mieheltä paljon kiinostua kaikista "tyttöjen höpötyksistä", jos haluaa osallistua.

Joku kyseli vielä liitosakivuista. Mulla on ollut niitä jokunen, vaikka odottelenkin esikoistani. silloin tällöin vihlasee häpyluun tienoilta. On kyllä kivulias, mutta nopea. Ei ehdi kissaa sanomaan kun on jo ohi. Eipä ole meikäläisen tahtia nuo (onneksi) haitanneet!

Viikonloppuna ukon kanssa huomattiin, että masuasukin potkut näkyy jo silmällä katsoen kun röhnöttää sohvalla. Aikas teräviä muljauksia pitää ja taisi silloin olla pää alaspäin, niin sai kunnolla napaan tähdättyä. Kiepauttelee nyt itseään siellä vähän väliä miten sattuu ja tuntuu todella hassulle!! :heart:

Eipä kai tässä nyt muuta, kullaan taas!
Titta ja masuasukki tänään tasan 22!
 
Syökö joku muu magnesiumia levottomiin jalkoihin? Ostin eilen Kelasin -merkkisiä Mg-tabletteja. Onkohan ne turvallisia? Kysyin kauppiaalta/myyjältä ja se pönteri soitti eteenpäin, että saako syödä raskaana. Mie, että saa, saa syödä, mutta onko tuo merkki oikeanlaista. Daa... :snotty:

Aamulla heräsin kamalaan oloon, hirveä yskä, lima jää kurkkuun oksetuttamaan vielä hirveämmin. Nyt vasta 37 astetta kuumetta, mutta muistelen, että mulla ruukaa nousta meleko helepostikin. Ja olihan se, Panadolia yskäänkin?

Meillä välimatkaa mun vanhemmille 12 km ja ukon isälle 6km ja anopille sama toiseen suuntaan. Alusta asti olen kuvitellut pitkiä vaunulenkkejä sinne ja bussilla takaisin tms. Tuo 12 km ei tunnu missään, niin monet kerrat se on teininä talsittu molempiin suuntiin.

T: pörrö ja WandaNella 21+3 (vahva tyttöolo), toivottavasti Wanda ei jää pysyväksi... Tulee mieleen kala nimeltä tuo ja yksi Torey Haydenin kirjan henkilö.
 
pörrö panadoleja vaan, mutta apteekista saa sellaisia panadol Hot- särkylääkepusseja, jotka sekotetaan kuumaan veteen. Maistui muistaakseni mustaherukalle ja niissä on jotain menthoolia jne, joka aukaisee tukkoista nenää ja helpottaa flunssaista oloa. Niitä myös saa ottaa raskauden ja imetyksen aikana. Kaikki ei tietty välttämättä tykkää, mutta musta ne oli tosi hyviä! :)

Terv. titta
 
Moikka taas kaikille!!
Rouvasumppisuulla ei näytä olevan epäselvää et kumpi on tulossa :D Oli kyllä niin selvä kun vain voi olla..
Me ei olla päästy vieläkään ukon kanssa yhteisymmärrykseen et kysytäänkö rakenneultrassa sukupuolta vai ei.. Kun ukko haluais ja mä en, mut välillä kallistun taas siihen et haluaisin sittenkin :whistle: No se jää nähtäväksi. AIka olis siis jo ens tiistaina.. onneksi. on sitä kyl jo odoteltukkin.
Mä kävin siellä verikokeissa ja hb oli sen alle sata.. Ja jotain muutakin häikkää siellä oli.. Soittelee tarkemmin vielä tuloksia viikonlopulla. Mitä eniten ihmettele, et mulle ei määrätty silti syötäväksi mitään rautaa :eek: Onko muillla samanlaisia kokemukia?? Luulis nyt et jos jotkut syö rautaa vaik hb on yli 110 niin mulle lääkäri sanoi ettei aloiteta vieläkään. En tiedä sit aikooko vielä tutkia jotain ennen kun saa aloittaa.. Mutta se olisi itselle ihan hyväksi kun väsyttää ja huimaa ja on muutenkin koko ajan sellainen tokkurainen olo. :| Sit pitäis jaksaa kuitenkin ton yhden tenavan kanssa touhuta.

Joku kyseli niitä matkoja mummuille.. Meillä on anoppilaan joku 10 kilsaa, mut silti ei tule hirveesti käytyä, koska anoppi on erittäin kiireinen tapaus. Tyttö on hoidossa ollut muutamia kertoja ja nekin on ollut kyllä työnalla ne vapaat päivät. Pitäis varmaan aina sopia 4kk etukäteen ja siltikään ei käy!! Eikä ole täällä meilläkään käynyt kuin muutamia kertoja Omat vanhempani asuvat 40km päästä ja käy silti erittäin ahkeraan kylässä ja myös me heidän luonaan =)
Jees, olikohan jotain muuta vielä.. :whistle: Meinaa toi muisti aikas paljon pätkiä välillä. Mut ehkä se kuuluu asiaan ;) sitä piti kysyäet keltä saa tunnukset tonne kerho puolelle? siis heinämammat 2008?? Olis kiva kirjoitella sielläkin ja lukea muiden juttuja! Nyt ruokaa laittaan.. Palaan takaisin jos jotain unohtui.. :wave:
 
Heipsun taas täältäkin!

En oikein saa itsestäni koskaan aikaiseksi kirjoiteltua, vaikka lukemassa yritän ainakin joka kolmas päivä käydä.. Ei millään ehdi joka päivä :whistle:

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin paikoillaan ja kasvoi neiti oikeissa mitoissa. Meille on siis tulossa tyttö. No eipä tuolla sukupuolella ole väliä, täällä kun tosiaan on jo kumpaakin yksi :LOL:

Neuvolaan taitaakin olla vielä kolmisen viikkoa, mutta sitten taidankin jo saada tarvittavat paperit äippäloman ja laatikon suhteen.. Odotan innolla uutta pakkausta, meille on ihan sama saadaanko vanha vai onko ehtinyt jo vaihtua uuteen, pääasia on että sen saa ;)

Onko muita joilla on jo kolme lasta tai tulossa kolmas? Ollaan mietitty tuota autoasiaa... Tai siis minä etupäässä :kieh: Kun minä tuolla meidän autolla enempi ajelen, miehellä on firmansa pakettiauto, eikä oikeastaan koskaan voi lähteä tavis autolla...
Niin siis meillä on renun megane, se farmari versio. Nyt menee hyvin kaksi penkkiä, muta mitenköhän sais kolmannen mahtuun... Meillä on 2005 auto, et ei olis varaa ostaa uutta tai oikeastaan ei haluttais vaihtaa, kun on tuo uutena ostettu ja ajettu vielä vähän... Rattaat ja tuplakin menee hyvin takakonttiin, mutta miten kolmen tuolin kanssa käy.. :/ Voipi siis ola että ostetaan neljävuotiaalle pojalle vielä kerran yksi tuoli, jossa turvavyöt tuolissa.. onneksi tuo on niin pieni, et mennee "pieneen" tilaan.. :LOL:

No mutta kestoillaan ilman muuta, vaippoja on muutama uusikin tilattu ompelijaltani, mutta on kasa vanhojakin vielä oikein hyvässä kunnossa.

Painoa on tullut täälläkin tosiaan jo melkein 10kg, vaika liikun suht hyvin... mutta kun tuo ruoka maistuu ja varsinkin karkit. :x

No mutta kaikea hyvää heinämasuile.

Jisse ja Juulis rv20
 
Heipsistä taas!

Neuvolassa käyty, kaikki taas hyvin. painoa tullut kaikkineen n. 4 kg. hemoglobiinikin oli 127, mutta, mutta.... arvatkaas.. lykkäs täti mulle rautapurkin kouraan ja eikun popsimaan, tosin levottomiin jalkoihin käski kokeilla josko auttais. mä kyl ihmettelen edelleen että miksi rautaa, eikä magnesiumia. no kokeilla voi. magnesiumia joskus ei-raskausaikana meinasin ruveta syömään, mutta sain harvinaisen oireen, eli ripulin ja lopetin siihen. jos toi rauta ei nyt tepsi niin täytyy sit kokeilla magnesiumia.

Paveli vähän kyllä ihmettelen miksei käskenyt aloittamaan raudan syöntiä. tuossa tilanteessa kyllä itse varmaan aloittaisin jo sanoi neuvolassa tädit mitä tahansa. korkeammillakin arvoilla kun huimaa välillä niin mahdottomasti ja hengästyy helposti.

tannuli uskoisin, että ihan liitoskipuja nuo kuvailemasi ovat. itsellä on samanlaista ja oli esikoista odottaessakin, enkä niitä hermoile, kun ei sillonkaan sen kummemmista kyse. ärsyttävää vaan.

piti jotain muutakin viel kirjotella, mut nyt justiis ei tuu mieleen.

t-06 20+3
 
Neuvolassa käyty! Mulle määrättiin rauta aloitettavaksi nyt, kun hemppa oli 113. Kaikki oli hyvin ja vauvan sydän jumputti tasaiseen tahtiin. Kelan paperitkin sain. Vastailen uudestaan gallupiin tuoreilla tiedoilla. Aiemmalla kerralla taisin muutenkin vastailla ihan asian vierestä :whistle:

Syke 140-150
Hemoglobiini 113
Pahoinvointia ei juurikaan, alussa oli ihan vähän
Painoa tullut noin 5 kg
Ihossa ei erityisiä muutoksia
Vatsa kasvanut enimmäkseen eteenpäin
Makeanhimo on kova, mutta niin on normaalistikin

..Ja meille siis tyttö tulossa ultran perusteella. Aika selkeästi näkyi.

Matkoista isovanhemmille kyseltiin eli meillä anoppilaan n. 15 km, mun äidin luo n. 60 km ja isäni luo reilu 100km.

Krissie rv 20+6
 
Mitähän voinee päätellä mahan koosta.....

Meidän kunnan lääkäri totesi tänään, että "Kun on noin soma tuo sinun maha, niin kohtakos on laskettu aika?" Hiljeni, kun sanoin että heinäkuussa..... :LOL: :LOL: :LOL:

Kultatiuku ja Nuppu rv 20+6
 
heippis taas...menee hermot ton isännän auto hössötyksen kans kun pisti meijän farmarin sitten autonettiin myyntiin lauantaina....no onneksi on jo se isompi auto halilla ootamas....saa nähdä monta filaristii sillä teilaan kun täs pihasta lähen :/ :/ kun on tummenetut takalasit ja kaikki mutta tärkein puutuu ilmastointi |O |O ...juuh jännittä ihan kauheesti perjantaina olis se 4 D ultra sitten :heart: :heart: mutta nyt lähen pinkin kans kauppaan...

bambiino ja pömppis rv 21+0
 
Neuvolassa käytiin tänään ja kaikki kunnossa. Painoa tullut lisää 200g/vko, mutta miinuksella vielä mennään lähtöpainoon nähden.
Vauva meni kovasti karkuun kun koitettiin kuunnella sykettä, muutaman potkunkin antoi ihan keskeltä kumpua takaisinpäin...keskellä en olekkaan aikaisemmin liikkeitä vielä tuntenut, mutta tuosta ei voinut erehtyä. :) Syke oli 140.
Kohdunpohjan korkeus oli 14 cm. Aika hassua muuten, että edellisessä raskaudessa kohdunpohja on meni yläkäyrää pitkin ja nyt mennään keskikäyrän alapuolella.

Kaksi viikkoa vielä pitäisi odottaa rakenneultraan |O ...toivottavasti saisin minäkin yhtä komeita kuvia mitä Sumppiksella. :)

-Anniel ja vekkuli 19+5
 
Paveli vähän outoa ettet sanut rautaa jo nyt kun miulla oli hb 106 ni piti aloittaa rauta heti eikä se ole paljoa siitä noussu vaikka rautaa popsittu nyt reilu kuukausi.

Bambiino meillä kanssa isännällä kauhee auto kuume,isompi auto Mersun Spritteri saadaan ens kuun aikana kotiin asti =) mies pähkäili muutaman viikon jotta laittaako lava-auton myyntiin vai ei ja sitten kun laittoi ni toivoi ettei kukaan osta sitä :LOL: ja naisetko muka vaikeita tapauksia :headwall:

Mulla on kotivaakan mukaan tullu kokonaiset 4kg lähtöpainoon...ja moni on jo kysynyt että jokos teille kohta vauva syntyy ja ilmeet on ihan näkemisen arvoiset kun vastaan jotta vasta heinäkuussa :eek:

Meillä kohta yläkerta valmis ja saankuin saankin laitettua vauvojen tarvikkeet suoraan yläkerran makkariin jottei tarvia enää kahta sänkyä tunkea tuonne mein tän hetken pieneen makkariin jossa jo on kolme sänkyä...mie olen kyllä tosi onnellinen tosta kun sitä olen odottanut jo monta kuukautta jotta valmistuisi.

Eilen pinosin/mätin puita 2.5h ja tänään 2h ja arvatkaapa onko olo kovinkaan kiva...supistelee pienesti ja toinen jalka ei meinaa nousta jotta sais kengän jalkaan :headwall: näinköhän torstain rakenne ultrassa napsahtaa lopullinen nostokielto...ja yks juttu kun mies ei pääse sittenkään mukaan rakenne ultraan ni meinaan kysyä josko sanoisivat sukupuolista jotain...mies ei halua tietää mut mie kuitenkin haluisin ni eihän mun tarvia miehelle kertoa jotta tiedän...olis vaan kiva tietää josko tyttö olis tulossa ni vois hankkia jotain tyttö tavaraa...

Äitee ja tuplat 19+5
 
Moi, valaseeko joku viisaampi mua.. Kuuntelen kotidopplerilla pienta sydanta, joka valilla haviaa, syke kuites pysyy kutakuinki samana (mita nyt valilla heittaa muutamaksi sekunniksi kahteensataan!). Pitasko aanen olla tasanen jumpsutus, vai eiko doppler (tama piru viela kallis laite) ota aanta niin hyvin, kun vauva kaantyy? Syke tuntuu katoavan jatkuvasti... Tama nykyajan teknologia tuo meille aideille vain enemman huolenaiheita! :LOL:

Sukupuoligallupista sen verran, etta meilla odotetaan toista tyttoa ja yhta paha olo oli ekat 3.5kk kuin ekan kanssa, oksensin viela paivittain viikolla 12. Syke 150, korkeahko niinkuin ekan kanssakin.
 
Pörrö kyseli "menkkamaisista" jomotuksista nivusissa. Mulla on ollu ihan samanlaisia. Välillä on tosin niitä nopeita vihlasuitakin, mutta nää on jotenki pitkäkestosempia. Kävin tänään neuvolassa ja kysyin terkkarilta asiasta. Sanoi, että kyse voi olla liitoskivuista, mutta voivat olla myös supistuksia! Jos niitä alkaa olla kovin usein, pitäisi kuulemma käydä lääkärin tarkistuksessa.

Muuten neuvolassa oli kaikki ok. Perjantaina olis sitten rakenneulta ja toivon kovasti, että siellä selviäis myös sukupuoli. Kovasti on poikaolo, mutta saa nyt nähdä...
 
Meillä on kyl toiminu ihan hyvin. katoo kyllä täälläkin se ääni välillä mut se hyvin usein johtuu siittä että vauvat tuppaa liikkumaan ahkerasti. :D ja kyl ne kotidobblerit on huonompilaatusia kuin esim. neuvolassa.

Eliza ja tuplat 17+6
 
Heipsan!

Toinen neuvola takana. Kaikki oli oikein hyvin. Nyt on tullut painoa melkein kaksi kiloa, ed. en ole normaalissa painossani, koska laihduin niin paljon. Nyt vasta maistuu ruoka.
Kaikki Olivat hyvin, paitsi pyörryttämisen takia joudun aloittamaan raudan.

G: Sykkeet 145-150
Kestoilua en aloita tälläkään kertaan
Linea negraa ei näy
Vatsa kasvanut kahdessa viikossa valtavasti pystyyn
PAhoinvointi oli järkyttävä viikoilla 7-11, ja pyörtyminen toistuvaa.
Olosta en tiedä kumpi on tulossa. Parasta vain toivon että lapsi olisi terve.
Makeaa syön joka päivä. Mikä ei kuulu tapoihini.
Rinnat ovat todella arat/kipeät

ekassa raskaudessa olin viisi viikkoa pahoinvoiva, ja tiputus ajankohtainen.
Raskausmyrkytys lopussa. Kaiken lisäksi hänelle nousi pilirubiini arvot. Joten tässäkin raskaudessa joudun lopuksi verikokeisiin, haluavat tietää nouseeko arvot toisellakin. Iik inhoan/pelkään verikokeita.
Nyt on kahdenviikon aikana väsymys/ päänsärky hävinnyt. Ihana olo pitkästä aikaan.
Mukavaa viikon jatkoa.
rv 17,5
 
ÄITEE2: joo se on kumma et pähkäillään ja pähkäillään pistetäänlö auto myyntiin vai ei...meijän autoo oli joku jo kyselly tänään :/ :/ isäntä juuh bongas sen isomman auton tuolta autonetistä..on vanha (maija) joka on sitten muutettu pois valtion käytöstä yksityis käytöön..ite olen lyhyt ihminen 160 pitkä ja en uskalla edes kuvitella iteeni semosen rattiin kolmen lapsosen kans sitten....no kuulemma kaikeen tottuu :whistle: :whistle:

no niin nyt enepi sitä omaa masua..masu pulahtannu jo esiin kauan sitten...vauvan sykkeistä ei nyt tietoo ekas neukas ne oli 145-150 mutta ne kuulemma muutuu kun vauva kasvaa..viivaa ei ole navan alle tullut nytte niinkun kahesta ekasta raskaudesta...pahoin voitia oli vielä viikolla 20 ja edelleen jotkut hajut tekee pahaa :x :x vauvalle on ruvennu tulemaan jo selkee rytmi et milloin potkutelee ja milloin nukkuu...yleensä ilalla kun meen nukkumaan ite ni vauva alottaa sen rumban....ootehan muistanneet varata äitiysajan hammaslääkärin?? täälä pääsee jonon ohitse...itelläni on aika 19.3 (kammoon hammaslääkäreitä mutta meen kuiteskin yleensä käyn yksityisellä....koska se kammo on tullu kunnalisella puolella kouluaikana jo...

nyt töllön ääreen :wave: :wave: bambiino ja pömppis rv 21+0
 
Bee
Moi!

Galluppiin:

~ pahoivointia ei juuri ollenkaan
~ ei linea negraa
~ painoa tullut tähän mennessä reilut 2kg
~ vatsa "levähtänyt", ei selkeä pikku kumpu vaan laajemmalla alueella
~ iho ja limakalvot kuivuneet, kasvojen iho varsinkin tosi huonossa kunnossa
~ syke n.150
~ ei mitään erityisiä himoja, kaikki ruoka menee (vähän liiankin hyvin)
~ tyttöolo ollut koko ajan

Rakenneultrassa eilen kaikki vauvalla kunnossa, kasvukäyrien keskellä menee. Tarkkaa työtä siis tehty.. :LOL:
Sukupuolesta sanoi, että aikas varmasti on tyttö meille tulossa! =)

Bee 18+4
 
Huomenta!

Kivaa että lisää hyviä uutisia tulee noista ultrista! Tekee hyvää lukea niitä viimeyön jälkeen...
Näin ensimmäisen synnytysunen, joka ei vaan sattunut ihan hienosti menemään. :( Papu syntyi ennen aikojaan jossain päälle 2?+viikolla, ja oli syntyessään kuollut. Huonekaveri oli olevinaan joku tuttu, ja innoissaan höpötti et pidetään yhteiset ristiäiset jne, eikä tajunnut ettei mulla ole vauvaa.. Pyysin useaan kertaan päästä omaan huoneeseen, kun samassa oli olevinaan monta tuoretta äitiä vauvoineen, muttei huoneita muka ollut! Paljon muutakin, mutten tahdo enempää muistella, kamala uni!!! Hyi! Nyt odottelen että kahvi alkaa vaikuttaa ja papu potkiskella, ja varmistaa että höpöjä äiti uneksit!! Oli niin todentuntuinen uni, että kyllä kesti herätessä jonkinaikaa tajuta että kotona olen omassa sangysä, ja massukin paikoillaan. Huhhuijaa.. :/

Noh mutta, eipä tässä muuta ihmettä sitten, ompelukonetta ajttelin tänään rääkätä hieman lisää. EIlen sai kuopus housut, ja lasten vauvanukke oman taskuvaipan! Eka papuselle ajateltu sisätasku meni hiukka pieleen, joten olkoot nukella kun sille käy.
Kävin muuten ostamassa huovutusneulankin, jolla meinasin koristella hahtuvahousuihin jotakin kivaa. Ne vaan unohtu autoon, ja mieshän sen aamulla vei töihin lähtiessään.. mut on tässä puuhaa, mukavaa keskiviikkoa!

Räpätäti+papu rv20 puoliväli, jee!!
 

Yhteistyössä