HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
huomenia!
pakko nyt sit hehkuttaa on itelläni niin hyvä mieli, kävin eilen sokerirasituksessa ja arvot oli alle viitearvojen!!!! minä ajattelin et varmaan menee yli niin et paukkuu mutta ei!!!
ens viikolla rakenne ultraan!
perjantaina piti käydä etsimässä sydän ääniä ku ei vauveli ollu liikkunu keskiviikko illan jälkeen mut onneks syke löytyi ja ultrattiin sitten ni syy löytyikin vauva oli kääntynyt niin että potki suoraan istukkaan joka on takaseinässä. kyllä helpotti tietää et kaikki on kunnossa!!
juups kait sitä pitäs lähtee jatkamaan remppaamista, ens viikolla alkaa sitten lautalattioiden hionta ja lakkaus!(minnekkä hiivattiin työnnän keittiön ja olkkarin tavarat :whistle:
onpahan uudelle konttaajalle siloset lattiat liikkua =)

mutta mukavat loppuviikot!!!! :wave:
 
Räpätäti: Pelottavia tuollaiset unet! Onneksi oli vain unta!

Unet on minulla myös pyörineet melkeinpä vauvan ympärillä. Pari yötä sitten näin unta että pikkuinen syntyi kaksi kuukautta enne laskettua aikaa, ihan normaalikokoisena. Koko ajan tässä raskaudessa on ollut tyttöolo, mutta joka unessa vauva on poika:)
Tässä unessa poijalla oli syntyessään pitkä kihara olkapäille ulottuva tukka ja kahdeksan hammasta:)
Muutamana yönä oon myös imettänyt poikavauvaa:)

Ai miten niin elämä pyörii tän raskauden ympärillä?! :LOL:

Näkeekös muut vauvaunia ja minkälaisia unia muut on nähneet?

Tuo eilisaamuinen mahakipu, josta tännekkin jo hädissäni kirjoitin, painoi mieltä koko iltavuoron. oon tuntenut liikkeitä noin viikonverran ja eilen en tuntenut mitään! Olin ihan hädissäni, kunnes illalla pääsin nukkumaan ja pari ihanaa tönäisyä tuntua :heart:
Helpotti niin ettei pysty sanoin kuvailemaan!

Heti jos jotain ihmeellistä tapahtuu, oon ihan kauhuissani. Onhan tämä ensimmäinen raskaus, ja kaikki uutta.

Joku kyseli aiemmin välimatkoista mummolaan: Meillä noin 8km miehen vanhemmille ja minun vanhemmat asuu noin 20km päässä.

Nyt iltavuoroon valmistautumaan!

tannuli 18+5
 
Terve
hiihtoloma ohi ja takaisin ollaan sorvin ääressä...
Olo on oikein hyvä,ainoa että öisin pakottaa vähän lonkkia ja nukkuminen vähä vaikeata...
Sukupuolta emme siis tiedä mutta galluppiin voin vastata:

*pahoivointi oli rankkaa sekä päänsärky ja väsymys ekat 3 kuukautta.Sen jälkeen kaikki ok.
*syke 145-150
*verenpaine matala
*vatsa leveä
*hedelmät maistuu ja ruoka muutenkin
vahva tyttöolo on!
oinas 21+4
 
HPM
:attn: Nyt tulee tyhmä ja vähän hysteerissävytteinen kysymys... :ashamed:

Ekassa ultrassa meidän nyytti oli kokoaan edellä muutaman päivän ja nyt rakenneultrassa pari päivää perässä... Pitääkö huolestua? Mulla on neuvola vasta ens kuun puolella, ja tää on pikkusen mua vaivannut. Huomasin kortista vasta kotona, muuten oisin kysynyt ultraavalta. Oon tässä miettinyt että soittaako vai ei - isä on ollut sitä mieltä että hötkyilen taas turhasta :ashamed:

20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja HPM:
:attn: Nyt tulee tyhmä ja vähän hysteerissävytteinen kysymys... :ashamed:

Ekassa ultrassa meidän nyytti oli kokoaan edellä muutaman päivän ja nyt rakenneultrassa pari päivää perässä... Pitääkö huolestua? Mulla on neuvola vasta ens kuun puolella, ja tää on pikkusen mua vaivannut. Huomasin kortista vasta kotona, muuten oisin kysynyt ultraavalta. Oon tässä miettinyt että soittaako vai ei - isä on ollut sitä mieltä että hötkyilen taas turhasta :ashamed:

20+3

Älä hätäile!! Ei noissa päivän parin poikkeamissa ole mitään huolestumisen arvoista. Olisivat sulle siellä sanoneet jos on aihetta huoleen ja myös laittaneet tarvittaviin lisätutkimuksiin! Vauvat ovat yksilöitä jo tuolla massussa, ja kasvavat omaan tahtiinsa. Kaikki on varmasti ihan kunnossa!!

Räpis+papu
 
HPM Niin se oli mullakin. Mulle ainakin kätilö ekalla ultralla jo juteli, että se on jo hyvä kun osutaan samoille viikoille. Niissähän on se marginaalikin, esimerkiksi reisiluun pituusmitassa +-1viikko 6pvä. Lisäksi mun pikkusiskolla ekassa ultrassa kävi niin, että vauva oli venytellyt oikein pitkänä ja pääperä-mitaksi oli tullut 7,5cm. No sitten se oli mennyt normaaliasentoon niin mitta olikin kutistunut sentilllä! siitä sitten oli ultraaja laskenut jonkun keskiarvon. Voi vaan miettiä kuinka monta viikkoa ja päivää olis pitänyt olla sen marginaali... Eli päivistä ei varmaan kannata huolestua, ennemmin jos mennään monia viikkoja edellä ja sitten seuraavaksi jäljessä.

Unia olen nähnyt minäkin, jos jonkunnäköisiä, mutta lähiaikoina ne on liittynyt aina töihin. Mahtaakohan olla jotain alitajuista huonoa omatuntoa, kun olen saikulla.. Ei kyllä sais olla! :p Raskaana olen kyllä ollut aina niissä unissa ja hiukan niin kuin joutunut sitä selittelemään! Parempi olisi kun ei tarttis murehtia enää töihin menosta, mutta kun nyt jo stressaa siitä että kahden viikon päästä joutuu töihin.. :/

Matkaa isovanhemmille meillä tulee 35km ja miehen isän luo 20. Muutama vuosi sitten ostettiin sellainen autiotupa 120km päästä mitä nyt laitellaan pikkuhiljaa kuntoon. Ajatuksena saada siitä asuttava ensin mökkikäyttöö ja vaikka sitten oikeen kodiksi. No silloin varsinkin ukon vanhemmat nosti siitä aivan hirveän metelin, että ei me sinne kyllä saada muuttaa. Se kun on niin hirveän kaukanakin. Vastusti sen ostoakin jo. Mun vanhemmat toisaalta ymmärsi, toisaalta oli kyllä myös vastaan. Mutta älysivät kuitenkin pitää mölyt mahassaa. Mulla kun on tuo elinikäinen uhma, enkä voi sietää, että joku tulee sanomaan mulle mitä minä saan tehdä tai olla tekemättä. Niinpä ehkäpä jonain päivänä meidän mummulareissuista tulee vähän pidenpiä, mutta ei nyt ihan 500km! ;)

Jaahas, annetaanpa muillekin suunvuoro. mää rupian lämmittämään tätä tupaa.

Titta ja masuasukki 22+1
 
RouvaSumppisuu
HPM: samaa mieltä minäkin oon Räpätädin kanssa, parin päivän heitot on ihan yleisiä. Np-ultrassakin vauva on vielä niin pieni, että joku parin millin heitto vaikuttaa jo arvion luotettavuuteen. Täällä ainakaan esim. laskettua aikaa ei aleta muuttamaan, vaikka ultratessa olisi 4-5 päivän heitto, koska se voi johtua ihan mittavirheestä.

Unista: oon nähnyt yhden synnytysunen, tai siis synnyttämään asti en ikinä päässyt, mutta synnärillä olin oksitosiinitipassa, vaikka viikkoja oli vasta 32 :eek: . Muutenkin on kyllä nyt raskauden aikana vilkkaat unet...

Hammaslääkäräristä: täälläpä ei enää raskaana olevat pääse jonon ohi, kuten ennen...oon jonossa ja saa nähdä pääsenkö edes ennen synnytystä. Viime raskauden aikana pari vuotta sitten tehtiin kyllä kunnon remonti tuonne purukalustoon, joten eipä tässä kai sen suhteen suurempaa hätää.

Isovanhemmista: mummi ja fafa asuu n. 3 km päässä ja mummu ja vaari hieman kauempana. Paljon ovat auttaneet lapsenhoidossa, varsinkin kun mun äiti on jo eläkkeellä niin pystyy katsomaan tyttöä päivisinkin. Ihan hyvät välit siis kaikkiin isovanhempiin.

Sokerirasituksesta
: kävin jo joskus rv.14 ja silloin kaikki muut arvot ok, mutta 1t litkun jälkeen arvo oli 9,8 eli oon kyllä katsonut mitä suuhuni pistän. Lähinnä sokerit ja nopeet hiilarit oon jättänyt pois ja syön pieniä annoksia. Painoa on tullut vaan 2kg. Mutta makeaa ei edes pahemmin tee mieli, intohimona on tällä hetkellä ohuenohuet HK:n meetvurstiviipaleet (ja merkillä on väliä, viimeksi eilen meuhkasin tästä miehelle, joka toi ihan väärää makkaraa kaupasta!)...mies parka.

Onko muille tullut nyt kevään (ja lasketun ajankin pikkuhiljaa) lähestyessä mitään pesänrakennusviettiä? Mulla tekis kokoajan mieli puunata ja laittaa kotia, suunnitella ja sisustaa ja hommata vauvalle kaikkea pientä. Ja saada kaikki vanhat romut pois nurkista :kieh: . Mä oon aika minimalisti tavaroiden suhteen, mutta mies hamstraa vaikka mitä "aarteita", kun niitä voi kuulemma joskus tarvita...varmaan. Heittelen niitä sitten pikkuhiljaa pois, eikä se oo ikinä mitään huomannut :whistle: .

Joo, nyt tekemään jotain oikeesti hyödyllistä :wave:

Sumppis rv. 21+3
 
Heipä hei!

Aamusella oltiin miehen kanssa r-ultrassa. Kaikki elimet ja rakenteet pitäis olla oikeilla paikoillaan. Kovasti poju siellä huitoi ja potki. Helpottavaa, että kaikki oli hyvin, saa huokasta helpotuksesta tuoltakin osalta. Suurin huokaus kuitenkin pääsi siloin sen jälkeen, kun saatiin tietää, että lapsivesipunktion tulokset olivat hyvät.

Meillä mun vanhemmat asuu ihan naapurissa. Aamulla mumma olikin sitten esikoisen kanssa täällä sen aikaa, kun me oltiin ultrassa. Miehen vanhemmat asuu n. 180km päässä, mutta ovat onneksi kovia ajelemaan, ja käyvätkin usein kyläilemässä.

Mulla kanssa on sokerirasituskoe muutaman viikon päästä. Esikoisesta olin kanssa, ja silloin oli kaikki OK. Toivottavasti nytkin. Painoa on tullut 5-6kg, riippuu, mihin aikaan päivästä menee puntarille ja onko syönyt kuinka suolasta.

Hammaslääkärissä kävin n. kuukausi sitten, ja ei onneksi ollut kuin 1 ihan pieni reikä. Ja aika äkkiä sain ajan, n. kuukausi siitä kuin tilasin. Kait sitten pääsin jonon ohi, kun niin äkkiä pääsin..

Vesijuoksemassa oon käynyt nyt 2 kertaa, ja se tuntuu olevan oikein mukava "laji" varsinkin näin raskaana ollessa. Uimahallista saa vuokrata 0,50? hintaan juoksuvyötä, ja ei yhtään ole liitoskipuja illalla juoksun jälkeen. Maantiellä kun kävelee pienemmänkin lenkin, niin heti nivusissa tuntuu illalla ja seuraavana päivänä. Suositteluni siis, jos vain on mahdollisuus!!
Vatsatanssissa olen myös käynyt viime syksystä asti, ja selkä on kyllä pysynyt melko hyvässä kunnossa. Viime raskaudessa selkä väsyi jo ihan alussa älyttömästi, mutta nyt ei sellaista ole ollut, vaikka painoa ja mahaakin jo on melkein yhtä paljon kuin esikoista odotellessa loppuviikkoina. Mitäs muut harrastelevat? Jos vaikka olisi hyviä vinkkejä, mitä olis "nivusystävällisiä" lajeja. :)

Mutta jos sitä alkais soittelemaan puheluita, on monta asiaa hoidettavana tälle päivää..

Hyviä vointeja kaikille!

Toukomamma 21+4 + poju
 
Mukava kuulla hyviä ultrakuulumisia! :heart:

Unia nään joka yö mitä kummallisempia. Pari kertaa olen jo käynyt synnyttämässä ym. En vaan enää muista unia niin tarkasti että niistä vois kirjoittaa ja kertoa. Ei kukaan sais mitää selvää niistä :LOL:

Matkasta mummoloihin on ollut keskustelua. Minun vanhempien luo matkaa on n.25km ja miehen vanhempien luo 6km. Et lyhyt matka viedä poitsu hoitoon tai mennä kyläileen. Ja tuleekin käytyä kerran tai pari viikossa molempien luona.

Omaan napaan ei mitään erikoista. Välillä supistelee kivuttomasti ja muutama kipeekin tullu tällä viikolla.. Pitää vaan sit yrittää levätä, jos meinaa enemmän alkaa supisteleen.

Aurinkoista keskiviikko päivää Heinämammoille ja masu asukeille!

Niive ja pikkuinen 21+2

P.s profiilissa ensimmäinen masu kuva :)
 
Moi!

Onnittelut taas uusista hyvistä ultrauutisista!!!! :hug: :heart:
[/b]Bee: Ihanaa kun kaikki oli hyvin!!! =)

Meillä on matkaa anoppilaan n.8km ja mun vanhemmille n.10km. Eli aikas lähekkäin tässä kaikki asustellaan. =)

(.) Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Vauva on kaiketi vaihtanut asentoa kun ei potkut tunnu niin terävinä... Myllerrystä kyllä tuntuu kun pikkunen siellä pyörii! :heart: Saisi kyllä tuntua enemmänkin. =) En osaa arvailla yhtään kumpi on tulossa välillä on poikaolo ja välillä tyttöolo.. Jännittävää!!

Ja
Anniel onhan tuo masu jo kasvanut! =) Kyllä sen ainakin ne huomaa jotka tietävät... Vieraat voi kattoa että ompa pömppis. :D

Hyvää vointia heinämammoille!

Ines 18+4
 
Heissan!

En nyt muista mitä teille muilla on sanottu sf-mitasta, mutta onko muiden kohdalla oltu huolissaan siitä että se on alakanttiin? Mulla oli 16,5 viikolla 21+4 maanantaina. Paino on tosiaan pari kiloa alle lähtöpainon, mutta aikaisemmin oli sanottu ettei se haittaa ku ylipainoa kuitenkin jonkun verran on. Nyt vielä alko sokeriseuranta ja jotkut arvot siellä heittää ja pitää ruokavaliota alkaa entisestään tarkentamaan. Mietityttää vaan, että miten nää kaikki pelittää yhteen, luultavasti tiukentuva ruokavalio, se ettei paino oo noussu ja se että sf-mitta on liian pieni? Ehkä ne ei liity toisiinsa mitenkään, mutta en vaan ihan ymmärrä...

Viola ja Pingu 21+6
 
Hei!

Pitkästä aikaa kaikille, on tullut pidettyä taukoa täältä kun ollaan odotettu lapsivesipunktion tuloksia (punktiosta 3 vk, ja np-ultrasta 7 vk). Maanantaina sain sitten puhelun, ja yes.. TERVETTÄ TYTTÖÄ odotellaan! Aivan mahtavaa.. että tiedä kun tuntuu hyvältä. Nyt saan minäkin alkaa kunnolla odottamaan tätä esikoista. Mulla on kaksi viikkoa vielä rakenneultraan, toivotaan että sielläkin kaikki hyvin. Täytyy laittaa vauvavakuutus nyt kuntoon ennen sitä.

Olettako muut tutkineet / ajatelleet ottaa vauvavakuutuksen?

Minäkin nyt haluan osallistua galluppeihinne..

Eli nyt siis 100% tieto että tyttö tulossa..
*syke ollut aikaisemmissa ultrissa n.170, nyt maanantaina neuvolassa 144
*hedelmät ovat maistuneet, makkara ym. ällöttää
*verenpaine ok
*ei suoranaista pahaaoloa, kolmanneksen jälk. alkanut yököttää etenkin hajut
*väsyttänyt ihan pirusti (edelleenkin)
*tiesin koko ajan että tyttöä odotellaan, olisiko se äidin vaisto :LOL: , ja etenkin kun
noita nt-hälytyksiä tuntuu tulevan enemmän tytöille kuin pojille

Meidän tuleva mummola sijaitsee 25 km:n päässä ja anoppila 1,5 km päässä. Ihan kivasti lähettyvillä kun apua tarvitaan..

Unista haluan kanssa mainita sen verran, että olen nahnyt useamman kerran unta että huomaan illalla että kukaan ei ole muistanut antaa vauvalle ruokaa, ja pari kertaa että en osaa imettää. Mulla onkin jotenkin paniikki tuosta imettämisestä.. ja mä olen sen verran yksityiseen haluinen persoona, että en varmsti tykkää imettää vieraiden edessä edes tuttujen (esim. anoppi jne.) Niin varmaan siitä tulee nuo painajaiset uniin.

Tälläistä siis täällä.. nyt taas elämä hymyilee!!
 
Vio-la tulin pikaiseen vastaamaan sulle tuohon sf-mittaan. Mulla eilen neuvolassa se mitattiin ja oli 15cm. Sama mitta oli esikoista odottaessa näillä viikoilla ja kuitenkin tuo vatsa on iso kuin mikä! Ja iso oli vauvakin viimeeksi ( 4100g ja 53cm ) ja vielä tyttö! Kyllähän se on myös mittaajasta kiinni, että eri mittaajilla voi muutamankin sentin heittää.

t-06 20+4
 
Viola minä myös tuosta SF-mitasta kommentoisin. Minulla oli eilen neuvola (19+5) ja sf-mitta oli 14 cm. Esikoisella kun mitattiin ensi kertaa (19+0) niin mitta oli 19 cm. Koko raskauden sf-mitta meni ihan yläkäyrällä ja tasoittui lopussa. Esikko painoi syntyessään (rv39+4) 2725 g ja 49,5 cm.
Neuvolassa ihmettelin tuota mittaeroa ihan ääneen ja täti vain sanoi, että huomaathan, ei se sf-mitan pienuus/suuruus merkkaa välttämättä että minkä kokoinen vauva on mahassa, pääasia että kasvaa tasaisesti omalla käyrällään.
Minulla on tässä raskaudessa maha pullahtanut paljon aikaisemmin esille, et en sitten tiedä olisiko silläkin vaikutusta sf-mittaan.

-Anniel ja vekkuli 19+6
 
Paveli aika kumma ettei sulle sitä rautaa määränny.. Mulla oli toissakerralla Hb 122 ja silti laitto jo varoiks syömään rautaa... Voihan se tosiaan olla et ei haluu 'lisäraudan' vaikuttavan jos ne vielä joitain kokeita vaikka tekee mut kumma ettei se sit sulle kuitenkaan maininnu et tämän takia älä syö vielä....

Bambiino ja Äitee2 täällä kans mies alko heti plussan jälkeen kuumeilemaan entistä kovemmin autosta ja eikös se sellasen sit käyny meille tilaamassakin... Huhtikuun alus pitäs viimestään tulla sit uus farmari... Toisaalta ihan hyvä koska nyt meitin auto on aikas pieni ni ei sinne takakonttiin olis vaunut sun muut kamppeet mahtunu kunnolla... Niin ja Bambiino muistutit siitä hammaslääkäristä, mä varasin tossa alkukuusta ajan ja sano suoraan et jonoon joudun, ei pääse jonon ohi vaik onki raskaana... Sano et menee ainakin kesäkuulle ennen ku pääsen joten saapi nähä pääsenkö ollenkaa ennen ku tää kaveri tulee maailmaan...

Oli puhetta myös välimatkoista... Meillä niin hyvä tilanne että mun vanhemmille kävelee n.15min (äiti kyllä asuu viikot toisella paikkakunnalla oman yrityksen takia, mut viikonloput on aina kotona) ja appivanhemmille kävelee kans n. 15min toiseen suuntaan... Miehen siskolle n.5 min matka ja oman siskon luo 10-15min kävelymatka... Eli lähekkäin asutaan :)

Ensikertalainen kyselit siitä vauvavakuutuksesta... Mekin se ajateltiin ottaa mutta ku vaan tietäs että mistä??

Tänne ei mitään kummempaa, kovasti toi kaveri tuolla potkii ja tää viikko on nyt sit mennyt oksentamatta, onneks :) Just kuulin et kaveri oottaa vauvaa ja la olis lokakuussa :) on se niin ihana kuulla vauvauutisia.... Miehen siskon laskettuun aikaankin on vaan reilu viikko enää...

Gataa & Hasselnut 21+4
 
Paveli aika kumma ettei sulle sitä rautaa määränny.. Mulla oli toissakerralla Hb 122 ja silti laitto jo varoiks syömään rautaa... Voihan se tosiaan olla et ei haluu 'lisäraudan' vaikuttavan jos ne vielä joitain kokeita vaikka tekee mut kumma ettei se sit sulle kuitenkaan maininnu et tämän takia älä syö vielä....

Bambiino ja Äitee2 täällä kans mies alko heti plussan jälkeen kuumeilemaan entistä kovemmin autosta ja eikös se sellasen sit käyny meille tilaamassakin... Huhtikuun alus pitäs viimestään tulla sit uus farmari... Toisaalta ihan hyvä koska nyt meitin auto on aikas pieni ni ei sinne takakonttiin olis vaunut sun muut kamppeet mahtunu kunnolla... Niin ja Bambiino muistutit siitä hammaslääkäristä, mä varasin tossa alkukuusta ajan ja sano suoraan et jonoon joudun, ei pääse jonon ohi vaik onki raskaana... Sano et menee ainakin kesäkuulle ennen ku pääsen joten saapi nähä pääsenkö ollenkaa ennen ku tää kaveri tulee maailmaan...

Oli puhetta myös välimatkoista... Meillä niin hyvä tilanne että mun vanhemmille kävelee n.15min (äiti kyllä asuu viikot toisella paikkakunnalla oman yrityksen takia, mut viikonloput on aina kotona) ja appivanhemmille kävelee kans n. 15min toiseen suuntaan... Miehen siskolle n.5 min matka ja oman siskon luo 10-15min kävelymatka... Eli lähekkäin asutaan :)

Ensikertalainen kyselit siitä vauvavakuutuksesta... Mekin se ajateltiin ottaa mutta ku vaan tietäs että mistä??

Tänne ei mitään kummempaa, kovasti toi kaveri tuolla potkii ja tää viikko on nyt sit mennyt oksentamatta, onneks :) Just kuulin et kaveri oottaa vauvaa ja la olis lokakuussa :) on se niin ihana kuulla vauvauutisia.... Miehen siskon laskettuun aikaankin on vaan reilu viikko enää...

Gataa & Hasselnut 21+4
 
Heippa kaikille ja terkkuja luoston lumilta!!!

Eli siis hiihtolomareissu takanapäin ja mukavasti meni sairastellessa :/ Siskon vanhin poika oli ollut vatsaaudissa ennen lähtöä ja siskon perhe toi sen taudin sitten tullessaan myös hiihtolomalle. Eli siskon nuorin alotti oksentamisen ma-ti välisenä yönä. oksens sen yön aikana kaksi kertaa ja oli vielä tiistain kuumeessa. tiistain se sitten tarttui mun siskoon vähän rajumpana ja systeri oksensi sitten vuorokauden kaiken, mitä suuhunsa laitto ja pientä lämpöäkin oli sen 1,5vrk. siitä se sitten tarttu torstaina muhun ja mun isään ja molemmat oltiin 2pv kunnon kuumeessa ja minä myös oksentelin torstai aamun. lähtöpäivänä (lauantaina) siskon mies tuli sitten kuumeeseen ja joutu raukka ajeleman vähän puolikuntosena sen 100km kotiin. Meidän 1.v onneks selvis pelkällä parin päivän ripulilla.

no muuten oli kyllä mukava reissu ja sairasteluista huolimatta päästiin lasten kanssa nauttimaan pulkkamäestä ja hyvistä ilmoista.

Kaikenmoisia galluja on täällä näköjään ollut ja yritän nyt vastailla mihin muistan...

kestovaipoista esikolla oli käytössä. Nyt katkolla, koska kundi on niin pirun meneväinen ettei malta paikallaan pysyä edes vaipanvaihdon ajan ja tästäsyystä siis nyt vain housuvaipat käytössä (miksi ei oo keksitty kestiksiä housuvaippoina????) Kakkosella käytetään myös ainakin niin pitkään, kun vaihtaminen sujuu ongelmitta.

matkasta mummolaan Mun vanhemmille on meiltä matkaa joku 20 kilsaa ja paljon ollaan tekemisissä lähes viikottain. mun äiti on luottohoitaja jos lastenhoitajaa tarvitaan. Miehen vanhemmat asuukin sitten n.200km päässä ja niiden kanssa ollaan tekemisissä harvemmin. Jonkun kerran vuodessa kyläillään puolin ja toisin, eikä tuo anoppi oo kauheen innostunut pojan hoitamisesta, joten ei olla poikaa sille hoitoon tyrkytettykään. Neuvojaan tuo kyllä jakelee hyvin auliisti ja suuttuu sitten, jos en oo ihan samaa mieltä asioista sen kanssa. viime kesänä haukku mut viimeks lyttyyn, että pidän poikaa nälässä, kun pitäis sille kuulema perunaa ja jauhelihakastiketta (voissa paistettuna) syöttää ja poika oli tosiaan sillon alle 6kk. että sellanen tapaus.

Jaaha nyt pitää mennä,poika heräs unilta :wave:

Nelly ja iitu 19+4

ai niin onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista. Meillä se on edessä maanantaina..
 
t-06 ja Anniel: Kiitos oikein paljon rauhoittavista kommenteista! :hug: Tuli heti parempi mieli ku teilläkin ollu alhainen mitta ja kaikki kuitenkin hyvin. Ja toisaalta aika jännä, että se sf-mitta ei vältäämättä kerro mitään vauvan koosta. No, koitanpa olla luottavaisin mielin kun kerta rakenneultrassakin kaikki oli hyvin, niin tuskinpa viikossa olis huonontunu.
 
Huomenia!

Juuh Nelly83, mäkin olen juuri ihastellut noita Nunnukan housukestoja! Että kylläpä niitäkin nykyään jo on, varmasti löytyy muiltakin tekijöiltä? Nunnukkahan on mammalomalla ja myy tällä hetkellä vain varastotuotteita.. http://www.nunnukka.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=34 Tuolta kun rullaat alaspäin, niin näkyy se housuvaippa! Käy kurkkimassa!

Nyt on sit isikin rekisteröinyt papusen liikkeet, vaikka se nyt hokee ettei ole varma oliko se mun hengitystä tai sydämenlyönnit.. Kun sitten koetin kertoa, että nehän on säännöllisiä, kun taas vauvan liikkeet satunnaisia, niin uskoi se sit ne tunteneensa! Kyllä pieni kovasti pyörähtelikin illalla, oikein itsekin säikähdin.

Eipä mulla kaiketi sitten muuta, pinoa ajattelin nostaa tuolta kakkossivulta..

Räpätäti+papu rv20+1
 
Huomenta kaikille...mie lähen kohta miehen kanssa rakenne ultraan ja olo on jokseenkin omituinen...pelottaa ja sit ei taas pelota...

Unista Täälläkin on painajaisia nähty ja aika usein menetän kummankin pienen :/ mutta sitten taas näen unia jossa kaikki menee hyvin ja saamme tytön ja pojan kotiin (ei siis tiedetä kumpia on tulossa )

Välimatkat miehen vanhemmat asuvat tuossa 150m päässä ja miun vanhemmat 35km päässä joten apua löytyy jos tarviaa =)

Äitee ja tuplat rv 20
 
Pitkästä aikaa :wave: :wave: :wave:

enpä suoraan sanottuna jaksa lukea ketjua läpi, edellisestä vierailusta ja kirjoituksesta on "ikuisuus aikaa".
Kiirusta pitänyt kovasti koulun takia, vihon viimeinen syventävä työharjoittelu alkoi maanantaina, vielä 4 vko jäljellä ;) Synnärillä olen. Ihana paikka!

päivitin profiilikuvaakin tässä samalla, mun möhömaha on iso. Sf mitta eilen oli 20.
Ihanaahan se on :heart: mutta herättää kummasteluita ja itse tajuaa ettei taivu eikä mahdu kaikista rakosista mistä vielä kuvittelee mahtuvansa :LOL:
tänään tismalleen rv 21.


Galluppia näytti olevan ja vastataan nyt sit siihen:

~ pahoivointia ei ole ollenkaan. alussa jotain minimaalista sillon tällön
~ ei linea negraa
~ painoa tullut tähän mennessä n. 2kg
~ vatsa pyöreä rantapallo suoraan edessä. takaapäin ei huomaa mitään.
~ iho kuivahko mut limakalvot "vetisessä kunnossa"
~ tuhisijan syke ollut huikeat 160 ++
~ ei minkäänlaisia himoja tiettyihin ruokiin tai herkkuihin. raikasta tekee enimmäkseen kuitenkin mieli (appelsiinit, miniluumutomaatit) paitsi salmiakki himottaa ajottain ja TULISET ruoat!!
~ sukupuolifiilis vaihtunut selvästä pojasta epävarmaan tyttöön :LOL: mistäpä sitä tietää kun ei ultriakaan ole tiedossa :/

raskaus ollut aivan erilainen kuin aikaisemmat. Nyt alkanut supistelemaan mutta kohdun suu onneksi napakasti kiinni. Ulkosuu tosin jo pehmennyt ja auennut että yritetään fyysisiä ponnisteluita vältellä parhaan mukaan.

Ponnistusvaiheista puhuitte, esikoiselta mulla kesti 7 minuuttia, kuopukselta 2 minuuttia. Ekalta ei kivunlievitystä, tokalta taivaallinen spinaali. Ja lyhyyttä minulla 163cm.


Voikaahan hyvin =)
 
Hello Heinämammat!
Pitkästä aikaa palstailen. Olin tuossa reissussa. Oli kyllä aivan mahtavaa. Pahoinvointi jäi sinne ja aurinko ja lämmin teki hyvää minulle ja vauvalle. Paino nousi kolmessa viikossa pari kiloa, kiitos hyvän Thai ruoan. Luin teidän muiden juttuja nopeasti, ihana oli kuulla rakenneultra uutisia. Lisää kuulumisia ja kommentteja myöhemmin.
 
Moi!

Miten te ootta ollu kippeenä nyt? Sain äsken ajan hoitajalle, joka kirjoittaa saikkulapun, mutta pitäskö kuiten mennä lääkärin kautta. Neuvola ei vastaa puhelimeen. Oon kolmatta päivää kuumeessa, ei kyllä oo kuin 38,5 korkeimmillaan. Mites onko vauvakin kuumeessa? Lisäks yskin ja kun lima ei irtoa, yökkäilen miljoonasti perään. Mieli tekis vetassa astmalääkettä, että röörit aukeais, mutta enhän mie.

T: pörrö ja vaava 21+5 :snotty:
 

Yhteistyössä