HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Eilen oltiin rakenneultrassa. Kaikki oli ok mitä tutkittiin. Sukupuolta ei saatu selville. Pysäytti kyllä kuvan jalkovälin kohdalla, kun sukupuolta kysyin. itse en osannut kuvasta katsoa/nähdä mitään. lääkäri sanoi, ettei lähde hänkään veikkaamaan, saattoi olla napanuora mitä hän näki. Eli meille tulee taas tyttö tai poika, niinkun viimeksikin =)

Tuohon gallupiin siis en voi osallistua, mutta Mamelle kommentoisin tuosta linea negrasta, että olen myös aika vaalea ja edellisessä raskaudessa mulle tuli aika tummakin viiva melkein rinnuksiin asti. tarkkaan en muista missä vaiheessa, mutta jotenkin muistelisin, että tässä vaiheessa se jo näkyi (sillon siis tyttö). nyt ei ole vielä ilmaantunut, saas katsoa tuleeko vielä.

sykkeet oli viime neuvolassa 130 vai 140 luokkaa, en tarkkaan muista, mutta samanlaiset oli tytöstäkin aikoinaan. eipä näistä minun mielestäni paljoa voi päätellä.

hyvää viikonlopun alkua kaikille ja voikaahan paksusti!

t-06 19+6

Meidän kätilö oikein närkästyi, kun mainitsin neuvolatädin sanoneen, että sykkeiden mukaan meille voisi tulla tyttö ja poika. Sitä ei kuulemma voi mitenkään päätellä sykkeistä ja tämä on tieteellisesti todistettu. Ei auttanut vaikka yritin selittää, että se sukupuoliarvailu oli vain heitto ei varmuudella sanottu. :ashamed:

Galluppiin.. En siis vielä tiedä kumpi on tulossa.

Sykkeet: 155-160
Pahoinvointi: ei tarvinnut oksentaa, mutta kuvotusta viikolle 16. Hajut
tekee vieläkin heikkoa.
Linea Negraa ei ole vielä näkynyt
Makeanhimo ihan järkyttävä
Finnejä nousee kuin sieniä sateella selkään, olkapäihin ja rintaan... onneks ei naamaan.
Masu on on jo aika iso, edessä ja ihmeen korkeelta lähtee... mut sinne ylös varmaan nousee kaikki ne pullat ;)
Painoa tullut n. 9 kg !! Esikoisesta tuli +25 kg.

Eli Räpätäti
älä suotta murehdi tosta painonnoususta. Mua haukuttiin edellisessä raskaudessa joka neuvolakäynnillä, mut nyt on onneks ihana täti joka keskittyy paljon tärkeempiin asioihin. Itehän niistä ns. ylimääräisistä kiloista kärsii sitten synnytyksen jälkeen jos on kärsiäkseen. Mä nyt tiedän että mulla olis tullut ainakin 10 kg pelkästään siitä että lopetin tupakanpolton, ilman raskauttakin.
Tietysti turvotukseen kannattaa aina vähän kiinnittää huomiota.

Ens neuvolakäynnillä saan sitten kuulemma jo äitiyspäivärahakaavakkeenkin jo täytettäväksi... kyllä tää aika menee nopeesti.

Nyt jatkan tätä siivousta vapaapäivän kunniaksi.. täytyy saada ennen klo 20 kaikki valmiiks että voi keskittyä pieneen mieheen joka palaa viikon lapin reissulta.. ihan kauheeeee ikävä :/

Hyvät viikonloput ja voinnit kaikille!

Vilma-Annika 18+1

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipero:
Tervehdys!
Vakoiltuani alusta asti tarinoitanne ajattelin, että olisi korkea aika esittäytyä ja osallistua keskusteluihin! Odotamme siis 1. lasta ja LA olisi 17.7. ja synnärinä NKL. Ikää mulla on 27v. Kun seuraavan kerran listaa päivittelettä, liittyisin mielelläni joukon jatkoksi!

1. ultra 12+4: NT 0,7mm ja kaikki ok, Downin seerumiseula myös normaali
2. ultra 18+6: kehitys ja kasvu normaalia, MUTTA kätilö totesi napanuoressa olevan vain 2 suonta, kun normaalisti pitäisi olla kolme!!?

Onko muilla todettu vastaavaa? Saattaa vaikuttaa sikiön kasvuun loppuraskaudesta ja siksi ehkä seurataan ultrilla pienokaisen kasvua. Kätilö soittaa vasta ma jatkoista neuvoteltuaan lääkärin kanssa löydöksestä. Maanantaihin tuntuu olevan ikuisuus ja nlan tätikin on tän viikon vuosilomalla, kun olisin halunnut kysellä häneltä lisää, ku "vähän" silti mietityttää...

Nyt ei näköjään olekaan muuta mielessä kuin tuo napanuorajuttu...

Onnea kaikille odotukseen ja toivotaan vain normaalilöydöksiä kaikille!!
T: Tiipero + Hipsulainen 19+

Ps. Vauvan liikkeitä ei ole tuntunut. Istukka kun on tuossa edessä, ja hipsuttelut olisi siten odotettavissa aika alhaalla sivuilla melko lähellä nivusia.
meijän nuoremmalla tytöllä kun synty havaittiin kans napanuorassa olevan kaksisuonta kun synty aikasemin ei huomattu missään vaiheessa....ja nyt kun ootan kolmatta piti neuvolasta kysyy asiaa et onko se jotenkin sitten et tulee aina tulevaisuudessakin niin...ei kuulemma siinä vaiheessa kun solu rupee jakautuu on tullu joku häiriö ja se on tullut siitä....sen takia meijän neiti olikin pieni kun syntyi nyt ihan normaalisti kasvaa ei ole mitään ihmeelistä....en tiedä sitten miten se voisi vielä vaikuttaa vauvaan joka on masussa...mutta tsempii sulle odotukseen :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja SatuKa:
Meidän kätilö oikein närkästyi, kun mainitsin neuvolatädin sanoneen, että sykkeiden mukaan meille voisi tulla tyttö ja poika. Sitä ei kuulemma voi mitenkään päätellä sykkeistä ja tämä on tieteellisesti todistettu. Ei auttanut vaikka yritin selittää, että se sukupuoliarvailu oli vain heitto ei varmuudella sanottu. :ashamed:
juuh mä kysyin neuvolasta noita syke juttuja kun kaikki arvailee et poika on meille tulossa...et miten paljon ne pitää paikaansa ni täti vastas mulle että se on ennen vanhaan ainut keino mahan muodon lisäksi arvata kumpaa sukupuolta lapsi on ja sit lisäs viel että pienellä vauvalla ne on nopeet ja hitaat sukupuolesta riipumatta saman lailla kun aikuisellakin ihmisellä että ne sitten tasottuu aikanaan oikeseen sykeeseen...

no niin nyt sitten omaa kirjotusta =) en ole ehtinny ja jaksannu tulla kirjottelee...
maha on kasvannu tohon eteen ja leveeksi ...kaikee tekee mieli syödä ..pahoinvointia on ollu viikoille 18 asti varsinkin hajut tekee paahaa :x :x hermot on kireellä ja tulee huudettuu turhaan :ashamed: :ashamed: mutta ensiviikolla mulla on 4D ultra 29pvä joten sinne jännitetään kovasti...liikeitä tuntuu nyt enempi kun aikasemmin :heart: :heart:
heh ukko jo kyseli varovasti et kait nää kolme nyt sitten riitää meille? mä sanoin vaan et jaa,a mitään pysyvää en rupee tekee koska sitä katuu sitten myöhemmin....

nytte kattoo salkareita :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 20+3

RouvaSumppisuu
:attn: Huomasin, että on perustettu Heinävauvat 2008 -ryhmä tuonne kerhopuolelle, tietääkö joku kuka on perustanut/keneltä saa salasanan, jos haluaa siellä käydä kurkkaamassa? :attn:

Meillä oli keskiviikkona rakenneultra ja olisi haluttu tietää sukupuoli, mutta pörriäinen ei halunnut sitä näyttää. Napanuora meni jalkojen välistä.
Onneksi kuitenkin kaikki hyvin muuten, sukupuoli on aika toisarvoinen vauvan terveyden rinnalla.

Ollaan kuitenkin menossa 4d ultraan :D

Moikka!

Eikös olekin kiva aika ukon myydä autonromujaan pihasta!!! Toisaalta parempi myöhään kuin ei ollenkaan, siis aika päästä eroon sittä telkänpöntöstä.. Kuitenkaan meikäläisen ylhäälläpitäminen ei pitäisi olla siinä niin tärkeää, mutta toisin kävi... No toisaalta jos ukot tulee Oulusta asti tänne satakuntaan Euraan ja ajaa yli viissataa kilsaa, niin kyllä siitä hyvästä täytyy kaffet keittää.

Meikäläisen napaan ei taida sen kummempia sitten viimenäkemän. Sairaslomaa hain tänään lisää, kun ei selkä vieläkään taida kestää tuota lypsyä ja paskanajoa. Oli päivystävänä lääkärinä huomattavasti asiallisempi mies kuin viimeksi. Selitti oikein miten jatkossa ja niin edellen. Mutta nyt täytyypi kattoa, etä tullee paperit tehtyy lailles.

Titta ja masuasukki 21+3

Tiipero
Kiitos Bambiino!
Mukava kuulla lohduttavia tarinoita kahden napasuonen lapsista! =) Alkujärkytys oli aikamoinen, ku kuvittelin nettikirjoitusten mukaisa kaikkia kromosomi- ja ym. vikoja. Onhan kaikki mahdollista ja ennen ku ollaan käyty seur ultrassa en uskalla huokaista helpotuksesta. Saiskohan udella vielä et minkä kokoisena ja millä viikolla sun nuorempi tyttö syntyi?
:wave:
- Tiipero

Tiipero
Galluppiin
Toi kaksisuoninen napanuora liittyy yl tyttöön ja tyttöä kätilökin vähän veikkaili, mutta mitään varmuutta ei sukupuolesta vielä ole.
Sykkeet: 150-156
Pahoinvointia ei juurikaan, aamukahvit tauolla muutama vko alkuraskaudesta
Maha alkuu pyöreämpi, nyt vähän levinnyt sivuillekin
Finnejä joo, nassuun vähän ja kauheesti selkään sekä rinnuksiin
Makeanhimo vähentynyt raskauden myötä
Linea negra: ei näyta

Sellaista odotus aika tällä suunnallla! Nyt nukkumaan.
Tiipero+Hipsulainen 19+2

Me ei tiedetä kumpi on tulossa,mut hieman tietoja silti.
Syke 150-155
Maha levinnyt hieman suvuille.
Pahaa oloa ensimmäiset 2kk
Finnejä selkä ja rinta täynnä.
Ei linea negraa vielä näkyvillä.
Kaikkea suolaista ja hapanta tekee mieli.

Esikoinen oli tyttö ja korkeat oli sykkeet makeaa teki mieli finnejä löytyi ja etova olo 3vrk. Maha oli edessä ja painoa kertyi 21kg

En siis osaa päätellä näistä oireista kumpi olis tulossa. Poikaa tietysti jotenkin odottaa,mut mies on 100% varma et on tyttö

Tirpiäinen ja kauno 20+1

Huomenia!

Heti kärkeen kyselen, et josko joku on käynyt Jyväskylässä yksityisellä rakenneultrassa, niin saapi suositella! Päätettiin saunan lauteilla eilen illalla, että onhan se hyvä käydä tarkistamassa vauva, jos vaikka paljastuukin jotain johon sitten pitää valmistautua (esim. sydämessa tms. leikkausta/hoitoa vaativaa) . Tietenkin sitä toivoo että kaikki on oikeilla paikoillaan, eikä mitään "vikaa" löydy... :ashamed: Sukupuolta ei aiota sitten kysyä että valitettavasti se paljastunee vasta synnärillä! :D Mieshän on tietty sen verran ammattimies, ettei ajattelekaan pojan mahdollisuutta, vaan tyttöä toivoo edelleen.

Galluppia nyt voinen heittää oireista, vaikkei sukupuoli tiedossa ole:
-alun pahoinvointi oksenteluineen rv15-16 asti
-kahvia ei saanu alas moneen viikkoon
-finnejä yläselässä, rinnassa ja jonkinverran kasvoissa, onneksi nyt alkaa rauhoittua
-hajuaisti herkkä, kala ja raaka liha ihan pahin mahdollinen haju.. :x
-vauvan sykkeet jatkuvasti 150-160 luokkaa
-Painoa tullut sitten sen 10kg.. :ashamed:
-masu iso, leviää myös sivuille vanteena
-linea negrasta en voi sanoa kun on sektioarpi edessä keskellä pystyyn joten ei näy
-makeanhimo on jatkuva!

Siinä kait sitä enimmät oireet.
Kyllä mä olen nyt lakannut murehtimasta tuota painoa, vaikka kyllähän se oudolta tuntuu että näin kohisten nousee.. Syön paljon kuitupitoista leipää, puuroa ja mysliä, kunnon kotiruokaa ja paaaaaljon porkkanoita! Ihan jänis kohta! =) Herkut on kuitenkin määrinä pieniä, omasta mielestäni ainakin, ja aina mä oon herkutellut samalla tavalla enkä silti ole lihonut! Suolan käyttöön aloin kiinnittää nyt enemmän huomiota, jospa turvotus tästä laskis, samoin alkanu juoda vettä enemmän. Jos täti nyt sen aiheelliseks katsoo, niin onhan se sokerirasitukseenkin mentävä, tosin katsotaan nyt mitä tuo oikea neuvolantäti on sitten mieltä.

Pitänee sitä tässä jotakin keksiä hommia taas, alkaa pikkuhiljaa heräillä. Ylös noustiin tänä aamuna ennen seitsemää, isäntä herätti kolisteluillaan koko porukan kun teki eväitä rankametsään.. :kieh:

Räpis+papu rv19+3

Gallup: meille tulossa poika
sykkeet koko ajan 160, pahoinvointia oli viikolle 13 saakka ( oksentelun kera ), loppui sitten kuin seinään. Tekee mieli salmiakkia, piimää ja ruisleipää sekä jalapenoja. Iho hyvä, painoa tullut nyt 4 kg. Linea negra haaleana napaan saakka. Vatsa on kokonaan edessä. Kivan kokoinen kumpu jo.
Muokkaus: ja painoa tullut n. 4 kg

Rakenne ultra ja neuvola on ensi viikon lopulla. Jänskättää.
Ja ensi viikon alussa "joudun" koepotilaaksi uuden ultraäänilaitteen tulon vuoksi meidän duuniin. Gynekologit pääsee räpläämään Ulpukan mittojen kanssa =)

Minttumaaria & ulpu-iivari 18+6 !

Räpätäti:: kyselit rakenneultra paikkoja Jyväskylässä. Itse en ole vielä käynyt, mutta olen menossa Mehiläiseen 3.3.

Neuvolassa sanoivat sen olevan Jyväskylässä halvin yksityinen rakenneultrapaikka. Myös pari kaveria ovat noin vuosi takaperin käyneet Mehiläisessä ja kehuneet. Mehiläisessä muistaakseni vain yksi mies joka tekee noita rakenneultria, nimeä en nyt millään muista.. mutta todennäköisesti olen siis menossa samalle kuin nuo mun pari kaveria jotka suosittelivat.

Mukaan saa laskun ja hinnaksi tulee 67e Kela-korvauksen jälkeen.

tannuli 18+1

Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:
Räpätäti:: kyselit rakenneultra paikkoja Jyväskylässä. Itse en ole vielä käynyt, mutta olen menossa Mehiläiseen 3.3.

Neuvolassa sanoivat sen olevan Jyväskylässä halvin yksityinen rakenneultrapaikka. Myös pari kaveria ovat noin vuosi takaperin käyneet Mehiläisessä ja kehuneet. Mehiläisessä muistaakseni vain yksi mies joka tekee noita rakenneultria, nimeä en nyt millään muista.. mutta todennäköisesti olen siis menossa samalle kuin nuo mun pari kaveria jotka suosittelivat.

Mukaan saa laskun ja hinnaksi tulee 67e Kela-korvauksen jälkeen.

tannuli 18+1

Kiitti kovasti! Taidanpa sitten suosiolla soittaa ja varata ajan sieltä, täytyy vaan toivoo että ajan vielä saa eikä mee viikot "yliajalle"!

Räpis+papu

Galluppiin: Me ei saatu rakenneultrassa tietää sukupuolta, mutta vastailen kuitenkin galluppiin :D

*Syke ollut 138-142.
*Linea negraa ei näy ainakaan vielä.
*Painoa tullut 1,5kg
*finnejä tuli alussa , mutta nyt vähenemään päin.
*pahoinvointi jatkuu vielä aamuisin.. 2-3kertaa viikossa aamulla oksennan.(17viikolle asti joka aamu).
*suolaista tekee enemmän mieli. Makeaakin kyllä tekee mieli, mutta herkuista tulee huono olo.
*Masu kasvaa eteenpäin.

Luulen, että poika tulossa .. Vaikka välillä onkin niin tyttö "olo" :D

Esikoinen on poika. Oksensin joka aamu loppuun asti. Painoa tuli 17kg. Linea negra yli navan. Finnejä ei tullut. Syke muistaakseni aikalailla sama kuin nyt. Masu kasvoi eteenpäin.

Eilen supisteli kipeesti kolme kertaa peräkkäin(20min sisään tuli kolme supistusta), ku olin nukkumaan alkamassa |O Varmaan johtui siitä, ku tuli istutta autossa eilen 500km.. ja illalla poika oli niin itkuinen et jouduin sitä kantamaan sylissä aika paljon. Ja painoa pojalla se 12kg..

NiiVe ja pikkuinen 20+5

Tiipero
Mahallaan nukkuminen!
Heippis! Onko tietoa mahallaan nukkumisesta. Ei kai siitä mitään haittaa vielä ole tässä vaiheessa raskautta? Nyt kun masukin on jo alkanut kasvaa, mutta ei kuitenkaan ole vielä niin suuri, etteikö sen kummun päällä ihan hyvin nukkuisi... Huomaan usein herääväni juuri mahalteen. Eikä se vauva varmaan siellä litistymään pääse, kun on lapsiveden suojaamana.

Oisko jollain ihan tietoa asiasta? Kaipa sitä voi mahallaan nukkua kunnes tuntuu hankalallta/huonolta!?

Tiipero + Hipsis 19+3

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipero:
Kiitos Bambiino!
Mukava kuulla lohduttavia tarinoita kahden napasuonen lapsista! =) Alkujärkytys oli aikamoinen, ku kuvittelin nettikirjoitusten mukaisa kaikkia kromosomi- ja ym. vikoja. Onhan kaikki mahdollista ja ennen ku ollaan käyty seur ultrassa en uskalla huokaista helpotuksesta. Saiskohan udella vielä et minkä kokoisena ja millä viikolla sun nuorempi tyttö syntyi?
:wave:
- Tiipero
heipis ! meijän pienepi neiti synty rv 41+6 että yliaikaiseksi meni....juuh katoin sitä ohjelmaa meille tuli vauva ni siinä oli kans että voi olla jotain sydänvikoja ja semosia on...en edes tienny kyllä pelästyin kun katoin sitä et meijän neidilläkin olisis voinnu olla noita....kasvuseurannassa jouduttiin kyllä olemaan mutta ei sen kumempaa totesivat että sukuun tullut neiti ja kasvaa omaa tahtiinsa =) =)

huoh, nyt jo hereillä.
Meillä masupoika on ainakin isäänsä tulossa... molemmat piti mut hereillä vähän väliä koko yön. Isompi pyöri ja raapi itseänsä ja pienempi säesti potkimalla samaa tahtia :LOL:
Potkut pehmeitä, mutta selkeitä.

Nyt olen huomannut, että kun olen lenkkeillyt, niin seuraava yö on aina levoton. Paikkoja kolottaa joskus jopa oikein särkee. Muilla vastaavaa ?

Ja meidän masupoika tykkää oleilla ylhäällä vasemmalla. Mun kumpuni on välillä ihan toispuoleinen, kun Ulpukka päättää ottaa asemat. Se on villi tunne kun kaveri muljauttaa itsensä paikoilleen. Masun päältä voi ihan tunnustella kaveria. Tämä siis lähinnä kun olen selälläni.

No joo, hyvää sunnuntaita kaikille !

Toivottaa, Minttumaaria ja Ulpu-Iivari

Täällä taas pitkästä aikaa :wave: . Paljon oli tullut juttua, kaikkea en ehtinyt lukea, mutta Muumiskalle iso lohdutushali!

Muakin on huolestuttanut, kun en ole vielä ainakaan kovin selviä liikkeitä tuntenut, vaikka esikoisesta selvät "ilmakuplat" tuntuivat jo viikolla 16. Mutta eiköhän kaikki ole kunnossa. Onneksi ensi viikolla on rakenneultra.

Liitoskivut ovat ilmaantuneet tännekin. Onneksi ne eivät vielä ole kovin pahat, mutta vasenta jalkaa on välillä vaikea nostaa ylös, kun vihloo aika mukavasti :( .

Selvää vauvamasua ei vielä näy, mutta kun mulla on hieman ylipainoa, niin tuntuu, että vatsa kasvaa vain navan yläpuolelta (ja eikös kohtu ole tässä vaiheessa nippa napa navan korkeudella) ja siksi välillä näyttää siltä, kuin olisin vähintäänkin jo viikolla 35.

Olen ehtinyt liikkumaan tosi huonosti; kerran viikossa käynyt kävelylenkillä ja kerran vesijumpassa. Hyötyliikuntakin on jäänyt aika vähiin, kun työmatkat teen nykyisin autolla. Esikon odotusaikana liikuin tosi ahkerasti. Voiskohan sitä vielä aloittaa liikuntaharrastuksen esim. jumpan (TV kakkoseltahan tulee kivoja jumppia)? Haluaisin olla vähän paremmassa kunnossa kun synnytys koittaa.

Onko täällä muita lyhyitä mammoja? Itse olen 155 cm ja kuulin just jotain tähän tyyliin, että lyhyillä ihmisillä ponnistusvaihe pitkittyy senkin takia, että vauva ei pääse itsekseen laskeutumaan ja kiinnittymään, koska sillä ei ole niin hyvin tilaa, kuin pidemmän äidin mahassa. Ja että äiti joutuu tekemään laskeutumisen eteen töitä. Esikko ei tosiaan ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä synnytystä edeltävänäkään päivänä, eli sikäli pitää paikkansa. Ponnistusvaihe kesti yli 40 min ja samoin kuin samanpituisella siskolla. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Synnytys ei vielä huoleta paitsi, että mieleeni on hiipinyt uusi pelko nimittäin käynnistäminen. Itse en ole sitä kokenut, mutta nyt vasta olen kuullut, että se voi olla tosi kivulias kokemus. Onko teillä siitä kokemuksia?

Mäkin huomaan joskus nukkuvani mahallani ja vähän huolettaa, josko siitä on masuasukille jotain haittaa.

Tällaisia ajatuksia tällä kertaa.

Minka rv 18+3

Minka76 mulla on kokemusta kahdesta käynnistyksestä ja voin sanoa jotta supistukset alkaa tosi rajuina heti alusta alkaen,esikosta oli supistuksia viikosta 34 lähtien ja ne oli miusta aika pehmeitä verrattuna noihin käynnistys suppareihin,kumpikin käyynistys kyllä päättyi sitten hätäsektioon jotta loppuun asti en ole päässyt käynnistettyä synnytystä.

Tosta mahallaan nukkumisesta ni kysyin neuvolasta asiasta viimeeksi koska herään itse siihen melkein joka yö että olen mahallani niin neuvola täti sano miulla jotta niin kauan kun itestä tuntuu hyvälle ni mahallaan nukkumisesta ei ole haittaa ja vauva kyllä liikkuttaa itseensä parempaan asentoon jos ahistamaan käy...nyt en enää pysty nukkumaan yhtään mahallaan,kun käännyn mahalleni herään heti koska kipu on sen verran ärtsyä.ja vauvat painaa sen verran sisuskaluja jotta kylki asento on nyt kaikkein paras.

Äitee ja tuplat 19+3

Minka76! Mulla aika reippaasti ylipainoa ja maha on kasvanut juurikin navan yläpuolelta ns "ylämakkarasta". Mutta kyllä se ihan vauvamahaa taitaa olla, koska on sellainen kova, eikä röllykkä. Mulla oli rv 15 kohtu jo navan korkeudella, eli kai se sitten voi kasvaa noinkin.

Poppeli 18+4

Täällä vasta heräillään. Olin eilen viettämässä tyttäjen kansa ilta ja sehän venähti sit aamuyöhön.
Viimeksi ollut iltaa istumassa omissa polttareissa viime kesänä,joten jo oli aika ottaa pieni vapaa ilta. Yhtään en kyl baari elämää kaipaa. Oli siellä taas niin ahistavaa... Ens kerta vois olla taas vuoden päästä :D
Kovasti oli meno päällä myös masussa. Varsinkin loppuyöstä tuli niin kovia potkuja,et teki jo miltei kipeetä.
Masu on kyl jo niin selkeesti näkyvillä et moni onnitteli ja luuli la:n olevan jo paljon lähempänä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille

Tirpiäinen ja kauno 20+2

Yhteistyössä